Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12427

  1. Kysymys

    Mielenkiinnosta kysyn. Voiko Ortodoksit, mielestänne esim luterilainen uskovainen pelastua?
    Ortodoksisuus
    38
    3070
  2. Aihe käsitelty kasteesta

    Ompas hyvä, että nyt oon saanut perusteellisesti käydä perusteet Raamatulliselle ja myöskin luterilaisesta kasteesta. Hu
    186
    3065
  3. Miksi te kaikki?

    Olen miettinyt, että miksi ihmiset ymmärtävät Raamattua niin hirveästikkin eritavalla? Olen tullut siihen tulokseen, et
    160
    2980
  4. Näin se on:

    Matt.16:18. Mutta minä myös sanon sinulle: sinä ole Pietari, ja tämän kallion päälle tahdon minä rakentaa minun seurakun
    42
    2891
  5. Kirkkooppia:

    teologiaa Haluan kertoa tässä miten ajattelen pelastuskysymyksestä. Keskustelin tästä erään tunnustuksellisen luterila
    77
    2887
  6. Meneekö ns. ef.lut opilta pohja?

    Matti Väisänen ja monet muut tunnetut kasteen korostajat pitävät seuraavaa yhtenä avainkohtanaan, väittäen, että tässä k
    92
    2847
  7. VL-kaste ja luterilainen kaste:

    No Johanneksen kaste ei tainnut olla se sama kaste, jolla meidät kastetaan. Käsitykseni mukaan, Vasta ylösnousemuksen jä
    108
    2750
  8. Uskovaisten oppi:

    Käsitykseni mukaan, ei esim. uudestikastaja voi sanoa oikeasti, uskonpuhdistuksen sanomaa että: "Pelastus on yksin armos
    Lestadiolaisuus
    146
    2671
  9. Ehkäisystä suomeksi:

    Vanhoillislestadiolaisuuden mukaan, ei se ole ehkäisyä, jos esim. puolison sairauden vuoksi, ei ole seksiä, vaan rakaste
    Vanhoillislestadiolaisuus
    81
    2593
  10. Ihmeenomaiset lahjat

    Ihmeenomaisista lahjoista (Todellinen Luterilainen opetus) Paavali vertaa seurakuntaa avioliittoon: Ef.5:31 "Sentähde
    Luterilaisuus
    218
    2543
  11. Arvon ns. luterilaiset

    Kysymys teille: Kumpiko on tärkeämpi, usko vai kaste? Mieluusti lyhyt perustelu.
    Luterilaisuus
    72
    2500
  12. Lestadiolainen kasteopetus

    ei ole luterilainen. Maassamme on oikea kasteopetus retuperällä. Ellei opetus seuraa, usko ei voi säilyä, kasvaa ja olla
    67
    2482
  13. Nou meno muuttunut

    Laitan tämän tekstin myös tänne... ...Eipäs olekkaan meno yhtään täällä muuttunut, sekaoppiset yhä laulavat täällä sama
    Lestadiolaisuus
    63
    2370
  14. Keskityn nyt

    Vl-palstalle ja annan teidän tunteenne jäähtyä, jotka olette loukkaantuneet tai suuttuneet.
    34
    2319
  15. Vääristeliöiden ja valehtelioiden

    palsta....Pitäydyn edelleen tässä jakeessa, ja aiheetta enempään sananvaihtoon: Room.5:18. Niin kuin siis yhden ainoan
    90
    2318
  16. Mietteitä asiallisesti

    Näin maallisessakin mielessä, täällä on aika kovastikkin vängätty. Haluan todeta vain, että asetelma on tämä. 1.Vastas
    66
    2303
  17. Ekuneemiset tuulet

    Monenlaita uskoa ja opetuksia riittää ja uusiakin seurakuntia syntyy...noilta kaikilta menee uskottavuus... Mitä mieltä?
    Vanhoillislestadiolaisuus
    41
    2252
  18. Hellarineidille

    Sinulla on vääriä luuloja VL-kristillisyydestä. Huomasin jo ulkopuolisena, että kuinka tässä uskossa säilytään uskomassa
    27
    2242
  19. Lestadiolaisille neuvo:

    Minusta olisi hyvä kun antaisitte ihmisten lähteä pois VL-uskosta, mitenkään uhkailemalla tai panettelemalla, että tulis
    Lestadiolaisuus
    25
    2240
  20. Sallittehan tämän:

    Olen useasti täällä kysynyt mielipidettänne, teiltä momioppisilta seurakuntakysymyksestä. Ootte niin kovia "mollaaman"
    39
    2118