Mielestäni on, tosin onkiessa kalan pitää olla syönnillään, mutta katiska on hyvä lisä ja sillä saa kalaa eikä tarvitse muuta tehdä kuin käydä kokemassa esim. kerran päivässä tai jos menoja, niin harvemminkin kyllä voi kokea.
Onko kalaa helppo saada?
9
59
Vastaukset
- Anonyymi
Kalaa on tosi helppo pyydystää katiskalla. Minulla pari kokoon taittuvaa katiskaa, niillä tulee kalaa hyvin ja tosi vaivatonta kalastamista. Rannalta laitan ne katiskat vesistöön pitkällä riu'ulla ja työpäivän jälkeen kotimatkalla käyn katsomassa ne katiskat. Yleensä on ruokakalat kotiin tuoda.
köyhäkalastaa - Anonyymi
Katiska kyllä ihan hyvä kalastusmuoto ja toivoa että kalaa tulee sen verran mitä tarvii.
- Anonyymi
Nyt olikin että onko köyhän helppo saada kalaa , vastaus on, että ei. Mitä siitäkin tulisi , että köyhät Hesalaiset heittäisivät katiskan Suomenlahden rantavesiin.
Katiska on ollu monesti mielessä kun tuossa meri on. ja Halu saada sitä ruokakalaa. Koska kuitenkin tämä on kaupunkia niin pieni huoli ilkivallalle varkaille jne. Pitäsköhän kuitenkin ottaa riski? Soutuveneiden vuokraaminen on täällä törky kallista. Siis soutu vene. Pari tuntii parikymppii. Ei ymmärrä.
- Anonyymi
En ole vuosiin kalastanut veneen kanssa. Monet vuodet olen rannalta laittanut katiskat vesistöön pitkällä riu'ulla ja kalaa on tullut. Hieman vaan pitää katsoa, että mihin paikkaan laittaa ne katiskat, ettei ilkivaltaa tehdä niille.
Minulla on ollut jo vuosia vakipaikat katiskoille ja käytän kumisaappaita, niin saan katsikat sellasiin paikkoihin rannalta, ettei niitä katiskoita pääse millään pikkukengillä kokemaan.
Luvat maksaa alle 50€ vuodessa, siis kalastonhoitomaksu ja pyydysluvat yhteensä. Kalaa tulee yleensä jo keväällä niin paljon, että lupien hinta kuittaantuu heti. Hieman vien naapureille kalaa ja he tuovat minulle vastaavasti jotain muuta ruokaa. Pakastan kalaa ja savustan paljon kalaa. Savustettuna säilyy hieman pidempäänkin jääkaapissa ja voi niitäkin pakastaa.
On minulla pari soutuvenettäkin, niitä saa tosi halvalla käytettyinä, ettei juuri vuokraamaan kannata alkaa. Ihan hyvä lasikuituvene maksoi 35€, Terhi 245 jollan ostin 130€, mutta en ole nyt kumpaakaan käyttänyt moneen vuoteen vesillä. Tuolla jollalla ollaan käyty joskus lasten kanssa ongella vuosia sitten.
köyhäkalastaa
- Anonyymi
saakho teno joella ruotsin puoleltha suomen puolelle virittää verkon??.. soikhiopää
- Anonyymi
Mää oon niin köyhä, etten syä muuta kun norjan lohta.
- Anonyymi
Kyllä ahventa oon saanut 240 kg jigillä suurin osa. Verkoilla myös kalastan nyt syksyllä siikaa on tullut noin 20 kg. Syön itse ja myyn, oon saanut myös lohia, sain 30 kg lohta verkoilla. Meni myyntiin ja itelle, piti ostaa toinen pakastin kun sain paljon kalaa. Kalat menee helposti kaupaksi jos on tuttuja, enoni ostaa ja sillä on kavereita joille eno välittää saamiani kaloja. Oon kalastanut jotain 40 vuotta, työttömänä on aikaa kalastaa tosi hyvä harrastus.
- Anonyymi
Lahnoista ja särkikaloista saa siten paistettavia, että ensin kokonaisena suomustaa ja sitten leikkaa kummankin kyljen 1-2 millin välein vieri viereen viiltoja, jolloin lihasruodot menevät 1-2 millin pätkiksi ja sitten suolistaa normaalisti. Sitten suolaa pintaan ja pyöritellä esim. ruisjauhoissa, vehnäjauhoissa tai korppujauhoissa ja paistaa pinta rapeaksi öljyssä, voissa tai öljyn ja voin sekoituksess. Hyvää tulee! Ja todella halpaa ruokaa kun itse onkii ne kalat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594693
- 653808
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2123220- 1143061
- 482894
- 232548
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2471997- 1081872
- 361865