Jo eurooppalainen identiteetti

vaatii, että

me suomalaiset kuulutaan EU:hun, jos ei kuuluttaisi vaikuttaisi se todella metsäläiseltä.

14

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stadin kundi

      Eurooppalainen identiteetti on täysin hämärä käsite. Mitähän se voisi olla ? EU:ssa on nyt 25 jäsenmaata, 20 virallista kieltä, lukuisia uskontoja, kulttuureja, perinteitä, jne. Pian niitä kaikkia on runsaasti lisää. Kun Turkki tulee mukaan, identiteetti senkuin vain vahvistuu ???? Roomalais-katolinen uskonto voisi olla eurooppalaisen identiteetin perusta, mutta me suomalaiset tuskin sitä paljonkaan haluamme.

      Onko Norjalla ja Sveitsillä identiteettikriisi ja miten ne siitä kärsivät ? Eiköhän niiden suhde EU:hun ole muu kuin identiteetti !

      Metsäläisyys on ikävästi halventava ilmaisu EU:n ulkopuolella olevista - suorastaan rasistinen !

      Yleensä korostamme omaa identiteettiämme ja sen säilymisen tärkeyttä emmekä jotakin epämääräistä eurooppalaisuutta. EU on ensi sijassa rauhan ja talouden (sisämarkkinoiden) alue ja yhteistyömuoto. Se ei ole identiteettiasia lainkaan. Päinvastoin kansallisia kulttuureja ja identiteettejä pyritään suojelemaan ja vahvistamaan.

      Keksipä paremmat perustelut EU-jäsenyydellemme !

      • Metsien mies

        mutta tuosta,
        "Metsäläisyys on ikävästi halventava ilmaisu.."
        olen eri mieltä.

        Suomihan on tunnetusti metsäinen maa, ja vaurastunut osittain metsiensä ansiosta.

        Ja muutenkin, metsä on hyvä asia.
        Ei "metsäläisyydessä" ole mitään negatiivista.

        Asuisin mieluummin metsän keskellä kuin kapungissa. Onneksi asunkin lähempänä metsää kuin kaupunkia, nykyään.


      • Metsien mies kirjoitti:

        mutta tuosta,
        "Metsäläisyys on ikävästi halventava ilmaisu.."
        olen eri mieltä.

        Suomihan on tunnetusti metsäinen maa, ja vaurastunut osittain metsiensä ansiosta.

        Ja muutenkin, metsä on hyvä asia.
        Ei "metsäläisyydessä" ole mitään negatiivista.

        Asuisin mieluummin metsän keskellä kuin kapungissa. Onneksi asunkin lähempänä metsää kuin kaupunkia, nykyään.

        Se, mitä esimerkiksi vanhempamme tarkoitti metsällä, sellaista tapaa enää harvoin. Jos elät todellakin perinteisen metsän lähellä,olet onnen pekka!
        vom


    • ollut osa Eurooppaa

      ja vielä tärkeämpää, yksi Pohjoismaista. Mihin liittovaltiota tarvitaan? Vallan keskittämiseen ja karkoittamiseen

    • metsäläisiä

      Hollannissa mielipidemittaus kertoi, että 58,2% vastustaa EU:n perustuslakia, 41,8 prossaa kannatti, vastaajia kohtuudella gallupissa, 7500.

      • hanke

        EU on vain suurpääoman ja eliitin hanke, ei kansojen.

        Suomessa propaganda on ollut harvinaisen vahva ja siksi kriittisyys näkyy heikosti (valtiovalta, Halonen, Vanhanen, Lipponen, kokoomus, vasemmistoliitto, vihreät ym kaikki hymistelevät ja kaunistelevat). Koko media, ay-liike ja tietysti EK kaunistelevat VATTin, ym tuella EU-tietoja.

        Kansa on paljon kriittisempää. Muualla Euroopassa eletään avoimissa yhteiskunnissa eivätkä kansat ole samanlaisessa "pakkopaidassa".

        Mutta kyllä kaikki muuttuu. Se on vaikea vaikerrus monille.


      • valittaa
        hanke kirjoitti:

        EU on vain suurpääoman ja eliitin hanke, ei kansojen.

        Suomessa propaganda on ollut harvinaisen vahva ja siksi kriittisyys näkyy heikosti (valtiovalta, Halonen, Vanhanen, Lipponen, kokoomus, vasemmistoliitto, vihreät ym kaikki hymistelevät ja kaunistelevat). Koko media, ay-liike ja tietysti EK kaunistelevat VATTin, ym tuella EU-tietoja.

        Kansa on paljon kriittisempää. Muualla Euroopassa eletään avoimissa yhteiskunnissa eivätkä kansat ole samanlaisessa "pakkopaidassa".

        Mutta kyllä kaikki muuttuu. Se on vaikea vaikerrus monille.

        ja vaatii protektionismia ranskassa, mutta EU pelkää WTO:ta
        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=975501

        Vai olisivatko poliikot huomanneet WTO-politiikkansa seurauksia? Sattumalta samaan aikaan kun ranskassa on tulossa äänestys perustuslaista, ehkä unionin täytyy näytellä edes yrittävänsä tehdä jotain ranskan työväestön hyväksi.


      • Serengeti
        valittaa kirjoitti:

        ja vaatii protektionismia ranskassa, mutta EU pelkää WTO:ta
        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=975501

        Vai olisivatko poliikot huomanneet WTO-politiikkansa seurauksia? Sattumalta samaan aikaan kun ranskassa on tulossa äänestys perustuslaista, ehkä unionin täytyy näytellä edes yrittävänsä tehdä jotain ranskan työväestön hyväksi.

        Suomen ovat menneen talven lumia, auttamattomasti.
        Tarttis tehrä jotain-politiikka, jähmeä henki vallitsee myös Ranskassa.
        Ranskalainen älymystö tuntuu olevan helisemässä ja epätoivoisia yrityksiä toisensa jälkeen Ranskassa saada kansa puolelleen EU:n perustuslakiin.

        29. toukokuu, sitä päivää odotan. Mikä tulee olemaan kohtalomme?


      • määrää
        Serengeti kirjoitti:

        Suomen ovat menneen talven lumia, auttamattomasti.
        Tarttis tehrä jotain-politiikka, jähmeä henki vallitsee myös Ranskassa.
        Ranskalainen älymystö tuntuu olevan helisemässä ja epätoivoisia yrityksiä toisensa jälkeen Ranskassa saada kansa puolelleen EU:n perustuslakiin.

        29. toukokuu, sitä päivää odotan. Mikä tulee olemaan kohtalomme?

        EU vikisee
        http://www.yle.fi/uutiset/talous/id10933.html


    • EU:n historia alkoi 1950.Silloin perustettiin Euroopan hiili- ja teräsunioni ( R. Schuman).
      Sitä seurasi EEC,ja sittemmin EY (> EU! ).Schuman´in motiivina oli luoda taloudellinen liittymä, joka estäisi tulevaisuuden konfliktit Ranskan ja Saksan välillä.Kaksi kärpästä...
      Samasta syystä esim. SKP:n puh.johtaja A.Saarinen kannatti Suomen liittymistä EU:hun. Mitä
      taas suomalaisten identiteettiin tulee, itselläni on aina ollut perustana geografia.
      Muistan monenkymmenen vuoden takaa luokkahuoneen seinällä riippuneen Eurooppaa esittävän
      kartan.Kartan vasen reuna alkoi Pyreneiden niemeltä, ja oikea loppui Ural- vuoristoon ja
      Bosporin salmeen.Joillakin lienee kysymys "korvien välistä" !
      vom

    • Autuas

      eu:n kuuluminen vielä tee suomalaisista eurooppalaisia. Suomalaiset ovat ja pysyvät metsäkansana vielä kauan, varsinkin kun Suomessa on suuri määrä isämaankiihkoilijoita ja rasisteja.
      Suomalaisten on vaikeata integroitua Eurooppaan, siis siäisesti tuntea itseään kuuluvan eurooppalaisen yhteisöön.

    • Euro-eimikään

      En hahmota "eurooppalaista identiteettiä". Luen juuri kirjaa 1600-luvun sodista Euroopassa. Mikään ei viittaa siihen, että eurooppalaista identiteettiä on olemassa - vielä tänäänkään.

      On katolilaisia, protestantteja, ortodokseja, muslimeja, kirkkokuntiin kuulumattomia, maallistuneita ihmisiä, eri kielten suuri kirjo, köyhiä, rikkaita, Euroopan omistajia ja Slovakian mustalaisia...

    • Atte Ateisti

      Eurooppaan kuuluu myös Venäjä. Eurooppalaisuuteen kuuluu siis ehdottomasti myös venäläisyys. Suomalaiset ovat kuitenkin perinteisesti nähneet itsensä Venäjän vastakohtana ja määritelleet identiteettinsä ei-venäläisyydeksi. Linjantarkistuksen paikka - eurooppalaisuuden nimissä?

      • Näin maantiede samoin kuin historiakin osoittavat. Poliittinen historia on taas tunteen vääristämä!!
        vom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe