Syvimmät meriemme kohdat ovat yli 10 km:n syvyisiä. Kuutiometri vettä painaa 1000 kg.
Neliön kokoinen ala tuosta 10 km:n syvänteestä painaa siis 10 000 000 kiloa.
Aikamoinen voima siis pitää merta paikallaan ettei tuo avaruuteen karkaa.
Minä olenkin aikamoinen voimamies koska tuon voiman vaikutuksen alla hyppään korkeutta kuitenkin yli metrin.
On se tuo painovoima aika metka juttu.
10
279
Vastaukset
Gravitaatio vetää jokaista pienintä massahiukkasta erikseen. Se ei pidä lukua siitä, millaisia erillisiä kappaleita nuo hiukkaset muodostavat. Siten kappaleiden, ihmistenkään paino ei merkitse gravitaatiolle mitään. Ja huo hiukkasethan ovat äärimmäisen kevyitä. Yksi kerrallaan niitä on helppo vetää, joskin gravitaatio on jokaisen pienimmän massahiukkasen oma voima. Siten kommentoijankin jokainen alkeishiukkanen vetää maapallon hiukkasia puoleensa. Gravitaario on siis hyvin monimutkainen ilmiö.
- ohkfl
On se painovoima varmaan litteämaa hörhölle ylivoimaisen vaikea asia käsiteltäväksi.
Yksinkertaisempi ja helpompi vastaus on: Koska jumala.
Muutahan teiltä ei voi olettaakaan olettehan yksinkertaisia ihmisiä. - Lemmings3
Kuutiometri ilmaakin painaa noin 1,3 kiloa. Mutta kehomme ovat adaptoituneet paineeseen. Olemme siihen syntyneet emmekä sitä tunne. Silti ilmakin on ainetta siinä missä vesikin, mutta ohuempaa. Keuhkot pumppaa koko ajan. Ajatukset laukkaa koko ajan. Sinä mietit mitä niistä seuraan?
- HuHuHuuuuu
Eikä tässä vielä kaikki. Saunassa on yli sata astetta lämmintä, etkä kiehu elävältä. Niinpä niin, mieti sitä !
- Ei_pala_palaa_
Mieti sitä! Niin.
Laita kätesi 100c asteiseen uuniin. Niin.
Palaako käsi. Niin. Palaa tietysti.
Saunassa suurempi pinta-ala. Hölmö.
- MyysteeriMies
Pyörän ulko ja sisäkehä pyörivät eri nopeudella, eikä mene rikki ja on yksi kiinteä kappale !
- moroporomis
moro
"Neliön kokoinen ala"
Minkä kokoisen neliön? Sitäpaitsi kyse on veden paineesta. 10km syvällä vettä on niin paljon päällä että ihminen ei selviäisi siellä. Sama juttu ilman kanssa. Vuorenhuipulla on vähemmän ilmanpainetta kuin veden tasolla.- FunteerasinIhaite
Tuo neliön kokoinen ala vettä on siis 10 km:n korkuinen.
Painaako se vähemmän eteläisellä pallonpuoliskolla kuin pohjoisella?
Nähdäkseni painovoima pitää vesimassan paikoillaan pohjoisella puoliskolla.
Eteläisellä puoliskolla täytyy olla todellakin kyse työntävästä voimasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625