Miten on suvakit, puututteko asiaan kun muslimi hakkaa lasta?
Lasten hakkaaminen on islamissa hyväksytty jopa kehoitettu kasvatustapa.
Puututteko asiaan jos muslimi hakkaa lastaan?
43
413
Vastaukset
- pelottaa
En puutu koska pelkään muslimeita!
Itse en kyllä tykkää väkivallasta. En silti ole nähnyt muslimin olevan väkivaltainen, joten ei ole tullut tilannetta, jossa olisin voinut asiaan puuttua.
- pelottaa
torre12 kirjoitti:
Itse en kyllä tykkää väkivallasta. En silti ole nähnyt muslimin olevan väkivaltainen, joten ei ole tullut tilannetta, jossa olisin voinut asiaan puuttua.
Miten tomit jos tilanne tulee?
- pelottaa
torre12 kirjoitti:
Miten toimit jos tilanne tulee?
- pelottaa
torre12 kirjoitti:
pelottaa kirjoitti:
Väkivaltaa olen kyllä nähnyt, sekä vaimojen avautumisia. Mutta ei ole ollut helppo puhua tutuille aviomiehille mitä heidän vaimonsa kaipaavat. Olen jättänyt kertomatta solidaarisena.
Sama väkivallassa: olen ollut sivustakatsoja. Sama varmaan, jos näkisin joskus muslimin väkivaltaisena,- OletVellihousu
torre12 kirjoitti:
Väkivaltaa olen kyllä nähnyt, sekä vaimojen avautumisia. Mutta ei ole ollut helppo puhua tutuille aviomiehille mitä heidän vaimonsa kaipaavat. Olen jättänyt kertomatta solidaarisena.
Sama väkivallassa: olen ollut sivustakatsoja. Sama varmaan, jos näkisin joskus muslimin väkivaltaisena,Olet siis pelkkä länkyttäjä!
- Vellihousulle
OletVellihousu kirjoitti:
Olet siis pelkkä länkyttäjä!
Toimii samoin kuten sinä kristittyjen kohdalla samassa tilanteessa tietysti, miten muuten sinä toimit tuossa tilanteessa? Uskallatko vellihousu vastata?
OletVellihousu kirjoitti:
Olet siis pelkkä länkyttäjä!
On ollut tapauksia, joissa Suomessa muslimi on pelastanut lapsia tilanteissa, joissa suomalaiset ovat seisoneet tumput suorina. Saattaa olla kansan tapa; ei puututa toisten asioihin.
- Raamatussa.totuus
Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa. Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
- sitähän.minäkin
Mutta lasten hakkaamisesta ei puhuta?
Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa (Snl. 13:24).
Kannattaa lukea loppuun :Dusko.vainen kirjoitti:
Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa (Snl. 13:24).
Kannattaa lukea loppuun :DAlusta loppuun: vitsaa ei saa säästää ja pitää ajoissa kurittaa.
- olet.traumatisoitunut
torre12 kirjoitti:
Alusta loppuun: vitsaa ei saa säästää ja pitää ajoissa kurittaa.
Missään ei sanota, että vitsalla pitää hakata lapsia.
Sinua on varmaan pienenä hakattu? - Selvennätoki
olet.traumatisoitunut kirjoitti:
Missään ei sanota, että vitsalla pitää hakata lapsia.
Sinua on varmaan pienenä hakattu?Mitä vitsalla siis pitää tehdä?
Mikä on ajoissa kurittamista? - olet.traumatisoitunut
Selvennätoki kirjoitti:
Mitä vitsalla siis pitää tehdä?
Mikä on ajoissa kurittamista?Niin, mietippä sitä.
Älä kuitenkaan luule, että sinun vanhempasi olisivat asian ymmärtäneet oikein sinua hakatessaan. Mutta hehän eivät luekaan Raamattua kuten et sinäkään. - Selvennätoki
Niin, mietippä sitä.
Älä kuitenkaan luule, että sinun vanhempasi olisivat asian ymmärtäneet oikein sinua hakatessaan. Mutta hehän eivät luekaan Raamattua kuten et sinäkään.Et siis tiedä etkä osaa vastata, yllätys. Tyhjänpuhujat kuten sinä eivät tosiaan osaa vastata, kunhan länkyttävät.
- olet.traumatisoitunut
Selvennätoki kirjoitti:
Et siis tiedä etkä osaa vastata, yllätys. Tyhjänpuhujat kuten sinä eivät tosiaan osaa vastata, kunhan länkyttävät.
Lopeta kuitenkin lastesi ja muiden hakkaaminen, se on vastoin Suomen lakia ja pahaksi lapsillesi.
- juurinoin
Lopeta kuitenkin lastesi ja muiden hakkaaminen, se on vastoin Suomen lakia ja pahaksi lapsillesi.
juuri noin!
- KaksoisStandardit
Feminatsin mielestä on ok, jos muslimimies hakkaa vaimoaan tai lastaan. Mutta asia on feminatsin mielestä tuomittavaa, jos hakkaaja on lihaa syövä heteromies. Näin menee feminatsin tasa-arvoinen ajattelu käytännössä.
- YksinkertaisetStandardit
Miten itse tulkitset asian? Peilikuvana ilmeisesti.
YksinkertaisetStandardit kirjoitti:
Miten itse tulkitset asian? Peilikuvana ilmeisesti.
Ei ne mitään tulkitse, nuo typerykset vain luulee tietävänsä.
- lumiäijä
Sorry mutta tuollaiset simppelit provot toimivat huonosti...
Suomessa lasten fyysinen kurittaminen on laissa kielletty, vanhempien tausta ei tätä asiaa muuta. Kyllä, ihan varmasti puutun jos sellainen tilanne tulee, olipa kantasuomalainen , maahanmuuttaja tai kuka nyt hyvänsä.
Toisekseen, kulttuurierot oleellisempia kuin uskonto. Kristitytkään ei toimi samalla tavoin joka paikassa, minkään asian suhteen... Suomen tataari tuskin pieksee lapsiaan sen enempään kuin luterilainen naapuri.- lumiäijä
usko.vainen kirjoitti:
Kun puhut kristityistä keitä tarkoitat?
Kristinusko on valtauskonto koko läntisessä maailmassa.. Vanha testamentti aika rajua tekstiä, ehkä sieltäkin joku ottaa ohjeita.
lumiäijä kirjoitti:
Kristinusko on valtauskonto koko läntisessä maailmassa.. Vanha testamentti aika rajua tekstiä, ehkä sieltäkin joku ottaa ohjeita.
Mutta keitä SINÄ tarkoitat kun puhut kristityistä?
Raamattu ei puhu kristityistä kirkon jäseninä.- lumiäijä
usko.vainen kirjoitti:
Mutta keitä SINÄ tarkoitat kun puhut kristityistä?
Raamattu ei puhu kristityistä kirkon jäseninä.Eikös tässä ketjussa niputeta yhden uskonnon edustajat kaikki yhteen nippuun, kunhan sinne päin ;)
En ole kristitty enkä muslimi, en tiedä miten haluatte itsenne määritellä. Sen tiedän ettei ole mitään yhtä kristittyä kulttuuria tai yhtä islamilaista kulttuuria, josta voisi vetää suoria johtopäätöksiä lastenkasvatuksesta. - Kummallista-
lumiäijä kirjoitti:
Eikös tässä ketjussa niputeta yhden uskonnon edustajat kaikki yhteen nippuun, kunhan sinne päin ;)
En ole kristitty enkä muslimi, en tiedä miten haluatte itsenne määritellä. Sen tiedän ettei ole mitään yhtä kristittyä kulttuuria tai yhtä islamilaista kulttuuria, josta voisi vetää suoria johtopäätöksiä lastenkasvatuksesta.Puhut kristityissä mutt et tiedä keitä he ovat - kummallista.
- lumiäijä
Kummallista- kirjoitti:
Puhut kristityissä mutt et tiedä keitä he ovat - kummallista.
Sinä varmaan olet ja osaat kertoa kasvattavatko kaikki kristityt kaikkialla lapsiaan samalla tavalla...
- Kummallista-
lumiäijä kirjoitti:
Sinä varmaan olet ja osaat kertoa kasvattavatko kaikki kristityt kaikkialla lapsiaan samalla tavalla...
Määrittele ensin keitä tarkoitat kristityillä niin kerron.
>Suomessa lasten fyysinen kurittaminen on laissa kielletty, vanhempien tausta ei tätä asiaa muuta. Kyllä, ihan varmasti puutun jos sellainen tilanne tulee, olipa kantasuomalainen , maahanmuuttaja tai kuka nyt hyvänsä.
Agree.- Lumiäijä
Kummallista- kirjoitti:
Määrittele ensin keitä tarkoitat kristityillä niin kerron.
Mitä muuta virallista määrittelyä voi olla kuin jonkun kristillisen kirkon/yhteisön jäsenyys. Jokaisella voi olla sitten oma käsitys mikä on "aito" krisititty,muslimi, budhalainen...
Tietenkin puuttuisin ihan riippumatta olisiko kyse muslimista, ateistista tai kristitystä, mutta eipä noita ole vastaa tullut.
Typerä kysymys.
Eiköhän se ole niin, että aina pitää puuttua lasten pahoinpitelyyn. Ei siinä kysellä kenenkään uskonnollisia tai aatteellisia taustoja.- korkkiruuville
Et siis puutu?
korkkiruuville kirjoitti:
Et siis puutu?
Selvitä Räyhis pääsi, kun et selvää suomea taaskaan ymmärrä. Vai onko se patologista?
- bgvgvvg
sais nähdä koska mummeli puuttuu pahoinpitelyihin!
ettei vaan tullut mummelilla taas sopaskaa kirjoituksiinsa...
- mielenrauhaa-
sharia lain mukaan vaimoa on myös kuritettava, sehän on sitä, paljon puhuttua islamin rauhaa.
http://areena.yle.fi/1-3869235 Ja tässä sitä opetetaan Ihan varmasti puuttuisin. Lapsia ei pahoipidellä oli sitten kuka hyvänsä.
- nhbgvfrc
Nämä faktat ovat myös sinulle alemapna, hyvä se on rikollisuuden edustajienkin tietää:
"nhbtcrcxerxe 17.2.2017 11:14"
- fgdfdf
Ei ne taida julkisesti hakata lapsia tai vaimoja. Enkä siltikään menis väliin koska pikkasen eri kulttuuri heillä, mikäs oikeus mulla olis mennä sanomaan miten kasvattaa omaa lastansa.
- entäslaki
Entä Suomen lain noudattaminen. Hehän syyllistyvät pahoinpitelyyn.
- nhbtcrcxerxe
Lapsia tulee aina suojata...
-----------------------------
...kristittyjen lapsiakin vihaavien rikollisuutta vastaan:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890
https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2258514
- 1166187
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465692Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323980- 683868
- 303038
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262793On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282755Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252717- 472650