Peuran lihaa sain 12 kg

Anonyymi

Peuroja näkyy silloin tällöin, tänään näin kaksi kun menin kalaan. Peurasta sain 12 kg lihaa, jauhelihaa, sisä ja ulkofilettäkin peurasta saa aika paljon. Riittää pitkäksi aikaa se on aika hyvä koska sain karenssin just koska en mennyt kuntouttavaan työhön. Typpi päätti että olen työkyvytön kokonaan joten sain karenssin. Mutta peuroja riittää metsissä ja niistä saa hyvää lihaa, pistin vakuumi pakkaukseen ja pakastimeen. En ole työkyvytön voin etsii peuraa metsästä ja kalastan ja kuntoilen usein.

18

2646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Peuranliha on toki hyvää, mutta... Kerro nyt tarkemmin, että millaista se liha oli, niin tiedetään, ettet fulaa aloituksellasi.

nimim. lihaapakastimessa

• Anonyymi

Tietyillä seuduilla valkohäntäpeuroja on vaivaksi asti ja niitä voidaan metsästää mm. kyttäämällä, kunhan luvat on kunnossa. Kohta alkaa hirvenmetsästys, joten itse en peurakytikselle lähde, ehkä seuruemetsästyksenä hirvikauden jälkeen, jos vielä intoa riittää?

• Anonyymi

Riistaa en pidä mitenkään ihmeellisenä ni melkein ihan sama kuin nötköttipurkin avaisi. Aloittajan kylläkin olis kannattanu mennä kehitysvammaisena kuntouttavaan.

• Anonyymi

Minä tykkään henkilökohtaisesti riistan mausta. Aloitus on provo, aloittaja itsekin tykkäisi metsästää, mutta tainnut mennä sukset ristiin metsästysseuran kanssa?

• Anonyymi

Miten sait peuran´lihaa, jos salakaadoit yksinäsi,olisi lihaa pitänyt tulla reilusti enempi, ellei kyseessä ollut kauriinvasa, ja jos olit jonkun porukan mukanan, olisit voinut sanoa sen, vai löysitkö auto alle jääneen peuran lehdessä oli juttu että tien varrelta oli varastettu peura sillä ajalla kun päälleajanut poistui paikalta ja metsästysseuran miehet olivat tulossa noutamaan ruhoa, siis noi 15 min sisällä kolarista

• Anonyymi

Menee aloittaja ja näkee peuroja ja sitten saa peurasta filettä ni eihän aloituksessa oikeen nyt selviä asia.
      Olis kannattanu mennä kuntouttavaan kun viestintä hyvin hajanaista niinkuin 10 vuotiaan kirjoitus.

• Anonyymi

Ei nyt aloittaja tullut vastaamaan tuosta peuranlihasta... Jos olisi oikeasti saannut vaikka metsästäjiltä 12kg peuranlihaa, niin tietäisi kyllä kertoa siitä, mikä siinä peuranlihassa on juju.
      Minulla on OIKEASTI riistaa, mm. hirvenlihaa pakastimessa ja lisää tulee. Tänään näin neljä peuraa Asikkalassa automatkallani, mutta ne eivät ole minun pakastimessani, eivät tule. Peuroja on kyllä liikaa, mutta siksi niitä on liikaa, kun se peuranliha... Eli aloittajalla ei ole sitä lihaa, kun ei osaa selittää siitä lihasta mitään.

• Anonyymi

Ai peuraa!

Mulla onkin hirveä 200 kiloa, on sarvea, nahkaa, paistia ja filettä. Tuli suoraan Volkkarin tuulilasista sisään. Vein kotiin (kulki siinä apukuskin paikalla, mihin osuikin), nyljin ja pistin pakkaseen.

• Kävipä hyvä tuuri. En kyllä tiedä riistan hintaa mutta kuulostaaa hirveän hyvältä että sait hirvee ja vielä kokonaisena.. tai no.. juu nou?

• Anonyymi

Ei nyt ihan mene noin, mutta hyvä yritys kuitenkin trollata ;D

• Anonyymi

Minä en syö lihaa ollenkaan. Tai no, ehkä makkaran kerran vuodessa mökillä.

• Anonyymi

Minulle tuotiin peuran lihaa itse en metsästä vaan sitä tuodaan minulle, sukulainen tuo välillä monta kiloo ja pakkasessa on varmaan jotain 6 kg. Laitan sitä normi jauhelihan sekaan kun teen lasagnee tai jotain muuta. Peuroja kyllä näkee aika paljon joten kyllä niitä jotkut metsästääkin varmaan.

• Kumpa mullekin tuotaisiin. Peuraa,hirveä,lohta ja mitä kaikkee poron kuivalihaa mutta kun ei niin ei. EI KUN EI. Hyvät sulle.

• Anonyymi
        pervokki kirjoitti:

Kumpa mullekin tuotaisiin. Peuraa,hirveä,lohta ja mitä kaikkee poron kuivalihaa mutta kun ei niin ei. EI KUN EI. Hyvät sulle.

Se on kuule ihan järjestelykysymys, että sitä kalaa tai lihaa tuodaan. Ensinnäkin pitää olla jonkin verran verkostoitunut ja pystyy itse auttamaan jollain muulla kavereita, esim. auttaa tietokoneiden ongelmissa näitä kalastajia tai metsästäjiä, niin kyllä heiltä vastapalveluna saa sitten kalaa tai hirvenlihaa tai sitä peuranlihaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on kuule ihan järjestelykysymys, että sitä kalaa tai lihaa tuodaan. Ensinnäkin pitää olla jonkin verran verkostoitunut ja pystyy itse auttamaan jollain muulla kavereita, esim. auttaa tietokoneiden ongelmissa näitä kalastajia tai metsästäjiä, niin kyllä heiltä vastapalveluna saa sitten kalaa tai hirvenlihaa tai sitä peuranlihaa.

Valkohäntäpeuran lihaa sanotaan myös kusihännän lihaksi. Jos lihaan jää vähänkin peuran rasvaa, niin se maistuu melko kamalalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valkohäntäpeuran lihaa sanotaan myös kusihännän lihaksi. Jos lihaan jää vähänkin peuran rasvaa, niin se maistuu melko kamalalle.

Tätä nyt tarkoitin, kun tuo viestiketjun aloittaja kertoi saanneensa 12kg peuranlihaa. Jos olisi TODELLA saannut sitä lihaa, niin olisi taatusti osannut kertoa tuosta peuranlihan rasvasta!! Trollia taas väänsi tänne tämä 9€ henkilö...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä nyt tarkoitin, kun tuo viestiketjun aloittaja kertoi saanneensa 12kg peuranlihaa. Jos olisi TODELLA saannut sitä lihaa, niin olisi taatusti osannut kertoa tuosta peuranlihan rasvasta!! Trollia taas väänsi tänne tämä 9€ henkilö...

Itse tein ennen joulua eka kerran peurapaistia - en paljoa eroa huomannu hirvipaistiin, kun oli hyvin maustettu ja juureksia mukana, että kyllä kannattaa metsästää sitä, jos mahdollisuus on.

• Anonyymi

Oliko peura valmiiksi nyljetty ja paloiteltu ja lihat lajiteltu kun löysit?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      50
      3901
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      58
      3571
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      2906
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      105
      2748
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      43
      2563
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2550
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2518
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      40
      2421
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2076
    10. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      2011
    Aihe