Naisen palkka on 20 pros pienempi kuin miehen palkka sanoo Femakko! Todellisuudessa näin ei tietenkään ole. Itse en tiedä yhtäkään työpaikkaa, jossa naiselle maksettaisiin huonompaa palkkaa kuin miehelle- samasta työstä. Kyse on siitä, että naiset tekevät keskimäärin vähemmän töitä ja ovat vähemmän vaativissa tehtävissä.
Ajatteeko Femakot niin, että naisille pitää maksaa lyhyemmästä työpäivästä ja vähemmän vaativasta tehtävästä sama palkka kuin miehelle? Esimerkki että mies on firman pomo ja tekee 48 tuntista työviikkoa, nainen sihteeri ja tekee 35 tuntia... sama palkka? Ihan näin karkeaa ei ole, vain sen 20 prosenttia, joka on tietenkin oikeutettu.
Naiset pääsevät kyllä muutenkin helpommalla kuin miehet. Vaikkapa tämä elin ikä odotus kertoo sen. Naiset elävät useita vuosia pidempään, juuri siksi, että heillä on helpompaa ja vähemmän vastuuta sekä stressiä noin keskimäärin. Ainakin sen 20 prosenttia. Lisäksi äitiys ja muiden mikä ties migreeni höpö höpö juttujen takia ovat äärimmäisen epäluotettavia työntekijöitä.
Itse olen firman pomo ja yllätys yllätys, ei ole yhtään naista minulla töissä, ei edes siivoojana. Eikä tule, kun ovat huonompia tekemään kuin miehet. Tämä on vaan surullinen fakta. Mutta noin viihde mielessä ovat kyllä hyödyllisiä otuksia noi naiset. Femakot sen sijaan taitavat olla vähän sukupuolittomia, luulisin ainakin.
Femakkojen tasa-arvo
6
<50
Vastaukset
- juurinäinon
Naiset ovat saaneet miehiltä kaiken mitä haluavat vastineeksi pimpsistä. Näin se on ja aina tulee olemaan. Nyt vaaditaan samaa palkaa ilman vastineita, työksi käy se ripsaus tulevaisuudessakin.
- hjgftyt
Ei se niin ole kaikissa kulttuureissa, eikä prinsessa-aseman tarvitse olla meillä lännessäkään iänkaikkinen itsestäänselvyys.
Asenteita voidaan muuttaa. Helppoa se ei tietenkään ole. Mm. sen takia, että valtaa pitävät uroot, taatakseen laadukkaan/ylipäätään pimpin saamisen tuppaavat ritarillisesti (" ") ja refleksinomaisesti matelemaan feministien ja naishegemonian edessä.
- näinnäin
Tuo on niin totta. Länsimaat on antaneet liian paljon valtaa feministeille. Pill.n puutteessa miehet on aika heikkoja. Se on myönnettävä. Kyllä työtehtävien pitäisi perustua kykyyn eikä siihen mitä housuissa on!
- DingDingDing
Asia on ilmeisesti liian haastava ymmärrettäväksesi. Jotenkin kirjoituksesi herätti säälin sinua kohtaan. Ei varmasti ole helppoa elää tuolla tavalla, noin suppeakatseisena ja katkerana.
Naisten euro (niille, jotka asiaa jotenkin kykenevät ymmärtämään) on nyt 83 senttiä. Suomessa palkkaerot ovat kansainvälisesti katsoen aika huonolla tolalla. http://yle.fi/uutiset/naisten_ja_miesten_valiset_palkkaerot_kasvaneet/7851851
Niille, jotka eivät asiaa kykene hahmottamaan, niin jatkakaa vain selittämistä, miten naiset eivät jotenkin niin kuin tee yhtä hyvin ja paljon ja kaikkea kuin te itse teette ;) Siitä saa ainakin sitten oman rinnan rouhistumaan ja jaksaa paremmin seuraavaan päivään.Tekemisen laadusta on vaikea sanoa mitään, mutta miehet kyllä tutkitusti tekevät pidempiä päiviä — ja enemmän niitä vuodessa.
Samoista tehtävistä muuten naisten euro on 97 senttiä (oli aamulla uutisissa viime viikolla).
Jos huomioidaan tulonsiirrot, on naisten euro jo huomattavasti yli sata senttiä.
On täysin laskentatavasta kiinni, mikä summa saadaan. Valhe 80 sentistä on asteikon toinen ääripää. Totuus on jossain muualla.
- näinnäin
Hyvä kun kykenet sääliin. Se on rakentavaa. Aika hyvä palkka minulla on ja elän todella hyvää elämää, kiitos huolestasi.
Asiaan. Edellenkään en tiedä yhtäkään työpaikkaa, missä nainen saisi huonompaa palkkaa versus työpanos. Niitä vaan ei taida olla? Nämä erot selviävät kyllä vain äitiys lomilla sekä keskipalkalla. Eli naiset tekevät vähemmän töitä kuin miehet ja saavat sen tähden heikompaa palkkaa. Näin se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5191598- 641176
- 61872
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691