Pitääkö mennä uusintakasteelle?

onko_pakko

Eikö usko riitä? Pitääkö vielä mennä uusintakasteellekin? Minä pelkään vettä, enkä osaa edes uida. Tuntuu kauhistuttavalta sellainen ajatuskin että minun pääni painettaisiin veden alle. Voiko tästä käytännöstä hieman joustaa? Eihän ristin ryöväriäkään kastettu.

63

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasteesta

      Mutta liittyen kasteeseen, kastakaa näin:
      selostettuanne ensin kaikki nämä säännöt, kastakaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen juoksevassa vedessä.
      Mutta jos ei ole juoksevaa vettä, kastakaa jossain muussa vedessä, ja jos et voi kastaa kylmässä niin lämpimässä vedessä.
      Mutta jos ei ole kumpaakaan, kaada vettä kolme kertaa päähän Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Mutta ennen kastetta, paastotkoon kastaja ja kastettava, ja muut, jotka kykenevät. Ja käskekää kastettavaa paastoamaan yksi tai kaksi päivää aikaisemmin.

    • Miski sinun p i t ä i s i mennä uusintakasteelle🤔❓

      • onko_pakko

        Minulle sanottiin niin siellä seurakunnassa.


      • verenimijät
        onko_pakko kirjoitti:

        Minulle sanottiin niin siellä seurakunnassa.

        Tottakai kirkko haluaa pitää "omastansa kiinni kui IILIMATO". Kukas niitä kirkollisveroja muuten maksaisi.


      • onko_pakko kirjoitti:

        Minulle sanottiin niin siellä seurakunnassa.

        Missä seurakunnassa ja kuka sanoi 😳❓Kai hän sanoi muutakin kuin, että sinun on mentävä kasteelle, trollaa nyt kunnolla😉


      • näin.käy
        onko_pakko kirjoitti:

        Minulle sanottiin niin siellä seurakunnassa.

        Kun kastealtaaseen pulahtaa, niin rahat helluntaiseurakuntaan hulahtaa.


      • näin.käy kirjoitti:

        Kun kastealtaaseen pulahtaa, niin rahat helluntaiseurakuntaan hulahtaa.

        Kaste on täysin ilmainen, siitä vaan nuukapöksytkin kasteelle😂


      • tämä.on.totta
        usko.vainen kirjoitti:

        Kaste on täysin ilmainen, siitä vaan nuukapöksytkin kasteelle😂

        Kasteen jälkeen sinun on maksettava seurakunnalle "aivan vapaaehtoiset" kymmenykset ja mieluimmin enemmänkin. Vauvoja ei kasteta, koska vauvat eivät maksa kymmenyksiä. Rahasi eivät ole sinun, vaan jumalan, käytännössä seurakunnan, koska jumala on uskonut raha-asiansa seurakunnan johtajille.


      • tämä.on.totta kirjoitti:

        Kasteen jälkeen sinun on maksettava seurakunnalle "aivan vapaaehtoiset" kymmenykset ja mieluimmin enemmänkin. Vauvoja ei kasteta, koska vauvat eivät maksa kymmenyksiä. Rahasi eivät ole sinun, vaan jumalan, käytännössä seurakunnan, koska jumala on uskonut raha-asiansa seurakunnan johtajille.

        Ei todellakaan ole mikään pakko maksaa senttiäkään. Vain evl.kirkolla on pakkoverotus😉


      • mitä.se.on
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mikään pakko maksaa senttiäkään. Vain evl.kirkolla on pakkoverotus😉

        Onko sinulle aivan vieras asia hengellinen ja henkinen painostaminen?


      • mitä.se.on kirjoitti:

        Onko sinulle aivan vieras asia hengellinen ja henkinen painostaminen?

        En ole koskaan kokenut tai harjoittanut. Kerro toki omista kokemuksitasi🤓


      • mitä.se.on


      • ort
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mikään pakko maksaa senttiäkään. Vain evl.kirkolla on pakkoverotus😉

        >>Vain evl.kirkolla on pakkoverotus😉<

        Myös ortodoksi kirkolla.


      • ort kirjoitti:

        >>Vain evl.kirkolla on pakkoverotus😉<

        Myös ortodoksi kirkolla.

        Manituilla vapailla suunnilla Ei ole😉


      • ort
        usko.vainen kirjoitti:

        Manituilla vapailla suunnilla Ei ole😉

        Otin kantaa verotusasiaan, josta sinulla oli vajaavainen tieto, en kymmenysten maksamiseen seurakunnalle.


      • ort kirjoitti:

        Otin kantaa verotusasiaan, josta sinulla oli vajaavainen tieto, en kymmenysten maksamiseen seurakunnalle.

        Minä otan kantaa palstan aiheeseen luterilaisuuten ja ketjun aloitukseen vapaisiin suuntiin😉


      • ei.pakkoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mikään pakko maksaa senttiäkään. Vain evl.kirkolla on pakkoverotus😉

        Jos et halua maksaa kirkollisveroa, eroa kirkosta. Se on nykyaikana todella helppoa. Mitään pakkoverotusta ev. kirkolla ei ole. Erotessasi ei myöskään kukaan pelottele helvetillä niin kuin vapaissa suunnissa tapahtuu.


      • ei.pakkoa kirjoitti:

        Jos et halua maksaa kirkollisveroa, eroa kirkosta. Se on nykyaikana todella helppoa. Mitään pakkoverotusta ev. kirkolla ei ole. Erotessasi ei myöskään kukaan pelottele helvetillä niin kuin vapaissa suunnissa tapahtuu.

        Minä olen jo eronnut vaikka syy ei ollutkaan kirkollisvero 😄
        Ihan turhaa yrität valehdella ja solvata vapaita suuntia.


      • selvä.tapaus
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä olen jo eronnut vaikka syy ei ollutkaan kirkollisvero 😄
        Ihan turhaa yrität valehdella ja solvata vapaita suuntia.

        Hellarit ovat voittopuolisesti paskaporukkaa kuten sinä.


      • selvä.tapaus kirjoitti:

        Hellarit ovat voittopuolisesti paskaporukkaa kuten sinä.

        Mikä sinusta tekee paremman kuin hellarit ovat tai minä olen🤔❓
        Kerro toki itsestäsi.


      • soso
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä olen jo eronnut vaikka syy ei ollutkaan kirkollisvero 😄
        Ihan turhaa yrität valehdella ja solvata vapaita suuntia.

        Jos kerran olet eronnut, miksi sitten puhut "pakkoverosta". Lähetetäänkö sinulle edelleen verolippu kirkollisverosta. Valehtelu näyttää olevan päätyösi täällä.


      • soso kirjoitti:

        Jos kerran olet eronnut, miksi sitten puhut "pakkoverosta". Lähetetäänkö sinulle edelleen verolippu kirkollisverosta. Valehtelu näyttää olevan päätyösi täällä.

        Tottakai minä voin puhua pakkoverosta vaikka en itse sitä enää maksakaan😀
        Puhuthan sinäkin vapaista suunnista ja kymmenyksitä vaikka et niihin kuuulukaan ja maksa kymmenyksiä 😉


      • selvä.tapaus kirjoitti:

        Hellarit ovat voittopuolisesti paskaporukkaa kuten sinä.

        Ei pidä yleistää millaisia ihmiset ovat missäkin uskonsuunnassa, joka uskonsuunnassa on pyhiä ja sitten niitä, joita ei viitsi mainita, uskosta osattomia.


      • soso
        usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai minä voin puhua pakkoverosta vaikka en itse sitä enää maksakaan😀
        Puhuthan sinäkin vapaista suunnista ja kymmenyksitä vaikka et niihin kuuulukaan ja maksa kymmenyksiä 😉

        Jos ei ole pakko maksaa veroa, se ei silloin ole pakkoveroa senkin pölvästi


      • soso kirjoitti:

        Jos ei ole pakko maksaa veroa, se ei silloin ole pakkoveroa senkin pölvästi

        Jos olet kirko jäsen sinun on maksettava kirkollosveroa halusit tai et. Kyllä se silloin on pakkovero😏


      • vapaa.kristitty
        selvä.tapaus kirjoitti:

        Hellarit ovat voittopuolisesti paskaporukkaa kuten sinä.

        Jos usko.vainen edustaa täällä hellareita, olen kyllä kanssasi aivan samaa mieltä.


      • vapaa.kristitty kirjoitti:

        Jos usko.vainen edustaa täällä hellareita, olen kyllä kanssasi aivan samaa mieltä.

        Minä en edusta yhtä seur- tai kirkkokuntaa vaan kaikkia jotka uskovat Raamattuun ja uskotunnustuksiin eiväkä tee miistä pilkkaa.
        Kutsun itseäni yhteiskristilliseksi koska niin pienet erot on konservatiivien opeissa 🤗


      • soso
        usko.vainen kirjoitti:

        Jos olet kirko jäsen sinun on maksettava kirkollosveroa halusit tai et. Kyllä se silloin on pakkovero😏

        Ei tarvitse olla kirkon jäsen ja silloin ei tarvitse maksaa verojakaan, vai pakottaako joku olemaan kirkon jäsen? Ei veikkoseni. Ei ole pakko maksaa veroja eikä olla kirkon jäsen. On vapaus valita.


      • soso kirjoitti:

        Ei tarvitse olla kirkon jäsen ja silloin ei tarvitse maksaa verojakaan, vai pakottaako joku olemaan kirkon jäsen? Ei veikkoseni. Ei ole pakko maksaa veroja eikä olla kirkon jäsen. On vapaus valita.

        Kirkon jäsenellä ei ole vara valita maksaako kirkollisveroa vai ei 🤔


      • vapaa.kristitty
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä en edusta yhtä seur- tai kirkkokuntaa vaan kaikkia jotka uskovat Raamattuun ja uskotunnustuksiin eiväkä tee miistä pilkkaa.
        Kutsun itseäni yhteiskristilliseksi koska niin pienet erot on konservatiivien opeissa 🤗

        Nämä mainitsemasi piirit eivät varmaankaan pidä sinua edustajanaan täällä millään tavalla.


      • vapaa.kristitty kirjoitti:

        Nämä mainitsemasi piirit eivät varmaankaan pidä sinua edustajanaan täällä millään tavalla.

        Ei suomi24 palstalle valita edustajia. Täällä saa kirkoitella ihan vapaasti.
        Vai edustatko sinä oikein jotain seurakuntaa 😉❓


      • hehhehhee
        usko.vainen kirjoitti:

        Kirkon jäsenellä ei ole vara valita maksaako kirkollisveroa vai ei 🤔

        Minä maksan mielelläni kirkollisveroni. Minulla on vapaus valita. Jos en halua maksaa, eroan kirkosta. Helppoa eikö totta. Kukaan ei pakota mihinkään? Pakkoveroa ei ole


      • hehhehhee kirjoitti:

        Minä maksan mielelläni kirkollisveroni. Minulla on vapaus valita. Jos en halua maksaa, eroan kirkosta. Helppoa eikö totta. Kukaan ei pakota mihinkään? Pakkoveroa ei ole

        Pakkovero on niille jotka eivät halua makraa mutta ovat jäseniä😉
        Minä en maksa veroa koska en kuulu kirkkoon mutta anna säännöllisesti lahjoituksia kirkon herätysliikeille, ihan vapaasta tahdostani😉


    • mielipiteeni

      Sinun paikkasi ei ole missään sellaisessa uskonliikkeessä mitkä kastavat upottamalla veteen kokonaan. Tässä upotuskasteasiassa nämä liikkeet ovat ehdottomia eikä joustavuutta sallita. Merkitseehän upotuskaste kuuliaisuutta seurakunnalle ja aivan vapaaehtoisten kymmenysten vaatimisoikeutta. Upotuskaste on siis pakollinen mikäli haluat saada tämän uskonliikkeen hyväksynnän ja päästä heidän taivaaseensa.

      Turhaa on siis hakata päätä seinään. Sinun kannattaa valita hengelliseksi kodiksesi luterilainen, katolinen tai ortodoksikirkko. Näissä suurissa kristillisissä kirkkokunnissa on käytössä kaste, jossa kolme kertaa valellaan vähän vettä päälaelle Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

    • Näinseasiaon

      Kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa helluntaiseurakunnat, vapaat suunnat ja muut epämääräiset lahkot. Lapsena saatu kaste riittää!

      • näinsevaanonkin

        Totta. Vauvana saatu kastelu riittää ilmaiseen hautapaikkaan kirkon kupeessa, mutta raamatullisen uskovien kasteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä


      • totuuttakehiin
        näinsevaanonkin kirjoitti:

        Totta. Vauvana saatu kastelu riittää ilmaiseen hautapaikkaan kirkon kupeessa, mutta raamatullisen uskovien kasteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä

        Tuo "näinsevaanonkin" on enemmän kastepalstalla riehuva uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Hänen kauppaamallaan uudestikasteella ei ole mitään tekemistä raamatullisen kasteen kanssa.

        Vauvana saatu kaste riittää samaan mihin aikuisenakin saatu kaste. Hautapaikkaa ei Raamattu kasteen yhteydessä mainitse.


    • ttttttjeeeeeeeeeeeee

      Jos et ole uskossa, älä menen kasteelle, se ei sinua auta.

      • onko_pakko

        En haluaisi mennä kasteelle koska minut on jo lapsena kastettu, mutta koen siihen voimakasta painostusta muiden uskovien taholta.


      • mikä.lahko
        onko_pakko kirjoitti:

        En haluaisi mennä kasteelle koska minut on jo lapsena kastettu, mutta koen siihen voimakasta painostusta muiden uskovien taholta.

        Missä lahkossa tuollaista painostusta harrastetaan?


      • onko_pakko
        mikä.lahko kirjoitti:

        Missä lahkossa tuollaista painostusta harrastetaan?

        Minun kokemukseni on helluntaiseurakunnasta, mutta eräs tuttavani sanoi kokeneensa aivan samaa vapaakirkossa.


      • Eenokki12
        onko_pakko kirjoitti:

        En haluaisi mennä kasteelle koska minut on jo lapsena kastettu, mutta koen siihen voimakasta painostusta muiden uskovien taholta.

        Jos menet uusintakasteelle menetät uskosi ja saat tilalle lahkon uskon joka ei pelasta.


      • mikä.lahko
        onko_pakko kirjoitti:

        Minun kokemukseni on helluntaiseurakunnasta, mutta eräs tuttavani sanoi kokeneensa aivan samaa vapaakirkossa.

        Sinuna kiertäisin tuollaiset seurakunnat kaukaa. Eenokki12 on oikeassa, saat tilalle lahkon uskon joka ei pelasta.


      • onko_pakko kirjoitti:

        Minun kokemukseni on helluntaiseurakunnasta, mutta eräs tuttavani sanoi kokeneensa aivan samaa vapaakirkossa.

        Valehtelet jos et sano paikkakuntaa ja painostajien nimiä🤓


      • älä.ole.ääliö
        usko.vainen kirjoitti:

        Valehtelet jos et sano paikkakuntaa ja painostajien nimiä🤓

        Lue palstan säännöt ennen kuin yllytät toista moiseen!!!


      • älä.ole.ääliö kirjoitti:

        Lue palstan säännöt ennen kuin yllytät toista moiseen!!!

        Et sinä muutenkaan niitä noudataValehtelet ja solvaat kokomajan😉


      • älä.ole.ääliö
        usko.vainen kirjoitti:

        Et sinä muutenkaan niitä noudataValehtelet ja solvaat kokomajan😉

        Luuletko minua toiseksi kirjoittajaksi vai mitä ihmettä höpötät?


      • tämänkin.huomannut
        usko.vainen kirjoitti:

        Et sinä muutenkaan niitä noudataValehtelet ja solvaat kokomajan😉

        Täällä ei kukaan muu valehtele ja solvaa muita kirjoittajia kuin vain yksi. Hän on multinikki usko.vainen.


      • tämänkin.huomannut kirjoitti:

        Täällä ei kukaan muu valehtele ja solvaa muita kirjoittajia kuin vain yksi. Hän on multinikki usko.vainen.

        Tälläkertaa varmaan laitat todisteiksi pitkä rivin näitä valheita ja solvauksia, eiks niin 😉❓


      • onko_pakko kirjoitti:

        En haluaisi mennä kasteelle koska minut on jo lapsena kastettu, mutta koen siihen voimakasta painostusta muiden uskovien taholta.

        Älä mene muiden painostuksesta kasteelle, mene vain silloin kasteelle jos itse koet sen tarpeelliseksi. Muista, että Jeesus ei ole sinua pakottamasta ja hänen valtansa on jotain aivan muuta kuin pakottaminen ja pakkovalta.


      • älä.ole.ääliö
        onko_pakko kirjoitti:

        Minun kokemukseni on helluntaiseurakunnasta, mutta eräs tuttavani sanoi kokeneensa aivan samaa vapaakirkossa.

        Hei, vaikka usko.vainen yrittää yllyttää sinua rikkomaan palstan sääntöjä ja kertomaan seurakuntasi paikkakunta ja painostajien nimet, niin älä sinä ole ääliö että sellaiseen ryhtyisit.


    • Mikä.on.totta
      • luterilainen

      • Hehhheh :)
        Kasteoppia haette joltain turkulaiselta yhden jäsenen seurakunnalta ja toiselta kirjoittajalta.

        Mihin se Raamattu unohtui?


      • tois.pualt.jokke
        Pe.ku kirjoitti:

        Hehhheh :)
        Kasteoppia haette joltain turkulaiselta yhden jäsenen seurakunnalta ja toiselta kirjoittajalta.

        Mihin se Raamattu unohtui?

        Tiedeän että tällä Weijolla on itsensä lisäksi eräs toinenkin seurakunnassaan. Olen jutellut hänen kanssaan.


    • Ympärileikkaus ajaa miehillä saman asian.

      Raamatussa kasteella korvattiin juutalaisille poikavauvoille tehtävä ympärileikkaus.

      • Höpöä, ympärileikkaus oli ennen kastetta ja kristityt juutalaiset sekä ympärileikataan, että kastetaan😏 Onko Jeesuksen tarina tuttu ❓


      • oikea.uskovainen
        usko.vainen kirjoitti:

        Höpöä, ympärileikkaus oli ennen kastetta ja kristityt juutalaiset sekä ympärileikataan, että kastetaan😏 Onko Jeesuksen tarina tuttu ❓

        Älä nimitä Jeesusta tarinaksi senkin sika!!!


      • oikea.uskovainen kirjoitti:

        Älä nimitä Jeesusta tarinaksi senkin sika!!!

        En, possu. Puhuin tarinasta jonka kohde on Jeesus 😉


    • 12____13

      > Pitääkö vielä mennä uusintakasteellekin?

      Riippuu mitä haluat. Jos haluat olla Jeesuksen opetuslapsi, pysy Jeesuksen sanassa. Silloin riittää kun sinut on kastettu kerran, kuten Jeesus opettaa. Jeesuksen asettamalla kasteella ihminen tehdään Jeesuksen opetuslapseksi.

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

      "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

    • evlutj

      Ei todellakaan tarvitse. Harhaoppi on pesiytynyt vapaiden suuntien kautta, siellä ei tunneta armoa, syntisyyttä,pyhyyttä, oikeaa elävää uskoa. Siellä tunnetaan vaan upotus,hauta,menestys,ihmisten palvonta. Se on kaukana oikeasta kirkollisesta kristillisyydestä. Älä ikinä anna itseäsi uudestikastaa.

    • Kertariittää

      Yksi kaste riittää. Ei tarvitse toista kertaa kasteelle mennä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2073
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      80
      1435
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      87
      1408
    4. 52
      1273
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1032
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1019
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      940
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      908
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      901
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      893
    Aihe