Mitä takapiha-astronomit kuvaa

KaipaanSelitystä

Eli siis Maa on lättä, ja taivaankansi ei ole mitä meille uskotellaan jne.

Kuitenkin jokainen amatööri-valokuvaaja voi oikealla kohtuuhintaisella laitteistolla kuvailla yötaivasta, ja saada aikaan vaikkapa kuvia kuinka kiertoradalla olevasta väitetystä avaruusasemasta.

Mutta koska siis kiertorataa ei ole, mitä nämä amatöörit siis kuviinsa saavat?

Esimerkkikuvia voi hakea vaikka Googlella, kuvahakuun ja avainsanoiksi "iss transit".

Toistetaan, jokainen voi mennä halutessaan kauppaan ja ostaa välineet ja toteuttaa samanlaiset kuvat ihan itse, ei tarvitse uskoa kenenkään toisen ottamiin kuviin!

Myös jokainen epäilijä. Kyse on vain uskalluksesta ja tahdosta.

Mitä kuviin on tallentunut?

13

222

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kyllä. Mutta on niin, että meillä useimmilla on vakaumus asiasta. Esimerkiksi minä pidän selvänä, että kuumatkat on tehty, Maata kiertää satelliitteja ja Maa on pyöreä. Jos joku esittää tai on esittävineen jotakin epäilyttävää vastaan, en minä siitä välitä, vaan ajattelen, että tuohonkin täytyy löytyä pätevä selitys - koska asiat kerta kaikkiaan ovat niin kuin edellä on sanottu.

Vastaavasti "toisuskoiset" pitävät selvänä tai haluavat uskoa, että Kuussa ei ole käyty, satelliitteja ei ole ja Maa on litteä. Joten päinvastaisten todisteiden on pakosta oltava erehdyksiä tai huijausta tai mitä tahansa paikkansapitämätöntä. Eikä heidänkään välttämättä tarvitse tietää, mitä ne ovat, ne vain eivät voi olla tosia.

• OmituisiaHöpöttäjiä

Vastaisitko kuitenkin kysymykseen höpötyksen sijaan?

• OmituisiaHöpöttäjiä kirjoitti:

Vastaisitko kuitenkin kysymykseen höpötyksen sijaan?

Tuossa edessä oli viesti, joka nyt täysin kadonnut. Vastasin siihen.
        Minä uskon ISS:iin ilman omia kuviakin. Aloitukseen vastaan, että kuvissa näkyy milloin mitäkin.

• niin_mutta

Miksi maapallo olisi litteä, kun kaikki muut taivaankappaleet ovat pyöreitä?

• OnksSitäOlemassa

En minä ole nähnyt Maan pinnalta otettuja kuviä ISS:stä missään.

• Et siis ole etsinytkään. No, eiväthän kaikki voi olla sellaisesta härvelistä kiinnostuneitakaan. Tai ajattelevat, että kuvat kuitenkin ovat väärennettyjä, maalattuja. Niin tietysti nämäkin:
        https://fi.pinterest.com/cottonscience/iss-photographed-from-earth/

• Naurettavia

• TotuusSattuu
        Naurettavia kirjoitti:

Kyllä. Nuo ovat feikkikuvia.

"Kyllä. Nuo ovat feikkikuvia."

Aloituksen pointti oli kuitenkin että myös sinä voisit itse ottaa varsin halvoilla välineillä ihan samanlaisia kuvia joiden sitten tietäisit olevan aitoja. Mutta ei kiinnosta kun on mukavampi uskoa omiin kuvitelmiin kuin ottaa selvää...

• TotuuttaEtsimässä

Niin, siis ovat feikkikuvia.

Mutta saisiko sitä selitystä siitä mikä osuus noissa kuvissa on se feikki?

SINÄ voit halutessasi ottaa tuollaisen kuvan valitsemallasi kameralla ja sopivalla kaukoputken tapaisella.

Ajat koska kuvia pitäisi koittaa ottaa on saatavilla netistä.

Ja koska siis kuvauksen voi JOKAINEN HALUKAS TOISTAA ITSE, pelkästään toteamalla että nuo kuvat on ladannut feikkaaja ei kelpaa. Asia paljastuisi välittömästi sillä ettei tuollaisen kuvan ottaminen onnistu halukkaalta ilmoitettuna ylilentoaikana.

Onko siis feikki tuossa:

1. Kamera jotenkin muodostaa tuon jutun kuvaan tietyissä kohtaa Planeettaa tiettynä aikana
      2. Taivaankansi on projektori
      3. Se kaukoputki lisää tuon jutun siihen kuvaan, taasen kun sen läpi on katsottu tiettynä aikana paikkaan nähden

Olen aidosti kiinnostunut missä kohtaa tässä kuvien otossa se petos tapahtuu, ja etenkin mitenkä sen petoksen pystyy todistamaan.

• PitkästynytOdottelija

Vastausta odottaen, vai pitääkö odotella että ylälinja ensin kertoo mitä pitää vastata?

• nakkiPystyssä

Pyydän nöyrimmin anteeksi vastaukseni viivästymistä. Minulla oli hieman kiireitä kemikaalivanojen selvitystyössä. Oli kuvasessioita luonnossa ja tyttöystävänikin oli mukana. Lämmin oli ilma, sininen taivas, pikku vanoja vain ja likkanen otti pikkaritkin pois. Lintusetkin jo livertelivät.

Niin. Taivaankannen kuvauksista tai jostain ISS:stä kai oli puhetta. Varojen puuttuessa minulla ei ole omia kuvausmahdollisuuksia avaruudessa. Joudun näin turvautumaan NASAn omiin kuviin, näin toimien selvitystyömme on melkoisen edullista.
        Tässä filmin pätkässä osoitetaan seikkaperäisesti missä kohdassa petokset tapahtuvat:
        https://www.youtube.com/watch?v=7iza7lNy69g

Huomion ansaitsevat kohdat ovat monissa kohdin merkitty oikein nuolilla hieman tarkkaamattomankin havainnoitsijan huomion kiinnittämiseksi.

• SelityksesiOntuu
        nakkiPystyssä kirjoitti:

Pyydän nöyrimmin anteeksi vastaukseni viivästymistä. Minulla oli hieman kiireitä kemikaalivanojen selvitystyössä. Oli kuvasessioita luonnossa ja tyttöystävänikin oli mukana. Lämmin oli ilma, sininen taivas, pikku vanoja vain ja likkanen otti pikkaritkin pois. Lintusetkin jo livertelivät.

Niin. Taivaankannen kuvauksista tai jostain ISS:stä kai oli puhetta. Varojen puuttuessa minulla ei ole omia kuvausmahdollisuuksia avaruudessa. Joudun näin turvautumaan NASAn omiin kuviin, näin toimien selvitystyömme on melkoisen edullista.
        Tässä filmin pätkässä osoitetaan seikkaperäisesti missä kohdassa petokset tapahtuvat:

Huomion ansaitsevat kohdat ovat monissa kohdin merkitty oikein nuolilla hieman tarkkaamattomankin havainnoitsijan huomion kiinnittämiseksi.

Heikko selitys.

Noita kuvia voi ottaa täysin NASA:sta riippumatta, ihan omin käsin valituilla laitteilla.

Mitenkä tapahtuu petos noita kuvia otettaessa? Kuvauksessa onnistuneita Planeetan Kansalaisia on suunnaton lauma, itse tunnen useita.

• nakkiPystyssä kirjoitti:

Pakko luulotella, jos haluaa pitää kiinni opinkappaleistaan. Todellisuus ei ole tässä mikään arvo, vain oman uskonopin puolustaminen millä keinoin tahansa.
        Miksihän näissä videoissa on niin levotonta ja äänekästä musiikkia. Halutaanko häirinnällä estää katsojaa ajattelemasta omilla aivoillaan - onpas tuo luulottelu tarttuva tauti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      2033
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      186
      1569
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      154
      1414
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      99
      1327
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1198
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      948
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      49
      912
    8. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      135
      849
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      823
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      817
    Aihe