Sellainen mielikuva, että jauheliha oli aiemmin 6...8 euroa kilo halvimmissa laaduissaan. Nyt ei enää löytynytkään kuin yksi pakkaus, jossa oli alle kympin kilo. Onko sattumaa vai onko jauheliha tässä viime aikoina kallistunut?
Jauheliha kallistunut?
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Suomea tuhoavaa salaliittoa johtava Sanna Marin mitä Kokoomuksen Orpo ja Lepomäki tukevat on MTK rosvojen kanssa korottaneet jauhelihan hinta yli 30% tänä kesänä. Raisio rosvofirma korotti kaurakryynien hintaa yli 100% MTK rosvojen vastimuksesta.
- Anonyymi
Ihmettelen kastikesiivujen kilohintaa; niissähän on sitä valkoista rasvaa jopa yli puoletkin, kun läskisoosiin pitää sitä saada...
Mutta: miksi esim. Snellmannin kastikeviipaleet maksavat yli 11 euroa/kg ?? Ei oikein ole suhteessa...:( - puolet pois!- Anonyymi
Se on kuule parasta se valkoinen osa, joulukinkuistakin vuolevat ne tarkasti pois.
ei hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kuule parasta se valkoinen osa, joulukinkuistakin vuolevat ne tarkasti pois.
ei hyvä.Luulitko että vähättelin sen mehevyyttä? Nythän oli kyse sen ARVOSTA ruhon osana. Ei rasva voi olla lihaa hintavampaa.
En sunkaan minä itse ostaisi, jos se huonolta maistuisi..!
(Onneksi Tamminen valmistaa maalaispalvia, jossa tuo reilu silavareuna...mmmm.)
- Anonyymi
Vttuunko sinä tunget sitä jauhelihaa? Itsellä ei ole sellaisia tarpeita, enkä siksi moista pskaa ole ostanut vuosikymmeniin.
Jauhelihan hinta pitää kymmenkertaistaa, koska köyhät ovat tyhmiä.- Anonyymi
Etpä kovin järkevältä sinäkään vaikurta.
- Anonyymi
Jauhamaton lihä tulisi olla halvempaa,
voitte itse miettiä miksi se on jauhettua...- Anonyymi
Sanna Marinin Suomea tuhoava salaliitto varastaa.
- Anonyymi
Lihan syöjät taitaa olla koukussa petomaisuuteen!Syökää raatoja jos tapetun hinta ahdistaa!
- Anonyymi
Taasko tämä herra , joka ei ymmärrä ruhon ja raadon eroa? Vaihda jo levyä Hermanni!:)
- Anonyymi
Minä ostan ihan oikeaa paistia ja jauhan sen itse. Tietää mitä syö, ei mitään jätteitä.
- Anonyymi
Ainakin alennustarralla varustettua nötköttiä saa vielä edullisesti.
T. Tyyne-täti Luopioisista. - Anonyymi
Mutta jauhelihaakin voi olla -30-50% punalaputettuna...melkoinen kilohinnan lasku.
On, hyvä näin. Hinnan on tosin syytä nousta lisää, ja pian. Alle 3€ alvi nolla kilolta tuottajahinta on sietämättömän alhainen, ja tietysti kustannukset ovat nousseet joka taholla. Ilmaisen ruuan, verovaroilla maksetun ruuan aika on ohi.
- Anonyymi
Kaikki ruoka on kallistunut. Hävikkiruokaa kannattaa ostaa silloin, kun sen pystyy käyttämään samana päivänä.
Juustoista ja kahveista on joskus tarjouksia. Jos on pakastin, voi ostaa myös tarjouslohta. - Anonyymi
Jauhelihasta on moneksi: nachopeltiin, makaronilaatikkoon,lihapulliin,pizzan päälle,burgereihin ja keittoihin. Ihan perusruokaa Suomessa.
- Anonyymi
Läntisen maailman talousrakenteet ovat kestämättömiä kansainvälisille kriisitilanteille. Tästä esimerkkinä nyt riehuva Ukrainan sota ja sen talousvaikutukset. Perussääntö on, että demokratiat eivät syvää talouskriisiä kestä, mutta diktatuurit (tässä tapauksessa venäjä) kyllä kestävät.
Se totaalinen lama, joka Suomessa vallitsee vuoden 2023 lopusta alkaen ei ole pelkästään negatiivinen asia. Siinä lamassa tullaan ns. erottelemaan jyvät akanoista. Suomeen syntyy uusavuttomien "kurjalisto" Kun taas selviytyjät selviytyvät. Yhteiskuntarauhamme tosin tulee ikävästi järkkymään, koska selviytyjät eivät enää halua ottaa vastuuta tästä uusavuttomien divisjoonasta. Päättäjämme ja poliitikkomme joutuvat kantapään kautta opiskelemaan holhousyhteiskuntamme purkamisen ja "pumpuliyhteiskuntamme" romutuksen.
Lohdutuksen sanat tässä sinulle "buumeri": Kuulut selviytyjiin, vaikka nivelrikkosi onkin edennyt vakavalle tasolle.
Varoituksen sanat teille kasarit - ysärit: Tulee aika, kun huawei on jätettävä kotiin ja kestettävä 45 tuntia / viikko tuulessa ja räntäsateessa minimipalkalla, jolla pitää myös selviytyä.
Pyyntö: te, jotka hyökkäätte tätä kommenttiani vastaan. Tehkää se vasta vuoden 2024 alkupuoliskolla. Nimittäin jos aihetta silloin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412461Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891984Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381664Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1161496Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141391Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01062Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211003Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau121002- 65888
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63875