Kapi on SDP tuilla tullut kapteeni

Yhdenyön.kapteeni

Siksi niin mitätön.Haukkuu vain muita kadehtien.
Demari tyyliin.

46

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OutoJuttu

Miksi kapi ei ole reservin majuri, kuten kaikki muut palvelusaikana kapteeniksi edenneet evp aliupseerit?

• Yhdellä.sanalla

Heikkolahjainen.

Ei kelvannut edes kertausharjoituksiin, "kynää teroittamaan.

• OutoJuttu
        Yhdellä.sanalla kirjoitti:

Heikkolahjainen.

Ei kelvannut edes kertausharjoituksiin, "kynää teroittamaan.

Evp aliupseerit kutsuttiin säännöllisesti mm. taisteluharjoituksiin ja muihin puolustusvoimien isoihin manoovereihin. Miksi Kapi ei koskaan ole kertonut, mihin kaikkeen on aktiivipalveluksensa jälkeen osallistunut, vai oliko niin tollo jo palveluksessa, ettei saanut ollenkaan kutsuja reservissä ollessaan?

• OutoJuttu kirjoitti:

Evp aliupseerit kutsuttiin säännöllisesti mm. taisteluharjoituksiin ja muihin puolustusvoimien isoihin manoovereihin. Miksi Kapi ei koskaan ole kertonut, mihin kaikkeen on aktiivipalveluksensa jälkeen osallistunut, vai oliko niin tollo jo palveluksessa, ettei saanut ollenkaan kutsuja reservissä ollessaan?

Onhan se moneenkin kertaan kertonut, ettei ole osallistunut mihinkään armeijan palvelukseen sen jälkeen, kun puolustusvoimista lähti. Meni Valiolle töihin, jolloin työnantajansa "varasi" hänet itselleen niin sodan kuin rauhankin oloissa.

• Höpötihöpö
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Onhan se moneenkin kertaan kertonut, ettei ole osallistunut mihinkään armeijan palvelukseen sen jälkeen, kun puolustusvoimista lähti. Meni Valiolle töihin, jolloin työnantajansa "varasi" hänet itselleen niin sodan kuin rauhankin oloissa.

Pysty on probakandan uhri. Jos ei ole kapi itse. Työnantaja ei voi tehdä mitään sellaista varausta. Pv ei luovu miehistään jonkun työnantajan pyynnöstä. Pv:n etu on yli muun.

• Höpötihöpö kirjoitti:

Pysty on probakandan uhri. Jos ei ole kapi itse. Työnantaja ei voi tehdä mitään sellaista varausta. Pv ei luovu miehistään jonkun työnantajan pyynnöstä. Pv:n etu on yli muun.

En tunne itse asiaa, vaan vain korjasin väitteen, joka edellä esitettiin. Siinähän väitettiin, ettei Kapi olisi itse kertonut, mihin kaikkiin taisteluharjoituksiin ym. armeijan toimintaan aktiivipalveluksensa jälkeen on osallistunut. Kyllä hän on kertonut: ei mihinkään.

• RatinifaattoriMajurille
        Höpötihöpö kirjoitti:

Henkilöstön varaaminen yritysten käyttöön poikkeusoloissa

Yrityksellä on mahdollisuus varata osa henkilöstöstään omaan käyttöönsä yhteiskunnallisissa häiriötilanteissa tai poikkeusoloissa. Varattua henkilöstöä ei myös kutsuta kertausharjoituksiin.

Mitkä yritykset voivat varata?

Yritys tai sen kyseinen toimipaikka on oltava luokiteltu huoltovarmuuden kannalta kriittiseksi yritykseksi. Mediapoolin jäsenet ovat oikeutettuja tekemään varauksia yleisen tai sotilaallisen edun vuoksi.

Mitä työntekijöitä voi varata?

Yritys voi varata omia tai alihankkijoidensa työntekijöitä, jotka ovat tärkeitä tuotannolle häiriötilanteiden ja poikkeusolojen aikana. Mahdollisuus varata alihankintayrityksen henkilöstöä on syytä mainita myös alihankintasopimuksessa.

Varaukset koskevat reserviin kuuluvia asevelvollisia:
        alle 60-vuotiaat upseeri, opistoupseerit ja aliupseerit
        alle 50-vuotiaat miehistön jäsenet
        asevelvollisuuden suorittaneet naiset
        Lisäksi varaukset koskevat siviilipalvelusmiehiä.

• EI.PYSTY.SE.NOIN.MENE

EI SITÄ NIIN VAIN VARATA, SODAN JA RAUHANOLOJA.
        kUN OLLAAN RESERVISSÄ, SITÄ SILLOIN OLLAAN KERTAUHARJOITUKSISSA, JOKA SIIHEN KYKENEVÄ, VARSINKIN EVP HENKILÖT.
        Sitten voidaan varaus tehdä "firmaan", tai sellaiset tehtävät jotka edellyttää paikallla oloa sodan iakana, esim VR veturimiehet ja sellaiset.
        Monet muutkin, Poliisit ym.

mm firmojen johtajat käy paljonkin kertausharhoituksissa, sijoitus sodan aikana voi olla vaikka firmassaan.

Heikompisaattoisia evp henkilöitä ei huolittu kertausharjoituksiin, kun heillä ei ole mitään annettavaa. He itse vain kaunistelevat itseään, kun ovat mielestään niin hyvä ja korvaamattomia.
        Tuskin nyt normi todistuksiaan esittelisi täällä.
        Sanoen, että laittakaa parempaa, jos kykenette. Kuvastaa, ettei ole oikein palat kohdallaan osaamisessa, ym...

Itse olen ollut paljon yli "määrän" kertausharjoituksissa, kun suostumukseni siihen ollut.
        Siinäkin tietyt rajat päivissä.
        Että, pitäkää niin kaun kuin tuntuu, olen sanonut.
        Eihän nyt muutaman päivän tai viikon KH:t haittaa tee silloin tällöin.

• OutoJuttu

Todellinen sotilas ei suostu sellaiseen häpeään, että alistuisi VAP mieheksi. Kapi kuitenkin sanoo olleensa huippusotilas, joten jos tuo väittämänsä on totta, niin hän ei olisi moiseen häpeään itseään saattanut.

Onko siis niin, että Kapi haluttiin pois jopa reservistä, joutuihan hän jo palvelusaikanaan häpeällisiin avustaviin hallintotehtäviin, pois sotilaallisista tehtävistä

• Täys.tollisko

En tunne itse asiaa, vaan vain korjasin väitteen, joka edellä esitettiin. Siinähän väitettiin, ettei Kapi olisi itse kertonut, mihin kaikkiin taisteluharjoituksiin ym. armeijan toimintaan aktiivipalveluksensa jälkeen on osallistunut. Kyllä hän on kertonut: ei mihinkään.

Miten tuollainen, joka ei edes osaa maantiellä ajaa liikennesääntöjen mukaan.

• Hohhohhooo
        Höpötihöpö kirjoitti:

Taas sai "probakandamajuri" kunnolla pataan. Tulevaisuudessa parempi tyytyä kopiomaan kirjoitelmansa.

• EI.PYSTY.SE.NOIN.MENE kirjoitti:

EI SITÄ NIIN VAIN VARATA, SODAN JA RAUHANOLOJA.
        kUN OLLAAN RESERVISSÄ, SITÄ SILLOIN OLLAAN KERTAUHARJOITUKSISSA, JOKA SIIHEN KYKENEVÄ, VARSINKIN EVP HENKILÖT.
        Sitten voidaan varaus tehdä "firmaan", tai sellaiset tehtävät jotka edellyttää paikallla oloa sodan iakana, esim VR veturimiehet ja sellaiset.
        Monet muutkin, Poliisit ym.

mm firmojen johtajat käy paljonkin kertausharhoituksissa, sijoitus sodan aikana voi olla vaikka firmassaan.

Heikompisaattoisia evp henkilöitä ei huolittu kertausharjoituksiin, kun heillä ei ole mitään annettavaa. He itse vain kaunistelevat itseään, kun ovat mielestään niin hyvä ja korvaamattomia.
        Tuskin nyt normi todistuksiaan esittelisi täällä.
        Sanoen, että laittakaa parempaa, jos kykenette. Kuvastaa, ettei ole oikein palat kohdallaan osaamisessa, ym...

Itse olen ollut paljon yli "määrän" kertausharjoituksissa, kun suostumukseni siihen ollut.
        Siinäkin tietyt rajat päivissä.
        Että, pitäkää niin kaun kuin tuntuu, olen sanonut.
        Eihän nyt muutaman päivän tai viikon KH:t haittaa tee silloin tällöin.

Mutta onhan Kapi aika vanhakin jo. Useita vuosia vanhempi kuin sinä tai jopa Mannerheim jatkosodan päättyessä ja Lapin sodan aikana. En laittaisi Kapia enää kertausharjoituksiin. Pyörisi vain nuorempien tiellä metsissä juostessaan. Sinulle ja kunnollesi ne vuotuiset kertausharjoituksesi tekevät varmasti hyvää ja kukapa tietää, vaikka niistä pikkuriikkisen hyötyy jopa isänmaammekin.

• Täys.tollisko kirjoitti:

Miten tuollainen, joka ei edes osaa maantiellä ajaa liikennesääntöjen mukaan.

Auton kuljettamista varten puolustusvoimilla on omat varusmiehensä. Herrat vain istuvat kyytillä.

• Ihme.venkuloita

Mutta onhan Kapi aika vanhakin jo. Useita vuosia vanhempi kuin sinä tai jopa Mannerheim jatkosodan päättyessä ja Lapin sodan aikana. En laittaisi Kapia enää kertausharjoituksiin. Pyörisi vain nuorempien tiellä metsissä juostessaan. Sinulle ja kunnollesi ne vuotuiset kertausharjoituksesi tekevät varmasti hyvää ja kukapa tietää, vaikka niistä pikkuriikkisen hyötyy jopa isänmaammekin.

Enään ja enään 80 vuotias.
        Jäi eläkkeelle 45 vuotiaana, silloin 60 vuotiaaksi asti olisi kertausharjoitusvelvoitetta ollut.

Mitähän sinäkin pysty nyt yrität ?
        Aikai nyt kukaan enään 80 vuotiasta ole laittamassa mihinkään.
        Eikä 60 ikävuoden jälkeenkään.

Te jotkut olette kummallisia asioitten kääntelijöitä demari tyyliin.?
        Kun puolustelette jotakin, sitten otetaan noinkin kelon malliin asioita.

• kepuntietämättömät
        Höpötihöpö kirjoitti:

Oletpas pahasti ulkona, tasan tarkkaan työnantaja voi sopia PV´n kanssa siitä, että kriisioloissa työntekijä jää työnantajan käyttöön, jos ko. työnteko liittyy esim huoltoon, kuljetuksiin, tietoliikenteeseen tms. Minun työnantaja varasi minun omaan käyttöön ja siitä tuli ihan kirjallinen vahvistus PV´ltä. Ota asioista ensin selvää, niin et tee itsestäsi suurempaa pelleä Kapivihassasi.

• Taidat.narrata
        kepuntietämättömät kirjoitti:

Oletpas pahasti ulkona, tasan tarkkaan työnantaja voi sopia PV´n kanssa siitä, että kriisioloissa työntekijä jää työnantajan käyttöön, jos ko. työnteko liittyy esim huoltoon, kuljetuksiin, tietoliikenteeseen tms. Minun työnantaja varasi minun omaan käyttöön ja siitä tuli ihan kirjallinen vahvistus PV´ltä. Ota asioista ensin selvää, niin et tee itsestäsi suurempaa pelleä Kapivihassasi.

Missä olit töissä ? Jossa varaukset tehtiin.
        Ei sellaisia olekkaan. Kaikkihan oltaisiin jossain huoltoasemalla rasvarina sitten, jos noin vain vapautettaisiin.
        Joitain jää sodan aikana siviilitehtäviin, hyvin harvat pyörittään yhteiskunnalle tärkeitä tehtäviä. Ihan jotka on spesialisoituneet tehtäviinsä, ja ei voi korvata sivullisilla.

MIKÄ SULLA OLI NIIN TÄRKEÄ ?
        Höpöttämässä maataloustuista ? Se ei riitä vapautukseen.

• Taidat.narrata kirjoitti:

Missä olit töissä ? Jossa varaukset tehtiin.
        Ei sellaisia olekkaan. Kaikkihan oltaisiin jossain huoltoasemalla rasvarina sitten, jos noin vain vapautettaisiin.
        Joitain jää sodan aikana siviilitehtäviin, hyvin harvat pyörittään yhteiskunnalle tärkeitä tehtäviä. Ihan jotka on spesialisoituneet tehtäviinsä, ja ei voi korvata sivullisilla.

MIKÄ SULLA OLI NIIN TÄRKEÄ ?
        Höpöttämässä maataloustuista ? Se ei riitä vapautukseen.

Älä ole noin katkera jatkuvista kertausharjoituksistasi. Ota ne ikään kuin kohtalona. Vähän kuin jatkuva vartiohuki. Tai ajattele positiivisesti, että täytyy olla jokin erityinen syy, miksi juuri sinut kutsutaan kertaamaan alinomaa.

• Hihihiii

Älä ole noin katkera jatkuvista kertausharjoituksistasi. Ota ne ikään kuin kohtalona. Vähän kuin jatkuva vartiohuki. Tai ajattele positiivisesti, että täytyy olla jokin erityinen syy, miksi juuri sinut kutsutaan kertaamaan alinomaa.

"Tai ajattele positiivisesti, että täytyy olla jokin erityinen syy, miksi juuri sinut kutsutaan kertaamaan alinomaa".

Harmi, että peruskoulu ei järjestä kertausharjoituksia. Jos järjestäisi, kyllä tämä majurimme myös niihin kutsuttaisiin alinomaa;D

• res-pank

Pankkoelätillä taas ankea päivä.

• Jaha keskustan kusetus alkaa käydä kansalle kalliiksi kuten maanpetturi ryssän kätyri Paavo Väyrynen ja sitä ennen ryssän kusettama Kekkonen

• Pankkopoika_sucks_lamb

Pankkopoika on näköjään tänään herännyt jo ankeaan perjantaiaamuunsa kiljupöhnästä.

Kaikkien kannalta olisi paras, jos Pankkopoika seuraisi Perhon susilahtipäällikön esimerkkiä. Lantakasassa navetan takana on sinullekin tilaa "uinahtaa".

• kepulantakasalla

Lantakasalla kepulaisen on kiva köllötellä, tuttu haju ja maku, ja parasta on se, että lantakasa on tuotettu veronmaksajien piikkiin!

• Kai tuo uusi gallup puolueiden kannatuksista oli eräille kepulaisille näiden pakkasten aikana niin kylmää luettavaa, että itsensä lämpiminä pitääkseen saivat tunteensa minua kohtaan syttymään entistäkin kiihkeämmin roihuaviksi. Sillä minun syytäni varmaan heidän mielestään on tuo kepun kannatuksen kova pudotus, ja varsinkin demarien kannatuksen vielä suurempi nousu, sillä olenhan ollut ehdokkaana kuntavaaleissa demarien listoilla. Ihan äskettäin, vasta v. 1972, ja riippumattomana, mutta kuitenkin. Ja kun sain niissä vaaleissa yli kymmenen kertaa enemmän ääniä kuin eräs keskustan tehokas voimavara täällä myöhemmin ja jopa viisikymmentä kertaa enemmän kuin eräs nykyinen keskustaa lähellä oleva;))

Kun nyt kävin kävin palstaa vilkaisemassa havaitsin tämän avauksen. Sen ja siihen tulleiden viestien lukaiseminen huvitti minua niin paljon, että täytyy toki pistäytyä palstalla siitä kiittääkseni. Onhan avaaja sentään minua korkeammassa arvossa oleva upseeri, reservin majuri. Pelkkä otsikkoteksti kieliasullaan saa niin päättelemään ja vakuuden res.majurin mukanaolosta antaa Pystyyn_kuolleelle nimimerkillä EI.PYSTY.SE.NOIN.MENE annettu vastine; tuollaisen ilmaisuun kukaan muu ei yltäisi.

Joku on jo laittanut tietoa siitä, että yritykset todella voivat varata reserviläishenkilöstöään omaan käyttöönsä myös mahdollisen kriisinkin aikana. Perusteena sille on oltava sellaisessakin tilanteessa kyseisen henkilön tarpeellisuus työssänsä, ja työllä on oltava kyseisen yrityksen etua laajempaakin merkitystä. Plarasin nyt nettiä ja tietoa asiasta on mm. näissä linkeissä:

http://www.puolustusvoimat.fi/portal/puolustusvoimat.fi/!ut/p/c5/xZDdcqJAFISfJQ8Q5wzye4kMDAgDAoMINxYaY4RVIbqCPP2iVam9irtVqd2cvuzq7jofytGgQ3HZbYvz7ngofqAFyuUlFWTVngLWApdNwAk8mCveDBuGMvjZ5z6Fr6QB_01aHpuu6VMR05khghOTROOJMqaJ_IXtIFL-

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/tarkista-armeijan-kirjeesta-mita-tyonantajasi-ajattelee-sinusta/695684/

Joo, kyllä minut Valio c. 1984 varasi edellä tarkoitetulla tavalla, nimellisvaraukseksi sitä silloin kutsuttiin. Valion turvallisuuspäällikkö M.K. tuli luokseni, kertoi hankkeesta ja sen tarkoituksesta ja pyysi siihen suostumustani. Empimättä sen annoin. Olinhan tuolloin jo lähes 50-vuotias, olin nelisen vuotta aikaisemmin jäänyt eläkkeelle puolustusvoimista ns. täysin palvelleena ja ollut sen jälkeen vielä reserviläisenä 15 kk YK:n rauhanturvajoukoissa Golanilla, joten lisäkoulutusta res. kertausharjoitusten muodossa en nähnyt itselleni enää tarpeelliseksi. Enkä pitänyt perusteena ehdotuksesta kieltäytymiselle ainakaan sitä, että normaalisti reserviin jäädessäni minusta voisi tulla vielä vaikka reservin majuri; paljon tärkeämpänä pidin työtäni, josta sain varsin mukavaa palkkaa ja jo kauan olen saanut siitäkin eläkettä. Ehkä se, että Valio piti isännöitsijäänsä niin tärkeänä toiminnalleen, hieman myös hiveli itsetuntoani.

Jonkin ajan kuluttua tuosta turvallisuuspäällikkömme ilmoitti, että Valion pyyntö oli hyväksytty. Pian unohdin koko asian, joka täällä on saanut eräiden mielissä niin suuren merkityksen. Heitä varmaan ei ole koskaan ns. nimellisvarattu. Ehkä siksi että he eivät ole olleet työnantajalleen kovin merkityksellisiä, sikäli kuin heillä koskaan on ollut työnantajaa tai edes työtäkään.

Tällä avauksella on yhteisvoimin vakuutettu minun lahjattomuuttani ja kyvyttömyyttäni sotilaana ja nähty minun joutuneen siellä sotaväessä vain kaikkein vähäarvoisimpiin hanttihommiin. Varmaan asia on niin kuin he näkevät. Piruuttaan minulle niissä kouluissanikin kirjoitettiin priimustodistuksia, piruuttaan puolustusvoimissa ylläpidettiin meikäläistä varten niitä tarpeettomia tehtäviä, piruuttaan niissä tekemisistäni annettiin niin kehuvia henkilöarvosteluja ja piruuttaan vietiin sillä vaatimattomalla urallanikin eteenpäin niin, että neljän ensimmäisen ryhmässä ylenin myös silloin tulleeseen uuteen korkeimpaan sotilasarvoon, kapteeniksi. Onneksi noin ei sentään nähdä asemaani ja merkitystäni Valion isännöitsijänä, sillä onhan Valion omistajissa varmaan myös kepulaista viisautta;))

Lopuksi vielä huomautan, että puhun alussa vain eräistä kepulaisista. Niihin tarkoittamiini ei kuulu Pystyyn_kuollut, joka on kai kepun kannattaja, joka ihan oikein näkee, että minä nyt yli kahdeksankymppisenä olisin vain nuorempien jaloissa niissä kertausharjoituksissa metsissä rymytessäni. Noita eräitä henkisesti vahvempana häntä ei tuo uusi gallupkaan ole saanut raiteiltaan noiden eräiden muiden kepulaisten tavoin. Sikäli kuin noilla koskaan on mitään raiteita ollutkaan.

Enpä nyt tuohon muuhun palstalla nähtävään viitsi ottaa kantaa, eikä varmaan tämän jälkeen tule minulle uutta asiaa moneen päivään.

• Ei näy toimivan tuo ensimmäinen linkkini. Toimisikohan tämä hirvitys:

http://www.puolustusvoimat.fi/portal/puolustusvoimat.fi/!ut/p/c5/xZDdcqJAFISfJQ8Q5wzye4kMDAgDAoMINxYaY4RVIbqCPP2iVam9irtVqd2cvuzq7jofytGgQ3HZbYvz7ngofqAFyuUlFWTVngLWApdNwAk8mCveDBuGMvjZ5z6Fr6QB_01aHpuu6VMR05khghOTROOJMqaJ_IXtIFL-kE7RAsRlXF5rp6_6qOzDlpMYYpK1jFgur2qPQRf45hF4BX3sheCXU9d_dwCvNTy3QlMncuuz5Gnoyh-t3Sg-8m-cbv4jEg_y919vPnxyOiDfPu43KEO58ruFYl8dWvhMoJEFMB8j_sHkeOKx0GB9fTUGPMkyLMkdjxCTsGMDBg5nh1V3PJhD28ZeJtzxeOYYn67sxQrtQo5-nh9uUpC-YVP5_5v0G9iq_4btFOW71X7UrvcjGCkqBlEGAasgYVHDKC3XVUdOTktMEjUamRTPbl5G5ySsdkmfYl7UdpZsGEiv2ZafiKCtxNelZxQSZ9uMXnw1L9e1fmhjy3QzX4JJ3U-vvijppthYJ66K3cZ-5pettlg1jZoX79P8Jcip9BbaS8YmXpamnYIbciFlw9_OUbatDDkIerkX9XS8sVC9T4a71GZkt1j9UPv0C9YwkDI!/dl3/d3/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/?pcid=01a18c0042cbff1ca2a3ef0a9322c295

• kapi_ kirjoitti:

Ei näy toimivan tuo ensimmäinen linkkini. Toimisikohan tämä hirvitys:

http://www.puolustusvoimat.fi/portal/puolustusvoimat.fi/!ut/p/c5/xZDdcqJAFISfJQ8Q5wzye4kMDAgDAoMINxYaY4RVIbqCPP2iVam9irtVqd2cvuzq7jofytGgQ3HZbYvz7ngofqAFyuUlFWTVngLWApdNwAk8mCveDBuGMvjZ5z6Fr6QB_01aHpuu6VMR05khghOTROOJMqaJ_IXtIFL-kE7RAsRlXF5rp6_6qOzDlpMYYpK1jFgur2qPQRf45hF4BX3sheCXU9d_dwCvNTy3QlMncuuz5Gnoyh-t3Sg-8m-cbv4jEg_y919vPnxyOiDfPu43KEO58ruFYl8dWvhMoJEFMB8j_sHkeOKx0GB9fTUGPMkyLMkdjxCTsGMDBg5nh1V3PJhD28ZeJtzxeOYYn67sxQrtQo5-nh9uUpC-YVP5_5v0G9iq_4btFOW71X7UrvcjGCkqBlEGAasgYVHDKC3XVUdOTktMEjUamRTPbl5G5ySsdkmfYl7UdpZsGEiv2ZafiKCtxNelZxQSZ9uMXnw1L9e1fmhjy3QzX4JJ3U-vvijppthYJ66K3cZ-5pettlg1jZoX79P8Jcip9BbaS8YmXpamnYIbciFlw9_OUbatDDkIerkX9XS8sVC9T4a71GZkt1j9UPv0C9YwkDI!/dl3/d3/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/?pcid=01a18c0042cbff1ca2a3ef0a9322c295

Ei toimi tuokaan. Mutta ekalinkistäkin pääsette puolustusvoimain sivustolle, sieltä otatte alaotsikon Asiointi ja sieltä henkilöstövaraukset, niin tietoa löytyy. Tässä nyt kuitenkin vielä yksi linkkihirvitys:

http://www.puolustusvoimat.fi/portal/puolustusvoimat.fi/!ut/p/c5/vZLNcqpAEIWfJQ8Qp4d_lsDA8I_AIMLGQi8hQlSIFhiePtbN4tZdxJVln-Wp01_1qUYluulYjfumuuxPx-oDrVEpbSgnKbYLWI28QAcn8mEl-0tsGDLK0RqETdp-9c7czUk7xxMjKaSkmAJieazr_QCuUWiegHUwp34MYet64acDeKfilRWbGpGmMMhebrvKezQK933AP77Em54ZUgHTpSGAk5JMZZnM00y6m48S-ceHX0YDVKBS_penOFRuebbkaGIBrHjEHtjGX5Yerxg1-QgiX1JAS9XIpjj2MgaPZ_1yFwXxiSz5eSzKP4-liE_8De6hLBeV--1hMe0OC1jICgZBAg4rIGJBxShvd92VnJ2JmCQZVKJXr17ZJpcs7vbZnGNW9XaR1QGIb0XDzoRTt8LbxjcqkQVNQcdQKdtdrx2n1DK9IhRB72f3KxREzRQG68wU4Vrbr2xs1PV2GJSy-nTLP1FJxffY3gSB7hd5fpXxQEbSDuz9khRNZ0hRNEuzoOV8baHQPh1q1B_G3kzsef2fau0bBcue3g!!/dl3/d3/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/?pcid=01a18c0042cbff1ca2a3ef0a9322c295

• Olet.ollut.pinnaaja

Kyllä nyt kapi valehtelet.
        Laisiasi ei vain huolittu ilmaa pilaaman kertausharjoituksiin, kouluttajina.
        Mitä olisit reserviläisille kouluttanut ?
        Siellä ei oikeinkirjoitusta harjoitella. Vaan paljon tärkeämmät asiat joukkojen tuntemisisissa toisisiinsa. Jos pahapäivä tulee, niin saadaan tämävaihe ohittaa, ja jokaiselle sopiva tehtävä.
        Sanot ette siksi tullut kun et enään tarvitse oppia.
        Tyhmästi sanottu, itsekkäästi. Ei siellä itsensä takia olla, vaan kaikkien takia.
        evp HENKILÖT KOULUTTAA, MITÄ OSAAVAT.
        MITÄ SINÄ OLISIT OSANNUT ?

Eiköhän sovita niin, että olet ollut ulkona näistä stratekisista asioista. Kunhan pääsit Everstin viereen istumaan, se riittim hekumaan jo.

Turha yrittää 4 tuuman paskaa saada 3 tuuman reikään.

• Hehehehee
        Olet.ollut.pinnaaja kirjoitti:

Kyllä nyt kapi valehtelet.
        Laisiasi ei vain huolittu ilmaa pilaaman kertausharjoituksiin, kouluttajina.
        Mitä olisit reserviläisille kouluttanut ?
        Siellä ei oikeinkirjoitusta harjoitella. Vaan paljon tärkeämmät asiat joukkojen tuntemisisissa toisisiinsa. Jos pahapäivä tulee, niin saadaan tämävaihe ohittaa, ja jokaiselle sopiva tehtävä.
        Sanot ette siksi tullut kun et enään tarvitse oppia.
        Tyhmästi sanottu, itsekkäästi. Ei siellä itsensä takia olla, vaan kaikkien takia.
        evp HENKILÖT KOULUTTAA, MITÄ OSAAVAT.
        MITÄ SINÄ OLISIT OSANNUT ?

Eiköhän sovita niin, että olet ollut ulkona näistä stratekisista asioista. Kunhan pääsit Everstin viereen istumaan, se riittim hekumaan jo.

Turha yrittää 4 tuuman paskaa saada 3 tuuman reikään.

olet ollut ulkona näistä stratekisista asioista heheheeh..

Ei kapi varmaan mitään ymmärrä stratekisista asioista. Kapteenin tasolla ymmärretään vain strategiasta, ei stratekiasta, se taso kuuluu majureille hehehee...

• heh.heh.itsellesi
        Hehehehee kirjoitti:

olet ollut ulkona näistä stratekisista asioista heheheeh..

Ei kapi varmaan mitään ymmärrä stratekisista asioista. Kapteenin tasolla ymmärretään vain strategiasta, ei stratekiasta, se taso kuuluu majureille hehehee...

Mitä sinä ymmärrät ratekiasta ?
        Tai et edes maataloustuista ymmärrä tuon ratekiaaaa.

• tuntemisisissa
        heh.heh.itsellesi kirjoitti:

Mitä sinä ymmärrät ratekiasta ?
        Tai et edes maataloustuista ymmärrä tuon ratekiaaaa.

"Majurin" kirjoitustaito enemmän tragediaa.

• Niinpä.on
        tuntemisisissa kirjoitti:

"Majurin" kirjoitustaito enemmän tragediaa.

"Majuri" itse ei kyllä tiedä sen sanan merkitystä. Hänellä on ihan omat sivistyssanatkin. Jos se oikeasti pääsisi kouluttamaan miehiä ja antamaan niille käskyjä, miehillä olisi vaikeaa pitää naamansa peruslukemilla;D

• Armeija.ei.kukkahatuille
        Niinpä.on kirjoitti:

"Majuri" itse ei kyllä tiedä sen sanan merkitystä. Hänellä on ihan omat sivistyssanatkin. Jos se oikeasti pääsisi kouluttamaan miehiä ja antamaan niille käskyjä, miehillä olisi vaikeaa pitää naamansa peruslukemilla;D

Ei armeijassa kirjoiteta, siellä höökitään, ilman tusseja.
        Tussuja sitten ilta/yöaikaan käytetään. Silloin käytetään räkäpäitä.
        Hipsula..tussun, jos ampua se antaa.

• OutoJuttu

Kapi, yritykset saattoivat varata henkilöitä kriisinajan käyttöön jos näiden siviilitehtävä oli TÄRKEÄMPI kuin henkilön liikekannallepanossa aktivoitu SOTILAALLINEN TEHTÄVÄ. Siis sinulle varattu sotilallinen tehtävä oli vähäpätöisempi kuin tuo itsessän hyvin vähäpätöinen Valion isännöitsijän tehtävä.

Miksi noin. Miksi talkkarin ja siivoojien pomo Valiolla katsottiin tärkeämmäksi kuin reservin majurille uskottu tehtävä? Vastaus on yksinkertainen. Puolustusvoimissa sinulle ei haluttu varata tehtävää, joka olisi siivoojien ja talkkareiden vahtimista tärkeömpi. Olit epäonnistunut sotilaana palvelusaikanasi, joutunut paperin pyörittäjäksi hallintohommiin, joten sinut oli helppo vapauttaa reservissä sinulle ajatellusta tehtävätä. Olit luuseri puolustusvoimien silmissä, sinut saatettiin jättää siviilitehtäviin.

Itse en reserviläsenä olisi kuunaan edes harkinnut vap-mieheksi anomista. Isänmaalllinen mies ei koskaan suostu siihen, että joku firma varaa hänet siviilitehtäviin sotilastehtävien sijaan. Se on vaan mahdottomuus. Näköjään aina löytyy sellaisiakin tolvanoita, jotka siirtyvät käpykaartiin (=vap-mieheksi) kun joku sellaista ehdottaa.

• OutoJuttu kirjoitti:

Kapi, yritykset saattoivat varata henkilöitä kriisinajan käyttöön jos näiden siviilitehtävä oli TÄRKEÄMPI kuin henkilön liikekannallepanossa aktivoitu SOTILAALLINEN TEHTÄVÄ. Siis sinulle varattu sotilallinen tehtävä oli vähäpätöisempi kuin tuo itsessän hyvin vähäpätöinen Valion isännöitsijän tehtävä.

Miksi noin. Miksi talkkarin ja siivoojien pomo Valiolla katsottiin tärkeämmäksi kuin reservin majurille uskottu tehtävä? Vastaus on yksinkertainen. Puolustusvoimissa sinulle ei haluttu varata tehtävää, joka olisi siivoojien ja talkkareiden vahtimista tärkeömpi. Olit epäonnistunut sotilaana palvelusaikanasi, joutunut paperin pyörittäjäksi hallintohommiin, joten sinut oli helppo vapauttaa reservissä sinulle ajatellusta tehtävätä. Olit luuseri puolustusvoimien silmissä, sinut saatettiin jättää siviilitehtäviin.

Itse en reserviläsenä olisi kuunaan edes harkinnut vap-mieheksi anomista. Isänmaalllinen mies ei koskaan suostu siihen, että joku firma varaa hänet siviilitehtäviin sotilastehtävien sijaan. Se on vaan mahdottomuus. Näköjään aina löytyy sellaisiakin tolvanoita, jotka siirtyvät käpykaartiin (=vap-mieheksi) kun joku sellaista ehdottaa.

Pääesikunnasta eläkkeelle jäädessäni sa-tehtäväkseni nimettiin Päämajan esikuntakomppanian päällikön tehtävä. Suuren ja monipuolisen komppanian päällikkyys olisi kai edellyttänyt majurin sotilasarvoa. Niin minulle ilmoitettiin, en siitä välittänyt enempää kysellä, en liioin pohtinut, edellyttäisikö sa-sijoitukseni kertausharjoituksia. Mieleni paloi jo siihen siviilityöhön, johon minut oli hyväksytty.

En pohtinut tuollaisia silloinkaan, kun Valio halusi minut ns. nimellisvarata. Koin antaneeni maanpuolustukselle sen, mitä minulla annettavanani oli, ja kun olin saanut siitä varsin kiittävää palautetta, katsoin myös ihan riittävästi jo tehneeni. Myös tiesin puolustusvoimilta jo saaneeni kaiken, mitä sillä minulle annettavana oli; olin saanut paljon enemmän kuin olin urani alkupuolella odottanutkaan. Tuossakaan mielessä minulla ei ollut enää mitään syytä norkoilla enempää.

Koin olevani oikeutettu katsomaan myös omaa etuani, sillä olinhan jo kauan palvellut maatani sotilaana, monissa joukoissa monissa tehtävissä, etenkin urani alkupuolella varsin pienillä palkoilla. Enkä pohtinut vähääkään, kumpi olisi merkittävämpi tehtävä, Päämajan esikuntakomppanian päällikkyys vai Valion isännöinti, sillä tuo viimeksi mainitsemani oli kuitenkin minulle silloin tärkeämpi. Ilmeisesti se nähtiin merkittävämmäksi myös siellä, jossa Valion esittämä nimellisvaraus hyväksyttiin.

Sinun mielestäsi ihmisen pitäisi siis uhrata oma etunsa korkeampana arvona pitämänsä edun vuoksi. Okei, olisin minäkin koska tahansa ollut valmis sellaiseen, jos vastakkain olisivat olleet oma etuni ja korkeampi etu, johon olisin uskonut voivani toiminnallani merkittävästi vaikuttaa. Mutta onnekseni sellaista valintatilannetta minulle ei koskaan tullut.

Eikä näy sellaista valintatilannetta tulleen sinullekaan. Korkeampana arvona ilmeisesti pitämäsi ja perustelut sille eivät oikein käy selville tuosta lapsellisesta lepertelystäsi. ”Näkemyksesi” sotaväen eri tehtävien merkityksellisyydestä ovat varsin ”erikoiset”. Yhtälailla ”erikoinen” on näkemyksesi Valion keskushallinnon isännöitsijän tehtävästä ja sen merkityksestä firman, silloisen osuusmeijerien keskusosuusliikkeen kannalta.

Noiden ”näkemyksiesi” perusteella on helppo päätellä, että todellisuudessa sinulla ei voi olla pienintäkään tuntumaa tuollaisiin asioihin. Ei mitään kautta. Ei ”evp-kapiaisena”, ei reserviläisenäkään ainakaan res-sotamiestä korkeammalla tasolla. Eikä vähänkään merkittävämmässä asemassa siviilityöelämässä toimineena.

Mutta suomen kielen kirjallinen taito sinulla on ihan hyvä. Luen nuo monet kirjoitusvirheet vain kiihtymyksesi - tai juopumuksesi - syyksi. Lienet peruskoulusi läpäissyt, vaikka sen jälkeen olet kai toiminut vain ns. pankkopoikana ainoana harrastuksenasi kepupalsta, jolla voi esittää tuollaisia todellisesta elämästä hyvin kaukana olevia ”näkemyksiä”.

Ps.

Kävin siis vielä vilkaisemassa palstaa, jolla huomasin merkittävimpään asemaan nousseen tämän minusta innoituksensa saaneen avauksen, joten täytyihän minun vielä käydä näyttämässä, että olen toki sen huomannut. Eiköhän tämä tästä asiasta jo riittäne teitä tyydyttämään.

• Jombenidolijohtoa

Mitätön on mies, mitättömistäkin mitättömin. Sen on osoittanut nimeä nostelemalla, Perhosta kirjoittelemalla, väykyttelyllä, homottelemalla jne.
      Syvän ymmärtämättömyytensä hän on kaiken lisäksi osoittanut Kekkosta halventavilla jutuillaan.

Ei ole kaikille jaettu kokonaisvaltaista viisautta, näköjään ollenkaan, siksi ei oikein hahmota onko solisaliraatti vai kokkaririistäjä.

• Ihme.mieheksi

Perhosta kirjoittelemalla..
        Kovin ikäväntuntuista vainajasta.
        Jos kapi tuon taitaa ? noin ?

• Kyllä Perhosta voi kirjoitella kepupalstallakin. Verrattain teollistuneena erämaakuntana se on hyvä esimerkki muillekin kepuenemmistöisille kunnille. Yksittäisistä perholaisista esimerkeiksi sopivat olympiavoittaja Arsi Harju ja painija Rami Hietaniemi. Sitkeitä taistelijaluonteita molemmat.

• Niimpäkait

Kyllä Perhosta voi kirjoitella kepupalstallakin. Verrattain teollistuneena erämaakuntana se on hyvä esimerkki muillekin kepuenemmistöisille kunnille. Yksittäisistä perholaisista esimerkeiksi sopivat olympiavoittaja Arsi Harju ja painija Rami Hietaniemi. Sitkeitä taistelijaluonteita molemmat.

Vainajastakin ilkkuen ?

• Niimpäkait kirjoitti:

Vainajastakin ilkkuen ?

Arsi ja Rami ovat hyvässä kunnossa, mutta jos viittaat siihen yhteen metsästäjään, hänhän ei ollut perholainen.

• Kysyn.nimimerkistäsi

Olet siis yhden yön kapteeni. Miten se on mahdollista? Yhdessä yössä tulit kapteeniksi. Ilman sotaväen käyntiä?
      Kaikki muut kapteeniksi ylennetyt ovat olleet yliluutnantteja. Niin kapikin. Sillä oli ollut jo pitkä sotilasura sitä ennen. Monissa alemmissa sotilasarvoissa.
      Nyt ymmärrän. Näit siis yhtenä yönä unta, että olisit kapteeni. Sitten heräsit ja seuraavana yönä ylenit majuriksi. Siinä arvossa olet sitten pysynyt.

• Tuo on niin hyvä huomio, että siitä täytyy antaa tunnustusta! Superlahjakkuus tuon avaajan täytyy olla, kun ilmoittaa ylenneensä yhdessä yössä kapteeniksi. Minulta siihen vaadittiin 23 vuoden palvelus sotilaana ja sitä ennen jo kahdeksan ylennystä, kersantiksi, ylikersantiksi, vääpeliksi, ylivääpeliksi, sotilasmestariksi, luutnantiksi ja yliluutnantiksi. Niin, ja sen RUK:n suorittamisen perusteella jossakin vaiheessa vänrikiksi, tosin vain reservissä; siinä arvossa en koskaan palvellut.

Turhaan tuo avaaja sdp:tä syyttää kapteeniylennyksestäni. Kekkosta siitä täytyy syyttää! Hän minut ylensi kapteeniksi kuten muihinkin upseeriarvoihin; tasavallan presidenttihän upseerit ylentää. Eikä se sotilasurani sittenkään ollut kovin pitkä, Kekkosen ura presidenttinä oli pitempi; oli presidentti jo kersantiksi jäädessäni ja jäi siihen tehtävään vielä silloinkin kun minä kapteenina jäin eläkkeelle. Ja hän raukka joutui palvelemaan kaikki 26 vuottaan samassa arvossa;)) No, sai kyllä suuremman eläkkeen kuin minun kaks eläkettäni, verovapaana, mutta ei saanut nauttia eläkkeestään niin kauan kuin minä jo olen nauttinut omistani;))

Tämä saa jo riittää minulta tähän ja muuhunkin tällä erää ja useammaksi päiväksi, sillä isänmaa kutsuu jo poikaansa sankaritekoihin muualla - no, nyt kyllä naisystäväni lounaalle, jonka hän on laittanut ampumahiihtoa tv:sta katsellessani. Hänen kanssansa lähden sitten ylihuomenna evp-porukkamme järjestämälle Tallinnan matkalle. Mutta taatusti tuo minuun liimautumaan pyrkivä näkee minut täällä silloinkin, kuten näkyy nähneen nytkin siellä täällä jostain Perhosta puhumassa ja nimeä nostelemassa - mitä noilla tarkoittaneekaan.

Näkemiin!

• Jombenidolijohtoa
        kapi_ kirjoitti:

Tuo on niin hyvä huomio, että siitä täytyy antaa tunnustusta! Superlahjakkuus tuon avaajan täytyy olla, kun ilmoittaa ylenneensä yhdessä yössä kapteeniksi. Minulta siihen vaadittiin 23 vuoden palvelus sotilaana ja sitä ennen jo kahdeksan ylennystä, kersantiksi, ylikersantiksi, vääpeliksi, ylivääpeliksi, sotilasmestariksi, luutnantiksi ja yliluutnantiksi. Niin, ja sen RUK:n suorittamisen perusteella jossakin vaiheessa vänrikiksi, tosin vain reservissä; siinä arvossa en koskaan palvellut.

Turhaan tuo avaaja sdp:tä syyttää kapteeniylennyksestäni. Kekkosta siitä täytyy syyttää! Hän minut ylensi kapteeniksi kuten muihinkin upseeriarvoihin; tasavallan presidenttihän upseerit ylentää. Eikä se sotilasurani sittenkään ollut kovin pitkä, Kekkosen ura presidenttinä oli pitempi; oli presidentti jo kersantiksi jäädessäni ja jäi siihen tehtävään vielä silloinkin kun minä kapteenina jäin eläkkeelle. Ja hän raukka joutui palvelemaan kaikki 26 vuottaan samassa arvossa;)) No, sai kyllä suuremman eläkkeen kuin minun kaks eläkettäni, verovapaana, mutta ei saanut nauttia eläkkeestään niin kauan kuin minä jo olen nauttinut omistani;))

Tämä saa jo riittää minulta tähän ja muuhunkin tällä erää ja useammaksi päiväksi, sillä isänmaa kutsuu jo poikaansa sankaritekoihin muualla - no, nyt kyllä naisystäväni lounaalle, jonka hän on laittanut ampumahiihtoa tv:sta katsellessani. Hänen kanssansa lähden sitten ylihuomenna evp-porukkamme järjestämälle Tallinnan matkalle. Mutta taatusti tuo minuun liimautumaan pyrkivä näkee minut täällä silloinkin, kuten näkyy nähneen nytkin siellä täällä jostain Perhosta puhumassa ja nimeä nostelemassa - mitä noilla tarkoittaneekaan.

Näkemiin!

Upseerit eivät katsoneet aikoinaan hyvällä noita toimiupseerien ylentämisiä upseerinarvoihin. Se oli tosiaankin demarien vahvalla myötävaikutuksella saatu poliittisella päätöksellä aikaiseksi.

Upseerit pystyivät kuitenkin vaikuttamaan siihen keitä esitettiin ylennettäväksi. Olet itse sitä joukkoa, jolla haluttiin näyttää miten yksinkertaisia toimiupseerit olivat.

Että pidähän suuremmat mölyt mahassasi ja opettele kuuntelemaan vaikkapa viisasta kenttämiestä. Niin ehkä opit jotakin.

Et Sinä saitilta mihinkään poistu. Et kykene kun olet niin helvetin heikko luonne!

• Sattuiko.lipsahdus
        Jombenidolijohtoa kirjoitti:

Upseerit eivät katsoneet aikoinaan hyvällä noita toimiupseerien ylentämisiä upseerinarvoihin. Se oli tosiaankin demarien vahvalla myötävaikutuksella saatu poliittisella päätöksellä aikaiseksi.

Upseerit pystyivät kuitenkin vaikuttamaan siihen keitä esitettiin ylennettäväksi. Olet itse sitä joukkoa, jolla haluttiin näyttää miten yksinkertaisia toimiupseerit olivat.

Että pidähän suuremmat mölyt mahassasi ja opettele kuuntelemaan vaikkapa viisasta kenttämiestä. Niin ehkä opit jotakin.

Et Sinä saitilta mihinkään poistu. Et kykene kun olet niin helvetin heikko luonne!

”Upseerit eivät katsoneet aikoinaan hyvällä noita toimiupseerien ylentämisiä upseerinarvoihin”
        Puhut sivullisena, vaikka olet koittanut uskotella olleen toimiupseeri. Et siis olekaan se Ossi. Olet vaan trolli, joka haluaisi muiden uskoa että olisit se Ossi. Siinä tarkoituksessa aina olet pahastuvinaan nimen nostelusta.
        ”Et Sinä saitilta mihinkään poistu. Et kykene kun olet niin helvetin heikko luonne!” Hauskaa sinun sanomaksi;D

• Nyt.kapi.narraat
        kapi_ kirjoitti:

Tuo on niin hyvä huomio, että siitä täytyy antaa tunnustusta! Superlahjakkuus tuon avaajan täytyy olla, kun ilmoittaa ylenneensä yhdessä yössä kapteeniksi. Minulta siihen vaadittiin 23 vuoden palvelus sotilaana ja sitä ennen jo kahdeksan ylennystä, kersantiksi, ylikersantiksi, vääpeliksi, ylivääpeliksi, sotilasmestariksi, luutnantiksi ja yliluutnantiksi. Niin, ja sen RUK:n suorittamisen perusteella jossakin vaiheessa vänrikiksi, tosin vain reservissä; siinä arvossa en koskaan palvellut.

Näkemiin!

Eikai presidentti ylennä aliupseereita.
        Lääninen sotilasjohto sen tekee.
        Oikeat upseerit >kadetti< ylentää pr

• Oikeaa.tietoa
        Nyt.kapi.narraat kirjoitti:

Eikai presidentti ylennä aliupseereita.
        Lääninen sotilasjohto sen tekee.
        Oikeat upseerit >kadetti< ylentää pr

Kyllä kapi on oikeassa. Vain Tasavallan Presidentti, joka samalla on puolustusvoimain ylipäällikkö voi ylentää upseerin sotilasarvoihin. Koskien niin kadettiupseereita kuin opistoupseereita ja aikoinaan toimiupseereita. Koskee myös RUK:n suorittamisen perusteella reservin upseereiksi ylennettäviäkin, joita ylennetään vain itsenäisyyspäivänä ja puolustusvoimain lippujuhlan päivänä.

Vakinaisessa palveluksessa olevat upseerit kuten opistoupseeritkin nimittää virkoihinsa puolustusvoimain komentaja. Niin tapahtui aikoinaan myös upseeriarvoihin ylenneiden toimiupseerien osalta. Alemmat toimiupseerit nimitti toimiinsa alempi taso, samoin tapahtuu myös nyt nykyisten aliupseerien osalta.

Reservin aliupseerien ylennysoikeus on alemmalla tasolla, varusmiesten ylennyksissä joukko-osaston komentajalla ja reserviläisillä niissä sotilaslääneissä tai -piireissä, joihin sinä viittaat. Olisitko sitä kautta saanut ehkä ylennyksen kersantiksi?

• Eroja.ylentäjiin
        Oikeaa.tietoa kirjoitti:

Kyllä kapi on oikeassa. Vain Tasavallan Presidentti, joka samalla on puolustusvoimain ylipäällikkö voi ylentää upseerin sotilasarvoihin. Koskien niin kadettiupseereita kuin opistoupseereita ja aikoinaan toimiupseereita. Koskee myös RUK:n suorittamisen perusteella reservin upseereiksi ylennettäviäkin, joita ylennetään vain itsenäisyyspäivänä ja puolustusvoimain lippujuhlan päivänä.

Vakinaisessa palveluksessa olevat upseerit kuten opistoupseeritkin nimittää virkoihinsa puolustusvoimain komentaja. Niin tapahtui aikoinaan myös upseeriarvoihin ylenneiden toimiupseerien osalta. Alemmat toimiupseerit nimitti toimiinsa alempi taso, samoin tapahtuu myös nyt nykyisten aliupseerien osalta.

Reservin aliupseerien ylennysoikeus on alemmalla tasolla, varusmiesten ylennyksissä joukko-osaston komentajalla ja reserviläisillä niissä sotilaslääneissä tai -piireissä, joihin sinä viittaat. Olisitko sitä kautta saanut ehkä ylennyksen kersantiksi?

"Vakinaisessa palveluksessa olevat upseerit kuten opistoupseeritkin nimittää virkoihinsa puolustusvoimain komentaja."
        Toimiupseeritkin tasavallan Presidentti...eii.
        NYT SOTKET RESERVIN UPSEEREIHIN

Suomessa on tällä hetkellä neljänlaisia upseereita.

Ensinnäkin Maanpuolustuskorkeakoulussa, Kadettikoulussa (perustutkinto-osasto)upseerin korkeakoulututkinnon, sotatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinnon suorittaneet ns. aktiivi- tai kadettiupseerit.

Toiseksi erikoisupseerit, jotka ovat saaneet reserviupseerin koulutuksen ja suorittaneet siviilissä korkeakoulututkinnon ja saavat puolustusvoimissa tarvittavaa täydennyskoulutusta.

Kolmanneksi Opistoupseerit (entiset toimiupseerit), jotka ovat suorittaneet opistotason tutkinnon Päällystöopistossa tai Maanpuolustusopistossa.

Neljänneksi reserviupseerit, jotka ovat saaneet varusmiespalveluksen aikana reserviupseerin koulutuksen.

• Nyt.sekoilet
        Eroja.ylentäjiin kirjoitti:

"Vakinaisessa palveluksessa olevat upseerit kuten opistoupseeritkin nimittää virkoihinsa puolustusvoimain komentaja."
        Toimiupseeritkin tasavallan Presidentti...eii.
        NYT SOTKET RESERVIN UPSEEREIHIN

Suomessa on tällä hetkellä neljänlaisia upseereita.

Ensinnäkin Maanpuolustuskorkeakoulussa, Kadettikoulussa (perustutkinto-osasto)upseerin korkeakoulututkinnon, sotatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinnon suorittaneet ns. aktiivi- tai kadettiupseerit.

Toiseksi erikoisupseerit, jotka ovat saaneet reserviupseerin koulutuksen ja suorittaneet siviilissä korkeakoulututkinnon ja saavat puolustusvoimissa tarvittavaa täydennyskoulutusta.

Kolmanneksi Opistoupseerit (entiset toimiupseerit), jotka ovat suorittaneet opistotason tutkinnon Päällystöopistossa tai Maanpuolustusopistossa.

Neljänneksi reserviupseerit, jotka ovat saaneet varusmiespalveluksen aikana reserviupseerin koulutuksen.

Puhe oli ylennyksistä. Niiden suhteen tapahtuu juuri niin kuin kerroin. Nimittämiset ovat eri asia. Nekin tapahtuivat juuri niin kuin kerroin. Sinähän et puhu noista kummastakaan asiasta, sekoilet vain omiasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7660
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4310
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3953
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3892
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3240
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3185
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3158
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2853
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2474
    Aihe