Tällaista saamme lukea sitä osaamattomilta. Totuus on kuitenkin aivan toisenlaista. Tässä peliä osaaville pieni herkkupala:
https://www.youtube.com/watch?v=bvaw870Ph6g
Shakki on pitkäpiimäistä ja ikävää roskaa.
31
586
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tällä palstalla kukaan shakkia osaa.
- Anonyymi
Pipipää yrittää taas teeskennellä. Aika surkea on yritys,
- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Osaako Persekärpänen shakkia? Takaan ettei osaa...
Kuka niistä kymmenistä, joille olet tuon nimen antanut? Kirjoitetaan muuten pienellä, koska kyseessä ei ole yksi määrätty henkilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka niistä kymmenistä, joille olet tuon nimen antanut? Kirjoitetaan muuten pienellä, koska kyseessä ei ole yksi määrätty henkilö.
Yksilön nimi kirjoitetaan aina isolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksilön nimi kirjoitetaan aina isolla.
Mutta kun se ei ole kenenkään yksilön nimi, kuten tuossa ylhäällä kerrottiin.
- Anonyymi
Shakki on taktinen peli jossa pitää ottaa huomioon monta seuraavaa siirtoa ja mahdollisuutta.
Osaan vain shakin aloittajan tasolla, olen yksi niistä joita olet haukkunut persekärpänen nimellä.
Tämä on myös ensimmäinen viestini tähän ketjuun. - Anonyymi
Itse pelaan Go'ta joka shakkia vaikeampi, osaatko Nasu sitä?
Go ei ole shakkia vaikeampi muuta kuin tietokoneelle.
Säännöt ja taktiikka on pääosin paljon helpommat, mutta tietokone kaatuu siihen että pelikenttä on suurempi, joka tarkoittaa koneelle *paljon* enemmän laskettavaa (Siinä missä ihmispelaaja normaalisti pystyy yleistämään tilanteen ymmärryksen helpommin)- Anonyymi
Oudoksuva kirjoitti:
Go ei ole shakkia vaikeampi muuta kuin tietokoneelle.
Säännöt ja taktiikka on pääosin paljon helpommat, mutta tietokone kaatuu siihen että pelikenttä on suurempi, joka tarkoittaa koneelle *paljon* enemmän laskettavaa (Siinä missä ihmispelaaja normaalisti pystyy yleistämään tilanteen ymmärryksen helpommin)Mahdollisia go pelejä on tähtitieteellinen määrä verrattuna mahdollisiin shakki peleihin. Tästä syystä go on vaikeampi ratkaista kuin shakki. Tosin shakkia tuskin pystytään ratkaisemaan ihan lähiaikoina. Ehkä joskus shakki voidaan ratkaista.
Tosin olemassa olevat shakille kehitetyt algoritmit voittavat käytännössä aina jokaisen ihmispelaajan kohtuullisen heikollakin suorituskyvyllä olevalla tietokoneella. Ennen vaadittiin huikeita suorituskykyjä että päihitettiin varteenotettava shakki ”ammattilainen”.
Myös Go pelille on olemassa nykyään tekoälyratkaisuja jotka käytännössä päihittävät aina ihmisen. Anonyymi kirjoitti:
Mahdollisia go pelejä on tähtitieteellinen määrä verrattuna mahdollisiin shakki peleihin. Tästä syystä go on vaikeampi ratkaista kuin shakki. Tosin shakkia tuskin pystytään ratkaisemaan ihan lähiaikoina. Ehkä joskus shakki voidaan ratkaista.
Tosin olemassa olevat shakille kehitetyt algoritmit voittavat käytännössä aina jokaisen ihmispelaajan kohtuullisen heikollakin suorituskyvyllä olevalla tietokoneella. Ennen vaadittiin huikeita suorituskykyjä että päihitettiin varteenotettava shakki ”ammattilainen”.
Myös Go pelille on olemassa nykyään tekoälyratkaisuja jotka käytännössä päihittävät aina ihmisen.Se, että mahdollisia pelejä on tähtitieteellinen määrä vaikeuttaa pelaamista enemmän tietokoneelle (joka pääosin joutuu käyttämään raakaa laskentavoimaa koluamaan miten eri mahdolliset pelit vaikuttavat tilanteen kehittymiseen) siinä missä ihmispelaajalle ei ole kovinkaan suurta eroa koska joka tapauksessa käytät kokemuksen tuomaa heuristiikkaa.
Eli toisin sanoen, pelaajana tiedät jo minkätyyppiset siirrot kannattaa jo kokemuksesta, joten ei tarvitse tuhlata aikaasi turhien siirtojen ajattelemiseen toisin kuin tietokoneella.
Totta tosin että nykyisin tässäkin (tree pruning, mikäli olet opiskellut keinoälyjä) tekoälyt ovat tulossa paremmiksi ajan myötä :)
- Anonyymi
Nättejä tyttöjä... mutta väärä palsta.
- Anonyymi
Pikapeli vaatii aikamoista kokemusta, aloittelijalta tuo ei onnistu.
3 3 minuutin peli alusta loppuun, ei ole pitkäpiimäistä. - Anonyymi
Olen kuullut että shakki olisi kovin suosittu niiden tasa-arvoisten piireissä, nappuloita kun virallisesti pitää siirtää pikkusormi tanassa.
Niin.., käsitykseni on toinen. Väitän että shakki ei ole kovinkaan suosittua homojen ja lesbojen keskuudessa. En tunne yhtäkään homoa pelaajaa.
Nyt alkaa loistava Pride- kesä joka on anukseen työntyjien ja tyynynpurijoiden aikaa. Heidän aikansa kuluu keskinäisiin verisiin mustasukkaisuus- tappeluihin ja uusien partnereiden iskemisiin. Ei siinä jää shakille sijaa eikä aikaa.- Anonyymi
Minä taasen olen kuullut jotta shakki olisi kovin suosittu niissä homopiireissä joissa Putin sekä Lavrov seikkailevat.
- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Niin.., käsitykseni on toinen. Väitän että shakki ei ole kovinkaan suosittua homojen ja lesbojen keskuudessa. En tunne yhtäkään homoa pelaajaa.
Nyt alkaa loistava Pride- kesä joka on anukseen työntyjien ja tyynynpurijoiden aikaa. Heidän aikansa kuluu keskinäisiin verisiin mustasukkaisuus- tappeluihin ja uusien partnereiden iskemisiin. Ei siinä jää shakille sijaa eikä aikaa.No et tietenkään tunne homoshakkaajia sillä homot ovat siellä Venäjällä sotilaspalveluksessa ja se on tosihomon palvelus isänmaan eteen. Taitaa noita anukseen työntyviä natzivenäläisiä olleet Z-pataljoonassa lastenkin anuksiin olleet työnymäisillään. Lieneekö tuo valeuutinen sillä ei venäläinen mongooli joka on asepalvelukseen lähetetty Ukrainaan asti ole tullut tietämään sellaista asiaa kuin on " Anus". Ainushan joku sellainen juttu mihinkä Mannerheim, Putin, Kiljuperse-Vänä sekä Trump ovat kikkelinsä työntäneet ja ai jotta teki hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taasen olen kuullut jotta shakki olisi kovin suosittu niissä homopiireissä joissa Putin sekä Lavrov seikkailevat.
Se on sellaista rättishakkia jossa vaatteita riisutaan sen mukaan kuka häviää kulloisenkin pelin ja sitten senellä kenellä kuka on riisuitunut lopuksi täysin alasti on joutuva voittajan vallan alle eli raiskatuksi. Näin med täällä Venäjällä kakkia pelataan.
- Anonyymi
No olkoon sitten niin. Ei shakkipelin sääntöjen tulkinnasta saa kirjoittaa luovasti sillä P-P nistit poistavat moiset haittakirjoitukset.
Onko Atamoni tyytyväinen asian kaltaiseen seikkaperäiseen asian tulemman kohtaanto-ongelmaan ?
Shakki on peli jota venäläiset eivät osaa !Heh heh... jopa globalistit riehaantuivat raivokkaiksi mikä on todella hauskaa.
Raivon aiheutti mainintani pride- kesän anukseen panijoiden sekä tyynynpurijoiden kesänvietto jossa ei aikaa todellakaan jää millekään muulle kaikkein vähiten shakin peluulle...
Älkää hintit huolestuko. Kohta Stadissa saatte jälleen marssia luukkupöksyissäänne valmiina ottamaan kaiken tarjottavan materiaalin vastaan....- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Heh heh... jopa globalistit riehaantuivat raivokkaiksi mikä on todella hauskaa.
Raivon aiheutti mainintani pride- kesän anukseen panijoiden sekä tyynynpurijoiden kesänvietto jossa ei aikaa todellakaan jää millekään muulle kaikkein vähiten shakin peluulle...
Älkää hintit huolestuko. Kohta Stadissa saatte jälleen marssia luukkupöksyissäänne valmiina ottamaan kaiken tarjottavan materiaalin vastaan....Mitäh, oletko pannut hinttejä anukseen ? No tulipa yllätyksenä tuokin asia. Eivätkö Thaimaan pojat olleet tarpeeksi miehekkäitä anukseen yhtymisen kontakstiin asti päättymiseen illalliseen. Ollos huoleton sillä Puna-armeijassa saa yhtyä anukseen vaikkei siitä pitäisikään.
- Anonyymi
"Varsinkin,kun on vedonlyönnistä kyse ja "takapirut" ulvoo neuvojaan"!!!
- Anonyymi
ViktorAtaman
03.06.2022 21:11
itse olen aikoinaan pelannut Shakkia aikoinaan
melko aktiivisesti.
Aloitin pelaamalla kirje shakkia -80 luvulla.
Kelo lukuni oli 1760.
Pisin pelini kesti yli vuoden espanjalaista vastaan
hän lopulta luovutti.
Sitten -90 luvulla tulivat tietokoneet ja pelit loppui siihen.
Sen jälkeen pelasin vielä kotikaupunkini shakki joukkueessa.
nykyään pelailen vaan toisinaan. - Anonyymi
Shakki on lättypeli jota palloteoreetikot eivät osaa. Shakkipelissä pitää taitaa lättyteorian matematiikan alkeet. Palloteoreetikko luulee shakkipeliä pelattavan lieriölaudalla kuten palloteorian mukaan pitäisi ja sitten ihmettelee miksi shakki on niin hitsin-hitsin vaikeata.
- Anonyymi
Nasuhan ei ikinä uskaltanut ottaa haastetta vastaan jossa joku suostui pelaamaan häntä vastaan jos hän suostuu älykkyystestiin netissä
- Anonyymi
Sometrollaamisesi on pitkäpiimäistä ja ikävää roskaa.
- Anonyymi
Onko Nasu muka Somessa?
- Anonyymi
On-line shakkipelejä on kiva pelata saa hyvät pisteet tällä keinoin: avaa toiseen ikkunaan tietokoneen ruudussa Chessmaster 5000 -ohjelma, ja toistat siihen on-line -shakin vastustajan siirrot, sitten siirtelet mitä se chessmaster antaa vastaukseksi.
Muista laittaa Chessmaster 5000 Prosefessional -taqso päälle, niin on-line vastustaja ihmettelee, että onpa hyvä shakinpelaaja tuo...- Anonyymi
Ja tässä juuri kiteytyy online shakin älyvapaus.
Olen tehnyt pienen huomion. Shakkia eivät puupäät osaa.
- Anonyymi
Viktor käytti nyt voimakasta sanontaa mutta oikeassa on.
Olen pelannut parissa kerhossa. Elo- lukuni on alle 1500 enkä puolimestareita vastaan pelaa kuten Viktor on.
Shakki on hieno peli ja ainosastaan sitä osaamattomat sitä vähättelevät.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943582
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442937Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742416- 612348
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512301Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172277Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212163Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202147- 1172108
- 621994