Onko kenelläkään tieto, mitkä olisivat hyviä kebablastuja? Ja mikä on paras tapa valmistaa ne?
Kebablastut
6
201
Vastaukset
- Anonyymi
Netidtä ohje.
Jauheliha ja mausteet sekaisin. Kaada kolmen folioarkin päälle. Kierrä foliot tiukasti lihan ympärille niin että saat tiukan pötkylän. Kierrä päät tiukasti kiinni. Paista uunissa 150 asteessa kolme tuntia. Kun avaat pakkauksen, varo painetta.
Leikkaa ohuita lastuja kylmenneestä pötkylästä ja paista pannulla. - Anonyymi
Kotimaista on halpaa. Mikroon reiluksi minuutiksi. Päälle vaikka Gööransin kebabsoosia ja jotain chilikastiketta. Lisukkeeksi vaikka jäävuorisalaattia, kurkkua ja tomaattia. Nopea ja halpa setti. Jos haluaa vehnäsempää, niin käärii vaikka burritoiksi. Coopin täysjyvätortillalätyt on halpoja. Ne on vähän isompiakin, niin helpompi tehdä tasku.
- Anonyymi00007
Paistan kebablihat paistinpannulla ja tortillaan täytteeksi
- Anonyymi
Kebablastujen valmistus
Ainekset:
500 g naudan- tai lampaanlihaa
2 rkl oliiviöljyä
2 valkosipulinkynttä murskattuna
1 rkl oreganoa
1 rkl paprikajauhetta
Suolaa ja pippuria maun mukaan
Valmistusohjeet:
1. Marinointi:
Leikkaa liha ohueksi viipaleeksi tai suikaleiksi.
Sekoita oliiviöljy, murskattu valkosipuli, oregano, paprikajauhe, suola ja pippuri kulhossa.
Lisää liha marinadiin ja sekoita hyvin.
Anna marinoitua jääkaapissa vähintään 1-2 tuntia, mielellään yön yli.
2. Kypsentäminen:
Kuumenna grilli tai pannulla öljyä keskilämmölle.
Grillaa tai paista liha muutama minuutti kummaltakin puolelta, kunnes se on hyvin kypsää ja saanut kauniin paistopinnan.
Huomioi, että liha ei saa kypsyä liikaa, jotta se ei kuivu.
3. Tarjoilu:
Voit tarjota kebablastuja pitaleivän tai naan-leivän kanssa vihannesten, kuten tomaatin, kurkun ja salaattien kanssa.
Lisää myös kikherneitä tai tzatzikia makua antamaan.
Vinkki lihan leikkuuseen: pidä lihaa hetken aikaa pakastimessa. Hieman jähmeämpänä sitä on helpompi leikata. Jerky-lihoja tehdessä saatu oppi. - Anonyymi00005
Osta naudan jauhelihaa ja musta pippuria niin tee itse tulee paljon halvemmalla
- Anonyymi00006
Vieraan vallan agentit höylineen asialle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453