Minulla on oikeus mielipiteeseeni

Anonyymi

Oma mielipiteeni on, että minä saan ihan itse ajatella mitä haluan!
Näin teen. Ei kenelläkään ole oikeus kehitellä minulle mielipiteitä mitä minulla ei ole.
Kävin rokotuksessa ja ne olivat ihan ok. Sallin toiselle sen, että ei käy rokotuksessa, se on hänen asiansa! Tämä on siis mielipiteeni.

Tällä hetkellä olen tätä mieltä. Voin ihan muuttaa mielipiteitänikin.

5

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluan antaa kaikille ihmisille oikeuden olla menemättä rokotuksiin jos he kokevat ne huonona asiana.

    • Anonyymi

      Oikeutta en saanut.

      Minullakin on, asioita ja syyttelyjä on monenlaisia. Toiset pitäytyy enemmän totuudessa kuin toiset? Menetin uskon oikeudenmukaisuuteen, kun maksoin toisen valheista kovan hinnan, jota en ole pystynyt pureksimatta nielemään. Tämän laitan tähän ketjuun, kun aiempi viestiketju poistettiin ilmeisesti tämän viestin vastineista? En päässyt itse asiaa todentamaan, kun olin joulun vietossa toisaalla. Mut epäily heräsi, kun muistelin aiempia ketjuja, siellä oli joku jo ja oli vaikea hyväksyä tällaista todeksi?

      Naisten raukkamaisuus ja petollisuus, kun asiat eivät etene heidän haluamalla tavalla, tämä koskee vain heitä, jotka pitävät itseään erityisinä, heitä jotka haluavat olla huomion keskipisteinä.

      Uskoin itsekin aiemmin oikeuden oikeudenmukaisuuteen? En enää kokemani jälkeen. Minä en ole edes koskenut toiseen. Lähimmät kohtaamiset olivat noin metrin etäisyydeltä ja nekin oli kaikki hänen lähestymisiä minua kohtaan. Sanoja ei vaihdettu niissä, syynä oli omalta osaltani se, etten halunnut olla aloitteellinen hänen aiemman käytöksen takia. Koin sen enemmän toisen tehtäväksi, koska käyttäytyi minua kohtaan kielteisemmin.

      Minä olen sovitteleva, en halua riidellä vaan sopia asioita, senkin toin julki. Toin julki monesti myös hyväntahtoisuuteni, mut toisella ei ollut halua ymmärtää niitä? Voin vain arvailla syitä miksi niin? Syitä voi olla monia. Ehkä toiset pelaa näin saadakseen haluamansa? Ei voi tietää, voin vain arvailla syitä.

      Se on totta, et olin huono puolustamaan omia oikeuksiani, osin kokemattomuuttani. Syitä miksi oikeudessa voi käydä niin kuin minulle kävi on myös määrä/ kuormitus oikeusaitoksessa, ettei siellä ole aikaa perehtyä rikoksiin kunnolla, kun ruuhka on niin suuri. Osin sen takia uskon, et päätökset yleensä aina päätyvät uhrin/ uhriutujan voitoksi.

      Jos kokisin itseni syylliseksi kokemalleni, tuskin siitä kirjoittelisin näin vaan pyrkien enemmänkin unohtamaan kokemani ja myöntämään virheeni. Ei olisi ongelma minulle. Olen periaatteellinen ja tiedostan virheeni ja sen myönsin myös oikeudelle, mitä tein väärin ja olin pahoillani toisen kokemasta, mut vääryyttä on vain todella vaikea minun hyväksyä, siksi purnaan asiasta täälläkin välillä.

      Kirjoittelen siksi, et olisi myös tiedoksi muille, ettei kannata olla liian hyväuskoinen toisesta. Liian hyvä harvemmin on sitä, ensivaikutelma voi olla myös vääränlainen, sen opin tästä ja paljon muutakin. Mitään toista loukkaavaa en tehnyt, en edes haukkunut toista, toisen syytöksistä vaan yritin sopia, en kärjistää asiaa. Ehkä toisen käytöksellä oli tarkoituskin tehdä pienestä asiasta iso asia, josta hyötyy?

    • Anonyymi

      Idiootti ei käy rokotuksissa. Kyse ei ole itsestä, vaan kaikista yksilöistä johon se vaikuttaa riskinä sairastua tai kuolla idiootin takia.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, vastuuttomuutta, vastuunsa tunteva toimii niinkuin valtaväestö. Yhteiskunnan etu on kaikkien etu.


    • Oikeus ajatteluun, mielipiteeseen ja sen ilmaisuun ei ole sama asia kuin oikeus tehdä mitä haluaa. Demokratiassa pitää lakeja noudattaa. Lait on säätänyt eduskunnan enemmistö. Lakeja saa arvostella, mutta niitä pitää kuitenkin noudattaa sanktioiden uhalla. Demokratia ei ole yhtä kuin anarkia. Demokraattisen valtion kansalaisille on olemassa velvollisuuksia, joista on sovittu demokratian pelisääntöjen mukaisesti. Täysin vapaan demokraattisen yhteiskunnan pelisääntöjen mukaista olisi säätää laki, joka velvoittaa kansalaiset ottamaan rokotteen kun yhteiskunta ja ihmisten henki on uhattuna pandemian vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      29
      5587
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      233
      3062
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2544
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      119
      2388
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2020
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      202
      1661
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      90
      1648
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      155
      1307
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      1195
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1131
    Aihe