Vaparien kastekokoukset

Pyhän Hengen kaste

Vapaiden suuntien kastekokoukset ovat jäntskiä. Vanhat äijät katsovat etupenkeissä silmät kiiluen kun nuoret tytöt nousevat altaasta ohuet melkein läpinäkyvät hamoset tiukasti ihoon liimautuneina.

17

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jees!

      Tätähän pitäisi saada ev. lut. kirkkoonkin.

    • haepaps tutti soffan

      Typerä lapsellinen aloitus kolmen partakarvan tyypiltä.

    • fdgdfgdfgdfgdfg

      vai niin... omassa kasteessani oli altaasta poistuminen suoraan taka-vasemmalle pukuhuoneeseen.. ei siinä kellekään näytelty itseään kasteltuna...

    • Oma kasteeni oli Kristuksen kaste. Kristus kuoli vain kerran, joten kastekin on yksi kaste. uusi Omavanhurskauden kaste vien lahkojen ojaan...

      • hah mikä tapaus

        Ahaa eli teet voimallisia tekoja ilmeisesti saat marttyyrin lopun Kristuksen kasteessa kun aikasi kiivailet, ihan Apostoliseen tapaan!

        vai mitä tarkoitat Kristuksen kasteella?

        toistaiseksi se Kkaste näyttää johtavan pelkkään lutterin kiivailuun sieluista viis.


      • gnwpeg
        hah mikä tapaus kirjoitti:

        Ahaa eli teet voimallisia tekoja ilmeisesti saat marttyyrin lopun Kristuksen kasteessa kun aikasi kiivailet, ihan Apostoliseen tapaan!

        vai mitä tarkoitat Kristuksen kasteella?

        toistaiseksi se Kkaste näyttää johtavan pelkkään lutterin kiivailuun sieluista viis.

        Taas yksi katkera uudestikastaja täällä haukkuu. No, heldemistään puu tunnetaan. Kun lukee weha viestin ja "hah mikä tapaus" -tyypin viestin eniin ei jää epäselvyyttä kumpi on kristitty ja kumpi ei.


    • Uudestikastaja: "mitä tarkoitat Kristuksen kasteella?

      Sitä, että kaste pukee Kristuksen yllemme ja kaste on osallisuus Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Kaste ei ole vain mennyt tapahtuma, vaan jokapäiväinen yhteys Jeesukseen, uskon kautta. (Gal.3:27; Room.6:3,5).

      • satu sedälle

        Kerro muitakin satuja !


      • setä sadulle
        satu sedälle kirjoitti:

        Kerro muitakin satuja !

        Tässä satu: Uudestikastajat ovat oikeassa!


    • Raamattu:

      Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"

      weha: "Siis kasteen uudestisyntymisen ja pelastuksen mukaisesti meidän tulisi elää uutta elämää"

      • korjataampa

        Noita Rooman uskoviahan EI OLTU KASTETTU VAUVANA, vaan vasta uskoontulonsa jälkeen, joten tuo Raamatun kohta ei sovi pakolliseen vauvakasteeseen.

        Tuossahan puhutaan YHTÄLÄISESTÄ kuolemasta ja ylösnousemuksesta Jeesuksen
        kanssa!!!
        "Yhdessä Hänen kanssaan..." "Yhtäläisessä kuolemassa."

        Kastettiinko Jeesus vauvana?


      • korjataampa oikein
        korjataampa kirjoitti:

        Noita Rooman uskoviahan EI OLTU KASTETTU VAUVANA, vaan vasta uskoontulonsa jälkeen, joten tuo Raamatun kohta ei sovi pakolliseen vauvakasteeseen.

        Tuossahan puhutaan YHTÄLÄISESTÄ kuolemasta ja ylösnousemuksesta Jeesuksen
        kanssa!!!
        "Yhdessä Hänen kanssaan..." "Yhtäläisessä kuolemassa."

        Kastettiinko Jeesus vauvana?

        Mitä sitten ettei kastettu vauvana??? Ei sillä ole väliä kastetaanko vauvana vai aikuisena. Kunhan kastetaan, ja yhden kerran.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa -trollin argumentit ovat naurettavia "Kastettiinko Jeesus vauvana?" Mitäs luulisit? :DD


    • oma motiivisi?

      ¨Mitä sinä siellä teit? Miksi olit siellä kastejuhlassa?

      • Edellä, siis Room.5 puhutaan perisynnistä (Room.5:12; Room. 5:18-19); Kaste Tuo osallisuuden Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, kuten Room.6 kertoo---


      • omavanhurskaan

        tekoja tekevät uudelleenkastajat kasteessa.

        Uskovaisen teot kasteessa ovat Kristuksen tekoja:

        Room.5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.


      • P. Karikko
        omavanhurskaan kirjoitti:

        tekoja tekevät uudelleenkastajat kasteessa.

        Uskovaisen teot kasteessa ovat Kristuksen tekoja:

        Room.5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

        Room.5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.


      • T. Otuus
        P. Karikko kirjoitti:

        Room.5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

        Kasteessa saadaan Jeesuken ristinkuoleman hyötyu itselleen joten niitä on tarpeeton ta lähteä erotteleeaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe