Mikä viikko nyt on?

MikäViikko

Tarjouslehdessä lukee voimassa viikolla 10. Onko se nyt tämä vai seuraava? Miksi helvetissä noita viikkonumeroita ylipäätäänkään käytetään? Harvinaisen epäselvä ilmaisu.

19

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xclfjh

      Se on tämä viikko.

    • tööttt

      5.3.18 - alkaen l. kuluva viikko.

      • MikäViikko

        Tiedän kyllä että viikko alkaa sunnuntaista, mutta milloin on viikko "numero 10"? Kello, kännykkä ja tietokone eivät ota kantaa viikkoon millään tavalla.


    • Valitsealueesi
      • MikäViikko

        Kiitos. Hieman jo ihmettelin miksi tämä kyseinen mainostaja toimitti tarjouksensa vasta tänään, kun ollaan jo miltei puolessa välissä viikkoa.

        Joka tapauksessa viikkonumeroinnista ja kesäajasta pitäisi luopua, koska kummastakaan ei voi tietää milloin ne ovat. Molemmista on siis pelkästään haittaa.


    • sdgsdgsdgey

      Nyt on keskiviikko.

      • ei-mikään-oikein-

        Minun mielestäni torstai on keskiviikko. Viikonpäivätkin on nimetty täysin väärin.


      • oikein.nimetty
        ei-mikään-oikein- kirjoitti:

        Minun mielestäni torstai on keskiviikko. Viikonpäivätkin on nimetty täysin väärin.

        Viikko päättyy sapattiin, viikon seitsemänteen päivään, joka on lauantai. Keskiviikko on siten aivan oikealla paikalla.


      • Nimetty aikoinaan oikein, mutta ei pidä enään paikkaansa nykypäivänä.
        Vuodesta 1973 lähtien suomessa käytetyn vikkojaon mukaisesti viikko alkaa Maanantaista ja sen viimeinen oäisvä on siis Sunnuntai
        Joissain muissa maissa on vielä käytössä tuo vanha Sunnuntaista Lauantaihin oleva viikkokäsite (käyttäähän osa maailman maista yhä myös eri pituus ja paino käsitteitä, kuin "virallinen" SI-järjestelmä pitää sisällänsä).
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Viikko


    • rgggegergg

      Tätä nämä "älypuhelimet" tettää uusiavuttomuutta mitään ei osata eikä tiedetä enään ilman älymööpeliä.

      • numeroa.odotelessa

        Neropatti on hyvä ja määrittää viikon numeron esimerkiksi sekstantin, aurinkokellon ja kompassin avulla. Saat käyttää toki tyhmäpuhelintakin, jos et soita sillä mihinkään.

        Menetelmäksi hyväksytään myös antiikin kreikkalaisten käyttämä tapa. Silloinhan ei ollut ainakaan "älymööpeleitä".


      • trhrthtrhtrhtht
        numeroa.odotelessa kirjoitti:

        Neropatti on hyvä ja määrittää viikon numeron esimerkiksi sekstantin, aurinkokellon ja kompassin avulla. Saat käyttää toki tyhmäpuhelintakin, jos et soita sillä mihinkään.

        Menetelmäksi hyväksytään myös antiikin kreikkalaisten käyttämä tapa. Silloinhan ei ollut ainakaan "älymööpeleitä".

        Uusiavuton veti hernerokat nokkaan ai saatana kun naurattaa hahahahah osu ja upposi kerta laakista uusiavuton hahahahah.


      • ennen.oli.ennen
        numeroa.odotelessa kirjoitti:

        Neropatti on hyvä ja määrittää viikon numeron esimerkiksi sekstantin, aurinkokellon ja kompassin avulla. Saat käyttää toki tyhmäpuhelintakin, jos et soita sillä mihinkään.

        Menetelmäksi hyväksytään myös antiikin kreikkalaisten käyttämä tapa. Silloinhan ei ollut ainakaan "älymööpeleitä".

        Sehän olikin ennen ajanlaskun alkua (eaa), mutta jo silloin huomattiin että helmikuu on lyhyempi kuin muut kuukaudet, kun helmikuu oli mennyt niin ollaan viikossa 9, sitten tuleekin jo viikko 10, helppoa.


      • tieto.puuttuu.vielä
        trhrthtrhtrhtht kirjoitti:

        Uusiavuton veti hernerokat nokkaan ai saatana kun naurattaa hahahahah osu ja upposi kerta laakista uusiavuton hahahahah.

        Kunhan kohtaukseltasi selviät, niin kerrotkos, vanha-avullinen, kuinka oikein määrittelet viikolle sen järjestysnumeron?


    • aivanselkeetä

      Nyt on selkeesti uusiavuttomien viikko kellojakin pitäisi kohta siirtää niin eihän uusis avutomilla tule mitään näistä tulevista viikoista ihan hukassa ovat pitäskö joku auttava puhelin heille avata?

    • päivämääräonkeksitty

      Monet kerrat olen kironnut viikonnumeron käytön. Veikkauskin sortuu siihen.

      • koneet.auttavat

        On se nykyään helppoa.


    • 10-järjestelmään

      Miksi viikko on hankalasti 7:n päivän mittainen?

      Vuorokausi voisi olla 10-tuntinen ja viikko vastaavasti 10-päiväinen.

      Ihmiselläkin on 10 sormea ja varvasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe