Outoja tapoja

Mover

Eikö ole omituista, että joka paikassa miehet kohdatessaan nykyään halaavat?

Mitään tällaista ei ollut vielä 20 vuotta sitten: Mies saattoi silloin vielä halata naispuolista läheistä ihmistä - esim. perhetuttavaa - mutta toista miestä vain käteltiin reilusti.

Myös monilla työpaikoilla nykyään kätellään joka aamu ja samalla kysytään "Mitä kuuluu? Kaikki hyvin?"

Kaikki tämä on ulkopuolista vaikutusta, josta mutiaiset pääasiassa ovat vastuussa.

Pitäisikö perustaa adressi, jossa boikotoidaan kaikkea tuota homokulttuuria?

191

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • browser

      No eivät tosiaan ole mutiaiset, vaan ne meitä paremmat eurooppalaiset vastuussa.

      Kyllä tuo vieraiden tapojen ihannointi on sairasta. Kyllä minä Espanjassa poskipussaan ilomielin ja luontevasti, kun se on siellä maan tapa, mutta Suomessa se lähinnä vaivaannuttaa ja kertoo elitismistä.

      Siihen en jaksa edes mennä, että mistä perversiosta kertoo käsitys siitä, että olisimme saaneet uusia tapoja mutakuonoilta??

      • Onko muuttuvassa ympäristössä uusien tapojen omaksuminen perverssiä?

        Onko myös esimerkiksi tervehtiminen elitismiä?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Onko muuttuvassa ympäristössä uusien tapojen omaksuminen perverssiä?

        Onko myös esimerkiksi tervehtiminen elitismiä?

        Ei meidän ympäristössämme mikään ole muuttunut poskipusujen suuntaan. Tuskin amerikkalaisetkaan ovat alkaneet poskipussailemaan, heillä kun on kansallinen itsetunto kunnossa, eikä omia tapoja heti muuteta, kun joku on päässyt Brysseliin katsomaan miten ne itseä paljon hienommat ihmiset tervehtivät.

        Suomessa on aina tervehditty. Eri tavalla vaan kuin Pariisissa.


      • browser kirjoitti:

        Ei meidän ympäristössämme mikään ole muuttunut poskipusujen suuntaan. Tuskin amerikkalaisetkaan ovat alkaneet poskipussailemaan, heillä kun on kansallinen itsetunto kunnossa, eikä omia tapoja heti muuteta, kun joku on päässyt Brysseliin katsomaan miten ne itseä paljon hienommat ihmiset tervehtivät.

        Suomessa on aina tervehditty. Eri tavalla vaan kuin Pariisissa.

        No ihan varmaan on - sekä poskipusujen että halaamisen! Mitä sinä suojelet kieltäessäsi tämän!


        Kyllä täällä halataan, myös sukupuolien sisällä, enemmän nyt kuin aikaisemmin. Ja se mikä on oleellista, tervehtiminen, joka muualla on itsestään selvyys, alkaa saada Suomessa aseman edes alkeismuodossaan. 20 vuotta sitten ei vielä "hei" ollut arkipäivää alepan kassallakaan. Nyt on. Hyvä niin.

        Erittäin hyvä.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        No ihan varmaan on - sekä poskipusujen että halaamisen! Mitä sinä suojelet kieltäessäsi tämän!


        Kyllä täällä halataan, myös sukupuolien sisällä, enemmän nyt kuin aikaisemmin. Ja se mikä on oleellista, tervehtiminen, joka muualla on itsestään selvyys, alkaa saada Suomessa aseman edes alkeismuodossaan. 20 vuotta sitten ei vielä "hei" ollut arkipäivää alepan kassallakaan. Nyt on. Hyvä niin.

        Erittäin hyvä.

        Niin, nuo ovat yleistyneet, mutta ei niiden yleistymiselle siis ole mitään muuta syytä kuin niiden yleistyminen, mikä siis johtuu xenofiiliasta ja elitismistä. Ei todellakaan esimerkiksi lisääntyneestä mutakuonojen määrästä.


      • browser kirjoitti:

        Niin, nuo ovat yleistyneet, mutta ei niiden yleistymiselle siis ole mitään muuta syytä kuin niiden yleistyminen, mikä siis johtuu xenofiiliasta ja elitismistä. Ei todellakaan esimerkiksi lisääntyneestä mutakuonojen määrästä.

        Sen mistä mikin johtuu, miettiminen on turhaa.

        Riittää kun kulttuurimme kehittyy oikeaan suuntaan.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Sen mistä mikin johtuu, miettiminen on turhaa.

        Riittää kun kulttuurimme kehittyy oikeaan suuntaan.

        Vieras ei ole itsearvoisesti impivaaralaista oikeampi suunta.

        Itsetunnottomuus sen sijaan on ongelma, joka tuskin ratkeaa poskipusutervehdyksillä.


      • browser kirjoitti:

        Vieras ei ole itsearvoisesti impivaaralaista oikeampi suunta.

        Itsetunnottomuus sen sijaan on ongelma, joka tuskin ratkeaa poskipusutervehdyksillä.

        Olet tyystin oikealla raiteella.


      • Mover kirjoitti:

        Olet tyystin oikealla raiteella.

        Lieksa-palstalla rikollista sensurointia. Että se siitä itsearvoisuudesta.

        Täälläkin jokin moderaattoria leikkivä idiootti kuvittelee olevansa Jumala.

        Tervehtiminen on per­­seestä. Joko se on täyshullujen teatteria, tai sitten kaupan kassamaista moikkailua kassakoneelle. Sitähän ne tuijjottaa kun tervehtivät.


      • centti kirjoitti:

        Lieksa-palstalla rikollista sensurointia. Että se siitä itsearvoisuudesta.

        Täälläkin jokin moderaattoria leikkivä idiootti kuvittelee olevansa Jumala.

        Tervehtiminen on per­­seestä. Joko se on täyshullujen teatteria, tai sitten kaupan kassamaista moikkailua kassakoneelle. Sitähän ne tuijjottaa kun tervehtivät.

        Olenkin saanut opetettua parikin hyvännäköistä kassapimua tervehtimään asiallisesti. En vain ole sanonut mitään, enkä tehnyt mitään, ennenkuin pimu on katsonut silmiin ja hymyillyt. Lopulta ovat sitten lähtiessäkin katsoneet silmiin ja sanoneet hei tai moi.


      • centti kirjoitti:

        Olenkin saanut opetettua parikin hyvännäköistä kassapimua tervehtimään asiallisesti. En vain ole sanonut mitään, enkä tehnyt mitään, ennenkuin pimu on katsonut silmiin ja hymyillyt. Lopulta ovat sitten lähtiessäkin katsoneet silmiin ja sanoneet hei tai moi.

        Oikein hyvä.

        Sitten vaan odotellaan milloin opit käyttäytymään täällä.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Onko muuttuvassa ympäristössä uusien tapojen omaksuminen perverssiä?

        Onko myös esimerkiksi tervehtiminen elitismiä?

        minusta muualta tulleiden tapojen pakkosyöttäminen on perverssiä.


      • asdfasdf kirjoitti:

        minusta muualta tulleiden tapojen pakkosyöttäminen on perverssiä.

        Mitä tapaa sinulle on pakkosyötetty?


      • vaimoa pelottaa
        asdfasdf kirjoitti:

        minusta muualta tulleiden tapojen pakkosyöttäminen on perverssiä.

        jotain niinku että eräässä suositussa Suomeen tunkeavassa kulttuurissa saa kuollutta vaimoa rakastella niin kauan kun vaimo on lämmin.


      • äldkfdälsfjäalk
        vaimoa pelottaa kirjoitti:

        jotain niinku että eräässä suositussa Suomeen tunkeavassa kulttuurissa saa kuollutta vaimoa rakastella niin kauan kun vaimo on lämmin.

        Jos sen vie saunaan sehän on lämmin vaikka vuoden


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Mitä tapaa sinulle on pakkosyötetty?

        muualta tulleiden töykeyttä,ylimielisyyttä jne.


      • äldkfdälsfjäalk kirjoitti:

        Jos sen vie saunaan sehän on lämmin vaikka vuoden

        ja mikäli Moveriin on uskomista, niin se on aivan yleistä jo kantistenkin keskuudessa.


      • centti kirjoitti:

        ja mikäli Moveriin on uskomista, niin se on aivan yleistä jo kantistenkin keskuudessa.

        selvisi sitten sekin, miksi Suomeen tarvitaan uusia ydinvoimaloita, kun sähkölämmitteiset saunat on päällä 24/7.


      • asdfasdf kirjoitti:

        muualta tulleiden töykeyttä,ylimielisyyttä jne.

        Et sinä täällä valita kokemuksistasi, vaan mustamaalaat koko ryhmää.

        S-e ainakin on töykeätä ja ylimielistä.

        Ehkä löysit sielunkumppanuutta.


      • ­­¢
        Mover kirjoitti:

        Et sinä täällä valita kokemuksistasi, vaan mustamaalaat koko ryhmää.

        S-e ainakin on töykeätä ja ylimielistä.

        Ehkä löysit sielunkumppanuutta.

        onko se taas mustamaalannut kurkunleikkaajia ja raiskaajia.


    • sdyhrhyfrh

      Ei kyllä halailla, eivätkä varsinkaan miehet keskenään.
      Liikut siis epätavallisissa piireissä.

      Lisäksi on sanottava, että esimerkiksi ranskalaiset pitävät halailua erittäin tungettelevana ja hiukan sopimattomana, mutta eivät kuitenkaan julkisesti valita siitä, sillä haluavat vaikuttaa moderneilta ja suvaitsevaisilta.
      Halailu on kuitenkin ranskalaisten mielestä eksoottista ja omituista kulttuuria.

      • Katsopa telkkarin tookkareita.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Katsopa telkkarin tookkareita.

        Yritä ymmärtää, ettei meistä valtaosa elä tv:ssä ja netissä.


      • browser kirjoitti:

        Yritä ymmärtää, ettei meistä valtaosa elä tv:ssä ja netissä.

        Katso ostarin nuorisoa.

        Kyllä kapteeni aika kyydittää.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Katso ostarin nuorisoa.

        Kyllä kapteeni aika kyydittää.

        Varmaan se nuoriso ottaa vaikutteita perversseistä xenofiileistä tv:ssä joo.


      • browser kirjoitti:

        Varmaan se nuoriso ottaa vaikutteita perversseistä xenofiileistä tv:ssä joo.

        Onko esim. venäläisten halaamiskultturikin sinusta perverssiä?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Onko esim. venäläisten halaamiskultturikin sinusta perverssiä?

        Ei välttämättä. Se on heidän tapakulttuuriaan, johon ovat kasvaneet lapsesta saakka. Meillä on erilainen tapakulttuuri, ihan yhtä hyvä kuin heillä. Väkinäistä olisi alkaa venäläisillekään opettamaan "parempaa" suomalaista tapakulttuuria, jossa ei tervehdyspussailla. Mutta päinvastaista ovat maamme elitistiset xenofiilit väkisin tuputtamassa meille. Pitäähän kaikille olla selvää, että "minä kävin hei kesälomalla Toscanassa, joten olen nyt näin kylttyrelli tervehtijä!".

        Tiedoksesi, että minä olen asunut pitkään pussailumaassa ja olen asunut Suomessa mamujen kanssa, mutta ei minulla silti ole tarvetta käyttää heidän tapojaan suomalaisten kesken.


      • browser kirjoitti:

        Ei välttämättä. Se on heidän tapakulttuuriaan, johon ovat kasvaneet lapsesta saakka. Meillä on erilainen tapakulttuuri, ihan yhtä hyvä kuin heillä. Väkinäistä olisi alkaa venäläisillekään opettamaan "parempaa" suomalaista tapakulttuuria, jossa ei tervehdyspussailla. Mutta päinvastaista ovat maamme elitistiset xenofiilit väkisin tuputtamassa meille. Pitäähän kaikille olla selvää, että "minä kävin hei kesälomalla Toscanassa, joten olen nyt näin kylttyrelli tervehtijä!".

        Tiedoksesi, että minä olen asunut pitkään pussailumaassa ja olen asunut Suomessa mamujen kanssa, mutta ei minulla silti ole tarvetta käyttää heidän tapojaan suomalaisten kesken.

        Aika pitkälle päästiin tässä ketjussa ilman olkiukkoja.

        Älkäämme siis nytkään puhuko tuputuksista ja vetäkö lasta sen mukana viemäriin.

        Ei siis keinotekoista tuputusta - mutta ei myöskään keinotekoista muutoksen torjuntaa.

        Minä tervehdin eri tavalla kuin 20 vuotta sitten - mutta pidä sinä lapsena oppimasi tavat jos siltä tuntuu.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Aika pitkälle päästiin tässä ketjussa ilman olkiukkoja.

        Älkäämme siis nytkään puhuko tuputuksista ja vetäkö lasta sen mukana viemäriin.

        Ei siis keinotekoista tuputusta - mutta ei myöskään keinotekoista muutoksen torjuntaa.

        Minä tervehdin eri tavalla kuin 20 vuotta sitten - mutta pidä sinä lapsena oppimasi tavat jos siltä tuntuu.

        Nimenomaan tuputuksesta, elitismistä ja xenofiliasta on kyse.

        Tietenkin noillakin keinoilla lapsille voidaan saada juurrutettua luontevasti erilainen tervehdyskulttuuri. Tapa jolla tätä muutosta vaan ajetaan, on nyt sairas.


      • browser kirjoitti:

        Nimenomaan tuputuksesta, elitismistä ja xenofiliasta on kyse.

        Tietenkin noillakin keinoilla lapsille voidaan saada juurrutettua luontevasti erilainen tervehdyskulttuuri. Tapa jolla tätä muutosta vaan ajetaan, on nyt sairas.

        "---Tapa jolla tätä muutosta vaan ajetaan, on nyt sairas."

        Pitääkö minun nyt tyytyä joka kerta sytyttämään olkiukkosi tuleen varsinaiseen asiaan pääsemisen sijasta?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        "---Tapa jolla tätä muutosta vaan ajetaan, on nyt sairas."

        Pitääkö minun nyt tyytyä joka kerta sytyttämään olkiukkosi tuleen varsinaiseen asiaan pääsemisen sijasta?

        En jaksa auttaa sinua keskustelukykysi kehittämisessä.

        Olkiukot palavat korkeintaan höttöpäässäsi.


      • fghdfhjdf
        Mover kirjoitti:

        "---Tapa jolla tätä muutosta vaan ajetaan, on nyt sairas."

        Pitääkö minun nyt tyytyä joka kerta sytyttämään olkiukkosi tuleen varsinaiseen asiaan pääsemisen sijasta?

        Olkiukko väite on lähinnä osoitus siitä, että väittäjä ei osaa perustella omaa kantaansa millään tavalla.

        Ainut keino pelastaa itsensä on tulloin määritellä olkiukkoväitteensä niin, että väite osoittaa sen noudattavan olkiukkoväitteen määritelmää.

        Siis nyt kerrot joka kerralla mitä olkiukkoväitteesi käytännössä tarkoittaa, tai se luetaan samaan kastiin kuin joka paikkaan tungettavat muotisana, joilla viileästi kuumotetaan painopistealueen pakettiratkaisuja.


      • fghdfhjdf kirjoitti:

        Olkiukko väite on lähinnä osoitus siitä, että väittäjä ei osaa perustella omaa kantaansa millään tavalla.

        Ainut keino pelastaa itsensä on tulloin määritellä olkiukkoväitteensä niin, että väite osoittaa sen noudattavan olkiukkoväitteen määritelmää.

        Siis nyt kerrot joka kerralla mitä olkiukkoväitteesi käytännössä tarkoittaa, tai se luetaan samaan kastiin kuin joka paikkaan tungettavat muotisana, joilla viileästi kuumotetaan painopistealueen pakettiratkaisuja.

        "Älkäämme siis nytkään puhuko tuputuksista ja vetäkö lasta sen mukana viemäriin.

        Ei siis keinotekoista tuputusta - mutta ei myöskään keinotekoista muutoksen torjuntaa."

        Siinä olkiherrat kumpaakin lajia.

        Kolmatta kertaa en enää selaa tyystin olemassaolevia viestejä takaperin.


      • gchmjgdhjgdhj
        Mover kirjoitti:

        "Älkäämme siis nytkään puhuko tuputuksista ja vetäkö lasta sen mukana viemäriin.

        Ei siis keinotekoista tuputusta - mutta ei myöskään keinotekoista muutoksen torjuntaa."

        Siinä olkiherrat kumpaakin lajia.

        Kolmatta kertaa en enää selaa tyystin olemassaolevia viestejä takaperin.

        Mutta sinähän juuri tällä aloituksella harrastat tuota tuputusta.

        Olkiukkoväitteesi on siis pätemätön, etkä osaa käyttää sitä oikeassa yhteydessä.
        Ehkä luovut siitä, sillä se aiheuttaa tavallasi vain sekaannusta.


      • gchmjgdhjgdhj kirjoitti:

        Mutta sinähän juuri tällä aloituksella harrastat tuota tuputusta.

        Olkiukkoväitteesi on siis pätemätön, etkä osaa käyttää sitä oikeassa yhteydessä.
        Ehkä luovut siitä, sillä se aiheuttaa tavallasi vain sekaannusta.

        Vai olisiko tuo aloitus hiukka satiirinen...?


      • dfhjdfjj
        Mover kirjoitti:

        Vai olisiko tuo aloitus hiukka satiirinen...?

        Osaatkohan sinä satiiria.
        Sarkasmi ainakin jää sinulta huomaamatta.


      • dfhjdfjj kirjoitti:

        Osaatkohan sinä satiiria.
        Sarkasmi ainakin jää sinulta huomaamatta.

        Sarkasmisi aika hyvin piilossa.


      • ersyweywe
        Mover kirjoitti:

        Sarkasmisi aika hyvin piilossa.

        Yleensä kun sinulle tulee mieleen kirjoittaa vastaukseesi "olkiukko", niin kyseessä saattaa olla sarkasmi, satiiri, tai harkittu kärjistys.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Onko esim. venäläisten halaamiskultturikin sinusta perverssiä?

        onko muualta tulleiden tapa lähennellä naisia sinusta perverssiä?


      • asdfasdf kirjoitti:

        onko muualta tulleiden tapa lähennellä naisia sinusta perverssiä?

        en tiijä

        mutta tuosta tuli mieleen...

        Kävin tässä illansuussa S-Marketista ostaa kaljaa. Siinä sitten menin kassajonoon. Ei ollu kun pari siinä edessä, jokka oli jo levitelleet tavaransa siihen hihnalle. Viereiseen kassaan tuli samaan aikaan kans myyjäpimu. Sanoi minua katsoen, että tässä olisi vapaa kassa. Ei ollut kovin kaunis se myyjä, niin sanoin sille, että tässä on paremman näkönen myyjäpimu. Ei vastannut siihen mitään. Ja tää mikä sitten rahasti mut, niin oli koko ajan purskahtamaisillaan nauruun, eikä vahingossakaan katsonut silmiin, niinku aikasemmin.

        Olenko rasisti?


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Onko esim. venäläisten halaamiskultturikin sinusta perverssiä?

        pensasneuvostoliittolaiset pysykööt vain kulttuureineen omassa maassaan.


    • Hyvä Tapainen

      Kyllähn sen kouran voi jo valmiiksi tarjota eteen jos epäilee jonkun tulevan sinun reviirillesi.

      Samoin voi opetelle tyylikkään taka-askeleen jolloin tulee selväksi ettei halua liikaa läheisyyttä.

      Hellyyden osoitukset kuten halaukset kuuluvat läheisille ei ventovieraille.

      Eivät anglosaksit tai germaanit ainakaan halaa miespuolista, paitsi homot.

      Liiallisella lääppimisellä eleet menettävät merkitystään. Samoin "mitä kuuluu" kysymys on tapainturmelusta koska oikeasti siihen ei halutakaan vastausta.

      Koetapa joskus vastata totuuden mukaisesti että vaimo jätti , auto hajosi ja talossa on vesivahinko ekä ole rahaakaan kun sait juuri potkut.. Mitä luulet tapahtuvan?

      • Näin voi toki tehdä.

        Mutta mitään ihmisen "ekologiseen lokeroon" kuuluvaa sääntöä ei ole.

        Kulttuurit vain varioivat.

        Ja nyt kerron havainnosta sen suhteen - antamasi kommentoinnin kautta:

        "Liiallisella lääppimisellä eleet menettävät merkitystään. Samoin ´mitä kuuluu´ kysymys on tapainturmelusta koska oikeasti siihen ei halutakaan vastausta."

        Kysymys ei etelä-Euroopasta tai Afrikasta tulleelle ole muodollisuus - hän vaatii vastauksen ja silmiin katsomisen.

        Itse olen joutunut jonakin ehkä huonompana aamuna tämä todistamaan: Kaveri pitää kädestä kiinni ja odottaa vastaustani(!)

        Nämä asiat todella ovat huomioita, joissa voi todeta kulttuurien eroja.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Näin voi toki tehdä.

        Mutta mitään ihmisen "ekologiseen lokeroon" kuuluvaa sääntöä ei ole.

        Kulttuurit vain varioivat.

        Ja nyt kerron havainnosta sen suhteen - antamasi kommentoinnin kautta:

        "Liiallisella lääppimisellä eleet menettävät merkitystään. Samoin ´mitä kuuluu´ kysymys on tapainturmelusta koska oikeasti siihen ei halutakaan vastausta."

        Kysymys ei etelä-Euroopasta tai Afrikasta tulleelle ole muodollisuus - hän vaatii vastauksen ja silmiin katsomisen.

        Itse olen joutunut jonakin ehkä huonompana aamuna tämä todistamaan: Kaveri pitää kädestä kiinni ja odottaa vastaustani(!)

        Nämä asiat todella ovat huomioita, joissa voi todeta kulttuurien eroja.

        Etelä-Eurooppasi taitaa olla Libyaa. Ainakin siinä Etelä-Euroopassa Välimeren pohjoispuolella, jonka minä tunnen, kuulumisten kysely on samanlainen rituaali kuin jenkkien "how do you do?", johon ei siis odotetakaan oikeaa vastausta,korkeintaan "hyvin / hyvää, kiitos".

        Impivaarassa sen sijaan läheisten kesken kuulumiset jaetaan ajallaan ilman mitään automaattista rituaalitervehdystä.

        Sinulle tekisi hyvää nähdä maailmaa. Muutakin kuin mutiaisia.


      • browser kirjoitti:

        Etelä-Eurooppasi taitaa olla Libyaa. Ainakin siinä Etelä-Euroopassa Välimeren pohjoispuolella, jonka minä tunnen, kuulumisten kysely on samanlainen rituaali kuin jenkkien "how do you do?", johon ei siis odotetakaan oikeaa vastausta,korkeintaan "hyvin / hyvää, kiitos".

        Impivaarassa sen sijaan läheisten kesken kuulumiset jaetaan ajallaan ilman mitään automaattista rituaalitervehdystä.

        Sinulle tekisi hyvää nähdä maailmaa. Muutakin kuin mutiaisia.

        Esimerkin olen saanut sekä balkanilaiselta että afrikkalaiselta. Ja kummankin approach on ihan erilainen kuin sekä amerikkalainen että suomalainen.

        Impivaaralaisuutta on se, että kun joku asia on päätetty typeräksi, se mustavalkoisesti sellaista on. Sen huomaa sinun kommista(!)


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Esimerkin olen saanut sekä balkanilaiselta että afrikkalaiselta. Ja kummankin approach on ihan erilainen kuin sekä amerikkalainen että suomalainen.

        Impivaaralaisuutta on se, että kun joku asia on päätetty typeräksi, se mustavalkoisesti sellaista on. Sen huomaa sinun kommista(!)

        Eli puhuit juuri niistä mutiaisista, vaikka käytit sanaa "etelä-eurooppa".

        Sairasta xenofiliaa ja itseinhoa osoittaa impivaaralaisuuden eli suomalaisuuden halveksunta ja approachin käyttö, vaikka sille ei ollut mitään tarvetta ja vaikka muuten olet juuri tuonut esiin englanninkielisten maiden huonommuuden mutiaisiin verrattuna.


      • fdjdgdfjh
        Mover kirjoitti:

        Esimerkin olen saanut sekä balkanilaiselta että afrikkalaiselta. Ja kummankin approach on ihan erilainen kuin sekä amerikkalainen että suomalainen.

        Impivaaralaisuutta on se, että kun joku asia on päätetty typeräksi, se mustavalkoisesti sellaista on. Sen huomaa sinun kommista(!)

        Inuiittien nenien vastakkainhieronta on hieno tapa ja ehdotan että testaat sen käyttöä jo heti tänään satunnaisiin vastaantulijoihin.

        Jossain päin maailmaa on myös tervehtiessä tapana kopeloida miesten kiveksiä.

        Vanha afrikkalinen tapa on ollut myös antaa arvostetulle vieraalle lahjana tytär vaimoksi.

        Tapoja on monia ja ne kaikki ovat tietysti kulttuurirelativistisesti aivan yhtä arvokkaita ja siksi meidän tuleekin pyrkiä omaksukmaan kaikkien kulttuurien kaikki tavat, sillä muutoin olemme takapajuisia ja impivaaralaisia.


      • browser kirjoitti:

        Eli puhuit juuri niistä mutiaisista, vaikka käytit sanaa "etelä-eurooppa".

        Sairasta xenofiliaa ja itseinhoa osoittaa impivaaralaisuuden eli suomalaisuuden halveksunta ja approachin käyttö, vaikka sille ei ollut mitään tarvetta ja vaikka muuten olet juuri tuonut esiin englanninkielisten maiden huonommuuden mutiaisiin verrattuna.

        "Eli puhuit juuri niistä mutiaisista, vaikka käytit sanaa "etelä-eurooppa".

        Kyllä. Mutiaisuudelle mikään määrittely ei ole vieras.


        "Sairasta xenofiliaa ja itseinhoa osoittaa impivaaralaisuuden eli suomalaisuuden halveksunta ja approachin käyttö, vaikka sille ei ollut mitään tarvetta ja vaikka muuten olet juuri tuonut esiin englanninkielisten maiden huonommuuden mutiaisiin verrattuna."


        Tapaan käyttää muunkielisiä sanoja silloin, kun suomenkielessä ei ole hakemaani ilmaisua vastaavaa sanaa. "Approach" on englanninkielessä kuvaa mielestäni abstraktimpaa(kin) lähestymistä enemmän kuin kyseinen suomalainen sana.

        Engl. kielisen sanan käytölleni minulla on siis selitys. Ehkä parempi tapa olisi tietysti ryhtyä agricolaksi ja alkaa muokkaamaan joka sanaa tai sen merkitystä uuteen uskoon.

        Ja huonommuutta en minkään valtakulttuurin suhteen rummuttanut - vaan kaikkien niiden ventiloimisen (anteeksi taas vierasperäinen sana) tärkeyttä.


      • fdjdgdfjh kirjoitti:

        Inuiittien nenien vastakkainhieronta on hieno tapa ja ehdotan että testaat sen käyttöä jo heti tänään satunnaisiin vastaantulijoihin.

        Jossain päin maailmaa on myös tervehtiessä tapana kopeloida miesten kiveksiä.

        Vanha afrikkalinen tapa on ollut myös antaa arvostetulle vieraalle lahjana tytär vaimoksi.

        Tapoja on monia ja ne kaikki ovat tietysti kulttuurirelativistisesti aivan yhtä arvokkaita ja siksi meidän tuleekin pyrkiä omaksukmaan kaikkien kulttuurien kaikki tavat, sillä muutoin olemme takapajuisia ja impivaaralaisia.

        Mitä meidän tulee, on ennakkoluulottomasti verrata kulttuureita eikä automaattisesti torjua kaikki vieras.


      • dshgdhdfh
        Mover kirjoitti:

        Mitä meidän tulee, on ennakkoluulottomasti verrata kulttuureita eikä automaattisesti torjua kaikki vieras.

        Eihän kulttuureita sovi verrata, sillä vertaamiseen sisältyy aina automaattisesti arvottaminen ja se on nykyään täysin sopimatonta ja rasistista.

        Ei siis ole sopivaa vertailla tai arvioida sitä, onko Afrikassa nykyäänkin tapahtuva albiinojen ruumiinosien käyttö lääkinnässä oikein vai väärin. Se että albiinoja tapetaan noiden ruumiinosien hankkimiseksi, on tietenkin inhimillisesti katsoen hiukan ikävää, mutta koska kaikki kulttuurit ovat yhtä arvokkaita, ei meidän ole sopivaa tuomita sitä millään tavalla.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Mitä meidän tulee, on ennakkoluulottomasti verrata kulttuureita eikä automaattisesti torjua kaikki vieras.

        Jos verrattaisiin kulttuureja, niin tietenkin torjuttaisiin lapsenraiskaajakulttuurin maahantulo. Päinvastoin, meiltä on kielletty kaikki vertailu, koska suvaitsevaisuus, monikulttuuri, rikkaus ja moniarvoisuus.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        "Eli puhuit juuri niistä mutiaisista, vaikka käytit sanaa "etelä-eurooppa".

        Kyllä. Mutiaisuudelle mikään määrittely ei ole vieras.


        "Sairasta xenofiliaa ja itseinhoa osoittaa impivaaralaisuuden eli suomalaisuuden halveksunta ja approachin käyttö, vaikka sille ei ollut mitään tarvetta ja vaikka muuten olet juuri tuonut esiin englanninkielisten maiden huonommuuden mutiaisiin verrattuna."


        Tapaan käyttää muunkielisiä sanoja silloin, kun suomenkielessä ei ole hakemaani ilmaisua vastaavaa sanaa. "Approach" on englanninkielessä kuvaa mielestäni abstraktimpaa(kin) lähestymistä enemmän kuin kyseinen suomalainen sana.

        Engl. kielisen sanan käytölleni minulla on siis selitys. Ehkä parempi tapa olisi tietysti ryhtyä agricolaksi ja alkaa muokkaamaan joka sanaa tai sen merkitystä uuteen uskoon.

        Ja huonommuutta en minkään valtakulttuurin suhteen rummuttanut - vaan kaikkien niiden ventiloimisen (anteeksi taas vierasperäinen sana) tärkeyttä.

        Approach ON lähestymistapa.
        Ventilointi taas on tässä yhteydessä siansaksaa.


      • trjutrjty
        Mover kirjoitti:

        "Eli puhuit juuri niistä mutiaisista, vaikka käytit sanaa "etelä-eurooppa".

        Kyllä. Mutiaisuudelle mikään määrittely ei ole vieras.


        "Sairasta xenofiliaa ja itseinhoa osoittaa impivaaralaisuuden eli suomalaisuuden halveksunta ja approachin käyttö, vaikka sille ei ollut mitään tarvetta ja vaikka muuten olet juuri tuonut esiin englanninkielisten maiden huonommuuden mutiaisiin verrattuna."


        Tapaan käyttää muunkielisiä sanoja silloin, kun suomenkielessä ei ole hakemaani ilmaisua vastaavaa sanaa. "Approach" on englanninkielessä kuvaa mielestäni abstraktimpaa(kin) lähestymistä enemmän kuin kyseinen suomalainen sana.

        Engl. kielisen sanan käytölleni minulla on siis selitys. Ehkä parempi tapa olisi tietysti ryhtyä agricolaksi ja alkaa muokkaamaan joka sanaa tai sen merkitystä uuteen uskoon.

        Ja huonommuutta en minkään valtakulttuurin suhteen rummuttanut - vaan kaikkien niiden ventiloimisen (anteeksi taas vierasperäinen sana) tärkeyttä.

        Mutta eikö anglismien käyttö ole hiukan, je ne sais quoi, snobismia?


      • drhrjhure
        browser kirjoitti:

        Approach ON lähestymistapa.
        Ventilointi taas on tässä yhteydessä siansaksaa.

        Ventilointi on sanana amerikkalaisessa käytössä lähinnä silloin, kun ilmaistaan jonkun polttaneen totaalisesti päreensä ja huuteassa suoraan ihan tarkkaan mitä asiasta ajattelee.
        Vierasperäisten ilmaisujen käyttäjille käy usein niin, että sanovat jotain aivan muuta kuin yrittävät tarkoittaa.


      • ­­¢
        browser kirjoitti:

        Jos verrattaisiin kulttuureja, niin tietenkin torjuttaisiin lapsenraiskaajakulttuurin maahantulo. Päinvastoin, meiltä on kielletty kaikki vertailu, koska suvaitsevaisuus, monikulttuuri, rikkaus ja moniarvoisuus.

        Moverin moniarvoisuus on vielä siinäkin mielessä rasistista, että se on valikoitua ja mustavalkoista. Joku käy ja joku on rikollista.


      • eryeryeryre
        ­­¢ kirjoitti:

        Moverin moniarvoisuus on vielä siinäkin mielessä rasistista, että se on valikoitua ja mustavalkoista. Joku käy ja joku on rikollista.

        Ja mikä on huomattavaa, on hänellä kaikessa jokin arvolataus ja jokin on aina parempaa ja oikeampaa kuin jokin toinen.
        Eikö tämä ole jonkinlaista kulttuuri-imperialismia?


      • trjutrjty kirjoitti:

        Mutta eikö anglismien käyttö ole hiukan, je ne sais quoi, snobismia?

        Vähän sama kuin räjähdysaineiden - riippuu käyttötarkoituksesta.


      • drhrjhure kirjoitti:

        Ventilointi on sanana amerikkalaisessa käytössä lähinnä silloin, kun ilmaistaan jonkun polttaneen totaalisesti päreensä ja huuteassa suoraan ihan tarkkaan mitä asiasta ajattelee.
        Vierasperäisten ilmaisujen käyttäjille käy usein niin, että sanovat jotain aivan muuta kuin yrittävät tarkoittaa.

        Mistähän sinä tuonkin merkityksen löysit...!


      • dshgdhdfh kirjoitti:

        Eihän kulttuureita sovi verrata, sillä vertaamiseen sisältyy aina automaattisesti arvottaminen ja se on nykyään täysin sopimatonta ja rasistista.

        Ei siis ole sopivaa vertailla tai arvioida sitä, onko Afrikassa nykyäänkin tapahtuva albiinojen ruumiinosien käyttö lääkinnässä oikein vai väärin. Se että albiinoja tapetaan noiden ruumiinosien hankkimiseksi, on tietenkin inhimillisesti katsoen hiukan ikävää, mutta koska kaikki kulttuurit ovat yhtä arvokkaita, ei meidän ole sopivaa tuomita sitä millään tavalla.

        Juu, ja jokainen saa tietty ylimalkaan ylläpitää omaan kulttuurriinsa liittyviä tapoja - mutta siltä osin, kun ne ovat ristiriidassa oman lainsäädäntömme kanssa, mennään tietty talon tavoilla.

        Ei tässä ole mitään kummaa.


      • browser kirjoitti:

        Jos verrattaisiin kulttuureja, niin tietenkin torjuttaisiin lapsenraiskaajakulttuurin maahantulo. Päinvastoin, meiltä on kielletty kaikki vertailu, koska suvaitsevaisuus, monikulttuuri, rikkaus ja moniarvoisuus.

        Kuinka ihmisestä näkee, kuuluuko hän lapsenraiskaajakulttuuriin?


      • fdyjdfjdf
        Mover kirjoitti:

        Vähän sama kuin räjähdysaineiden - riippuu käyttötarkoituksesta.

        Siis pidät räjähdysaineiden käyttöä snobismina?
        Mielenkiintoinen näkemys.....
        Vähän vaikeasti ymmärrettävä kuitenkin.


      • fjgjgfhf
        Mover kirjoitti:

        Juu, ja jokainen saa tietty ylimalkaan ylläpitää omaan kulttuurriinsa liittyviä tapoja - mutta siltä osin, kun ne ovat ristiriidassa oman lainsäädäntömme kanssa, mennään tietty talon tavoilla.

        Ei tässä ole mitään kummaa.

        Hetkinen nyt, sinähän kulttuuri-imperialistisesti väität, että lakimme ja käytäntömme ovat jotenkin parempia ja oikeampia kuin jonkin muun kulttuurin lait ja käytännöt.

        Muista nyt että kaikki kulttuurit ovat täsmälleen yhtä hyviä, eikä niitä sovi vertailla.


      • tjhfdhfshd
        Mover kirjoitti:

        Kuinka ihmisestä näkee, kuuluuko hän lapsenraiskaajakulttuuriin?

        No eihän sitä tarvitse päältä katsoa.
        Riittää kun kysyy mitä ideologiaa hän kannattaa ja mitä käytäntöjä tuossa ideologiassa on. Voi myös kysyä onko esimerkiksi NAMBLA:n jäsen.

        Mutta yhtä arvokkaitahan nuokin kulttuurit tietysti ovat, eikä niitä sovi verrata omaamme tai varsinkaan arvottaa millään tavalla.


      • xfdhfsdhs
        Mover kirjoitti:

        Ei o totta(!) Taitaa olla kyseessä hieman eri sana?

        Voithan sinä hiukan tuulettaa tuntojasi, jos tuo kuva sinua jotenkin ärsyttää.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Kuinka ihmisestä näkee, kuuluuko hän lapsenraiskaajakulttuuriin?

        Täyttä varmuutta ei useimmiten vain ulkonäön perusteella saa, mutta riittävän riskianalyysin voi tehdä jo ensisilmäyksellä.


      • fjgjgfhf kirjoitti:

        Hetkinen nyt, sinähän kulttuuri-imperialistisesti väität, että lakimme ja käytäntömme ovat jotenkin parempia ja oikeampia kuin jonkin muun kulttuurin lait ja käytännöt.

        Muista nyt että kaikki kulttuurit ovat täsmälleen yhtä hyviä, eikä niitä sovi vertailla.

        En väitä yhtään mitään minkään paremmuudesta minkään suhteen (niin kuin esim. täällä jotkut).

        Väitän kyllä että t-ä-ä-l-l-ä- -m-e-n-n-ä-ä-n- -m-e-i-d-ä-n- -k-ä-y-t-ä-n-t-ö-j-e-m-m-e- -m-u-k-a-a-n-.


      • tjhfdhfshd kirjoitti:

        No eihän sitä tarvitse päältä katsoa.
        Riittää kun kysyy mitä ideologiaa hän kannattaa ja mitä käytäntöjä tuossa ideologiassa on. Voi myös kysyä onko esimerkiksi NAMBLA:n jäsen.

        Mutta yhtä arvokkaitahan nuokin kulttuurit tietysti ovat, eikä niitä sovi verrata omaamme tai varsinkaan arvottaa millään tavalla.

        Eiköhän nuo rikos- ja järjestötaustat tutkita.

        Ja - t-ä-ä-l-l-ä- -m-e-n-n-ä-ä-n- -m-e-i-d-ä-n- -k-ä-y-t-ä-n-t-ö-j-e-m-m-e- -e-i- -m-i-n-k-ä-ä-n- -m-u-u-n- -m-u-k-a-a-n-.


      • browser kirjoitti:

        Täyttä varmuutta ei useimmiten vain ulkonäön perusteella saa, mutta riittävän riskianalyysin voi tehdä jo ensisilmäyksellä.

        Suomi ei käytä pelkkään silmäykseen perustuvaa riskianalyysia.


      • Mover kirjoitti:

        Suomi ei käytä pelkkään silmäykseen perustuvaa riskianalyysia.

        kuvitteletko sinä olevasi Suomi.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Suomi ei käytä pelkkään silmäykseen perustuvaa riskianalyysia.

        Siitä olisi kyllä suurta iloa Suomellekin.


      • xzfbvcxbgcfb
        Mover kirjoitti:

        En väitä yhtään mitään minkään paremmuudesta minkään suhteen (niin kuin esim. täällä jotkut).

        Väitän kyllä että t-ä-ä-l-l-ä- -m-e-n-n-ä-ä-n- -m-e-i-d-ä-n- -k-ä-y-t-ä-n-t-ö-j-e-m-m-e- -m-u-k-a-a-n-.

        Mielestäsi sharia pitää siis torjua mahdollisimman jyrkästi?


      • sdhdfshfdhfs
        Mover kirjoitti:

        Eiköhän nuo rikos- ja järjestötaustat tutkita.

        Ja - t-ä-ä-l-l-ä- -m-e-n-n-ä-ä-n- -m-e-i-d-ä-n- -k-ä-y-t-ä-n-t-ö-j-e-m-m-e- -e-i- -m-i-n-k-ä-ä-n- -m-u-u-n- -m-u-k-a-a-n-.

        Ja nyt sitten laitamme kaikki pedofiliaan kanustavien ideologioiden kannattajat syytteeseen?


      • xzfbvcxbgcfb kirjoitti:

        Mielestäsi sharia pitää siis torjua mahdollisimman jyrkästi?

        Siltä osin, kun se on ristiriidassa oman lainsäädäntömme kanssa, yksiselitteisesti - kyllä.


      • sdhdfshfdhfs kirjoitti:

        Ja nyt sitten laitamme kaikki pedofiliaan kanustavien ideologioiden kannattajat syytteeseen?

        Harhauduit täsmällisten määritysten tieltä.


      • sfhdffhd
        Mover kirjoitti:

        Siltä osin, kun se on ristiriidassa oman lainsäädäntömme kanssa, yksiselitteisesti - kyllä.

        Ja mitä me nyt teemme noille tahoille, jotka vaativat tänne shariaa?
        Laitammeko syytteeseen aluksi sen joka televisiossa vaati homoja hengiltä?

        Entä vaadimmeko lakiemme kanssa ristiriidassa olevia kirjoituksia sensuroitaviksi?

        Vaikkapa ne joissa opastetaan vaimon pieksennän oikeaoppisista tavoista.

        Mitä teemme heille jotka vaativat pitämään tehdyt rikokset salassa viranomaisilta ja että ne käsitellään vain sharia-tuomioistuimissa?

        Tämähän on aivan helposti järjestettävissä, sillä onhan meillä lakimme, jota kaikkien pitää noudattaa, vai mitä?


      • segegesg
        Mover kirjoitti:

        Harhauduit täsmällisten määritysten tieltä.

        Laitammeko kaikki täsmällisesti määriteltyjen pedofiliaan kannustavien ideologioiden kannattajat syytteeseen?


      • sfhdffhd kirjoitti:

        Ja mitä me nyt teemme noille tahoille, jotka vaativat tänne shariaa?
        Laitammeko syytteeseen aluksi sen joka televisiossa vaati homoja hengiltä?

        Entä vaadimmeko lakiemme kanssa ristiriidassa olevia kirjoituksia sensuroitaviksi?

        Vaikkapa ne joissa opastetaan vaimon pieksennän oikeaoppisista tavoista.

        Mitä teemme heille jotka vaativat pitämään tehdyt rikokset salassa viranomaisilta ja että ne käsitellään vain sharia-tuomioistuimissa?

        Tämähän on aivan helposti järjestettävissä, sillä onhan meillä lakimme, jota kaikkien pitää noudattaa, vai mitä?

        "Ja mitä me nyt teemme noille tahoille, jotka vaativat tänne shariaa?"

        Että lähtisivät lenkille - sitä kautta voisi tulla hieman käyttökelpoisempaa näkökulmaa yhteiskunnallisiin asioihin.

        "Laitammeko syytteeseen aluksi sen joka televisiossa vaati homoja hengiltä?"

        Kaikkien uhkailujen, kirjoitusten ja rikosten salaamisen kriminalisoinnin arvioi joko rikosilmoituksen tai tiedon saatuaan tai itsenäisesti yleinen syyttäjä.

        "Tämähän on aivan helposti järjestettävissä, sillä onhan meillä lakimme, jota kaikkien pitää noudattaa, vai mitä?"

        Helposti ja helposti - mutta kyllä.


      • browser kirjoitti:

        Siitä olisi kyllä suurta iloa Suomellekin.

        Ei olisi.

        Silmämääräiset riskianalyysit kuuluu tantereille, jossa ei ole oikeita sääntöjä.


      • browser kirjoitti:

        Jos verrattaisiin kulttuureja, niin tietenkin torjuttaisiin lapsenraiskaajakulttuurin maahantulo. Päinvastoin, meiltä on kielletty kaikki vertailu, koska suvaitsevaisuus, monikulttuuri, rikkaus ja moniarvoisuus.

        Mutta kun kulttuurilla ei ole passia - ja hyvä niin.

        Ja kaiken lisäksi yksittäinen ihminen on helppo tsekata.

        Kulttuureja siis saa verrata - mutta ihmisiä ei kategorisoida automaattisesti niiden alle.

        (Laitatko seinälle viimeisen, kun sitä on jo täällä toistettu aika monta kertaa.)


      • fghjfdjhdfjfj
        Mover kirjoitti:

        Ei olisi.

        Silmämääräiset riskianalyysit kuuluu tantereille, jossa ei ole oikeita sääntöjä.

        Entä sijoitustoiminnan riskianalyysit?
        Kannattaako sinusta kantaa rahojaan pörssiin aivan summassa, vai vertaillaanko jotain tunnuslukuja tai tulevaisuudennäkymiä?


      • srthyrhfrg
        Mover kirjoitti:

        Mutta kun kulttuurilla ei ole passia - ja hyvä niin.

        Ja kaiken lisäksi yksittäinen ihminen on helppo tsekata.

        Kulttuureja siis saa verrata - mutta ihmisiä ei kategorisoida automaattisesti niiden alle.

        (Laitatko seinälle viimeisen, kun sitä on jo täällä toistettu aika monta kertaa.)

        Siis myös länsimaisten henkilöiden leimaaminen ja kategorisointi on väärin?


      • fghjfdjhdfjfj kirjoitti:

        Entä sijoitustoiminnan riskianalyysit?
        Kannattaako sinusta kantaa rahojaan pörssiin aivan summassa, vai vertaillaanko jotain tunnuslukuja tai tulevaisuudennäkymiä?

        En ole riskianalyyseja vastaan - vaan sitä, että tehdään summittaisia arvioita ja päätöksiä sen mukaan.


      • srthyrhfrg kirjoitti:

        Siis myös länsimaisten henkilöiden leimaaminen ja kategorisointi on väärin?

        Ilman muuta.

        En halua olla - myöskään afrikkalaiselle muslmille - viinapäissään perhettään viikonloppuisin pahoinpitelevä läski.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        En ole riskianalyyseja vastaan - vaan sitä, että tehdään summittaisia arvioita ja päätöksiä sen mukaan.

        Maailmassa hyvin harvoin saadaan kaikenkattavaa absoluuttista tietoa yhtään mistään. Joten suurin osa päätöksistä on tehtävä summittaisesti yleistäen.


      • drhdfjdfj
        Mover kirjoitti:

        En ole riskianalyyseja vastaan - vaan sitä, että tehdään summittaisia arvioita ja päätöksiä sen mukaan.

        Siis esimerkiksi venäläisten osakkeiden suhteen voi tehdä riskianalyysin, mutta sen perusteella ei saa tahdä päätelmää, että juuri nyt venäläisissä osakkeissa on erittäin suuri riski. Ja sitten vain pistetään kaikki rahat venäjälle????


      • browser kirjoitti:

        Maailmassa hyvin harvoin saadaan kaikenkattavaa absoluuttista tietoa yhtään mistään. Joten suurin osa päätöksistä on tehtävä summittaisesti yleistäen.

        Olkiukko.


      • drhdfjdfj kirjoitti:

        Siis esimerkiksi venäläisten osakkeiden suhteen voi tehdä riskianalyysin, mutta sen perusteella ei saa tahdä päätelmää, että juuri nyt venäläisissä osakkeissa on erittäin suuri riski. Ja sitten vain pistetään kaikki rahat venäjälle????

        Tuoss ei niinkään ole taloudellisesta riskianalyysista kuin poliittisesta. ja ne sisältävät Suomessa - historian valossa - hieman monimutkaisempia algoritmeja...


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Olkiukko.

        Johan sinulle opetettiin, ettet tiedä mikä on olkiukko.


      • ersyeyesryt
        Mover kirjoitti:

        Tuoss ei niinkään ole taloudellisesta riskianalyysista kuin poliittisesta. ja ne sisältävät Suomessa - historian valossa - hieman monimutkaisempia algoritmeja...

        Ja nyt siis on mielestäsi turvallista sijoittaa Venäjälle, koska on kyse pelkästään politiikasta, jolla ei tietenkään ole koskaan mitään yhtymäkohtaa talouteen?
        Laitetaanko heti kaikki eläkerahastojen varat Venäjän pörssiin????


      • ersyeyesryt kirjoitti:

        Ja nyt siis on mielestäsi turvallista sijoittaa Venäjälle, koska on kyse pelkästään politiikasta, jolla ei tietenkään ole koskaan mitään yhtymäkohtaa talouteen?
        Laitetaanko heti kaikki eläkerahastojen varat Venäjän pörssiin????

        En tunne tarpeeksi hyvin asiaa - enkä kykene ottamaan kantaa.


      • dsfgsdgsdg
        Mover kirjoitti:

        En tunne tarpeeksi hyvin asiaa - enkä kykene ottamaan kantaa.

        Sinä vastasit kysymykseen, muttet vastannut siihen mitä oikeasti kysyttiin.

        Rivien välit kannattaa joskus lukea tarkasti, vai olisiko sittenkin kyseessä tahallinen välttely.

        Minkä alueen sitten tuntisit paremmin, niin sovellamme ongelman sinne?


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Olkiukko.

        Ei ole.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Ilman muuta.

        En halua olla - myöskään afrikkalaiselle muslmille - viinapäissään perhettään viikonloppuisin pahoinpitelevä läski.

        Sittenhän sinun kannattaa lopettaa, ja hankkia apua!


      • dsfgsdgsdg kirjoitti:

        Sinä vastasit kysymykseen, muttet vastannut siihen mitä oikeasti kysyttiin.

        Rivien välit kannattaa joskus lukea tarkasti, vai olisiko sittenkin kyseessä tahallinen välttely.

        Minkä alueen sitten tuntisit paremmin, niin sovellamme ongelman sinne?

        Rasismin.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Rasismin.

        Johan sinulle on moneen kertaan osoitettu, ettet tiedä mitään ismeistä.


      • dxcfvgbhnj
        Mover kirjoitti:

        Rasismin.

        Mitä mieltä olet tästä?

        "
        All of you fake wanna be racists on here are cowards. You say hateful things and find safety behind your keyboard. I guarantee you would never say this bullshit in the presence of the original man. It burns your soul that your very existence could be wiped out forever from the superior gene of the black man.

        The black mans sperm is the most threatening thing in the world to you cave dwellers, thats why you despise us so much and want to see us die, but every trick you have tried has not worked and we are still here.

        We were here long before you and will be long after you are gone. You caucasians are a temporary glitch on the earth like the plague, but nature has a way of correcting itself. Enjoy your time on our earth and keep hiding behind the keyboard where its safe for you cowards.
        "


      • browser
        dxcfvgbhnj kirjoitti:

        Mitä mieltä olet tästä?

        "
        All of you fake wanna be racists on here are cowards. You say hateful things and find safety behind your keyboard. I guarantee you would never say this bullshit in the presence of the original man. It burns your soul that your very existence could be wiped out forever from the superior gene of the black man.

        The black mans sperm is the most threatening thing in the world to you cave dwellers, thats why you despise us so much and want to see us die, but every trick you have tried has not worked and we are still here.

        We were here long before you and will be long after you are gone. You caucasians are a temporary glitch on the earth like the plague, but nature has a way of correcting itself. Enjoy your time on our earth and keep hiding behind the keyboard where its safe for you cowards.
        "

        Aika hauskasti sanottu kaukaasialaisella kielellä kaukaasialaisen näppiksen takaa.

        Ainakin keksintönä näppis siis kaukasialainen eli valkoihoisten tekele.

        En kyllä tiedä ovatko suomalaiset oikeasti kaukaasialaisia? Mutta valkoista rotuahan tuolla tarkoitetaan yleiskielessä.

        Valkoinen rotu saattaa kyllä tuhoutua omaan itseinhoonsa, mutta se ei ole mikään helpotus mustille. Sen jälkeen musti on ylivertaisien kiinalaisten orja hamaan maailmanloppuun asti.


      • ­­­­¢
        browser kirjoitti:

        Aika hauskasti sanottu kaukaasialaisella kielellä kaukaasialaisen näppiksen takaa.

        Ainakin keksintönä näppis siis kaukasialainen eli valkoihoisten tekele.

        En kyllä tiedä ovatko suomalaiset oikeasti kaukaasialaisia? Mutta valkoista rotuahan tuolla tarkoitetaan yleiskielessä.

        Valkoinen rotu saattaa kyllä tuhoutua omaan itseinhoonsa, mutta se ei ole mikään helpotus mustille. Sen jälkeen musti on ylivertaisien kiinalaisten orja hamaan maailmanloppuun asti.

        kaukaasialainen on amerikkalaisten virheellisesti keksimä rotunimi euroopan valkoisesta. Halusivat ilmeisesti olla eri rotua ne amerikan valkoiset, mitä eruroopan valkoiset.


      • Valot päälle
        browser kirjoitti:

        Maailmassa hyvin harvoin saadaan kaikenkattavaa absoluuttista tietoa yhtään mistään. Joten suurin osa päätöksistä on tehtävä summittaisesti yleistäen.

        "Joten suurin osa päätöksistä on tehtävä summittaisesti yleistäen."

        Olipa harvinaisen outo lause. Toivottavasti et ole tekemisissä esim. lääketieteen kanssa. Tai liikennelentäjä.

        Meilläpäin ainakin käytetään olemassa oleva tieto. Kaikkea tietoa, ei ehkä ole saatavilla, mutta se ei todellakaan merkitse sitä, että päätökset pitäisi tehdä summanmutikassa.


      • Parasta taas :D
        ­­­­¢ kirjoitti:

        kaukaasialainen on amerikkalaisten virheellisesti keksimä rotunimi euroopan valkoisesta. Halusivat ilmeisesti olla eri rotua ne amerikan valkoiset, mitä eruroopan valkoiset.

        "kaukaasialainen on amerikkalaisten virheellisesti keksimä rotunimi euroopan valkoisesta."

        Voi hyvä isä. :D


      • ­­­¢
        Parasta taas :D kirjoitti:

        "kaukaasialainen on amerikkalaisten virheellisesti keksimä rotunimi euroopan valkoisesta."

        Voi hyvä isä. :D

        mitäs hirnumista tuossa on?

        Noin se vaan on.


      • Parasta taas :D
        ­­­¢ kirjoitti:

        mitäs hirnumista tuossa on?

        Noin se vaan on.

        "Noin se vaan on."

        Niinpä tetysti :DD
        http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_race

        Onko sun pakko aina sanoa jotain? Vaikka ei tietoa aiheesta olisi, niin varma mielipide löytyy.


      • ­­­¢
        Parasta taas :D kirjoitti:

        "Noin se vaan on."

        Niinpä tetysti :DD
        http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_race

        Onko sun pakko aina sanoa jotain? Vaikka ei tietoa aiheesta olisi, niin varma mielipide löytyy.

        tuohan on täyttä sontaa.

        Kaukaasialaisella tarkoitetaan valkoista eurooppalaista.


      • browser
        Parasta taas :D kirjoitti:

        "kaukaasialainen on amerikkalaisten virheellisesti keksimä rotunimi euroopan valkoisesta."

        Voi hyvä isä. :D

        No amerikkalaisethan sitä eivät keksineet, mutta ovat ainoina ottaneet noin laajaan käyttöön. Virheellinen termi mitä ilmeisimmin on, sillä ei Kaukasus kai mikään valkoisen rodun synnyinkoti ole.

        Kaikkiaan ceen lausunto on ihan riittävän oikeansuuntainen tälle palstalle.
        Mutta ymmärrän, että hyysärin on tartuttava jokaiseen oljenkorteen. Ajat ovat raskaat.


      • Parasta taas :D

      • Parasta taas :D
        browser kirjoitti:

        No amerikkalaisethan sitä eivät keksineet, mutta ovat ainoina ottaneet noin laajaan käyttöön. Virheellinen termi mitä ilmeisimmin on, sillä ei Kaukasus kai mikään valkoisen rodun synnyinkoti ole.

        Kaikkiaan ceen lausunto on ihan riittävän oikeansuuntainen tälle palstalle.
        Mutta ymmärrän, että hyysärin on tartuttava jokaiseen oljenkorteen. Ajat ovat raskaat.

        "Kaikkiaan ceen lausunto on ihan riittävän oikeansuuntainen tälle palstalle."

        ceen lausunnoksi se oli aivan normaali, siitä olen samaa mieltä

        "Mutta ymmärrän, että hyysärin on tartuttava jokaiseen oljenkorteen. Ajat ovat raskaat."

        Ai jaa. Jäit häviölle -> nimittely alkoi. Normaalia tietty sekin.


      • Parasta taas :D kirjoitti:

        "Kaikkiaan ceen lausunto on ihan riittävän oikeansuuntainen tälle palstalle."

        ceen lausunnoksi se oli aivan normaali, siitä olen samaa mieltä

        "Mutta ymmärrän, että hyysärin on tartuttava jokaiseen oljenkorteen. Ajat ovat raskaat."

        Ai jaa. Jäit häviölle -> nimittely alkoi. Normaalia tietty sekin.

        sinun mielestä siis joku lieksalainen, siis Lieksassa syntynyt ja kasvanut, mutta iholtaan musta, on afrikkalainen nee­­­keri.

        Moveri voi olla eri mieltä, mutta te ihmemaan tontuthan olette kaikki oikeassa ja voitatte kaikki keskustelut.


      • browser
        Valot päälle kirjoitti:

        "Joten suurin osa päätöksistä on tehtävä summittaisesti yleistäen."

        Olipa harvinaisen outo lause. Toivottavasti et ole tekemisissä esim. lääketieteen kanssa. Tai liikennelentäjä.

        Meilläpäin ainakin käytetään olemassa oleva tieto. Kaikkea tietoa, ei ehkä ole saatavilla, mutta se ei todellakaan merkitse sitä, että päätökset pitäisi tehdä summanmutikassa.

        Kutsu sinä päätöksentekomalliasi miksi haluat, mutta lääketieteessäkin yleistetään, koska ei juuri mikään tutkimus anna kaiken kattavia vastauksia. Ei varma jokaiseen yksilöön ja tilanteeseen sopiva "totuus" löydy kymmenilläkään tutkimuksilla.

        Mutta oljenkorsihan se tuokin taas oli. Kunnioitettavasti pyristelet.


      • browser kirjoitti:

        Kutsu sinä päätöksentekomalliasi miksi haluat, mutta lääketieteessäkin yleistetään, koska ei juuri mikään tutkimus anna kaiken kattavia vastauksia. Ei varma jokaiseen yksilöön ja tilanteeseen sopiva "totuus" löydy kymmenilläkään tutkimuksilla.

        Mutta oljenkorsihan se tuokin taas oli. Kunnioitettavasti pyristelet.

        joku pelle yrittää leikkiä Moveria, mutta ei osaa muuta kuin häpäistä itsensä ja muun ihmemaan tonttulan porukan.


      • Valot päälle
        browser kirjoitti:

        Kutsu sinä päätöksentekomalliasi miksi haluat, mutta lääketieteessäkin yleistetään, koska ei juuri mikään tutkimus anna kaiken kattavia vastauksia. Ei varma jokaiseen yksilöön ja tilanteeseen sopiva "totuus" löydy kymmenilläkään tutkimuksilla.

        Mutta oljenkorsihan se tuokin taas oli. Kunnioitettavasti pyristelet.

        ""Joten suurin osa päätöksistä on tehtävä summittaisesti yleistäen."

        Onko sinulla vaikeuksia tuottaa luettavaa tekstiä? Sanot noin, niin kyllähän se silloin siten luetaan. Jos tarkoitit jotain muuta, niin hyvä. Tapana kirjoitusvirheen tehtyä, on pyytää virhettä anteeksi ja korjata se.

        Miten vaan. Täällä näyttää olevan erilainen tapa.


      • Parasta taas :D
        centti kirjoitti:

        sinun mielestä siis joku lieksalainen, siis Lieksassa syntynyt ja kasvanut, mutta iholtaan musta, on afrikkalainen nee­­­keri.

        Moveri voi olla eri mieltä, mutta te ihmemaan tontuthan olette kaikki oikeassa ja voitatte kaikki keskustelut.

        "sinun mielestä siis joku lieksalainen, siis Lieksassa syntynyt ja kasvanut, mutta iholtaan musta, on afrikkalainen nee­­­keri."

        Mitähän ihmettä ??

        "Moveri voi olla eri mieltä, mutta te ihmemaan tontuthan olette kaikki oikeassa ja voitatte kaikki keskustelut."

        No jos "keskustelun voittaminen" on päämäärä, niin nyt ei ainakaan tehnyt heikkoakaan. :DD


      • browser
        Valot päälle kirjoitti:

        ""Joten suurin osa päätöksistä on tehtävä summittaisesti yleistäen."

        Onko sinulla vaikeuksia tuottaa luettavaa tekstiä? Sanot noin, niin kyllähän se silloin siten luetaan. Jos tarkoitit jotain muuta, niin hyvä. Tapana kirjoitusvirheen tehtyä, on pyytää virhettä anteeksi ja korjata se.

        Miten vaan. Täällä näyttää olevan erilainen tapa.

        Sinulla on ilmeisesti vaikeuksia ymmärtää sanoja summittainen ja yleistäen.


      • Parasta taas :D kirjoitti:

        "sinun mielestä siis joku lieksalainen, siis Lieksassa syntynyt ja kasvanut, mutta iholtaan musta, on afrikkalainen nee­­­keri."

        Mitähän ihmettä ??

        "Moveri voi olla eri mieltä, mutta te ihmemaan tontuthan olette kaikki oikeassa ja voitatte kaikki keskustelut."

        No jos "keskustelun voittaminen" on päämäärä, niin nyt ei ainakaan tehnyt heikkoakaan. :DD

        sinähän olet tyhmempi kuin Moveri.

        Moverilla nollautuu muisti aina aamulla klo 7:00. Sinulla edellisen viestin jälkeen.

        Mutta ei se mitään. Kirjoittele vaan lisää niin saadaan nauraa.


      • truetyiuey
        Parasta taas :D kirjoitti:

        "tuohan on täyttä sontaa.

        Kaukaasialaisella tarkoitetaan valkoista eurooppalaista."

        Niinpä tetysti :DD

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Historialliset_teoriat_ihmisroduista

        Jos amerikkalainen poliisi ilmoittaa sinusta poliisiradiolla, niin kyllä sinut kaukaasialaiseksi silloin väitetään.

        Mutta mitä mieltä olet tästä rasistisesta lomakkeesta, jossa "negro" on käytössä ja ihan vain siksi että siksi itsensä identifioivat niin vaativat.


      • Parasta taas :D
        centti kirjoitti:

        sinähän olet tyhmempi kuin Moveri.

        Moverilla nollautuu muisti aina aamulla klo 7:00. Sinulla edellisen viestin jälkeen.

        Mutta ei se mitään. Kirjoittele vaan lisää niin saadaan nauraa.

        "Mutta ei se mitään. Kirjoittele vaan lisää niin saadaan nauraa."

        Johann Friedrich Blumenbachin luokittelu hyväksyttiin laajalti:
        Kaukasialainen, valkoinen rotu, johon kuului suurin osa Euroopan ja Länsi-Aasian kansoista.

        Laitoin sen nyt vielä kerran, niin saat nauraa makeasti.

        Minä en viitsi enää. Ensin nauratti, mutta nyt tuo teidän asenteenne alkaa ennemmin säälittämään.

        Annan ilmaisen elämänohjeen. JOKAINEN on joskus väärässä. Minä varmasti yhtä usein kuin sinäkin. Silloin kun on, se vaan kannattaa tunnustaa mahdollisimman nopeasti. Tuo sinun ja browserin henkilökohtaisuuksiin meneminen on aivan tarpeetonta. Jos olisit heti alkuun sanonut että: "Ups -tuo Kaukasia hämäsi, noinhan se onkin", niin siinä ei olisi ollut mitään. Nyt tuo jankkaaminen selvässä asiassa näyttää -noh, säälittävältä.


      • Parasta taas :D kirjoitti:

        "Mutta ei se mitään. Kirjoittele vaan lisää niin saadaan nauraa."

        Johann Friedrich Blumenbachin luokittelu hyväksyttiin laajalti:
        Kaukasialainen, valkoinen rotu, johon kuului suurin osa Euroopan ja Länsi-Aasian kansoista.

        Laitoin sen nyt vielä kerran, niin saat nauraa makeasti.

        Minä en viitsi enää. Ensin nauratti, mutta nyt tuo teidän asenteenne alkaa ennemmin säälittämään.

        Annan ilmaisen elämänohjeen. JOKAINEN on joskus väärässä. Minä varmasti yhtä usein kuin sinäkin. Silloin kun on, se vaan kannattaa tunnustaa mahdollisimman nopeasti. Tuo sinun ja browserin henkilökohtaisuuksiin meneminen on aivan tarpeetonta. Jos olisit heti alkuun sanonut että: "Ups -tuo Kaukasia hämäsi, noinhan se onkin", niin siinä ei olisi ollut mitään. Nyt tuo jankkaaminen selvässä asiassa näyttää -noh, säälittävältä.

        ämpyilysi on säälittävää.

        Mutta hyvä jos olet itseesi tyytyväinen. Eihän meillä loppujen lopuksi muuta ole.


      • rtuerhjuer
        Parasta taas :D kirjoitti:

        "Mutta ei se mitään. Kirjoittele vaan lisää niin saadaan nauraa."

        Johann Friedrich Blumenbachin luokittelu hyväksyttiin laajalti:
        Kaukasialainen, valkoinen rotu, johon kuului suurin osa Euroopan ja Länsi-Aasian kansoista.

        Laitoin sen nyt vielä kerran, niin saat nauraa makeasti.

        Minä en viitsi enää. Ensin nauratti, mutta nyt tuo teidän asenteenne alkaa ennemmin säälittämään.

        Annan ilmaisen elämänohjeen. JOKAINEN on joskus väärässä. Minä varmasti yhtä usein kuin sinäkin. Silloin kun on, se vaan kannattaa tunnustaa mahdollisimman nopeasti. Tuo sinun ja browserin henkilökohtaisuuksiin meneminen on aivan tarpeetonta. Jos olisit heti alkuun sanonut että: "Ups -tuo Kaukasia hämäsi, noinhan se onkin", niin siinä ei olisi ollut mitään. Nyt tuo jankkaaminen selvässä asiassa näyttää -noh, säälittävältä.

        Hetkinen nyt.
        Rotujahan ei pitänyt nykyideologian mukaan olla olemassa ja silti sinä rasistisesti erottelet ihmisiä ja vielä yleistät täälläkirjoittelevien edustavan jotakin erityistä asennetta. Kaikki asenteet ovat yksittäistapauksia, eikä niitä sovi myöskään vertailla toisiinsa.


      • browser
        Parasta taas :D kirjoitti:

        "Mutta ei se mitään. Kirjoittele vaan lisää niin saadaan nauraa."

        Johann Friedrich Blumenbachin luokittelu hyväksyttiin laajalti:
        Kaukasialainen, valkoinen rotu, johon kuului suurin osa Euroopan ja Länsi-Aasian kansoista.

        Laitoin sen nyt vielä kerran, niin saat nauraa makeasti.

        Minä en viitsi enää. Ensin nauratti, mutta nyt tuo teidän asenteenne alkaa ennemmin säälittämään.

        Annan ilmaisen elämänohjeen. JOKAINEN on joskus väärässä. Minä varmasti yhtä usein kuin sinäkin. Silloin kun on, se vaan kannattaa tunnustaa mahdollisimman nopeasti. Tuo sinun ja browserin henkilökohtaisuuksiin meneminen on aivan tarpeetonta. Jos olisit heti alkuun sanonut että: "Ups -tuo Kaukasia hämäsi, noinhan se onkin", niin siinä ei olisi ollut mitään. Nyt tuo jankkaaminen selvässä asiassa näyttää -noh, säälittävältä.

        Siis mikä tässä nyt on mennyt väärin?

        Kaukasialaisestahan on myös historian saatossa ollut vähän toisistaan poikkeavia näkemyksiä. USA:ssa se kuitenkin tarkoittaa nykyisin valkoihoista eli eurooppalaisperäistä.


      • dxcfvgbhnj kirjoitti:

        Mitä mieltä olet tästä?

        "
        All of you fake wanna be racists on here are cowards. You say hateful things and find safety behind your keyboard. I guarantee you would never say this bullshit in the presence of the original man. It burns your soul that your very existence could be wiped out forever from the superior gene of the black man.

        The black mans sperm is the most threatening thing in the world to you cave dwellers, thats why you despise us so much and want to see us die, but every trick you have tried has not worked and we are still here.

        We were here long before you and will be long after you are gone. You caucasians are a temporary glitch on the earth like the plague, but nature has a way of correcting itself. Enjoy your time on our earth and keep hiding behind the keyboard where its safe for you cowards.
        "

        Sanon että pata kattilaa soimaa!

        Mutta löytyy sieltä uskottavaakin:

        "All of you fake wanna be racists on here are cowards. You say hateful things and find safety behind your keyboard. I guarantee you would never say this bullshit in the presence of the original man.---"


      • Thunderbirds
        browser kirjoitti:

        Siis mikä tässä nyt on mennyt väärin?

        Kaukasialaisestahan on myös historian saatossa ollut vähän toisistaan poikkeavia näkemyksiä. USA:ssa se kuitenkin tarkoittaa nykyisin valkoihoista eli eurooppalaisperäistä.

        "USA:ssa se kuitenkin tarkoittaa nykyisin valkoihoista eli eurooppalaisperäistä."

        Hyvä yritys pelastaa kaverin (ja omatkin) sekoilut. Siitä pisteet.

        Alkuperäinen sentin teksti kylläkin oli:

        "kaukaasialainen on amerikkalaisten virheellisesti keksimä rotunimi euroopan valkoisesta. Halusivat ilmeisesti olla eri rotua ne amerikan valkoiset, mitä eruroopan valkoiset."

        Huomaatko nyt mikä meni väärin?


      • browser
        Thunderbirds kirjoitti:

        "USA:ssa se kuitenkin tarkoittaa nykyisin valkoihoista eli eurooppalaisperäistä."

        Hyvä yritys pelastaa kaverin (ja omatkin) sekoilut. Siitä pisteet.

        Alkuperäinen sentin teksti kylläkin oli:

        "kaukaasialainen on amerikkalaisten virheellisesti keksimä rotunimi euroopan valkoisesta. Halusivat ilmeisesti olla eri rotua ne amerikan valkoiset, mitä eruroopan valkoiset."

        Huomaatko nyt mikä meni väärin?

        Selitin sen jo aiemmin itse. Mielestäni oikeinmenoprosentti oli kuitenkin sitä tasoa,että centti pääsi tästä tentistä läpi. Ei kiitettävästi, mutta kuitenkin.

        Onko sinulla jotain muutakin sanottavaa kuin "toi oli väärässä!!"?


      • Thunderbirds
        browser kirjoitti:

        Selitin sen jo aiemmin itse. Mielestäni oikeinmenoprosentti oli kuitenkin sitä tasoa,että centti pääsi tästä tentistä läpi. Ei kiitettävästi, mutta kuitenkin.

        Onko sinulla jotain muutakin sanottavaa kuin "toi oli väärässä!!"?

        "centti pääsi tästä tentistä läpi"

        Centille tuo oli HYVÄ suoritus. Melkein puolet oikein!

        "Onko sinulla jotain muutakin sanottavaa kuin "toi oli väärässä!!"?"

        Eipä oikeastaan. Mitä pitäisi? Onko sulla lisättävää?


      • Mover kirjoitti:

        Sanon että pata kattilaa soimaa!

        Mutta löytyy sieltä uskottavaakin:

        "All of you fake wanna be racists on here are cowards. You say hateful things and find safety behind your keyboard. I guarantee you would never say this bullshit in the presence of the original man.---"

        en tiedä mistä on kyse, mutta en juurikaan seurustele movereitten kanssa livenä, kun niitä ei ole muualla kuin täällä suoli24 piiloutuneena vielä nimimerkkien taakse.

        Mutta joskus on ollut kyydissä tyyppejä, jotka jostain syystä ovat höpisseet näistä Moverin ystävistä aika kriittisesti. On siihen tullut sitten sanottua sekaan kaikenlaista. Movereitakin varmaan ollut kyydissä, mutta ovat olleet hiljaa.

        Kerran täällä oli joku perussuomalaisten puoluekokous. Oli sitten niitäkin kyydissä muutama ja jutut oli kyllä sitä luokkaa, että eipä paljon viitsi huudella. Enimmäkseen kuitenkin riitelivät keskenään ja juorusivat puhelimessa toisistaan pahaa. Pthyij vit­­tu meinasin oksentaa.


      • asdfasdf

        ja muualta tulevat voivat opetella tervehtimään maan tavalla eikä tulla lääppimään ettei tarvitse läväyttää.


      • asdfasdf kirjoitti:

        ja muualta tulevat voivat opetella tervehtimään maan tavalla eikä tulla lääppimään ettei tarvitse läväyttää.

        tuo oli kyllä tämän ketjun asiallisin kommentti.

        Taidat olla ainut täysijärkinen täällä.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Esimerkin olen saanut sekä balkanilaiselta että afrikkalaiselta. Ja kummankin approach on ihan erilainen kuin sekä amerikkalainen että suomalainen.

        Impivaaralaisuutta on se, että kun joku asia on päätetty typeräksi, se mustavalkoisesti sellaista on. Sen huomaa sinun kommista(!)

        eli sinusta impivaaralaista kulttuuria ei saa harjoittaa,miksi?
        eikö se olekaan tasa arvoista muiden kanssa?


    • höps

      Sinä ja sun mutiaiset.

      Koita nyt jumaliste tajuta, että tuo on kulttuurillinen ilmiö, joka tulee, ja menee aikanaan. Tullakseen ja mennäkseen uudelleen.

      Ihan kuten kaikki muutkin meemit.

      Hyvänä esimerkkinä: homot.
      Nykypäivänä (puhun nyt länsimaista, koska ovat kiistämättä kehittyneimpiä, oikeastaan kaikilla mittareilla) homot alkavat olla hyväksyttyjä. Muutamia epäkohtia vielä löytyy, mutta suunta on selvä.
      Näin ei ollut sata vuotta sitten. Mutta mennäänpä antiikin aikaan, ja homma oli silloin ok.

      Nämä ilmiöt eivät toimi siten, kuten sinä kuvittelet. Eli huonosta hyvää kohti lineaarisesti, ja rusinoita poimien.
      Ehei poika. Maailma toimii heilurimaisesti.
      Tämän päivän hyvä on huomisen huonoa, ja toisinpäin. Näiden kesto vain vaihtelee.

      Sata vuotta sitten rasismi oli itsestään selvää, ja kaksikymmentä vuotta sitten tätä oli hyysäröinti.
      Nyt "muukalaisvihamielisyys" nousee kaikkialla euroopassa. Heiluri heiluu. Kuinka tiheään, ja kuinka pitkälle...?
      Ken tietää...? Aktio ja reaktio.

      Maailma on toki pienempi. Ihmiset pääsevät matkaamaan, ja pitämään yhteyttä ennennäkemättömän helposti. Ja näin ollen vaikutteet, ja kulttuurit leviävät. Mikäs siinä. Tulihan tänne rokkenrolli, ja hampurilaisetkin.
      Mutta sen ei pidä olla mikään itseisarvo.

      Vaikka maustamisen ideoille kannattaakin olla avoin, niin poronkäristys on silti parempaa, kun siihen ei sotke kebabbia. Ja sama toistepäin.

      • Kysymys ei minulle ole arvioida yhteisödynamiikan heilahtelujen vääjäämättömyyttä, vaan sitä, mikä tänä päivänä on minun ja meidän suhde nykyiseen kehitykseen:

        Minusta on mukavaa kun nykyään aidosti kätellään ja halataan enemmän - ja toivoisin trendin jatkuvan.

        Entä sinä?


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Kysymys ei minulle ole arvioida yhteisödynamiikan heilahtelujen vääjäämättömyyttä, vaan sitä, mikä tänä päivänä on minun ja meidän suhde nykyiseen kehitykseen:

        Minusta on mukavaa kun nykyään aidosti kätellään ja halataan enemmän - ja toivoisin trendin jatkuvan.

        Entä sinä?

        Yhteisödynamiikan heilahtelu tulee vain hyväksyä. Se on tosiasia. Fyysisen kontaktin hyväksyttävyys on yksi sellainen. Se tulee ja menee.

        Kättely ja halailu ovat vain neutraaleja(lähtökohtaisesti arvolatauksettomia) ilmentymiä. Sinä itse annat niille arvon, joka on ilmeisesti positiivinen. Parikymmentä vuotta sitten näitä ei juuri nähty. Nyt nähdään.
        Entä taas parinkymmenen vuoden päästä? Onkohan arvolataus jo eri?

        Samapa tuo mulle on. Kätelkää ja halailkaa, jos siltä tuntuu.

        Muistakaa myös niitä, jotka kunnioittavat omaa ja muiden tilaa, ja koskemattomuutta. Ok?


      • höps kirjoitti:

        Yhteisödynamiikan heilahtelu tulee vain hyväksyä. Se on tosiasia. Fyysisen kontaktin hyväksyttävyys on yksi sellainen. Se tulee ja menee.

        Kättely ja halailu ovat vain neutraaleja(lähtökohtaisesti arvolatauksettomia) ilmentymiä. Sinä itse annat niille arvon, joka on ilmeisesti positiivinen. Parikymmentä vuotta sitten näitä ei juuri nähty. Nyt nähdään.
        Entä taas parinkymmenen vuoden päästä? Onkohan arvolataus jo eri?

        Samapa tuo mulle on. Kätelkää ja halailkaa, jos siltä tuntuu.

        Muistakaa myös niitä, jotka kunnioittavat omaa ja muiden tilaa, ja koskemattomuutta. Ok?

        Yhteisön järjestäytyneisyys on laituri, jonka varassa on mahdollista ilman joka päiväistä energian kanavointia ruuan, lämmön ja tietysti turvallisuuden hankkimiseen kehittää itseään, ammattitaitoaan ja samalla yhteiskuntaa.

        Jos uskot pelkästään esittelemääsi heiluriin, olet väärällä palstalla: Yhteiskunnallinen keskustelu virittyy kehitysoptimismille: Kannattaa keskustella, jotta saataisiin tekoja, jotka tuottaisivat entistä paremman yhteiskunnan.

        Ja yhteiskunnallinen keskustelu myös parhaimmillaan sisältää ymmärryksen asioiden kehityskaarista, joita ymmärtääkseni kuvaat. Silloin siihen kuuluvat laaksot saatetaan saada paremmin ennakoitua ja sen vaikutukset neutralisoitua.

        "Muistakaa myös niitä, jotka kunnioittavat omaa ja muiden tilaa, ja koskemattomuutta. Ok?"

        Samaa mieltä.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Yhteisön järjestäytyneisyys on laituri, jonka varassa on mahdollista ilman joka päiväistä energian kanavointia ruuan, lämmön ja tietysti turvallisuuden hankkimiseen kehittää itseään, ammattitaitoaan ja samalla yhteiskuntaa.

        Jos uskot pelkästään esittelemääsi heiluriin, olet väärällä palstalla: Yhteiskunnallinen keskustelu virittyy kehitysoptimismille: Kannattaa keskustella, jotta saataisiin tekoja, jotka tuottaisivat entistä paremman yhteiskunnan.

        Ja yhteiskunnallinen keskustelu myös parhaimmillaan sisältää ymmärryksen asioiden kehityskaarista, joita ymmärtääkseni kuvaat. Silloin siihen kuuluvat laaksot saatetaan saada paremmin ennakoitua ja sen vaikutukset neutralisoitua.

        "Muistakaa myös niitä, jotka kunnioittavat omaa ja muiden tilaa, ja koskemattomuutta. Ok?"

        Samaa mieltä.

        Yksilöt järjestäytyvät yhteisöksi. Joitain jää ulkopuolelle, mutta yhteisö syntyy. Piste.
        Mikäs siinä yhteisöä, ja itseään kehitellessä.
        Mutta mikä on tämän -eittämättä hyväksi tarkoitetun- kehityksen suunta pitemmällä aikavälillä? Hyvä idea voi ollakin huono. Oliko idea tehdä Ruotsista monikulttuurinen onnela hyvä?
        Entä Saksa? Britannia? Ranska? Hollanti?
        Tarkoitus tietenkin oli mitä vilpittömin.
        1400 kiitosta, noin alkuun.

        On aivan sama uskotko ilmiöiden heiluri-liikkeeseen. Voit olla uskomatta vaikka evoluutioon. Faktoissa nääs on se hauska puoli, että nämä ovat faktoja. Uskoo niihin tai ei.

        Asiat tulevat ja menevät. Parempaa yhteiskuntaa ei ole. On vain meidän -aikaansa sidottujen- näkökulmastamme toivottavampi.
        Mistä me tiedämme millaisena ihmiset näkevät paremman yhteiskunnan, johon pyrkiä vuonna 2400? Ovatko nämä varmasti menossa samaan suuntaan? Olemmeko me samalla asialla, kuin 1600-luvulla olitiin?

        Sinä taidat haluta nähdä, että me ihmiskuntana olisimme menossa suoraviivaisesti kohti parempaa huomista, kunhan vaan lauletaan kumbayaa rusinaringissä.

        Ikävä kyllä, näitä "laaksoja" tulee, halusimme, ennustimme, vastustimme, tai emme. Ja näinä nykyisinä aikoina kurssi voi muuttua sangen radikaalistikin. Jopa sellaiseen, joka tänäpäivänä ei tulisi kysymykseenkään.
        Maailma kun liikkuu nopeammin, kuin koskaan. Kuka tietää, etteikö silkka rasismi voisi olla mainstreamia sadan vuoden päästä? Olihan se sata vuotta sittenkin.

        Ajat muuttuvat, eikä aina toivottuun suuntaan.
        Miksi tämän tosiasian hyväksyminen on teille hyysäreille kovin katkeran vaikeata?


      • höps kirjoitti:

        Yksilöt järjestäytyvät yhteisöksi. Joitain jää ulkopuolelle, mutta yhteisö syntyy. Piste.
        Mikäs siinä yhteisöä, ja itseään kehitellessä.
        Mutta mikä on tämän -eittämättä hyväksi tarkoitetun- kehityksen suunta pitemmällä aikavälillä? Hyvä idea voi ollakin huono. Oliko idea tehdä Ruotsista monikulttuurinen onnela hyvä?
        Entä Saksa? Britannia? Ranska? Hollanti?
        Tarkoitus tietenkin oli mitä vilpittömin.
        1400 kiitosta, noin alkuun.

        On aivan sama uskotko ilmiöiden heiluri-liikkeeseen. Voit olla uskomatta vaikka evoluutioon. Faktoissa nääs on se hauska puoli, että nämä ovat faktoja. Uskoo niihin tai ei.

        Asiat tulevat ja menevät. Parempaa yhteiskuntaa ei ole. On vain meidän -aikaansa sidottujen- näkökulmastamme toivottavampi.
        Mistä me tiedämme millaisena ihmiset näkevät paremman yhteiskunnan, johon pyrkiä vuonna 2400? Ovatko nämä varmasti menossa samaan suuntaan? Olemmeko me samalla asialla, kuin 1600-luvulla olitiin?

        Sinä taidat haluta nähdä, että me ihmiskuntana olisimme menossa suoraviivaisesti kohti parempaa huomista, kunhan vaan lauletaan kumbayaa rusinaringissä.

        Ikävä kyllä, näitä "laaksoja" tulee, halusimme, ennustimme, vastustimme, tai emme. Ja näinä nykyisinä aikoina kurssi voi muuttua sangen radikaalistikin. Jopa sellaiseen, joka tänäpäivänä ei tulisi kysymykseenkään.
        Maailma kun liikkuu nopeammin, kuin koskaan. Kuka tietää, etteikö silkka rasismi voisi olla mainstreamia sadan vuoden päästä? Olihan se sata vuotta sittenkin.

        Ajat muuttuvat, eikä aina toivottuun suuntaan.
        Miksi tämän tosiasian hyväksyminen on teille hyysäreille kovin katkeran vaikeata?

        Uskomatonta itseisarvoista semanttista hälyä.

        Kukaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo - ei kai siinä' ole mitään kiistanalaista. Yhtä hyvin muuten kuin että "faktojen" merkityksen sanelee aina pelkästään ympäristö. Niihin jostain kumman syystä sen sijaan - jopa heiluripuheidesi jälkeen - ankkuroidut...

        Minulle on arvot, joiden perusteella laaditaan lait ja joiden mukaan eletään - vaikkakin kummassakin suhteessa vajavaisesti onnistuen.

        Tämän hetken yhteiskunnassamme on vallitsevana yhdenvertaisuus, johon koko maailman mittakaavassa olisi päästävä. Tämä ei ole vain maailmanhalaajien hyväntahtoisuutta, vaan meidän kaikkien etu.

        Toinen mahdollisuus on brutaali leikkaus, jossa osa väestöstä saa maksaa ekokatastrofin seurauksista.

        Ihmisoikeuspolitiikka on siis vain yksi mahdollisuus muiden joukossa - mutta ei ole noudata ollenkaan "rajat auki" -periaatetta - niin kuin jotkut väittää: Kaiken on tapahduttava koneen toimintakyky säilytt'äen.

        Pentti Linkola toivoo Hitleriä ihmiskunnan pelastamiseksi - ja ehkä jotkut fundamentalistit.

        Minä olen sitä mieltä, että jos Hitleriä tarvitaan, maailma ei ansaitse perlastamista.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Uskomatonta itseisarvoista semanttista hälyä.

        Kukaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo - ei kai siinä' ole mitään kiistanalaista. Yhtä hyvin muuten kuin että "faktojen" merkityksen sanelee aina pelkästään ympäristö. Niihin jostain kumman syystä sen sijaan - jopa heiluripuheidesi jälkeen - ankkuroidut...

        Minulle on arvot, joiden perusteella laaditaan lait ja joiden mukaan eletään - vaikkakin kummassakin suhteessa vajavaisesti onnistuen.

        Tämän hetken yhteiskunnassamme on vallitsevana yhdenvertaisuus, johon koko maailman mittakaavassa olisi päästävä. Tämä ei ole vain maailmanhalaajien hyväntahtoisuutta, vaan meidän kaikkien etu.

        Toinen mahdollisuus on brutaali leikkaus, jossa osa väestöstä saa maksaa ekokatastrofin seurauksista.

        Ihmisoikeuspolitiikka on siis vain yksi mahdollisuus muiden joukossa - mutta ei ole noudata ollenkaan "rajat auki" -periaatetta - niin kuin jotkut väittää: Kaiken on tapahduttava koneen toimintakyky säilytt'äen.

        Pentti Linkola toivoo Hitleriä ihmiskunnan pelastamiseksi - ja ehkä jotkut fundamentalistit.

        Minä olen sitä mieltä, että jos Hitleriä tarvitaan, maailma ei ansaitse perlastamista.

        Sinä ja sinun arvosi olette mitättömiä kärpäsiä, kun vastaasi tulee joku, jolla on valta & voima, ja tämä ei jaa arvojasi. Kuten minä, ja kaikki muutkin.

        Nykyiset arvot yhdenvertaisuudesta, ja muusta kivakivasta korvautuvat aikanaan jollain muulla. Ikävää, mutta väistämätöntä.

        En minäkään näin haluaisi asioiden olevan, mutta kuten jo todettua: näiden tosiasioiden tunnustaminen on liian kivinen tie hyysärin käydä.

        Hahmotat maailmaa ilmeisesti länsimaiden kautta?
        Höttöhöpinäsi yhdenvertaisuudesta vähän kielii. Ja tämähän on vain täällä kehittyneessä maailmassa valtavirtaa.
        Muualla on muu meno. Käy joskus muualla, kuin paikallisessa, voit yllättyä.

        Hitleri pelastajana on kyllä mielenkiintoinen pointti. Tottahan on, että joskus tarvitaan paholainen tekemään jumalan työtä. Pelkäänpä vain, että me emme saa vain uutta hitleriä huseeraamaan.

        Niitä taitaa tulla useita seuraavalla kerralla.


      • höps kirjoitti:

        Sinä ja sinun arvosi olette mitättömiä kärpäsiä, kun vastaasi tulee joku, jolla on valta & voima, ja tämä ei jaa arvojasi. Kuten minä, ja kaikki muutkin.

        Nykyiset arvot yhdenvertaisuudesta, ja muusta kivakivasta korvautuvat aikanaan jollain muulla. Ikävää, mutta väistämätöntä.

        En minäkään näin haluaisi asioiden olevan, mutta kuten jo todettua: näiden tosiasioiden tunnustaminen on liian kivinen tie hyysärin käydä.

        Hahmotat maailmaa ilmeisesti länsimaiden kautta?
        Höttöhöpinäsi yhdenvertaisuudesta vähän kielii. Ja tämähän on vain täällä kehittyneessä maailmassa valtavirtaa.
        Muualla on muu meno. Käy joskus muualla, kuin paikallisessa, voit yllättyä.

        Hitleri pelastajana on kyllä mielenkiintoinen pointti. Tottahan on, että joskus tarvitaan paholainen tekemään jumalan työtä. Pelkäänpä vain, että me emme saa vain uutta hitleriä huseeraamaan.

        Niitä taitaa tulla useita seuraavalla kerralla.

        Mikä on kiva kivampaa kuin yhdenvertaisuus? Sinun mielestäsi?


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Mikä on kiva kivampaa kuin yhdenvertaisuus? Sinun mielestäsi?

        Minun mielipiteillä ei maailman menossa ole väliä, vaikka yhdenvertaisuus, noin niinkuin lähtökohdiltaan onkin kivaa. (vaikkakin utopiaa, tosimaailmassa)

        Tämä taitaa olla se perustavalaatuisin erottava tekijä välillämme.

        Minä en kuvittele, että maailma pyörii minun ympärilläni.


      • höps kirjoitti:

        Minun mielipiteillä ei maailman menossa ole väliä, vaikka yhdenvertaisuus, noin niinkuin lähtökohdiltaan onkin kivaa. (vaikkakin utopiaa, tosimaailmassa)

        Tämä taitaa olla se perustavalaatuisin erottava tekijä välillämme.

        Minä en kuvittele, että maailma pyörii minun ympärilläni.

        Vastaatko kysymykseen?



      • hohhoijjaat poijjaa
        Mover kirjoitti:

        Mikä on kiva kivampaa kuin yhdenvertaisuus? Sinun mielestäsi?

        Mover 7.12.2014 23:50
        Mikä on kiva kivampaa kuin yhdenvertaisuus? Sinun mielestäsi?

        Laiskanläksy komparatiivista :
        Epäsäännöllisiä vertailuasteita on muutamilla adjektiiveilla (hyvä, parempi, paras; pitkä, pitempi tai pidempi, pisin; moni, useampi, usein). Poikkeavia muotoja on muitakin: kiva, kivempi, kivoin tai kivin; vakava, vakavampi, vakavin; suurituloinen, suurituloisempi tai suurempituloinen, suurituloisin; paljon myyty, enemmän myyty, eniten myyty.

        Tästä se suomen alasajo on jo alkanut


      • hohhoijjaat poijjaa kirjoitti:

        Mover 7.12.2014 23:50
        Mikä on kiva kivampaa kuin yhdenvertaisuus? Sinun mielestäsi?

        Laiskanläksy komparatiivista :
        Epäsäännöllisiä vertailuasteita on muutamilla adjektiiveilla (hyvä, parempi, paras; pitkä, pitempi tai pidempi, pisin; moni, useampi, usein). Poikkeavia muotoja on muitakin: kiva, kivempi, kivoin tai kivin; vakava, vakavampi, vakavin; suurituloinen, suurituloisempi tai suurempituloinen, suurituloisin; paljon myyty, enemmän myyty, eniten myyty.

        Tästä se suomen alasajo on jo alkanut

        outo maa tämä Suomi, kun jos sanoo mitä mieltä on, niin sen heti joku maksettu vähä-älyinen pelle sensuroi.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Vastaatko kysymykseen?

        Tosiasioiden tunnustaminen.

        Tästä kumpuaa se yhdenvertaisuuskin, jos on kummutakseen.


      • asdfasdf

        niin pitkäänhän se heiluu kun Suomalaisten ei tarvitse enää maksaa näiden muotioikkuja ja turvapaikkkashoppailua.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Uskomatonta itseisarvoista semanttista hälyä.

        Kukaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo - ei kai siinä' ole mitään kiistanalaista. Yhtä hyvin muuten kuin että "faktojen" merkityksen sanelee aina pelkästään ympäristö. Niihin jostain kumman syystä sen sijaan - jopa heiluripuheidesi jälkeen - ankkuroidut...

        Minulle on arvot, joiden perusteella laaditaan lait ja joiden mukaan eletään - vaikkakin kummassakin suhteessa vajavaisesti onnistuen.

        Tämän hetken yhteiskunnassamme on vallitsevana yhdenvertaisuus, johon koko maailman mittakaavassa olisi päästävä. Tämä ei ole vain maailmanhalaajien hyväntahtoisuutta, vaan meidän kaikkien etu.

        Toinen mahdollisuus on brutaali leikkaus, jossa osa väestöstä saa maksaa ekokatastrofin seurauksista.

        Ihmisoikeuspolitiikka on siis vain yksi mahdollisuus muiden joukossa - mutta ei ole noudata ollenkaan "rajat auki" -periaatetta - niin kuin jotkut väittää: Kaiken on tapahduttava koneen toimintakyky säilytt'äen.

        Pentti Linkola toivoo Hitleriä ihmiskunnan pelastamiseksi - ja ehkä jotkut fundamentalistit.

        Minä olen sitä mieltä, että jos Hitleriä tarvitaan, maailma ei ansaitse perlastamista.

        tämän hetken yhteiskunnassa ei ole tasa arvoa jos Suomalaisten kuuluuu elättää muuta maailmaa.
        kehittäkööt oman kulttuurinsa paremmaksi,ei ole oikotietä nollasta sataan eikä Suomalaisten kuulu maksaa muiden kehittymistä omalla kustannuksellaan.
        jos paimentolaiset tappelevat ja elättäytyvät muiden kustannuksella koska se on kulttuurinomaista,tehkööt sitä muualla eikä täällä.


    • räps

      No minä olen nähnyt miten tiiviisti ne halaa. Ja silittää poskea hellästi. Nih.
      Minua kyllä huolestuttaa tuo mustien kultturi missä naisia vihataan ja hakataan ym ym ja keskenään he ovat erittäin tiivisti yhdessä.

      No homojahan se tietysti ilahduttaa.

      Esko Valtaja tuo kaiken tietäjä sanoi että jokin aika sitten maapallon ihmiset meinasi kuolla sukuuuttoon, että oli vain jotain satoja naisia. Siihen suuntaan olemme jälleen menossa. Intiassa miehet raiksaa tappaa ja polttaa naisia enemmän kuin muita eläimiä yhteensä. Kaikissa muissa kulttureissa naisia pidetään vain synnytyskoneina. Miehillä on hauskaa. Miehet tarvii machoa että saa raiskata ja tappaa naisen omin käsin, ai jumalaut se tekee pojasta miehen.

      Et jumalaut piti taas tääkin hyvä päivä saada vítutuksen puolelle.
      Kyl sä Mover osaat pilata hyvän päivän, taidan vaihtaa kanavaa.

    • ajat muuttuvat

      Vielä 20 vuotta sitten Suomessa ei ollut rasismia.
      Sen toivat mukanaan junantuomat tummat muukalaiset, joiden sanottiin pian poistuvan ja vievän rasismin pois mennessään.

      • Höpö höpö!

        Esim. romaneja kohtaan on ollut aina rasismia.

        Ihan sama edustaako ko. ryhmään kuuluva työllisiä vai työttömiä - hän sai osansa typeryydestä - ja saa edelleen.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Höpö höpö!

        Esim. romaneja kohtaan on ollut aina rasismia.

        Ihan sama edustaako ko. ryhmään kuuluva työllisiä vai työttömiä - hän sai osansa typeryydestä - ja saa edelleen.

        Minulla ei ole aina ollut rasismia romaneja kohtaan. Parikymppiseksi asti ihailin heitä. Sitten sain kokemuksia heistä. Paljon, useita kertoja. Lisää kokemuksia en halua, olkoon töissä tai ei. Opetan myös lapseni ja läheiseni välttämään romanikokemuksia kuin ruttoa. Ei jokaisen tarvitse oppia kirjaimellisesti kantapään kautta.


      • browser kirjoitti:

        Minulla ei ole aina ollut rasismia romaneja kohtaan. Parikymppiseksi asti ihailin heitä. Sitten sain kokemuksia heistä. Paljon, useita kertoja. Lisää kokemuksia en halua, olkoon töissä tai ei. Opetan myös lapseni ja läheiseni välttämään romanikokemuksia kuin ruttoa. Ei jokaisen tarvitse oppia kirjaimellisesti kantapään kautta.

        Etkö sinä voisi suhteelliseen kovaan päähäsi tuottaa se ymmärrys, että sinun ei ylimalkaan yhteenkään ihmisryhmään tarvitse luoda erityistä kategorista suhtautumista - riittää, että kohtaat jokaisen vastaantulevan ihmisen aina hänen omien edellytystensä suhteen?

        Se ei tarkoita sinisilmäisyyttä eikä kehoitusta hyökätä kaikkiin slummeihin yöaikaan?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Etkö sinä voisi suhteelliseen kovaan päähäsi tuottaa se ymmärrys, että sinun ei ylimalkaan yhteenkään ihmisryhmään tarvitse luoda erityistä kategorista suhtautumista - riittää, että kohtaat jokaisen vastaantulevan ihmisen aina hänen omien edellytystensä suhteen?

        Se ei tarkoita sinisilmäisyyttä eikä kehoitusta hyökätä kaikkiin slummeihin yöaikaan?

        Juurihan sanoin, että se tie on osaltan kuljettu loppuun. Rasistien opetuksista en oppinut mitään umpiluupäänä, mutta kantapään kautta oppi meni perille lopulta minullekin. Enää en kantapääopetusta kaipaa, enkä toivo lapsillenikaan. Toivottavasti eivät ole yhtä kovapäisen hyväuskoisia kuin isänsä oli.


      • browser kirjoitti:

        Juurihan sanoin, että se tie on osaltan kuljettu loppuun. Rasistien opetuksista en oppinut mitään umpiluupäänä, mutta kantapään kautta oppi meni perille lopulta minullekin. Enää en kantapääopetusta kaipaa, enkä toivo lapsillenikaan. Toivottavasti eivät ole yhtä kovapäisen hyväuskoisia kuin isänsä oli.

        Toivon että et joudu tilanteeseen, jossa ainoa vikasi on edustaa ihmisryhmää, josta joku ei jostain syystä tykkää.

        Tällöin et moraalisesti ainakaan voi syyttää häntä saamastasi kohtelusta.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Toivon että et joudu tilanteeseen, jossa ainoa vikasi on edustaa ihmisryhmää, josta joku ei jostain syystä tykkää.

        Tällöin et moraalisesti ainakaan voi syyttää häntä saamastasi kohtelusta.

        Melko varmasti olen usein joutunutkin.
        Suomalaisia ei kuitenkaan ole mitään loogista syytä vältellä ainakaan oman turvallisuuden takia. Tai no, välttelisin itsekin snagarilla kl. 4.00 härmäläisten jonoa ennemmin kuin japsien jonoa.


      • browser kirjoitti:

        Melko varmasti olen usein joutunutkin.
        Suomalaisia ei kuitenkaan ole mitään loogista syytä vältellä ainakaan oman turvallisuuden takia. Tai no, välttelisin itsekin snagarilla kl. 4.00 härmäläisten jonoa ennemmin kuin japsien jonoa.

        Missä sinä elät !!!!! Kerro oikeesti ???

        Olen pyörinyt eri jutuissa esimerkiksi Itiksessä satoja kertoja - ja koskaan ei maahanmuuttajien taholta tullut minkäänlaista ongelmaa - usein ovat kyllä aukoneet ovia edessä - mutta kylläkin känniläisten kantisten - jonkun kerran.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Missä sinä elät !!!!! Kerro oikeesti ???

        Olen pyörinyt eri jutuissa esimerkiksi Itiksessä satoja kertoja - ja koskaan ei maahanmuuttajien taholta tullut minkäänlaista ongelmaa - usein ovat kyllä aukoneet ovia edessä - mutta kylläkin känniläisten kantisten - jonkun kerran.

        Ja monestiko olet luottanut mustalaiseen niin, että hänellä on ollut mahdollisuus väärinkäyttää luottamustasi?

        Nyt ei muutenkaan puhuta itiksen kauppareissuista päiväsaikaan.

        Keskustelu on taas lähdössä tutuille urilleen: on minun syytäni, että olen oppinut kantapään kautta.


      • tjgjfgjkh
        Mover kirjoitti:

        Missä sinä elät !!!!! Kerro oikeesti ???

        Olen pyörinyt eri jutuissa esimerkiksi Itiksessä satoja kertoja - ja koskaan ei maahanmuuttajien taholta tullut minkäänlaista ongelmaa - usein ovat kyllä aukoneet ovia edessä - mutta kylläkin känniläisten kantisten - jonkun kerran.

        Ja käyt Itäkeskuksen uimahallissa?

        Voisitko sanoa niille eräille, että uikkarit pois saunassa ja että käyvät suihkussa heti kun tulevat sinne.


      • browser kirjoitti:

        Ja monestiko olet luottanut mustalaiseen niin, että hänellä on ollut mahdollisuus väärinkäyttää luottamustasi?

        Nyt ei muutenkaan puhuta itiksen kauppareissuista päiväsaikaan.

        Keskustelu on taas lähdössä tutuille urilleen: on minun syytäni, että olen oppinut kantapään kautta.

        En minä ole romanin kanssa yhtään kauppaa - kuin joskus opiiskeluaikana myynyt tavaratalossa urheiluvälettä.


        Joku on joskus tullut kauppaamaan kelloa - mut5ta en ole ostanut.


        Aina olen sen sijaan heihin suhtautunut myönteisen ystävällisesti ja huomioonottavasti. Muuta ei täällä vaadita.


      • tjgjfgjkh kirjoitti:

        Ja käyt Itäkeskuksen uimahallissa?

        Voisitko sanoa niille eräille, että uikkarit pois saunassa ja että käyvät suihkussa heti kun tulevat sinne.

        Kaikkien pitää sanoa - myös kantisteineille, jotka tekee samaa.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        En minä ole romanin kanssa yhtään kauppaa - kuin joskus opiiskeluaikana myynyt tavaratalossa urheiluvälettä.


        Joku on joskus tullut kauppaamaan kelloa - mut5ta en ole ostanut.


        Aina olen sen sijaan heihin suhtautunut myönteisen ystävällisesti ja huomioonottavasti. Muuta ei täällä vaadita.

        Mitä sitten intät, kun sinulla ei ole mitään kokemuksia?


      • rtywrywry
        Mover kirjoitti:

        Kaikkien pitää sanoa - myös kantisteineille, jotka tekee samaa.

        No sanotko nyt varmasti kun näet noin tapahtuvan?
        Mitä jos vastapuoli ei puhu samaa kieltä??

        Mitä muuten sanotaan porealtaassa kylkeen liimautuville arabimiehille? Tilaa olisi, mutta jostain syystä naisten kylkeen tungetaan.


      • browser kirjoitti:

        Mitä sitten intät, kun sinulla ei ole mitään kokemuksia?

        Olen toki kohdannut paljon romaneita - ja minun on mahdotonta olla ymmärtämättä että he ovat yksilöitä siinä missä muutkin - ja sellaisina myös kohdeltvissa.


      • rtywrywry kirjoitti:

        No sanotko nyt varmasti kun näet noin tapahtuvan?
        Mitä jos vastapuoli ei puhu samaa kieltä??

        Mitä muuten sanotaan porealtaassa kylkeen liimautuville arabimiehille? Tilaa olisi, mutta jostain syystä naisten kylkeen tungetaan.

        oo, sovitaan että sanotaan - kaikille.

        Ettei s-i-n-u-l-l-a ole itsetunto-ongelmaa?(!)

        Jos ihminen häröilee, siitä sanotaan. Eikö niin?


      • esargedghadsg
        Mover kirjoitti:

        oo, sovitaan että sanotaan - kaikille.

        Ettei s-i-n-u-l-l-a ole itsetunto-ongelmaa?(!)

        Jos ihminen häröilee, siitä sanotaan. Eikö niin?

        Enkäpä sinulla ei ole kovin paljon kokemusta ihmisten käytökseen puuttumisesta.

        Koulukaverin veli tapettiin kun meni riitelevien väliin. Oli kahta vuotta ylempänä.
        Ei vielä 14-vuotiaana ollut oppinut milloin kannattaa ja milloin ei.
        Toisella tappelijalla oli puukko, eikä ambulanssi ollut tarpeeksi nopea.
        Ehkä nopeuskaa ei olisi riittänyt.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        oo, sovitaan että sanotaan - kaikille.

        Ettei s-i-n-u-l-l-a ole itsetunto-ongelmaa?(!)

        Jos ihminen häröilee, siitä sanotaan. Eikö niin?

        Ja minut on tuomittu oikeudessa ja pahoinpidelty, kun olen mennyt väliin. Tuuri kävi, kun puukosta en saanut, vaikkakin väkivalta oli potentiaalisesti tappavaa.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Olen toki kohdannut paljon romaneita - ja minun on mahdotonta olla ymmärtämättä että he ovat yksilöitä siinä missä muutkin - ja sellaisina myös kohdeltvissa.

        Yksilöitä, joista ainakin 50% on sellaisia, joita ei kannata kohdata.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Olen toki kohdannut paljon romaneita - ja minun on mahdotonta olla ymmärtämättä että he ovat yksilöitä siinä missä muutkin - ja sellaisina myös kohdeltvissa.

        Jos muuten sinulla onkin vain hyviä kokemuksia romaneista ja minulla lähinnä huonoja, niin mitä sitten? Onko minun unohdettava omat kokemukseni ja oppini ja alettava kuvittelemaan olevani sinä, sinun kokemuksillasi varustettu?

        Pitääkö myös unohtaa tilastot, joiden mukaan romanit ovat satakertaisesti rikollisempia? Ja jos alat viidettä kertaa tivaamaan tälle lähdettä, laitan lähteen omaan avaukseensa, mikä taatusti lisää enemmän rasismia. Minä itse mieluummin puhuisin näistä asioista rauhallisesti ilman ylimääräistä kiihottamista.


      • höps
        browser kirjoitti:

        Ja minut on tuomittu oikeudessa ja pahoinpidelty, kun olen mennyt väliin. Tuuri kävi, kun puukosta en saanut, vaikkakin väkivalta oli potentiaalisesti tappavaa.

        Tähän voisin antaa toimintaneuvoja, että miten toimitaan, kun tilanne on päällä ja tulee tilaisuus, mutta arvaan, että tiedät jo mitä & miten.

        Ja se olisi rikokseen yllyttämistä, ja neuvomista.


      • browser kirjoitti:

        Yksilöitä, joista ainakin 50% on sellaisia, joita ei kannata kohdata.

        Sinä et jaa tilastoa, vaan ihmiskäsityksen.


      • browser kirjoitti:

        Jos muuten sinulla onkin vain hyviä kokemuksia romaneista ja minulla lähinnä huonoja, niin mitä sitten? Onko minun unohdettava omat kokemukseni ja oppini ja alettava kuvittelemaan olevani sinä, sinun kokemuksillasi varustettu?

        Pitääkö myös unohtaa tilastot, joiden mukaan romanit ovat satakertaisesti rikollisempia? Ja jos alat viidettä kertaa tivaamaan tälle lähdettä, laitan lähteen omaan avaukseensa, mikä taatusti lisää enemmän rasismia. Minä itse mieluummin puhuisin näistä asioista rauhallisesti ilman ylimääräistä kiihottamista.

        Ei. Sinun on muutettava ajattelutapasi.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Ei. Sinun on muutettava ajattelutapasi.

        On alettava nauttimaan siitä kantapäästä otsalohkossa? Vai sovellettava -han -teoriaa? PotkivatHAN suomalaisetkin? Ja ovatHAN romanit hyviä laulajia?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Sinä et jaa tilastoa, vaan ihmiskäsityksen.

        Ennakoidun ihmiskäsityksen, johon myös tilastot vaikuttavat.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Olen toki kohdannut paljon romaneita - ja minun on mahdotonta olla ymmärtämättä että he ovat yksilöitä siinä missä muutkin - ja sellaisina myös kohdeltvissa.

        kohtelepa näitä yksilöitä omilla rahoilla älä veronmaksajien.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        oo, sovitaan että sanotaan - kaikille.

        Ettei s-i-n-u-l-l-a ole itsetunto-ongelmaa?(!)

        Jos ihminen häröilee, siitä sanotaan. Eikö niin?

        sovitaanko että kaikille Suomalaisille annetaan asunnot ja oikeus ostaa valtion piikkiin mitä ikään sinne haluavat kuten annetaan syyrialaisillekin.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Höpö höpö!

        Esim. romaneja kohtaan on ollut aina rasismia.

        Ihan sama edustaako ko. ryhmään kuuluva työllisiä vai työttömiä - hän sai osansa typeryydestä - ja saa edelleen.

        romanit on kyllä käytöksellään sen ihan itse ansainneet.
        lue (alle kolmikymppiset eläkeläiset)


    • en omo enkä amu

      Homokulttuuri !!! haha

    • ottoheikki

      homovastainen rasisti rasismipalstan sheriffinä. Ei helevetti!

      • thäh?

        Moveri on mun kaveri, vaikka se tykkääkin enempi Omarin per­­­sereijästä.

        Ilman Moveria tänne ei kukaan täysijärkinen kirjoittelisi mitään.


      • mocattu
        centti kirjoitti:

        thäh?

        Moveri on mun kaveri, vaikka se tykkääkin enempi Omarin per­­­sereijästä.

        Ilman Moveria tänne ei kukaan täysijärkinen kirjoittelisi mitään.

        do di dä moqashit mud kiiddi kaicedda
        dää muiddedaan


      • mocattu kirjoitti:

        do di dä moqashit mud kiiddi kaicedda
        dää muiddedaan

        pyydä Moveria pyllistämään(!)OK


      • En ole minäkään
        centti kirjoitti:

        thäh?

        Moveri on mun kaveri, vaikka se tykkääkin enempi Omarin per­­­sereijästä.

        Ilman Moveria tänne ei kukaan täysijärkinen kirjoittelisi mitään.

        "Ilman Moveria tänne ei kukaan täysijärkinen kirjoittelisi mitään."

        No eipä Moverin kanssakaan näytä kirjoittavan.


      • En ole minäkään kirjoitti:

        "Ilman Moveria tänne ei kukaan täysijärkinen kirjoittelisi mitään."

        No eipä Moverin kanssakaan näytä kirjoittavan.

        aivan

        Osuit ongelman ytimeen.

        Herääkin kysymys, että kuka tänne sitten kirjoittelee. Tai paremminkin kuka tänne ei kirjoittele.


    • Avasinpa sopivana hetkenä Suomi24:n rasismi-palstan. Tähän teemaan on itseltä helppo löytää näkemyksiä.

      Itse olen suuresta perheestä. Me sisaruksetkin olemme kaikki tottakai erilaisia, mutta suurimmalla osalle meistä on helppoa läheisyyden osoittaminen koskettamalla. Äidilleni asia on ollut aina ehkä helpompaa, mutta isänikin toi usein herkän puolensa esiin "heikkoina hetkinään".

      Vaikea sanoa miksi, mutta minulle ei ole koskaan ollut vaivaannuttavaa tavata muista kulttuureista tulevia ihmisiä, joille esimerkiksi halaaminen on aivan normaalia - kotona opitut mallit, tai joku muu syy kenties? Monet hyvistä ystävistäni ovat ehkä varautuneempia ja kertovatkin sen, eikä varautuneisuus vierasta tavatessa ole suinkaan väärin.

      Minulla on ystävinä kurdeja, venäläisiä ja pohjoisamerikkalaisia. Suomalaisiin verrattuna heitäkään ei voi asettaa kosketuksen kokemisessa pelkästään eisuomalaisiksi. Lähimpänä suomalaisia ovat mielestäni amerikkalaistet, joille halaaminen on ehkä hieman luontevampaa kuin suomalaisille, mutta määrätyn välimatkan hekin pitävät. Kurdimiehet tulevat tavatessa paljon lähemmäs, mutta naiset pysyttelevät etäämmällä. Venäläisistä miehistä monet halaavat tavatessa. Venäläisten naisten halaamisessa pitää olla varovaisempi, mutta poskisuudelma on selkeä merkki että olemme ystäviä.

      Olen kyllä huomannut selkeän muutoksen tervehtimistavoissa myöskin suomalaisessa kulttuurissa. Mistä muutos sitten johtuu, en osaa sanoa. En ole kuitenkaan pahoilla mielin muutoksesta, vaikka entinen - ehkpä hiukan jäykempi tapa - ei haitannut minua.

    • suomi241

      Voitko poista tämä sanan!!!!!!! Koska mua nia vitutta kovasti.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • asdfasdf

      eivät halaa joka kohdassa siitä voi huulet turvota jos käyvät kulttuureineen liian röyhkeäksi.

      • Arvasin

        "eivät halaa joka kohdassa siitä voi huulet turvota jos käyvät kulttuureineen liian röyhkeäksi"

        Olet kova suutelemaan?


      • Arvasin kirjoitti:

        "eivät halaa joka kohdassa siitä voi huulet turvota jos käyvät kulttuureineen liian röyhkeäksi"

        Olet kova suutelemaan?

        rasismista keskustelu asiallisesti, voi tapahtua ainoastaa noudattamalla perustuslakia. Moverimainen sensurointi ja trollaaminen ja keskustelijoitten tuomitseminen ei ole asiallista keskustelua, vaan rikollista propagandaa.


      • asdfasdf
        Arvasin kirjoitti:

        "eivät halaa joka kohdassa siitä voi huulet turvota jos käyvät kulttuureineen liian röyhkeäksi"

        Olet kova suutelemaan?

        en ainakaan muualta tulleita,ne voivat harrastaa sitä keskenään.


    • a.m.

      Nähdäkseni tämä avaus ei liity rasismiin. Ei että sillä olisi minulle niin väliä, mutta tuli vaan mieleen kun olet siirtänyt avauksia muille palstoille sillä perusteella.

      • Moveri halusi sanoa, että jos valkoinen halaa nee­keriä, niin se on rasismia ja yleisen syytteen alainen rikos ja meidän on se tuomittava(!)ok


    • HooMoilanééé

      Mover
      6.12.2014 12:15
      0
      Eikö ole omituista, että joka paikassa miehet kohdatessaan nykyään halaavat?

      _________________________

      Ei ne ole MIEHIÄ.

    • CharlieBlack

      Mielestäni tässä on kysymyksessä paljon laajempi ilmiö.

      Miehet naisistuvat ja naiset miehistyvät. Sukupuoliroolit ovat menneet vinksalleen.
      Miesten partavedet ovat nykyään äiteliä parfyymejä. Niitä ei erota enää naisten vastaavista.

      Syy ei ole kulttuurien sekoittumisessakaan. Sitä paitsi tummien kulttuuri on todennäköisesti paljon maskuliinisempaa kuin valkoisten . mietipä ranskalaisia, miehet pussaavat toisiaan poskille jne.. Tai mitä ihmettä tämäkin oli ?
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b8/Breznev-Honecker_1979.jpg

      Syy on hormonaalinen. Jätevesissä virtaa miljoonia tonneja naisten e-pillereiden estrogeenijäämiä ( muita kemikaaleja, jotka eivät sinne kuuluisi). Nämä päätyvät luonnon kiertokulkuun. Pahasti saastuneet kalat muuttavat jopa sukupuoltaan. Kalan lihaa syövillä miehillä taas estrogeenien vaikutus näkyy naismaisena käytöksenä.

      En viitsi laittaa tähän linkkejä. Eiköhän tämä ole jo ihan perussivistykseen kuuluvaa tietoa.

      • browser

        Pahimmat tuntemani mokuttajat tosiaan ovat naismaisimpia tuntemiani miehiä. Vartalosta käytökseen, testosteronin merkkiäkään ei löydy. Ei sillä, että olisin machoilunkaan ylin ystävä.


    Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      68
      831
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe