Aivan ihana kevät tulossa. Lämmintä riittää ja ansiosidonnainen juoksee. Mikäs on ollessa kun ruokaa riittää ja laskut on maksettu.
Minä ainakin nautin, työ ei ole koko mun maailma eikä tule olemaan. Olkaa ihmiset tyytyväisiä siihen mitä on. Vaikkei ole aina rahaa mennä ja ostaa, niin kysykääpä joskus, miksi pitäisi olla?
Laittakaa mainoslehdet roskiin niitä katsomatta, menkää kaupungille ilman rahapussia tai maksukortteja. Nauttikaa vaan olosta ja muista ihmisistä
Onnellinen maailma ei tule raha taskussa, turhista ostoksista, ja valittamalla käyhyyttä.
Jokainen ihminen on omanlainen, jokaisella on omat varat ja voimat. Vaikka maailma pyörii rahan varassa paljolti, se ei tarkoita sitä että sinun pitäisi olla osallisena joka pivä tuhlaamiseen.
Naut isiitä mitä sulla on nyt, tässä, ja huomenna, nauti siitä kuka olet nyt ja tässä, ja nauti siitä että teet juuri sitä mitä haluat, etkä ole muiden ihmisten pompoteltavina.
Kokeile viikko ilman ostoksia niitä turhia, niin huomaat että vapaus tulee siitä, että köyhyys ei ole muutakuin toisten ihmisten ja oma mielikuva, jota oikeesti ei ole olemassa.
Paistaa se päivä köyhänkin risukasaan
21
78
Vastaukset
- älätotu5
Älä totu ja tuudittaudu elämään liitonrahoilla että oleminen on harmoonista, aikaa menee eteenpäin vaikka 3 vuotta ni siinähän olet ja pyörittelet peukaloita.
Tuossa vaiheessa pitää kipin kapin hakea töitä tai mennä kursseille. Veemäistä nousta suosta.- Oletidiootti
Onko aina pakkok ampua alas toisten positiiviset kirjoitukset? Elä tässä ja nyt, elä 3vuoden päästä, älä mieti sitä mitä sillon on, vaan se mitä on nyt!
Jos joku elää -älä osta mitään tällä viikolla-, niin se ei ole sinulta pois!
Oletko vaan kateellinen kun jollain on oma elämä hallussa?
- kaIIe
Juovuksissa päivä on vieläkin ihanampi. Kiljua juodessa on onnellinen. Jos nyt jotain negatiivista asiasta etsii niin vatsa ei oikein tykkää päivittäisestä kiljusta. Ei aina ehdi vessaan. Kaupassa ei siis tule paljon käytyä. Onneksi äitini asuu lähellä ja tuo ruokaa.
- noitoiiiii
No toi kyllä hyväksytään jos kiljua juo ni käyttää aikansa järkevään tekemiseen ja joskus jos töitä menee hakeen ni sanoo että pääasiassa työttömänä join kiljua. Valmistamisessa oma viehätyksensä heh.
- Näinvaaon
Pahinta köyhyyttä on mielen köyhyys jota näkee valitettavan paljon. Ei liity mitenkään rahalliseen köyhyyteen, koska silloin on välttämättä luova, että pärjää.
- mitäsääliäää
Miksi sitten elät säälissä tuon mielenköyhyyden kanssa...... turha filosofia ja harmoonisuus pois ja töihin.
- Näinvaaon
Elämässä on hyvä olla jokin filosofia ja harmoninen elämä on suositeltavaa. Töihin ei tarvitse mennä koska olen eläkkeeni ansainnut. :)
- työkyvytttt
Työkyvyttömyyseläkkeellä olen ni mikäpäs tässä empä kaipaa töitä mutta työttömillä eri asia ettei jäädä laakereille makaamaan niin kesällä vaikka harjoitteluun jos ei muuta.
- 61.vuotias
Vai että harjoitteluun :) Eiköhän se ole nuorten työttömien juttuja.
- Katkeratihmsiet
Täällä on kauheesti masentuneita ja katkeria ihmisiä.
Aina kun joku kirjottaa jotain positiivista OMASTA ELÄMÄSTÄ, pitää aina muistuttaa kaikesta ikävästä, ellei muistuttaa niin uhkailla että jos olet iloinen ja innostunut ihminen niin- ootas vaan kohta sulla kosahtaa!!!!!
Kuinkahan moni osaa kiitää ja olla onnelliinen toisten puolesta? Täällä ei kukaan!
Ei tarvi sanoa kun että mun kissa on niin ihana, niin jo joku sanoo et ootas vaan kohta se kuolee tai sairastuu tai puree sua ja raapii!!!! Hyi kissat on kamaliii....... heh voi teitä.- tyytyväinenköyhä
Samaa minäkin olen monasti tällä palstalla ihmetellyt, miten katkeruus ja kateuskin paistaa monen kirjoituksissa, aina on mukamas rikkailla kaikki hyvin ja oma köyhyys on rikkaiden vika. Tuntuu, ettei mitään voi tehdä oman elämän hyväksi ja ei olla onnellisia siitä mitä on.
Minulla ainakin on ollut elämässä hyvä tuuri, on riittänyt terveyttä, vaikka pieniä vaikeuksia on elämän varrella ollutkin, voin sanoa olleeni terve. Matti Nykäsen sanoin, "minullahan on asiat oikeastaan helvetin hyvin, näen silmilläni ja pystyn kavelemään omin jaloin".
Minulla on hyvä vaimo ja aivan ihanat lapset, joiden kanssa voin viettää aikaa ja tehdä heidän vuokseen töitä. Voimme harrastaa yhdessä monia asioita. Matkustelemme omatoimisesti. Emme tarvitse suuria rahoja, kun pystymme yhdessä tekemään kaikkea kivaa. Kohta leivomme laskiaispullia!
Olemme asuneet tässä vanhassa omakotitalossa nyt aika monta vuotta, tämä ostettiin tosi halvalla (8500€) ja missään emme olisi asuneet näin halvalla näitä vuosia. Olemme voinneet harrastaa täällä monenlaista, viime kesänä kasvatimme perunaa kokeeksi ja saimme suuren määrän perunaa. Ensi kesänä kasvatamme bataattia kokeeksi. Tontillamme kasvaa omenapuita ja marjapensaita, niistä teemme mehua ja hilloa syksyllä. Keväällä ja kesällä kalastan ja lapsetkin ovat olleet mukana kalastamassa. Uimassa käydään kesällä lähes joka päivä. Polkupyörillä mennään vaikka marjareissulle, marjastamme ahkerasti.
Lapset ovat olleet terveitä ja heillä on ollut hyviä kavereita, joiden kanssa he ovat voinneet harrastaa monenlaista. Kimppakyydeillä on viety lapsia harrastuksiin, että lasten kaveritkin ovat päässeet mukaan moneen. Monena kesänä teimme retkiä lasten kanssa huvipuistoihin, kotoa vain hyvät eväät ja lasten kaveritkin mukaan retkille. Kivaa oli kaikilla!
Talvella on hiihdetty ja luisteltu läheisellä jääkentällä, joskus on luisteltu läheisen lammen jäälläkin.
Keväisin on lennätetty leijaa kevättuulissa, se on ollut mukavaa. Talvella huonoilla ilmoilla ollaan oltu sisällä ja pelattu vaikka monopolia koko perheen kanssa tai shakkia. Opetin lapsille shakin pelaamisen, joten lapset ovat pelanneet kavereidenkin kanssa shakkia. Kirjastosta olemme lainanneet paljon kirjoja tai elokuvia. Lukeminen on meidän perheen yhteinen harrastus. Teemme paljon ruokaa itse iha harrastuksen puoleen ja lapset ovat pienestä pitäen olleet mukana vaikkapa jouluruokien valmistuksessa. Vanhin lapsistamme on jo omillan asumassa ja valmistaa itse ruokansa.
Olemme vähällä rahalla saanneet kaiken tarpeellisen elämäämme ja pystyneet tarjoamaan lapsille mielestäni hyvän ja turvallisen kodin. - TakaisinLuontoon
Hienosti olette asiat hoitaneet, tuli hyvä mieli viestiäsi lukiessa!
Toivotan hyvää jatkoa myös!
Eihän se työ koko elämä ole, mutta kyllä se myönnettävä on, että jotain merkitsee.
kevät ja ihana valo, saa taaas minuunkin ja ihmisiin eloa! ja iloa!
=)- oskarimatkustaa
OI miten ihana lukea näitä katkeria vuodatuksia! Mahtaa sulla olla rankkaa, ota rennommin. Minkin lähden huomenna reissuun, kun olen työttömänä, niin mikäs hätä tässä on minnekkään. Onn niin ihana olla oman ajan herra, kun ei ole noita halpis töitä murheena. Ennemmin elän tuilla kun hikirahoilla.
- partehddd
Parempi se on tehdä vaikka halpis töitä kun maleksia niin pysyy nuppi kunnossa kun rytmiä elämässä.
Kyllä sen edestään löytää kun maleksinut työttömänä.- Säälittääsuntilanne
Onko? Mitä hyvää sä näet siinä että teet töitä, etkä saa palkkaa? Autat työnantajaa hyvään elämään omalla ksutannuksella? Miksi? Sinä syöt näkkileipää jos sitäkään, ja työnantaja menee ulkomaille ja elää hyvää elämää. No tapasa kullakin, jos ei itseään kunnioita eikä itsestään ja perheestään välitä.
Tälläiset ihmiset ovat niitä toistenkin elämän pilaajajia kun suostuvat moiseen, niin kohta pakotetaan kaikki ilmaiseen työhön vaikke olisi varaa, eikä se näkkäri maistu. Merkit on jo nähtävissä.
Mistä ja mitä läytää kun maleksii kotona? Kotonakin on töitä mutta sinä et kai osaa niitäkään tehdä.
- kotonatöis
Työnantaja tukehtuu nauruun kun olet ollut 6 vuotta työtön ja sanot että olet tehnyt kovasti kotitöitä.
Kaikkihan kotiaskareet tekevät sen tajuaa apinakin. Halpistyöllä se positiivisuus kun tekee niin pysyy elämässä kiinni ja se valitaan siihen vähän parempaan hommaan eikä aasi joka kotona miettii typeriä.
Palstan idiootein kirjoitus on että ollut 28 vuotta työtön.- sitäsaatoottaa
Kuis se noin tekisi? Tokihan se voi nauraa kun saa ilmaisia työntekijöitä ja itse rikastuu. Kukapa ei ilmaiseksi huolisi tekijöitä.
No ainahan sie voit haaveilla että hallpistöiden jälkeen saat parempia hommia, mutta mitäs kun olet ollut 20 v halpistöissä niin kerro sitten saitko. Kyllä se työnantaja sua käyttää hyväkseen vaikkei näytä siltä. Sanoo vaan jotta tekisit niitä ilmasitötä. Voi pyörittää sua vuosia 1 e päiväpalkalla mutta uneksimastahan sua ei kielletä. Hehe... taitaa vaan nauraa sulle, tyhmyrille.
Miksi maksaa kun ilmaseksikin saa.
Työnantajat muuten osaavat nähdä sen kuka on tyhmä ja kuka ei. Kaikki kato ei suostu duunamaan palkatta-
- naaatitaaan
Voi nuo työnraatajat maksaa tän mamutuksen kustannukset mun puolesta , ite en viitti vaivautua moiseen , mielummin huilaan ja nautin elämästä saamapuolella , onneksi terassit aukeaa taasen kohta ja tiet sulaa , pääsee aloittamaan kiireettömän reissaamisen ja katselemaan kun köyhät juoksee tuli persuuksissa , hyvää kevättä kaikille , terassikausi on avattu.
- mispalkatta
Missäs tuollaisia työnantajia on jotka palkatta teettävät töitä. Kyllä se niin on tes mukainen palkka vähintään on.
Työttömillä vääntyy ja kääntyy ajatukset sitten lopuksi pelkää töitä iiiiikkkk.
Kuntouttava työtoiminta hyvä tapa pitää itsensä vireessä. - palkkaaprkl
mispalkatta kirjoitti:
Missäs tuollaisia työnantajia on jotka palkatta teettävät töitä. Kyllä se niin on tes mukainen palkka vähintään on.
Työttömillä vääntyy ja kääntyy ajatukset sitten lopuksi pelkää töitä iiiiikkkk.
Kuntouttava työtoiminta hyvä tapa pitää itsensä vireessä.No se on hyvä että pysyt viereessä, sitten se palkaton työ on SINULLE se paras mahdollinen.
Mutta puhu vain itsestäsi älä yleistä. Kaikki muut kunnioittavat itseään ja haluavat elättää perheensä, Kukaan ei saa mitään ilmaiseksi, et sinäkään edes siivoojaa kotiisi tai lampun vaihtajaa. Miksi sinä tekisit ilmaista työtä?
Ne jotka kunnioittavat itseäänn ja arvostavat itseään eivät kaikkeen suostu. Muut eivät sinua arvosta, niin tee se edes itse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4361264- 641116
- 61852
- 61805
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18727Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100713- 72694
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49671- 60657
- 26653