Eilen ajankohtaisohjelmassa....

Nari Säre

...tuli tapaus, jossa isä oli lääkärinlausunnolla määritelty kelvottomaksi huoltajaksi huoltajuuskiistassa, ja häneltä oli evätty lastensa huoltajuus.

Isukkia oli vähän ihmetyttänyt, kun ko. lääkäri ei ollut koskaan häntä tavannut.

Kun asiaa pengottiin, kävi ilmi, että lääkäri oli nojautunut vain ex-vaimon tarinaan asiasta...

Noh... asia päättyi lopulta oikeaan suuntaan, kun lääkäri on saamassa nyt potkut ja mies lopulta lastensa osahuoltajuuden tapaamisoikeuksineen... Kuitenkin vasta pitkällisen prosessin jälkeen.

Toisaalta tämmöiset esimerkit kertovat karua kieltään yhteiskuntiemme ilmapiiristä näissä asioissa - kun yleensä on edes mahdollista, että lääkärit toimivat näin löperösti (kyseessä oli psykiatrian erikoislääkäri muistaakseni)... ja nainen on se ainut osapuoli, jota kuunnellaan.

Toisaaltahan vastaavanlaista juttua on lääkärien toimintapolitiikoissa ollut mm. vakuutusyhtiöiden lääkärien lausunnoissa... tiedetään tapauksia näkemättä ja kuulematta hyvin, ettei heissä (tällä kertaa näin päin) ole mitään vikaa :-)

9

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxx

      Mikä ihme on se mafia, joka tällaista saa aikaan? Kenen etu on suosia kategorisesti aina naista? No, ONNEKSI tuo lääkäri on saamassa potkut. Ehkä jotakin oikeutta maailmassa.

    • Sanelma

      Muistelen hämärästi lukeneeni jostain skandaalista; joku sai sukulaiselleen hullun paperit ja siten pakkohoitoon. Lääkäri ei ollut kai edes nähnyt tätä "hullua". Tapahtuukohan tämmöistä paljonkin? Kätevä tapa päästä iäkkään sukulaisen varoihin kiini, jollei kääkkä suostu kuolemaan pois alta kunniallisesti.

      Ja jossain narsistinen mies lumosi viranomaiset uskomaan, että vaimonsa poti niin pahaa synnytyksen jälkeistä masennusta, että oli vaaraksi itselleen ja lapsilleen. Mitenkähän siinäkin loppujen lopuksi mahtoi käydä.

      • The Rat

        > Ja jossain narsistinen mies lumosi viranomaiset uskomaan, että
        > vaimonsa poti niin pahaa synnytyksen jälkeistä masennusta, että
        > oli vaaraksi itselleen ja lapsilleen. Mitenkähän siinäkin loppujen
        > lopuksi mahtoi käydä.

        Voin sanoa että todennäköisesti ei hyvin.

        Suurin osa naisista kai kokeen jonkinlaista synnytyksen jälkeistä masennusta. Parasta silloin on pitää suu tiukasti supussa, ainakaan neuvolassa ei moisesta kannata inahtaakaan.

        Meillä kun tuore äiti joutui olemaan vuoteen omana lähes kuukauden synnytyksen jälkeen, pidin lievää masennusta ihan normaalina tilana (ei toki suotavana). Sattui sitten neuvolassa tulemaan puheeksi että on väsynyt ja vähän masentunut - ja alta viikon oltiin psykiatrin puheilla... Ja sitten toisen... Ja sitten olikin pari topakkaa tätiä kyselemässä kaikkea henkilökohtaista siitä lapsen hoidosta...

        No, nopeasti oppi kertomaan satuja siitä kuinka ihanaa kaikki on, ketään ei enää väsytä, lapsi ei itke koskaan ja kaikki ovat niin iloisia että.

        Masennuskin meni ohi, niin kuin niillä on tapana mennä, joskus sen ensimmäisen psykokäynnin jälkeen. Varsin paljon varmaan auttoi nukahtamislääke jota sai lääkäriltä (vaikka en itse kyllä pillereitä popsikaan). Kohta puoli vuotta tässä oravanpyörässä pyöritty ja nyt näyttää siltä että tästä selviää.

        Epäilen että jos joku olisi edes henkäissyt siihen suuntaan että meillä on lapsi vaarassa äidin masennuksen takia (ei ole, eikä ollut), niin emme olisi nähneet siitä vilaustakaan ennen kuin se täyttää 18... Tuntuvat ottavan aika virkaintoisesti tuon kyseisen asian. Hyvähän se toki on että ottavat tuon vakavissaan (kun kauheuksiakin tapahtuu), mutta kyllä tuollaiset ylilyönnit vähän hirvittävät.


      • proffan rouva
        The Rat kirjoitti:

        > Ja jossain narsistinen mies lumosi viranomaiset uskomaan, että
        > vaimonsa poti niin pahaa synnytyksen jälkeistä masennusta, että
        > oli vaaraksi itselleen ja lapsilleen. Mitenkähän siinäkin loppujen
        > lopuksi mahtoi käydä.

        Voin sanoa että todennäköisesti ei hyvin.

        Suurin osa naisista kai kokeen jonkinlaista synnytyksen jälkeistä masennusta. Parasta silloin on pitää suu tiukasti supussa, ainakaan neuvolassa ei moisesta kannata inahtaakaan.

        Meillä kun tuore äiti joutui olemaan vuoteen omana lähes kuukauden synnytyksen jälkeen, pidin lievää masennusta ihan normaalina tilana (ei toki suotavana). Sattui sitten neuvolassa tulemaan puheeksi että on väsynyt ja vähän masentunut - ja alta viikon oltiin psykiatrin puheilla... Ja sitten toisen... Ja sitten olikin pari topakkaa tätiä kyselemässä kaikkea henkilökohtaista siitä lapsen hoidosta...

        No, nopeasti oppi kertomaan satuja siitä kuinka ihanaa kaikki on, ketään ei enää väsytä, lapsi ei itke koskaan ja kaikki ovat niin iloisia että.

        Masennuskin meni ohi, niin kuin niillä on tapana mennä, joskus sen ensimmäisen psykokäynnin jälkeen. Varsin paljon varmaan auttoi nukahtamislääke jota sai lääkäriltä (vaikka en itse kyllä pillereitä popsikaan). Kohta puoli vuotta tässä oravanpyörässä pyöritty ja nyt näyttää siltä että tästä selviää.

        Epäilen että jos joku olisi edes henkäissyt siihen suuntaan että meillä on lapsi vaarassa äidin masennuksen takia (ei ole, eikä ollut), niin emme olisi nähneet siitä vilaustakaan ennen kuin se täyttää 18... Tuntuvat ottavan aika virkaintoisesti tuon kyseisen asian. Hyvähän se toki on että ottavat tuon vakavissaan (kun kauheuksiakin tapahtuu), mutta kyllä tuollaiset ylilyönnit vähän hirvittävät.

        Näinpä se on, tuumaa aikoinaan itsekin jatkuviin kyselyihin vastannut. Toinen tilanne, jossa virkaintoisuutta esiintyy on kun nainen menee paikkauttamaan kulmaansa. Melkoisella kysymysmyrskyllä testataan tarinan todenpitävyyttä ja silti epäilys jää leijumaan ilmaan. Nainenkin voi kuitenkin loukata itsensä myös muuhun kuin miehen nyrkkiin tai miehen avustuksella.

        Molemmat tärkeitä kysymyksiä. Liialla virkaintoisuudella voi kuitenkin olla toinenkin puoli, mitä ilmeisimmin tarkoitat sinäkin.


      • Diplomaatin rouva
        proffan rouva kirjoitti:

        Näinpä se on, tuumaa aikoinaan itsekin jatkuviin kyselyihin vastannut. Toinen tilanne, jossa virkaintoisuutta esiintyy on kun nainen menee paikkauttamaan kulmaansa. Melkoisella kysymysmyrskyllä testataan tarinan todenpitävyyttä ja silti epäilys jää leijumaan ilmaan. Nainenkin voi kuitenkin loukata itsensä myös muuhun kuin miehen nyrkkiin tai miehen avustuksella.

        Molemmat tärkeitä kysymyksiä. Liialla virkaintoisuudella voi kuitenkin olla toinenkin puoli, mitä ilmeisimmin tarkoitat sinäkin.

        Erinomaista että vihdoin lääkärit ja muut viranomaiset aktiivisesti kiinnittävät huomioita naisten epäilyttävän näköisiin vammoihin. Varsinkin jos sama ihminen käy toistuvasti paikkauttamassa kulmiaan. Liian kauan naisenhakkausta pidettiin perheen sisäisenä asiana johon ei ulkopuolisen ei ollut suotavaa puuttua. Häpeä estää usein naista oma-aloitteisesti kertomasta todellista tilannetta.


    • j.pukkila

      ..varmaan jokaiseen ammattikuntaan..??

      • ...myöskin diplomaatipiireihin!
        vom


      • Ent. pääjohtajan rouva, nyk...
        vom kirjoitti:

        ...myöskin diplomaatipiireihin!
        vom

        Että kuinka?


      • Ent. pääjohtajan rouva, nyk... kirjoitti:

        Että kuinka?

        Sitä vaan halusin kertoa, että naisten pahoinpitelyihin syyllistyvät kaikki sosiaaliluokat, työttömistä diplomaatteihin!!!
        vom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe