Muisti 16, 32 vai 64

Eka padi

Olen hankkimassa Ipad airia ja mietin että paljonkohan tarvitsen muistia. Kännykässä 32 ja koko ajan sanoo muisti täynnä mutta joo eli siis varmasti tulisi ihan riittävästi sovelluksia ja kuvia myös vähän musiikkia ja kouluaineita yms. Mitäs luulette...?

8

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 64TeraTavuavain

      Kannattaa yleensäkin tuo 64 teratavua ottaa jo valmiina tablettiin, toisaalta en tiedä puhuitko megoista, gigoista vai teroista.

    • J.S.

      Muista että muistia ei voi olla koskaan liikaa ja että käyttöjärjestelmä haukkaa osan siitä. Joten ota tuo 64 Gt:n tai mieluummin 128 Gt:n versio...
      Itselläni on kolmekakkonen ja se riittää mainiosti omiin tarpeisiin

    • 16 Gt malli riittää aika hyvin ainakin itselläni.

      • Samsung galaxy tab 10.1" ja 16G, ainakin android puolella riittää hyvin yli 10G vielä vapaana.
        Tietysti lompakko ratkaisee ja muistin kyseessä ollessa enempi on parempi, mutta pitääkö sen tabletin olla arkisto?
        Nettiin voi tallentaa WiFi-yhteydellä varsin kätevästi tietoa.


      • J.S.
        wunderwaffe kirjoitti:

        Samsung galaxy tab 10.1" ja 16G, ainakin android puolella riittää hyvin yli 10G vielä vapaana.
        Tietysti lompakko ratkaisee ja muistin kyseessä ollessa enempi on parempi, mutta pitääkö sen tabletin olla arkisto?
        Nettiin voi tallentaa WiFi-yhteydellä varsin kätevästi tietoa.

        Jospa pilvi ei kiinnosta... Eikä sekään hupi ole ilmaista, ainakaan sen muutaman ilmaisen Gt:n jälkeen.


      • J.S. kirjoitti:

        Jospa pilvi ei kiinnosta... Eikä sekään hupi ole ilmaista, ainakaan sen muutaman ilmaisen Gt:n jälkeen.

        Onhan noita tarjoajia useampia, lataa yhteen elokuvat, toiseen musiikkia kolmanteen dokumentit ja manuaalit jne...
        Homma ei tosin toimi joutuisasti, jos yrittää sitä langattomalla 3G tai 4G-yhteydellä.
        100M WIFI-yhteydellä homma alkaa jo toimimaan siedettävillä viiveillä.

        Kuten edellä totesin enemmän muistia on parempi, mutta budjetti-hintaisen tabletin hintaa voi kompensoida pilvi-palveluilla, jos on riittävän nopea kiinteä kaapeliyhteys.

        Matkoilla voi hyödyntää ilmaisia free wifi-palveluita ja muualla kännykän wifi/3g siltausta, jolloin yhteys muodostuu kännykän 3G:n kautta, mutta ruutu on isompi.


      • äksidentisti
        wunderwaffe kirjoitti:

        Onhan noita tarjoajia useampia, lataa yhteen elokuvat, toiseen musiikkia kolmanteen dokumentit ja manuaalit jne...
        Homma ei tosin toimi joutuisasti, jos yrittää sitä langattomalla 3G tai 4G-yhteydellä.
        100M WIFI-yhteydellä homma alkaa jo toimimaan siedettävillä viiveillä.

        Kuten edellä totesin enemmän muistia on parempi, mutta budjetti-hintaisen tabletin hintaa voi kompensoida pilvi-palveluilla, jos on riittävän nopea kiinteä kaapeliyhteys.

        Matkoilla voi hyödyntää ilmaisia free wifi-palveluita ja muualla kännykän wifi/3g siltausta, jolloin yhteys muodostuu kännykän 3G:n kautta, mutta ruutu on isompi.

        Se pilvipalvelu osoittautui ihan hintansa väärtiksi, kun tabletti joutui pikku onnettomuuteen. Onneksi olin nihlistinä säästänyt laitteen hinnasta ja maksanut pilvestä. Muutoin ois menny paaljon kuvia, musiikkia ja muutama lähes elintärkeä dokumentti.


    • Pilvipalvelu on hyvä keksintö. Sinne kun lähettää tiedostot niin ne pysyy tallessa vaikka laite katoaisi tai tyhjentyisi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe