Kävin Rouva Ratikan kanssa päiväkävelyllä ja näimme kahden naisen kävelevän käsi kädessä ja suutelevan välillä. Aloin miettimään, milloin olen nähnyt moisen näyn viimeksi. Siitä on vuosia. Sen sijaan homopareja tulee va…
Kun olin pikkupoika, faija aina mietti, että mikä hänestä tulee isona. Noh, hänestä tuli aurinkorannikolla elävä eläkeläinen. Isän oppi meni perille ja minäkin olen lapsesta asti miettinyt, mikä minusta tulee isona. Ens…
Kuten varmaan jokainen uutisia edes toisella silmällä vilkuillut on huomannut, suuri idolini Madonna tulee (toivottavasti) Suomeen elokuussa. Olemme Rouva Ratikan kanssa aivan täpinöissämme moisesta ja hyvä, etten jo pa…
Palstalla ollaan taas suu vaahdossa huolissaan köyhistä ja syrjäytyneistä. Vaaditaan tulonsiirtoja sun muuta. Jotkut ovat ehdottaneet ratkaisuksi kansalaispalkkaa, jolloin ei erikseen tarvitsi anoa muita tukia. Tuen suu…
Etusivun 20 ensimmäisestä viestistä näköjään 15 on jonkun pölhön jäässä olevaa "yhteiskuntakriittistä" ajatustenvirtaa. Pitäisiköhän kaverin sijoittaa nettiliittymänsä kuukausimaksut tekoihin eikä sanahelinään? Montekin…
Eilen kyselin, haittaako enemmän, jos nainen on pariskunnan pidempi tai painavampi osapuoli. Jatkan kysymystä fyysisellä voimalla. Haittaako, jos nainen on fyysisesti vahvempi kuin mies. Tuli vain mieleen, kun katselin …
Tapasin eilen baarissa naispuolisen tuttavani, joka on 180 senttiä pitkä. Mieskin olisi pitänyt löytää, mutta vain häntä itseään pidemmät tulivat kyseeseen, mikä tietysti rajoitti tarjontaa. Aloinkin tänään miettimään, …
Uutisissa kerrottiin, että valtio velkaantuu pitkästä aikaa rivakkaan tahtiin. Samaan aikaan valitetaan aina vain kovempaan ääneen sosiaalietuuksien pienuudesta. Mitä mielestäsi pitäsi tehdä? Ottaa lisää velkaa? Nostaa …
Sattumalta silmääni sattui juttu ammattien sukupuolittumisesta. Lunttasin tilastokeskuksen sivulta, jossa sanottiin esimerkiksi, että insinööreistä yli 80% on miehiä ja terveydenhuollossa naisia yli 90%. Mistä luulette,…
Ylen uutisissa kerrottiin äsken uutinen, jonka olen kuullut aiemminkin. Nimittäin, että naisille myydään suurempia vaatteita pienemmillä kokonureoilla varustettuna. On näet tutkittu, että mahtuminen omaa kokoa pienempää…
Suututan varmaan taas jonkun, mutta menkööt, kun olen alkuun päässyt. Tiedotusvälineissä on kohkattu, että ruoka on kallista ja leipäjonot ovat järjettömän pitkät. Kävin äsken kaupassa ja kiinnitin huomioni ostosteni hi…
Oletko koskaan törmännyt hauskoihin väärinkäsityksiin tai kuullut jotain väärin, jolloin asian merkitys on muuttunut täysin? Ajattelin tehdä tänään pitkästä aikaa lihapullia itse. Rouva Ratikka vieläkin vähän puolikieli…
Kun suurimmalla osalla ihmisistä alkaa taas arkinen aherrus ja virvokkeitakin on nautiskeltu antaumuksella, niin kysely asian tiimoilta: 1. Kärsitkö krapulasta? 2. Kuinka usein? 3. Pitäisikö krapulaa paheksua? 4. Miten …
Kun te aina mesoatte asian perään vähätellen kirjoittajan persoonan merkitystä, niin eikö ole pelkästään positiivista, että palstalla on paljon nikinvaihtajia ja multinikkejä?
Muistaako joku, mikä on ML:n ennätys? Tietääkö joku jonkun muun, jota kiinnostaa? ) Jälkimmäiseen ei tarvitse vastata. ;-)
Mikä bändi tai kuka laulaja on mielestäsi maailaman suurin ja kuuluisin stara? Onko se joku maailmaa muuttanut, uuden musiikkisuuntauksen luonut vai joku nykyinen tähti? Jos vielä saa pyytää, niin nimi otsikkoon, perust…
Tuli mieleeni tuosta "Miesten välinen solidaarisuus"-aloituksesta seuraava kysymys. Onko mielestänne rehellisyys ja totuus tärkeämpää kuin lojaalisuus ystävää kohtaan? Käräyttäisittekö vieraissa käyvän kaverinne, jos hä…
Poikkeaako itsenäisyyspäivän viettosi jotenkin muista päivistä? Onko sinulla jotain rituaaleja, jotka toistuvat vuodesta toiseen? Sytytätkö kynttilöitä? Katsotko linnan juhlia? Käytkö katsomassa paraatia? Kiroatko hilja…
Miksi nimitetään sitä monisivuista ja ylihintaista kiiltävälle paperille painettua lehdykkää, mitä kaikki bändit ja artistit kauppaavat keikoillaan? Posteri on kai juliste, mutta mikäs tämä sitten on? Kiitän ja kumarran…
Tuli mieleen allaolevasta joulutestistä: Teititteletkö vanhempia ihmisiä tai asiakkaita, jos olet palveluammatissa? Mitä mieltä olet teitittelystä? Onko se kohteliasta vai luokkayhteiskunnan irvikuva? Toivotko, että sin…