Kenttäpiispa Särkiö ilmoitti ihmeluvut

23

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkt674

      Kenttäpiispa ilmoitti tahalleen viisi vuotta vanhat luvut, jotta ei tarviste paljastaa kansalle, että varusmiesten kirkkoon kuuluvuus on laskenut jo alle 80 prosenttiin.

    • Nassen

      Uskiksella on sukiksen moraali

    • Mahtaisiko varusmiesten kirkkoonkuulumisaste olla jotain 75% tai alle.

    • esinahakas

      On se kuitenkin korkeampi kuin vaparien lukumäärä 1576 viime vuodelta.
      Noilla äänillä ei taida Karismalle avautua ovi Argadianmäelle, varsinkin jos vaaliteemana on vain esinahka.

      • Hienoa, että muistat kertoa eroakirkosta.fi-palvelun perustajan olevan ehdolla eduskuntaan! Ehkä muuten olisi joku ääni jäänyt saamatta, jos vaikka joku ei vielä tiennyt sitä.


    • Frans_2

      Ehkä kenttäpiispa löysi ne luvut raamatustaan. Sieltähän löytyy vaikka minkälaisia merkillisiä ja mukavia asioita kun niiden oikeellisuudella ei ole väliä ja tulkinta on kohdallaan.

      • turhaa-pikkumaisuutta

        Kenttäpiispa löytää raamatusta vaikka oman palkkansa ja mitä väliä vaikka kenttäpiispa ei olekaan piispa, Jeesus Naseretilainen siunaa kirkon oman Kenttäpiispan palkan.
        Hallelujaa!


    • Peili

      Jaksaisiko joku tehdä Iltalehdelle oikaisuvaatimuksen juttuun? Sillä tavalla saa ainakin toimittajan tietoiseksi oikeista luvuista ja samalla toimittaja huomaa ettei kirkon miesten antamiin lukuisin voi luottaa. On sitten ensi kerralla ehkä tarkempana.



      • Laitoin myös palautetta toimitukselle -lomakkeella kehotuksen tarkistaa luvut, mutta samat luvut vieläkin. :/


    • bcgf

      Vale, emävale, kenttäpiispa Särkiö.

      • Oma versio
        Vale, emävale, tilasto, kirkon tiedotus.


    • qwertyyli

      Taitaa kirkkoonkuuluvat käydä armeijan ja sivarit ja muut vankilaan menijät olla ei-kirkkoonkuluvia.

      • qwertyyli

        >>> Taitaa kirkkoonkuuluvat käydä armeijan <<<

        Taitaa ja taitaa vai taidatko vain toivoa, että näin olisi. Nythän puolustusvoimat päätti, että hartaushetkiin ei tarvitse osallistua jos Jumala ei kiinnosta. Miksiköhän?

        Eikö Jumala kiinnosta ateistisia alokkaita vai onko Jumala jotenkin "ei_mun_juttu"?

        Vai uskotko (KUI) Koti-Uskonto-Isänmaa-kokoomuslaisuuteen? Sen aika on valitettavasti kannaltasi jo ohi. Kokoomus irtisanoutui noista teeseistä ja kristillisdemokraatit (kannatus_reilut 3%) otti ne omikseen.


      • qwertyyli
        qwertyilija kirjoitti:

        qwertyyli

        >>> Taitaa kirkkoonkuuluvat käydä armeijan <<<

        Taitaa ja taitaa vai taidatko vain toivoa, että näin olisi. Nythän puolustusvoimat päätti, että hartaushetkiin ei tarvitse osallistua jos Jumala ei kiinnosta. Miksiköhän?

        Eikö Jumala kiinnosta ateistisia alokkaita vai onko Jumala jotenkin "ei_mun_juttu"?

        Vai uskotko (KUI) Koti-Uskonto-Isänmaa-kokoomuslaisuuteen? Sen aika on valitettavasti kannaltasi jo ohi. Kokoomus irtisanoutui noista teeseistä ja kristillisdemokraatit (kannatus_reilut 3%) otti ne omikseen.

        Taisi trollipoika saada hepulin :D


    • esinahakas

      Hyvin sopisi kuvioihin, että kirkkoon kuuluvat suorittavat asevelvollisuutensa ollen valmiit puolustamaan isänmaataan vainolaisilta. Todennäköisesti 85% on lähellä totuutta. Lopuistakin suuri osa kuuluu johonkin muuhun kirkkokuntaan.
      Sivareista suuri osa kuuluu kirkosta eronneisiin, jo ideologisista syistä. Osa ei ehkä halua kantaa vastuuta lähimmäisistään vaan tyytyvät oman mukavuuden maksimointiin.
      Ja valtionapuihin.

      • peili

        Arvelet lukua 85%. Mikset selvitä oikeaa lukua? Onko totuus liian karua kuultavaa uskovaiselle? Eikö uskovaisen henkinen kantti kestä kohdata totuutta edes tuossa yhdessä prosenttiluvussa? Miksi uskovat ovat niin heikkoja?


      • Frans_2

        Kauan sitten suorittaessani asevelvollisuutta Panssariprikaatissa iltahartautta vietettiin komppaniassa lähes joka ilta mutta hartaudenpitäjiä ei tahtonut löytyä millään. Niinpä ne nakitettiin niille, jotka alokashaastattelussaan olivat ilmoittaneet harrastuksekseen musiikin. Ja jos kirkkoon kuulumisastetta mitattiin osanotto-%:lla näihin hartauksiin niin se oli 100 koska osanotto oli kaikille pakollista kuuluit kirkkoon tai ei, uskoit jumaliin tai et.


      • esinahakas
        peili kirjoitti:

        Arvelet lukua 85%. Mikset selvitä oikeaa lukua? Onko totuus liian karua kuultavaa uskovaiselle? Eikö uskovaisen henkinen kantti kestä kohdata totuutta edes tuossa yhdessä prosenttiluvussa? Miksi uskovat ovat niin heikkoja?

        Aikani kuluu päivisin työn tekoon ja tuloverorahojen maksamiseen. Ei minulla ole aikaa setviä vaparien tilastoja, teen paljon tärkeämpää työtä.
        Lisäksi se ei edes kiinnosta. Vapaa-aikani käytän perheen kanssa.
        Jos aamuisin ei tarvitse lähteä töihin vaan voi mennä vasta iltapäivällä sosiaalitoimistoon hakemaan verorahaa oleskelevaan elämää varten, on öisin hyvin aikaa kilmuilla erilaisia tilastoja ja kehitellä omaa statistiikkaa.
        Ja miettiä jumalattomuuksia.


    • Humanisti-vapari
      • Oma sukulaispoika erosi kirkosta juuri armeijassa pari vuotta sitten kun ei halunnut mennä niiden hartaushetkiin. Samasta tuvasta erosi samalla kertaa viisi kaveria.

        Liekö tuo kovinkin yleistä, mutta puolustusvoimien uusi asenne tuntuu kohtalaisen fiksulta, ainakin kun vertaa sitä Keskitalon vuodatukseen.


      • Oma sukulaispoika erosi kirkosta juuri armeijassa pari vuotta sitten kun ei halunnut mennä niiden hartaushetkiin. Samasta tuvasta erosi samalla kertaa viisi kaveria.

        Liekö tuo kovinkin yleistä, mutta puolustusvoimien uusi asenne tuntuu kohtalaisen fiksulta, ainakin kun vertaa sitä Keskitalon vuodatukseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe