EU-vihaaja: "Eurooppan vapaat maat vastustavat huomattavasti EU: n toimielimiä."
Jäsenmaat ovat hyväksyneet toimielimet liittyessään. Jokaisella maalla on niissä edustus.
"Unionin olisi palveltava jäsenvaltioita, mutta litto kuitenkin aiheutti jäsenmaat palvelemaan Brysseliä."
EU palvelee jäsenmaitaan täsmälleen niiden haluamalla tavalla.
" EU: ssa ei ole demokratiaa."
EU on demokraattisten maiden yhteisö demokraattisine elimineen.
"Toisaalta on vaarallinen federalismi."
Ei ole federalismia.
" Eu:ssa ei ole sananvapautta."
EU:n sananvapaus on täydellinen.
"Toisaalta EU: ssa on hallintoa diktatuuria. "
Ei ole. Hallinto on määritetty kaikkien jäsenmaiden hyväksymässä perussopimuksessa.
"Eu on loppuun matkalla Brexit "
Ei ole. Brexit koskee vain brittejä, jotka jo katuvat ratkaisuaan.
EU pysyy ja paranee, ei valeet tehoa
3
143
Vastaukset
Ei sitä tarvitse perustella, koska Euroopan unionia ei voi haukkua taloudellisilla
perusteilla. Se riittää ja se on paras asia miksi unioni on paras vaihtoehto.- UnionFan
EU on nostanut jäsenmaiden keskinäisen kanssakäymisen ja yhteistyön aivan uudelle tasolle.
Tavaroiden, palvelujen, pääoman ja työvoiman vapaan liikkuvuuden edut ovat mittaamattomat.
Samoin euromaat hyötyvät vakaasta valuutasta ja olemattomasta korosta.
EU:n edut ovat arkea. Niitä on vaikea erottaa erikseen.
Tietysti EU on tuonut myös lisää byrokratiaa. Koko aluetta koskevilla direktiiveillä on kuitenkin myös etunsa, vaikka ne usein on laadittu Keski-Euroopan vinkkelistä.
Tällä hetkellä on useilla Itä-Euroopan mailla meneillään sopeutumisvaikeuksia. Kommunistidiktatuurin aika jätti syvät jäljet ja tietyn kaipuun mahdollisimman kauas äärioikealle EU:n yleisen linjan demokraattisuudesta ja laillisuudesta. - UnionFan
Saksan vaikeudet äärioikeiston vaalivoiton jälkeen ovat suuri ongelma.
Niistäkin selviydytään Merkelin johdolla, tai ilman.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741192
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?46631Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä304558Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t228543- 51529
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502