Jumalan kännykän numero?

vapaakäsi

Nämä uskoon mäjähtäneen kansalaiset ja saarnaajat kertovat automatkoillaan puhuneensä Jumalan kanssa?
Jos sattuu osumaan näihin EU:n yhteisiin kännykkäratsioihin ja virkamies epäilee kuljettajaa kännykkään puhumisesta. Polliisi kysyy tuliko puhuttua ajon aikana kännykkään ilman handsfreetä, joo puhuin Jumalan kanssa ja kysyin kokoontumispaikan osoitetta....miten polliisi suhtautuisi:
- voisi antaa myös sakot poliisin työn haittaamisesta
- jaaha sitä ollaan niin kun juhlatuulella, puhalletaampas tähän
- mitä lääkkeitä teille on määrätty tai mitä olette ottaneet
- keskustelettoko usein "Jumalan" kanssa puhelimessa

21

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roponen

Ihminen on kolminainen, varmaankin tässä tärkeysjärjestyksessä: henki, sielu ja ruumis. Uskomattomalla on tuo iäisyyshenki kuollut rikoksiinsa ja synteihinsä. Mutta kun hän huutaa Jeesusta avuksi ja kokee pelastuksen, herättää Jumalan hänen henkensä uudestisyntymisessä syntien anteeksiannon yhteydessä. Siksi uskovainen voi seurustella Herransa kanssa hengessään. Uskomaton sen sijaan ei voi.

Eli Jumalan puhelinnumero on: (suunta) ylöpäin-1013 "Sillä 'jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu'." (Roomalaiskirje 10:13) Aiemmin samassa luvussa sanotaan: "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan". (jakeet 9-10)

Tässä sinulle keino saada yhteys Jumalaan. Vielä olet synneissäsi ja häpäiset elämälläsi Jumalaa. Pakene siis tulevaa tuomiota Jeesuksen veren suojiin vielä kun aikaa on. Hän kehottaa sinua siihen, kuten mekin. Silloin sinulla on aina suora yhteys Herraan, koska olet hänen rakas lapsensa. "Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä". (2 Korinttolaiskirje 6:1-2)

• näin.on

Pyhä Henki puhuu eräille ihmisille. Kaikki henget tulee toki koetella, mutta totuus on se, että on myös oikeaa profetian henkeä. On todella typerää alkaa kysellä lääkityksen perään, jos Pyhä Henki kommunikoi jollekin ihmiselle.

Jos Jumala profeettaa pilkkaa hulluksi, niin pilkkaaja ansaitsee tuomion helvettiin. Pyhä Hengen pilkka on synti, jota ei saa anteeksi.

Mt 5:22: ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Mt 12: 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

• Kummasti se Jumala näyttä kuitenkin puhuvan ihmisillelähnnä sen mukaan, mitä ihminen itse Jumalan haluaa puhuvan...

• näin.on
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Kummasti se Jumala näyttä kuitenkin puhuvan ihmisillelähnnä sen mukaan, mitä ihminen itse Jumalan haluaa puhuvan...

Niin kaikki henget tulee koetella. Mutta on myös niitä, joille Jumala puhuu. Onhan tämän sanansaattajana esiintyneen henkilön profetia toteutunut, kun Patrick Tiainen on joutunut pakkolomalle seurakunnasta. http://keskustelu.suomi24.fi/t/14158187/patrick-tiainen-menettaa-seurakuntansa

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Kummasti se Jumala näyttä kuitenkin puhuvan ihmisillelähnnä sen mukaan, mitä ihminen itse Jumalan haluaa puhuvan...

Ei Jumala aina puhu sitä mitä ihminen tahtoo kuulla. Minulle Jumala puhui suunnilleen neljä vuotta että minu tulee tehdä parannus synneistäni ja antaa elämäni hallintavalta Jeesukselle Kristukselle ja seurata Häntä. Ei se ollut sellainen asia jota minä toivoin Jumalan puhuvan minulle.

Minä taistelin Jumalan kehotusta vastaan enkä tahtonut nöyrtyä siihen parannukseen ja uskonratkaisuun mitä Jumala vaati minulta koska minä ymmärsin että siitä seuraa suuri elämäni muutos jota minä en tahtonut. Mutta Jumala suorastaan vaati minua antamaan itseni Hänelle.

Talvella 1991 minä lopulta tein mitä Jumala oli minulle puhunut neljän vuoden ajan. Minä annoin itseni täydellisesti ja ehdoitta Jumalalle. Siitä lähti uskon elämäni ja Jumalan puhe muuttui toisenlaiseksi. Nyt Jumala sanoi minulle että minä tahdon että sinä tunnustat nimeni ihmisten edessä. Tunnusta työkavereillesi että Jeesus Kristus on sinun Herrasi. Tunnustin seuraavalla kahvirastilla Jeesuksen Herrakseni työkavereille ja minä koin pelastuksen ja sain pelastusvarmuuden. Jumalan kehotus tunnustaa Jeesus ihmisten edessä loppui siihen yhteen kertaan koska minä tottelin ensimmäisellä kertaa. Jos en olisi heti totellut, Jumala olisi jatkanut sitä kehottamistaan.

Sitten seuraavaksi Jumala puhui minulle yksityisiä asioita joita ei tässä ole tarpeen mainita. Enkä edes muista kaikkea. Mutta Jumala puhui minulle päivittäin koska minulla oli nyt yhteys Jumalaan. Hän on elävä puhuva Jumala. Mutta yhden tärkeän asian tahdon mainita.

Jumala puhui minulle kasteesta. Minun tulee ottaa kaste ja kastattaa itseni uskovien upotuskasteella. Sekin oli selvää Jumalan puhetta. Ja minä totelin saman vuodenn toukokuussa ja kastatin itseni. Ja voi valtavaa mikä siunaus siitä seurasi. Olin Jumalan läsnäolossa ja Hänen rakkautensa ympäröimä. Jumala ei enää kehottanut minua ottamaan kaste. Hän puhui uusista asioista.
        Näin Jeesuksen seuraaminen toimii käytännön elämässä.

Ilman Jumalan puhetta minä en olisi edes tullut uskoon. Sekin on siis Jumalan puhetta. Ihminen ei yleensä tahdo että Jumala painaa päälle ja käskee tekemään uskon ratkaisun ja antamaan elämän Jeesukselle Kristukselle. Ilman Jumalan puhetta uskova ei voisi seurata Jeesusta. Jeesus lupaa että Hänen lampaansa kuulevat Hänen äänensä ja ne seuraavat Häntä.

• Jaikal91 kirjoitti:

Ei Jumala aina puhu sitä mitä ihminen tahtoo kuulla. Minulle Jumala puhui suunnilleen neljä vuotta että minu tulee tehdä parannus synneistäni ja antaa elämäni hallintavalta Jeesukselle Kristukselle ja seurata Häntä. Ei se ollut sellainen asia jota minä toivoin Jumalan puhuvan minulle.

Minä taistelin Jumalan kehotusta vastaan enkä tahtonut nöyrtyä siihen parannukseen ja uskonratkaisuun mitä Jumala vaati minulta koska minä ymmärsin että siitä seuraa suuri elämäni muutos jota minä en tahtonut. Mutta Jumala suorastaan vaati minua antamaan itseni Hänelle.

Talvella 1991 minä lopulta tein mitä Jumala oli minulle puhunut neljän vuoden ajan. Minä annoin itseni täydellisesti ja ehdoitta Jumalalle. Siitä lähti uskon elämäni ja Jumalan puhe muuttui toisenlaiseksi. Nyt Jumala sanoi minulle että minä tahdon että sinä tunnustat nimeni ihmisten edessä. Tunnusta työkavereillesi että Jeesus Kristus on sinun Herrasi. Tunnustin seuraavalla kahvirastilla Jeesuksen Herrakseni työkavereille ja minä koin pelastuksen ja sain pelastusvarmuuden. Jumalan kehotus tunnustaa Jeesus ihmisten edessä loppui siihen yhteen kertaan koska minä tottelin ensimmäisellä kertaa. Jos en olisi heti totellut, Jumala olisi jatkanut sitä kehottamistaan.

Sitten seuraavaksi Jumala puhui minulle yksityisiä asioita joita ei tässä ole tarpeen mainita. Enkä edes muista kaikkea. Mutta Jumala puhui minulle päivittäin koska minulla oli nyt yhteys Jumalaan. Hän on elävä puhuva Jumala. Mutta yhden tärkeän asian tahdon mainita.

Jumala puhui minulle kasteesta. Minun tulee ottaa kaste ja kastattaa itseni uskovien upotuskasteella. Sekin oli selvää Jumalan puhetta. Ja minä totelin saman vuodenn toukokuussa ja kastatin itseni. Ja voi valtavaa mikä siunaus siitä seurasi. Olin Jumalan läsnäolossa ja Hänen rakkautensa ympäröimä. Jumala ei enää kehottanut minua ottamaan kaste. Hän puhui uusista asioista.
        Näin Jeesuksen seuraaminen toimii käytännön elämässä.

Ilman Jumalan puhetta minä en olisi edes tullut uskoon. Sekin on siis Jumalan puhetta. Ihminen ei yleensä tahdo että Jumala painaa päälle ja käskee tekemään uskon ratkaisun ja antamaan elämän Jeesukselle Kristukselle. Ilman Jumalan puhetta uskova ei voisi seurata Jeesusta. Jeesus lupaa että Hänen lampaansa kuulevat Hänen äänensä ja ne seuraavat Häntä.

Tähän vielä Jumalan Sanaa asian tiimoilta

Psalmi 81:5-17 "Sillä tämä on käsky Israelille, Jaakobin Jumalan säädös.
        Hän asetti sen todistukseksi Joosefille käydessään Egyptin maata vastaan. Minä kuulen puheen, joka on minulle outo: "Minä nostin taakan hänen hartioiltansa, hänen kätensä pääsivät kantokorin kuormasta. Hädässäsi sinä huusit, ja minä vapautin sinut; ukkospilven peitosta minä vastasin sinulle, minä koettelin sinua Meriban veden luona." Sela.

"Kuule, kansani, minä varoitan sinua; Israel, jospa sinä minua kuulisit! Älköön sinulla olko muukalaista jumalaa, äläkä kumarra vierasta jumalaa. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut Egyptin maasta; avaa suusi, niin minä sen täytän. Mutta minun kansani ei kuullut minun ääntäni, eikä Israel noudattanut minun mieltäni. Niin minä annoin heidän mennä pois sydämensä paatumuksessa, he saivat vaeltaa omien neuvojensa mukaan.

Oi, jospa minun kansani minua kuulisi ja Israel vaeltaisi minun teilläni,
        niin minä pian masentaisin heidän vihollisensa ja kääntäisin käteni heidän vihamiehiänsä vastaan. Ne, jotka Herraa vihaavat, matelisivat hänen edessään, ja heidän kohtalonsa kestäisi iankaikkisesti. Mutta kansaansa hän ruokkisi parhaalla nisulla; minä ravitsisin sinua hunajalla kalliosta."

• Sanan_mukaan

Tiedän eräitä henkilöitä, jotka ovat yrittäneet leimata Jumalan profeettoja mielisairaaksi. Sanan mukaan tämä on Pyhän Hengen pilkkaa, josta saa tuomion helvettiin. Siitä hellariseurakunnankin johtaja voi tipahtaa tuleen.

Tällaista kuoleman syntiä tekee moni fariseus, kun eivät hyväksy Jumalan toimintaa toisen henkilön kautta. Ilmeisesti fariseukset haluaisivat itse olla niitä, joka saa julistaa profetioita, mutta jos joku toinen henkilö sellaisen kunnian saa, niin se ei kelpaa heille.

Jumalan profetia joko vahvistaa Jumalan omia, mutta myös paaduttaa niitä fariseuksia, joilla on kaapissa sellaista, ettei Jumala halua heitä taivaaseen ottaa. Kun Jumala haluaa paaduttaa fariseuksen helvetin tuomioon, niin hän lähettää oman profeettansa heidän luokse, jotta Jumala saa pilkasta aiheen tuomita fariseukset helvettiin.

Tuomio alkaa Jumalan huoneesta ja fariseusten tuomiot helvettiin puhdistavat pelastukseen tarkoitetun seurakunnan. Sanan mukaan vain hyvin harva pelastuu taivaaseen ja somessa suuta louksuttavat "uskovat" putsataan helvetin kaatopaikalle.

Aloittajan kommentti saattaa olla jo Pyhän Hengen pilkkaa. Ei pitäisi somessa avata suurta suutaan.

• leipääjaviiniä

"Aloittajan kommentti saattaa olla jo Pyhän Hengen pilkkaa. Ei pitäisi somessa avata suurta suutaan."
        Hih, polliisi sanoo ratsiassa; "puhalletaampa tähän pilliin - on nautittu viiniä enemmän kun öylättiä, autossa kun tuoksahtaa selvästi "pyhähenki".

• saviseutulainen

>>Tuomio alkaa Jumalan huoneesta ja fariseusten tuomiot helvettiin puhdistavat pelastukseen tarkoitetun seurakunnan. Sanan mukaan vain hyvin harva pelastuu taivaaseen ja somessa suuta louksuttavat "uskovat" putsataan helvetin kaatopaikalle.<<

>>>Aloittajan kommentti saattaa olla jo Pyhän Hengen pilkkaa. Ei pitäisi somessa avata suurta suutaan.<<<

Ei pitäisi, ei - eikä ehkä ryhtyä noin estottomaan helvetintuomioiden jakelemiseen!!

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidätkin tuomitaan ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan".

"ÄLKÄÄ LAUSUKO KADOTUSTUOMIOTA KENELLEKÄÄN".

• >>>Kun Jumala haluaa paaduttaa fariseuksen helvetin tuomioon, niin hän lähettää oman profeettansa heidän luokse, jotta Jumala saa pilkasta aiheen tuomita fariseukset helvettiin. <<<

Sinä todistat Jumalaa vastaan. Todistat ikään kuin Jumala tahtoisi tuomita jonkun tai joitakin ihmisiä kadotukseen. Jumala ei todellakaan tahdo tuomita ketään.

Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Jumala ei tahdo että yksikään ihminen hukkuu kadotukseen vaan Hän tahtoo että kaikki pelastuisivat. 1 Tim 2:3-4 ja Joh 3:16

• Sanan_mukaan
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>Kun Jumala haluaa paaduttaa fariseuksen helvetin tuomioon, niin hän lähettää oman profeettansa heidän luokse, jotta Jumala saa pilkasta aiheen tuomita fariseukset helvettiin. <<<

Sinä todistat Jumalaa vastaan. Todistat ikään kuin Jumala tahtoisi tuomita jonkun tai joitakin ihmisiä kadotukseen. Jumala ei todellakaan tahdo tuomita ketään.

Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Jumala ei tahdo että yksikään ihminen hukkuu kadotukseen vaan Hän tahtoo että kaikki pelastuisivat. 1 Tim 2:3-4 ja Joh 3:16

No ainakin faaraon sydämen Jumala paadutti, ettei faarao tekisi parannusta ja tottelisi Jumalaa.

Ei Jumala halua ketään kadotukseen, mutta moni fariseus toimii siten, että Jumala paaduttaa heidän sydämensä, etteivät he pelastuisi. Paatuminen on seurausta fariseusten omista synneistä.

Raamattu on selvä sen asian suhteen, että Pyhän Hengen pilkkaaminen johtaa kadotukseen. Samoin jos pilkkaa Jumalan profeettaa mielisairaaksi, niin silloin ei pilkkaa profeettaa vaan Pyhää Henkeä.

Aloittaja kehotti tarkistamaan sellaisen henkilön lääkityksen, jolle Jumala puhuu. Tällainen kommentointi saattaa olla Pyhän Hengen pilkkaa. En kadotustuomioita ole aloittajalle lukenut, vaan todennut sen, mitä hän on kirjoittanut. Siitä voi tehdä oikeat johtopäätökset.

Somekommentaattorit vetävät itsensä päälle tuomion helvettiin, kun täällä ärisevät vastuuttomasti.

• saviseutulainen
        Sanan_mukaan kirjoitti:

No ainakin faaraon sydämen Jumala paadutti, ettei faarao tekisi parannusta ja tottelisi Jumalaa.

Ei Jumala halua ketään kadotukseen, mutta moni fariseus toimii siten, että Jumala paaduttaa heidän sydämensä, etteivät he pelastuisi. Paatuminen on seurausta fariseusten omista synneistä.

Raamattu on selvä sen asian suhteen, että Pyhän Hengen pilkkaaminen johtaa kadotukseen. Samoin jos pilkkaa Jumalan profeettaa mielisairaaksi, niin silloin ei pilkkaa profeettaa vaan Pyhää Henkeä.

Aloittaja kehotti tarkistamaan sellaisen henkilön lääkityksen, jolle Jumala puhuu. Tällainen kommentointi saattaa olla Pyhän Hengen pilkkaa. En kadotustuomioita ole aloittajalle lukenut, vaan todennut sen, mitä hän on kirjoittanut. Siitä voi tehdä oikeat johtopäätökset.

Somekommentaattorit vetävät itsensä päälle tuomion helvettiin, kun täällä ärisevät vastuuttomasti.

>>Sanan mukaan vain hyvin harva pelastuu taivaaseen ja somessa suuta louksuttavat "uskovat" putsataan helvetin kaatopaikalle.<<

>>>Somekommentaattorit vetävät itsensä päälle tuomion helvettiin, kun täällä ärisevät vastuuttomasti.<<<

Etkä edelleenkään malta olla tekemättä arviota siitä ketkä ovat menossa helvettiin!!

" ...kun täällä ärisevät vastuuttomasti."

Hmm ... :)

• KoettuMontaKertaa

Jumalan kännykkänumero on 5015.

Soitto tapahtuu Raamatulla.

1. Kun tulee paha päivä, hanki tai lainaa Raamattu. Netissäkin on Raamattu.

2. Etsi psalmi 50.

3. Etsi jae 15 psalmista 50.

4. Toimi niin kuin jakeessa lukee.

Näin saat yhteyden Jumalaan, jos hädässä turvaudut Häneen.

Itse olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että liian herkästi väitämme kuulleemme Jumalan puhetta, joka ei edes ollut Jumalan puhetta.

• taivasoperaattori

Eikö teille ole mitään omia mielipiteitä tai ajatuksia, koska AINA siteerataan raamattua olkoon asia kuinka yksinkertainen tahansa? Kun eletään tässä ja nyt miten toimia tai olla toimimatta se mitä tehdä tulee siitä tilanteesta.
      En voi kertoa kysyn ensin Jumalalta ja jos Jumala on kiireinen soitan Jeesukselle...

• Uskovilla on mielipiteitä ja he voivat kertoa niistä siteeraamatta Raamattua. Mutta uskova on saanut ja myös kokenut suuren siunauksen lukemalla/kuulemalla Raamatun Sanaa. Raamatun Sanassa on Henki ja elämä sen uskovalle ja Sanaa tottelevalle ihmiselle.

Raamatun Sana siis vaikuttaa uskovan ihmisen elämässä. Ja Jumala on lähettänyt Sanansa siunaukseksi. Siksi uskovat tahtovat siteerata Raamattua että toisetkin ihmiset saisivat Sanasta sen siunauksen joka siinä on.

Sitten Raamatun Sana on totuus. Koko Raamattu kokonaisuutena on Totuus.
        Ja uskov tahtoo välittää totuuden Sanaa. Ja totuuden Sana muuttaa ihmisiä, jotka uskovat ja ottavat sen vastaan, Jumalan muuttamina Jumalan tahtomaan suuntaan.

Tahdotko muuttua sellaiseksi miksi Jumala tahtoo sinut muuttaa? Usko ja ota vastaan ja tottele Jumalan Sanaa Raamatussa.

• >>>En voi kertoa kysyn ensin Jumalalta ja jos Jumala on kiireinen soitan Jeesukselle...<<<

Et voi päästä Jumalan puheille ohi Jeesuksen. Sinä tulet Jumalan luokse Jeesuksen Kristuksen kautta. Sinä myös uskot Jumalaan vain Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hänessä. Muut nimet ja persoonat eivätkä johda sinua uskomaan elävään Jumalaan niin että saisit yhteyden Luojaan.

Muuta tietä Jumalan puheille ei ole kuin Herra Jeesus Kristus. Mikäli johtaja on määrännyt yhden miehen välikädekseen ja sanonut että ketään ei saa päästää puheilleni ohi tämän miehen, kukaan ei voi tulla johtajan luokse hänen eteensä muuten kuin sen johtajan määrämän yhden miehen kautta. Sinä joudut siis ottamaan yhteyttä siihen mieheen päästäksesi johtajan puheille. Jeesus Kristus on tällainen välimies Jumalan ja ihmisen välissä. Jumala itse on määrännyt peruuttamattomasti näin. Niin se on sitten niin, ja meidän on se hyväksyttävä. Muussa tapauksessa me emme pääse Jumalan luokse.

• Sanan_mukaan
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>En voi kertoa kysyn ensin Jumalalta ja jos Jumala on kiireinen soitan Jeesukselle...<<<

Et voi päästä Jumalan puheille ohi Jeesuksen. Sinä tulet Jumalan luokse Jeesuksen Kristuksen kautta. Sinä myös uskot Jumalaan vain Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hänessä. Muut nimet ja persoonat eivätkä johda sinua uskomaan elävään Jumalaan niin että saisit yhteyden Luojaan.

Muuta tietä Jumalan puheille ei ole kuin Herra Jeesus Kristus. Mikäli johtaja on määrännyt yhden miehen välikädekseen ja sanonut että ketään ei saa päästää puheilleni ohi tämän miehen, kukaan ei voi tulla johtajan luokse hänen eteensä muuten kuin sen johtajan määrämän yhden miehen kautta. Sinä joudut siis ottamaan yhteyttä siihen mieheen päästäksesi johtajan puheille. Jeesus Kristus on tällainen välimies Jumalan ja ihmisen välissä. Jumala itse on määrännyt peruuttamattomasti näin. Niin se on sitten niin, ja meidän on se hyväksyttävä. Muussa tapauksessa me emme pääse Jumalan luokse.

Sinä et pysy asiassa. Todellisuudessa sinä vastustat Jumalaa ja halveksut profetointia.

Profetointi on aina koeteltava, mutta on myös niin, että itsekkäät fariseukset ovat aina vastustaneet Jumalaa. Jos Pyhää Henkeä vastustaa, niin taivaan portit heilahtavat kiinni. Tämä koskee myös sinua. Jumala tietää kyllä, mitä tekee.

Kun Jumala lähettää profeettansa, niin se on suunniteltu juttu. Sitä joko lankeaa Pyhän Hengen vastustamiseen tai saa viisaita neuvoja. Fariseukset eivät usko viisaita neuvoja, vaan haluavat itse olla omat neuvonsa. Heidän sydän paatuu ja he lankeavat kadotukseen vievään syntiin ihan tarkoituksella.

• Sanan_mukaan kirjoitti:

Sinä et pysy asiassa. Todellisuudessa sinä vastustat Jumalaa ja halveksut profetointia.

Profetointi on aina koeteltava, mutta on myös niin, että itsekkäät fariseukset ovat aina vastustaneet Jumalaa. Jos Pyhää Henkeä vastustaa, niin taivaan portit heilahtavat kiinni. Tämä koskee myös sinua. Jumala tietää kyllä, mitä tekee.

Kun Jumala lähettää profeettansa, niin se on suunniteltu juttu. Sitä joko lankeaa Pyhän Hengen vastustamiseen tai saa viisaita neuvoja. Fariseukset eivät usko viisaita neuvoja, vaan haluavat itse olla omat neuvonsa. Heidän sydän paatuu ja he lankeavat kadotukseen vievään syntiin ihan tarkoituksella.

Mooses rukoili kansan puolesta jolle Jumala oli langettanut tuomionsa uppiniskaisuuden tähden. Mooses ei hyväksynyt Jumalan ehdotusta että Hän teksi Mooseksesta suurilukuisen kansan. Mooses kääntyi Jumalan puoleen rukoillen Jumalalta armoa kansalle ja että Jumala pyyhkisiä hänen itsensä nimen pois kirjasta johon kirjoittaa. Tämän kaiken Mooses teki uhrautumalla itse Jumalalle rukouksessa.

Miten sinä käyttäydyt "tuomittua" kohtaan ja mitä puhut Jumalalle tuomitusta?

2.Mooseksen kirja:
        32:1 Mutta kun kansa näki, että Mooses viipyi eikä tullut alas vuorelta, kokoontui kansa Aaronin ympärille ja sanoi hänelle: "Nouse, tee meille Jumala, joka käy meidän edellämme. Sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta."
        32:2 Niin Aaron sanoi heille: "Irroittakaa kultarenkaat, jotka ovat vaimojenne, poikienne ja tyttärienne korvissa, ja tuokaa ne minulle."
        32:3 Ja kaikki kansa irroitti kultarenkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja he toivat ne Aaronille;
        32:4 ja hän otti vastaan kullan heidän käsistään, kaavaili sitä piirtimellä ja teki siitä valetun vasikan. Ja he sanoivat: "Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta."
        32:5 Kun Aaron tämän näki, rakensi hän sille alttarin; ja Aaron julisti ja sanoi: "Huomenna on Herran juhla."
        32:6 Ja he nousivat varhain seuraavana päivänä ja uhrasivat polttouhreja ja toivat yhteysuhreja; ja kansa istui syömään ja juomaan, ja sitten he nousivat iloa pitämään.
        32:7 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Mene, astu alas, sillä sinun kansasi, jonka johdatit Egyptin maasta, on turmion tehnyt.
        32:8 Pian he poikkesivat siltä tieltä, jota minä käskin heidän kulkea; he tekivät itselleen valetun vasikan. Sitä he ovat kumartaneet, ja sille he ovat uhranneet ja sanoneet: 'Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta.'"
        32:9 Ja Herra sanoi vielä Moosekselle: "Minä näen, että tämä kansa on niskurikansa.
        32:10 Anna minun olla, että vihani leimahtaisi heitä vastaan, hukuttaakseni heidät; mutta sinusta minä teen suuren kansan."
        32:11 Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?
        32:12 Miksi egyptiläiset saisivat sanoa: 'Heidän onnettomuudekseen hän vei heidät pois, tappaaksensa heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä'? Käänny vihasi hehkusta ja kadu sitä turmiota, jonka aiot tuottaa kansallesi.
        32:13 Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itse kauttasi vannonut ja sanonut: 'Minä teen teidän jälkeläistenne luvun paljoksi kuin taivaan tähdet; ja koko tämän maan, josta olen puhunut, minä annan teidän jälkeläisillenne, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi.'"
        32:14 Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.
        32:15 Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta, ja hänen kädessään oli kaksi laintaulua. Ja tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu.
        32:16 Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.
        32:17 Kun Joosua kuuli kansan huudon, sen melutessa, sanoi hän Moosekselle: "Sotahuuto kuuluu leiristä."
        32:18 Mutta tämä vastasi: "Se ei ole voittajien huutoa, eikä se ole voitettujen huutoa; minä kuulen laulua."
        32:19 Ja kun Mooses lähestyi leiriä ja näki vasikan ja karkelon, niin hänen vihansa syttyi, ja hän heitti taulut käsistänsä ja murskasi ne vuoren juurella.
        32:20 Senjälkeen hän otti vasikan, jonka he olivat tehneet, poltti sen tulessa ja rouhensi sen hienoksi ja hajotti veteen ja juotti sen israelilaisille.
        32:21 Ja Mooses sanoi Aaronille: "Mitä tämä kansa on tehnyt sinulle, kun olet saattanut heidät näin suureen syntiin?"
        32:22 Aaron vastasi: "Älköön herrani viha syttykö; sinä tiedät itse, että tämä kansa on paha.
        32:23 He sanoivat minulle: 'Tee meille jumala, joka käy meidän edellämme; sillä emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta.'
        32:24 Niin minä sanoin heille: 'Jolla on kultaa, irroittakoon sen yltänsä'; ja he antoivat sen minulle. Ja minä heitin sen tuleen, ja siitä tuli tämä vasikka."
        32:25 Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa,
        32:26 niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: "Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni." Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset.
        32:27 Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'"
        32:28 Niin leeviläiset tekivät Mooseksen käskyn mukaan; ja sinä päivänä kaatui kansaa noin kolmetuhatta miestä.

• Jaikal91 kirjoitti:

Mooses rukoili kansan puolesta jolle Jumala oli langettanut tuomionsa uppiniskaisuuden tähden. Mooses ei hyväksynyt Jumalan ehdotusta että Hän teksi Mooseksesta suurilukuisen kansan. Mooses kääntyi Jumalan puoleen rukoillen Jumalalta armoa kansalle ja että Jumala pyyhkisiä hänen itsensä nimen pois kirjasta johon kirjoittaa. Tämän kaiken Mooses teki uhrautumalla itse Jumalalle rukouksessa.

Miten sinä käyttäydyt "tuomittua" kohtaan ja mitä puhut Jumalalle tuomitusta?

2.Mooseksen kirja:
        32:1 Mutta kun kansa näki, että Mooses viipyi eikä tullut alas vuorelta, kokoontui kansa Aaronin ympärille ja sanoi hänelle: "Nouse, tee meille Jumala, joka käy meidän edellämme. Sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta."
        32:2 Niin Aaron sanoi heille: "Irroittakaa kultarenkaat, jotka ovat vaimojenne, poikienne ja tyttärienne korvissa, ja tuokaa ne minulle."
        32:3 Ja kaikki kansa irroitti kultarenkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja he toivat ne Aaronille;
        32:4 ja hän otti vastaan kullan heidän käsistään, kaavaili sitä piirtimellä ja teki siitä valetun vasikan. Ja he sanoivat: "Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta."
        32:5 Kun Aaron tämän näki, rakensi hän sille alttarin; ja Aaron julisti ja sanoi: "Huomenna on Herran juhla."
        32:6 Ja he nousivat varhain seuraavana päivänä ja uhrasivat polttouhreja ja toivat yhteysuhreja; ja kansa istui syömään ja juomaan, ja sitten he nousivat iloa pitämään.
        32:7 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Mene, astu alas, sillä sinun kansasi, jonka johdatit Egyptin maasta, on turmion tehnyt.
        32:8 Pian he poikkesivat siltä tieltä, jota minä käskin heidän kulkea; he tekivät itselleen valetun vasikan. Sitä he ovat kumartaneet, ja sille he ovat uhranneet ja sanoneet: 'Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta.'"
        32:9 Ja Herra sanoi vielä Moosekselle: "Minä näen, että tämä kansa on niskurikansa.
        32:10 Anna minun olla, että vihani leimahtaisi heitä vastaan, hukuttaakseni heidät; mutta sinusta minä teen suuren kansan."
        32:11 Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?
        32:12 Miksi egyptiläiset saisivat sanoa: 'Heidän onnettomuudekseen hän vei heidät pois, tappaaksensa heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä'? Käänny vihasi hehkusta ja kadu sitä turmiota, jonka aiot tuottaa kansallesi.
        32:13 Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itse kauttasi vannonut ja sanonut: 'Minä teen teidän jälkeläistenne luvun paljoksi kuin taivaan tähdet; ja koko tämän maan, josta olen puhunut, minä annan teidän jälkeläisillenne, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi.'"
        32:14 Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.
        32:15 Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta, ja hänen kädessään oli kaksi laintaulua. Ja tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu.
        32:16 Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.
        32:17 Kun Joosua kuuli kansan huudon, sen melutessa, sanoi hän Moosekselle: "Sotahuuto kuuluu leiristä."
        32:18 Mutta tämä vastasi: "Se ei ole voittajien huutoa, eikä se ole voitettujen huutoa; minä kuulen laulua."
        32:19 Ja kun Mooses lähestyi leiriä ja näki vasikan ja karkelon, niin hänen vihansa syttyi, ja hän heitti taulut käsistänsä ja murskasi ne vuoren juurella.
        32:20 Senjälkeen hän otti vasikan, jonka he olivat tehneet, poltti sen tulessa ja rouhensi sen hienoksi ja hajotti veteen ja juotti sen israelilaisille.
        32:21 Ja Mooses sanoi Aaronille: "Mitä tämä kansa on tehnyt sinulle, kun olet saattanut heidät näin suureen syntiin?"
        32:22 Aaron vastasi: "Älköön herrani viha syttykö; sinä tiedät itse, että tämä kansa on paha.
        32:23 He sanoivat minulle: 'Tee meille jumala, joka käy meidän edellämme; sillä emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta.'
        32:24 Niin minä sanoin heille: 'Jolla on kultaa, irroittakoon sen yltänsä'; ja he antoivat sen minulle. Ja minä heitin sen tuleen, ja siitä tuli tämä vasikka."
        32:25 Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa,
        32:26 niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: "Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni." Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset.
        32:27 Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'"
        32:28 Niin leeviläiset tekivät Mooseksen käskyn mukaan; ja sinä päivänä kaatui kansaa noin kolmetuhatta miestä.

32:29 Ja Mooses sanoi: "Koska te nyt olette olleet omia poikianne ja veljiänne vastaan, niin vihkiytykää tänä päivänä Herran palvelukseen, että hän tänä päivänä antaisi siunauksen teille."
        32:30 Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle: "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö - jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne."
        32:31 Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta.
        32:32 Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat."
        32:33 Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani.
        32:34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."
        32:35 Niin Herra rankaisi kansaa, koska he olivat teettäneet vasikan, jonka Aaron teki.

• Jaikal91 kirjoitti:

32:29 Ja Mooses sanoi: "Koska te nyt olette olleet omia poikianne ja veljiänne vastaan, niin vihkiytykää tänä päivänä Herran palvelukseen, että hän tänä päivänä antaisi siunauksen teille."
        32:30 Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle: "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö - jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne."
        32:31 Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta.
        32:32 Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat."
        32:33 Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani.
        32:34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."
        32:35 Niin Herra rankaisi kansaa, koska he olivat teettäneet vasikan, jonka Aaron teki.

Paavali rukoili myös itsensä uhraten heimoveljiensä pelastumisen puolesta, Hän sanoo tekevänsä tämän Pyhässä Hengessä? Miten sinä, missä hengessä puhut jos toivot toiselle ihmiselle kadotusta?

Roomalaiskirje:
        9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
        9:2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
        9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5230
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      2465
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1478
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      51
      1077
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1033
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66