mihin leipäjonoon pakolaiset ?

Anonyymi

Olemme jatkuvasti ihmetelleet että mihin leipäjonoon suomeen tuleet pakolaiset menee
viime vuonna leipäjonoissa oli n 140 000 suomalaista

ja tilanne pahenee, ohessa kirkon kirjoitus

Ruoka-apuun turvautuu yhä useampi ensikertalainen lomautusten ja työttömyyden seurauksena.

Julkaistu: 31.5. 2:00
PITKÄT ruokajonot ovat jälleen katukuvassa. Useiden paikkakuntien ruoka-aputoimijoiden mukaan ruoka-apuun turvautuvia on koronaviruskriisin seurauksena kolminkertainen määrä tavanomaiseen verrattuna. Ruoka-apuun turvautuu yhä useampi ensikertalainen lomautusten ja työttömyyden seurauksena. Joukossa on aiempaa enemmän lapsiperheitä, korkeasti koulutettuja ja pienyrittäjiä. Kesä tuo jonoihin myös kesätöitä vaille jääneet.

Ruoka-apu tuntuu tavoittavan heikossa asemassa olevia nyt paremmin kuin lakisääteiset sosiaalipalvelut ja -etuudet: samalla kun ruoka-avun asiakasmäärät ovat moninkertaistuneet, toimeentulotukiasiakkaiden määrä on pysynyt samana. Joidenkin kuntien sosiaalipalveluista ohjataan asiakkaita ruoka-avun tai kirkon diakoniatyön piiriin, vaikka vastuu viimesijaisesta turvasta on kunnilla.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei niiden tarvii, saavat kaiken kuin manulle illallinen ja rahaa vielä jota kutsutaan kotouttamisrahaksi, vokissa kuulemma reilu 300 ilmaista massia/kk, siinä sitä kun loisia tulee maahan ylläpidolle. Koskas suomessa aletaan pitää yhtä hyvää huolta heikompi osaisista kansalaisistamme, ilmaista ruokaa ja vireketoimintaa, taitaa tulla maailman loppu sitä ennen.

      • Anonyymi

        Tämä sirkus johtuu kokonaan itse hölmöläisistä, mitä on menty äänestämään näitä viherpunikkeja päättäjiksi. Nyt paska on kintuissa niin mitä enää kannattaa pitää huutoa, kun kaikki on itse saatua paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sirkus johtuu kokonaan itse hölmöläisistä, mitä on menty äänestämään näitä viherpunikkeja päättäjiksi. Nyt paska on kintuissa niin mitä enää kannattaa pitää huutoa, kun kaikki on itse saatua paskaa.

        Suomalaiset ovat niin yksinkertaisia, että he havahtuvat vasta sitten, kun on liian myöhäistä, kun paska on housussa.


    • Anonyymi

      Niilä on Gela Gould leipäjonon mimi!!!

    • Anonyymi

      Eipä näy jakelujonoissa suomalaisten lisäksi kuin korkeintaan eurooppalaisia mamuja.

      Europan ulkopuoliset mamut saavat kaiken mahdollisen kelasta ja fatasta.

      Koska muuten rasismi....

      • Anonyymi

        Itsekin joutunut turvautuu ruoka apuun, kertaakaan en ole mokkakorvia tai lakuja näkynyt.


    • Anonyymi

      Heille maksetaan tuhansia euroja kuukaudessa ja lisää saavat jos vain pyytävät. Tämä on sitä vihervasemmistolaista tasa-arvoa.

    • Anonyymi

      Ei valtaajamme mihkään leipäjonoon alistu kunialisestä mänä nauttii sumen sosialipalveluista pareminkuin suomalainen heikompiosainen

      - näilehän on kaikki ohitusjonot palveluihin kuin asuntojen stsekaamisiin
      - kyl palvelut pitää kunia vieraille pelata aivan loma systeemein

      • Anonyymi

        Nämä terroristit lomailevat ahkeraan kotimaassaan ja samalla sieltä tulee vain lisää elätettäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä terroristit lomailevat ahkeraan kotimaassaan ja samalla sieltä tulee vain lisää elätettäviä.

        Siinäpä se ei mahdu millään meikäläsen järkeen .Ensin tullaan sotaa ja huonoja oloja pakoon sitten kuitenkin lomaillaan kotomaissa .Suomen hallitus vain katselee tätä toimintaa sivusta !!


    • Anonyymi

      ei tätä järjellä käsitäkään. Pieni eliitti hyötyy matuista ja veronmaksajat maksaa laskut. Silti suuri osa duunareista äänestää SDP:tä, vasemmistoa, vihreitä, kokoomusta ja RKP:ta.

    • Anonyymi

      Hyvinvointivaltio! 1,5km leipäjonot ja 500000 ihmistä kaataa masennuspillereitä suuhunsa aamupalaksi.

    • Anonyymi

      .. ja Afrikasta ja Lähi-Idästä tulevat elävät yltäkylläisyydessä tekemättä yhtään mitään. Tasa-arvoako ?

      • Anonyymi

        Blaa, blaa, blaa blaa, blaa, samaa öyhötystä tänäänkin.... 🤮


    • Anonyymi

      Ihan samassa jonossa ovat suomalaisten kanssa. Olen jopa kouttamisen avustamisen yhteydessä vienyt heitä sinne ja ohjannut toimimaan kuten muutkin jonottajat. Olen myös yrittänyt tehdä heistä ruisleivän syöjiä mutta huonolla menestyksellä. Joidenkin kanssa olen käynyt läpi miten erottaa possua sisältävät ruuat joita kaikki eivät halua syödä. Tuossa hommassa olen oppinut sen, että koraani nimenomaan sanoo, ettei tiedostaen saa syödä possua mutta vahingossa voi, kertoivat hymyillen.

      • Anonyymi

        No kerrothan missä jonossa heitä näkee vai ovatko näkymättömiä .


    • Anonyymi

      Hallituksen ohjelma:

      Suomalaiset kodittomiksi ja leipäjonoon. Isisterroristit täysihoitoon levittämään terroria.

      • Anonyymi

        Tottahan toki Kunniakansalaisille on järjestetty omat vuorot , Eihä samaan joukkoon alempi arvoisten kanssa !!


    • Anonyymi

      Naapurissa nuoripari "turvaa" hakeneita "hädänalaisia", bemari pihassa, eivät käy töissä. Kuka maksaa asunnon tonnin vuokran?

      • Anonyymi

        Se on se taikaseinä se vaan ei koske Suomalaisia !!


      • Anonyymi

        Olisiko kyseessä huumebisnekset millä nämä terroristit täällä elävät ja voivat ajella bemareilla ?


    • Anonyymi

      Suomi, siellä asuu maailman onnellisin kansa. Kyllä näin on.

    • Anonyymi

      ne saa demarien ja vihreiden puoluetukia

    • Anonyymi

      Eiköhän näille Isis joukkojen ”sotaveteraaneille” jokin mitalli ja titteli järjesty ensi itsenäisyyspäivänä vuoden ”pakolaisten” kanssa...

      • Isis-Heli saa ensivuoden äitienpäivänä mitalin ja häntä haastatellaan Ylen ohjelmassa, kuin hän pystyi kasvattamaan lapsensa leirin karuissa oloissa, tämä lähi-idässä pyörivä toimittaja (mies) vielä tirauttaa itkun loppussa.


    • Anonyymi

      Jaaha ei siis kärsinyt kysyä mitä hyötyä Suomelle näistä AL-Holin akoistaja lapsista on sensuuri iski heti.

    • Anonyymi

      ihme on tapahtunut

      Ylen uutisissakin kerrottiin että tämä lama vaikuttaa enemmän köyhiin ja ihmisten määrä " ruuanjakelu pisteissä " on kasvanut
      Olisi vielä sanonut lukumäärät
      Ja ketä siellä on ja ketä ei ole

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      185
      1813
    2. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      225
      1794
    3. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      67
      1604
    4. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      82
      1587
    5. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      142
      1315
    6. Jasmin Mäntylän jäätävät roikkorinnat instagramissa!

      Hrr! Rintojen kärki näyttää olevan lähes metrin etäisyydellä kaulasta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1231
    7. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      68
      1160
    8. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      240
      1080
    9. Uskon että

      Hänellä ja minulla on molemmilla paha olla.
      Ikävä
      68
      992
    10. Olet nainen

      Taipuvainen masennukseen ja paniikkihäiriöihin. Tunnistin sen kun katsoin sinua silmiin.
      Ikävä
      67
      964
    Aihe