Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
167-176
profiilit
167-176
167-176
Vapaa kuvaus
Aloituksia
26
Kommenttia
1026
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kannattaa+hakea+toimeentulotukea+vaikka+Kela+saattaa+änkyröidäkin+tuossa+asiassa+vaikka+sai+äskettäin+"pataan"+Itä-Suomen+hallinto-oikeudessa.+Juuri+ennen+ensimmäistä+tiliä+tuo+tuki+on+kaikkein+tärkeintä+mutta+Kela-parka+ei+näytä+sitä+aina+ymmärtävän.
https://oikeus.fi/hallintooikeudet/ita-suomenhallinto-oikeus/fi/index/hallintooikeusratkaisut/hallintooikeusratkaisut/1584081615273.html
07.04.2020 12:41
Ratakiskosta+taivutettuna:
Valmiuslain+perusteella+on+mahdollista+asettaa+työvelvoite+jolloin+syntyy+työelvollisuussuhde.
Työelvollisuussuteessa+noudatetaan+samoja+työehtoja+kuten+normaalissakin+työsuhteessa,+mm.+TES-+tai+kohtuullinen+palkka.
Mitään+todellista+tarvetta+sellaiselle+laille+ei+ole+että+työtä+pitäisi+tehdä+palkatta+tai+muuten+huonommilla+työehdoilla+kun+normaalissa+työsuhteessa.+Valtio+voi+maksaa+osan+palkasta+tai+vaikka+kokonaan+tai+sitten+antaa+korotonta+lainaa+työnantajalle+palkan+maksuun.
Jos+haluttaisi+valmiuslakiin+palkattoman+pakkotyön+teettämismahdollisuus+niin+siitä+pitäisi+säätää+perustuslain+säätämisjärjestykessä,+ja+tässä+tapauksesa+vielä+kiireellisenä+joten+tarvittaisi+5/6+enemmistö.
Jos+vaihtoehtona+on+palkan+maksaminen+tai+palkaton+pakkotyö+niin+jo+34+kansanedustajaa+voi+kaataa+tuon+lain.
Työvelvoite+saattaa+tulla+mutta+en+usko+että+palkatta,+valmiuslain+muuttamiseen+ei+ole+todellista+tarvetta+eikä+aikaakaan.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20111552#O2L14
03.04.2020 12:00
Ratakiskosta+taivutettuna:
Valmiuslain+perusteella+on+mahdollista+asettaa+työvelvoite+jolloin+syntyy+työelvollisuussuhde.
Työelvollisuussuteessa+noudatetaan+samoja+työehtoja+kuten+normaalissakin+työsuhteessa,+mm.+TES-+tai+kohtuullinen+palkka.
Mitään+todellista+tarvetta+sellaiselle+laille+ei+ole+että+työtä+pitäisi+tehdä+palkatta+tai+muuten+huonommilla+työehdoilla+kun+normaalissa+työsuhteessa.+Valtio+voi+maksaa+osan+palkasta+tai+vaikka+kokonaan+tai+sitten+antaa+korotonta+lainaa+työnantajalle+palkan+maksuun.+
Jos+haluttaisi+valmiuslakiin+palkattoman+pakkotyön+teettämismahdollisuus+niin+siitä+pitäisi+säätää+perustuslain+säätämisjärjestykessä,+ja+tässä+tapauksesa+vielä+kiireellisenä+joten+tarvittaisi+5/6+enemmistö.
Jos+vaihtoehtona+on+palkan+maksaminen+tai+palkaton+pakkotyö+niin+jo+34+kansanedustajaa+voi+kaataa+tuon+lain.
Työvelvoite+saattaa+tulla+mutta+en+usko+että+palkatta,+valmiuslain+muuttamiseen+ei+ole+todellista+tarvetta+eikä+aikaakaan.
03.04.2020 11:53
Kuntouttava+työtoiminta+on+keskeytetty+poikeustilan+aikana,+sen+sanoi+Marin+jo+aikoja+sitten.+Jos+TYP-täti+toimii+kertomallasi+tavalla+niin+joutuu+itse+kuokkimaan+suota+😁
02.04.2020 15:21
Kyllä+"hanurilla"+voi+sottaa+vaikka+porilaisten+marssia,+huhu+kertoo+että+niin+on+tehtykin+😁
02.04.2020 15:13
Ihan+mitä+tahansa+valtuuksia+ei+valmiuslakikaan+anna+kuten+määrätä+työhön+9€/päivä+palkalla.+Valmiuslaki+ei+edes+tunne+noita+9€+pakkotöitä+ja+ei+tunne+perustuslakikaan+ja+silti+niitä+tettetään+kun+niin+moni+velliperse+niihin+suostuu.
Valmiuslain+14+luvussa+on+säädetty+tuosta+työvelvoitteesta
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20111552#O2L14
Poimintoja:
101§
"Työvelvollisuussuhde
Henkilö,+jonka+työvoimaviranomainen+määrää+97+§:ssä+säädetyllä+tavalla+tekemään+95+§:ssä+tarkoitettua+työtä+vastiketta+vastaan+työnantajalle+tämän+johdon+ja+valvonnan+alaisena,+on+työvelvollisuussuhteessa."
Siis+vastiketta+vastaan,+ei+ilman+palkkaa+ja+tuosta+vastikkeessa+on+säädetty...
101+§
"Työvelvollisuussuhteen+ehdot
Työvelvollisuussuhteessa+sovellettavat+ehdot+määräytyvät+työnantajaa+työehtosopimuslain+(436/1946)+tai+työsopimuslain+2+luvun+7+§:n+mukaan+sitovan+työehtosopimuksen+tai+työnantajaa+valtion+virkaehtosopimuslain+(664/1970)+tai+kunnallisen+virkaehtosopimuslain+(669/1970)+mukaan+sitovan+virkaehtosopimuksen+mukaan.+Jollei+tällaista+työehtosopimusta+ole,+työvelvolliselle+on+maksettava+palkka,+joka+kohtuudella+vastaa+hänen+suoritettavakseen+määrättyjä+tehtäviä.
Työvelvollisuussuhteessa+ja+sen+perusteella+suoritettavassa+työssä+on+muutoin+soveltuvin+osin+noudatettava+vastaavasti,+mitä+työ-+tai+virkasuhteesta+ja+sen+perusteella+suoritettavasta+työstä+on+säädetty+tai+sovittu."
02.04.2020 15:09
Ihmettelin+myös+sitä+miksi+Kela+ei+valittanut+päätöksestä+KHO:een+vaikka+se+oli+äänestyspäätös.+Väitän+että+ei+uskaltanut.
Kelan+taktiikkana+näyttää+olevan+se+että+se+kohtelee+asiakkaitaan+ihan+tarkoituksella+laittomasti.+Nyt+voivat+jatkaa+tuota+21,5-kertoimen+käyttöä+ja+oma+lukunsa+on+Kelan+normit,+vesi-,+sähkö+ja+kotivatuustusnormi,+niitäkään+ei+laki+tunne.+
Vesimaksukiistassa+vuona+2017+Kela+luovutti+saatuaan+lausuntopyynnön+hallinto-oikeudesta+mutta+jatkaa+noiden+normien+käyttöä+monen+asiakkaan+kohdalla.+Noissa+kaikissa+on+kyse+yhteensä+miljoonista+joka+ikinen+kuukausi+jotka+Kela+varastaa+leikkaamalla+tukia+laittomasti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14660184/vesimaksun-quotkohtuullistaminenquot-laitonta!!
Varsin++ihmeellistä+on+oikeusvaltioperiaatteen+käsitys+Kelassa+jonka+viranomaisena+tulisi+noudattaa+tarkoin+lakia.
01.04.2020 20:21
"Sääli+tai+väärä+pätös+se+oli+yhtäkaikki.+"
Sinulla+on+oikeus+mielipiteesi+oli+se+sitten+miten+tyhmä+ja+typerä+tahansa.+Ainakin+minä+ja+Itä-Suomen+hallinto-oikeus+olemme+eri+mieltä+kanssasi,+tosin+HaO:n+päätös+oli+äänestyspäätös+2-1.+Olin+kyllä+vähän+ihmeissäni+kun+voitin+jutun.+Päätös+on+joka+tapauksessa+lainvoimainen+ja+kokonaan+toimeenpantu,+n.+600€+sillä+tienasin+kun+ei+Kela-raukka+uskaltanut+enää+ottaa+tuota+kerrointa+uudelleen+käyttöön+vaan+tyytyi+kohtaloonsa.
"Kela+kun+siirtyisi+maksamaan+työttömyyspäivärahat/työmarkkinatuet+kerran+kuukadessa"
Tuota+ehdotin+mutta+siihen+ei+reagoitu+millään+tavalla+kuten+ei+muihinkaan+perusteluihini+vastattu+vastaperusteilla+kuten+oikeusvaltiossa+on+tapana.
01.04.2020 18:43
Laki+ei+tuonne+tuollaista+21,5-kerrointa+ollenkaan.+Voi+se+sikäli+olla+säälipäätös+mutta+Kelaa+kohtaan.+Jos+olisin+hävinnyt+HaO:ssa+niin+silloin+olisin+valittanut+KHO:een+ja+jos+ja+todennäköisesti+kun+Kela-parka+olis+sieltä+saanut+"pataan"+niin+koko+21,5-perseily+olisi+pitänyt+lopettaa.+Suosittelen+kaikkia+valittamaan+tuosta+21,5-kertoimen+käytöstä+ja+sitten+katsotaan+kuinka+paljon+noita+"säälipäätöksiä"+tulee.
01.04.2020 16:58
En+ole+kupsahtanut+eikä+voutikaan+saa+kun+haulikon+kantaman+etumatkaa+jos+olen+hyvällä+päällä,+jos+olen+pahalla+päällä+niin+tuo+etumatka+puolittuu+😁+Voudille+lohdutuksena+tosin+voin+kertoa+etten+nykyisin+ole+kovin+usein+pahalla+päällä,+ei+hänellä+tosin+muutenkaan+ole+asiaa+minulle.+
Kyllä+tämänkin+palstan+juttujen+taso+on+laskenut+viime+syksystä.+Luen+tätä+päivittäin+mutta+harvemmin+kirjoitan+kun+on+tässä+parempaakin+kirjoittamista.+Joulupukille+en+sentään+vielä+kirjoita+mutta+koodia+tulee+väännettyä+pikkusta+vaille+pirusti.+Ei+muuten+"Löikö+mörkö+sisään"+ole+yhtään+niin+karmeaa+kuunneltavaa+takperin+kun+etuperin.+Joskus+aikoinaan+tein+sovelluksen+joka+kääntää+tekstiä+nurin+päin,+nyt+tekeillä+oleva+takaperäistää+mm.+ääni-+ja+videotiedostoja.+Sovelluksen+testaaminenkin+joskus+naurattaa+kuten+tänään,+eilen+jouduin+sammuttamaan+koneeen+virtanapista+kun+se+tukehtui+kääntäessään+videotiedostoa+nurin+päin.+En+yhtään+ihmettele+kun+siinä+videolla+oli+niin+suuri+vittu+että+harvoin+näkee+edes+videolta,+livenä+ei+ikinä+😁
31.03.2020 22:27
Käyttävätkö+21,5-kerrointa,+jos+käyttävät+niin+sen+pitää+lukea+päätöksessä.+Laki+ei+tuollaista+edes+tunne+ja+ei+se+siten+voi+sitä+salliakkaan.+
Vaita+päätöksestä.
Minä+valitin
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15157980/oikaisuvaatimus-215-kertoimen-kaytosta
Ja+kuinkas+siinä+sitten+Kela-paralle+kävikään
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15551942/hallinto-oikeuden-paatos-215-kertoimen-kaytosta
Kaikki+se+materiaali+joka+noista+keskusteluista+löytyy+on+vapaasti+kaikkien+käytettävissä.
31.03.2020 16:59
Ihan+sut+hyvin+kävi+verotuksessakin.+Saan+palautusta+lähes+3,5+sataa+€,+se+on+yli+200€+enemmän+kun+viime+vuonna.+Maksupäivä+on+4.8.2020.
Olen+ollut+jonkinlaisessa+koronakaranteenissa+jo+vuosia+ja+rahaa+ei+juuri+muuhun+mene+kun+asumiseen,+ruokaan+elektroniikaan+ja+vaatteisiin,+vähän+tulee+silloin+tällöin+myös+tuhlattua.++Ihan+hyvin+pärjään+ja+jopa+säästöön+jää+rahaa+mutta+pitäähän+sitä+sen+verran+olla+ettei+koirat+kuse+kintuille.++Viime+vuosina+olen+ostanut+jääkaapin+ja+sähkölieden+sekä+tämän+tietokoneen+(1400€,+en+ole+leikki-iässä+ja+siksi+en+ostele+leluja).+Seuraavaksi+saattaa+hajota+telkkari+tai+pesukone,+pakastinkin+on+aika+vanha+mutta+minulla+on+yksi+varapakastin+joka+ei+ole+käytössä+tosin+vanha+sekin.+Eihän+sitä+koskaan+tiedä+jos+vaikka+hirvi+sattuisi+kulkemaan+liian+läheltä+pihhoo+niin+ompahan+sitten+hirvenlihoillekin+paikka+johon+ne+voi+säilöä.+Jäniksiä+pyörii+joskus+tuossa+pihassa+mutta+niitä+en+ole+onnistunut+saamaan+pakstimeen+mutta+valokuvan+sain+parvekkeelta+otettua.+Viikonloppuna+pihassa+pyöri+myös+oravia,+ambulanssi++ja+poliisiauto,+niille+ei+ole+tarvetta+tehdä+mitään.
Hyvää+kevään+odotusta+kaikille😁
30.03.2020 11:19
Hyvin+tässä+jaksaa+kun+ei+tuon+valituksen+tekemiseen+mennyt+kun+n.+10+min,+oli+viime+keväänä+tehty+entinen+pohja+johon+muutin+päivämäärät+ja+vähän+teksitäkin.+
Kyllä+tuota+kyykytystä+tapahtuu+eniten+kuntien+toimesta+kun+pakotetaan+terveitä+ihmisiä+kiduttavaan+työtoimintaan.+Kuntien+virkanilkit+kuriin+niin+perseily+loppuu.+Nyt+on+tekeillä+lain+muutos+kuntouttavasta+työtoiminnasta+ja+jokaisen+velvollisuus+on+valvoa+että+sitä+ja+nykyistäkin+laika+noudatetaan+kunnissa+kirjaimellisesti.
https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2020/20200013
25.03.2020 07:34
Aktiivimalli+on+lopetettu+mutta+taistelu+sitä+vastaan+jatkuu.+Tuli+tänään+viimeinen+päätös+Soisaaliasiain+muutoksenhakulautakunnasta+ja+sen+lopputulos+oli+jo+ennestään+tiedossa.+CopyPastea+oli+käytetty+eli+päätös+oli+kopio+viime+keväänä+tulleesta+päätöksestä+ja+niin+käytän+minäkin+kun+lähetän+valituksen+päätöksestä+huomenna+vakuutusoikeuteen.+Melkoista+teatteria+tämä+tällainen+on+mutta+rooli+on+vedettävä+loppuun+saakka+vaikka+kukaan+ei+enää+taputa.+Vakuutusoikeudessa+on+ennestään+jo+yksi+valitus+käsiteltävänä,+ehkä+jo+ensi+vuonna+sieltä+tulee+hylkäävä+päätös.+Sitten+on+vuorossa+EIT+jos+vain+ikää,+terveyttä+ja+intoa+vielä+piisaa.+
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264249/kelan-virheellinen-ja-puutteellinen-paatos
23.03.2020 19:01
Ei+vituta+se+eikä+juuri+mikään+muukaan+nykyisin.+Sehän+on+täysin+selvä+asia+ellei+töitä+tule+niin+silloin+ei+sinne+mene.+On+jokaisen+oma+asia+kusta+tulee+ja+minne+menee+tai+on+sitten+tulematta+tai+menemättä.
22.03.2020 16:50
Eläketukeen+en+hae+peruutusta+mutta+pitäisi+varmaan+kirjoittaa+eduskuntaan+että+samalla+kun+säätävät+niitä+poikkeuslakejaan+niin+voisivat+säätää+minulle+vaikka+100+vuoden+karenssin+niin+voisi+päästä+ennätysten+kirjaan,+mitään+muuta+vaikutustahan+sillä+ei+olisi+😁+😂+🤣+😃+😄+😅+😆
17.03.2020 18:56
"Unohdit+banaanilaatikkohörhö+mainita+ei+sinulla+ole+ollut+myöskään+töitä."
Ei+karenssia+voi+saada+silloin+kun+on+töissä,+vain+työtön+voi+saada+karenssin.
Olin+työkkärin+asiakkaana+viidellä+eri+vuosikymmenellä+enkä+yhtään+karenssia+saanut.+1970-luvulla+aloittelin+ja+aika+vähän+olin+työttömänä+mutta+myös+töissä.+1980-luvulla+olin+eniten+töissä,+työttömyyttä+oli+vain+lyhyitä+pätkiä+ja+nekin+oli+työnantajasta+johtuvia+(konkurssi+ja+töiden+"muka"+väheneminen),+kerran+vaihdoin+vakipaikasta+toiseen+ja+siinä+välissä+ei+työttömyyttä+ollut.+Sitten+tuli+1990-luku+ja+lama,+silloinnen+työnanataja+ensin+roikkulomautti+yli+vuodeksi+ja+sitten+teki+konkurssin+,+siitä+lamasta+ei+moni+toipunut,+en+minäkään+ja+sen+jälkeen+töitä+oli+vain+satunnaisissa+määaäaikaisissa+pätkissä.+Nyt+sitten+viime+vuoden+lokakuussa+Lex+Linström+"armahti"+ja+loppui+lopullisesti+mahdollisuus+saada+karenssia.
17.03.2020 15:27
Halvaksi+tulee+kun+viime+vuonna+join+peräti+2+tölkkiä+kaljaa,+tänä+vuonna+en+vielä+yhtään+😁
14.03.2020 08:10
Käyhän+se+noinkin.+Useimmat+tälle+palstalle+kirjoittajat+kirjoittavat+pelkästään+anonyminä+joten+on+joskus+vaikea+saada+tolkkua+siitä+kuka+mitäkin+on+kirjoittanut.+Minä+teen+kuten+teen+ja+muut+saa+sitten+vikistä+jos+se+siltä+tuntuu.
14.03.2020 08:06
Hei+123-321.+
En+ole+minnekkään+hävinnyt,+ainakin+sama+naama+kun+ennenkin+näkyi+äsken+peilistä+kun+hampaita+pesin+😁
Eläketukipäiviä+olen+viettänyt+mutta+tämän+palstan+jutut+kyllä+luen+päivittäin+ja+joskus+jopa+useaan+kertaan,+tosin+on+minulla+muutakin+tekemistä.+Yli+5000+riviä+on+tullut+koodia+väännettyä+tänä+talvena,+ihan+kiva+harrastus+ja+juuri+sellainen+se+onkin+ja+maailma+ei+ole+tullut+yhtään+valmiimmaksi+noiden+omien+sovellusten+johdosta,+ei+se+tosin+ole+huonommaksikaan+muuttunut.
Harvakseltaan+viitsin+kirjautua+tänne+ja+joskus+kirjoitan+anonyyminä.+Tosin+tuossa+alla+on+tänään+julkaistu+hallinto-oikeuden+päätös+joka+vahvistaa+sen+että+Kelan+oikaisuvaatimuskekskuksen+"oikeustieteen+maisterit"+ja+muutkin+siellä+olevat+muka+oikeusoppineet+on+lukutaidottomia+tolloja.+Siinä+suhteessa+mikään+ei+ole+muuttunut.+Voivat+olla+"valemaistereita"+jonka+pyysin+Kelan+tarkistamaan,+ilmeisesti+niin+ei+ole+käynyt.+Jos+siellä+ei+ole+"valemaistereita"+niin+ainakin+valehtelevia+"maistereita"+ja+lukutaidottomia+tolloja+aivan+varmasti+on.
13.03.2020 22:32
18 / 52