Rosvojoukon voitonpäivä

Stürm

Maanantaina rosvojoukko pitää voitonpäivänjuhlaa, johon myös oma presidenttimme osallistuu. Onneksi sentään Baltit osaavat arvostaa tätä "voitonpäivää" oikein. Venäjä elää yhä stalinismissa eikä siis myönnä mitää sotarikoksia eikä sodan/miehityksen aloittamista. Venäjä on aina uhka, siitä ei pääse mihinkään. Kun stalinismin varjo nousee idässä, samaan aikaan äärioikeisto kasvaa euroopassa. Jää nähtäväksi, mitä siitä seuraa.

19

1153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksu-one

      eikä Operaatio Barbarossaa.
      Ilman Hitleriä ei koko Toista Maailmansotaa olisi edes tullut.

      eli ihmetyttää nuo halut Voitonpäivän boikotoinnista.
      ikäänkuin haluttaisiin että natsit olisivat voittaneet sodan.

      • Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). Mitä ihmeellistä juhlimista siinä olisi? Ennemmin liput puolitankoon! Baltit ovat oikeassa. Miksei totuutta vieläkään Suomessa uskalleta julkisesti sanoa ääneen?


      • Bönö-Rame

        Ellet sattunut tiätämään, Saksa ja Neuvostoliittohan tekivät hyökkäämättömyys-sopimuksen 1939, jolloin jaattiin että mitkä alueet kuuluvat kummallekin. Oli vain ajan kysymys kumpi aloittaa. Ei se Neuvostoliitto olisi siällä itsekseen pysynyt jos Saksa ei olisi aloittanut, Neuvostoliitto aloitti omalla ajallaan sorto-ja sotatoimet, miehiti Baltian maat "demokraatisesti" ilmoitti Suomen olevan uhka, vaati meiltä maa-alueita ja tämän jälkeen ehdotonta-antautumista joohn Suomi ei koskaan alistunut. Jos Euroopassa olisi ollut vain Neuvostoliitto eikä esim. Saksaa olisi kolmannen valtakunnan tuhoutumisen jälkeisen alistamiset Neuvostoliiton allea alkaneet itsestään, ilman suurempia esteitä. Saksa ja Neuvostoliitto olivat "piru ja perkele" jolloin voittaja oli joka tapauksessa "saatana". Venäjällä juhlitaan Sorron alkamista ja vapauden riistoa. Kolikollahan on kaksi puolta hyvät ja huonot, jopa Saksallla.


      • Voitto
        Yusa kirjoitti:

        Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). Mitä ihmeellistä juhlimista siinä olisi? Ennemmin liput puolitankoon! Baltit ovat oikeassa. Miksei totuutta vieläkään Suomessa uskalleta julkisesti sanoa ääneen?

        "Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). "

        Käy katsomassa vaihtoehtoa täältä:

        http://www.ushmm.org/wlc/en/


      • Totinen torvensoittaja
        Yusa kirjoitti:

        Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). Mitä ihmeellistä juhlimista siinä olisi? Ennemmin liput puolitankoon! Baltit ovat oikeassa. Miksei totuutta vieläkään Suomessa uskalleta julkisesti sanoa ääneen?

        Vaikuttanut se, että Saksa joutui lopettamaan niiden järjestelmällisen tuottamisen.


      • Coiffeur

        Mikähän se Molotov-Rippentrop sopimus sitten
        oikein oli jonka miehet tekivät kesällä 1939
        ennen Saksan hyökkäystä Puolaan. Saksan hyökät-
        tyä venäläiset noin vain ottivat itselleen puo-
        let Puolan pinta-alasta ja ovat sen pitäneet vielä tänäkin päivänä.


      • Voitto kirjoitti:

        "Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). "

        Käy katsomassa vaihtoehtoa täältä:

        http://www.ushmm.org/wlc/en/

        Niinkuin totesin: molemmat barbaarisia diktatuureja! Miksi siis juhlia???

        Kukaan ei voittanut! Kaikki hävisivät!

        Liput puolitankoon!


    • Voitto

      "Kun stalinismin varjo nousee idässä, samaan aikaan äärioikeisto kasvaa euroopassa. "

      Missä näet äärioikeston kasvavan euroopassa? Populistipuolueiden kannatus on laskussa Itävallassa, Hollannissa, Ranskassa... Meilläkin Halme kovine puheineen näytti oikean karvansa.

      • Hertha

        Ulkoparlamentaarisista äärioikeistolaisista klikeistä ja liikkeistä ei taida olla väliä?

        ---

        Eihän kommunismikaan (jos tarkoitat stalinismilla sitä, vai tarkoitatko stalinismilla nyt jotakin muuta?) "oikeasti", edustuslaitoksessa, ole Venäjällä todellisessa nousussa.

        Niin. Vai vedetäänkö yhtäläisyyshenkselit nykyään stalinismin ja putinismin välille?


    • onkin

      Bushikin osallistuu.

    • kosketellut

      puhe pani mietteliääksi, kuvittelin että N-liiton perään ei haikaile kuin sokeimmat kommunistit.

      • juhlimisen

        aihetta ei ole voiton päivä, vaan Neuvostoliiton hajoaminen vuoden 1992 vaihteessa. Se mitä Hitler yritti väkivallon 1941 tapahtui reilu 50 vuotta myöhemmin rauhanomaisesti. Harmi vain, että hajoamisen juhlinta peittyy Uuden Vuoden juhlinnan humuun.

        al


    • Pojjaat, poijjaat. Muistakaa, että sota on julmaa ja ratsuväki raakaa! Muu on silkkaa paskanjauhamista!!!
      vom

      • Bönö-Rame

        Herra vom, olette kova kommentoimaan mutta puhutte pelkkää paskaa.

        En halua loukata.


      • Bönö-Rame kirjoitti:

        Herra vom, olette kova kommentoimaan mutta puhutte pelkkää paskaa.

        En halua loukata.

        Kuules nyt, Rönö-Rame. Aiheeseen liittyen lue aluksi vaikkapa "Koululaisen tietosanakirja" n sivulta 490 Adolf Hitler- nimisestä henkilöstä ja sitten saman teoksen sivulta 1582 eteenpäin koskien Toista maailmansotaa! Lukemisesi jälkeen voit sitten todeta puhuinko paskaa, vai oliko se joku toinen!!
        vom


      • Bönö-Rame
        vom kirjoitti:

        Kuules nyt, Rönö-Rame. Aiheeseen liittyen lue aluksi vaikkapa "Koululaisen tietosanakirja" n sivulta 490 Adolf Hitler- nimisestä henkilöstä ja sitten saman teoksen sivulta 1582 eteenpäin koskien Toista maailmansotaa! Lukemisesi jälkeen voit sitten todeta puhuinko paskaa, vai oliko se joku toinen!!
        vom

        En kehu mutta uskompa että sinä KAADUT suhteessa minun historian taitoihin, lueppa itse sitä kirjaa niin sinulla voisi olla jotain asiaa.

        Näin se menee.


      • pojalla..
        Bönö-Rame kirjoitti:

        En kehu mutta uskompa että sinä KAADUT suhteessa minun historian taitoihin, lueppa itse sitä kirjaa niin sinulla voisi olla jotain asiaa.

        Näin se menee.

        on aika katkera tulevaisuus. Tuijotat niin pieneen mustaan putkeen, ettet voi millään laajentaa maailmankatsomustasi.


      • Bönö-Rame
        pojalla.. kirjoitti:

        on aika katkera tulevaisuus. Tuijotat niin pieneen mustaan putkeen, ettet voi millään laajentaa maailmankatsomustasi.

        Kai minä "jäähdyn" kun "bileet" on ohi


      • Bönö-Rame kirjoitti:

        En kehu mutta uskompa että sinä KAADUT suhteessa minun historian taitoihin, lueppa itse sitä kirjaa niin sinulla voisi olla jotain asiaa.

        Näin se menee.

        Näyttää tosiaankin siltä, että Sinulla oli lapsena aivan liian tiukka pipo!!
        vom


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe