Nappula kun Lapinsota loppui ja "siskonmies",ex-aseveli ajettiin maasta pois.
Missäkö vaiheessa veli venäläinen asetti valvontakomission, joka sitten
sijoitettiin hotelli Torniin?
Valvontakomission nöyryytykset
5
444
Vastaukset
- Bönö-Rame
Se taisi tapahtua jo ehkä vuonna 1944 jolloin "erimielisyydet laukkautettiin" tai viimeistään vuonna 1947 jolloin viimeinen Lopullinen rauha tehtiin Ranskassa
- vanha pappa
Valvontakomissio tuli Suomeen syyskuun puolivälissä v-44 ja poistui täältä heti Pariisin rauhansopimuksen allekirjoituksen jälkeen v.-47. Tarkkaa päivämäärää en nyt tähän hätään muista.
- Bönö-Rame
vanha pappa kirjoitti:
Valvontakomissio tuli Suomeen syyskuun puolivälissä v-44 ja poistui täältä heti Pariisin rauhansopimuksen allekirjoituksen jälkeen v.-47. Tarkkaa päivämäärää en nyt tähän hätään muista.
Näin se taisi olla, en tosin ole perehtynyt "vaaran vuosiin" tai valvontakomission "mukaviin setiin"
- ekaluok....
Bönö-Rame kirjoitti:
Näin se taisi olla, en tosin ole perehtynyt "vaaran vuosiin" tai valvontakomission "mukaviin setiin"
Sitten UKK:n poismenon jälkeen uskallettiin puhua.
Olivat mennessään vieneet kaiken irrallisen.
Se mitä ei mukaan saatu, tuhottiin. Tarkoitan tässä komission käyttämää sviittiä.
Mutta menneitähän kokonaismenetyksiin verrattuna.
Suomen paras lääni, Suomenlahden saaret, Petsamo jne. vanha pappa kirjoitti:
Valvontakomissio tuli Suomeen syyskuun puolivälissä v-44 ja poistui täältä heti Pariisin rauhansopimuksen allekirjoituksen jälkeen v.-47. Tarkkaa päivämäärää en nyt tähän hätään muista.
Näin historiankirjatkin kertovat. Koska muuten koittaa se aika, että kansakunnat oppisivat jotain historiasta mitä sotiin tulee?
vom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511