saksa oikeastaan voitti toisen mailman soan ja suomiki oikeastaan.
sillä jos lasketaan kaikii kaatuneet niin saksalaisia kuoli pajon vähempi kuin liittoutuneita, vaikka anglo ilmarosvot yrittikin tuhota saksalaisia lapsia. sitäpaisi suomalaistenkin kuolleitten suhde oli 1 suhe kymmeneen.
me akseli kannattajat annettiin hyvä opetus nuille kommunisteille ja plutokraateille.
sitä paitsi saksa oli vuonna 1945 sodassa 52 valtion kanssa, just ennenkö romahti, minusta sankarillinen ja ylpeä teutoonine voiman näyttö.
ainakin tuli moraalinen voitto ja kaikille meidän fasistien vastustajille jäi pelko perseeseen.
saksa periaatteessa voitti
3
311
Vastaukset
- lauri österbacka
saldo sodasta kaatuneissa on saksan hyväksi, maita saksa menetti, mutta se ei ole lopullista sillä kunhan maa ja rotu pysyy henkissä.... sillä on merkitystä
maitahan voi aina vallata lisää, sehän on vain poliittisesta tahdosta kinni... 5 tai sadan vuoden sisällä... joskus kuiteskin varmasti niin kuin jumala sen sanoo. - Bönö-Rame
Sotia ei voita se joka tappaa eniten, muttei ainakaan se joka tapttaa omia miehiää johonkin pikku valtioon.
Saksan kaatumisista en tiedä tai montako he tappoivat kaiken kaikkiaan.
Oman kaatumisemme tiedetään, se on 84.000.
Tosin Neuvostosotilaiden kaatumisia Suomen rintamilla ei tarkalleen tiedä koska Venäjältä ei oikeaa lukua tule.
Puolueettomien maiden tekemässä tutkimuksessa (joka taisi olla 2000-2002) saatiin tulokseksi aika sekava luku Neuvostoliiton menetyksistä Suomen rintamilla 1939-1944 käydyissä sodissa.
"ryssiä" kuoli jopa 1.1-2miljoonaa!
Ehkä joskus saamme tietää mikä luku se on tuolta väliltä. Soppiiks teil, jotta kaikki ol voittajii.Näi myö saahaa loppu täll paskajauhamisell?
vom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511