Ateismi edustaa henkistä raittiutta

Anonyymi

Luterilaiset, siinä missä muutkin jumaluskovaiset puolestaan rinnastautuvat narkkareihin. Uskovat ovat jumalistaan ja uskontulkinnoistaan kinastellessaan kuin narkkareita ketkä pohtivat mistä kamasta saa pään parhaiten sekaisin.

Ja aivan kuin narkkaritkin, uskovat keksivät toinen toistaan uskomattomampia tekosyitä miksi jatkavat epätervettä käyttäytymistään.

Sen rinnalla ateismi edustaa tervettä elämänasennetta.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      PH:n sniffaaminen on kivaa ja siitä saa kivat kicksit. 🥴🥴🥴🥴

      • Anonyymi

        Ihmisten kyylääminen lienee sinulle kuitenkin se tärkein juttu. Kun olet liian tyhmä keksimään mitään itse, paitsi solvauksia, joihin niihinkin tarvitaan ensin vuositolkulla kyyläämistä.

        Mutta ei kai sitä muuten tuollaiseksi huippuateistiksi kehittyisikään.


    • Anonyymi

      Uskovaisten aivot toimivat mielikuvitus kamalla.

      • Anonyymi

        Tuo olikin hyvä!!!!
        Ei uskovaisen tarvitse käyttää mitään huumaavia aineita, kun uskovalla on hyvä olo jo pelkästään elämästään ja lähimmäisistään. Siinä missä huumejengi näkee piruja, niin kristitty sakin katsella lähimmäistään Jumalan lahjana.


    • Anonyymi

      Kirjoituksestasi näkee heti, että olet ulkona kuin lumiukko. Ei usko Jeesukseen sekoita kenenkään päätä, päinvastoin moniin kysymyksiin tulee vastaus eikä tartte enää hakea sisimmän tyhjyyteen lohtua päihteistä ja pillereistä.

      • Anonyymi

        En ole aloittaja enkä tähän ketjuun aiemmin muutenkaan kommentoinut, mutta puutun väittämiisi. Mihin kysymyksiin? Minulla ainakaan ei ole mitään sellaisia kysymyksiä, joihin tarvitsisin vastaukseksi muinaismyyteissä kerrotuilta yliluonnollisilta olennoilta saamiani viestejä - enkä ole sellaisia viestejä saanutkaan. Kysymyksiinhän voi kokea saavansa vastaukset vaikka mistä, mutta millä perusteella ne vastaukset ovat oikeita?

        Ja mihin sisimmän tyhjyyteen? En ole itse hakenut lohtua päihteistä ja pillereistä, koska en kai ole tarvinnut. Olen kyllä muutoin uteliaisuuttani päihteitä kokeillut, mutta en koe, että niissä olisi mitään sellaista mitä tarvitsisin. Ja satun tietämään erään Jeesukseen uskovan, joka on Jeesukseen jo uskoessaan alkanut vetää pillereitä, joihin hän on aivan täysin koukussa.

        Kyse on hänen kohdallaan (pillereihin liittyen) mielenterveysongelmasta eikä lohdun hankkimisesta tyhjyyteen, mutta on outoa, ettei Jeesus häntä auta - enkä todellakaan usko, etteikö hän olisi ongelmaansa apua rukoillut. Jostain syystä näyttää siltä, että taivasisukin prioriteetteja on koetella ihmiskuntaa uusilla viruksilla muutaman vuoden välein, lähettää hurrikaaneja Yhdysvaltain Raamattu-vyöhykkeelle ja aiheuttaa uskoontuloja, mutta aivan eri uskonnossa eli islamissa, joka on eniten kasvava uskonto maailmassa tällä hetkellä.

        Mutta jotenkin tuo, että nimenomaan uskovien puheissa ilmenee ylipäätään jokin sisimmän tyhjyys, on saanut minut miettimään, että onkohan usko jokin itse keksitty ratkaisu johonkin itseä vaivaavaan ongelmaan. Olen toki sitä mieltä, että jos johonkin ongelmaan ei yksinkertaisesti löydy mitään muuta ratkaisua kuin usko(nto), niin mikäs siinä, jos ei siitä haittaakaan ole. Se vain ei tarkoita, että se uskottu asia olisi totta, vaikka sillä lähtisivät mielessä koetut kivut tai täyttyisi se ihmeellinen koettu tyhjyys. Toimiihan plasebokin.

        Vai onko tuo paljon puhuttu sisäinen tyhjyys joku uskovien keksimä hyökkäys ateismia ja uskonnottomuutta vastaan? Että koetetaan keksiä toisinajatteleville jotain vikaa, jonka heitä täytyisi jotenkin vaivata ja kalvaa, että voitaisiin kokea itsensä ylemmäksi ja paremmaksi? Varsinkin tällä palstalla välillä tulee sellainen vaikutelma, että jotkut uskovat ovat hyvinkin omahyväisiä, vaikka heidän koko egonsa perustuukin juuri toisten dissaamiseen ja riidanhaastamiseen. Samaa voi toki sanoa minkä tahansa katsomuksen edustajista.

        Enkä minä suinkaan pidä mahdottomana, että ateistilla voisi uskovaa todennäköisemmin ilmetä jotain sellaista eksistentiaalista tyhjyyden tunnetta, kun ihmisestä piittaamaton valtava pimeä ja kylmä kosmos on hiljaa kärsimystemme edessä. Se vain ei edelleenkään tarkoita, että kun uskova ajattelee pelastuvansa, että niin myös oikeasti tapahtuu. Enkä itse ole koskaan kokenut, että tämmöinen, sanotaanko eksistentiaalinen nihilismi olisi mikään kielteinen kokemus. Olen itse automaattisesti hyväksynyt osani muutoksessa ja katoavaisuudessa.

        En siis koe mitään sisäistä tyhjyyttä, vaan ennemminkin olen täynnä kaikelaisia tuntemuksia tässä kun olen ja elän sen hetken kun se on mahdollista, mutta voin tietysti leikitellä tyhjyyden ajatuksella edellä kuvatussa kontekstissa yleisesti. Tavallaan se tyhjyys, että ei ole tarkoitusta, on vapauttavaa. Sekin on kuitenkin yhdentekevää, sillä kausaliteetilta vapaita emme voi olla edes merkityksettömässä universumissa. Enkä itse koe siihen mitään haluakaan. En osaa kuvitella millaista olisi täysi kausalisuudesta vapaa kaaos tai, että miksi haluaisin sellaista, aivan kuten en kaipaa ikuista elämääkään.

        Enkä meinaa, etteikö ikuinen elämä voisi olla ihan siistiä. Meinaan vaan, että en voi oikein kuvitella millaista se olisi. Oman katoavaisuuden tiedostaminen ja kuolemanpelko ei kuitenkaan saa minua haikailemana iäistä eloa. En näe oikein mitään pointtia sellaisen haikailussa, kun mikään, mikä on niin varmaa kuin ihmiselle voi olla, ei anna viitteitä siitä, että se edes olisi uskottavaa.

        Joskus, siis lukiessa tämmöisillä palstoilla kommentteja, tuntuu siltä, kuin näin ajattelevien ihmisten läsnäolo yhteiskunnassa olisi eräille uskoville jotenkin ongelma, haitta tai ahdistuksen tai pelon aihe. Niin hanakasti sitä näkee käytävän uskonnottomien kimppuun erinäisin verukkein. Monesti väitetään, että kristityt ovat vainotuin uskonnollinen ryhmä, mutta järkikin sanoo, että kautta historian uskonnottomat ovat olleet se ryhmä, koska kaikki uskonnot kautta historian ovat ennen kaikkea sortaneet heitä, jotka eivät usko jonkin paikallisen normiston mukaan.

        Ja se panee miettimään, että sellaisen (väitetyn) tyhjyyden sijaan meillä uskonnottomilla tavallaan taitaa olla jotain sellaista, jota muilla ei olekaan; nimittäin rohkeutta kohdata maailmankaikkeus sellaisena kuin se on sen sijaan, että haikailisimme sellaisen perään, mistä ei ole mitää näyttöä tai koettaisimme väkisin nähdä maailmankaikkeuden sellaisena kuin haluamme. Minä ainakin katson, että näin voi elää hyvän elämän, ja sellainen riittää minulle. Että tämmöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole aloittaja enkä tähän ketjuun aiemmin muutenkaan kommentoinut, mutta puutun väittämiisi. Mihin kysymyksiin? Minulla ainakaan ei ole mitään sellaisia kysymyksiä, joihin tarvitsisin vastaukseksi muinaismyyteissä kerrotuilta yliluonnollisilta olennoilta saamiani viestejä - enkä ole sellaisia viestejä saanutkaan. Kysymyksiinhän voi kokea saavansa vastaukset vaikka mistä, mutta millä perusteella ne vastaukset ovat oikeita?

        Ja mihin sisimmän tyhjyyteen? En ole itse hakenut lohtua päihteistä ja pillereistä, koska en kai ole tarvinnut. Olen kyllä muutoin uteliaisuuttani päihteitä kokeillut, mutta en koe, että niissä olisi mitään sellaista mitä tarvitsisin. Ja satun tietämään erään Jeesukseen uskovan, joka on Jeesukseen jo uskoessaan alkanut vetää pillereitä, joihin hän on aivan täysin koukussa.

        Kyse on hänen kohdallaan (pillereihin liittyen) mielenterveysongelmasta eikä lohdun hankkimisesta tyhjyyteen, mutta on outoa, ettei Jeesus häntä auta - enkä todellakaan usko, etteikö hän olisi ongelmaansa apua rukoillut. Jostain syystä näyttää siltä, että taivasisukin prioriteetteja on koetella ihmiskuntaa uusilla viruksilla muutaman vuoden välein, lähettää hurrikaaneja Yhdysvaltain Raamattu-vyöhykkeelle ja aiheuttaa uskoontuloja, mutta aivan eri uskonnossa eli islamissa, joka on eniten kasvava uskonto maailmassa tällä hetkellä.

        Mutta jotenkin tuo, että nimenomaan uskovien puheissa ilmenee ylipäätään jokin sisimmän tyhjyys, on saanut minut miettimään, että onkohan usko jokin itse keksitty ratkaisu johonkin itseä vaivaavaan ongelmaan. Olen toki sitä mieltä, että jos johonkin ongelmaan ei yksinkertaisesti löydy mitään muuta ratkaisua kuin usko(nto), niin mikäs siinä, jos ei siitä haittaakaan ole. Se vain ei tarkoita, että se uskottu asia olisi totta, vaikka sillä lähtisivät mielessä koetut kivut tai täyttyisi se ihmeellinen koettu tyhjyys. Toimiihan plasebokin.

        Vai onko tuo paljon puhuttu sisäinen tyhjyys joku uskovien keksimä hyökkäys ateismia ja uskonnottomuutta vastaan? Että koetetaan keksiä toisinajatteleville jotain vikaa, jonka heitä täytyisi jotenkin vaivata ja kalvaa, että voitaisiin kokea itsensä ylemmäksi ja paremmaksi? Varsinkin tällä palstalla välillä tulee sellainen vaikutelma, että jotkut uskovat ovat hyvinkin omahyväisiä, vaikka heidän koko egonsa perustuukin juuri toisten dissaamiseen ja riidanhaastamiseen. Samaa voi toki sanoa minkä tahansa katsomuksen edustajista.

        Enkä minä suinkaan pidä mahdottomana, että ateistilla voisi uskovaa todennäköisemmin ilmetä jotain sellaista eksistentiaalista tyhjyyden tunnetta, kun ihmisestä piittaamaton valtava pimeä ja kylmä kosmos on hiljaa kärsimystemme edessä. Se vain ei edelleenkään tarkoita, että kun uskova ajattelee pelastuvansa, että niin myös oikeasti tapahtuu. Enkä itse ole koskaan kokenut, että tämmöinen, sanotaanko eksistentiaalinen nihilismi olisi mikään kielteinen kokemus. Olen itse automaattisesti hyväksynyt osani muutoksessa ja katoavaisuudessa.

        En siis koe mitään sisäistä tyhjyyttä, vaan ennemminkin olen täynnä kaikelaisia tuntemuksia tässä kun olen ja elän sen hetken kun se on mahdollista, mutta voin tietysti leikitellä tyhjyyden ajatuksella edellä kuvatussa kontekstissa yleisesti. Tavallaan se tyhjyys, että ei ole tarkoitusta, on vapauttavaa. Sekin on kuitenkin yhdentekevää, sillä kausaliteetilta vapaita emme voi olla edes merkityksettömässä universumissa. Enkä itse koe siihen mitään haluakaan. En osaa kuvitella millaista olisi täysi kausalisuudesta vapaa kaaos tai, että miksi haluaisin sellaista, aivan kuten en kaipaa ikuista elämääkään.

        Enkä meinaa, etteikö ikuinen elämä voisi olla ihan siistiä. Meinaan vaan, että en voi oikein kuvitella millaista se olisi. Oman katoavaisuuden tiedostaminen ja kuolemanpelko ei kuitenkaan saa minua haikailemana iäistä eloa. En näe oikein mitään pointtia sellaisen haikailussa, kun mikään, mikä on niin varmaa kuin ihmiselle voi olla, ei anna viitteitä siitä, että se edes olisi uskottavaa.

        Joskus, siis lukiessa tämmöisillä palstoilla kommentteja, tuntuu siltä, kuin näin ajattelevien ihmisten läsnäolo yhteiskunnassa olisi eräille uskoville jotenkin ongelma, haitta tai ahdistuksen tai pelon aihe. Niin hanakasti sitä näkee käytävän uskonnottomien kimppuun erinäisin verukkein. Monesti väitetään, että kristityt ovat vainotuin uskonnollinen ryhmä, mutta järkikin sanoo, että kautta historian uskonnottomat ovat olleet se ryhmä, koska kaikki uskonnot kautta historian ovat ennen kaikkea sortaneet heitä, jotka eivät usko jonkin paikallisen normiston mukaan.

        Ja se panee miettimään, että sellaisen (väitetyn) tyhjyyden sijaan meillä uskonnottomilla tavallaan taitaa olla jotain sellaista, jota muilla ei olekaan; nimittäin rohkeutta kohdata maailmankaikkeus sellaisena kuin se on sen sijaan, että haikailisimme sellaisen perään, mistä ei ole mitää näyttöä tai koettaisimme väkisin nähdä maailmankaikkeuden sellaisena kuin haluamme. Minä ainakin katson, että näin voi elää hyvän elämän, ja sellainen riittää minulle. Että tämmöistä.

        En ole tuo jolle vastasit, mutta Jeesukseen uskoville tämä asia on selvä. Moniin kysymyksiin tulee vastaus, jos sydämestä vastausta etsit ja uskot Jeesukseen. Se on jännä tunne, miten uskova voi nähdä Raamatun opetuksissa sen ikiaikaisen totuuden, mikä ateistille on vain sekopäistä tekstiä. Eikä ymmärrys tule hetkessä saati tankkaamalla, vaan uskossa on kasvettava. Kyllä se siitä aukenee.

        Ilman uskoa, on ihan turha tuijottaa Raamattua tai perustella kantaansa ateistina "katso, katso ettekö näe, typerykset". Me näemme asiat aivan eri tavalla. Tekin näette, jos vaan todella tahdotte.


      • Anonyymi

        Vastauksestasi näkee kuinka usko on mädättänyt ajatteluprosessisi. Mitä vastauksia olemattomalta muka saa? Ja mihin kysymyksiin?

        Omalta kohdallani asia meni niin että erosin kirkosta ja lopetin päihteiden käytön. Uskovaisena elin jatkuvassa ristiriidassa kun mikään mitä näin ympärillä ei vastannut uskon minulle tuputtamaa "todellisuutta". Usko tarjosi pelkkiä valheita ja vääristelyitä joita ei saanut kuitenkaan kyseenalaistaa. Itsenäinen ajattelu oli minulle uskovaisena kiellettyä. Uskonyhteisö määräsi täsmälleen mitä sai ajatella ja miten. Kaikki siitä poikkeava oli peräisi Saatanasta ja johtaisi väistämättä kadotukseen.

        Kenenkään mielenterveys ei kestä särkymättä sitä jatkuvaa varpaillaan oloa kun piti varoa koko ajan niin kaikkinäkevää jumalaa kuin joka paikassa viekoittelevaa Saatanaa. Sen lisäksi että koko seurakunta oli valjastettu kyttäämään toinen toisiaan. Täysin sairasta menoa josta olen omaksi onnekseni päässyt yli. Ahdistusta lievitettiin salaa viina voimalla ja sitten taas kaduttiin niin maan perkeleesti. Ja kun krapula ja morkkis helpotti niin taas tunsi itsensä pelastetuksi. Voi helvetti sentään.

        Käsitykseni uskonnoista on nyt selkeä. Ne ovat vain ja ainoastaan vallan himoisten ihmisten sepittämiä satuja. Satuja jotka toiset ovat nielleet niin täkyineen kuin perukkeineen. Eivätkä he joko ilkeä tai edes tajua myöntää että heitä on kusetettu ja ihan huolella.


    • Anonyymi

      Perustele ensin käsite "henkinen raittius", minkä jälkeen keskusteluun voi osallistua. Tuo käsite kun on epämääräinen, rajaamaton, vapaa, sisällyksetön, vailla mitään merkitystä. Se on siis käsite vailla sisältöä, heittopussi, jolla voi tarkoittaa mitä vain, mikä ei edes merkitse mitään.

      • Anonyymi

        Ateisti ei tarvitse päivittäistä annosta jeesusta eikä saa vieroitusoireita jumalanpuutteesta. Uskis voi tosin helpottaa omia vieroitusoireitaan henkisellä onanoinnilla eli rukoilemalla.

        Jotkut uskovaiset käyttävät henkisessä onanoinnissaan apuvälineitä kuten kuvia Mariasta ja lapsi Jeesuksesta tai leluja kuten rukousnauhoja. Suurin osa kuitenkin harjoittaa henkistä onanointiaan ihan vain omin käsin, kädet ristimällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti ei tarvitse päivittäistä annosta jeesusta eikä saa vieroitusoireita jumalanpuutteesta. Uskis voi tosin helpottaa omia vieroitusoireitaan henkisellä onanoinnilla eli rukoilemalla.

        Jotkut uskovaiset käyttävät henkisessä onanoinnissaan apuvälineitä kuten kuvia Mariasta ja lapsi Jeesuksesta tai leluja kuten rukousnauhoja. Suurin osa kuitenkin harjoittaa henkistä onanointiaan ihan vain omin käsin, kädet ristimällä.

        Totta on, että tämän maallisen elämän kyllä selvittää maaliin asti siitä yksinkertaisesta syystä, että täällä ajassa Jumala antaa aurinkonsa nousta niin pahoille kuin hyvillekin ja antaa sataa niin vanhurskaille kuin väärintekijöillekin. (Matt 5:45)
        Mutta kuoleman jälkeen Jumalan aurinko ei enää nouse pahoille, vaan silloin he saavt kokea iankaikkiseti vieroitusoireita, joita kuvittelet olevan meillä uskovilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on, että tämän maallisen elämän kyllä selvittää maaliin asti siitä yksinkertaisesta syystä, että täällä ajassa Jumala antaa aurinkonsa nousta niin pahoille kuin hyvillekin ja antaa sataa niin vanhurskaille kuin väärintekijöillekin. (Matt 5:45)
        Mutta kuoleman jälkeen Jumalan aurinko ei enää nouse pahoille, vaan silloin he saavt kokea iankaikkiseti vieroitusoireita, joita kuvittelet olevan meillä uskovilla.

        "Mutta kuoleman jälkeen Jumalan aurinko ei enää nouse pahoille, vaan silloin he saavt kokea iankaikkiseti vieroitusoireita, joita kuvittelet olevan meillä uskovilla."

        Juttusi on lapsellista paapatusta, ei mitään muuta. Kun kuolet niin kuolet ja se on siinä. Loppu, slut, finito, the end, piste.

        Ruumiisi päätyy takaisin luonnonkiertokulkuun ja atomisi saavat uuden elämän jonain toisena eliönä. Siinä mielessä jopa hinduismissa on enemmän järkeä kuin kannibaalikristinuskossa. Vaikka samoja aikuisen satuja se hinduismi on kuin muutkin jumaluskot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kuoleman jälkeen Jumalan aurinko ei enää nouse pahoille, vaan silloin he saavt kokea iankaikkiseti vieroitusoireita, joita kuvittelet olevan meillä uskovilla."

        Juttusi on lapsellista paapatusta, ei mitään muuta. Kun kuolet niin kuolet ja se on siinä. Loppu, slut, finito, the end, piste.

        Ruumiisi päätyy takaisin luonnonkiertokulkuun ja atomisi saavat uuden elämän jonain toisena eliönä. Siinä mielessä jopa hinduismissa on enemmän järkeä kuin kannibaalikristinuskossa. Vaikka samoja aikuisen satuja se hinduismi on kuin muutkin jumaluskot.

        Sinulla ei siis ole henkeä! Täällä on käyty sinunlaisistasi keskustelua, että jos joku päästää sinusta ilmat ulos, niin koska sinulla ei omien sanojesi mukaan ole henkeä, niin sellainen ilmojen ulos päästäminen ei voi olla ainakaan henkirikos, koska sinulla ei ole henkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei siis ole henkeä! Täällä on käyty sinunlaisistasi keskustelua, että jos joku päästää sinusta ilmat ulos, niin koska sinulla ei omien sanojesi mukaan ole henkeä, niin sellainen ilmojen ulos päästäminen ei voi olla ainakaan henkirikos, koska sinulla ei ole henkeä!

        Vau, mitä ajatuksen lentoa. Taidat käyttää tarralenkkareita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau, mitä ajatuksen lentoa. Taidat käyttää tarralenkkareita?

        Enemmän tarralenkkarit helpottavat arkea kuin tunnuslukusovellus.


    • Anonyymi

      Näkee tuon tapin asennosta eksynytkin.

    • Jumalankieltäjät ajattelevat raittiisti ja järkevästi. Tämä merkitsee sitä, että jumalankieltäjä, joka päättää ruveta kristityksi, tekee päätöksensä raittiina ja järkevänä. Uskoon tultuaan hän toki menettää raittiutensa ja järkensä, mutta usko sinänsä on raitista ja järkevää, sillä eihän raitis ja järkevä jumalankieltäjä muuten olisi tullut uskoon ja lakannut olemasta jumalankieltäjä. Vastaavasti uskova, joka päättää ruveta jumalankieltäjäksi, tekee päätöksensä päihtyneenä ja järjettömänä.

    • Tässä hieman lisätietoa ateismista

      " Jostakin syystä mopo kuitenkin karkasi. 1790-luvulla alkoi kirkon vastustajien hirmuvalta. Vallankumouksessa vangittuja surmattiin joukolla. Vastavallankumoukselliset liikkeet murskattiin säälimättä. Monilla alueilla kristinuskoa hävitettiin tappamalla ja uskonnon vastustamisen nimissä vallitsi yleinen anarkia.
      Ranskan vallankumous on surullinen esimerkki siitä, miten vääryyden vastustamisessa ajauduttiin ojasta allikkoon. Ne, jotka syyttivät uskontoa kauheuksista, syyllistyivät itse vielä suurempaan brutaaliuteen. Järjen voitoksi ei voi kutsua systemaattista väkivaltaa ja ihmisten tappamista. Eipä ihme, että Napoleon palautti uskonnonharjoituksen aseman jo 1700-luvun päättyessä. Järki voitti järjettömyyden.
      Ateismin hiljaisemman ja älyllisemmän kauden jälkeen tultiin 1900-luvun institutionaaliseen ateismiin. Syntyivät historialliset kokeilut, joista nykyateistit irtisanoutuvat tai kieltäytyvät niitä muistelemasta. Aate, josta piti tulla vapauttaja, muuttui sortajaksi natsi-Saksassa, Neuvostoliitossa satelliittivaltioineen, Kiinassa, Pohjois-Koreassa, Albaniassa, Kuubassa ja monissa muissa maissa. Laskelmien mukaan jonkin aikaa maapallon väestön enemmistö eli ateistiseksi tunnustautuneissa valtioissa. Lännessä ja Suomessa säännöllisesti suljettiin silmät näiltä kauheuksilta. Jotkut sulkevat ehkä edelleen. 1900 –luvun karmeimmat ja historian laajimmat massamurhat tehtiin niiden toimesta, jotka suhtautuivat vihamielisesti uskontoihin ja halusivat niistä eroon.
      Ateististen valtioiden historiassa mielenkiintoista on filosofisen marxilaisuuden vääristyminen vähemmistöjen ja toisin ajattelevien sorroksi, piinaamiseksi ja hävittämiseksi eli kollektiiviseksi kansalaisten tuhoamiseksi. Paradoksaalisesti tänä päivänä elää hankkeita tämän filosofian historian väärinkäsityksen korjaamiseksi. Aika näyttää, minkä kohtelun yritykset saavat."
      https://www.kotimaa24.fi/blogit/ateismin-pimeae-historia/comment-page-7/

    • Anonyymi

      Hyvin sanottu. Uskonto todellakin on huume kun ei kestä totuutta niin kuin se on.
      Uskonnollinen kiihotus vastaa aivotoimintana täysin seksuaalista kiihotusta.
      Uskonto siis toimii monen asian korvikkeena.

    • Anonyymi

      Ateismihan on uskonnon äpärä! A-teismi, jonka olemassaolo riippuu vain uskonnoista. Itsessään ateismissa ei ole mitään järkevyyttä. Se on samanlainen riippuvuus kuin laki vs. rikolisuus. Rikollisuuttahan ei olisi myöskän, jos ei olisi kirjoitetttuja tai kirjoittamattomia lakeja. Eläimethän eivät ole ateisteja, koska eläinmaailmassa ei ole kuin luonnonlait, syö tai tule syödyksi ja lisäksi lajikohtaiset vaistot selviytyä ja jatkaa sukuaan.

    • Anonyymi

      A-teismi, jonka olemassaolo riippuu vain uskonnoista.

      Näin on ateismi itsessään ei ole mitään muuta kuin normaali olotila jossa ei uskota hessu hopon olevan persoonallinen jumala tai yleensä minkään muunkaan kirjallisuuden hahmon sen enempää.

    • Anonyymi

      Eläimethän eivät ole ateisteja

      Eikös eläimet ole kristittyjä täällä peräpohjolassa saa lemmikkejä viedä siunattaviksi jumaliensa tykö kirkkoihin

      • Anonyymi

        Ja kastetaanhan laivojakin, joten kristittyjä taitavat olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kastetaanhan laivojakin, joten kristittyjä taitavat olla.

        Lemmikit pääsevät taivaaseen.
        Lemmikkien hautausmaat muistokivineen ovat söpöjä toivon ja uskon odotuksia että taivaassa jälleen omistajansa tapaa 😙


    • Anonyymi

      Vai niin 🙄

    • Anonyymi

      "Ateismi edustaa henkistä raittiutta"
      Väitteen totuusarvo riippuu aivan siitä, miten määrittelet henkisen raittiuden. Kaiken vastustaminen kuten yleinen vastustaminen, kielteinen asennekaan ei ole henkistä raittiutta vaan riidanhalua kaikkea vastaan, joten tuo väitteesi on kumottu aivan parilla lauseella. Yritä jotain parempaa!

      • Anonyymi

        Kuka nyt yleisesti vastustaa kaikkea?
        Yritä kehitellä jotain vakuuttavampaa.


    • Anonyymi

      Kaiken vastustaminen kuten yleinen vastustaminen, kielteinen asennekaan ei ole henkistä raittiutta vaan riidanhalua kaikkea vastaan, joten tuo väitteesi on kumottu aivan parilla lauseella. Yritä jotain parempaa!


      Pikkuinen ei taida tietää mitä ateisti tarkoittaa
      Kannattaa ottaa selvää.

      • Anonyymi

        Väität siis että ateismi on riidanhalua kaikkea vastaan. Onnistut yhdellä virkkeellä todistamaan tietämättömyytesi.

        Pikkuinen, et siis tiedä mitä ateismi tarkoittaa. Sinun kannattaisi ottaa asiasta selvää ennen alat ampumaan itseäsi jalkaan.


    • Anonyymi

      Kepulit ovatkin tulossa. Tulille.

      • Anonyymi

        Sekin vielä. Mitä muuta häpeät menneisyydessäsi paitsi syntymääsi, jota sinun onkin syytä hävetä.


    • Anonyymi

      "Ateismi edustaa henkistä raittiutta"

      Ainakin se aikaan samanlaista fanaattisuutta ja muiden elämän rajoittamista kuin raittiusliike aikoinaan.

      Kohta ei saa suvivirren pientä pätkää laulaa luikauttaa kuin salaa nurkan takana, muuten tullaan ottamaan virsikirjat takavarikkoon ja joutuu vielä vastaamaan teostaan sharia-tuomioistuimeen.

      Itse olen ostanut suuren määrän virsikirjoja ja Raamattuja varastoon, tulen tienaamaan hyvät rahat kunhan ateistit pääsevät valtaan. Lisää aion tuoda Virosta.

    • Miksi te olette silloin rasisteja jotka vihaavat uskovia?

    • Anonyymi

      Kaiken vastustaminenko raittiutta? On älyllistä epärehellisyyttä väittää noin!

    • Anonyymi

      Henkkinen lienee osuvin ilmaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2427
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1461
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1241
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      99
      1159
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1055
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1017
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      980
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      911
    Aihe