Teen koulujuttua ja tarvitsisin ehdotuksia siitä, miksi joku on rasisti. Ajatuksia siitä, kuinka rasisti näkee maailman. Itseasiassa erityisesti toivoisin rasisteilta itseltään asiallisia kommentteja asiaan.
Rasisti, kertokaa
11
753
Vastaukset
- Sotakirves
-Kaikki kuuluu Luontoon, myös ihminen.
-Luonnossa on paljon erilaisuutta.
-Kykyjen erilaisuus johtaa eriarvoisuuteen.
-Erikykyisyys johtaa nokkimisjärjestykseen.
-Ihonväri korreloi kyvykkyyden kanssa.
-Vaaleampi on aina tummaa luovempi.
-Luonnossa kaikki toimivat itsekkäästi.
-Ihminen on reviiriä luova laumaeläin.
-Ihmisrodut ovat ulkoisesti erilaisia.
-Ihmisrodut ovat henkisesti erilaisia.
-Eri roduilla on erilaiset mahdollisuudet kehittyä
-Henkisesti terve ei luovu eduistaan.
-Rasismi ei ole oppi, vaan osa Luonnon mekaniikkaa.
-Luonnossa kaikki eläinlajit ovat rasistisia.- Hmmmz
-Kaikki kuuluu Luontoon, myös ihminen?
Ihminen vaan sattuu eroamaan luonnosta ratkaisevalla tavalla.
-Luonnossa on paljon erilaisuutta?
Ihminenkin on erilainen kuin muuta lajit ja ihmisen käyttäytymistä eläimenä ei voi suoraan verrata esim muurahaiseen tai edes simpanssiin.
-Ihonväri korreloi kyvykkyyden kanssa?
Mitä on tämä "Kyvykkyys"?
Sama kyvykkyys mitä jyrää luonnossa? Lauman sisällä? Lajin sisällä? Lajien kesken?
-Vaaleampi on aina tummaa luovempi?
Mitä on tämä aina? Mitä on luovuus?
-Luonnossa kaikki toimivat itsekkäästi? Luonnossa kaikki toimivat kaikessa vaistojensa mukaan.
Eläimet eivät ymmärrä käsitettä itsekkyys.
-Ihminen on reviiriä luova laumaeläin. Mikä on ihmisen reviiri?
-Ihmisrodut ovat ulkoisesti erilaisia. Naapurikin on ulkoisesti erilainen kuin minä.
-Ihmisrodut ovat henkisesti erilaisia. Naapurikin on henkisesti erilainen kuin minä.
-Eri roduilla on erilaiset mahdollisuudet kehittyä. Yksilöiden välillä mahdollisuudet kehittyä ovat vieläkin erilaisemmat.
-Henkisesti terve ei luovu eduistaan. Henkisesti terve ihminen ei nää siinä kauheaa vääryyttä että jollakin muulla voisi olla samat edut.
-Rasismi ei ole oppi, vaan osa Luonnon mekaniikkaa. Rasismi on oppi. Vieraan ja tuntemattoman pelko on itsesuojeluvaistoa joka on osa "Luonnon mekaniikkaa".
-Luonnossa kaikki eläinlajit ovat rasistisia.
Eläinlajit eivät tiedä mikä on rasismi.
Vieraan ja tuntemattoman aiheuttama pelkoreaktio saa eläimen uhoamaan, hyökkäämään tai hyljeksimään. Se ei ole tietoinen valinta.
Kovin on köykäsiä syitä Kirveellä.
Jos haluat vaistojesi varassa elää ja unohtaa ihmiselle ominaiset piirteet niin muuta asumaan johonkin Itä-Suomen metsään susien pariin vaikka.
Jos näet marjoja poimimassa olevan pyllistelevän samaan lajiin kuuluvan terveeltä ja lisääntymiskykyiseltä vaikuttavan naaraan, muista eläimellinen vaistosi ja pyri levittämään geenejäsi. Muista myös tuhota mahdollinen vieraan uroksen jälkikasvu. Näin toimivat kunnon Leijonaurokset.
PS. En minä ymmärrä miksi Ihmisen pitäisi taantua noudattamaan Luonnon Lakeja. Sotakirveen mukaan ihmisen pitäisi syödä kaikki mikä eteen tulee koska nälkä on luonnollinen asia. Tai että miehen pitäisi naida kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia jotka vastaan tulevat sillon kun panettaa koska seksuaalivietti on luonnollinen asia...ja ihmisnaaraallahan ei ole erityistä kiima-aikaa vaan on lisääntymiskykyinen ympäri vuoden.
Tai että vieraan ja epämiellyttävän saisi tuhota koska se aiheuttaa epämukavaa oloa. - lazi
Mikä eläin osaa rakentaa kännykän, kerropa se? Ihmisen rakentama yhteiskunta, ei voisi olla, jos käyttäytisimme kuin eläimet, viettien ohjaamana. Mikä on oikein, mikä on väärin, ei ole mikään absoluutti totuus, vakio luonnonlaki, vaan se on aikojen funktiona muuttuva. Ihminen ei ole eläin. Mustat eivät myöskään ole lahjattomampia. Mielestäni kaikki ihmiset ovat yhtä älykkäitä käytännön elämässä. Kaikki ihmiset ovat ihmisiä. Rasismille ei ole oikeutusta. Tässäpä oli lyhyesti vasinetta syillesi...
- Sotakirves
Hmmmz kirjoitti:
Ihminenkin on erilainen kuin muuta lajit ja ihmisen käyttäytymistä eläimenä ei voi suoraan verrata esim muurahaiseen tai edes simpanssiin.
Sama kyvykkyys mitä jyrää luonnossa? Lauman sisällä? Lajin sisällä? Lajien kesken?
-Luonnossa kaikki toimivat itsekkäästi? Luonnossa kaikki toimivat kaikessa vaistojensa mukaan.
-Ihmisrodut ovat ulkoisesti erilaisia. Naapurikin on ulkoisesti erilainen kuin minä.
-Ihmisrodut ovat henkisesti erilaisia. Naapurikin on henkisesti erilainen kuin minä.
-Eri roduilla on erilaiset mahdollisuudet kehittyä. Yksilöiden välillä mahdollisuudet kehittyä ovat vieläkin erilaisemmat.
-Henkisesti terve ei luovu eduistaan. Henkisesti terve ihminen ei nää siinä kauheaa vääryyttä että jollakin muulla voisi olla samat edut.
-Rasismi ei ole oppi, vaan osa Luonnon mekaniikkaa. Rasismi on oppi. Vieraan ja tuntemattoman pelko on itsesuojeluvaistoa joka on osa "Luonnon mekaniikkaa".
Vieraan ja tuntemattoman aiheuttama pelkoreaktio saa eläimen uhoamaan, hyökkäämään tai hyljeksimään. Se ei ole tietoinen valinta.
Kovin on köykäsiä syitä Kirveellä.
Jos haluat vaistojesi varassa elää ja unohtaa ihmiselle ominaiset piirteet niin muuta asumaan johonkin Itä-Suomen metsään susien pariin vaikka.
Jos näet marjoja poimimassa olevan pyllistelevän samaan lajiin kuuluvan terveeltä ja lisääntymiskykyiseltä vaikuttavan naaraan, muista eläimellinen vaistosi ja pyri levittämään geenejäsi. Muista myös tuhota mahdollinen vieraan uroksen jälkikasvu. Näin toimivat kunnon Leijonaurokset.
PS. En minä ymmärrä miksi Ihmisen pitäisi taantua noudattamaan Luonnon Lakeja. Sotakirveen mukaan ihmisen pitäisi syödä kaikki mikä eteen tulee koska nälkä on luonnollinen asia. Tai että miehen pitäisi naida kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia jotka vastaan tulevat sillon kun panettaa koska seksuaalivietti on luonnollinen asia...ja ihmisnaaraallahan ei ole erityistä kiima-aikaa vaan on lisääntymiskykyinen ympäri vuoden.
Tai että vieraan ja epämiellyttävän saisi tuhota koska se aiheuttaa epämukavaa oloa.-Kaikki kuuluu Luontoon, myös ihminen?
Väärin! Ihminen on oma ainutlaatuinen lajinsa kuten moni muukin laji omilla tavoillaan, mutta ihminen ei EROA luonnosta.
Pitää paikkansa! Muurahainen on muurahainen, simpanssi on simpanssi, ja ihminen on ihminen.
Se kyvykkyys joka tekee toisesta rodusta toisen herran. Syy on henkinen, mutten tiedä tarkemmin mikä. Ei tosin varmuudella tiedä kukaan muukaan.
Ellet tiedä mitä on luovuus, olet vajaaälyinen!
Ihmisen ja muiden lajien välillä ei ole eroa itsekkyyden mekaniikassa. Muut lajit eivät tosin filosofoi siitä kuten me ihmiset.
Reviirejä on monen sorttisia, mutta tässä yhteydessä tarkoitin tietysti etnisen ryhmän muodostamaa aluetta, ennen muuta valtakunnan rajoja.
Terävästi päätelty!
Taas loistava oivallus. Et olekaan ihan niin tyhmä kuin aina välillä esität.
Ei toki, paitsi jos se on minulta/meiltä pois.
Huomaatko mitään ristiriitaa tässä kohden kirjoituksessasi?
Pitää paikkansa! Itsestäänselvyys. Vain ihminen on niin naiivi, että keksii sanan [rasismi] täysin luonnolliselle asialle. Melkein sama jos keksittäisiin sana hengittävälle ihmiselle.
-Kovin on köykäsiä syitä Kirveellä.
Minkä ihmeen takia? Eiväthän ne muurahaiset ja simpanssitkaan sellaista tee. Jokainen elämänmuoto noudattaa oman lajiolemuksensa mukaista elämää. Ihminen ei ole susi.
-Jos näet marjoja poimimassa olevan pyllistelevän samaan lajiin kuuluvan terveeltä ja lisääntymiskykyiseltä vaikuttavan naaraan, muista eläimellinen vaistosi ja pyri levittämään geenejäsi.
Kaikki miehethän niin käyttäytyvät :-) ,kysy vaikka naisilta ellet minua usko. Etkö sinä sitten tee niin? Et taida olla edes mies!
-Muista myös tuhota mahdollinen vieraan uroksen jälkikasvu. Näin toimivat kunnon Leijonaurokset.
On hyvin yleistä, että mies ei oikein siedä naisensa tämän aiemmassa liitossa syntyneitä lapsia. Ja sitä paitsi...minä en ole leijona vaan ihminen.
-En minä ymmärrä miksi Ihmisen pitäisi taantua noudattamaan Luonnon Lakeja.
Ei kyse ole taantumisesta vaan sairaiden eli luonnottomien oppien hylkäämisestä.
-Sotakirveen mukaan ihmisen pitäisi syödä kaikki mikä eteen tulee koska nälkä on luonnollinen asia.
Ihminen syö kaikkea mikä sille maistuu, sipulista apinan aivoihin.
-Tai että miehen pitäisi naida kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia jotka vastaan tulevat sillon kun panettaa koska seksuaalivietti on luonnollinen asia...ja ihmisnaaraallahan ei ole erityistä kiima-aikaa vaan on lisääntymiskykyinen ympäri vuoden.
Tähän kohtaan minä jo ylempänä vastasinkin.
-Tai että vieraan ja epämiellyttävän saisi tuhota koska se aiheuttaa epämukavaa oloa.
Näinhän ihminen juuri toimiikin. Luteet, torakat, hiiret, rotat, rastaat... kaikki tapetaan ympäriltä. - Sotakirves
lazi kirjoitti:
Mikä eläin osaa rakentaa kännykän, kerropa se? Ihmisen rakentama yhteiskunta, ei voisi olla, jos käyttäytisimme kuin eläimet, viettien ohjaamana. Mikä on oikein, mikä on väärin, ei ole mikään absoluutti totuus, vakio luonnonlaki, vaan se on aikojen funktiona muuttuva. Ihminen ei ole eläin. Mustat eivät myöskään ole lahjattomampia. Mielestäni kaikki ihmiset ovat yhtä älykkäitä käytännön elämässä. Kaikki ihmiset ovat ihmisiä. Rasismille ei ole oikeutusta. Tässäpä oli lyhyesti vasinetta syillesi...
Olet naiivi jolle mikään itsepetos ei ole vierasta!
- Hmmmz
Sotakirves kirjoitti:
Väärin! Ihminen on oma ainutlaatuinen lajinsa kuten moni muukin laji omilla tavoillaan, mutta ihminen ei EROA luonnosta.
Pitää paikkansa! Muurahainen on muurahainen, simpanssi on simpanssi, ja ihminen on ihminen.
Se kyvykkyys joka tekee toisesta rodusta toisen herran. Syy on henkinen, mutten tiedä tarkemmin mikä. Ei tosin varmuudella tiedä kukaan muukaan.
Ellet tiedä mitä on luovuus, olet vajaaälyinen!
Ihmisen ja muiden lajien välillä ei ole eroa itsekkyyden mekaniikassa. Muut lajit eivät tosin filosofoi siitä kuten me ihmiset.
Reviirejä on monen sorttisia, mutta tässä yhteydessä tarkoitin tietysti etnisen ryhmän muodostamaa aluetta, ennen muuta valtakunnan rajoja.
Terävästi päätelty!
Taas loistava oivallus. Et olekaan ihan niin tyhmä kuin aina välillä esität.
Ei toki, paitsi jos se on minulta/meiltä pois.
Huomaatko mitään ristiriitaa tässä kohden kirjoituksessasi?
Pitää paikkansa! Itsestäänselvyys. Vain ihminen on niin naiivi, että keksii sanan [rasismi] täysin luonnolliselle asialle. Melkein sama jos keksittäisiin sana hengittävälle ihmiselle.
-Kovin on köykäsiä syitä Kirveellä.
Minkä ihmeen takia? Eiväthän ne muurahaiset ja simpanssitkaan sellaista tee. Jokainen elämänmuoto noudattaa oman lajiolemuksensa mukaista elämää. Ihminen ei ole susi.
-Jos näet marjoja poimimassa olevan pyllistelevän samaan lajiin kuuluvan terveeltä ja lisääntymiskykyiseltä vaikuttavan naaraan, muista eläimellinen vaistosi ja pyri levittämään geenejäsi.
Kaikki miehethän niin käyttäytyvät :-) ,kysy vaikka naisilta ellet minua usko. Etkö sinä sitten tee niin? Et taida olla edes mies!
-Muista myös tuhota mahdollinen vieraan uroksen jälkikasvu. Näin toimivat kunnon Leijonaurokset.
On hyvin yleistä, että mies ei oikein siedä naisensa tämän aiemmassa liitossa syntyneitä lapsia. Ja sitä paitsi...minä en ole leijona vaan ihminen.
-En minä ymmärrä miksi Ihmisen pitäisi taantua noudattamaan Luonnon Lakeja.
Ei kyse ole taantumisesta vaan sairaiden eli luonnottomien oppien hylkäämisestä.
-Sotakirveen mukaan ihmisen pitäisi syödä kaikki mikä eteen tulee koska nälkä on luonnollinen asia.
Ihminen syö kaikkea mikä sille maistuu, sipulista apinan aivoihin.
-Tai että miehen pitäisi naida kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia jotka vastaan tulevat sillon kun panettaa koska seksuaalivietti on luonnollinen asia...ja ihmisnaaraallahan ei ole erityistä kiima-aikaa vaan on lisääntymiskykyinen ympäri vuoden.
Tähän kohtaan minä jo ylempänä vastasinkin.
-Tai että vieraan ja epämiellyttävän saisi tuhota koska se aiheuttaa epämukavaa oloa.
Näinhän ihminen juuri toimiikin. Luteet, torakat, hiiret, rotat, rastaat... kaikki tapetaan ympäriltä.Lyhyesti:
-Oikeinpas! Ihmisen poikkeukselliset kyvyt erottavat Ihmisen luonnosta.
Mutta Ihminen on silti eläinlaji.
-Onko henkinen kyvykkyys osa Luonnon mekaniikkaa? Siitä oli kyse.
-Vajaamielisiä emme ole kumpikaan. Luovuuden kanssa olen enemmän tekemisissä kuin sinä.
Haluan vaan tietää sinun määritelmäsi siitä Valkoisesta ylivertaisesta Luovuudesta.
-Luonnossa ei ole määritteitä Itsekkyys, Humanismi, Empatia, Kateus, Rakkaus .....
Sinä määrittelet eläimen toiminnan itsekkyydeksi kun eläin toimii vaistojensa mukaan.
Ihminen ei voi käyttäytyä vaistojensa mukaan.
Itsekkyys negatiivisena ilmiönä on mielestäsi "humanistisen" nykyajan arvotus.
Nykyajan "humanistisessa" yhteiskunnassa kilpailu ja eloonjääminen ei ole elämän ja kuoleman kysymys mitä se on yleensä luonnossa.
Tähän onkin pyritty. Paha asia?
-Se on sitten sinun reviirisi. Valtakunnan raja.
Lisäyksenä reviiriisi on Valkoinen Rotu.
Se on Sinun henkilökohtainen reviirirajasi sitten.
Jonkun mielestä reviiri on oma piha. Joidenkin mielestä reviiri on Ihmiskunta.
Eläimillä ei ole kuin joko henkilökohtainen reviiri ja/tai lauma-alue.
Laumaeläimellä lauma-alue on hyvinkin pieni. Ihmisellä se voisi edustaa pikkukylää.
Kaupunki alkaa olla jo liian iso. Kaupungissa luonnollinen reviirialue olisi oma kaupunginosa.
Valtio reviirinä on näennäisreviiri.
Se ei ole millään lailla luonnollinen.
-Kuinkas sinä olet saanut sellaisen kuvan että olen tyhmä? Koska olen hieman eri mieltä kanssasi? Tsot tsot, köyhää päättelyä.
-Mikä on meiltä pois? Rasisti siis ajattelee että jotain on Meiltä pois. Ilmeisesti tarkoitat että Me olemme se "reviirin" sisäinen alue ja "laumaan" kuuluvat yksilöt.
Henkisesti terve ihminen myös kykenee antamaan omistaan pois. Eihän meillä muuten olisi jouluakaan. Prkl.
Ero on siinä että antaako niin paljon että se aiheuttaa kohtuutonta haittaa.
Henkisesti sairas ihminen voisi lahjoittaa asuntonsa naapurille joululahjaksi.
-En näe ristiriitaa. Kerro minulle mikä siinä on ristiriitaista.
Sanoin että rasismi on oppi. Sanoin että vieraan ja tuntemattoman pelko on osa itsesuojeluvaistoa joka on osa "Luonnon mekaniikkaa".
Sinun mielestäsi kyseessä ovat samat asiat, minun mielestäni eivät. Sinun mielestäsi lauseissa on ristiriita, minun mielestäni ei.
-Ja edelleen myönnät siis että [rasismi] on pelko. Rasismi on siis jäänne ihmisen vaistotoiminnasta. Jäänne juu. Ihmisen vaistojäänteistä onkin usein melkoista haittaa ympäristön muuttuessa Ihmistä nopeammin.
Liikalihavuus, fobiat, väkivalta, miksei muu rikollisuuskin jossain suhteessa....jne. Negatiivisia seurauksia luonnollisesta biologisesta ominaisuudesta. Pitäisikö ne vain hyväksyä, onko väärin puuttua niihin?
-"Jokainen elämänmuoto noudattaa oman lajiolemuksensa mukaista elämää."
Aivan. Miksi vänkäät sitten vastaan?
Miksei Ihminen voi mielestäsi olla Ihminen?
-En minä hyökkää sukukypsien naaraiden kimppuun ja pyri levittämään geenejäni.
Saisin syytteen raiskauksesta.
Ehkä voisin vedota alkukantaisiin vaistoihini.
-Juu, Nimenomaan, olet Ihminen. Miksi vänkäät sitten vastaan?
Ja juu, uusperheissä tapahtuva hylkiminenkin on varsin ikävä ilmiö jolla on luonnolliset juuret. Se ei tarkoita että sitä ei pitäisi voida karsia taikka tukahduttaa.
-Ja nyt sinä sitten et haluakaan olla Ihminen. Oletko sinä sitten Leijona, Muurahainen taikka Susi? Sairaat ja luonnottomat opit?
Kyllä ne ovat ihan Ihmislajin ominaisuuksia.
Jollain muulla eläimellä ne olisivat varsin kummallisia.
-Juu, kyllähän ihminen kaikkea syökin, eri asia kannattaisiko sitä syödä. Tottakai terveysvalistuskin on sairas ja luonnoton asia.
Rasvaa tihkuvia ranskalaisia ja pizzaa vaan kouluihin.
-Käyttäydyt siis sairaasti ja luonnottomasti kun ET siemennä kassajonossa edessäsi seisovaa sukukypsää ja lisääntymisen kannalta otollisessa tilassa olevaa naarasta. Joku voisi ehkä olla eri mieltä.
-Jos siis tapan naapurini koska hänen metelöintinsä häiritsee yöuntani, olen tervepäinen.
Joku voisi edelleen taas olla eri mieltä.
- Stürm-Über
- Väärä tapa auttaa pakolaismamuja - apu siihen
maahan missä hätä on. Ei tarvitse ottaa tänne.
- Eräässä ammatissa toimineena nähnyt tarpeeksi
Helsingissä, mitä maahanmuuttaneet inkeriläiset,
ghanalaiset, somalialaiset ja kotiperäiset mustalaiset harrastavat mitä suurimmassa määrin.
- Kyyninen asenne ihmisluontoa kohtaan. Me olemme
tämän planeetan kaikkien aikojen hurjin petoeläin.
Eri rodut eivät kauaa toistensa kanssa rauhallista
rinnakkaiseloa elä.
- Olen ateisti. Uskonnollisten hullujen (muslimien) rahtaaminen tänne on mielestäni rikos.
Kiihkouskovaisia on täällä jo ennestäänkin liikaa.- ---
Kiitos vastauksista, sain hyvää materiaalia!
- Elina.
Olin pitkään parisuhteessa suomalaisen, eri heimoisen kanssa. En tarkoita mustalaisia tai lappalaisia, ihan vaan maamme heimoja kuten pohjalaiset, hämäläiset, uusmaalaiset jne. Meillä oli vaikeaa. Nyt olen parisuhteessa samanheimoisen kanssa ja tämä onnistuu! Puhumme samaa kieltä, samaa urretta, meillä on yhteiset lapsuutemme maisemat. Tämän kokemuksen soisin kaikille. Yhteistä on niin vähän, jos toinen on oikein kaukaa. Se vähitellen rikkoo avioliittoja ja sitten lapsia kaapataan.
Suomalaisissa on hyvät geenit, miksi haalia tänne huono-geenisiä. Monet suomalaiset pidättäytyvät lapsenteosta, jos tietävät omaavansa huonot geenit, kuten eräitä harvinaisia sairauksia.
Islamilaisten varsinainen syy saapua Suomeen on salahanke moskeijaverkoston pystyttämisestä ja näin vuossatain saatossa alkaa täysimittainen, verinen uskonsota luterilaisia vastaan.
Jumala on lahjoittanut kauniit maat ja rannat tietyille kansoille. Somaliasta saisi kätevästi samanlaisen ranta-turisti-paratiisin kuin Thaimaasta, Kanariasta tai Rivierasta. Miksi he eivät halua palvella turisteja suotuisissa oloissa vaan tulevat tänne luukulle ?- Elina.
karvapää kirjoitti:
et lähde somaliaan lomailemaan?
Somalian perustuslaki kieltää kristinuskon harjoittamisen. Laki on siis uskonto-rasistinen. Ja minun lomaani kuuluu aina kirkossakäynti, ei pakanatemppelissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017523
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1025434- 835007
- 1364384
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113130- 492783
- 522749
- 612367
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102324Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.541908