ATEISTI VÄITTI

Iloinenuskova

ETTÄ OLEN MENETTÄNYT PALJION KRISTITTYNÄ ollessani uskossa 30 vuotta, kysyin mitä olen menettänyt ei osannut vastata.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuostako piti ihan aloitus väsätä? taisit menettää järkesi tullessasi uskoon.

• Tarkoitat nyt ilmeisesti palstalla käytyä keskustelunpätkää, jossa epikuros sanoi näin: "Fanaattisesti uskonnolliset ihmiset hukkaavat ison palan elämästään siihen, että luulevat saavansa sen takaisin korkoa korolle kuolemanjälkeisessä elämässään.". Sinä olit ilmeisesti se, joka kyseli, mitä sinä olet menettänyt ja Satan vastasi, että et välttämättä mitään, mutta et ole kaikki kristityt.

Lasket selvästi itsesi fanaattisesti uskonnolliseksi, koska mielestäsi juuri sinua tarkoitettiin. Keskustelu ei siis kuitenkaan mennyt siten, kuin väität.

Kuitenkin, fanaattisesti uskonnollisena, tiedät itsekin, mitä Jeesus seuraajiltaan vaatii. Itsensä kieltämistä, elämänsä kadottamista Jeesuksen tähden, kaikesta luopumista. Jos et ole uskosi tähden mitään menettänyt, et liene Jeesuksen tarkoittamalla tavalla häntä seurannutkaan.

• Nyt tuo uskovainen on iloinen kun pääsee väittämään että ateistit sorti häntä mutta hän voitti tilanteen. suuri voitto kristiunskolle etc.

• Iloinenuskova

Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
        Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.

• Iloinenuskova kirjoitti:

Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
        Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.

Ei, minäkään en väitä sinun menettäneen jotain, kuten eivät muutkaan väittäneet. Jeesus sen sijaan kertoo, että hänen seuraajiensa on luovuttava itsestään, elämästään jne. Jeesuksen tähden. Itsehän sen tiedät, oletko Jeesuksen käskyä noudattanut ja jostain luopunut vai etkö ole mitään menettänyt. Minä en sitä voi tietää, eikä minua erityisemmin kiinnostakaan.

Väitä vain rauhassa Jeesuksen sanoja vastaan, ei se minulta ole pois.

• Iloinenuskova kirjoitti:

Nythän sinä tunnustit menettäneen kuitenkin jotain. Joten niin väittävä ateisti oli oikeassa.

• TheUrbanLegends kirjoitti:

Ei, minäkään en väitä sinun menettäneen jotain, kuten eivät muutkaan väittäneet. Jeesus sen sijaan kertoo, että hänen seuraajiensa on luovuttava itsestään, elämästään jne. Jeesuksen tähden. Itsehän sen tiedät, oletko Jeesuksen käskyä noudattanut ja jostain luopunut vai etkö ole mitään menettänyt. Minä en sitä voi tietää, eikä minua erityisemmin kiinnostakaan.

Väitä vain rauhassa Jeesuksen sanoja vastaan, ei se minulta ole pois.

Eihän kristityt Jeesuksen käskyjä noidata, vaan paavalin.

• satan kirjoitti:

Se tuntuu kyllä varsin monen kohdalla pitävän paikkansa. Jeesuksen epämiellyttävät käskyt ohitetaan ja ladataan Paavalia kehiin. Paavali kun oli paljon tuomitsevampi. Silloin ei niin tarvitse itse mistään luopua vaan pääsee ruotimaan muita.

• Paavalismi
        satan kirjoitti:

Tuo on NIIN totta. Nuo Paavali-uskovaiset saisivat perustaa oman uskontonsa ja jättää kristinuskon niille jotka uskovat Jeesuksen opetuksiin. Paavali ei koskaan edes tavannut Jeesusta ja silti monet pitävät häntä ylimpänä auktoriteettinaan. Varmaankin juuri siksi että vihainen, ahdasmielinen ja suvaitsematon Paavali oli niin sopivasti samaa mieltä kuin vihaiset, ahdasmieliset ja suvaitsemattomat uskovat. Jeesuksen opeilla on vaikeaa vihata ja sortaa toisia ihmisiä, mutta Paavalin opetuksilla se käy vallan mainiosti.

• Iloinenuskova

En osaa vastata yhäkään, en ei en! JEESUS ANNA MINULLE OIKEAT SANAT SUUHUNI, JOTTA ATEISTIT KAATUISIVAT FAKTIOLLANI, KIITOS JEESUS!

• pidämielipiteesi

Tiedän mitä olet menettänyt. Itse olin parhaan ikäni uskovainen kunnes tulin järkiini.
      Jälkeenpäin ajateltuna ihmettelen kuinka voin uskoa tuollaiseen hölynpölyyn.
      Olisitte edes yksimielisiä keskenänne, mutta kun ette edes kristittynä ole yksimielisiä niin miten sitten ateistien kanssa voisitte pärjätä.

• Tuossa olet oikeassa!

Avaaja ei itsekään kykene kuin CapsLockaamaan, perustelutaitoja kun ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4185
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2126
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1904
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1851
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1770
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      441
      1719
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      469
      1578
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1355
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1296
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      462
      1288
    Aihe