Minulla on ollut perinne, että annan joulurahaa tai joululahjoja noin 200 euron arvosta.
Joskus pistin jonkun järjestön keräyksiin. Mutta sellaista en ole harrastanut yli kymmeneen vuoteen. Tahdon tietää, mihin avustukseni menevät. Takajouluina annoin parille "köyhälle" perheelle, lapsille lahjoina tai rahana. Nyt he kukaan eivät tarvitse sanan varsinaisessa merkityksessä.
Pitäisi löytää keino, milla tavalla ilahdutan itseäni (ja samalla saajia) vaikkapa kertamaksuna 200 euroa tai 2 x 100 tai 4 x 50 tai ostaa lahjapaketteja tai ruokaa tarvitseville.
Mielenkiintoisinta asiassa on, etten ole mikään rikas. Tulin toimeen hyvin kun olin työelämässä, nyt tulot ovat niukemmat. Mutta asiasta tulee hyvä mieli. Oma lapsi on aikuisuuden kynnyksellä ja hänellä kaikkea, mitä tarvitsee. Itsellä on koti, ruokaa ja vaatteet, en tarvitse mitään. Olen tyytyväinen hyvin vähään.
Täällä on palstoja joihin voisi laittaa "ilmoituksen" - lahjoitan joulua. Silloin olisi pakko saada varmuus, että lahjan saaja todella tarvitsee, ettei ole mikään pelkkä nimimerkki "[email protected]" tai vastaavaa.
No täytyy miettiä rauhassa. Onhan tässä aikaa jouluun. Itse häivyn suomesta jouluksi. Ensimmäisen kerran. En ole onnistunut saamaan joulutunnelmaa irti (sanan varsinaisessa merkityksessä) enää muutamaan viime vuoteen.
Ajattelin jakaa joulurahaa 200 euroa.
42
490
Vastaukset
- masa 09al
jos sinun lähellä on pelastus armejan joulu pahta tai voit antaa joullu kehdäysen nehtiin siitä tuotosta menee suomen vähi ohsasille jah lapsi perheille.minnä ollen ihse joullu pahta kehdäjänä helsinisä.
- isabella1979
Hei!
Kuulostaa hienolta ajatukselta, joulumieltä saa antamisesta puolin ja toisin.
Saisiko sinulle laittaa s-postia johonkin osoitteeseen?- joulunajattelija
Rekisteröin tänään nimimerkin ajatuksella, etteivät mahdolliset ilkeyden harrastajat sorki hyvää tarkoitusta tai suunnitelmaa. Mutta itse en lähde niin rajuun ajatteluun, että kukaan pilailisi joulun asioilla?
- paljon tai ei mitään
Vaan??? Mie aattelin jakaa 20.000! Siihen päälle viel joulusafka ja kahvit. Mie en ala nirskoileen.
- joulunajattelija
Se olisi kerrassaan reilu temppu:)
- janottaa.
Missäs jouluviinat ovat???
En ota vastaan rahojas, safkaas ja kahvias, ellet anna kans vähintään 3 pulloa jaloviinaa.
Jallut kehiin, saa-tanan kitupiikki! - Jallun antaja.
janottaa. kirjoitti:
Missäs jouluviinat ovat???
En ota vastaan rahojas, safkaas ja kahvias, ellet anna kans vähintään 3 pulloa jaloviinaa.
Jallut kehiin, saa-tanan kitupiikki!Jos noin rankasti janottaa, olet Jallusi ansainnut:) Lehtinä vai viinoina?
- kgmgk
kiitti, jaa sit tännekki päin! äläkä nirskoile
- gfhfghshopgfdgdg
http://www.pointshop.fi/?ref=3280601
Kiinnostaisikohan ketään ilmainen tavara?
Pointshop.fi voi tarjota sinulle täysin ilmaisia tavaroita kuten vaikka:
Karkkia
Elektroniikkaa
seksileluja
Vaatteita
koruja
ja muuta, jopa tietokoneita
miten voit saada nämä tuotteet?
mene sivulle http://www.pointshop.fi/?ref=3280601
rekisteröidy ja hanki numerotakuu.
Sitten keräät pisteitä, joilla saa ostettua kaikkea edellä mainittua.
Pisteitä saa vaikkapa kirjoittamalla pointblogia, osallistumalla kyselyihin, tai vaikka facebookista, ja monella muulla tavalla!
pointshop maksaa myös postikulusi!!!!!!
http://www.pointshop.fi/?ref=3280601 - muori,,,
meille voisi antaa edes 50e. sillä saisi kivasti ruokaa lapsille, kiitän
- Rehellistä puhetta
Anna mulle se pari sataa. Lupaan että ostan sillä pari pulloa Jaloviinaa, pari pulloa Koskenkorvaa ja tönikän sekä valkoista, että punaviiniä. Siihen päälle pari toppaa Al Caponen pikkusikareita ja loput ryyppään baarissa.
Tämä oli rehellisen miehen rehellinen vastaus. Annatko rahat rehelliselle, vai jollekin viekkaalle sanasepolle? Jos kiinnostaa, mailaa: kari.hirvonen (at) luukku.com- ~joulunajattelija~
Keskiyötä. Rehellistä oli puheesi ja nostan hattua reheliselle miehelle. Tarkoitus rahalle olisi sinullakin:) Mutta nyt ei kyllä osu arpa kohdallesi, ymmärrän janon mutta on nälkäisiäkin, oikeasti. Esimerkiksi tuo muori tuossa ylempänä tarvitsisi 50 euroa kipeämmin tositarkoitukseen, ei janoon. Olet oikeassa myös siinä, että sanasumpliikkeja löytyy ja siksi pitäisi olla tarkkana kuin jouluporkkana lumiukon nenänä.
(Vielä on kuukausi jouluun, rahaa ei kannata jakaa liian aikaisin, että säästyy joulun tarkoitukseen) -;) - pyyhi persees..
~joulunajattelija~ kirjoitti:
Keskiyötä. Rehellistä oli puheesi ja nostan hattua reheliselle miehelle. Tarkoitus rahalle olisi sinullakin:) Mutta nyt ei kyllä osu arpa kohdallesi, ymmärrän janon mutta on nälkäisiäkin, oikeasti. Esimerkiksi tuo muori tuossa ylempänä tarvitsisi 50 euroa kipeämmin tositarkoitukseen, ei janoon. Olet oikeassa myös siinä, että sanasumpliikkeja löytyy ja siksi pitäisi olla tarkkana kuin jouluporkkana lumiukon nenänä.
(Vielä on kuukausi jouluun, rahaa ei kannata jakaa liian aikaisin, että säästyy joulun tarkoitukseen) -;)haista paska "rahoinesi"...kunhan edes itsellesi saisit Joulun aikaan, vai muka vielä muille jakaisit rahaa....
Niin minäkin ajattelin antaa 500e. Joulurahaa, tosin ei aloittajakaan maininnut kenelle...omat "joulurahani" menevät perheelleni ja läheisille, Normaali ihminen ei viitsi tulla köyhyys-palstalle kerskailemaan "joulurahan"antamisiaan... - naurut sulle.
pyyhi persees.. kirjoitti:
haista paska "rahoinesi"...kunhan edes itsellesi saisit Joulun aikaan, vai muka vielä muille jakaisit rahaa....
Niin minäkin ajattelin antaa 500e. Joulurahaa, tosin ei aloittajakaan maininnut kenelle...omat "joulurahani" menevät perheelleni ja läheisille, Normaali ihminen ei viitsi tulla köyhyys-palstalle kerskailemaan "joulurahan"antamisiaan...kaukana oot itekin normaalista sairas kateellinen epäonnistunu paskiainen siellä näkyy, sulla mitään perhettä oo, juot kiljua ja itket sairaassa yksinäisyydes joo.
toisilla on sydäntä, sulla sydämen paikalla peräsuoli ja pökäle. - naurut itselles, pum
naurut sulle. kirjoitti:
kaukana oot itekin normaalista sairas kateellinen epäonnistunu paskiainen siellä näkyy, sulla mitään perhettä oo, juot kiljua ja itket sairaassa yksinäisyydes joo.
toisilla on sydäntä, sulla sydämen paikalla peräsuoli ja pökäle.Mistäs luulet tietäväsi miten asiani ovat.?!.Tottakai jo kolmekymmentä vuotta vakituisessa virassa olleena on jo kaikki tarpeellinen hankittu, joten 500e ei ole edes suurikaan raha minulle perheelleni lahjoitettavaksi, ja puolisoltani suunnilleen sama summa...monena vuonna on lahjoihimme ym. kulunut huomattavasti suurempiakin summia.
Sälittävää tämä köyhyys palstan ihmisten tyhmyys ja laiskuus, joka sitten aiheuttaa köyhyyttä....
- tanhuavahirvi
Hei joulunajattelija! Ajattelin jakaa tarinani täällä. Olen 24-vuotias tänä syksynä opiskelut aloittanut toipuva alkoholisti. Kaksi vuotta kuivilla olo on tehnyt terää, ja nykyään olenkin ottanut aimo harppauksia elämässäni. Kerrankin koulunkäynti maistuu, tyttöystävä löytyy viereltä ja raha-asiatkin alkavat pikkuhiljaa menemään parempaan suuntaan. Tosin minulla on vielä ulosotossa n. 2000€ (summa oli alunperin 3000€) ja tänäkään vuonna tämä köyhä ei päässyt nauttimaan n. 400€ veronpalautuksista, vaan vouti tietysti peri kaikki. Tein viime kesänä ahkerasti töitä aamulehden jakajana ja sain lyhennettyä velkaani huomattavasti, mutta tällä hetkellä en pysty opiskelun ohessa työntekoon. Koulumatkani on melko pitkä ja olenkin monasti vasta klo. 18.00 kotona.
Tästä johtuen toimeentulo on monasti todella tiukoilla, kun en opintolainaakaan voi saada menetettyjen luottotietojen takia ja sossun luukulta rapsahtaa opintotuen lisäksi n. 60€. Yritä sillä sitten pärjätä! Vuokran ja bussikortin jälkeen minulla jää käteen n. 80€ kuukaudessa ruokaan ja muihin pakollisiin menoihin.
Mutta minä sentään yritän nousta täältä köyhyydestä ja periksi en enää anna piiruakaan!- Hämmästynyt?
Tarinasi on mielenkiintoinen. Onnittelut että olet saanut jalkasi onnistumisen portaille. Tarinassasi on vaan eräänlainen epäkohta. "Vuokran ja bussikortin jälkeen minulla jää käteen n. 80 € kuukaudessa ruokaan ja muihin pakollisiin menoihin."
Ei voi pitää paikkaansa. Koska Sossun taulukon mukaan vuokra yms menojen jälkeen sinulla on jäätävä käteen Sossun "taulukkoraha" vajaa 400 euroa kuukaudessa. Missä on mahdollinen asumistukesi, missä Sossun maksama ns. "väliraha" - käsittääkseni sähkökin tulee Sossun puolesta? - 32213
Hämmästynyt? kirjoitti:
Tarinasi on mielenkiintoinen. Onnittelut että olet saanut jalkasi onnistumisen portaille. Tarinassasi on vaan eräänlainen epäkohta. "Vuokran ja bussikortin jälkeen minulla jää käteen n. 80 € kuukaudessa ruokaan ja muihin pakollisiin menoihin."
Ei voi pitää paikkaansa. Koska Sossun taulukon mukaan vuokra yms menojen jälkeen sinulla on jäätävä käteen Sossun "taulukkoraha" vajaa 400 euroa kuukaudessa. Missä on mahdollinen asumistukesi, missä Sossun maksama ns. "väliraha" - käsittääkseni sähkökin tulee Sossun puolesta?Muakin aina ihmetyttää nää tarinat.
Ainoa syy siihen, että joutuu tulemaan todella pienillä tuloilla toimeen on se, että on ottanut lainoja ja niitähän ei sossu hyväksy menoiksi. Veljelläni on juuri tällainen tilanne. On menossa velkaneuvojalle joten saas nähdä mitä sen asian kanssa tehdään? - tanhuavahirvi
Hämmästynyt? kirjoitti:
Ei voi pitää paikkaansa. Koska Sossun taulukon mukaan vuokra yms menojen jälkeen sinulla on jäätävä käteen Sossun "taulukkoraha" vajaa 400 euroa kuukaudessa. Missä on mahdollinen asumistukesi, missä Sossun maksama ns. "väliraha" - käsittääkseni sähkökin tulee Sossun puolesta?Minä OPISKELEN ja sossu ei jostain kumman syystä anna minulle tuon enempää. Tällä hetkellä on menossa valitus viime päätöksestäkin ja sen käsittelyssä on kulunut kuukausi.
- tanhuavahirvi
tanhuavahirvi kirjoitti:
Minä OPISKELEN ja sossu ei jostain kumman syystä anna minulle tuon enempää. Tällä hetkellä on menossa valitus viime päätöksestäkin ja sen käsittelyssä on kulunut kuukausi.
Näin siis Hämeenlinnassa.
- Yx toinen
Minulla sama tilanne kuin aloittajalla.
Kauan sitten lastensairaalalle 10 000 laitehankintoihin ja toisen kerran yhteen avustukseen tonnin. Lisäksi yhdelle avustusjärjestölle kuukausittain niin kauan että kyselin mikä prosenttiosuus menee perille ja mikä "kuluihin". Kun en selvää vastausta saanut, lopetin.
Nyt olisi vara antaa suurehko summa johonkin, mutta oikea kohde pitäisi löytää. Huijareille ja omasta syystään "köyhille" ei apua tipu, on ne nämäkin rahat niin lujasta otettu.
Hyviä ehdotuksia, kiitos?- TahdonvoimallaEletää
Jos haluat kuulla meidän perheen elämää ja haluat auttaa, kerron kyllä mailitse lisää. Tänne en viiti alkaa koko tilannetta kertomaan, mutta tuossa on sähköposti osoitteeni.
[email protected]
- että näin
Jos asutte Oulun seudulla, jahjoituksia vastaanottavat mielellään köyhät lapsiperheet. Lisää tietoja osoitteesta www.hfu.fi. Toinen, ehkä ssuositeltavampi tapa on lahjoittaa Ylen hyvä keräykseen. itse uskon, että apu menee perille.
- Näinkin.
Eikö nuo "avuntarjoajat" tehneet selväksi, etteivät jakele mihinkään keräyksiin tai yhteisiin laareihin vaan mielellään suoraan apua tarvitseville. Halu tietää, kenelle, mihin raha menee. Ylen ja muut keräykset ovat mustia aukkoja taivaalla jos niin sanoisi asian.
- että näin
Siksi kerroinkin myös tuosta hfu:n palvelusta. Itse uskon, että kerätytrahat menee oikeaan paikkaan. se on keräyksissä samoin kuin muissakin asioissa, kub yksi mokaa niin kaikki syyllistetään.
- kiiretulee!
Kyllä aloittajan jo pitäisi kohta tehdä päätös, antaako sitä rahaa kenellekään vai ei. Menee pian pirulauta koko joulu ohi!
Vai mitä kunnian kruunua hän on haalimassa palstalla? Pitäiskö tehdä aaltoja oikein!- joulunajattelija
Kuinka niin kiire?
Tottakai annan rahaa/lahjoja tänäkin jouluna. Jouluun on sentään 3,5 viikkoa.
Ei kai jouluruokia ostella kovin kauan etukäteen? Lahjakauppaankin ehtii.
Ei ole ilmestynyt avuntarvitsijoita tai ole ollut näkyvillä sellaista konkreettista, johon olisin voinut tarttua.
En todellakaan haali itselleni mitään kunnian kruunua. Olen liian vaatimaton sellaiseen.
Anna merien ja järvien tehdä ne aallot puolestamme, luonto elää :) - joulu on jo ovella
joulunajattelija kirjoitti:
Kuinka niin kiire?
Tottakai annan rahaa/lahjoja tänäkin jouluna. Jouluun on sentään 3,5 viikkoa.
Ei kai jouluruokia ostella kovin kauan etukäteen? Lahjakauppaankin ehtii.
Ei ole ilmestynyt avuntarvitsijoita tai ole ollut näkyvillä sellaista konkreettista, johon olisin voinut tarttua.
En todellakaan haali itselleni mitään kunnian kruunua. Olen liian vaatimaton sellaiseen.
Anna merien ja järvien tehdä ne aallot puolestamme, luonto elää :)Ilmeisesti olet sama tyyppi, joka etsi jokin aika sitten kilttiä yksinhuoltajaa. Silloinkaan ei palstalta löytynyt riittävän hyvätapaista naista koulutettuine lapsineen. Mikäli ihmiseltä löytyy auttamishalua, niin köyhyyttä on kyllä näkyvissä, kun silmänsä viitsii avata. Olen itse jakanut 700 euroa ruokaa varten, eikä siihen ole tarvinnut kissojen ja koirien kanssa soveliaita netistä jahdata. Rahalle on käyttöä juuri nyt, kun kaupat myyvärt tarjouksissa lohta, porkkanaa ja lanttua. Jouluna kaikki maksaa jo täyden hinnan.
- kiiretulee !
joulu on jo ovella kirjoitti:
Ilmeisesti olet sama tyyppi, joka etsi jokin aika sitten kilttiä yksinhuoltajaa. Silloinkaan ei palstalta löytynyt riittävän hyvätapaista naista koulutettuine lapsineen. Mikäli ihmiseltä löytyy auttamishalua, niin köyhyyttä on kyllä näkyvissä, kun silmänsä viitsii avata. Olen itse jakanut 700 euroa ruokaa varten, eikä siihen ole tarvinnut kissojen ja koirien kanssa soveliaita netistä jahdata. Rahalle on käyttöä juuri nyt, kun kaupat myyvärt tarjouksissa lohta, porkkanaa ja lanttua. Jouluna kaikki maksaa jo täyden hinnan.
Tämä oli juuri hyvä kirjoitus! Nyt ne rahat pitäisi saada ja jos haluaa jollekulle jotain antaa, niin antaa sitten, eikä täällä odottele hurraita!
Pitää ne lahjat ja ruuat köyhänkin ostaa ajoissa, että voi sitten rauhoittua joulun odotukseen tietän, että jotain on tarjolla.
- seijak
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10284366
Tuolle antaisin omani jos suinki ois ylimääräistä. - joulu-atami
Aika pihi oot, jos et anna enempi hynää.
Mutta kyllä mä sen kaks satasenkin otan, jos oot niin köyhä, ettei sulla oo enempi.
Tuun huomenna klo 9-15 päivystään Stokkan kellon alle. Kun heilutat niitä sun rahoja niin sitten mä tunnen sut ja otan ne rahat vastaan. - kaikkia hulluja..
Ei kai kukaan usko että aloittajalla on minkäänlaista tarkoitusta antaa rahaa kenellekään, mikä lienee persaukinen pummi joka aikansa kuluksi kirjoittelee puuta heinää, liekö edes omiin tarpeisiinsa rahaa...Olispa mukava nähdä millainen Joulu itsellään on murjussaan!
pidä saatanan aloittaja vaivaiset 200 euroa, köyhä ei rahoillasi pääse rikastumaan. On niin mitätön summa.- täällä viisas.
sulla ei taiga olla varaa mennä aloittajan perässä kattomaan, millainen joulu hänellä on. luulen että tasokas joulu, ootko sokee? aloittaja kertoi lähtevän pois suomesta jouluks, pee aat ja murjus asuja ei pystyis sellaiseeb eli sinä katkera kotiluuseri siinä, mätäne mökkiis.
- .....???!!!
täällä viisas. kirjoitti:
sulla ei taiga olla varaa mennä aloittajan perässä kattomaan, millainen joulu hänellä on. luulen että tasokas joulu, ootko sokee? aloittaja kertoi lähtevän pois suomesta jouluks, pee aat ja murjus asuja ei pystyis sellaiseeb eli sinä katkera kotiluuseri siinä, mätäne mökkiis.
ja sinä "täällä viisas" taidat olla aloittaja itse....)))Kylläpä oikeat karvasi helppo on paljastaa..::)))
Kovin on säälittävää touhusi,. pääsen kyllä Jouluna minne haluan, eikä ole tarpeen kaltaisillesi todistella mikä olen.
- muori,,,
nyt voisit jo antaa, joulu lähellä...
- manit pois!
Mikset veisi niitä rahojas jaettavaksi köyhille jonkin seurakunnan diakonissalle? Voit luottaa, että rahat menee oikeaan osoitteeseen. Vai pitääkö sun "tirkistellä" mihin se rahas menee? Sehän on jo kerjäämistä, että näkee toisen kasvoista kasvoihin ja antaa almun. VÄhän muutenkin tekopyhää esiintyä omilla kasvoillaan hyväntekijänä. Mutta tee mitä teet.
- uttun
Olishan tuo hienoa. Sulla on loistava tarkoitus. Olisipa sun laisia muitakin. Itse asun yksin 28 vuotias nainen ja sairastan masennusta. Joulu on vaikeata aikaa kun ei rahat riitä mihinkään. Pitää miettiä maksaako sähkölaskun vai ostaako ruokaa. Siinäpä kysymys.
Nyt murehdin opiskeluista tullutta 47 e kirjalaskua. Saa nähdä miten käy. Sossulta ei mitään apua tippunut.
Tänne voisit lahjoittaa hyvää mieltä. Epäilen kyllä että olet jo muille ehtinyt lahjoittaa. Eikä siinä mitään. Varmasti menevät tarpeeseen.
Hyvää joulua ja tulevaa itsenäisyyspäivää.- * > ~
hänel on meili linkki tuol toisess avauksess. kysyvä ei eksy netiss.
- always alone
hei!
jos pystyisin, ottaisin saman perinteen käyttöön.. en vain pysty. olen työtön yh-äiti, lapset 7 ja 18v. olen eronnut 14vuotta kestäneestä väkivaltaisesta avioliitosta ja yritän pitää tätä taloa koska tämä on myös lapsuudenkotini.
isäni kuoli kesällä 2010 aivoverenvuotoon ja 5 päivää hautajaisten jälkeen ainoa veljeni ajoi onnettomuuden autolla ja hän on kaulasta alaspäin halvaantunut ja just tänään toinenkin jalka amputoitiin. toinen leikattiin jo elokuussa. olen erittäin masentunut ja rahani eivät riitä mihinkään. haluaisin työpaikan mut se ei ole ollenkaan helppoa. mulla ei ole yhtään rahaa ja joulu on viikon kuluttua. yhtään lahjaakan en ole pystynyt ostamaan. rauhallista joulua.. - no voihan
jalo aate.
Itse olen pitkäaikaistyötön, ja työkyvyttömyyseläkettä tai kuntoutusta odottava. yh.
tilillä rahaa nyt 8,50 e.
seuraava raha tulee vasta tammikuun alussa.
jouluksi ei ole muuta kun näkkileipää ja vettä.
että kyllä pieninkin apu kelpais. - richard bent
Tarvitsetko pikaisesti lainan maksaa pois laskut tai vakiinnuttaa teidän velat?
Tarvitsetko lainaa ostaa talon tai ostaa auton?
Yhteyttä Yhdysvaltain NYT MIHINKÄÄN TARKOITUKSEEN LAINA kautta [email protected] seuraavat tiedot ja meillä on palveluksessanne ..
Lainamäärä tarvitaan:
Lainan tarkoitus:
Laina Kesto:
Odotan vastausta nyt
terveisin
Richard Bent
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit605665KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2183733Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182478Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222416Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91318Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT671094- 911086
- 1021069
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181052Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79985