Homoseksuaaliset suhteet Raamatun salossa

Anonyymi

Uuden avioliittolain myötä useampi kansankirkon pastori on ilmaissut aikeensa vihkiä homopareja avioliittoon. He mieltävät toimivansa Raamatun hengessä siunatessaan kahden samaa sukupuolta olevan liiton. Ehkä osa heistä tiedostaa sen, että Raamattu tuomitsee useassa kohdassa samaa sukupuolta olevien väliset sukupuolisuhteet, mutta he yleensä ajattelevat näiden kohtien olevan sidoksissa omaan aikaansa.

Kun pohditaan sitä, mitä sanottavaa Raamatulla on nykypäivän homoseksuaalisiin suhteisiin liittyen, olennaista on hahmottaa raamattunäkemyksen merkitys kysymyksen kannalta. Jos näet Raamattu ei olisi Jumalan erehtymätöntä ilmoitusta, Raamatulla ei olisi suoraa sanottavaa tähän kysymykseen. Se olisi vain 2000 vuotta vanhoja ihmisten mietteitä, ja niin Raamatun opetuksen voisi sanoa vain omaa aikaansa koskevaksi.

Koska Raamattu itse kuitenkin todistaa olevansa Jumalan sanaa (esim. 2 Tim. 3:16, 2 Piet. 1:20–21), siinä oleva opetus sitoo meitä kristittyjä vielä tänäkin päivänä. Kristityillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa tämä opetus tosissaan, elleivät he halua nousta kapinaan Luojaansa vastaan.

Käymme nyt läpi kaikkein olennaisimmat kohdat aihepiirin kannalta.

Avioliitto on asetettu miehen ja naisen väliseksi – 1 Moos. 2:22–24

Saamme lukea aivan Raamatun alkulehdiltä avioliiton asettamisesta. Jumala loi aluksi miehen. Aadam oli ensin yksin, mutta sitten Jumala loi hänelle kumppaniksi naisen: ”Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: ’Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu’. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.” (1 Moos. 2:22–24). Tekstin kuvaus siitä, että Jumala toi naisen miehen luo, tuo mieleen häät. Nykyäänkin monesti morsiamen isä saattaa tyttärensä alttarille sulhasen luo. Tässä on nyt kuvattuna ensimmäinen hääseremonia!

Jeesus vahvistaa sen, että kyseisessä tekstissä on kyse avioliiton asettamisesta, kun hän viittaa siihen opettaessaan avioeroon liittyen: ”Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: ’Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?’ Hän vastasi ja sanoi: ’Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?” (Matt. 19:3–5). Raamatun opetuksen perusteella on selvää, että Jumala on asettanut avioliiton nimenomaan miehen ja naisen välille.

Raamatun alkuluvuista käy myös ilmi, että sukupuoliyhteys kuuluu miehen ja naisen väliseen avioliittoon. Jumala sanoi nimenomaan avioparille: ”Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa” (1 Moos. 1:28). Muualla Raamattu tuomitseekin kaikki avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet haureudeksi. Tämä tuomio koskee niin eri sukupuolta kuin samaa sukupuoltakin olevien avioliiton ulkopuolisia suhteita.

Muualla Raamatussa ei oikeastaan ole varsinaista avioliitto-opetusta, joka olisi olennaista aiheen kannalta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei Raamatulla olisi muuta sanottavaa siihen, ovatko homoseksuaaliset suhteet hyväksyttäviä. Homosuhteiden vastustaminen Raamattuun vedoten perustuu ennen kaikkea niihin Raamatun jakeisiin, joissa sanotaan samaa sukupuolta olevien sukupuoliyhteyttä synniksi. Syvennymme nyt niistä keskeisimpiin.

Sodoman ja Gomorran tuho – 1 Moos. 19; Hes. 16:49–50

Sodoman ja Gomorran tuhosta kerrotaan 1 Moos. 19:ssa. Samasta luvusta käyvät ilmi tapahtumat, jotka edelsivät tuhoa ja olivat syynä sille. Kyseisessä luvussa kuvataan, kuinka miehistä koostuva väkijoukko haluaa raiskata Lootin luo menneet enkelit, joita he pitivät miehinä. Väkijoukko sanoo nimenomaisesti: ”Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin.” (1 Moos. 19:5). Sitä, että asukkaat halusivat nimenomaan yhtyä miehiin, korostaa se, että Loot yritti tarjota tyttäriään vieraidensa sijaan. Nämä eivät kuitenkaan kelvanneet kaupungin miehille. Nämä jumalattomat ajatukset johtivat kaupungin tuhoon, ja vaikka voisi ajatella, että Raamattu tuomitsisi väkijoukon suunnitelmat sen tähden, että niissä oli kyse raiskaamisesta, on huomioitava, miten teksti korostaa useammalla tavalla sitä, että miesten välinen sukupuoliyhteys on vielä aivan erityisellä tavalla tuomittavaa.

Joskus Sodoman tuhon syyksi sanotaan homoseksuaalisten suhteiden sijaan itsekkyys ja köyhien ylenkatsominen. Tätä perustellaan viittaamalla Hesekielin kirjan luvun 16 jakeeseen 49. Jos kuitenkin perehdytään tarkemmin siihen, mitä Hesekiel sanoo, käy ilmi, että hän paljastaa tuhon syyn vasta seuraavassa jakeessa: ”He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois.” (Hes. 16:50). Hesekiel puhuu tässä kauhistuksesta yksikössä toisin kuin suomalaiset käännökset.

77

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >Koska Raamattu itse kuitenkin todistaa olevansa Jumalan sanaa

Totta mooses, itsehän se itsensä todistaa. Ihan mahtavaa. 🍻

Tuhannet tuomitut murhaajatkin ovat itse todistaneet olevansa viattomia mihinkään. On se vaan kumma kun heitä ei kuitenkaan uskottu.

• Anonyymi

Onko sinulta jäänyt rippikoulukin väliin?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulta jäänyt rippikoulukin väliin?

Kirkossa vihitään kaikki mahdolliset riippumatta siitä mitä Raamatussa sanotaan.

• Tuli vaan mieleen kysyä, kun olet ilmeisesti foorumin iän mitassa ns. varttuneempaa väkeä, että miten mahdat tulkita Raamatun salon, josta otsikossa puhutaan? Itsehän olen metsämaiden ystävä, ja tietäisin saloista mielelläni kaiken, mitä niistä on tiedettävissä. Ovatkohan Raamatun viisaudet saloista avautuneet sinulle, vai odotammeko Patmos-ystäväisiltämme lisää opetusta?

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Kirkossa vihitään kaikki mahdolliset riippumatta siitä mitä Raamatussa sanotaan.

Totta - monissa kirkoissa papit vihkivät myös ihmisiä ja esineitä, myös ihmisiä ja fantasiahahmoja tai nettiavatareita, ...

• Anonyymi

">Koska Raamattu itse kuitenkin todistaa olevansa Jumalan sanaa

Totta mooses, itsehän se itsensä todistaa. Ihan mahtavaa."

Hyvä huomio - Kaikkivaltiaalla on tällainenkin oikeus!

1. Moos. 17:1

Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle ja sanoi hänelle: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta - monissa kirkoissa papit vihkivät myös ihmisiä ja esineitä, myös ihmisiä ja fantasiahahmoja tai nettiavatareita, ...

Ei kai? Suomen kirkoissa vihitään vain aikuisia ihmisiä, ja sitä tarkoitin.

Kirkoissa vihitään keidät vaan riippumatta siitä mitä ovat Raamatun mukaan tehneet.

• Anonyymi kirjoitti:

Korkkiruuvin purtsi liihottaa taas taivaan avaruuksissa henkivaltojen seurassa. Oikein hyvää päivää vaan. Kyllä osaa naisihminen olla sekaisin. 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

">Koska Raamattu itse kuitenkin todistaa olevansa Jumalan sanaa

Totta mooses, itsehän se itsensä todistaa. Ihan mahtavaa."

1. Moos. 17:1

Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle ja sanoi hänelle: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.

"Hyvä huomio - Kaikkivaltiaalla on tällainenkin oikeus!"

Tähän Jumalan, Kaikkivaltiaan ja Herran nimeen liittyy muutama ristiriitaisuus, joka osoittaa ettei Raamattu ole Jumalan sanaa vaan useista lähteistä koottu ihmisten kirjoittama sisäisesti ristiriitainen myyttikokoelma.

1. Moos 15

7 Herra sanoi Abramille: »Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan.»

2. Moos 6 luvussa Herra valehtelee tai ei muista millä nimillä on puhunut Aabrahamille. Herra nimittäin kertoo Moosekselle, että on esiintynyt Aabrahamille Jumalan, Kaikkivaltiaan nimellä [El Shaddai], mutta ei ole paljastanut nimeään Jahve. Kuitenkin 1. Moos 15. luvussa hän paljastaa nimen Jahve.

2 Jumala sanoi Moosekselle: »Minä olen Jahve, Herra.

3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.

• Anonyymi
        Kampelatutkija kirjoitti:

Tähän Jumalan, Kaikkivaltiaan ja Herran nimeen liittyy muutama ristiriitaisuus, joka osoittaa ettei Raamattu ole Jumalan sanaa vaan useista lähteistä koottu ihmisten kirjoittama sisäisesti ristiriitainen myyttikokoelma.

1. Moos 15

7 Herra sanoi Abramille: »Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan.»

2. Moos 6 luvussa Herra valehtelee tai ei muista millä nimillä on puhunut Aabrahamille. Herra nimittäin kertoo Moosekselle, että on esiintynyt Aabrahamille Jumalan, Kaikkivaltiaan nimellä [El Shaddai], mutta ei ole paljastanut nimeään Jahve. Kuitenkin 1. Moos 15. luvussa hän paljastaa nimen Jahve.

3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.

""Hyvä huomio - Kaikkivaltiaalla on tällainenkin oikeus!"

Tähän Jumalan, Kaikkivaltiaan ja Herran nimeen liittyy muutama ristiriitaisuus, joka ..."

• Anonyymi

1. Moos 15

"7 Herra sanoi Abramille: »Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan.»

2. Moos 6 luvussa Herra valehtelee tai ei muista millä nimillä on puhunut Aabrahamille. Herra nimittäin kertoo Moosekselle, että on esiintynyt Aabrahamille Jumalan, Kaikkivaltiaan nimellä [El Shaddai], mutta ei ole paljastanut nimeään Jahve. Kuitenkin 1. Moos 15. luvussa hän paljastaa nimen Jahve."

Tässäkin olet oikeassa! Aabraham itse tiesi Jumalan nimen JHVH, mutta Jumala ei ollut ilmoittanut itseään JHVH:na israelilaisille eikä Iisakille eikä Jaakobille.

Sitten toisessa luvussa vasta JHVH paljastaa nimensä Moosekselle ja kaikelle kansalle.

• Anonyymi kirjoitti:

"7 Herra sanoi Abramille: »Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan.»

2. Moos 6 luvussa Herra valehtelee tai ei muista millä nimillä on puhunut Aabrahamille. Herra nimittäin kertoo Moosekselle, että on esiintynyt Aabrahamille Jumalan, Kaikkivaltiaan nimellä [El Shaddai], mutta ei ole paljastanut nimeään Jahve. Kuitenkin 1. Moos 15. luvussa hän paljastaa nimen Jahve."

Tässäkin olet oikeassa! Aabraham itse tiesi Jumalan nimen JHVH, mutta Jumala ei ollut ilmoittanut itseään JHVH:na israelilaisille eikä Iisakille eikä Jaakobille.

Sitten toisessa luvussa vasta JHVH paljastaa nimensä Moosekselle ja kaikelle kansalle.

"...mutta Jumala ei ollut ilmoittanut itseään JHVH:na..."

1. Moos 15:7 mukaan Herra ilmoitti ihan itse Aabrahamille olevansa Herra eli Jahve. Miten tämä on niin vaikea käsittää?

• Anonyymi

"...mutta Jumala ei ollut ilmoittanut itseään JHVH:na..."

1. Moos 15:7 mukaan Herra ilmoitti ihan itse Aabrahamille olevansa Herra eli Jahve. Miten tämä on niin vaikea käsittää?

"1. Moos 15:7 mukaan Herra ilmoitti ihan itse Aabrahamille olevansa Herra eli Jahve. Miten tämä on niin vaikea käsittää?"

Juuri näin totesinkin ja sitten Moosekselle JHVH ilmoitti saman asian kaikelle kansalle kuka heidän Jumalansa on.

• Anonyymi kirjoitti:

"1. Moos 15:7 mukaan Herra ilmoitti ihan itse Aabrahamille olevansa Herra eli Jahve. Miten tämä on niin vaikea käsittää?"

Juuri näin totesinkin ja sitten Moosekselle JHVH ilmoitti saman asian kaikelle kansalle kuka heidän Jumalansa on.

"...sitten Moosekselle JHVH ilmoitti saman asian kaikelle kansalle kuka heidän Jumalansa on."

Mutta kun totesi Moosekselle, ettei ollut paljastanut Aabrahamille nimeään Jahve. Jahve siis valehtelee tai ei muista mitä on Aabrahamille puhunut. Aika heikko suoritus kaikkivaltiaalta.

Avainsanat: Abrahamille nimeäni Jahve en ilmoittanut.

• Anonyymi

"...sitten Moosekselle JHVH ilmoitti saman asian kaikelle kansalle kuka heidän Jumalansa on."

Mutta kun totesi Moosekselle, ettei ollut paljastanut Aabrahamille nimeään Jahve. Jahve siis valehtelee tai ei muista mitä on Aabrahamille puhunut. Aika heikko suoritus kaikkivaltiaalta.

Avainsanat: Abrahamille nimeäni Jahve en ilmoittanut.

"3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut."

Jumala ei ollut paljastanut nimeään näille kolmelle. Aabraham oli poikkeus, sillä Aabraham tiesi Jumalan ennen Jumalan ilmoitusta. Mistä lie tämän nimen saanut, niin sitä ei kerrota. Lue 1. Moos. 15:7 edeltävät jakeet.

• Anonyymi kirjoitti:

"3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut."

Jumala ei ollut paljastanut nimeään näille kolmelle. Aabraham oli poikkeus, sillä Aabraham tiesi Jumalan ennen Jumalan ilmoitusta. Mistä lie tämän nimen saanut, niin sitä ei kerrota. Lue 1. Moos. 15:7 edeltävät jakeet.

"Mistä lie tämän nimen saanut, niin sitä ei kerrota."¨

Voi Jeesus, että ihminen voi olla tyhmä. Se lukee 1. Moos 15:7 jakeessa, että Herra itse kertoi olevansa Jahve.

Herra siis valehtelee Moosekselle, ettei ole paljastanut Aabrahamille nimeään Jahve.

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Korkkiruuvin purtsi liihottaa taas taivaan avaruuksissa henkivaltojen seurassa. Oikein hyvää päivää vaan. Kyllä osaa naisihminen olla sekaisin. 🤣

Kasva kuule aikuiseksi, vanha mies käyttäydyt kuin koulukiusaajat!

• Anonyymi

Jos toimisimme niin kuin Raamatussa toimittiin, meidän ei pitäisi vihkiä ketään avioliittoon koska Raamatussakaan ei ketään vihitty. Jeesus ei myöskään käskenyt vihkiä ketään avioliittoon. Nykyinen avioliittoinstituutio ei ole raamatullinen.

• Anonyymi

"Jos toimisimme niin kuin Raamatussa toimittiin, meidän ei pitäisi vihkiä ketään avioliittoon koska Raamatussakaan ei ketään vihitty. "

Ensimmäinen vihkimistilaisuus Raamatussa ...

1. Moos. 5:2

Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.

"27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet"."

Olet oikeassa, että muita malleja vihkimisiin ei sen koommin ole annettu!

• Anonyymi kirjoitti:

"Jos toimisimme niin kuin Raamatussa toimittiin, meidän ei pitäisi vihkiä ketään avioliittoon koska Raamatussakaan ei ketään vihitty. "

Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.

"27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet"."

Pelleilyä. Se että on tehty mies ja nainen, ja käsketty lisääntyä ja vallita kaloja, lintuja ja maan eläimiä, ei ole koskaan ollut avioliitto. Ei oltu edes vihitty.

• Anonyymi

Ihan sama vihitäänkö tai julistetaanko pari mieheksi ja vaimoksi. On typerää tarttuua sanaan vihkiä.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Pelleilyä. Se että on tehty mies ja nainen, ja käsketty lisääntyä ja vallita kaloja, lintuja ja maan eläimiä, ei ole koskaan ollut avioliitto. Ei oltu edes vihitty.

Sinäkin olet lisääntynyt naisen kanssa jopa kaksi kertaa.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

"Se että on tehty mies ja nainen, ja käsketty lisääntyä ja vallita kaloja, lintuja ja maan eläimiä, ei ole koskaan ollut avioliitto. "

Juuri näin - Jumala siinä asetti liiton miehen ja naisen välille ja siunasi heidät kuten nykyäänkin tehdään vihkimistilaisuuksissa.

1. Moos. 2:24

Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.

Muita liittoja Jumala ei ole asettanut ihmisten kesken.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinäkin olet lisääntynyt naisen kanssa jopa kaksi kertaa.

Viimeiseen 17 vuoteen emme lisääntyneet. Emme noudattaneet käskyä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Se että on tehty mies ja nainen, ja käsketty lisääntyä ja vallita kaloja, lintuja ja maan eläimiä, ei ole koskaan ollut avioliitto. "

Juuri näin - Jumala siinä asetti liiton miehen ja naisen välille ja siunasi heidät kuten nykyäänkin tehdään vihkimistilaisuuksissa.

Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.

En näe liittona kun lisääntyy ja vallitsee elämiä. Se on jotain sivan

• torre12 kirjoitti:

En näe liittona kun lisääntyy ja vallitsee elämiä. Se on jotain sivan

Se on jotain aivan muuta. Eli seksiä ja eläinten vallitsemista.

Avioliitto on toisenlaista. Siinä on myös vihkiminen.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Se on jotain aivan muuta. Eli seksiä ja eläinten vallitsemista.

Avioliitto on toisenlaista. Siinä on myös vihkiminen.

"Avioliitto on toisenlaista. Siinä on myös vihkiminen."

Hyvä huomio sinulta. Raamatussa usein puhutaan häistä ja morsiameista ja sulhasista.

• Anonyymi kirjoitti:

"Avioliitto on toisenlaista. Siinä on myös vihkiminen."

Hyvä huomio sinulta. Raamatussa usein puhutaan häistä ja morsiameista ja sulhasista.

Näin on. Eikä missään sanota miehen ja. naisen häiden jälkeen vallinneen eläimiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala siunasi miehen ja naisen olemaan hedelmälliset, lisääntymään ja täyttämään maan... toimeksiannossa ei nähdäkseni ole mainintaa 92-Raamattukäännösversion mukaan avioliitosta? Mistä ja miksi sinä avioliiton siihen tempaisit mukaan, siis onko ihan pakko tuostakin asiasta yrittää selittää jotakin muuta kuin mitä sanamuodoista voidaan päätellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ylipäätään Raamatun luomiskertomusta käytetään avioliiton mallina, kun siellä ei avioliitosta mainintaa ole.
        Jos avioliitto olisi Raamatullisesti merkittävä asia, kai se olisi ohjeistettu selkeästi.
        Monessako miehen ja naisen välisessä avioliitossa siunaaja/vihkijä on tehnyt miehen kylkiluusta tälle vaimon?
        Luomiskertomus nähdäkseni osoittaa ennemminkin sen, ettei ihmisen lisääntymiseen kehitettyä mekanismia tulisi käyttää muuhun kuin lisääntymiseen...
        Palstalla on kerrottu miten avioliitossa mies ja nainen saavat harjoittaa seksiä muussakin kuin lisääntymistarkoituksessa, Raamattu kuitenkin näyttää suhtautuvan hyvin kielteisesti erityisesti miehen siemen valuttamiseen muussa kuin lisääntymistarkoituksessa.

Oman vajavaisuuteni myöntäen seksin suhteen toivoisin jonkun joka oikeasti Raamatusta jotakin tietää, osoittavan tekemäni johtopäätöksen vääräksi ja todellakin Raamatun hyväksyvän miehen-naisen välisessä avioliitossa pelkässä nautiskelumielessä harjoitetun seksuaalisen käyttäytymisen... vielä niitä ei ole löytynyt...

• Anonyymi

"”He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois.” (Hes. 16:50). Hesekiel puhuu tässä kauhistuksesta yksikössä toisin kuin suomalaiset käännökset."

Kuvaavaa on myös, että Jumala kuvailee samaa sukupuoltaolevien yhdyntää synniksi ja KAUHISTUKSEKSI!

3. Moos. 18:22

Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

Sodoman miehet siis tekivät syntiä ja KAUHISTUKSIA Jumalan edessä. Dramaattista nykyaikaan verrattuna on että Jumalan puhuu tässä yhteydessä myös korskeilemiseasta (pride). Suokoon Jumala kirkon papeille sen verran viisautta että eivät tukisi tällaista toimintaa nostaessaan palkkaa siitä syystä että ovat suostuneet Jumalan palvelijoiksi.

• Raamattu sanoo, että "koko Sodoman väki teki pahaa Herran silmien edessä".

Sinä puhut vain miehistä.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Raamattu sanoo, että "koko Sodoman väki teki pahaa Herran silmien edessä".

Sinä puhut vain miehistä.

Hyvä huomio sinulta - yleensähän Raamatussa, erityisesti Vanhan Testamentin, aikaan noteerattiin vain miehet, myös silloin kun laskettiin väkilukuja.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä huomio sinulta - yleensähän Raamatussa, erityisesti Vanhan Testamentin, aikaan noteerattiin vain miehet, myös silloin kun laskettiin väkilukuja.

Sinä pidät siis Sodoman pahana väkenä vain miehiä. Raamattu ei ihan noin suhtaudu.

Koko väkeen kuuluu kyllä naisetkin. Muuten olisi sanottu vain puolen kaupungin väen tehneen pahaa.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Sinä pidät siis Sodoman pahana väkenä vain miehiä. Raamattu ei ihan noin suhtaudu.

Koko väkeen kuuluu kyllä naisetkin. Muuten olisi sanottu vain puolen kaupungin väen tehneen pahaa.

Naiset ei ole homoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkeä laskettiin sotajoukkoja varten ja vain miehet olivat sotakelpoisia.
        Myös naiset laskettiin esim. verotusta varten. Mariakin lähti maksamaan veronsa.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

"Koko väkeen kuuluu kyllä naisetkin. Muuten olisi sanottu vain puolen kaupungin väen tehneen pahaa."

Raamatussa todetaan KAIKKIEN kaupungin miesten tulleen himoitsemiaan kaupunkiin tulleita vieraita miehiä.

Naisia ei mainita. Ei yli sen mitä on Kirjoitettu. Amen

• Anonyymi kirjoitti:

Naiset ei ole homoja.

Ovat lesboja.

Mutta kun koko väki mainitaan, niin siinä on koko väki. Koko väki koko kovan kohtalon.

• Anonyymi kirjoitti:

Väkeä laskettiin sotajoukkoja varten ja vain miehet olivat sotakelpoisia.
        Myös naiset laskettiin esim. verotusta varten. Mariakin lähti maksamaan veronsa.

Kun Jeesus ruokki kansaa parilla kalalla, niin ei ollut kyse sotajoukosta. Mutta naisia ja lapsia ei laskettu lukumäärään.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Ovat lesboja.

Mutta kun koko väki mainitaan, niin siinä on koko väki. Koko väki koko kovan kohtalon.

Hyvä huomio - Jumala tuhosi koko Sodoman näiden miesten haureuden tähden, minkä viimeinen pisara oli halu ja himo yhtyä vieraisiin miehiin.

Täytyy tiedostaa, että on suurta Jumalan rakkautta, että Hän armossaan näinkin rajusti varoittaa miehiä yhtymästä toisiin miehiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä huomio - Jumala tuhosi koko Sodoman näiden miesten haureuden tähden, minkä viimeinen pisara oli halu ja himo yhtyä vieraisiin miehiin.

Täytyy tiedostaa, että on suurta Jumalan rakkautta, että Hän armossaan näinkin rajusti varoittaa miehiä yhtymästä toisiin miehiin.

Mistä sinå moista keksit? Sodoman tarinassa kaikki miehet hyökkäsivät väkivalloin Lootin kimppuun.

Onko sinulla aivot kierrossa?

• Anonyymi

Miksi katolinen kirkko vihaa homoja?

• Juttusi oli suurimmaksi osaksi mielikuvitustasi.

Raamatussa on myös Daavidin ja Joonaan homoliitto.
      On lapsiavioliitot ja ostetut puolisot.
      Raamatussa on myös jalkavaimot, moniavioisuus ja orjavaimotkin.
      Kaikki tuo Jumalan ja Jeesuksen hyväksymänä.

Jeesushan ei halunnut Mooseksen laista muuttaa ikinä piirtoakaan.

• Anonyymi

"Raamatussa on myös Daavidin ja Joonaan homoliitto."

Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan, himoitsemisesta ei puhuta halaistua sanaa :)

Rakkaus on Jumalan asettama velvoita meille uskoville. Meidän tulee rakastaa kaikkia sisariamme ja veljiämme. Amen

• Anonyymi kirjoitti:

Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan, himoitsemisesta ei puhuta halaistua sanaa :)

Rakkaus on Jumalan asettama velvoita meille uskoville. Meidän tulee rakastaa kaikkia sisariamme ja veljiämme. Amen

Kerrankin olet oikeassa. Raamattu ei puhu himoitsemisesta.

Mutta moni homo on kokenut myös isänsä vihan, suudellut miestä, tehnyt liiton miehen kanssa, ja pitää miehen rakkautta ihanampana kuin naisen rakkaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Daavidin ja Joonaan avioliitto ja seksisuhde on selkeästi kerrottu useissa kohdissa Raamattua ja kerrottu sen olleen myös häpeällinen.
        Raamatun kääntäjät ovat kääntäneet sen myöhemmin tarkoitushakuisesti hieman väärin.

Saul ei pitänyt siitä homoliitosta, mutta ei voinut sille mitään, koska Jumala oli Daavidin puolella.

Raamatun mukaan Daavid ja Joonatan molemmat himoitsivat toisiaan enemmän kuin vaimoja.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Daavidin ja Joonaan avioliitto ja seksisuhde on selkeästi kerrottu useissa kohdissa Raamattua ja kerrottu sen olleen myös häpeällinen.
        Raamatun kääntäjät ovat kääntäneet sen myöhemmin tarkoitushakuisesti hieman väärin.

Saul ei pitänyt siitä homoliitosta, mutta ei voinut sille mitään, koska Jumala oli Daavidin puolella.

Raamatun mukaan Daavid ja Joonatan molemmat himoitsivat toisiaan enemmän kuin vaimoja.

Laitatko vielä ne Raamatun kohdat niin tarkastellaan asiaa.

• torre12 kirjoitti:

Kerrankin olet oikeassa. Raamattu ei puhu himoitsemisesta.

Mutta moni homo on kokenut myös isänsä vihan, suudellut miestä, tehnyt liiton miehen kanssa, ja pitää miehen rakkautta ihanampana kuin naisen rakkaus.

"Kerrankin olet oikeassa. Raamattu ei puhu himoitsemisesta. "

Kyllä Raamatussa kerrotaan heidän himoinneen toisiaan.

Pitää katsoa mieluummin vanhoja tekstejä, kuin nykyisiä käännöksiä, joissa yritetään saada seksuaalinen himokin rakkaudeksi ja kiintymykseksi.

Jos se olisi ollut pelkkää rakkautta, niin miksi jotkut piti sitä häpeällisenä.

• Anonyymi

"Raamatussa on myös Daavidin ja Joonaan homoliitto.
        Kaikki tuo Jumalan ja Jeesuksen hyväksymänä."

Ei ollut Daavidin ja Joonaan homoliittoa Raamatussa.
        Eikä oleJeesuksen hyväksyntää jalkavaimoille, moniavioisuudelle ja orjavaimoille.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Pitää katsoa mieluummin vanhoja tekstejä, kuin nykyisiä käännöksiä, joissa yritetään saada seksuaalinen himokin rakkaudeksi ja kiintymykseksi.

""Kerrankin olet oikeassa. Raamattu ei puhu himoitsemisesta. "

Kyllä Raamatussa kerrotaan heidän himoinneen toisiaan."

No ehkä sinun mielikuvituksessasi mutta Jumala ei mainitse heidän himoinneen seksuaalisesti toisiaan eikä puhuta heidän välisestä yhdynnöistä yhtään mitään. Ei yli sen mitä on Kirjoitettu. Amen

• Sitähän minä juuri käytänkin.

• Pe.ku kirjoitti:

Joonatanin isä piti häpeällisenä sitä, kun hänen poikansa oli mielistynyt Daavidiin. Se huipentui liiton tekemiseen keskinäisen rakkautensa tähden.

• Anonyymi kirjoitti:

"Raamatussa on myös Daavidin ja Joonaan homoliitto.
        Kaikki tuo Jumalan ja Jeesuksen hyväksymänä."

Ei ollut Daavidin ja Joonaan homoliittoa Raamatussa.
        Eikä oleJeesuksen hyväksyntää jalkavaimoille, moniavioisuudelle ja orjavaimoille.

Jeesus hyväksyi eri asioita kuin Jumala.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Joonatanin isä piti häpeällisenä sitä, kun hänen poikansa oli mielistynyt Daavidiin. Se huipentui liiton tekemiseen keskinäisen rakkautensa tähden.

"Joonatanin isä piti häpeällisenä sitä, kun hänen poikansa oli mielistynyt Daavidiin. "

Hyvä huomio - Saul vihasi Daavidia koska tiedosti, että Daavidille oli annettu kuninkuus.

• Anonyymi kirjoitti:

"Joonatanin isä piti häpeällisenä sitä, kun hänen poikansa oli mielistynyt Daavidiin. "

Hyvä huomio - Saul vihasi Daavidia koska tiedosti, että Daavidille oli annettu kuninkuus.

Heh. Sitäkö oli vihastuminen siitä, että poika oli mielistynyt Daavidiin?

He kun tekivät vielä liiton rakkautensa tähden.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Heh. Sitäkö oli vihastuminen siitä, että poika oli mielistynyt Daavidiin?

He kun tekivät vielä liiton rakkautensa tähden.

"He kun tekivät vielä liiton rakkautensa tähden."

No ymmärsithän sinä lopulta!

Jumalan tahto on että rakastamme, mutta himoitsemisen Hän kieltää jyrkästi.

• Anonyymi kirjoitti:

"He kun tekivät vielä liiton rakkautensa tähden."

No ymmärsithän sinä lopulta!

Jumalan tahto on että rakastamme, mutta himoitsemisen Hän kieltää jyrkästi.

Minä olen ymmärtänyt koko ajan.

Olisi hauska nähdä, että jossain seurakunnassa kaksi miestä ilmoittaa tehneensä liiton keskinäisen rakkautensa tähden ja kehuvat miehen rakkautta ihanammaksi kuin naisen rakkaus on.

Et ole ymmärtänyt, että Jumala ei ole kieltänyt himoa, paitsi et saa himoita naapurin omaa.

• Tuohan oli koko teksti suora kopiointi, ilman lähdeviitauksia.

Laiton kopiointi siis ja jos itse tekijä olisi kopioinut, niin silloin olisi palstan sääntöjen vastainen.

• Anonyymi

Älä sinä kieropää puhu mitään sääntöjen rikkomisesta!

• Anonyymi

Oletko aloittaja Kauniaisten Raamattukoulun kasvatteja? Vivamolaisiako, koska olet niin kiinnostunut muiden synneistä, mutta et omistasi?

• Kirjoitus on kopioitu Suomen tunnustuksellisen luterilaisen kirkon sivulta.

Aika mitätön uskonnollinen yhteisö, joka kertoo vastustavansa naisia.
        Melkein 100 vuotta vanha, mutta jäseniä vasta vajaa 300.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Kirjoitus on kopioitu Suomen tunnustuksellisen luterilaisen kirkon sivulta.

Aika mitätön uskonnollinen yhteisö, joka kertoo vastustavansa naisia.
        Melkein 100 vuotta vanha, mutta jäseniä vasta vajaa 300.

Luterilasta tekstiä, eikö kelpaa?

• Homoseksuaaliset suhteet raamatun salossa. Salohomo?

• Anonyymi

"Uuden avioliittolain myötä useampi kansankirkon pastori on ilmaissut aikeensa vihkiä homopareja avioliittoon. He mieltävät toimivansa Raamatun hengessä siunatessaan kahden samaa sukupuolta olevan liiton. Ehkä osa heistä tiedostaa sen, että Raamattu tuomitsee useassa kohdassa samaa sukupuolta olevien väliset sukupuolisuhteet, mutta he yleensä ajattelevat näiden kohtien olevan sidoksissa omaan aikaansa."

Tämä surullista näiden homoja vihkivien pappien toimesta, sillä näin tehdessään he lähettävät valheellisen viestin Jumalan tahdosta eivätkä näin suo vihityille homoseksuaaleille ym. mahdollisuutta tehdä parannusta ja pelastua Jumalan valtakuntaan. Tällainen ei ole tasa-arvoisuutta vaan omaa mukavuudenhalua ja egoismia minkä Jumala myös tuomitsee. Jokaiselle ihmiselle tasa-arvoisesti tulee julistaa Jumalan tahto oikein ja totuudenmukaisesti. Meidän tulee siis suhtautua homoseksuaaleihin myös Jumalan edessä tasa-arvoisesti eikä tule syrjiä heitä sankoin joukoin kadotukseen.

• Raamatussa Daavidin ja Joonaan homoliitolla ainakin oli niin vahva Jumalan tuki, ettei edes Saul uskaltanut sitä estää.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Raamatussa Daavidin ja Joonaan homoliitolla ainakin oli niin vahva Jumalan tuki, ettei edes Saul uskaltanut sitä estää.

Heidän homoliitostaan Jumala ei mainitse halaistua sanaa :)

Daavid ja Joonatan solmivat liiton koska rakastivat toisiaan, mutta yhdynnöistä ei mainita mitään eikä edes yhdyntään liittyvästä himoitsemisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Daavid ja Joonatan solmivat liiton koska rakastivat toisiaan, mutta yhdynnöistä ei mainita mitään eikä edes yhdyntään liittyvästä himoitsemisesta.

Daavidin ja Joonatanin liitto oli veljesliitto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei ole mitään mainintaa veljesliitosta, ja miksi veljesliitossa himoittaisiin toista ja se olisi häpeällistä.

• En tiedä onko kirkoissa tähän asti vihitty vain Jumalan tahdon mukaisia pareja.

• torre12 kirjoitti:

En tiedä onko kirkoissa tähän asti vihitty vain Jumalan tahdon mukaisia pareja.

Ei varmasti ole vihitty.

Kyseiselle Jumalalle kelpasi ainostaan Israelin kansa ja muut oli viholliskansoja.

Nykyisistä Israelilaisistakin vain harva on tuota Jumalan arabi-kansaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa. He tekivät liiton kylläkin keskinäisen rakkautensa tähden.

• torre12 kirjoitti:

Jaa. He tekivät liiton kylläkin keskinäisen rakkautensa tähden.

Kuinkahan moni mies nykyään tekee liiton toisen miehen kanssa keskinäisen rakkautensa tähden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"yhdynnöistä ei mainita mitään"

Ei mainita Daavidin hetero-yhdynnöistäkään, saatika muista yhdynnöistä.

Ei niitä yhdyntöjä kerrota, vaikka seksiä harrastaisikin.

• Anonyymi

Vahvat todisteet siitä, että KAIKKI Suomen poliisit on HOMOJA.
      On se SETA STASI vaan huumannut kaikki... steroideja?

• Anonyymi

Vai niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin.

Kohta me kaikki ollaan kasppiheteroita, kun kukaan ei uskalla muuta sanoa. Ollaan samaa mieltä ja mennään porukan mukana. Kuitenkin ollaan kaapissa. Mutta mikä ihmeen hinku monella on vääntää David ja Jonathan homoiksi? Joskus tosi ystävyys ja sielunkumppanuus on sitä mitä heillä oli. Jos itse ei ole kokenut, niin on aika pintapuolista kaveruutta. Mutta nythän jos mulla on paras ystävä samaa sukupuolta niin rakastan häntä kuin omaa sieluani. Ei tarvitse heti olla parittamassa. Tuollaisen ystävyyden kokee kerran elämässä.
        Raamattua vastaan käydään sotaa mutta silti se on auktoriteetti monille. Vaikka väännettäis ja yritettäisi tulkita oman mieltymyksensä mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kohta me kaikki ollaan kasppiheteroita, kun kukaan ei uskalla muuta sanoa. Ollaan samaa mieltä ja mennään porukan mukana. Kuitenkin ollaan kaapissa. Mutta mikä ihmeen hinku monella on vääntää David ja Jonathan homoiksi? Joskus tosi ystävyys ja sielunkumppanuus on sitä mitä heillä oli. Jos itse ei ole kokenut, niin on aika pintapuolista kaveruutta. Mutta nythän jos mulla on paras ystävä samaa sukupuolta niin rakastan häntä kuin omaa sieluani. Ei tarvitse heti olla parittamassa. Tuollaisen ystävyyden kokee kerran elämässä.
        Raamattua vastaan käydään sotaa mutta silti se on auktoriteetti monille. Vaikka väännettäis ja yritettäisi tulkita oman mieltymyksensä mukaan.

Kuka noita on homoksi sanonut. Korkeintaan yksi.

Olisi hauska nähdä, että jossain seurakunnassa kaksi miestä ilmoittaa tehneensä liiton keskinäisen rakkautensa tähden ja kehuvat miehen rakkautta ihanammaksi kuin naisen rakkaus.

Että olisi joskus tosi ystävyyttä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6734
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4552
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3496
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3047
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1620
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1616
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1409
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1350
    Aihe