On ihmisen kynästä, mm raamatun kokoelmat. Niissä näkyy silti ihmisen kynänjälki ja erikielten ja aikojen ristiriitaisuus. On mm käännösvirheitä? Sitä sanotaan jumalansanaksi.
Lahkooppi on kai ihmisoppia, joka ei perustu raamattuunkaan vaan ihmisen keksimään eli omavanhurskauteen
Kaikki keksityt ulkoiset pukeutumissäännöt, ja ja raamattuun perustumattomat synnit.
Ilohan on myös syntiä-. murheet ok..
Täällä puhutaan ihmisopista,mutta kaikki mitä kirjoitettu on
19
94
Vastaukset
- pysyppä lestissäs
Luttisella on arvot päin setsettiä! :-)
Annan sinulle ilmaisen neuvon: Älä enää kirjoittele sellaisesta asiasta, jota et tunne läheskään riittävästi.
Raamattu on Jumalan ilmoitus ja alkuperäisistä teksteistä suomennettu. ON totta että suomenkieli on köyhää verrattuna Raamatun alkukieliin. Esimerkiksi sana rakkaus on neljä kestaa rikkaampi kuin suomen kielessä. Storge filia eros ja agapee. Jeesuksen ajan kuulijoiden on ollut helpompi ymmärtää, kun meidän ohjoismaisten ih,misten 2000 vuotta myöhemmin.
Esimerkki: Jos 2000 vuoden päästä puhutaan jossakin 2000 vuotta vanhassa tekstissä Leijonien voittaneen Ruotsin, niin joku tekee vuonna 4000 jKr väitöskirjan aiheesta leijonien elämä suomessa 2000 luvulla. Me tiedämme aivan helposti tänään, että kysessä on suomen jääkiekkojoukkue."Annan sinulle ilmaisen neuvon: Älä enää kirjoittele sellaisesta asiasta, jota et tunne läheskään riittävästi."
Annan sinulle ilmaisen neuvon: turha kirjoittaa asiasta noin suurella varmuudella, kun et suostu tutkimaat asioita ilman ennakko-odotuksia.- haistele pakoputkeas
exhellari86 kirjoitti:
"Annan sinulle ilmaisen neuvon: Älä enää kirjoittele sellaisesta asiasta, jota et tunne läheskään riittävästi."
Annan sinulle ilmaisen neuvon: turha kirjoittaa asiasta noin suurella varmuudella, kun et suostu tutkimaat asioita ilman ennakko-odotuksia.Kuules nyt luopiohellari, etkö sinä jo tiedä mihin sinun tukimuksesi ovat sinut johtaneet? Epäuskoon ja aikanaan kadotukseen. Minä olen taivaan tiellä nimenomaan siksi että olen SUOSTUNUT TUTKIMAAN TOTUUTTA. Sinä et ole suostunut muuhun kuin langenneen järkesi viettelemäksi. :-))))))))))))))))))))))
haistele pakoputkeas kirjoitti:
Kuules nyt luopiohellari, etkö sinä jo tiedä mihin sinun tukimuksesi ovat sinut johtaneet? Epäuskoon ja aikanaan kadotukseen. Minä olen taivaan tiellä nimenomaan siksi että olen SUOSTUNUT TUTKIMAAN TOTUUTTA. Sinä et ole suostunut muuhun kuin langenneen järkesi viettelemäksi. :-))))))))))))))))))))))
"Sinä et ole suostunut muuhun kuin langenneen järkesi viettelemäksi."
Noudatatko päivittäisissä toimissasi samaa johdonmukaisuutta kuin uskonasioissakin?Heität arvostelukykysi helkk'ariin ja antaudut muiden johdateltavaksi?
Äläpäs hättäile - kyllä sinäkin siitä vielä valaistut kun hiukan luet lisää - ja lopetat tasoituspisteiden antamisen uskonnolle. Kyllä nuo itse rakentamasi kyhäelmät siitä nurin menevät. Sitten on kiva aloittaa puhtaalta pöydältä.
Tiedän että sinua ujostuttaa aluksi, mutta rohkeasti vaan!- Κέρβερος
pysyppä lestissäslle:
"...Annan sinulle ilmaisen neuvon: Älä enää kirjoittele sellaisesta asiasta, jota et tunne läheskään riittävästi...."
Juu... mielipiteitä saa olla- pitääkin, mutta älä nyt vaan kuvittelekaan, että joku tuota noudattaisi. Vapaalla palstalla kirjoitellaan ihan muiden kielloista huolimatta nyt ja tulevaisuudessa. Kun nyt yrität keskustelijaa haukkumalla puolustaa huonoa argumentointiasi, niin tuskimpa se ketään sivullista lukijaa kuitenkaan vakuuttaa tai edes hämää. Argumentointisi puutteet ovat suomennusten syyllistäminen ja jääkiekkoon vertaaminen (lie puhuitko jotain muuta?), eikä ainuttakaan oikeasti asiaasi puolustavaa kommenttia. Eikö kannattaisi ottaa joku todella vakuuttava kannanotto, niin saisit jauhot pölisemään vastakommentoijan suussa? - Κέρβερος
haistele pakoputkeas kirjoitti:
Kuules nyt luopiohellari, etkö sinä jo tiedä mihin sinun tukimuksesi ovat sinut johtaneet? Epäuskoon ja aikanaan kadotukseen. Minä olen taivaan tiellä nimenomaan siksi että olen SUOSTUNUT TUTKIMAAN TOTUUTTA. Sinä et ole suostunut muuhun kuin langenneen järkesi viettelemäksi. :-))))))))))))))))))))))
haistele pakoputkeas:lle,
Arvaa uskooko kukaan palstallalukeva, että olisit nyt näin kanssaihmisestäsi kertovana oikeasti taivaan tiellä?
Sanomassasi on myös logiikkaan tutustuneelle pari selkeää virhettä.
"...Kuules nyt luopiohellari, etkö sinä jo tiedä mihin sinun tukimuksesi ovat sinut johtaneet? Epäuskoon ja aikanaan kadotukseen...."
-Tämänkaltaiset farisealaiset muiden tuomitsemiset ainakin Jeesuksen mielestä eivät olleet se tie taivaiden ihanuuksiin - vaan päinvastoin - olisiko jopa kehotettu tällaista käytöstä välttämään.
"... Minä olen taivaan tiellä nimenomaan siksi että olen SUOSTUNUT TUTKIMAAN TOTUUTTA. Sinä et ole suostunut muuhun kuin langenneen järkesi viettelemäksi...."
--Tämänkaltaiset farisealaiset itsensä ylentämiset ainakin Jeesuksen mielestä eivät olleet se tie taivaiden ihanuuksiin - vaan päinvastoin - olisiko jopa kehotettu tällaista käytöstä välttämään.
tztztztztztzt!!
- lustori..
pysyppä lestissäs... itse van ja avaa silmät elämän valoille..
- teu.
Niin,no minä olisin sitä mieltä , että se Ruokolahden leijona riittäisi , kun
emme ole paremmastakaan kuulleet , tai jos ?
Lahden kaupunkin teatteri sai taannoin oudon ilmeen , jos sitä joku on
tuhannen vuoden päästä tutkimassa , tekee havainnon ,täällä on ollut
noin 1990 luvulla ollut kesken eräinenrakaennus , siis nykyiset koeristeeksi
tehdyt kulmat ovat aika paljon tellinkiä muistuttavia ..
Lustori Pattinen : Tietenkin kirjoitukset vaikuttaa päällisin puolin ihmisen
kynän jäljeltä . Mutta esim. Mooses kirjoitti tussilla ja piirtimellä ja tuskin
tavuakaan omasta päästä , kaikki oli Pyhän Hengen antamaa tietoa , no
mikä oli/on Pyhä Henki ? HÄN ON YKSI JUMALAN SEITSEMÄSTÄ HEN-
GESTÄ . Jonka Jumala oli antanut Mooseksen avuksi . Kuinka luulet että
Mooses olisi voinut kirjoittaa . Aadamista ja Eevasta , n.4200 vuotta
aiemmin .?
irjoitus välineet Keksittiin Egyptissä n. 200 vuotta ennen Moosesta . Hän
tiesi välineistön , hän oli käynyt Faaraon koulun , Kun Jumalan 10 vitsausta
oli Egypti saanut kokea , Sai Mooses ja Aaron vapautus luvan kansalle .
Jumala oli väähää aiemmin puhunut , että sinun pitää kirjoittaa Raamattu ,
tosin Taidettiin puhua vielä ,Jumalan sana kirja .
Mooses tiesi missä säilytetään . Papyrystä , tussia ,piirtimiä . Otti vaunut ja
miehen ,ajoivat varastolle , pakattiin tarpeet vaunuihin , ajettiin siihen jonoon
joka oli jo ehtinyt muodostua , eikä aikaakaan kun , lähes 6'000'000 kansa
oli saapunut ,jonoon ,kärryille ,ratsaille . Eikä aikaakaan kun Oinaansarvi
Päästi lähtö käskyn , se oli vuosi 1447eKr..
- lustori
Teu, kirjoituksen pituus ei korvaa järjen puutetta.
- teu,
Eikä lyhyys , ole merkki älystä .
- teuta.
Kaikkein pisimmät kirjoitukset saattaa olla itselläs , verrattuna
siihen tavaraan mitä itse kirjoitat . "EI " on lyhin ..kykenetkö .
- Pirun työt o julksia
Jumalalla oli konstinsa saattaa sanansa maailman tietoisuuteen. Hän teki sen ilmoittamalla muutamille pelkäämättömille profeetoilleen jotka sitten julistivat saamansa tiedon kansoille. Profeettojen ilmoitukset kirjattiin sen aikaisilla muistiinpanovälineillä. Ei ole kovin montaa vuosikymmentä siitä, kun kirjoituksia muun muassa Jesajan kirjasta löytyi Qumranin luolista. On suuri JUmalan ihme että ne olivat säilyneet 2700 vuotta sellaisessa kunnossa että niitä voitiin lukea.
Raamattua on aktiivisesti yritetty hävittää vuosituhansien ajan, siinä ei ole onnistuttu, sekin on JUmalan rakkautta meitä kohtaan. Joka vuosi saamme lukea mediasta niputtain valheita jotka ovat sepitetty Pyhästä Raamatusta sen ilmoituksesta ja sen syntyhistoriasta. Pirulla on kova hätä!!
Myös tällä keskustelupalstalla on monta aktiivista pirun agenttia pilkkaamassa ja vääristelemässä Jumalan sanaa, - omaksi kadotuksekseen.- Κέρβερος
Pirun työt o julksia:lle
"...Raamattua on aktiivisesti yritetty hävittää vuosituhansien ajan, siinä ei ole onnistuttu, sekin on JUmalan rakkautta meitä kohtaan. Joka vuosi saamme lukea mediasta niputtain valheita jotka ovat sepitetty Pyhästä Raamatusta sen ilmoituksesta ja sen syntyhistoriasta. Pirulla on kova hätä!! ..."
-Jos en ole täysin väärin ymmärtänyt koko maailman historiaa, niin mielestäni raamattaua on päinvastoin kuin luulet, niin yritetty säilyttää nämä parituhatta vuotta. Eikä suinkaan hävittää ja kaiketi tämä jatkuu vielä nykyäänkin. Tottahan kaikki tiedämme raamatun historiallisuuden ja jopa osittain raamatun kirjoittaneiden ihmisten maailmankäsityksen ja kokemuksen ja ymmärryksen sen aikaisesta tietämyksestä. Kaikki kunnia sille. Tuo melskaamisesi raamatun hävityksestä on varmaan denialisisesta mielestäsi aiheutuvaa harhakuvitelmaa??
- su hih hih
Meinasin nauruuri tikahtua, kun luin tuon "lustorin" iskulauseen.
...kirjoituksen pituus ei korvaa järjen puutetta... se koskee myös teun ohella kaikkia meitä.- teu.
Kiitos , su ,lempeudestäsi ,,kyllä minäkin sen arvasin mitä se siinä sanoi
mutten viitsinyt aloittaa rähinää aivan heti , ja nyt mahdollisesti ei tarvikkaan ..
- Κέρβερος
Lustori pattinen:lle
Eikäs nuo sananlaskutkin ole historioitsijoiden mielestä havaittu aika tarkkaan kopioiduiksi aikalaisiaan vanhemmista kirjoitelmista?
Olen ennenkin todennut, että raamattu pitäisi ottaa vertauskuvallisena elämänohjeistuksena soveltuvin osin. Luulisin, että osa tällä palstalla kirjoittajista tulkitsee jopa vedenpaisumuksen todelliseksi tapahtuneeksi asiaksi, vaikka kyseessä on tietenkin vertauskuvallinen asia VT:n Jumalan rangaistuksesta uppiniskaiselle kansalleen. Tällaisia tarinoita pitäisi mielestäni todellisessa elämässä soveltaa esim. lasten kasvatukseen - tai arvoisien johtamisessa laumaansa. Eikä tietenkään ole tapahtunut oikeasti kansanmurhia tai lasten ja naisten joukkotappamisia ja muita VT:n perverssejä veritekoja Jumalamme tahdosta. Ajatteleppa Grimmin satuja, Kraatari saksii lasten sormia, jos imetään peukkua. Susi-susi huutavan pojan syö susi oikeasti ... jne. Tällaiset tarinat auttavat ihmisiä ymmärtämään asian "järkevän" tai "oikean" laidan, kun puhutaan voimakkailla sanoilla. Ei tässä minusta ole mitään sen kummempaa. Tuskimpa kukaan meistä sai traumoja luettuamme kraatarista. Tältäosin raamattu on agnostisen mielestä ihan O.K.
Toki edelleen lujasti tuomitsen kaikenlaiset väärintekojen mahdollistamiset uskon varjolla. Esim. paljon puheena ollut syntien anteeksi lopottaminen, jos se vapauttaa sitten taas tekemään uutta syntiä puhtaalta pöydältä (vanhat lukijat varmaan muistavat tyypillisen sanontatapani ko. asiasta)- 10+20#
Hei Kerperos, mistä tuo pylväspyhimys on oikein tullut. En ole mokomaa tavannut missään tähän astisessa elämässä. Niin täysin sokea omalle itselleen, ettei edes luonnollisesti sokea voi olla noin sokea. Tunnustaako tämä jotain väriä vielä.
Olemmehan mekin exhellari86.n ja sinun kanssa eri mieltä, mutta ei meillä ole syytä heittäytyä noin lapselliseksi, Eikä kukaan omaa vakaumustaan mustamaalaa tuolla tavalla. : )
- 11+1#
Lustori pattinen voi aivan hyvin paljastaa suuren tutkimuksensa tuloksia muillekin kielten ja aikojen ristiriitaisuuksista ja käännösvirheista. Sen jälkeen voit yrittää luoda samanlaista tekstiä, kuin alkukielen tekstit ovat, saamalla niihin vielä sisällytettyä samanlaisen numeerisen koodin, kun on löydetty Raamatun ensimmäsestä jakeesta.
Kun olet niin tietäväinen, niin varmaan löydät jostain netin ihmeellisestä maailmasta vastauksen tuohon ensimmäisen jakeen tapaukseen.
Ihmiset tekevät vääryyttä, mutta Raamattu on suora.- Κέρβερος
12 = //
Lustori ei arvattavasti tule esittelemään tutkimustuloksiaan, mutta onhan noita vertailuja lause kerrallaan Raamatusta kaivettuna olemassa. Ja kaikki tällaiset tutkimukset palvelevat pääsääntöisesti tutkimuksen toimeksiantajaa ... :)
"...Ihmiset tekevät vääryyttä, mutta Raamattu on suora...."
Tässä piilee totuus, mutta tuon viimeisen lauseen sisältö on meille ehkä erilainen. Vaan sisältö on silti kummallekin olemassa .
Minulle raamatun "suoruus" on sen elämänohjeistus varsinkin UT:n puolella eikä niinkään fundamentalistinen sanantarkka tietokirjamaisuus.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2371558- 961306
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle201297Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61187Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9978Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66905- 32880
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43871Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii63844