Tarkoitus olisi ostaa hybridi tai maantiepyörä työmatkoille ja ihan kuntoiluvehkeeksi. Kumpi noista olisi se järkevämpi vaihtoehto? Työmatkaa kertyy 15km per suunta ja kuntoilumielessä olisi tarkoitus ajella reippaasti pidempiäkin matkoja.
Olen katsellut Nishikin ja Trekin pyöriä lähinnä, onko kukaan todennut noissa suurempia laatueroja?
Hyvä hybridi vai maantiepyörä työmatka ja lenkkeilyajoon?
23
3682
Vastaukset
- inssi'
Minä ajan nyt kuudetta kesää Crescentin hybridillä työmatkojani. Matka on 16 km suuntaansa. Minulla hybridi toimii moitteitta. Tällä hetkellä kilometrejä on takana vajaat 9000 eikä mitään ongelmia ole ilmaantunut. Pyörässäni on tarakka, joten vaihtovaatteet kulkevät kätevästi mukana. Reppua en halua pitää, koska selkäpuoli kastuu aina läpimäräksi.
Pyöräilyasuna on viileämmillä keleillä tuulipuku, jonka takkiosan selkäpuoli on hengittävää materiaalia. Nyt kelien lämmetessä tuulipuvun voi jättää reppuun. Pyöräilyhousuja olen ostanut Lidlistä ja marketeista. Kengät ja lukkopolkimet Biltemasta. Matkamittarina Motonetin 10 euron mittari.
Suosittelen. - Myös yli 30km/pv
Hybridi jos tiet ovat hiekkatietä, pyöräteitä tms. Maantiepyörä jos ajat enimmäkseen maantiellä. Itsellä on Nishiki 522 jossa on rullajarrut. 7 vuotta ajanut n 3500km/ vuosi enkä ole jarruille muuta tehnyt kun suihkauttanut pari kertaa kesässä öljyä kun alkaa rohista. Tarjouksista saa hyviä tuulipukuja syksyllä ja keväällä -70%. Tärkeintä on se että pysyt lämpimänä eikä tuuli ja vesi mene puvun läpi. Äläkä ota 300000km ajanut juttuja liian vakavasti sillä hän on luultavasti asennevammainen ns. kiitäjä joka mahtuu vaikka millaisesta ruuhkasta läpi täydellä vauhdilla.
- ..................
Maantiepyörä vaan alle. Jos noita merkkejä verrataan, on Trek aivan eri planeetalta, jos halvimmat mallit jätetään pois. Ostat vain oikean kokoisen pyörän ja vähintään hiilikuituhaarukalla (mielummin kokofillari kuitua.
- kokemusta on
Minusta cc-pyörä on hyvä yleispyörä moneen menoon, jos yhdellä pyörällä pitää pärjätä. Työmatkailuun, lenkkeilyyn ja muuhun hyötöyajeluun, Kyllä siihen kippuraan ohjaustankoon tottuu aika nopeasti. Vastatuuleen ja pitkää lenkkiä ajettaessa se on oikein hyvä, voi mennä kumarampaan asentoon kuin hybridillä ja otetta muutella kun kädet väsyy. Tankoon saa myös lisäjarrukahvat jos joissain tilanteissa on tarve ajaa enemmän yläotteella.
- inssi'
Näkyy olevan niin, että kun tyypit tavailevat trendikkäitä pyöräilylehtiä sanakirjan avulla, niin heidän "ajatuksensa" menevät solmuun.
Jos haluaa pyöräillä tiellä kuin tiellä, ilman että joka kerta yrittää reittiennätystä, niin silloin hybridi on hyvä valinta. Jos haluat naapureilta ihailevia (oikeasti säälitteleviä) katseitä, niin hommaa kaikin mokomin maantiepyörä. Ja nythän valikoimiin on tullut näemmä kilpapyöräkin, uusi sana on opittu. Ja ilman muuta pyöräilykaupasta Tampereelta Suomen ainot oikeat pyöräilytrikoot, johon on painettu mainoksiakin. Kyllä lähtee!
Me kaikki tunnemme naapurustostamme noita tyyppejä, jotka ovat friikkejä milloin missäkin asiassa. Pintatietoa heillä kyllä on ja tätä "tietoa" he mielellään tulevat levittämään naapureidenkin "iloksi". Mutta oikeaa tietoa tuskin löytyy.
P.S. Tuo provoilija on oikein hyvä termi. Se kertoo termin käyttäjästä, että millään oikealla argumentilla ei pysty väitteitä kumoamaan. Ihan kuin lasten hiekkalaatikolla, kun toisen hiekkakakku on huonompi kuin toisen, niin rikotaan se parempi kakku.- 6
"Näkyy olevan niin, että kun tyypit tavailevat trendikkäitä pyöräilylehtiä sanakirjan avulla, niin heidän "ajatuksensa" menevät solmuun.
Jos haluaa pyöräillä tiellä kuin tiellä, ilman että joka kerta yrittää reittiennätystä, niin silloin hybridi on hyvä valinta. Jos haluat naapureilta ihailevia (oikeasti säälitteleviä) katseitä, niin hommaa kaikin mokomin maantiepyörä. Ja nythän valikoimiin on tullut näemmä kilpapyöräkin, uusi sana on opittu. Ja ilman muuta pyöräilykaupasta Tampereelta Suomen ainot oikeat pyöräilytrikoot, johon on painettu mainoksiakin. Kyllä lähtee!
Me kaikki tunnemme naapurustostamme noita tyyppejä, jotka ovat friikkejä milloin missäkin asiassa. Pintatietoa heillä kyllä on ja tätä "tietoa" he mielellään tulevat levittämään naapureidenkin "iloksi". Mutta oikeaa tietoa tuskin löytyy.
P.S. Tuo provoilija on oikein hyvä termi. Se kertoo termin käyttäjästä, että millään oikealla argumentilla ei pysty väitteitä kumoamaan. Ihan kuin lasten hiekkalaatikolla, kun toisen hiekkakakku on huonompi kuin toisen, niin rikotaan se parempi kakku"
Näkyy olevan niin, että on aina näitä "besserwissereitä", jotka ovat asiantuntijoita alalla kuin alalla, vaikka eivät asioista mitään tiedä (pyöräily), kuten tässäkin tapauksessa nimimerkki inssi´. Uskon nimimerkin olevan prvovoilijan, kuten jo aikaisemminkin on täällä epäilty, sillä ei kukaan täysjärkinen voi heittää tuollaista scheissea vakavissaan. - inssi'
6 kirjoitti:
"Näkyy olevan niin, että kun tyypit tavailevat trendikkäitä pyöräilylehtiä sanakirjan avulla, niin heidän "ajatuksensa" menevät solmuun.
Jos haluaa pyöräillä tiellä kuin tiellä, ilman että joka kerta yrittää reittiennätystä, niin silloin hybridi on hyvä valinta. Jos haluat naapureilta ihailevia (oikeasti säälitteleviä) katseitä, niin hommaa kaikin mokomin maantiepyörä. Ja nythän valikoimiin on tullut näemmä kilpapyöräkin, uusi sana on opittu. Ja ilman muuta pyöräilykaupasta Tampereelta Suomen ainot oikeat pyöräilytrikoot, johon on painettu mainoksiakin. Kyllä lähtee!
Me kaikki tunnemme naapurustostamme noita tyyppejä, jotka ovat friikkejä milloin missäkin asiassa. Pintatietoa heillä kyllä on ja tätä "tietoa" he mielellään tulevat levittämään naapureidenkin "iloksi". Mutta oikeaa tietoa tuskin löytyy.
P.S. Tuo provoilija on oikein hyvä termi. Se kertoo termin käyttäjästä, että millään oikealla argumentilla ei pysty väitteitä kumoamaan. Ihan kuin lasten hiekkalaatikolla, kun toisen hiekkakakku on huonompi kuin toisen, niin rikotaan se parempi kakku"
Näkyy olevan niin, että on aina näitä "besserwissereitä", jotka ovat asiantuntijoita alalla kuin alalla, vaikka eivät asioista mitään tiedä (pyöräily), kuten tässäkin tapauksessa nimimerkki inssi´. Uskon nimimerkin olevan prvovoilijan, kuten jo aikaisemminkin on täällä epäilty, sillä ei kukaan täysjärkinen voi heittää tuollaista scheissea vakavissaan.Jaa. Siitä huolimatta kaikki itsestäni kirjoittamat asiat ovat totta.
Seuraatteko te käppyräajajat ollenkaan ympäristöänne? Jos poljette päivisin työmatkaa vaikka tuon verran kuin minäkin (16 16 km), niin kuinka monta kilpa- tai maantiepyörää tulee vastaanne tai menee ohitsenne, nimenomaan työmatkalla. Ai niin, meni vikaan: työ-, heh-heh... Minä havaitsen keskimäärin 0-1 kyseisentyyppistä pyörää aamuisin ja iltapäivisin. Tavallisia mummopyöriä, 3- tai 7-vaihteisia tavallisia pyöriä ja hybridipyöriä näen kymmeniä. Miten se voi olla mahdollista, kun maantie- tai kilpapyörä (en todellakaan tiedä, mitä eroa näillä on) on ainut kelvollinen työmatkapyörä?
Useimmiten minä olen vain vastannut aloittajien tiedusteluihin, mikä pyörä heille sopisi.Vastaan omasta kokemuksestani. Mutta sehän ei teille noin viidelle wanna be-pyöräilijälle käy. Kun joku sanoo budjetikseen 500-600 euroa, niin sehän ei käy. Pitää olla vähintään 1500 euroa ja 500 euroa varusteluun. Siinäkö on sitten järkeä? No teidän elvistelijöiden mielestä kyllä. Minun 500 euron hybridini on nyt kestänyt 5 vuotta ja vajaat 10000 km. Kyllä sillä jotain tekee,
Käytännön järki on nykynuorilta kadonnut totaalisesti. Onneksi on säästöjä sen verran, ettei tarvitse olla teidän olemattoman tietämyksenne varassa oman eläkkeeni suhteen.
Tuossa edellisessä kommentissa ei ole mitään, millä aloittaja tekisi jotain pyöränvalintansa suhteen. - Alkup. Maantiepyöräi
inssi' kirjoitti:
Jaa. Siitä huolimatta kaikki itsestäni kirjoittamat asiat ovat totta.
Seuraatteko te käppyräajajat ollenkaan ympäristöänne? Jos poljette päivisin työmatkaa vaikka tuon verran kuin minäkin (16 16 km), niin kuinka monta kilpa- tai maantiepyörää tulee vastaanne tai menee ohitsenne, nimenomaan työmatkalla. Ai niin, meni vikaan: työ-, heh-heh... Minä havaitsen keskimäärin 0-1 kyseisentyyppistä pyörää aamuisin ja iltapäivisin. Tavallisia mummopyöriä, 3- tai 7-vaihteisia tavallisia pyöriä ja hybridipyöriä näen kymmeniä. Miten se voi olla mahdollista, kun maantie- tai kilpapyörä (en todellakaan tiedä, mitä eroa näillä on) on ainut kelvollinen työmatkapyörä?
Useimmiten minä olen vain vastannut aloittajien tiedusteluihin, mikä pyörä heille sopisi.Vastaan omasta kokemuksestani. Mutta sehän ei teille noin viidelle wanna be-pyöräilijälle käy. Kun joku sanoo budjetikseen 500-600 euroa, niin sehän ei käy. Pitää olla vähintään 1500 euroa ja 500 euroa varusteluun. Siinäkö on sitten järkeä? No teidän elvistelijöiden mielestä kyllä. Minun 500 euron hybridini on nyt kestänyt 5 vuotta ja vajaat 10000 km. Kyllä sillä jotain tekee,
Käytännön järki on nykynuorilta kadonnut totaalisesti. Onneksi on säästöjä sen verran, ettei tarvitse olla teidän olemattoman tietämyksenne varassa oman eläkkeeni suhteen.
Tuossa edellisessä kommentissa ei ole mitään, millä aloittaja tekisi jotain pyöränvalintansa suhteen.Ihan oikeasti. Koita nyt tulla tähän maailmaan. Kaikki eivät halua olla masokisteja ja ajaa työmatkaansa täysin siihen sopimattomalla polkupyörällä mahdollisimman huonoissa ja epämukavissa varusteissa.
Itse epäilen kyllä nimimerkin inssi' olevan vain säälittävä provo. Jutut ovat sen verran huimia. - ajanmillähalian
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Ihan oikeasti. Koita nyt tulla tähän maailmaan. Kaikki eivät halua olla masokisteja ja ajaa työmatkaansa täysin siihen sopimattomalla polkupyörällä mahdollisimman huonoissa ja epämukavissa varusteissa.
Itse epäilen kyllä nimimerkin inssi' olevan vain säälittävä provo. Jutut ovat sen verran huimia.Naurettavaa kinaamista samoista asioista teiltä kahdelta. Täysin hyödytöntä, olette niin tosikoitakin.
- inssi'
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Ihan oikeasti. Koita nyt tulla tähän maailmaan. Kaikki eivät halua olla masokisteja ja ajaa työmatkaansa täysin siihen sopimattomalla polkupyörällä mahdollisimman huonoissa ja epämukavissa varusteissa.
Itse epäilen kyllä nimimerkin inssi' olevan vain säälittävä provo. Jutut ovat sen verran huimia.Mitä huimaa erityisesti on kommentoimassasi kirjoituksessani? Onko se:
- hybridillä voi polkea helposti 16 16 km päivässä
- useimmat, yli 97 % pyöräilijöistä ajaa jollain muulla kuin maantie- tai kilpapyörällä
- 500 eurolla saa ajettavan pyörän, ei tarvita 2000 euron sijoitusta
- tavalliset urheiluasusteet päällä voi kuntoilla
Eikö provoilua ole se, että esittää epätosia väitteitä ilman mitään perusteluja? - Joo, siis ei
inssi' kirjoitti:
Mitä huimaa erityisesti on kommentoimassasi kirjoituksessani? Onko se:
- hybridillä voi polkea helposti 16 16 km päivässä
- useimmat, yli 97 % pyöräilijöistä ajaa jollain muulla kuin maantie- tai kilpapyörällä
- 500 eurolla saa ajettavan pyörän, ei tarvita 2000 euron sijoitusta
- tavalliset urheiluasusteet päällä voi kuntoilla
Eikö provoilua ole se, että esittää epätosia väitteitä ilman mitään perusteluja?Katso peiliin. Ahkerampi mode laittaisi nimimerkin inssi' pannaan asiallisen keskustelun häiritsemisestä.
- TrekkariCittari
inssi' kirjoitti:
Jaa. Siitä huolimatta kaikki itsestäni kirjoittamat asiat ovat totta.
Seuraatteko te käppyräajajat ollenkaan ympäristöänne? Jos poljette päivisin työmatkaa vaikka tuon verran kuin minäkin (16 16 km), niin kuinka monta kilpa- tai maantiepyörää tulee vastaanne tai menee ohitsenne, nimenomaan työmatkalla. Ai niin, meni vikaan: työ-, heh-heh... Minä havaitsen keskimäärin 0-1 kyseisentyyppistä pyörää aamuisin ja iltapäivisin. Tavallisia mummopyöriä, 3- tai 7-vaihteisia tavallisia pyöriä ja hybridipyöriä näen kymmeniä. Miten se voi olla mahdollista, kun maantie- tai kilpapyörä (en todellakaan tiedä, mitä eroa näillä on) on ainut kelvollinen työmatkapyörä?
Useimmiten minä olen vain vastannut aloittajien tiedusteluihin, mikä pyörä heille sopisi.Vastaan omasta kokemuksestani. Mutta sehän ei teille noin viidelle wanna be-pyöräilijälle käy. Kun joku sanoo budjetikseen 500-600 euroa, niin sehän ei käy. Pitää olla vähintään 1500 euroa ja 500 euroa varusteluun. Siinäkö on sitten järkeä? No teidän elvistelijöiden mielestä kyllä. Minun 500 euron hybridini on nyt kestänyt 5 vuotta ja vajaat 10000 km. Kyllä sillä jotain tekee,
Käytännön järki on nykynuorilta kadonnut totaalisesti. Onneksi on säästöjä sen verran, ettei tarvitse olla teidän olemattoman tietämyksenne varassa oman eläkkeeni suhteen.
Tuossa edellisessä kommentissa ei ole mitään, millä aloittaja tekisi jotain pyöränvalintansa suhteen.Tänään tein lasten kanssa 4 tunnin fillari lenkin.
Mummopyöriä, 3 - 21-vaihteisia tavallisia pyöriä ja hybridipyöriä näin kymmeniä ja neljä kilpa- tai maantiepyörää, joista 2 ajoi täysillä kireissä trikoissa ja kypärissä ahtaalla pyörätiellä, muista (lapsista) paljon välittämättä! Menis prkle tuur de franssiin ajelee ja kokeilee mihin niistä on! - minä
Nyt sulta inssi´ taisi karata hybridi lapasesta. Olet tasan tarkkaan yhtä kiihkoileva kuin nuo parjaamasi maantiepyörän tai cc:n suosittelijat. Joku suosittelikin sinulle peiliin katsomista.
- mkuh xfcköcfds
Joo, siis ei kirjoitti:
Katso peiliin. Ahkerampi mode laittaisi nimimerkin inssi' pannaan asiallisen keskustelun häiritsemisestä.
Kyllä sinne peiliin voisit sinäkin vilkaista. Ei kukaan yksinään kinaa. Molemmat suihkuun ja viikon nänni.
- unihiekkaa silmissä?
mkuh xfcköcfds kirjoitti:
Kyllä sinne peiliin voisit sinäkin vilkaista. Ei kukaan yksinään kinaa. Molemmat suihkuun ja viikon nänni.
Hehee...bänniä tarkoitin.
- ...................
Oletkos "inssi" ajanut koskaan kunnon fillarilla? Minä nautiskelen 2800€ maksaneella trekin maasturilla ja mitä on päivitetty 1000€ kevään aikana. Minäkin luulin, että ei fillareissa älyttömiä eroja ole. No 5-vuotta vanha hypridi/citymaasturi alkoi vedellä viimeisiä ja ajattelin ostaa kunnon fillarin. Lopputulos oli, että ajoin uudella fillarilla enemmän vuodessa, kuin vanhalla 5 vuodessa. Nyt on löytynyt vasta pyöräily harrastus ja sukkikset menee mielellään jalkaan.
- naapurin selma
Huoh, mitä typerää vääntöä. Ei sitä voi kukaan sanoa toiselle, että millainen pyörä kannattaa hankkia. Jokainen miettiköön ITSE kuinka paljon haluaa sijoittaa pyöräilyyn ja miettiköön sitä kautta, että millaisen ja minkä tasoisen pyörän ostaa ja kuinka kalliita varusteita haluaa ostella. Pyöräilykin on sellainen laji, että siihen saa kyllä helposti upotettua roposia jos sille tielle lähtee.
Tottakai olisi hyvä jos jokaisella olisi varaa laittaa useampi tonni pyöräilyharrastukseen ja ostella sillä hienot vehkeet ja varusteet mutta joillakin tulee se raja vastaan esim. juuri tuossa budjetissa. Välillä ärsyttää lukea tätä palstaa, kun täällä on niitä himopyöräilijöitä, joiden mielestä pyöräilyä ei voi harrastaa ollenkaan olematta masokisti jos ei ole kunnon maantiepyörää alla ja varusteita siihen päälle niin, että sataset vilkkuu! Itse olen sitä mieltä, että pyöräilyn voi aloittaa maltillisemminkin ja vaatimattomammilla varusteilla ja sitten kun/jos kunto ja into kasvaa ja on varaa, niin hankkii sitten paremmat.
Eli aloittajalle sanoisin, että melko laadukkaalla hybridilläkin pääset jo mainiosti alkuun. Jos taas aiot alkaa harrastamaan tosissaan pyöräilyä työmatkojen lisäksi ajaen pidempiä matkojakin, niin harkitse sitten kalliimpaa pyörää, vaikka sitä maantiepyörää. Satsaa sitten myös parempiin varusteisiin.
Mikään ei ole naurettavampaa kuin aloitteleva "tosipyöräilijä", jolla pitää olla alusta lähtien pyörä ja varusteet viimeisen päälle ja sitten se harrastus kuitenkin jää siihen työmatkapyöräilyyn - jos siihenkään. Siitä selviää hybridilläkin loistavasti! - Alkup. Maantiepyöräi
"...Mikään ei ole naurettavampaa kuin aloitteleva "tosipyöräilijä", jolla pitää olla alusta lähtien pyörä ja varusteet viimeisen päälle ja sitten se harrastus kuitenkin ..."
Hybridit ovat niin huonoja ajaa verrattuna edullisiinkin maantiepyöriin, että todennäköisyys harrastuksen jatkumisesta on paljon suurempi. Kalleinta on ostaa keväällä huono pyörä ja syyskesästä saman hintainen kelvollinen pyörä.
Sama varusteiden kanssa. Halvinta on yleensä ostaa perussetti pyörän mukana. Pyörät on kilpailtu niin, ettei laatupyöristä saa isoja alennuksia. Sen sijaan pyörän mukana ostetuista varusteista voi saada hyvät alennukset, jotain jopa kaupan päälle:
- kypärä
- polkimet
- kengät
- ajohousut
- ajohanskat
- ajopaita
- sadetakki
- pullotelineet
- pullot
- yleistyökalu
- rengasmuovit
- varasisärengas
- paikkarasia
- 2*pumppu (iso mittarilla pieni taskuun)- 51v.
Olen harrastanut pyöräilyä 30-vuotta. Ensimmäiset pitkät matkani tein kolmivaihteisella Helkaman Kaunottarella. Ihan hyvin kulki kun jaksoi vain polkea. Sitten sain 40v. lahjaksi Nishikin hybridin. Sillä poljin niin maan perskuleesti työmatkat 16km suuntaansa ja pidempää lenkkiä. n. 100kilometrisiä lenkkejä pari kertaa kesässä. Sillä pyörällä poljin myös välillä talvellakin työmatkaa.
Nyt olen hommannut Bianchin fitness pyörän, hieman kapeampi renkainen ja suoratankoinen. Hybridipyöräksi kuitenkin luokiteltava. Sillä poljen nyt työmatkat ja pidempää matkaa. Hyvin kulkee vaikka on hybridi.
Missään vaiheessa en ole aikonut lopettaa pyöräilyä vaikka nuo kaksi ensinmainittua pyörää ovat todentotta raskaita ja aika raskaita myös polkea. Jos en jaksanut polkea, niin ei syy pyörässä ollut vaan minussa. Ja hyvin kunto kehittyi =D
Muutaman vuoden olen nyt polkenut talviset työmatkat (11km / suunta) maastopyörällä, ja siinä on oiva talvipyörä kun vain on alla kunnon renkaat.
Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että polje millä poljet. Pääasia kun poljet. Älä ala liian nirppanokkaiseksi välineiden suhteen.
Vaatteista sen verran, että niillä ei periaatteessa tarvitse olla mitään merkitystä. Jos on kunnolliset pyöräilyvehkeet, tuulen- ja sateen pitävät, onhan ne tottavieköön mukavammat. Mutta ei vaatteet saa merkitä liikaa. Jos ei ole rahaa tai halua ostaa pyöräilyvaatteita niin so what, pyöräilet niillä vaatteilla jotka sinulla on! Niin yksinkertaista ja ihanaa on pyöräily, sitä voi harrastaa millä vaan ja milloin vain, ja mitä vain voi olla päällä! - 44wer
51v. kirjoitti:
Olen harrastanut pyöräilyä 30-vuotta. Ensimmäiset pitkät matkani tein kolmivaihteisella Helkaman Kaunottarella. Ihan hyvin kulki kun jaksoi vain polkea. Sitten sain 40v. lahjaksi Nishikin hybridin. Sillä poljin niin maan perskuleesti työmatkat 16km suuntaansa ja pidempää lenkkiä. n. 100kilometrisiä lenkkejä pari kertaa kesässä. Sillä pyörällä poljin myös välillä talvellakin työmatkaa.
Nyt olen hommannut Bianchin fitness pyörän, hieman kapeampi renkainen ja suoratankoinen. Hybridipyöräksi kuitenkin luokiteltava. Sillä poljen nyt työmatkat ja pidempää matkaa. Hyvin kulkee vaikka on hybridi.
Missään vaiheessa en ole aikonut lopettaa pyöräilyä vaikka nuo kaksi ensinmainittua pyörää ovat todentotta raskaita ja aika raskaita myös polkea. Jos en jaksanut polkea, niin ei syy pyörässä ollut vaan minussa. Ja hyvin kunto kehittyi =D
Muutaman vuoden olen nyt polkenut talviset työmatkat (11km / suunta) maastopyörällä, ja siinä on oiva talvipyörä kun vain on alla kunnon renkaat.
Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että polje millä poljet. Pääasia kun poljet. Älä ala liian nirppanokkaiseksi välineiden suhteen.
Vaatteista sen verran, että niillä ei periaatteessa tarvitse olla mitään merkitystä. Jos on kunnolliset pyöräilyvehkeet, tuulen- ja sateen pitävät, onhan ne tottavieköön mukavammat. Mutta ei vaatteet saa merkitä liikaa. Jos ei ole rahaa tai halua ostaa pyöräilyvaatteita niin so what, pyöräilet niillä vaatteilla jotka sinulla on! Niin yksinkertaista ja ihanaa on pyöräily, sitä voi harrastaa millä vaan ja milloin vain, ja mitä vain voi olla päällä!Loistava kirjoitus. Täyttä asiaa.
- Entinen motoristi
No mäki alan nyt polkeen työmatkat ku pollari vei kortin. Ja päätin sitte etten sitä edes takasin hommaakaan,ku polttoaineki maksaa jo maltaita ja hunajaaki vielä päälle. Pitäkööt tunkkinsa. Matkaa kertyy 36km suuntaansa eli 72km päivälle. Millastahan pyörää sitä uskaltas alkaa katteleen. Olisko e-bikestä mihinkään. Onko kellään kokemuksia ja onko matka niilleki liian pitkä? Talvi se eniten huolettaa ku pakkastaki voi olla -40, onpa ollu yli -50 joskus,tosin silloin ei liiku taksikaan
- 3+11
Missähän sinäkin raukka asut?
- hghhh
3+11 kirjoitti:
Missähän sinäkin raukka asut?
Pakkasten perusteella melko pohjoisessa. Pohjoisen harvaan asutuilla alueilla ja niiden teillä onkin nautinnollista pyöräillä kun ei ole paljon muuta liikennettä ja korkeusvaihteluakin löytyy jos sitä kaipaa.
Entisellä motoristilla on aika pitkät työmatkat jos meinaa ne päivittäin ajella. Jos noita matkoja meinaa kuitenkin ajella niin hyvä maantiepyörä ja varusteet ovat tarpeen. Trikoot päälle ja lukkopolkimet pyörimään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 283580
Arki on paljon tylsempää
kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva312766En halua miestä joka
Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll2922384Keskisarja todettiin rasistiksi
Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän5332088- 1811952
Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua
ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.121814Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa
Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava4401769Kylämme taas kartalla
Kuka se tappaja on Suomussalmelta? Onkohan taas eroperheen vesa? Turvaton lapsuus jne? Näitä huonot kortit saaneita on n101590Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."
Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j161322Olitkohan koskaan
yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos881230