Asia joka on huolestuttava, On tämä kun opetetaan että Jumala näkee vain Poikansa, Eikä meitä ollenkaan.. eikä meidän syntiä. Monia Harhaoppeja on kehittäneet tästä oma oppinsa. Että saastainen menestysteologiassa tulis oikein menestyvä saastaisessa ja synnissä. Oikein menestyvä ilman huono omatuntoa, Vaikka millaisessa synnissä vaan eläessä rypee suruttomuudessa.
Kun puhutaan tästä aiheesta että Isä katso meidän läpi ja näkee vain Poikansa,, tai että me ollaan niin peitetty halvan armon tai veren litkulla,, joka on niin heikoksi tullut ettei sillä enää, on voima meitä puhdistaa,
Silloin ollaan ajassa että ei se enää monta sata vuotta tä menoa enää kestä,, ennenkuin tulee loppu. Minua kyllä Jumala näkee ja synnyttää minussa synnintuntoa ja myöskin jokaisessa rehellisessä uskovissa. Koska ei ole tullut sokea vielä tänä päivänä minun Jumala . Minulla ja menestyvien harhanjohtajilla on tyystin eri Jumala.
Halvan armon opetus. Kiinnostaako ??
71
56
Vastaukset
- Anonyymi
Halvan armon oppi on harhaoppia. Jos armosta maksetaan hintaa tai se pitää ansaita, niin se ei ole armoa ollenkaan. Armo on lahjaa: ei sitä voida ansaita tai ostaa.
Olet kerettiläinen. :)- Anonyymi
Synti pitää aina hylätä ja tunnustaa. Silloin saa armon Jumalalta. Jos tietoisesti elää synnissä ilman parannusta, häpäisee Jeesuksen ristintyön ja pilkkaa armon Henkeä. Silloin ei ole enää mahdollisuutta parannukseen.
"Jos me tahallamme jatkamme synnin tekemistä päästyämme tuntemaan totuuden, ei ole enää uhria meidän syntiemme tähden vaan kauhea tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka syö vastustajat" (Hepr. 10:26-27). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti pitää aina hylätä ja tunnustaa. Silloin saa armon Jumalalta. Jos tietoisesti elää synnissä ilman parannusta, häpäisee Jeesuksen ristintyön ja pilkkaa armon Henkeä. Silloin ei ole enää mahdollisuutta parannukseen.
"Jos me tahallamme jatkamme synnin tekemistä päästyämme tuntemaan totuuden, ei ole enää uhria meidän syntiemme tähden vaan kauhea tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka syö vastustajat" (Hepr. 10:26-27).Jokainen kristitty tietää, että synnissä tahallaan eläminen erottaa Jumalasta. Savis ei ymmärrä mitä lahjavanhurskaus tarkoittaa. Se todellakin tarkoittaa sitä, että Jumala näkee myös epätäydelliset lapsensa Jeesuksen sovitustyön kautta Hänelle kelpaavina.
Jeesus kantoi koko maailman synnin, ei vain niitä syntejä, jotka muistamme tunnustaa. Synti ei ole vain tekoja ja puheita. Sen on myös ajatuksia ja alitajuisia asenteita, joiden tunnustaminen ei aina ehkä edes juolahda mieleen. Ne ovat joskus ihmiseltä itseltäänkin piilossa, ennen kuin PH nostaa ne pöydälle.
Muuttuminen mielen uudistumisen kautta ei ole kenelläkään yhtäkkinen tapahtuma, se on prosessi. Ja Jumala yksin tietää missä järjestyksessä meitä kannattaa työstää, että muuutos olisi pysyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen kristitty tietää, että synnissä tahallaan eläminen erottaa Jumalasta. Savis ei ymmärrä mitä lahjavanhurskaus tarkoittaa. Se todellakin tarkoittaa sitä, että Jumala näkee myös epätäydelliset lapsensa Jeesuksen sovitustyön kautta Hänelle kelpaavina.
Jeesus kantoi koko maailman synnin, ei vain niitä syntejä, jotka muistamme tunnustaa. Synti ei ole vain tekoja ja puheita. Sen on myös ajatuksia ja alitajuisia asenteita, joiden tunnustaminen ei aina ehkä edes juolahda mieleen. Ne ovat joskus ihmiseltä itseltäänkin piilossa, ennen kuin PH nostaa ne pöydälle.
Muuttuminen mielen uudistumisen kautta ei ole kenelläkään yhtäkkinen tapahtuma, se on prosessi. Ja Jumala yksin tietää missä järjestyksessä meitä kannattaa työstää, että muuutos olisi pysyvä.Olen kanssasi samaa mieltä. Mutta käsittääkseni menestysteologit kääntävät Jumalan armon irstaudeksi sanomalla, että voimme elää miten haluamme, koska Jumala näkee meidät Kristuksessa.
Tarvitaan jumalanpelkoakin, mikä ei ole ristiriidassa Jumalan armon kanssa. "Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niin kuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, (1.) pelolla ja (2.) vavistuksella, (3.) että pelastuisitte" (Fil. 2:12).
Tämä on näennäisesti ristiriidassa armosta pelastumisen kanssa. Mutta päästäksemme lopulliseen pelastukseen taivaaseen, tulee siis ahkeroida pelolla ja vavistuksella. Tätä ei halvan armon julistajat varmaankaan hyväksy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. Mutta käsittääkseni menestysteologit kääntävät Jumalan armon irstaudeksi sanomalla, että voimme elää miten haluamme, koska Jumala näkee meidät Kristuksessa.
Tarvitaan jumalanpelkoakin, mikä ei ole ristiriidassa Jumalan armon kanssa. "Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niin kuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, (1.) pelolla ja (2.) vavistuksella, (3.) että pelastuisitte" (Fil. 2:12).
Tämä on näennäisesti ristiriidassa armosta pelastumisen kanssa. Mutta päästäksemme lopulliseen pelastukseen taivaaseen, tulee siis ahkeroida pelolla ja vavistuksella. Tätä ei halvan armon julistajat varmaankaan hyväksy.Menestysteologit uskovat, että he ovat Jumalan lapsina yhtä täydellisiä kuin Kristus: synnittömiä. He eivät siis omasta mielestään tee lainkaan syntiä - eivät lankea edes yksittäisiin tekoihin ja tuskin ajatuksissaankaan pahaa himoitsevat.
Luterilaiset opettavat "halpaa armoa". Heidän mielestään ihminen voi elää miten tahtoo ja pelastuu silti, kunhan vain uskoo "sanaan ja sakramentteihin". Ei tämä silti sitä tarkoita, että luterilaiset uskovaiset itse eläisivät kuin siat pellossa. Heidän pyhityksensä voi olla jopa "parempaa" kuin helluntailaisilla... Anonyymi kirjoitti:
"Jos me tahallamme jatkamme synnin tekemistä päästyämme tuntemaan totuuden, ei ole enää uhria meidän syntiemme tähden vaan kauhea tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka syö vastustajat" (Hepr. 10:26-27).Hyvin kirjoitit !! Ole siunattu sinä ja sinun perheesi..
Anonyymi kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. Mutta käsittääkseni menestysteologit kääntävät Jumalan armon irstaudeksi sanomalla, että voimme elää miten haluamme, koska Jumala näkee meidät Kristuksessa.
Tämä on näennäisesti ristiriidassa armosta pelastumisen kanssa. Mutta päästäksemme lopulliseen pelastukseen taivaaseen, tulee siis ahkeroida pelolla ja vavistuksella. Tätä ei halvan armon julistajat varmaankaan hyväksy.Olen kansasi sama mieltä ja sentakia tein aloituksen. Eihän ne hyväksyy ollenkaan että tulis kysyä onko mun tie vaivaan vievää. Vaan huutavat että meillä on armoa. Ei meidän tie voi vaivaan viedä vaikka elämme ihan minkäänlaisessa synnissä. Kyllä tä on kova taistelu syntiä ja henkivaltoja vastaan Jeesuksen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menestysteologit uskovat, että he ovat Jumalan lapsina yhtä täydellisiä kuin Kristus: synnittömiä. He eivät siis omasta mielestään tee lainkaan syntiä - eivät lankea edes yksittäisiin tekoihin ja tuskin ajatuksissaankaan pahaa himoitsevat.
Luterilaiset opettavat "halpaa armoa". Heidän mielestään ihminen voi elää miten tahtoo ja pelastuu silti, kunhan vain uskoo "sanaan ja sakramentteihin". Ei tämä silti sitä tarkoita, että luterilaiset uskovaiset itse eläisivät kuin siat pellossa. Heidän pyhityksensä voi olla jopa "parempaa" kuin helluntailaisilla...Luterilaiset eivät opeta halpaa armoa, vaan kalleinta kaikista: Kristuksen omaa veriuhria, johon ihminen ei voi mitään lisätä. Kaikki ihmisteot ovat epäuskoa Jumalan Pojan kalliiseen vereen.
Te helluntailaiset vain jatkatte näitä valheitanne, eikä teille voi enää olla armoa. Te itse pidätte Jeesuksen sovintouhria halpana, opetatte, että kerran helluntailaisiksi tultuanne, olette synnittömiä, ettekä enää tarvitse Jeesusta syntienne sovittajaksi.
Te itse omilla, ihmisen lihallisilla "parannusteoillanne" (paitsi jumalanpilkasta ja valheista) opetatte pyhittyvänne. Te huoraatte suoraan seurakuntienne lavoilla, ylistelette, aikuiset pedofiilimiehet suutelevat lapsia suille ja lähentelevät heitä, seurakunnan housut märkinä hymyillessä lapsiuhreillenne. Te palvotte Saatanaa mustien verhojen peittämissä seurakuntasaleissanne, suitsutatte savukoneillanne kunniaa herrallenne Saatanalle ja kaatuiluilla ja kiemurteluilla harjoitatte haureutta saatanankirkkojenne lattioilla.
Näin te olette aina tehneet, vaikkette näin räikeästi. Esim. jo kauan sitten (oli kasaria), ainakin kahden eri saarnamiehenne "esirukouksessa" olen polvirukouksessa tuntenut kivikovan kyrvän selkääni vasten. Pahempaakin koin.
Luterilaiset eivät opeta, että "voi elää miten tahtoo, kunhan vain uskoo sanaan ja sakramentteihin". Teiltä tuota valhetta tulee. Teidät on oikein koulutettu noihin perusvalheisiin, jotka seurakunnissanne on jo sadan vuoden ajan "hyväksytty" muka totuuksina kristityistä. Hgin Saalemissa, jo lähes 70 vuotta sitten, Eino I. Manninen oli luterilaisen sukulaiseni kertoman mukaan pilkannut "luterilaisten kummien hopeisilla kummilusikoillaan kauhovan vettä kastettavan vauvan päähän". Ainoa kerta kun tuo sukulaiseni astui kristittyjä pilkkaavien helluntaisatanistien ovista sisään ja ulos.
Yksi kerta teidän muka "hengellistä" huvinäytelmäänne kertoi tälle vakaalle kristityille, keitä te olette. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on näennäisesti ristiriidassa armosta pelastumisen kanssa. Mutta päästäksemme lopulliseen pelastukseen taivaaseen, tulee siis ahkeroida pelolla ja vavistuksella. Tätä ei halvan armon julistajat varmaankaan hyväksy.Mitä kukin tarkoittaa menestysteologilla tai -teologialla. Se mitä tiedän ja tunnen sellaisiksi haukuttuja, niin heillä on usein vahvinta opetusta Jumalan muuttavasta voimasta, joka antaa myös voiman elää pyhää elämää. 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset eivät opeta halpaa armoa, vaan kalleinta kaikista: Kristuksen omaa veriuhria, johon ihminen ei voi mitään lisätä. Kaikki ihmisteot ovat epäuskoa Jumalan Pojan kalliiseen vereen.
Te helluntailaiset vain jatkatte näitä valheitanne, eikä teille voi enää olla armoa. Te itse pidätte Jeesuksen sovintouhria halpana, opetatte, että kerran helluntailaisiksi tultuanne, olette synnittömiä, ettekä enää tarvitse Jeesusta syntienne sovittajaksi.
Te itse omilla, ihmisen lihallisilla "parannusteoillanne" (paitsi jumalanpilkasta ja valheista) opetatte pyhittyvänne. Te huoraatte suoraan seurakuntienne lavoilla, ylistelette, aikuiset pedofiilimiehet suutelevat lapsia suille ja lähentelevät heitä, seurakunnan housut märkinä hymyillessä lapsiuhreillenne. Te palvotte Saatanaa mustien verhojen peittämissä seurakuntasaleissanne, suitsutatte savukoneillanne kunniaa herrallenne Saatanalle ja kaatuiluilla ja kiemurteluilla harjoitatte haureutta saatanankirkkojenne lattioilla.
Näin te olette aina tehneet, vaikkette näin räikeästi. Esim. jo kauan sitten (oli kasaria), ainakin kahden eri saarnamiehenne "esirukouksessa" olen polvirukouksessa tuntenut kivikovan kyrvän selkääni vasten. Pahempaakin koin.
Luterilaiset eivät opeta, että "voi elää miten tahtoo, kunhan vain uskoo sanaan ja sakramentteihin". Teiltä tuota valhetta tulee. Teidät on oikein koulutettu noihin perusvalheisiin, jotka seurakunnissanne on jo sadan vuoden ajan "hyväksytty" muka totuuksina kristityistä. Hgin Saalemissa, jo lähes 70 vuotta sitten, Eino I. Manninen oli luterilaisen sukulaiseni kertoman mukaan pilkannut "luterilaisten kummien hopeisilla kummilusikoillaan kauhovan vettä kastettavan vauvan päähän". Ainoa kerta kun tuo sukulaiseni astui kristittyjä pilkkaavien helluntaisatanistien ovista sisään ja ulos.
Yksi kerta teidän muka "hengellistä" huvinäytelmäänne kertoi tälle vakaalle kristityille, keitä te olette.No jo on tekstiä... En oikein tunnistanut tuosta helluntaiseurakuntien opetuksia ja toimintaa, yli 40 vuotta niitä nähneenä.
Eihän tässä mikään veri autakaan.
On pidettävä kiinni siitä mitä Jeesus opetti ja tehtävä mielenuudistus, joka jatkuu hautaan saakka. Muistakaa, että kiusaus ja synti eivät ole sama asia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menestysteologit uskovat, että he ovat Jumalan lapsina yhtä täydellisiä kuin Kristus: synnittömiä. He eivät siis omasta mielestään tee lainkaan syntiä - eivät lankea edes yksittäisiin tekoihin ja tuskin ajatuksissaankaan pahaa himoitsevat.
Luterilaiset opettavat "halpaa armoa". Heidän mielestään ihminen voi elää miten tahtoo ja pelastuu silti, kunhan vain uskoo "sanaan ja sakramentteihin". Ei tämä silti sitä tarkoita, että luterilaiset uskovaiset itse eläisivät kuin siat pellossa. Heidän pyhityksensä voi olla jopa "parempaa" kuin helluntailaisilla...Eivät usko. "Menestysteologitkin" uskovat lahjavanhurskauteen, jonka kautta Jumala näkee lapsensa hänelle kelpaavina. Ei täydellisinä, mutta armon kautta kelpaavina. Eikä siinä armossa ole mitään halpaa. Se on maksettu kalliisti Golgatalla Kristuksen verellä.
Menestysteologiassa on sitten muita ongelmia, mutta ne ovat eri juttuja. Lahjavanhurskautta korostetaan siksi, että liian monet uskovaisetkin yrittävät edelleen ansaita pelastusta teoillaan. Armo ei heille riitä, sen perässä on aina iso MUTTA.
Teoilla ei ansaita pelastusta. Ne ovat uskossa kasvamisen hedelmää.
Oikeastaan koko menestysteologia sai alkunsa siitä, että uskovaiset eivät osanneet iloita pelastuksestaan. Aluksi opetus olikin ihan raamatullista. Mutta se alkoi pian saada outoja piirteitä. Kuten ajatuksen siitä, että Jumalaa voidaan manipuloida tietyillä puheilla ja teoilla. Päädyttiin tavallaan ihan samaan, mistä lähdettiin - tekoihin.
Mikä meitä ihmisiä riivaa, kun armo ei riitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos me tahallamme jatkamme synnin tekemistä päästyämme tuntemaan totuuden, ei ole enää uhria meidän syntiemme tähden vaan kauhea tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka syö vastustajat" (Hepr. 10:26-27).Anonyymi 22.03.2021 10:11
Helluntaiuskossa on kaksi erityis piirrettä.
He tuomitsevat ihmisiä helvettiin?
Eikö se tuomio ole jumalanne käsissä?
Toinen on se että kuoltuaan he pääsevät
suoraan taivaaseen?
Kristin uskoissa yleinen uskomus
on se että kuoltuaan vainajat joutuvat ns välitilaan.
"maasta olet sinä tullut ja maaksi sinun pitää jälleen
tuleman, kunnes sinut viimeisenä päivänä herätetään"
Siis tulee maailman loppu ja jumala luo maapallon uudestaan
ja siinä vaiheessa jumala valitsee ne jotka pääsevät paratiisiin ja
ketkä joutuvat helvettiin?
Jehovan todistajia tämä ei koske koska he saarnavat että:
"Kun ihminen kuolee niin sielukin kuolee"?
Miten se joka "herätetään" tietää olevansa ihminen
jos hänellä ei ole sielua?
- Anonyymi
Jumala näkee kaiken.
Commandohauis Raamatun mukaan synti on sitä, että rikkoo Jumalan pyhää, vanhurskasta, hyvää, täydellistä ja ikuista lakia (Room. 7:12, 1. Joh. 3:4, Ps. 19, Ps. 119).
Jeesus sanoo, että menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät. Laittomuus vaivaa kirkkoja tänä aikana. Opetetaan tahallaan tekemään syntiä ja rikkomaan Jumalan pyhää lakia. Palatkaa takaisin noudattamaan Tooraa!- Anonyymi
mun mielestä,se on toisinpäin.
lahkoissa väännetääm Jumalan sana, "soikeaksi", ettei näe "eteen eikä taakse"
Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta, ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?"
Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät." Matt: 7: 22-23
Kirkossa ei koskaan "ajeta henkiä", eikä "ihmetekoja" . . . niinkuin LAHKOISSA , jne. - Anonyymi
ketään ei OPETETA tekeen syntiä, ainakaan kirkossa, lahkoista en olisi niin varma ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ketään ei OPETETA tekeen syntiä, ainakaan kirkossa, lahkoista en olisi niin varma ??
raamatusa, Jeesus sanoo:
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat täynnä raatelevia susia" Matt: 7: 15
siis jakeessa lukee: t u l e v a t luoksenne, yleensä ne on ne lahko - ihmiset, jotka tulevat kolkuttaan, h e n k i l ö k o h t a i s e s t i, ihmisten oville, työpaikoille, bussipysäkit, jne. ?? - Anonyymi
Porttopuolikirkosta sallii synnin ja valehtelee Pyhän Hengen toimivan liberaalien ollessa mukana valheineen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porttopuolikirkosta sallii synnin ja valehtelee Pyhän Hengen toimivan liberaalien ollessa mukana valheineen?
lahkoissa, ne vasta "hurjimmat" löytyykin, öh, öh . . .
raamatun evankeliumia, itse ainakin kuunnellut, että siis "valhetta", niinku mikä ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs tällainen kirkko on? Helluntaikirkko?
Ei ainakaan Ev.lut.kirkko opeta mitään tuollaista, mikäli kirjoittaja tällaista vihjailee. - Anonyymi
Vain kymmenen käskysanaa ovat Jumalan sormella kirjoitetut. Lain kirjan käskyt eivät ole Jumalan sormella kirjoitetut. Lain kirjan monet käskyt on annettu vain Israelille historialliseen tilanteeseen: esim. käskyt hävittää viholliskansat "luvatusta maasta". Kristitylle nuo ovat esikuvia siitä taistelusta, joka käydään uskovan ihmisen "sydämessä" ja hänen "hengestään"...
Anonyymi kirjoitti:
Vain kymmenen käskysanaa ovat Jumalan sormella kirjoitetut. Lain kirjan käskyt eivät ole Jumalan sormella kirjoitetut. Lain kirjan monet käskyt on annettu vain Israelille historialliseen tilanteeseen: esim. käskyt hävittää viholliskansat "luvatusta maasta". Kristitylle nuo ovat esikuvia siitä taistelusta, joka käydään uskovan ihmisen "sydämessä" ja hänen "hengestään"...
Kymmenen käskyä on Jumalan sormella kirjoitettu, miten on, noudatatko sinä neljättä käskyä, jossa meidän käsketään pyhittää viikon seitsemäs päivä, sapatinpäivä?
- Anonyymi
Kristitty.net kirjoitti:
Kymmenen käskyä on Jumalan sormella kirjoitettu, miten on, noudatatko sinä neljättä käskyä, jossa meidän käsketään pyhittää viikon seitsemäs päivä, sapatinpäivä?
Sapattina on lupa tehdä hyvää: auttaa lähimmäistä ja eläintä. Aika paljon on lupa tehdä sapattina, vaikka sen pyhittäisi, ettei vain vahingossakaan rikkoisia rakkauden suurinta käskyä vastaan...
- Anonyymi
Kristitty.net kirjoitti:
En noudata dekalogin ulkopuolisista muita kuin haureuden ja veren syönnin kieltävää käskyä (epäjumalille ei uhrata enää lihaa, joten sitä ei ole kovin helppoa edes rikkoa - joten sitäkin siis noudatan) ja tietysti rakkauden kaksoiskäskyä: dekalogi sisältyy niihin.
Anonyymi kirjoitti:
En noudata dekalogin ulkopuolisista muita kuin haureuden ja veren syönnin kieltävää käskyä (epäjumalille ei uhrata enää lihaa, joten sitä ei ole kovin helppoa edes rikkoa - joten sitäkin siis noudatan) ja tietysti rakkauden kaksoiskäskyä: dekalogi sisältyy niihin.
Noudatan joka päivä käsky joka kuittaa koko lakia >>
Gal. 5:14
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Ala sinäkin Rakastaa vihollinen joka on sun Lähimmäinen että täytät koko Laki ja Pelastut. Siis seura Jeesusta eikä judaistien oppeja..Savis kirjoitti:
Noudatan joka päivä käsky joka kuittaa koko lakia >>
Gal. 5:14
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Ala sinäkin Rakastaa vihollinen joka on sun Lähimmäinen että täytät koko Laki ja Pelastut. Siis seura Jeesusta eikä judaistien oppeja..Ovatko kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäsky judaistien oppeja, löytyväthän ne Toorasta?
- Anonyymi
Jos synti olisi vain sitä sinun mainitsemaasi lain rikkomista, niin olisipa helvetin helppoa olla pelastettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä, että täältä löytyy edes joku aidosti sapattiakin pitävä.
Kärsivä messias ei ole mikään "roskakori," johon kaadetaan lainvastaiset teot, koska tahdotaan tehdä jotakin muuta. Hänen on määrä kantaa vahingot, joita teemme pyrkiessämme hyvään elämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan armo ja lähimmäisen rakkaus ovat lähes aina liian liberaalia änkyröille. :D
- Anonyymi
Valehteleva Savis itsekin, asioita tahallaan väärin "ymmärtäen" ja huonoa suomenkieltä teeskennellen tunnustaa: meillä on eri jumala.
"Meissä on eri Henki". Tämän sanoi anabaptisteista jo itse Lutherkin! Ja tätä eivät huijarilahkolaiset ole vieläkään antaneet anteeksi. Luther on päivittäin heidän hampaissaan.
Savis palvoo epäjumalanaan omaa itseään, omia, luuloteltuja hurskauden tekojaan. Ja reagoi jatkuvalla kaunalla, kun kristityt eivät niin tee, aloituksillaan hyökäten meitä vastaan.
Meillä kristityillä kun on Herrana, Vapahtajana, Pyhittäjänä ja Vanhurskauttajana Itse Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalamme Poika-persoona, Jeesus Kristus.
Meillä ei jumala-yli-ukkona hillu Savis, ei Minä Itse, ei alhaisia suomalaiskristittyjä Ruåtsiapuhuvan Paremman T.B. Barratt-Kansan helluntaiseurakunta!Kirjoitit >> Meillä kristityillä kun on Herrana, Vapahtajana, Pyhittäjänä ja Vanhurskauttajana Itse Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalamme Poika-persoona, Jeesus Kristus.
Mutta teillä puuttuu Synninpoistajan ja niin teidän täytyy keksiä että Jumala ei näe teidän synnit ja voitte vetää yli itsenne halvan armon peite ja rauhoittaa itsenne että Isä vain näkee Poikansa.
Ihana että vain enemmän ja enemmän on alkanut nähdä tämän valheen ja ottaa vastaan Synninpoistajan.. Olkaa niin siuntaut kaikki Rakkaat.
Jos ette usko minua. Kysy ite sitten Jumalalta. Joka ja josta olen joutunut aina kysyä kaikken..- Anonyymi
Luther käski tappaa anabaptistit ja antitrinitaarit. On siinä sinulla esikuva!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther käski tappaa anabaptistit ja antitrinitaarit. On siinä sinulla esikuva!
Ja ymmärrän jo hyvin Lutherin fiilikset. Te olette olleet pahoja, Kristuksen sanan vastustajia, alusta asti.
Teillä ei itsellä ole mitään hengellistä annettavaa, sillä te kiellätte Kristuksen. Ainoa oppinne on hyökätä kristittyjen uskoa vastaan. Mitä teille kuuluu mitä kristityt uskovat? Se kuuluu, koska te olette itse Saatanan luoma lumeuskonto ja tämä on aina, Lutherin ajan anabaptisteista alkaen, ollut teidän ainoa toimintanne ja motiivinne.
Miksi te ette keskustele helluntailaisesta "uskosta" täällä? Koska sitä ei ole! Mutta kristittyjä vastaan, joilla on usko, te hyökkäätte. Johan tuolla yksi aivan selvästi ja julkisesti kieltää kristillisen uskontunnustuksen.
Tunnustatko sinä kristillisen uskontunnustuksen? Se teikäläisten luoma, "huvittavaksi" (kristittyjen pilkaksi?) tarkoitettu "Pohojolaane uskontunnustus" ei ole sanatarkasti sama kuin kristityillä ja mm. kieltää Pyhän Kolminaisuuden, siten kuin kristityt Hänet tunnustavat. - Anonyymi
Luther päivittäin jonkun hampaissa... En ainakaan tiedä, että helluntailaisilla näin olisi.
Suomessa luterilaisuuden ja helluntailaisuuden välillä on kyllä aikanaan ollut vähän skismaa. Muistan lapsuudestani 70-luvulta ja vielä 80-luvultakin tällaista. Alunperin varsinaista skismaa ei ollut. Suomessa "helluntailaisuushan" alkoi yhteiskristilliseltä pohjalta.
En tiedä, missä vaiheessa skismat syntyivät. Mutta kun "helluntailaisuus" (=ajatus siitä, että Raamatussa mainitut Pyhän Hengen lahjat kuuluvat seurakunnalle myös nyt ajatus kielilläpuhumisesta Pyhän Hengen lahjan merkkinä) tuli Suomeen, niin elettiin vielä vahvasti yhtenäiskulttuurin aikaa. Kun sitten uuden kokemuksen kokeneet alkoivat järjestää omia kokoontumisiaan, niin onhan sellainen herättänyt 1910- ja 20-luvun yhtenäiskulttuurissa epäilyksiä. Siihen vielä lisänä melko alkuvaiheessa vakiintunut opetus uskovien kasteesta, joka haastoi luterilaista kasteopetusta. Helluntailaiselta puolelta taas epäluuloa lienee herättänyt se, kun monella paikkakunnalla papistosta tuli vastustusta. Se saattoi tuntua erikoiselta, kun koettiin löydetyn Jumalaan elävämpi yhteys: Jumalan lahjojen monipuolinen toiminta. Mutta ehkä puolin ja toisin kyse saattoi olla paljolti ihmismielen kiivaudesta ja oikeassaolemisen tarpeesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ymmärrän jo hyvin Lutherin fiilikset. Te olette olleet pahoja, Kristuksen sanan vastustajia, alusta asti.
Teillä ei itsellä ole mitään hengellistä annettavaa, sillä te kiellätte Kristuksen. Ainoa oppinne on hyökätä kristittyjen uskoa vastaan. Mitä teille kuuluu mitä kristityt uskovat? Se kuuluu, koska te olette itse Saatanan luoma lumeuskonto ja tämä on aina, Lutherin ajan anabaptisteista alkaen, ollut teidän ainoa toimintanne ja motiivinne.
Miksi te ette keskustele helluntailaisesta "uskosta" täällä? Koska sitä ei ole! Mutta kristittyjä vastaan, joilla on usko, te hyökkäätte. Johan tuolla yksi aivan selvästi ja julkisesti kieltää kristillisen uskontunnustuksen.
Tunnustatko sinä kristillisen uskontunnustuksen? Se teikäläisten luoma, "huvittavaksi" (kristittyjen pilkaksi?) tarkoitettu "Pohojolaane uskontunnustus" ei ole sanatarkasti sama kuin kristityillä ja mm. kieltää Pyhän Kolminaisuuden, siten kuin kristityt Hänet tunnustavat."Miksi te ette keskustele helluntailaisesta "uskosta" täällä?"
Siksi että täällä ei juuri pyöri ainakaan helluntaiseurakuntaan kuuluvia helluntaisia. Helluntaiseurakuntien oppi on määritelty Helluntaikirkon sivuilla. Uskon perustana on raamattu ja apostolinen uskontunnustus. Herääkin kysymys, mikä sinun uskosi perusta on, jos raamattu ja kristillisten kirkkojen uskontunnustus eivät riitä? En kuulu itse helluntaiseurakuntaan, mutta en pidä faktojen vääristelystä. Kohdistui se kehen tahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther päivittäin jonkun hampaissa... En ainakaan tiedä, että helluntailaisilla näin olisi.
Suomessa luterilaisuuden ja helluntailaisuuden välillä on kyllä aikanaan ollut vähän skismaa. Muistan lapsuudestani 70-luvulta ja vielä 80-luvultakin tällaista. Alunperin varsinaista skismaa ei ollut. Suomessa "helluntailaisuushan" alkoi yhteiskristilliseltä pohjalta.
En tiedä, missä vaiheessa skismat syntyivät. Mutta kun "helluntailaisuus" (=ajatus siitä, että Raamatussa mainitut Pyhän Hengen lahjat kuuluvat seurakunnalle myös nyt ajatus kielilläpuhumisesta Pyhän Hengen lahjan merkkinä) tuli Suomeen, niin elettiin vielä vahvasti yhtenäiskulttuurin aikaa. Kun sitten uuden kokemuksen kokeneet alkoivat järjestää omia kokoontumisiaan, niin onhan sellainen herättänyt 1910- ja 20-luvun yhtenäiskulttuurissa epäilyksiä. Siihen vielä lisänä melko alkuvaiheessa vakiintunut opetus uskovien kasteesta, joka haastoi luterilaista kasteopetusta. Helluntailaiselta puolelta taas epäluuloa lienee herättänyt se, kun monella paikkakunnalla papistosta tuli vastustusta. Se saattoi tuntua erikoiselta, kun koettiin löydetyn Jumalaan elävämpi yhteys: Jumalan lahjojen monipuolinen toiminta. Mutta ehkä puolin ja toisin kyse saattoi olla paljolti ihmismielen kiivaudesta ja oikeassaolemisen tarpeesta?"Suomessa luterilaisuuden ja helluntailaisuuden välillä on kyllä aikanaan ollut vähän skismaa."
Änkyröitä oli puolin ja toisin. Mutta kaikki eivät sellaisia ole olleet. Minun helluntailaisessa kodissani kävi niin luterilaisia kuin monia muitakin kristittyjä. Nykyään helluntaiseurakunta tekee yhteistyötä luterilaisten kanssa. Näin ainakin meidän kaupungissa.
Tällä palstalla on vähemmän helluntailaisia. Mutta sitäkin enemmän seurakuntien ulkopuolisia. Jotkut katkeroituneita änkyröitä, toiset kehitelleet muuten vaan omia oppejaan. Sen lisäksi luterilaisia, advareita, uuskarismaattisia, ateisteja - you name it. Palstan perusteella ei voi ainakaan vetää johtopäätöksiä nykypäivän helluntailaisuudesta.
- Anonyymi
Suomi on täynnä fariseusten ja saddukeusten hapatusta. Mutta Jeesus sanoi "varokaa sitä!"
Alan vasta hiljalleen tajuta miten monesta murheesta olisi säästynyt jos olisi kuunnellut tarkkaan ja vahvasti JEESUKSEN sanoja eikä saarnaajien ihmiskäskyjä.
Ne ovat niin ovelia kun sitovat ihmisiä kolehtikäskyillä, "älä jätä seurakuntakokousta"-käskyillä, "tee parannus"-käskyillä.
Koskaan eivät kerro mistä ikinä tekisivät itse parannusta tai mistä sen kuulijan pitäisi tehdä parannus. Pelottelu on pääasia ja nyt se pelottelun vimma on levinnut maailmaankin koronapaniikin lietsomisena vallan kiristämiseksi.
Niittävät mitä ovat kylväneet.- Anonyymi
Kaikki evl kirkkoon kuuluvat ovat hyväksyneet sen opit ja toimet. He hyväksyvät mukisematta samaa sukupuolta olevien vihkimiset ja hokevat kirkossa ihmisen tekemiä uskontunnustuksia.
Siitä pääsee eroon kun eroaa porttokirkosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki evl kirkkoon kuuluvat ovat hyväksyneet sen opit ja toimet. He hyväksyvät mukisematta samaa sukupuolta olevien vihkimiset ja hokevat kirkossa ihmisen tekemiä uskontunnustuksia.
Siitä pääsee eroon kun eroaa porttokirkosta.entäs kun, lahkoissa, tekevät kaikki samaa, sillä erolla että: salaa, pimennossa muilta ihmisiltä . . .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
entäs kun, lahkoissa, tekevät kaikki samaa, sillä erolla että: salaa, pimennossa muilta ihmisiltä . . .
helluntailaisuushan ei voi, homoudesta sanoa yhtään mitään . . .
helluntailaisuuden perustustus, perustajajäsen Suomessa, William Seymore, v. 1920 joka sittemmin sai tuomion homouden harjoittamisesta v. 1925, tämä merkitsi huomattavaa kriisiä helluntailaisuudessa.
siis, jo helluntailaisuuden PERUSTAJA, tuomittu homoudesta . . .
"jos juuri on hapan, happanee koko taikina" , sanoo Jeesus evankeliumissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä pääsee eroon kun eroaa porttokirkosta.Valehtelee.
Oikeastaan tuosta lauseesta pitäisi tehdä rikosilmoitus, sillä se on rasistinen. Teenkin sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelee.
Oikeastaan tuosta lauseesta pitäisi tehdä rikosilmoitus, sillä se on rasistinen. Teenkin sen.Ilmoitus tehty. Nyt katsomme myös, onko S24:n luterilaisilla kristityillä oikeussuojaa rasistisia vihakirjoituksia vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoitus tehty. Nyt katsomme myös, onko S24:n luterilaisilla kristityillä oikeussuojaa rasistisia vihakirjoituksia vastaan.
Perustelen hiukan. Vihakirjoittaja väittää:
>>Anonyymi
23.03.2021 07:50
Siitä pääsee eroon kun eroaa porttokirkosta.<<
"Kaikki evl kirkkoon kuuluvat", eli syyllistää myös niin uskovat luterilaiset kuin kastetut vauvatkin.
Kirkossa ei "hoeta" muuta kuin Raamattuun perustuvaa uskontunnustusta, jonka ed. kirjoittaja tuomitsee vääränä. "Kaikki" eivät hoe sitä ääneen, etenkään kristityt pikkuvauvat, joita vastaan kirjoittaja hyökkää. Vauvat mahd. hengessään tunnustavat Jeesuksen Herrakseen, vaikkeivät vielä osaa puhua.
Tuo kirjoittaja EI siis tunnusta seuraavaa uskontunnustusta, pitäkää tämä AINA mielessänne, hänen kirjoituksiaan lukiessanne.
>>Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.<<
Ed. kirjoittaja kieltää tämän. Pitäkää tämä mielessänne. Hän kieltää joka sanan tuosta uskostamme.
Hän on ilm. sama henkilö josta jo vuosia sitten tein rikosilmoituksen juutalaisella foorumilla. En tiedä, onko hän juutalainen vai helluntailainen, mutta rasisti ja kristittyjen uhkailija hän on.
Juutalaisella foorumilla hän kirjoitti: "Jos et eroa luterilaisesta kirkosta, tunnustat hyväksyväsi juutalaisten kansanmurhan."
Hän väittää "kaikkien" kirkossa hyväksyvän sen opit ja toimet. Valhetta. Etenkin niiden "toimien" kohdalla.
Pyydän poliisia selvittämään tuon henkilön omat opit, toimet ja motiivit. Mikäli helluntailaiset itse eivät puutu tämän kirjoittajan kristittyjen vastaisiin herjauksiin omalla foorumillaan, on toteenosoitettu, että he, jotka eivät vastusta kirjoitusta, myösitse kieltävät kristittyjen yhteisen uskontunnustuksen. Hyvin kirjoititseurakunnasta ja niiden ihmiskäskyt. Eihän niillä ole Voima ja sentakia ne eivät kehoittaa jäsenet tehdä parannusta koska Uskova joka ei ole syntynytUudestaan ei ole Voima tehdä parannusta niinkuin ei Paavalikaan Room 7 vielä ollut Voima siihen vaan teki vain syntiä mitä hän ei olis halunnut tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisuushan ei voi, homoudesta sanoa yhtään mitään . . .
helluntailaisuuden perustustus, perustajajäsen Suomessa, William Seymore, v. 1920 joka sittemmin sai tuomion homouden harjoittamisesta v. 1925, tämä merkitsi huomattavaa kriisiä helluntailaisuudessa.
siis, jo helluntailaisuuden PERUSTAJA, tuomittu homoudesta . . .
"jos juuri on hapan, happanee koko taikina" , sanoo Jeesus evankeliumissa.William Seymour ei koskaan Suomessa käynyt, se on fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoitus tehty. Nyt katsomme myös, onko S24:n luterilaisilla kristityillä oikeussuojaa rasistisia vihakirjoituksia vastaan.
Hahah! Ei takuulla tapahdu mitään. Koska ei ole vihapuhetta. Rasismikin on kaukana tuosta.
- Anonyymi
"Alan vasta hiljalleen tajuta miten monesta murheesta olisi säästynyt jos olisi kuunnellut tarkkaan ja vahvasti JEESUKSEN sanoja eikä saarnaajien ihmiskäskyjä"
Päädyin samaan johtopäätökseen jo 70-luvun lopulla.:) Se on säästänyt harhaopeilta ja monelta muulta pahalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä pääsee eroon kun eroaa porttokirkosta.Lopeta tuo valehtelu. Samaa sukupuolta olevien avioliitot jakavat voimakkaasti myös luterilaista kirkkoa. Eikä piispainkokous ole pystynyt muodostamaan siihen yhtenäistä kantaa. Näitä (Suomen lain mukaisia) vihkimisiä suorittavat edelleen vain yksittäiset papit.
- Anonyymi
Ketkä ovat sovitettuja?
Paavali tarjoaa vastauksen kolmessa eri kirjeessä:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
Sovitettuja ovat niin ollen Paavalin mukaan maailma, Jumalan viholliset ja kaikki maan päällä ja taivaassa. Jumala on sovittanut kaikki edelllä mainitut itsensä kanssa.
Summa summarum: kuka tahansa, joka kuuluu maailmaan, on Jumalan vihollinen tai on maan päällä tai taivaissa, on sovitettu Jumalan kanssa.
Tämä on Jumalan sana.Ne jotka antaa itseä sovittaa . Jeesus on tietysti sovittaja...
2. Kor. 5:20
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Siis Kristus kysyy sinulta tänään . Annatko Hänen Sovittaa itseä ???- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Ne jotka antaa itseä sovittaa . Jeesus on tietysti sovittaja...
2. Kor. 5:20
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Siis Kristus kysyy sinulta tänään . Annatko Hänen Sovittaa itseä ???Höpönlöpön. Yllä oleva on Jumalan sana. Ja sinä kumoat sen. Omalla vastuulla, omalla vastuulla. :)
Anonyymi kirjoitti:
Höpönlöpön. Yllä oleva on Jumalan sana. Ja sinä kumoat sen. Omalla vastuulla, omalla vastuulla. :)
Mikä mukamas olen kumonnut ??
- Anonyymi
Synnintunto ei liity mitenkään siihen, että Jumala näkee vain Jeesuksen uhrin katsoessaan meihin syntisiin. Liioittelet tahallasi asiaasi.
Mutta minä olen kyllä saanut synnintunnon hyvin vaimenemaan kun olen tajunnut, ettei ihminen voi mitään syntisyydelleen ja että kun lankeaa, voikin unohtaa syyllisyyden ja kiittäen nousta taas ylös katse Jeesuksessa. Jos syntisyyttään pitää koko ajan murehtia, on ymmärtänyt jotakin pelastuksesta väärin.- Anonyymi
Ymmärrät varmasti asian, mutta esitit sen hiukan epäselvästi. Synnintunto tarkoittaa, että tiedät tehneesi väärin, ja haluat tehdä siinä Jumalan edessä parannuksen. Se on hyvä asia. Neuroottinen syyllisyydentunto onkin sitten aivan eri asia. Siitä kärsivä uskova ei osaa antaa anteeksi itselleen, vaikka Jumala on jo antanut anteeksi. Tällainen uskova ei tunne pelastuksen iloa, koska hän tuijottaa Kristuksen sijaan omaan epätäydellisyyteensä.
- Anonyymi
Oot lain alla etkä pelastu. Laki saa aikaan vihaa.
- Anonyymi
Aloittaja yleistää ja sotkee eri porukkojen opetuksia saadakseen heidän asiansa kuulostamaan pahalta. Faktat ovat kuitenkin seuraavat:
- ihminen on pohjimmiltaan syntinen. Yhtäkään synnitöntä ihmistä ei ole, ei edes uskovaista . Näin sanoo Raamattu sekä Uudessa testamentissa että Vanhassa testamemtissa useaan kertaan. Paavali sanoo olevansa syntisistä suurin ja kertoo, kuinka hän jatkuvasti tekee edelleen syntiä.
- Jumala on pitänyt ihan tavallisia ihmisiä, jotka eivät ole kyenneet edes lakia pitämään, omina lapsinaan. Jotkut heistä ovat syyllistyneet pahimpiin synteihin. Monet useita kertoja. Mutta he ovat pysyneet kuitenkin, niin uskollisina Jumalalle kuin ovat pystyneet, ja heistä Jumala sanoo, että he ovat Jumalan mieleen.
- kukaan ei pysty pitämään Jumalan lakeja. Rakkauden laki on niin tiukka, että se tuomitsee jo siitäkin, jos et tee mitään: "minkä jätitte tekemättä yhdelle niistä vähäisimmistä, se jätitte tekemättä minulle".
- Jeesus kuoli koko maailman kaikkien ihmisten syntien takia, menneitten ja tulevien. Se on fakta, johon ei tarvitse edes uskoa, sillä itse teko sovitti ihmisten synnit, uskoit siihen tai et. Sen tuoma pelastus on mahdollinen niille, jotka haluavat ottaa vastaan Jeesuksen.
- ainoa synti, jota ei anneta anteeksi on Pyhän hengen pilkka. Pyhän hengen pilkka on sitä, että hylkää Jumalan.
- vaikka yksittäinen synnintekokin on syntiä, kadotukseen johtava synti ei tarkoita yksittäistä synnin tekoa itsessään vaan Jumalan hylkäävää asennetta Jumalaa kohtaan. Jos hylkäät Jumalan ja asenteesi on se, että luulet saavasi tehdä syntiä olematta mahdollisimman uskollinen Jumalan tahdolle, teet syntiä, joka johtaa kadotukseen. Raamattu sanoo, että tahallisia syntejä ei saa anteeksi. Tahalliset synnit ovat juuri näitä syntejä, jotka on tehty asenteella, jossa Jumala hyljätään.
- Jumalan tahdon vastaiset teot ovat syntiä. Raamatun mukaan Jumalan ja Jeesuksen käskyt ovat Jumalan tahto ja ne on pidettävä. Jos asenteesi Jumalaa kohtaan on se, että et elä halua elää hänen käskyjensä mukaan, teet syntiä. Silti, tuhlaajapoikakin otettiin takaisin vaikka hän hylkäsi isänsä. Eli jokainen meistä kyseenalaistaa Jumalan jossakin/joissakin vaiheessa/vaiheissa elämäänsä eikä, Jumala silti hylkää lastaan.
- armon alla eläminen ei tarkoita sitä, että Jumalan lain (eli tahdon) saa hylätä vaan sitä, että lain pitäminen ei pelasta, vaan armosta Jumala katsoo Jeesukseen kun hän katsoo meitä. Silloin hän armosta näkee meidät syntiset ihmiset Jumalalle kelvollisina Jeesuksen sovitustyön kautta. Vanhurskaus ei siis tule tekojen kautta vaan uskosta.
- Jeesus sanoo, että ne, jotka pitävät hänen käskynsä pelastuvat. Jeesuksen käskyt ovat: rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken. Jeesuksen mukaan nämä käskyt sisältävät myös kymmenen käskyn lain. Et siis pääse millään eroon siitä, että sinun on noudatettava Jumalan tahtoa pelastuaksesi. Jumalan tahtoa ei ole vain nämä lait vaan kaikki Jumalan ja Jeesuksen opetukset.
Tämä kaikki mielessä on mahdollista ymmärtää asia vain yhdellä tavalla: ihminen tekee synnin tekoja eikä voi syntiselle luonnolleen mitään, ja saa ne anteeksi joka kerta niin kauan kuin hän tekee parhaansa ollakseen uskollinen Jumalalle. Vasta sellainen asenne, jossa uskova tietoisesti valitsee olla jatkuvasti Jumalaa vastaan johtaa kadotukseen. Siksi meidän ei tule jäädä murheen murtamana joka ikisen tekemämme synnin teon jälkeen murehtimaan pelastuksestamme vaan iloiten nostaa katseemme jälleen Jeesukseen, joka on kuollut kaikkien syntiemme puolesta, menneitten ja tulevien, ja jatkaa hänen seuraamistaan, sillä joka aamu on armo uus.
- AdvisFakta on kumminkin sen että Jeesus tuli puhdistamaan sinua kuolemaan hirveän kuoleman näin pääsiäisen aikana että ylösnousessa kuolemasta. Että voisit olla mukana ja kokea Veri joka sinua Puhdistaa aivan vitivalkoisen sisällä ja loistaa ulospäin että Koko Raamattu olis totta eikä vääristelty isien perittyjä selityksiäja opuksia ja kirjoja-.
Jotka yrittää rauhoitella uskova jossain ihme vale ja halvassa armossa..- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Fakta on kumminkin sen että Jeesus tuli puhdistamaan sinua kuolemaan hirveän kuoleman näin pääsiäisen aikana että ylösnousessa kuolemasta. Että voisit olla mukana ja kokea Veri joka sinua Puhdistaa aivan vitivalkoisen sisällä ja loistaa ulospäin että Koko Raamattu olis totta eikä vääristelty isien perittyjä selityksiäja opuksia ja kirjoja-.
Jotka yrittää rauhoitella uskova jossain ihme vale ja halvassa armossa..Joten mikä on pointtisi? Olinko mielestäsi jossakin kohden Raamattua vastaan?
- Advis Savis kirjoitti:
Fakta on kumminkin sen että Jeesus tuli puhdistamaan sinua kuolemaan hirveän kuoleman näin pääsiäisen aikana että ylösnousessa kuolemasta. Että voisit olla mukana ja kokea Veri joka sinua Puhdistaa aivan vitivalkoisen sisällä ja loistaa ulospäin että Koko Raamattu olis totta eikä vääristelty isien perittyjä selityksiäja opuksia ja kirjoja-.
Jotka yrittää rauhoitella uskova jossain ihme vale ja halvassa armossa..Juutalaisen mytologian mukaan Jeesus oli tarpeeksi hyvä ja viaton olemaan koko maailman sovitus ja hänen kuolemaansa tulisi kunnioittaa hyvillä teoilla, jottei hän tehnyt sitä turhaan.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Jotka yrittää rauhoitella uskova jossain ihme vale ja halvassa armossa..Savis. Puheesi halvasta armosta lähentelee Jumalan pilkkaa. Haluan uskoa, ettei se ole tarkoituksesi. Vaan kyse on siitä, että puhumme samasta asiasta eri sanoin. Armo ei ole koskaan halpaa, se on ansaitsematon lahja. Armo on ILMAISTA, koska Kristus maksoi siitä kalliin hinnan Golgatalla.
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Juutalaisen mytologian mukaan Jeesus oli tarpeeksi hyvä ja viaton olemaan koko maailman sovitus ja hänen kuolemaansa tulisi kunnioittaa hyvillä teoilla, jottei hän tehnyt sitä turhaan.
Usko on Jumalan lahja. Teot eivät ole suorituksia, vaan Kristuksen yhteydessä vaeltamisen luonnollista hedelmää.
Joh. 15: 4-5:
Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään . Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. - Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Juutalaisen mytologian mukaan Jeesus oli tarpeeksi hyvä ja viaton olemaan koko maailman sovitus ja hänen kuolemaansa tulisi kunnioittaa hyvillä teoilla, jottei hän tehnyt sitä turhaan.
Ei nyt sentään juutalaisen. Juutalaiset eivät pidä Jeesusta synnittömänä. Eikä sovittajana. Kysypäs juutalaisilta.
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt sentään juutalaisen. Juutalaiset eivät pidä Jeesusta synnittömänä. Eikä sovittajana. Kysypäs juutalaisilta.
Aivan !!
Anonyymi kirjoitti:
Savis. Puheesi halvasta armosta lähentelee Jumalan pilkkaa. Haluan uskoa, ettei se ole tarkoituksesi. Vaan kyse on siitä, että puhumme samasta asiasta eri sanoin. Armo ei ole koskaan halpaa, se on ansaitsematon lahja. Armo on ILMAISTA, koska Kristus maksoi siitä kalliin hinnan Golgatalla.
Armo on aina vapautus jostain synneistä. Pääsemään vapaiksi. Puhutaanko vielä samasta Armosta ??
Kirjoitit >> - ihminen on pohjimmiltaan syntinen. Yhtäkään synnitöntä ihmistä ei ole, ei edes uskovaista . Näin sanoo Raamattu sekä Uudessa testamentissa että Vanhassa testamemtissa useaan kertaan. Paavali sanoo olevansa syntisistä suurin ja kertoo, kuinka hän jatkuvasti tekee edelleen syntiä.<<
Mutta saia on niinettä joka jeesus tekee vapaiksi synneistä on todella vapaa ja Paavali ostettiin vapaiksi jeesuksen Verellä.
Sotket oman mielen ja maun mukaan,, että saisit pysyä synneissä ja tehdä mitä sun lihasi himoitsee tekevän. Mutta ymmärrän hyvin koska ei sullakaan. Niinkuin ei Paavalikaan ollut voima muutta sen ennenkuin Jumala puuttui siihen ja Hän pääsi elämään Hengessä eikä lihassa niinkuin hän eli vielä Room 7.
Mutta kyllä Paavali oli syntisistä suurin kun oli Kristittyjen tappaja ja ei se status häneltä lähtenyt niin kauan kun eli. Mutta ei hän sanonut lähdetään tappamaan Kristityyjä vaikka sanoi että toivon kaikki elävän jatekevän kuin minä ,, seura minua..
Siis saahan pyöritetty ja sekoitettu Pyhä Raamattu jos halua,, niin että sen muistuttaa noidan kattila.
Mutta Rakkaat oikein hyvä ja siunattu Pääsiäisen vietto ja jatkoa..
Onko vielä joku joka usko ettei Jumala näkee missä synnissä sinä rypeet ?? Aivan kun Jumala olis tullut sokea !!!
- Anonyymi
Ei. Mutta sinun muihin uskovaisiin liittyvät uskomuksesi ovat huolestuttavan harhaisia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533906KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912310Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451982- 221773
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261511- 151162
- 311118
- 1091074
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791032