Naisen väkivalta on myytti, jonka purkaminen pelottaa naista. Miksi? Onkohan olemassa jokin syy, miksi siitä puhuminenkin on niin uhkaavaa ja pelottavaa naisten mielestä?
Naisen väkivaltaisuus
54
2258
Vastaukset
- Sentti
Väkivalta on ongelma, jota suurin osa meistä joutuu pelkäämään elämässään. Sekä miehet, että naiset.
Väkivallasta ei päästä koskaan eroon, mutta sitä voidaan vähentää yhteisillä toimenpiteillä.
Politiikassa vain on niin, että äänestäjille myydään mielikuvia, että äänestämällä tiettyä ehdokasta äänestäjä pääsee eroon väkivallan pelosta.
Päättele itse loput.- Folder
Sun mielestä naisille on myyty poliittisesti niiden väkivallattomuus? Vai että naisille on myyty miesten väkivaltaisuus?
- Sentti
Folder kirjoitti:
Sun mielestä naisille on myyty poliittisesti niiden väkivallattomuus? Vai että naisille on myyty miesten väkivaltaisuus?
Äänestä feministiä ja anna rahaa järjestölle, niin me muutamme kaikki Suomen väkivaltaiset miehet, myös sinun aviomiehesi kiltiksi lampaaksi. Tilaa tämä tuote TV-shopista, tomi nopeasti saat myös raiskaussuojan samaan hintaan. (liioitellusti)
Vertaan myös perussuomalaisiin: raiskaukset poistuvat kun ulkomaalaiset poistetaan Suomesta. Puoluepolitiikan sijaan kun asetat talouspolitiikan ( kapitalismi!), niin ehkä sieltä löy-
tyisi eväitä purkaa tilannetta.
vom- ave.maria
Sentti kirjoitti:
Äänestä feministiä ja anna rahaa järjestölle, niin me muutamme kaikki Suomen väkivaltaiset miehet, myös sinun aviomiehesi kiltiksi lampaaksi. Tilaa tämä tuote TV-shopista, tomi nopeasti saat myös raiskaussuojan samaan hintaan. (liioitellusti)
Vertaan myös perussuomalaisiin: raiskaukset poistuvat kun ulkomaalaiset poistetaan Suomesta.Tuo naisilta oman väkivaltaisuuden kieltämistä?
- Sanelma
Jaa, mikäli se väkivaltainen nainen tulee kadulla vastaan, totta kai pelottaa. Puhuminen siitä? Voisiko asia olla siten, ettei tavallista ihmistä kiinnosta pätkääkään jauhaa asioista, mitkä eivät kiinnosta pätkääkään? Jokainen tietää, että kaikenmoisia paskapäitä liikkuu vapaalla jalalla, so what?
- Folder
Oliko tuo arvio siitä, miksi naisia ei kiinnosta puhua naisten väkivaltaisuudesta vai vain oma osuutesi vakavaan asiaan?
- Sanelma
Folder kirjoitti:
Oliko tuo arvio siitä, miksi naisia ei kiinnosta puhua naisten väkivaltaisuudesta vai vain oma osuutesi vakavaan asiaan?
miksi pitäisi puhua kenenkään väkivaltaisuudesta? Miksei vaikkapa jalkapohjasyylistä? Anna mun kaikki kestää, en sattumalta ole mikään kriminaalipsykologi. Pervoltahan tuo kuullostaa. Texasin moottorisahasetä lienee lempiklassikkosi? Haluatko itse mielummin nirhiä miehiä vai naisia? Kai luet Alibia onnesta mykkyrällä.
Pitääkin ehdottaa seuraavissa illanistujaisissa keskustelua naisten väkivaltaisuudesta, heh, taitaisi monelta haavi levähtää :) ME keskustelemme KIINNOSTAVISTA asioista kuten kissoista ;) - ave.maria
Sanelma kirjoitti:
miksi pitäisi puhua kenenkään väkivaltaisuudesta? Miksei vaikkapa jalkapohjasyylistä? Anna mun kaikki kestää, en sattumalta ole mikään kriminaalipsykologi. Pervoltahan tuo kuullostaa. Texasin moottorisahasetä lienee lempiklassikkosi? Haluatko itse mielummin nirhiä miehiä vai naisia? Kai luet Alibia onnesta mykkyrällä.
Pitääkin ehdottaa seuraavissa illanistujaisissa keskustelua naisten väkivaltaisuudesta, heh, taitaisi monelta haavi levähtää :) ME keskustelemme KIINNOSTAVISTA asioista kuten kissoista ;)Sillä miesten väkivaltaa tulee henkeen ja vereen vastustaa, mutta ei naisten...
Tekisi mieleni sanoa, että melko puolueellinen näkökanta sinulla, Sanelma.
PS. Miksi muuten osallistuit tähän sinua YHTÄÄN kiinnostamattomaan aiheeseen? - Sanelma
ave.maria kirjoitti:
Sillä miesten väkivaltaa tulee henkeen ja vereen vastustaa, mutta ei naisten...
PS. Miksi muuten osallistuit tähän sinua YHTÄÄN kiinnostamattomaan aiheeseen?laittaa sanoja suuhun.
Osallistun tähän keskusteluun, koska aloituksesta esitetiin omituinen väite, PELOTTAAKO keskustella naisten väkivallasta. MINUA ei pelota keskustelu, väkivallasta keskusteleminen yksinkertaisesti top ten-joukossa kiinnostamattomimmista aiheista.
Miten se liittyy väkivallan vastustamiseen?
En pidä väkivallasta, se on etovaa. Poikkeuksena eläinrääkkääjät, joita saa ampua polviin. Huom. eläinrääkkääjä vailla sukupuolierottelua. - Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
laittaa sanoja suuhun.
Osallistun tähän keskusteluun, koska aloituksesta esitetiin omituinen väite, PELOTTAAKO keskustella naisten väkivallasta. MINUA ei pelota keskustelu, väkivallasta keskusteleminen yksinkertaisesti top ten-joukossa kiinnostamattomimmista aiheista.
En pidä väkivallasta, se on etovaa. Poikkeuksena eläinrääkkääjät, joita saa ampua polviin. Huom. eläinrääkkääjä vailla sukupuolierottelua."
Poikkeuksena eläinrääkkääjät, joita saa ampua polviin. Huom. eläinrääkkääjä vailla sukupuolierottelua.
"
Tässä asiassa K. Orava labradorinnoutajineen on kanssasi samaa mieltä. - ave.maria
Sanelma kirjoitti:
laittaa sanoja suuhun.
En pidä väkivallasta, se on etovaa. Poikkeuksena eläinrääkkääjät, joita saa ampua polviin. Huom. eläinrääkkääjä vailla sukupuolierottelua.Pyydän anteeksi, tarkoitukseni ei ollut yhtä paha kuin tekoni...
Tämä pelottaminen on ihan perusteltu väite ja tuli esille Punainen lanka ohjelmassakin. Psyk. Hannele Törrönen peräänkuulutti ohjelmassa syitä, miksi tästä puhuminen tosiaan on niin pelottavaa ja uhkaavaa? Ihan näillä sanoin hän puhui. - Sanelma
Kurre_Orava kirjoitti:
"
Poikkeuksena eläinrääkkääjät, joita saa ampua polviin. Huom. eläinrääkkääjä vailla sukupuolierottelua.
"
Tässä asiassa K. Orava labradorinnoutajineen on kanssasi samaa mieltä.Tampereella taidennäyttelyn ohessa voimme kehitellä monipuolisia kidutustapoja sekä järjestää jonkinlainen keskinäinen alibisysteemi!
Nyt hilpaisen remonttilomalle enkä todennäköisesti ilmesty tänne viikkoon. Ensin menen pelastamaan tiineen narttukissan, siitä tuli eilen ilmoitus. Kusipäisiä ihmisiä, eivät viitsi pistää satasta kissan leikkaukseen, halvemmaksi tulee heittää narttu pihalle kun se on tiineenä, ilmaisia uusia kun saa joka maalaistalosta :( - ave.maria
Kurre_Orava kirjoitti:
"
"
Tässä asiassa K. Orava labradorinnoutajineen on kanssasi samaa mieltä.Mutta olisihan se kamalaa, jos jokainen eläinrääkkääjäkin olisi etukäteen määrätty mieheksi! Kukaan nainen ei jutusta koskaan kärähtäisi ja mietihän kuinka paljon inhimillistä kärsimystä se saisi aikaan siksi, ettei yhteiskunnalla olisi rohkeutta nähdä asioita...
Ihan vain tämmöisenä ajatusleikkinä. Ei herneitä kiitos...
Itse olen myös eläinten suojelija. Pidän erityisesti koirista, mutta on meillä kissojakin ollut.
Annan säännöllisesti rahaa tänne paikalliselle löytöeläinkodille. - Sanelma
ave.maria kirjoitti:
Pyydän anteeksi, tarkoitukseni ei ollut yhtä paha kuin tekoni...
Tämä pelottaminen on ihan perusteltu väite ja tuli esille Punainen lanka ohjelmassakin. Psyk. Hannele Törrönen peräänkuulutti ohjelmassa syitä, miksi tästä puhuminen tosiaan on niin pelottavaa ja uhkaavaa? Ihan näillä sanoin hän puhui.En katsonut ohjelmaa, minulla siis oli aukko tietämyksessä. Silti tuntuu todella omituiselta. Tulee mieleen takavuosien mainos, "peräpukamista pitää keskustella". Olen kai sitten puusilmäinen yksilö. Jos saan turpiini, ei juuri kiinnosta tekijän sukupuoli. Ellei toivossa, että naisella olisi edes hiukan kevyempi nyrkki. Onko suojelusenkeli vai missä vika, kun en ole saanut (siis turpiini) enkä siten jaksa ymmärtää tätä hälyä.
- Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
Tampereella taidennäyttelyn ohessa voimme kehitellä monipuolisia kidutustapoja sekä järjestää jonkinlainen keskinäinen alibisysteemi!
Nyt hilpaisen remonttilomalle enkä todennäköisesti ilmesty tänne viikkoon. Ensin menen pelastamaan tiineen narttukissan, siitä tuli eilen ilmoitus. Kusipäisiä ihmisiä, eivät viitsi pistää satasta kissan leikkaukseen, halvemmaksi tulee heittää narttu pihalle kun se on tiineenä, ilmaisia uusia kun saa joka maalaistalosta :("
Kusipäisiä ihmisiä, eivät viitsi pistää satasta kissan leikkaukseen, halvemmaksi tulee heittää narttu pihalle kun se on tiineenä, ilmaisia uusia kun saa joka maalaistalosta :(
"
Voi perkele...
En muuta osaa sanoa... - Sanelma
ave.maria kirjoitti:
Mutta olisihan se kamalaa, jos jokainen eläinrääkkääjäkin olisi etukäteen määrätty mieheksi! Kukaan nainen ei jutusta koskaan kärähtäisi ja mietihän kuinka paljon inhimillistä kärsimystä se saisi aikaan siksi, ettei yhteiskunnalla olisi rohkeutta nähdä asioita...
Ihan vain tämmöisenä ajatusleikkinä. Ei herneitä kiitos...
Itse olen myös eläinten suojelija. Pidän erityisesti koirista, mutta on meillä kissojakin ollut.
Annan säännöllisesti rahaa tänne paikalliselle löytöeläinkodille.Naiset jättävät heitteille, jättävät hoitamatta, lähtevät esim. lomalle järjestämättä lemmikin hoitoa, harrastavat passiivista rääkkäystä kun taas toimiva aktiivinen rääkkäys on usemmin miespuolisten. Tämä siis julkitulleista. Turun Halisissa kyllä oli oikein reipas naishenkilö, pikkulapsensa ja suuren yleisöjoukon edessä hulluna raivosta hakkasi nälkiintynyttä kultaista noutajaa. Koira otettiin huostaan, mutta liian myöhään, eläinsuojeluvalvojan piti lopettaa se :(
- Toweri
Kurre_Orava kirjoitti:
"
"
Tässä asiassa K. Orava labradorinnoutajineen on kanssasi samaa mieltä.Väkivaltaan syyllistyville pitäisi antaa niin turpaan ja niin kovaan, että he eivät enää syyllistyisi väkivaltaan.?
- Sanelma
Kurre_Orava kirjoitti:
"
Kusipäisiä ihmisiä, eivät viitsi pistää satasta kissan leikkaukseen, halvemmaksi tulee heittää narttu pihalle kun se on tiineenä, ilmaisia uusia kun saa joka maalaistalosta :(
"
Voi perkele...
En muuta osaa sanoa...Muitutathan, otan parit kodittomat mukaan tuliaisiksi ;)
- ave.maria
Sanelma kirjoitti:
Tampereella taidennäyttelyn ohessa voimme kehitellä monipuolisia kidutustapoja sekä järjestää jonkinlainen keskinäinen alibisysteemi!
Nyt hilpaisen remonttilomalle enkä todennäköisesti ilmesty tänne viikkoon. Ensin menen pelastamaan tiineen narttukissan, siitä tuli eilen ilmoitus. Kusipäisiä ihmisiä, eivät viitsi pistää satasta kissan leikkaukseen, halvemmaksi tulee heittää narttu pihalle kun se on tiineenä, ilmaisia uusia kun saa joka maalaistalosta :(Sitä mieltä, että lemmikki on osa perhettä ja se hoidetaan sattui sitten mitä vain.
Tiedän kyllä että on karmaisevia eläinkohtaloita, mutta täytyy sanoa, etten tajua näiden tyyppien päänsisällöstä yhtään mitään, jotka omaa lemmikiään kiusaavat! Niin kaukana se on minun omastani. - ave.maria
Sanelma kirjoitti:
Naiset jättävät heitteille, jättävät hoitamatta, lähtevät esim. lomalle järjestämättä lemmikin hoitoa, harrastavat passiivista rääkkäystä kun taas toimiva aktiivinen rääkkäys on usemmin miespuolisten. Tämä siis julkitulleista. Turun Halisissa kyllä oli oikein reipas naishenkilö, pikkulapsensa ja suuren yleisöjoukon edessä hulluna raivosta hakkasi nälkiintynyttä kultaista noutajaa. Koira otettiin huostaan, mutta liian myöhään, eläinsuojeluvalvojan piti lopettaa se :(
Itkemättä...Niin pahalta tuntuu.
Sori. - Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
Muitutathan, otan parit kodittomat mukaan tuliaisiksi ;)
Kyllä meille aina pari koditonta katinkutaletta mahtuu. :)
- Sanelma
ave.maria kirjoitti:
Itkemättä...Niin pahalta tuntuu.
Sori.ja aika usein. Kamalimmista jutuista en edes tiedä - enkä haluakaan tietää - koska olen harrastelija. Katselen kateellisena brittiläistä eläinsairaalaa silloin tällöin, siellä todella panostetaan eläinsuojeluun. Milloin pääsisimme samalle tasolle täällä!!
Minun piti lähteä jo tunti sitten, mutta jäin koukkuun, pitäisiköhän sittenkin hankkia kone myös kotiin - ei, sitten sekoaisin lopullisesti. - Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
Muitutathan, otan parit kodittomat mukaan tuliaisiksi ;)
Tosin kateista saattaa kasvaa tietokone ja nettiriippuvaisia isäntäväen tapaan. :)
- Kurre_Orava
Toweri kirjoitti:
Väkivaltaan syyllistyville pitäisi antaa niin turpaan ja niin kovaan, että he eivät enää syyllistyisi väkivaltaan.?
Ei vaan niin kovaa, etteivät enää KYKENE väkivaltaan, varsinkaan puolustuskyvytöntä luontokappaletta kohtaan.
- Sanelma
Kurre_Orava kirjoitti:
Tosin kateista saattaa kasvaa tietokone ja nettiriippuvaisia isäntäväen tapaan. :)
ovat varmasti hyviä hiirikissoja :)))
Vai onko teillä kiinteä hiiri? - Sanelma
Kurre_Orava kirjoitti:
Ei vaan niin kovaa, etteivät enää KYKENE väkivaltaan, varsinkaan puolustuskyvytöntä luontokappaletta kohtaan.
ja samalla todistan, että naiset ovat äärettömän väkivaltaisia
- WEF
Sanelma kirjoitti:
En katsonut ohjelmaa, minulla siis oli aukko tietämyksessä. Silti tuntuu todella omituiselta. Tulee mieleen takavuosien mainos, "peräpukamista pitää keskustella". Olen kai sitten puusilmäinen yksilö. Jos saan turpiini, ei juuri kiinnosta tekijän sukupuoli. Ellei toivossa, että naisella olisi edes hiukan kevyempi nyrkki. Onko suojelusenkeli vai missä vika, kun en ole saanut (siis turpiini) enkä siten jaksa ymmärtää tätä hälyä.
Omasta mielestäni tämä feminismiforum on ehdottomasti paikka, jossa väkivallasta on syytä puhua. Miesten väkivallasta on onneksi puhuttu jo kauan aikaa. Asioista annetaan kuitenkin väärä kuva, jos nainen, siis koko naissukupuoli, ei joku yksilö, esitetään täysin yksipuolisesti uhrina. Katsoin Punaisen langan, jossa Hannele Törrönen oli vieraana, ja mielestäni hän puhui pelkkää asiaa. Naisten väkivallasta puhumisen tarkoituksena ei saisi olla naisten syyllistäminen, kuten ei miestenkään kohdalla. Silti tuollaista asiaa ei saa lakaista maton alle. Ihminen on kokonaisuus ja kuten Hannele Törrönen sanoi, pitäisi pystyä puhumaan myös naisten pimeistä puolista aivan kuten miesten kohdalla on puhuttu. Asiasta avoimesti keskusteleminen voi helpottaa uhrien asemaa ja jo se sinällään on tosi arvokasta.
Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että kaikkia ihmisiä kohdellaan samalla tavalla, yhtä inhimillisesti. Naisten väkivaltaisuudesta puhuminen lisää mielestäni sukupuolten välistä tasa-arvoa. - Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
ovat varmasti hyviä hiirikissoja :)))
Vai onko teillä kiinteä hiiri?Meillä on pääsääntöisesti käytössä pelottomat ja pallottomat hiiret ilman lankaa. Tosin ne ovat kohden kesyjä joten en usko maatiaskissan olevan uhka koneidemme osoitinlaitteille. :)
- ave.maria
WEF kirjoitti:
Omasta mielestäni tämä feminismiforum on ehdottomasti paikka, jossa väkivallasta on syytä puhua. Miesten väkivallasta on onneksi puhuttu jo kauan aikaa. Asioista annetaan kuitenkin väärä kuva, jos nainen, siis koko naissukupuoli, ei joku yksilö, esitetään täysin yksipuolisesti uhrina. Katsoin Punaisen langan, jossa Hannele Törrönen oli vieraana, ja mielestäni hän puhui pelkkää asiaa. Naisten väkivallasta puhumisen tarkoituksena ei saisi olla naisten syyllistäminen, kuten ei miestenkään kohdalla. Silti tuollaista asiaa ei saa lakaista maton alle. Ihminen on kokonaisuus ja kuten Hannele Törrönen sanoi, pitäisi pystyä puhumaan myös naisten pimeistä puolista aivan kuten miesten kohdalla on puhuttu. Asiasta avoimesti keskusteleminen voi helpottaa uhrien asemaa ja jo se sinällään on tosi arvokasta.
Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että kaikkia ihmisiä kohdellaan samalla tavalla, yhtä inhimillisesti. Naisten väkivaltaisuudesta puhuminen lisää mielestäni sukupuolten välistä tasa-arvoa.Olen aivan samaa mieltä. Olen tällä palstalla toistuvasti ihmetellyt, miksi on väärin ottaa tämä sukupuolten välinen epätasa-arvo huomioon.
On tietenkin helppoa nähdä syy aina itsensä ulkopuolella, mutta ei se välttämättä ole totuus. - mariamagda
Sanelma kirjoitti:
Pitääkin ehdottaa seuraavissa illanistujaisissa keskustelua naisten väkivaltaisuudesta, heh, taitaisi monelta haavi levähtää :) ME keskustelemme KIINNOSTAVISTA asioista kuten kissoista ;)Kyllä tässä tietyssä ohjelmassa oli Tastulankin vaikeaa pokka pitää, kun hän kysyi, että jos siis sinua lyödään kynsisaksilla, niin se on vakavasti otettavaa väkivaltaa.
Näiden aseiden perusteella naisilla ei selvästikään edes ollut aikomusta vakavasti vahingoittaa. - mariamagda
Sanelma kirjoitti:
ja samalla todistan, että naiset ovat äärettömän väkivaltaisia
Täällähän on ihania eläinrakkaita ihmisiä paljonkin, ihanaa.
Taisi minustakin tulla nyt väkivaltainen nainen. - Folder
mariamagda kirjoitti:
Kyllä tässä tietyssä ohjelmassa oli Tastulankin vaikeaa pokka pitää, kun hän kysyi, että jos siis sinua lyödään kynsisaksilla, niin se on vakavasti otettavaa väkivaltaa.
Näiden aseiden perusteella naisilla ei selvästikään edes ollut aikomusta vakavasti vahingoittaa.kukkapurkki ja kynsisakset oli monta tapaa sanoa viimeinen sana."
Missä kohdassa ohjelmaa Maarit Tastula syyllistyi haastatelvansa vähättelyyn? En löytänyt nauhalta tuollaista kohtaa mistään, jossa hän olisi noin toiminut tai naureskellut asialleen. - mariamagda
Folder kirjoitti:
kukkapurkki ja kynsisakset oli monta tapaa sanoa viimeinen sana."
Missä kohdassa ohjelmaa Maarit Tastula syyllistyi haastatelvansa vähättelyyn? En löytänyt nauhalta tuollaista kohtaa mistään, jossa hän olisi noin toiminut tai naureskellut asialleen.Tastulan syyllistyneen mihinkään. Nauhassa näkyy sitten kysymys kynsisaksilla lyömisestä, mikä tuo tarkka kysymysmuoto niistä olikaan?
`Lyön sinua kynsisaksilla` -uhkailu on jotenkin outo. - ave.maria
Folder kirjoitti:
kukkapurkki ja kynsisakset oli monta tapaa sanoa viimeinen sana."
Missä kohdassa ohjelmaa Maarit Tastula syyllistyi haastatelvansa vähättelyyn? En löytänyt nauhalta tuollaista kohtaa mistään, jossa hän olisi noin toiminut tai naureskellut asialleen."...kun hän kysyi, että jos siis sinua lyödään kynsisaksilla, niin se on vakavasti otettavaa väkivaltaa."
Hän ei tosiaan esittänyt tällaista kysymystä ollenkaan. Muistan että hän kysyi jos mies menee ja tekee ilmoituksen siitä, että nainen löi kynsisaksilla, niin oteaanko hänet poliisilla vakavasti?
Jatkona edelliselle hän sanoi, onko sillä niin väliä onko väkivalta törkeää vai vähemmän törkeää, se on kuitenkin väkivaltaa.
- Ja niinhän se on. - mariamagda
ave.maria kirjoitti:
"...kun hän kysyi, että jos siis sinua lyödään kynsisaksilla, niin se on vakavasti otettavaa väkivaltaa."
Hän ei tosiaan esittänyt tällaista kysymystä ollenkaan. Muistan että hän kysyi jos mies menee ja tekee ilmoituksen siitä, että nainen löi kynsisaksilla, niin oteaanko hänet poliisilla vakavasti?
Jatkona edelliselle hän sanoi, onko sillä niin väliä onko väkivalta törkeää vai vähemmän törkeää, se on kuitenkin väkivaltaa.
- Ja niinhän se on.Tässäkin voi sitten sinun mielestäsi rangaista naisia yhtäpaljon kuin miehiä, vaikka nainen lyö kynsisaksilla ja mies vaikka tuolilla, ok, SINUN näkemyksesi on ymmärretty.
- ave.maria
mariamagda kirjoitti:
Tässäkin voi sitten sinun mielestäsi rangaista naisia yhtäpaljon kuin miehiä, vaikka nainen lyö kynsisaksilla ja mies vaikka tuolilla, ok, SINUN näkemyksesi on ymmärretty.
Sinua saa siis lyödä kynsisaksilla mielin määrin, mutta ei esim. tuolilla?
Minua ei saa lyödä kummallakaan enkä lyö kummallaakaan. Nimittäin oleellista asiassa on tahallisuus ja vahingoittamistarkoitus.
Voihan sitä lyödä vaikka laiturilla ja koettaa sitten saada siitä vahinkoa, eri asia kuka uskoo... - mariamagda
ave.maria kirjoitti:
Sinua saa siis lyödä kynsisaksilla mielin määrin, mutta ei esim. tuolilla?
Minua ei saa lyödä kummallakaan enkä lyö kummallaakaan. Nimittäin oleellista asiassa on tahallisuus ja vahingoittamistarkoitus.
Voihan sitä lyödä vaikka laiturilla ja koettaa sitten saada siitä vahinkoa, eri asia kuka uskoo...Sinähän jo uhkailit aikaisemmin minua niillä kynsisaksilla.
- jorojukka-kukka
ave.maria kirjoitti:
Sillä miesten väkivaltaa tulee henkeen ja vereen vastustaa, mutta ei naisten...
PS. Miksi muuten osallistuit tähän sinua YHTÄÄN kiinnostamattomaan aiheeseen?Mutta kyllä väkivaltainen mies tulee kadulla minua useammin vastaan kuin väkivaltainen nainen. Ja jos päivittäin käytettävän ruuan hinta nousee roimasti, niin kyllä se harmittaa enemmän kuin se, että tippaleipien hinta nousee.
- j.pukkila
..naisen väkivaltaisuus, koska en ole kuunaan tavannut väkivaltaista naista, mikä tässä nyt lopultakin on myytti ..??
- ave.maria
Sanottiin että se yleisempää kuin uskotaan.
- j.pukkila
ave.maria kirjoitti:
Sanottiin että se yleisempää kuin uskotaan.
..luin aiheesta äsken jutun, jonka mukaan naisen ja miehen aggressiivisuuden määrässä ei ole eroa, ilmenemismuodossa sen sijaan kyllä, ehkäpä naisen aggressio ilmenee sitten niin erilaisessa muodossa, ettei mies sitä ollenkaan aggressioksi tunnista, mutta kummalliselta sekin vaikuttaa..
..onko sitten aggressio ja väkivalta yleensäkään sama asia..?? - ave.maria
j.pukkila kirjoitti:
..luin aiheesta äsken jutun, jonka mukaan naisen ja miehen aggressiivisuuden määrässä ei ole eroa, ilmenemismuodossa sen sijaan kyllä, ehkäpä naisen aggressio ilmenee sitten niin erilaisessa muodossa, ettei mies sitä ollenkaan aggressioksi tunnista, mutta kummalliselta sekin vaikuttaa..
..onko sitten aggressio ja väkivalta yleensäkään sama asia..??j.pukkila...asenteissa on vika.
En tiedä ovatko ne sama asia, voi olla etteivät olekaan. Sillä ei kai aggressioon kuulu välttämättä lyöminen? Se voi siihen kuulua, mutta ei kai se mikään pakko ole.
Annan sinulle tähän esimerkin näistä asenteista...Kakkoselta tulee joku hääohjelma. Viime jaksossa oli pari, jonka naispuolisko kertoi itsestään, että hän heittelee kipat seinille ja on hyvin hankala jos ei asiat mene oman mielen mukaan. Naisen sanomana tämä luultavasti meni monelta ohi ihan vaan hymyillen. Mutta annapas olla, jos mies olisi sanonut saman. Moni olisi älähtänyt, että hei, tuo nainenhan on ihan hullu kun aikoo tuollaisen pedon kanssa naimisiin.
Se naisen väkivalta on niin paljon hyväksytympää, ettei meistä osa edes huomaa sitä. - j.pukkila
ave.maria kirjoitti:
j.pukkila...asenteissa on vika.
En tiedä ovatko ne sama asia, voi olla etteivät olekaan. Sillä ei kai aggressioon kuulu välttämättä lyöminen? Se voi siihen kuulua, mutta ei kai se mikään pakko ole.
Annan sinulle tähän esimerkin näistä asenteista...Kakkoselta tulee joku hääohjelma. Viime jaksossa oli pari, jonka naispuolisko kertoi itsestään, että hän heittelee kipat seinille ja on hyvin hankala jos ei asiat mene oman mielen mukaan. Naisen sanomana tämä luultavasti meni monelta ohi ihan vaan hymyillen. Mutta annapas olla, jos mies olisi sanonut saman. Moni olisi älähtänyt, että hei, tuo nainenhan on ihan hullu kun aikoo tuollaisen pedon kanssa naimisiin.
Se naisen väkivalta on niin paljon hyväksytympää, ettei meistä osa edes huomaa sitä...väkivalta alkaa vasta siinä vaiheessa, kun kipolla yritetään osua ihmiseen, kai sitä nyt kippoja muuten saa heitellä..
..mutta enpä ole törmännyt lentäviin lautasiinkaan..
..mielestäni jotkut ihmiset muuttuvat väkivaltaisiksi viinasta, erityisesti miespuoliset, mutta kaiketi viina vaikuttaa suunnilleen samoin sukupuolesta riippumatta..
..se on varmaankin tosi, että jos nyt ryhtyisin meuhkaamaan kippojen kanssa, niin palsta ruotisi tapausta vähintään seuraavat kymmenen vuotta.. - ave.maria
j.pukkila kirjoitti:
..väkivalta alkaa vasta siinä vaiheessa, kun kipolla yritetään osua ihmiseen, kai sitä nyt kippoja muuten saa heitellä..
..mutta enpä ole törmännyt lentäviin lautasiinkaan..
..mielestäni jotkut ihmiset muuttuvat väkivaltaisiksi viinasta, erityisesti miespuoliset, mutta kaiketi viina vaikuttaa suunnilleen samoin sukupuolesta riippumatta..
..se on varmaankin tosi, että jos nyt ryhtyisin meuhkaamaan kippojen kanssa, niin palsta ruotisi tapausta vähintään seuraavat kymmenen vuotta..Nimittäin tarkaanottaen tämä morsian kertoi pistävänsä kämpän pa...ksi ja heittelevänsä miestä esineillä, kun asiat eivät mene aivan oman pään mukaan. Naiselle tällainen käytös on lujatahtoisuutta. Miehen käytöksenä parisuhdeväkivaltaa...Eikä mikään ohjelma tuollaista olisi edes päästänyt läpi, miehen kertomana. Siihen olisi välittömästi puututtu naista sortavana.
Väkivallaksi lasketaan myös väkivallan uhan alla eläminen. Jos nyt mieheni kotiin tultuaan alkaisi heittelemään kuppeja ja kippoja seinille, enpä usko että rauhallisin mielin sitä seuraisin. Kyllä toisen raivo herättää aina pelkoa, mistä sitä tietää mikä kuppi osuukin minua päähän? Ja onhan siellä usein lapsia katselemassa. Heille ainakin tilanne on uhkaava.
Väkivaltaa on myös määrittelyn väkivalta, henkinen väkivalta, pakottaminen...Onhan näitä. - mariamagda
Olet samaa mieltä kanssani. En osaisi osoittaa väkivaltaista naista, miehenikin kanssa tuota mietittiin, eikä löydetty, väkivaltaisia miehiä kyllä voisi osoittaa montakin.
Enkä myöskään koe uhkana naista vaikka yksin ollessani, hänet voisin voittaa, mutta miehen voi kyllä kokea uhkana. - WEF
mariamagda kirjoitti:
Olet samaa mieltä kanssani. En osaisi osoittaa väkivaltaista naista, miehenikin kanssa tuota mietittiin, eikä löydetty, väkivaltaisia miehiä kyllä voisi osoittaa montakin.
Enkä myöskään koe uhkana naista vaikka yksin ollessani, hänet voisin voittaa, mutta miehen voi kyllä kokea uhkana.Ei kai olennaista olekaan se, kenet voi voittaa, muuten kai nyrkkeilyn miesten superraskaan sarjan kiistatonta maailmanmestaria ei voisi kukaan uhkailla paljain käsin. Kuitenkin jos löisin tuollaista henkilöä, hänellä ei olisi ainoastaan mahdollisuus lyödä kovempaa takaisin, sillä hänellä olisi myös mahdollisuus olla lyömättä lainkaan. Jos hän tekisi ilmoituksen väkivallastani ja joku nauraisi, että ei kai tuollaisen tyypin tarvitse asiasta ilmoitella, sen kun iskee takaisin, ollaan tekemisissä pahan asenneongelman kanssa. Olennaista ei ole se, kuka iskee kovimmin, sillä jokainen lyönti on väärin, fyysisesti heikommankin.
- mariamagda
WEF kirjoitti:
Ei kai olennaista olekaan se, kenet voi voittaa, muuten kai nyrkkeilyn miesten superraskaan sarjan kiistatonta maailmanmestaria ei voisi kukaan uhkailla paljain käsin. Kuitenkin jos löisin tuollaista henkilöä, hänellä ei olisi ainoastaan mahdollisuus lyödä kovempaa takaisin, sillä hänellä olisi myös mahdollisuus olla lyömättä lainkaan. Jos hän tekisi ilmoituksen väkivallastani ja joku nauraisi, että ei kai tuollaisen tyypin tarvitse asiasta ilmoitella, sen kun iskee takaisin, ollaan tekemisissä pahan asenneongelman kanssa. Olennaista ei ole se, kuka iskee kovimmin, sillä jokainen lyönti on väärin, fyysisesti heikommankin.
silloin kun on väkivallan pelosta kysymys, niin on kysymys siitä onko tuo toinen todella vaarallinen itselleni vai eikö.
Loppuhöpinääsi ei hjymmärrä. - Kurre_Orava
mariamagda kirjoitti:
Enkä myöskään koe uhkana naista vaikka yksin ollessani, hänet voisin voittaa, mutta miehen voi kyllä kokea uhkana.Sinulla siis on mies????
Kait pidät sitä käsiraudoissa, ettei perkele hyökkää kimppuusi... - WEF
mariamagda kirjoitti:
silloin kun on väkivallan pelosta kysymys, niin on kysymys siitä onko tuo toinen todella vaarallinen itselleni vai eikö.
Loppuhöpinääsi ei hjymmärrä.Sinulla on ilmeisesti mainitsemani asenneongelma.
- j.pukkila
ave.maria kirjoitti:
Nimittäin tarkaanottaen tämä morsian kertoi pistävänsä kämpän pa...ksi ja heittelevänsä miestä esineillä, kun asiat eivät mene aivan oman pään mukaan. Naiselle tällainen käytös on lujatahtoisuutta. Miehen käytöksenä parisuhdeväkivaltaa...Eikä mikään ohjelma tuollaista olisi edes päästänyt läpi, miehen kertomana. Siihen olisi välittömästi puututtu naista sortavana.
Väkivallaksi lasketaan myös väkivallan uhan alla eläminen. Jos nyt mieheni kotiin tultuaan alkaisi heittelemään kuppeja ja kippoja seinille, enpä usko että rauhallisin mielin sitä seuraisin. Kyllä toisen raivo herättää aina pelkoa, mistä sitä tietää mikä kuppi osuukin minua päähän? Ja onhan siellä usein lapsia katselemassa. Heille ainakin tilanne on uhkaava.
Väkivaltaa on myös määrittelyn väkivalta, henkinen väkivalta, pakottaminen...Onhan näitä...ilmeisesti sitten parinvalinnassa on niin, että suunnilleen samansarjalaiset ovat keskenään tekemisissä, muutoinhan toinen voi aina väittää elävänsä uhan alla..
..luulisi tämän koskevan myöskin temperamenttia, jos toinen on kova paiskomaan ja toinen ei, niin eihän tämmöinen epäsuhta voi toimia..
..sama pätenee sitten feminismiinkin, jos toinen on feministi ja toinen ei, niin kyllä silloin toinen voi aina sanoa elävänsä uhan alla, mutta jos molemmat ovat feministejä, niin silloin asia on kunnossa, kauhun tasapaino vallitsee.. - mariamagda
Kurre_Orava kirjoitti:
Sinulla siis on mies????
Kait pidät sitä käsiraudoissa, ettei perkele hyökkää kimppuusi...Sinulla se taitaa olla aika outo käsitys tästä maailmasta.
(En silti ole naimisissa) - Sanelma
j.pukkila kirjoitti:
..onko sitten aggressio ja väkivalta yleensäkään sama asia..??ainakaan ymmärtääkseni. Mielestäni aggressiot ovat aivan normaaleja tunnetiloja. Luonnoton on ihminen, joka milloinkaan tunne vihaa, suuttumusta, murhanhimoa, kostonhalua. "Jonain päivänä mä vielä tapan sen!", eikö ole melko tuttua, käsi ylös, kuka ei ole milloinkaan puuskahtanut noin.
Se pieni ero on siinä (eläköön se pieni ero) että normaali ihminen purkaa aggressionsa sitten vaikka paiskomalla niitä kippoja seinään (on terapeuttista, kannattaa aina pitää jemmassa joitain halpislaseja sinappipurkkeja) tai heittelemällä tikkoja pomon kuvaan.
Jollei kykene itseään hallitsemaan, on syytä miettiä jonkin sortin lääkitystä yleisen turvallisuuden vuoksi.
Napoleonko oli tämä suurmies (joka ei sivumennen sanoen kyllä aivan pasifistina lyönyt itseään historiaan) joka kehoitti laskemaan sataan ennen kuin suuttuu? Kuka hyvänsä, suomalaisen lukevan yleisön tietoon menetelmän toi Anni Polva Tiina-kirjoissaan.
Asiasta kolmanteen, miksi kynsisakset ovat VITSI? Yäks, etovaa ajatellakin, kynsisakset ovat pirun terävät ja jos vielä terät erillään, hyi hitto, en pitäisi asiasta lainkaan. - jorojukka-kukka
ave.maria kirjoitti:
Nimittäin tarkaanottaen tämä morsian kertoi pistävänsä kämpän pa...ksi ja heittelevänsä miestä esineillä, kun asiat eivät mene aivan oman pään mukaan. Naiselle tällainen käytös on lujatahtoisuutta. Miehen käytöksenä parisuhdeväkivaltaa...Eikä mikään ohjelma tuollaista olisi edes päästänyt läpi, miehen kertomana. Siihen olisi välittömästi puututtu naista sortavana.
Väkivaltaa on myös määrittelyn väkivalta, henkinen väkivalta, pakottaminen...Onhan näitä.Parempi kippo seinällä kuin aviomiehen päässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1773463Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K662606Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a272527Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii652149- 1992055
Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan411670Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa3481552- 261381
Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,901362Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1971357