On käsittämätöntä, että Yleisradio ja luterilainen kirkko syyllistävät Israelia Gazan kaupungin raunioitumisesta ja palestiinalaisten hädästä.
Ongelman juurisyy on koko ajan ollut palestiinalaisten tekemä hyökkäys 7.10.2023 ja sen jälkeen kiivas sotiminen siviilirakennuksista sekä armeijan komentokeskusten sijoittaminen sairaaloiden alle. Kansainvälisen lain mukaan Israelilla on ollut täysi oikeus sotia palestiinalisten sosilaiden tukikohtia vastaan, jolloin Gaza on tuhoutunut maan tasalle.
Gazan siviilien kärsimyksestä kantaa vastuun Hamas ja se sotilaat. Palestiinalaiset kantavat vastuun kotiensa tuhoutumisesta, koska he sallivat sotilaidensa rakentaa tunneliverkoston heidän kotiensa alle.
Israelilla ei ole mitään velvollisuutta sietää jatkuvaa rakettisadetta. Se saa puolustaa omaa kansaansa asevoimin.
Israelia syytetään väärillä perusteilla
140
654
Vastaukset
- Anonyymi
Miten tämä antaa oikeuden israelille murhata viatotmia sivullisia?
Uskontoko teki sinusta ttuollaisen pahan ja murhan himoisen ihmisen?- Anonyymi
Israel ei ole murhannut vitattomia sivullisia, mutta Hamas on.
Gazan sodan sivulliset siviiliuhrit johtuvat siitä, että Hamas käyttää tietoisesti siviilejä sotilaidensa kilpinä käymällä sotaa siviilien rakennuksissa.
Sotatoimissa syntyneet sivulliset siviiliuhrit laitetaan kansainvälisen oikeuden mukaan Hamasin syyksi sen tekemän sotarikoksen johdosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gazan sodan sivulliset siviiliuhrit johtuvat siitä, että Hamas käyttää tietoisesti siviilejä sotilaidensa kilpinä käymällä sotaa siviilien rakennuksissa.
Sotatoimissa syntyneet sivulliset siviiliuhrit laitetaan kansainvälisen oikeuden mukaan Hamasin syyksi sen tekemän sotarikoksen johdosta."Israel ei ole murhannut vitattomia sivullisia"
Miksi valehtelet?
"Hamas käyttää tietoisesti siviilejä sotilaidensa kilpinä käymällä sotaa siviilien rakennuksissa. "
Ja tämä ei anna mitenkään oikeutta israelille murhata viatotmia sivullisia. Tätä kutsutaan sotarikokseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotatoimissa syntyneet sivulliset siviiliuhrit laitetaan kansainvälisen oikeuden mukaan Hamasin syyksi sen tekemän sotarikoksen johdosta.Et muuten vastannut kysymykseen siitä että uskontoko sinusta teki tuollaisen murahan himoisen joka haluaa tappaa naisia ja lapsia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Israel ei ole murhannut vitattomia sivullisia"
Miksi valehtelet?
"Hamas käyttää tietoisesti siviilejä sotilaidensa kilpinä käymällä sotaa siviilien rakennuksissa. "
Ja tämä ei anna mitenkään oikeutta israelille murhata viatotmia sivullisia. Tätä kutsutaan sotarikokseksi.Sodassa kuolee myös siviilejä. Siellä on sota ja silloin on voimassa sotalait. Siviilit tulee evakoida sota-alueelta pois, ja sitä ei ole Hamas tehnyt, vaikka Israel on ilmoittanut minne iskee ja kehoittanut siviilejä poistumaan siltä alueelta mihin iskee.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet?
Ja tämä ei anna mitenkään oikeutta israelille murhata viatotmia sivullisia. Tätä kutsutaan sotarikokseksi.Kuinka monta siviiliä suomalaiset tappoivat sata vuotta sitten, kun punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan ? Lahdessakin veri virtasi, kun valkoiset lahtasivat miehiä, naisia ja lapsia. Tarkastettiinko, olivatko naiset ja lapset varmasti viattomia ?
Kuinka monta siviiliä Neuvostoliitto tappoi, kun pommitti Suomea ? Kuinka monta siiviiliä Venäjä on tappanut Ukrainassa ?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodassa kuolee myös siviilejä. Siellä on sota ja silloin on voimassa sotalait. Siviilit tulee evakoida sota-alueelta pois, ja sitä ei ole Hamas tehnyt, vaikka Israel on ilmoittanut minne iskee ja kehoittanut siviilejä poistumaan siltä alueelta mihin iskee.
"Sodassa kuolee myös siviilejä. "
Ja tämä on sotarikos.
"vaikka Israel on ilmoittanut minne iskee ja kehoittanut siviilejä poistumaan siltä alueelta mihin iskee."
Tämä ei silti oikeuta israelia murhaamaan näitä siviilejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et muuten vastannut kysymykseen siitä että uskontoko sinusta teki tuollaisen murahan himoisen joka haluaa tappaa naisia ja lapsia?
”Trololololoo” vain sinulta tuttuun tapaan
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Kuinka monta siviiliä suomalaiset tappoivat sata vuotta sitten, kun punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan ? Lahdessakin veri virtasi, kun valkoiset lahtasivat miehiä, naisia ja lapsia. Tarkastettiinko, olivatko naiset ja lapset varmasti viattomia ?
Kuinka monta siviiliä Neuvostoliitto tappoi, kun pommitti Suomea ? Kuinka monta siiviiliä Venäjä on tappanut Ukrainassa ?Ja miten tämä liittyy israelin siviilien murhaamiseen? Vai tarkoitatko että jos joku tekee väärin, niin se antaa muille oikeuden tehdä väärin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet?
Ja tämä ei anna mitenkään oikeutta israelille murhata viatotmia sivullisia. Tätä kutsutaan sotarikokseksi.Valehtelet muiden valehtelusta, etkä välitä omasta valehtelustasi.
Et raukka edes muka tiedä mitä murhaaminen tarkoittaa. Murhaamiseksi ei voi kutsua sitä, että sivullisia kuolee väistämättä aina sodissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Trololololoo” vain sinulta tuttuun tapaan
Miksi et uskalla vastata kysymykseen siitä miksi sinusta tuli noin paha ihminen? Ja mitä luulet saavuttavasi tuolla typerällä valethelulla ja herjaamisella? Menolipun helvettiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet muiden valehtelusta, etkä välitä omasta valehtelustasi.
Et raukka edes muka tiedä mitä murhaaminen tarkoittaa. Murhaamiseksi ei voi kutsua sitä, että sivullisia kuolee väistämättä aina sodissa."Murhaamiseksi ei voi kutsua sitä, että sivullisia kuolee väistämättä aina sodissa."
Kyllä voidaan, koska israel selvästi on suunnitellut nämä murhaamiset. Ja tuota muuten kutsutaan sotarikokseksi. Tietäisit tämän jos olisit käynyt armeijan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Murhaamiseksi ei voi kutsua sitä, että sivullisia kuolee väistämättä aina sodissa."
Kyllä voidaan, koska israel selvästi on suunnitellut nämä murhaamiset. Ja tuota muuten kutsutaan sotarikokseksi. Tietäisit tämän jos olisit käynyt armeijan.Israel ei ole tehnyt sotarikoksia, mutta Hamas on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel ei ole tehnyt sotarikoksia, mutta Hamas on.
Kyllä on tehnyt murhaamalla viattomia ihmisiä. Uskoko sinusta tekee noin sokean?
Anonyymi kirjoitti:
Ja miten tämä liittyy israelin siviilien murhaamiseen? Vai tarkoitatko että jos joku tekee väärin, niin se antaa muille oikeuden tehdä väärin?
Miksi me emme huomioi Venäjän tekemiä vääryyksiä, vain Israel tekee väärin. Venäjä saa mielestämme tappaa ukrainalaisia siviilejä niin paljon kuin haluaa ja me vain hymistelemme siitä ja siunaamme kaikki Venäjän teot. Putinihan saa mielestämme tehdä, mitä hän vain haluaa.
Kyllä Ukrainakin lähettää pommeja ja me hyväksymme sen, kun venäläisiä naisia ja lapsia kuolee. Me olemme tässä kaksinaamaisia, kun hyväksymme toisen teot ja toisen tekoja emme.
Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan ja Ukrainalla on oikeus puolustaa kansaansa. Samoin Israelilla on oikeus puolustaa kansaansa sitä väkivaltaa vastaan, mitä hamas aiheuttaa. Joka päivä Israeliin ammutaan pommeja tai raketteja. Pitäisikö juutalaisten vain antautua ja antaa palestiinalaisten tappaa heidät.
Hamas valehtelee paljon. Kun he kertovat nälästä, josta palestiinalaiset kärsivät, mutta sitten katsoo niitä naisia ja miehiä, useat ovat siellä ylipainoisia. Suomessa niin lihavat haukuttaisiin läskiksi. Tänäänkin katsoin kuvaa, missä oli naisia, he todella näyttivät siltä, että olivat saanaat tarpeeksi ruokaa. Ylipainoisia olivat.
En usko siviiliuhrien lukumäärään. Tiedän, että uhreja tulee, mutta ne lukumäärät ovat liioiteltuja.
Jos Venäjä hyökkää Suomeen, puolustammeko me itseämme, vai antaudummeko me ja alamme kuulua suureen Venäjään ja tanssia Putinin käskyjen mukaan.
Jos minä lyön jotain kovaa, että häneen sattuu ja tämä lyö minua. Kumpi on syyllinen ? Minä olen syyllinen, koska minä löin ensin. Tämä on minun oikeustajuni.
Juutalaiset eivät ole virheettömiä, he tekevät virheitä, niin kuin me kaikki. Emme me ole kukaan virheettömiä.
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin minä.Anonyymi kirjoitti:
Ja miten tämä liittyy israelin siviilien murhaamiseen? Vai tarkoitatko että jos joku tekee väärin, niin se antaa muille oikeuden tehdä väärin?
Miksi me emme huomioi Venäjän tekemiä vääryyksiä, vain Israel tekee väärin. Venäjä saa mielestämme tappaa ukrainalaisia siviilejä niin paljon kuin haluaa ja me vain hymistelemme siitä ja siunaamme kaikki Venäjän teot. Putinihan saa mielestämme tehdä, mitä hän vain haluaa.
Kyllä Ukrainakin lähettää pommeja ja me hyväksymme sen, kun venäläisiä naisia ja lapsia kuolee. Me olemme tässä kaksinaamaisia, kun hyväksymme toisen teot ja toisen tekoja emme.
Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan ja Ukrainalla on oikeus puolustaa kansaansa. Samoin Israelilla on oikeus puolustaa kansaansa sitä väkivaltaa vastaan, mitä hamas aiheuttaa. Joka päivä Israeliin ammutaan pommeja tai raketteja. Pitäisikö juutalaisten vain antautua ja antaa palestiinalaisten tappaa heidät.
Hamas valehtelee paljon. Kun he kertovat nälästä, josta palestiinalaiset kärsivät, mutta sitten katsoo niitä naisia ja miehiä, useat ovat siellä ylipainoisia. Suomessa niin lihavat haukuttaisiin läskiksi. Tänäänkin katsoin kuvaa, missä oli naisia, he todella näyttivät siltä, että olivat saanaat tarpeeksi ruokaa. Ylipainoisia olivat.
En usko siviiliuhrien lukumäärään. Tiedän, että uhreja tulee, mutta ne lukumäärät ovat liioiteltuja.
Jos Venäjä hyökkää Suomeen, puolustammeko me itseämme, vai antaudummeko me ja alamme kuulua suureen Venäjään ja tanssia Putinin käskyjen mukaan.
Jos minä lyön jotain kovaa, että häneen sattuu ja tämä lyö minua. Kumpi on syyllinen ? Minä olen syyllinen, koska minä löin ensin. Tämä on minun oikeustajuni.
Juutalaiset eivät ole virheettömiä, he tekevät virheitä, niin kuin me kaikki. Emme me ole kukaan virheettömiä.
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin minä.Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin itse.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotatoimissa syntyneet sivulliset siviiliuhrit laitetaan kansainvälisen oikeuden mukaan Hamasin syyksi sen tekemän sotarikoksen johdosta."Gazan sodan sivulliset siviiliuhrit johtuvat siitä, että Hamas käyttää tietoisesti siviilejä sotilaidensa kilpinä käymällä sotaa siviilien rakennuksissa."
Israel on muistamani mukaan käyttänyt tuota vakioselitystään ainakin 1980-luvulta lähtien. Siksi se on menettänyt vähäisenkin uskottavuutensa.
Pitää tunnustaa tosiasia: Israelin sotilaat tappavat palestiinalaisia siviilejä paljon, tarkoituksellisesti ja mielellään. Tätä on jatkunut pitkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotatoimissa syntyneet sivulliset siviiliuhrit laitetaan kansainvälisen oikeuden mukaan Hamasin syyksi sen tekemän sotarikoksen johdosta."Gazan sodan sivulliset siviiliuhrit johtuvat siitä, että Hamas käyttää tietoisesti siviilejä sotilaidensa kilpinä käymällä sotaa siviilien rakennuksissa."
Israel on muistamani mukaan käyttänyt tuota vakioselitystään ainakin 1980-luvulta lähtien. Siksi se on menettänyt vähäisenkin uskottavuutensa.
Pitää tunnustaa tosiasia: Israelin sotilaat tappavat palestiinalaisia siviilejä paljon, tarkoituksellisesti ja mielellään. Tätä on jatkunut pitkään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sodassa kuolee myös siviilejä. Siellä on sota ja silloin on voimassa sotalait. Siviilit tulee evakoida sota-alueelta pois, ja sitä ei ole Hamas tehnyt, vaikka Israel on ilmoittanut minne iskee ja kehoittanut siviilejä poistumaan siltä alueelta mihin iskee.
Kyllä sodassa on aina siviilejä kuollut, mutta Israelin ja palestiinalaisten välisissä kahinoissa on siviilien osuus mahottoman suuri. Siellähän ei vallitse mikään kansaivälinen oikeus, vaan vahvemman oikeus, eikä epäselvää ole, kumpi on vahvempi. Yksi juurisyy on muuten se ´, kun joku mainitse sen juurisyyn, että Amerikan juutalainen raha rahoittaa sikäläisiä vaalikamppanjoita ja varmistaa sen, että USA tukee Israelia aina. Jos Amerikan presidentti kääntäisi kelkkansa, niin Israelin tarina olisi lopussa, Siinä sitä on juurisyytä tarpeeksi.
- Anonyymi
Niin, pitäisikin syyttää kymmenien vuosien ajan jatkuneista sortotoimista, maailmanlaajuisesta terrorismista ja ihmiskaappauksista ja murhista. Sitä kaikkea Israel on tehnyt koko olemassaolonsa ajan. Olisi jo aika lopettaa koko Israelin valtio.
- Anonyymi
Kyllä olisi ja sitä kohti mennään.
- Anonyymi
Onko Hitlerin kannattajia vielä noin paljon?
- Anonyymi
Israel on Lähi-idän ainoa demokratia ja oikeusvaltio. Israelissa kunnoitetaan ihmisoikeuksia, mutta Palestiinassa ei niin tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel on Lähi-idän ainoa demokratia ja oikeusvaltio. Israelissa kunnoitetaan ihmisoikeuksia, mutta Palestiinassa ei niin tehdä.
"Israelissa kunnoitetaan ihmisoikeuksia, mutta Palestiinassa ei niin tehdä."
Aika huono vitsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Israelissa kunnoitetaan ihmisoikeuksia, mutta Palestiinassa ei niin tehdä."
Aika huono vitsi.Meneppäs testaamaan sitä vaikka Gazaan ja sano, että olet homo!
Sinut heitetään katolta, kuten on tehty monelle homolle. Iranissa heidät hirtetään.
Siitä on vitsit kaukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meneppäs testaamaan sitä vaikka Gazaan ja sano, että olet homo!
Sinut heitetään katolta, kuten on tehty monelle homolle. Iranissa heidät hirtetään.
Siitä on vitsit kaukana.Miten tämä liittyy siihen että israel muka kunnioittaa ihmisoikeuksia murhaamalla viattomia ihmisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä liittyy siihen että israel muka kunnioittaa ihmisoikeuksia murhaamalla viattomia ihmisiä?
Tarkoitatko, että nuo terroristit ovat viattomia?
No, Iranin ajatollah keksi siihen hyvä selityksen. Koska juutalaiset ovat sikoja ja apinoita, ei heidän tappamisensa ole ihmisten tappamista.
Tuo selitys kelpaa länsimediallekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko, että nuo terroristit ovat viattomia?
No, Iranin ajatollah keksi siihen hyvä selityksen. Koska juutalaiset ovat sikoja ja apinoita, ei heidän tappamisensa ole ihmisten tappamista.
Tuo selitys kelpaa länsimediallekin.En tarkoita.
Vaan puhun nyt näistä israelin sotarikoksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä liittyy siihen että israel muka kunnioittaa ihmisoikeuksia murhaamalla viattomia ihmisiä?
Israel ei ole murhannut viattomia siviilejä, mutta Hamas on sitä tehnyt paljonkin. Mitä tulee sodan sivullisiin uhreihin, siitä kantaa vastuun Hamas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel ei ole murhannut viattomia siviilejä, mutta Hamas on sitä tehnyt paljonkin. Mitä tulee sodan sivullisiin uhreihin, siitä kantaa vastuun Hamas.
"Israel ei ole murhannut viattomia siviilejä,"
Miksi suljet silmäsi todellisuudelta? Anonyymi kirjoitti:
Onko maailmassa viattomia ihmisiä ? En usko. Oletko sinä mielestäsi viaton ? Oletko koskaan tehnyt mitään väärin ? Oletko ajatellut vääriä ajatuksia ? Oletko haukkunut koskaan ketään ? Oletko todella viaton, silloin olet ainoa viaton tässä maailmassa.
Anonyymi kirjoitti:
Onko maailmassa viattomia ihmisiä ? En usko. Oletko sinä mielestäsi viaton ? Oletko koskaan tehnyt mitään väärin ? Oletko ajatellut vääriä ajatuksia ? Oletko haukkunut koskaan ketään ? Oletko todella viaton, silloin olet ainoa viaton tässä maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Hitlerin kannattajia vielä noin paljon?
Netanjahu pääsee kunniapaikalle historian kirjoihin Hitlerin rinnalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netanjahu pääsee kunniapaikalle historian kirjoihin Hitlerin rinnalle.
Valehtelet kuin natsi
- Anonyymi
Totta perusteista - kuuluuhan meidän tietenkin katsoa sormien läpi jo aikaisemminkin heidän holokaustilla - sana tulee VT:sta ja tarkoittaa kokonaan poltettua uhrilahjaa juutalaisten uhrikulttijumalalle - 6 miljoonan uhrin lahjoitus palestiinalaisten maiden saamiseksi jumalavalheella Israelin Jumalasta - eihän 2 miljoonaa palestiinalaista ole tuosta nyt kuin vain kolmasosa.
- Anonyymi
Israelin maat eivät kuulu palestiinalaisille.
Israel on asunut siinä maassa jo 3500 vuotta sitten. Israelin kansan ajoi maasta pois Rooma ja nyt maat palautetaan sen alkuperäisellä omistajalla Israelin kansalle.
1800-luvun lopulla Israelissa asui vain 300 000 arabia, koska maa oli autiota joutomaata. Israelilaiset alkoivat muuttaa maahan ja tekemään joutomaista hedelmällisiä peltomaita. Talouskasvu houkutteli myös palestiinalaisia maahanmuuttajia tekemään työtä juutalaisten omitamille maatiloille, minkä takia palestiinalaisten väkiluku moninkertaistui.
Israelin ja Palestiinan konflikti lähti siitä, että maahan tuli paljon juutalaisia, mutta palestiinalaiset olisivat halunneet ottaa juutalaisilta kaikki pois. Se ei onnistunut, joten palestiinalaiset menettivät aina aloittamissaan sodissa asemiaan. Gaza on tästä esimerkki, miten palestiinalaisten sotiminen aiheutti heille itselleen vahinkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel on asunut siinä maassa jo 3500 vuotta sitten. Israelin kansan ajoi maasta pois Rooma ja nyt maat palautetaan sen alkuperäisellä omistajalla Israelin kansalle.
1800-luvun lopulla Israelissa asui vain 300 000 arabia, koska maa oli autiota joutomaata. Israelilaiset alkoivat muuttaa maahan ja tekemään joutomaista hedelmällisiä peltomaita. Talouskasvu houkutteli myös palestiinalaisia maahanmuuttajia tekemään työtä juutalaisten omitamille maatiloille, minkä takia palestiinalaisten väkiluku moninkertaistui.
Israelin ja Palestiinan konflikti lähti siitä, että maahan tuli paljon juutalaisia, mutta palestiinalaiset olisivat halunneet ottaa juutalaisilta kaikki pois. Se ei onnistunut, joten palestiinalaiset menettivät aina aloittamissaan sodissa asemiaan. Gaza on tästä esimerkki, miten palestiinalaisten sotiminen aiheutti heille itselleen vahinkoa.Kysymys 1: Jos kansa on joskus asunut tietyllä alueella tuhansia vuosia sitten, se voi vaatia sen takaisin sillä perusteella?
Kysymys 2: Voisivatko vaikkapa romanit vaatia Intiaa itselleen? Vai koskeeko tämä vain juutalaisia tämä maiden takaisinsaaminen?
Kysymys 3: Koska palestiinalaiset ovat myös asuneet alueellaan yhtä kauan heidät haluttaisiin nyt ajaa pois, niin voivatko he myöhemmin vaatia aluetta takaisin itselleen samalla perusteella kuin juutalaiset ?
Kysymys 4: Jos toinen kansa osaa paremmin hoitaa maita kuin siellä asuvat, niin heillä on oikeus ottaa maat itselleen?
Kysymys 5: Jos YK katsoo, että valtiota nimeltä Suomi ei ole ollut ennen vuotta 1917, niin voidaanko päättää, että Venäjällä on oikeus miehittää Suomi ja/tai perustaa sinne siirtokuntia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys 1: Jos kansa on joskus asunut tietyllä alueella tuhansia vuosia sitten, se voi vaatia sen takaisin sillä perusteella?
Kysymys 2: Voisivatko vaikkapa romanit vaatia Intiaa itselleen? Vai koskeeko tämä vain juutalaisia tämä maiden takaisinsaaminen?
Kysymys 3: Koska palestiinalaiset ovat myös asuneet alueellaan yhtä kauan heidät haluttaisiin nyt ajaa pois, niin voivatko he myöhemmin vaatia aluetta takaisin itselleen samalla perusteella kuin juutalaiset ?
Kysymys 4: Jos toinen kansa osaa paremmin hoitaa maita kuin siellä asuvat, niin heillä on oikeus ottaa maat itselleen?
Kysymys 5: Jos YK katsoo, että valtiota nimeltä Suomi ei ole ollut ennen vuotta 1917, niin voidaanko päättää, että Venäjällä on oikeus miehittää Suomi ja/tai perustaa sinne siirtokuntia?Mitä tulee valtioiden rajoihin ja kansojen omistusoikeuteen maahansa, niin tämä on aina ollut kuuma peruna ja monien kiistojen aihe. YK ei ole sellainen maailmanhallitus, joka voi piirrellä aluerajoja maastoon, kuten tahtoo.
Kansallisvaltioiden oikeusjärjestelmä ja aluerajat määräytyvät niin sanotun luonnonoikeuden mukaan. Maa kuuluu sille valtiolle, joka pitää sitä hallussaan. Jos Palestiina menettää maata Israelille, niin hallitaoikeus vaihtuu, vaikka YK kuinka valittaisi asiaa. YK ei ole maailman poliisi eikä tuomioistuin, joten YK ei asiaa päätä.
Raamatussa kerrotaan, miten Jumala antoi Abrahamin jälkeläisille Israelin maan perintöomaisuudeksi. Jos tämän maailman Luoja antaa jollekin maata, niin se on silloin täysin pätevä peruste maan omistamiseen.
Jos joku ateisti ei tätä periaatetta hyväksy, niin hänelle asia tehdään selväksi vaikka voimankäytöllä. Israel pitää nykyään maansa hallussa sotilasvoimalla, joka on naapureihin nähden täysin ylivoimainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tulee valtioiden rajoihin ja kansojen omistusoikeuteen maahansa, niin tämä on aina ollut kuuma peruna ja monien kiistojen aihe. YK ei ole sellainen maailmanhallitus, joka voi piirrellä aluerajoja maastoon, kuten tahtoo.
Kansallisvaltioiden oikeusjärjestelmä ja aluerajat määräytyvät niin sanotun luonnonoikeuden mukaan. Maa kuuluu sille valtiolle, joka pitää sitä hallussaan. Jos Palestiina menettää maata Israelille, niin hallitaoikeus vaihtuu, vaikka YK kuinka valittaisi asiaa. YK ei ole maailman poliisi eikä tuomioistuin, joten YK ei asiaa päätä.
Raamatussa kerrotaan, miten Jumala antoi Abrahamin jälkeläisille Israelin maan perintöomaisuudeksi. Jos tämän maailman Luoja antaa jollekin maata, niin se on silloin täysin pätevä peruste maan omistamiseen.
Jos joku ateisti ei tätä periaatetta hyväksy, niin hänelle asia tehdään selväksi vaikka voimankäytöllä. Israel pitää nykyään maansa hallussa sotilasvoimalla, joka on naapureihin nähden täysin ylivoimainen."Kansallisvaltioiden oikeusjärjestelmä ja aluerajat määräytyvät niin sanotun luonnonoikeuden mukaan. Maa kuuluu sille valtiolle, joka pitää sitä hallussaan."
Ensinnäkin, kiitos, että edes yritit vastata. Laajennan tuota vastaustasi hieman.
Luonnonoikeus tarkoittaa yksinkertaistettuna sitä ajatusta, että ihmisen tekemien lakien yläpuolella on olemassa ylempi, universaali ja muuttumaton oikeus. Se ei ole sama kuin vahvemman oikeus, johon tuo lainauksesi loppuosa viittaa.
"Jos tämän maailman Luoja antaa jollekin maata, niin se on silloin täysin pätevä peruste maan omistamiseen."
Tuo on se yleisin kristittyjen ja juutalaisten sionistien näkemys, joka pohjautuu Raamatun/Tooran teksteihin ja konservatiiviseen teologiseen tulkintaan. Tämän näkemyksen mukaan Jumala, maan luojana, on samalla maan perimmäinen omistaja, ja hänen päätöksensä antaa maa tietylle kansalle tekee tästä omistusoikeudesta ehdottoman ja on kaikkien ihmisen lakien yläpuolella. Heuskovat, että jos itse maailman Luoja on antanut luomanasa maan jollekin, se muodostaa korkeimman ja kiistattoman oikeuden maan omistamiselle.
Jos Jumala todella antaa maan, se olisi -kuten sanoit- perimmäinen luonnonoikeudellinen peruste. Ihmisen luomat lait ja kansainväliset oikeudet eivät tosin tunnusta jumalallisia lahjoituksia valtioiden rajojen tai omistusoikeuksien ensisijaisena perustana.
Syykin on selvä. Peruste on pätevä vain ja ainoastaan yhden uskonnon tai uskonnollisen tulkinnan sisällä. Siihen uskovat vain ne, jotka kuuluvat siihen uskontoon ja jakavat samankaltaisen tulkinnan pyhistä teksteistä.
"Jos joku ateisti ei tätä periaatetta hyväksy, niin hänelle asia tehdään selväksi vaikka voimankäytöllä. "
Kyse on pohjimmiltaan vähemmistön tyranniasta. Yhden vähemmistöryhmän näkemys on ainoa oikea ja kaikkien tulisi alistua siihen, vaikka sitten voimankäytöllä, kuten esität.
Toiseksi, jotta periaatteesi olisi hyväksyttävissä, ihmisen tulisi jakaa sama usko ja sama tulkinta kuin sinulla on. Hänen tulisi uskoa kristilliseen Jumalaan samalla tavoin kuin sinä uskot.
Kristinuskossa usko on kuitenkin ehdottomasti vapaaehtoista. Se on kristillisen uskon keskeinen periaate, joka korostaa henkilökohtaista päätöstä ja vapaata tahtoa.
Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä, mutta tämä kutsu ei pakota ketään. Ihmisellä on vapaa tahto vastata kutsuun myöntävästi tai kieltäytyä siitä. Usko ei ole jotain, mihin voi pakottaa itseä tai toista. Kuitenkin sinun käsityksesi mukaan pakottaminen on Jumalan tahdon noudattamista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kansallisvaltioiden oikeusjärjestelmä ja aluerajat määräytyvät niin sanotun luonnonoikeuden mukaan. Maa kuuluu sille valtiolle, joka pitää sitä hallussaan."
Ensinnäkin, kiitos, että edes yritit vastata. Laajennan tuota vastaustasi hieman.
Luonnonoikeus tarkoittaa yksinkertaistettuna sitä ajatusta, että ihmisen tekemien lakien yläpuolella on olemassa ylempi, universaali ja muuttumaton oikeus. Se ei ole sama kuin vahvemman oikeus, johon tuo lainauksesi loppuosa viittaa.
"Jos tämän maailman Luoja antaa jollekin maata, niin se on silloin täysin pätevä peruste maan omistamiseen."
Tuo on se yleisin kristittyjen ja juutalaisten sionistien näkemys, joka pohjautuu Raamatun/Tooran teksteihin ja konservatiiviseen teologiseen tulkintaan. Tämän näkemyksen mukaan Jumala, maan luojana, on samalla maan perimmäinen omistaja, ja hänen päätöksensä antaa maa tietylle kansalle tekee tästä omistusoikeudesta ehdottoman ja on kaikkien ihmisen lakien yläpuolella. Heuskovat, että jos itse maailman Luoja on antanut luomanasa maan jollekin, se muodostaa korkeimman ja kiistattoman oikeuden maan omistamiselle.
Jos Jumala todella antaa maan, se olisi -kuten sanoit- perimmäinen luonnonoikeudellinen peruste. Ihmisen luomat lait ja kansainväliset oikeudet eivät tosin tunnusta jumalallisia lahjoituksia valtioiden rajojen tai omistusoikeuksien ensisijaisena perustana.
Syykin on selvä. Peruste on pätevä vain ja ainoastaan yhden uskonnon tai uskonnollisen tulkinnan sisällä. Siihen uskovat vain ne, jotka kuuluvat siihen uskontoon ja jakavat samankaltaisen tulkinnan pyhistä teksteistä.
"Jos joku ateisti ei tätä periaatetta hyväksy, niin hänelle asia tehdään selväksi vaikka voimankäytöllä. "
Kyse on pohjimmiltaan vähemmistön tyranniasta. Yhden vähemmistöryhmän näkemys on ainoa oikea ja kaikkien tulisi alistua siihen, vaikka sitten voimankäytöllä, kuten esität.
Toiseksi, jotta periaatteesi olisi hyväksyttävissä, ihmisen tulisi jakaa sama usko ja sama tulkinta kuin sinulla on. Hänen tulisi uskoa kristilliseen Jumalaan samalla tavoin kuin sinä uskot.
Kristinuskossa usko on kuitenkin ehdottomasti vapaaehtoista. Se on kristillisen uskon keskeinen periaate, joka korostaa henkilökohtaista päätöstä ja vapaata tahtoa.
Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä, mutta tämä kutsu ei pakota ketään. Ihmisellä on vapaa tahto vastata kutsuun myöntävästi tai kieltäytyä siitä. Usko ei ole jotain, mihin voi pakottaa itseä tai toista. Kuitenkin sinun käsityksesi mukaan pakottaminen on Jumalan tahdon noudattamista?"Luonnonoikeus tarkoittaa yksinkertaistettuna sitä ajatusta, että ihmisen tekemien lakien yläpuolella on olemassa ylempi, universaali ja muuttumaton oikeus. Se ei ole sama kuin vahvemman oikeus, johon tuo lainauksesi loppuosa viittaa."
Sinä et tunne oikeustiedettä.
Luonnonoikeuden keskeinen periaate on, että kansa luovuttaa vallan vahvimmalle, joka pitää yllä turvallisuutta ja kansa maksaa siitä hallitsijalle veroja. Luonnonoikeus saa nimensä siitä, että esivalta muodostuu luonnollisten olosuhteiden mukaan, kuten tässä tapauksessa tekee myös valtion rajat. Luonnonoikeudessa on keskeisessä osassa ne, jotka ovat alueellaan vahvimmat, jotka yleensä ovat valtion poliisi ja armeija.
Nykyään näkee sellaista, että joku vihervasemmistolainen aktivisti yrittää laajentaa luonnonoikeutta käsittämään joihinkin vasemmistolle tärkeisiin yleismaalimallisiin periaatteisiin, jolloin päädytään usein Ranskan vallankumouksen ideologiaan, mutta se ei ole mikään luonnonoikeus, joka syntyy luonnostaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luonnonoikeus tarkoittaa yksinkertaistettuna sitä ajatusta, että ihmisen tekemien lakien yläpuolella on olemassa ylempi, universaali ja muuttumaton oikeus. Se ei ole sama kuin vahvemman oikeus, johon tuo lainauksesi loppuosa viittaa."
Sinä et tunne oikeustiedettä.
Luonnonoikeuden keskeinen periaate on, että kansa luovuttaa vallan vahvimmalle, joka pitää yllä turvallisuutta ja kansa maksaa siitä hallitsijalle veroja. Luonnonoikeus saa nimensä siitä, että esivalta muodostuu luonnollisten olosuhteiden mukaan, kuten tässä tapauksessa tekee myös valtion rajat. Luonnonoikeudessa on keskeisessä osassa ne, jotka ovat alueellaan vahvimmat, jotka yleensä ovat valtion poliisi ja armeija.
Nykyään näkee sellaista, että joku vihervasemmistolainen aktivisti yrittää laajentaa luonnonoikeutta käsittämään joihinkin vasemmistolle tärkeisiin yleismaalimallisiin periaatteisiin, jolloin päädytään usein Ranskan vallankumouksen ideologiaan, mutta se ei ole mikään luonnonoikeus, joka syntyy luonnostaan.Olen opiskellut oikeustiedettä ammattini vuoksi. Voit kokeilla alkuun vaikkapa googlata sanalla luonnonoikeus ja katsoa mitä saat vastaukseksi. Jatketaan sitten keskustelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen opiskellut oikeustiedettä ammattini vuoksi. Voit kokeilla alkuun vaikkapa googlata sanalla luonnonoikeus ja katsoa mitä saat vastaukseksi. Jatketaan sitten keskustelua.
Sinä et ole opiskellut oikeustiedettä, koska et tunne oikeustieteen perusteisiin kuuluvan luonnonoikeuden käsitteen alkuperäistä merkitystä. Asia opetetaan nykyään myös poliisikorkeakoulussa oppilaille.
Minä olen kyllä lukenut mm. Wikipedian artikkelin ko. asiasta ja huomasin siitä sen, mistä mainitsinkin, että joku vihervasemmistolainen aktivisti on siinä artikkelissa laajentanut luonnonoikeuden käsitteen vasemmistolaiseksi ideologiaksi, mitä luonnonoikeus ei alun perin ole tarkoittanut.
Luonnonoikeus on käsite, joka selittää, miten yhteiskunnan hallintojärjestelmä syntyy. Kansa luovuttaa vahvimmalle taholle oikeuden pitää järjestystä ja turvallisuutta, mistä se maksaa veroja hallitsijalle. Maa kuuluu sille valtiolle, joka pitää sitä hallussaan. Tämä on luonnonoikeutta.
Nykyisessä maailmanjärjestyksessä ei ole olemassa kansallisvaltioiden yläpuolisista oikeusjärjestelmää, mutta äärivasemmistolaiset ovat sellaisesta universaalista mallista unelmoineet. Maita ei sido äärivasemmistolaisten ihanne jostain Ranskan vallankumouksen arvoista. Kansallisvaltiot päättävät laeistaan itse ja lait ovat voimassa siellä, missä valtio pitää maata hallussaan. YK ei ole mikään maailmanhallitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ole opiskellut oikeustiedettä, koska et tunne oikeustieteen perusteisiin kuuluvan luonnonoikeuden käsitteen alkuperäistä merkitystä. Asia opetetaan nykyään myös poliisikorkeakoulussa oppilaille.
Minä olen kyllä lukenut mm. Wikipedian artikkelin ko. asiasta ja huomasin siitä sen, mistä mainitsinkin, että joku vihervasemmistolainen aktivisti on siinä artikkelissa laajentanut luonnonoikeuden käsitteen vasemmistolaiseksi ideologiaksi, mitä luonnonoikeus ei alun perin ole tarkoittanut.
Luonnonoikeus on käsite, joka selittää, miten yhteiskunnan hallintojärjestelmä syntyy. Kansa luovuttaa vahvimmalle taholle oikeuden pitää järjestystä ja turvallisuutta, mistä se maksaa veroja hallitsijalle. Maa kuuluu sille valtiolle, joka pitää sitä hallussaan. Tämä on luonnonoikeutta.
Nykyisessä maailmanjärjestyksessä ei ole olemassa kansallisvaltioiden yläpuolisista oikeusjärjestelmää, mutta äärivasemmistolaiset ovat sellaisesta universaalista mallista unelmoineet. Maita ei sido äärivasemmistolaisten ihanne jostain Ranskan vallankumouksen arvoista. Kansallisvaltiot päättävät laeistaan itse ja lait ovat voimassa siellä, missä valtio pitää maata hallussaan. YK ei ole mikään maailmanhallitus.Hyvä on. Sitten voit varmaankin antaa minulle pari oikeustieteellistä linkkiä, niin voin korjata käsitykseni vastaamaan nykytietämystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin ja Palestiinan konflikti lähti siitä, että maahan tuli paljon juutalaisia, mutta palestiinalaiset olisivat halunneet ottaa juutalaisilta kaikki pois. Se ei onnistunut, joten palestiinalaiset menettivät aina aloittamissaan sodissa asemiaan. Gaza on tästä esimerkki, miten palestiinalaisten sotiminen aiheutti heille itselleen vahinkoa.Ei ole olemassa mitään Israelin maita. Tuota Mooses paskaa on syötetty kyllästymiseen asti.
- Anonyymi
Palet pakeni Israelista jo 1,5 vuotta sitten. Silloin hyökkäys päättyi.
Tämä tuho on tehty sen jälkeen, heidän maassaan.- Anonyymi
"Kysymys 1: Jos kansa on joskus asunut tietyllä alueella tuhansia vuosia sitten, se voi vaatia sen takaisin sillä perusteella?"
Palestiina oli Turkille kuuluvaa aluetta aina vuoteen 1917, jolloin Britit valtasivat sen.
Britania perusti Jerusalemiin konsulaatin jo v 1850 ja suoritti siellä väestölaskennan. Sen tuloksena oli, että Jerusalemissa asui n 16000 ihmistä, joista juutalaisia oli 8000, arabeja 5000 ja kristittyjä ja muita uskontoja 3000.
Joten puheet siitä, että Jerusalem olisi islamin ikuinen kaupunki, on VALETTA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kysymys 1: Jos kansa on joskus asunut tietyllä alueella tuhansia vuosia sitten, se voi vaatia sen takaisin sillä perusteella?"
Palestiina oli Turkille kuuluvaa aluetta aina vuoteen 1917, jolloin Britit valtasivat sen.
Britania perusti Jerusalemiin konsulaatin jo v 1850 ja suoritti siellä väestölaskennan. Sen tuloksena oli, että Jerusalemissa asui n 16000 ihmistä, joista juutalaisia oli 8000, arabeja 5000 ja kristittyjä ja muita uskontoja 3000.
Joten puheet siitä, että Jerusalem olisi islamin ikuinen kaupunki, on VALETTA!Vastaisitko kysymykseen, kiitos?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaisitko kysymykseen, kiitos?
Kyllä. Kysymyksesi osoittaa, että et tunne alueen historiaa.
Siellä on AINA asunut juutalaisia, joskus enemmän ja joskus vähemmän, koska heitä on KARKOITETTU alueelta useita kertoja historian kuluessa.
Jeesuksen aikaan alueella asui yksinomaa juutalaisia ja samarialaisia, mutta kun keisari Hadrianus karkoitti Israelista lähes kaikki juutalaiset,v 135 jKr alkoi sinne muuttaa naapurimaista ihmisiä jotka valtasivat juutalaiset kodit.
Palestiinalaiset, eli muslimit tulvat alueelle vasta 600-luvulla, kun islam valloitti maita. Palestiinalaiset sopisivat aivan hyvin asumaan siellä, jos osaisivat pysyä rauhallisina, kuten Jordaniassa asuvat palestiinalaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on AINA asunut juutalaisia, joskus enemmän ja joskus vähemmän, koska heitä on KARKOITETTU alueelta useita kertoja historian kuluessa.
Jeesuksen aikaan alueella asui yksinomaa juutalaisia ja samarialaisia, mutta kun keisari Hadrianus karkoitti Israelista lähes kaikki juutalaiset,v 135 jKr alkoi sinne muuttaa naapurimaista ihmisiä jotka valtasivat juutalaiset kodit.
Palestiinalaiset, eli muslimit tulvat alueelle vasta 600-luvulla, kun islam valloitti maita. Palestiinalaiset sopisivat aivan hyvin asumaan siellä, jos osaisivat pysyä rauhallisina, kuten Jordaniassa asuvat palestiinalaiset.Et edelleenkään vastaa kysymykseen? En kysy historiaa, kysyn oikeuden perusteluja. Voisitko ystävällisesti vastata kysymykseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palestiinalaiset, eli muslimit tulvat alueelle vasta 600-luvulla, kun islam valloitti maita. Palestiinalaiset sopisivat aivan hyvin asumaan siellä, jos osaisivat pysyä rauhallisina, kuten Jordaniassa asuvat palestiinalaiset.Mutta jos puhutaan historiasta, on mentävä ajassa niin kauas kuin mistä mitään tietoa on olemassa. Juutalaisuus on hyvin lyhyt uskontosuunta kuten koko kristillinen uskonto, nykyiset uskonnoiksi miellettävät uskonnot ovat kaikki nuoria.
Israelin alueella asui esim. noin 3000 vuotta sitten lähinnä arabeja eikä se tarkoita uskontoa vaan sitä mitä ryhmää ihmiset olivat ja käsite arabikin on monien eri ryhmittymien, heimojen jne. jne. yhdistelmä. Israelin alue ei mitenkään ole juutalaisten, heitä ei siellä ollut ja sittemmin he olivat pitkään pieni vähemmistö... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos puhutaan historiasta, on mentävä ajassa niin kauas kuin mistä mitään tietoa on olemassa. Juutalaisuus on hyvin lyhyt uskontosuunta kuten koko kristillinen uskonto, nykyiset uskonnoiksi miellettävät uskonnot ovat kaikki nuoria.
Israelin alueella asui esim. noin 3000 vuotta sitten lähinnä arabeja eikä se tarkoita uskontoa vaan sitä mitä ryhmää ihmiset olivat ja käsite arabikin on monien eri ryhmittymien, heimojen jne. jne. yhdistelmä. Israelin alue ei mitenkään ole juutalaisten, heitä ei siellä ollut ja sittemmin he olivat pitkään pieni vähemmistö...Kannattaisi tutustua historiaan ennenkuin tekee typeriä kysymyksiä. Tuokaan ei pidä paikkaansa:
"Israelin alueella asui esim. noin 3000 vuotta sitten lähinnä arabeja".
Juutalaiset valloittivat tuon maan n 4000 vuotta sitten Joosuan johdolla. Silloisista kansoista ei ole enää jäljellä ketään,( jebusilaiset, amorilaiset, ammonilaiset, kanaanilaiset , mooabilaiset ym).
Arabit tulivat alueelle paljon myöhemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi tutustua historiaan ennenkuin tekee typeriä kysymyksiä. Tuokaan ei pidä paikkaansa:
"Israelin alueella asui esim. noin 3000 vuotta sitten lähinnä arabeja".
Juutalaiset valloittivat tuon maan n 4000 vuotta sitten Joosuan johdolla. Silloisista kansoista ei ole enää jäljellä ketään,( jebusilaiset, amorilaiset, ammonilaiset, kanaanilaiset , mooabilaiset ym).
Arabit tulivat alueelle paljon myöhemmin.Hmm? Levantin alueen (nykyinen Israel, Palestiina, Libanon, Jordania ja Syyria) asukkailla on vahva geneettinen jatkuvuus em. muinaisten kanaanilaisten kanssa. Tämä tarkoittaa, että nykyiset kansat jakavat suuren osan perimästään alueen muinaisten asukkaiden kanssa. Myös juutalaisilla on sama tilanne.
Sen sijaan arabit eli Arabian niemimaan asukkaat muistuttavat toisiaan geneettisesti enemmän kuin Levantin asukkaita. Vaikka alueelle on tullut uusia kieliä (kuten arabia) ja uskontoja (kuten islam), väestön geneettinen perusta on säilynyt melko yhtenäisenä tuhansien vuosien ajan. Levantin alueen asukkaat omaksuivat arabien kielen ja islamin myötä uskonnon. Se ei tarkoita, että heidät korvattiin arabeilla. Ei pidä sekoittaa etnistä arabia ja nykymallista historiallista ja kielellistä arabia keskenään.
- Anonyymi
– Evankeliumi ei ole kansallinen etuoikeus, vaan Jumalan rakkaus koko maailmaa varten. – Se ylittää rajat, sukupolvet, kansat ja kielet.
Israel = "Jumala hallitsee" - Todellinen Israel ei ole kansallisuus, vaan hengellinen tosi-Israel, jossa Jumala hallitsee sydämissä – ja jossa Kristus on Kuningas. "Sillä eivät kaikki ole Israelia, jotka ovat Israelista syntyneet." (Room. 9:6) - Anonyymi
Juuri näin. On hyvä että Israel käyttää momentumin nyt kun siihen on syy ja maailman hyväksyntä. Tietysti pois lukien vihervassari hörhöt. Israel, puolusta itseäsi ja pysyvää rauhaa voimalla! Olemme puiolellasi.
- Anonyymi
Satanistit käyttä satanistisia keino kuten kännykät räjähtelee ja hakulaitteet.
Niillä on petojen arvomaailma, - pyhän kansan jäseniä- voi mitä valhetta.
Meillä kristilliset piirit palvoo etuoikeutettuja, mikä on evankeliumin häpäisyä: Jeesuksen Pyhän veren sovitusta kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satanistit käyttä satanistisia keino kuten kännykät räjähtelee ja hakulaitteet.
Niillä on petojen arvomaailma, - pyhän kansan jäseniä- voi mitä valhetta.
Meillä kristilliset piirit palvoo etuoikeutettuja, mikä on evankeliumin häpäisyä: Jeesuksen Pyhän veren sovitusta kohtaan.No näin - Israelin Jumalan he tuhosivat Jeesuksen nimeen kirottuna kiroukseksi tosi Jumalana kristinuskolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No näin - Israelin Jumalan he tuhosivat Jeesuksen nimeen kirottuna kiroukseksi tosi Jumalana kristinuskolla.
Pyhä Israelin Jumalan sovitus veri vuodatettiin kristinuskolla Jeesuksen nimeen, että juutalaiset saivat uskoteltua Saatanan olleen muinainen Israelin Jumala - olette olleet kyllä siinä hyvänä apuna.
- Anonyymi
Eihän tämä ongelma syntynyt lokakuussa 2023, vaan se on paljon vanhempi. Se oli olemassa jo ennen Israelin synnyttämistä. Ja miksi Palestiina kuuluisi juutalaisille sen paremmin kuin arabeillekaan. Amerikka sitä pitää pystyssä, ja niin kauan kuin juutalaisten raharikkaitten rahalla tuetaan Yhdysvaltain presidentin- ja muita vaaleja, niiin kauan riittää myös Amerikan tuki. Jos se yht `äkkiä lakkautettaisiin, se olisi Israelin tuho. Ei kansainvälinen oikeus oikeuta Israelia tuhoamaan Gazaa. Israel käyttää siellä ainoastaan vahvemman oikeutta, ja niin kauan kuin Amerikka sen sallii, ei Israelilla ole hätäpäivää, vaikka jopa Trump on osoittautunut joitakin turhautumisen merkkejä suhteessa Israeliin. JOs Trump saisi aikaan myös palestiinalaisten oikeudet huomioonottavan rauhan, soisin mielihyvin hänelle Nobelin rauhanpalkinnon, vaikka hän taitaa haluta Gazan tuhoamista.
- Anonyymi
Israel kuuluu vähemmän juutalaisille kuin arabeille, jotka ovat alkuperäisiä asukkaita - näiden juutalaisten juutalaisuus on uskontokäännynnäisen kasaarikansan jälkeläisten uskovaisuutta Aasiasta, heillä ei ole mitään yhteyttä edes Palestiinan alueelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel kuuluu vähemmän juutalaisille kuin arabeille, jotka ovat alkuperäisiä asukkaita - näiden juutalaisten juutalaisuus on uskontokäännynnäisen kasaarikansan jälkeläisten uskovaisuutta Aasiasta, heillä ei ole mitään yhteyttä edes Palestiinan alueelle.
Ja useat ovat sitten ties koska ketäkin käännynnäisiä juutalaisuskontoon - ei juutalaisuudessa edes ole mitään genettistä yhteyttä juutalaisten kesken.
Sama asia, kun joku keksisi perustaa Luterilaisen valtion. Ja nyt on sitten ennen kaikkea kyse siitä, että millä valheilla tämä valtio perustettiin ja nämä veivät palestiinalaisten maat. - Anonyymi
" ei Israelilla ole hätäpäivää,"???
Kyllä se on jokaiselle kansalle hätätila, jos sen 1200 jäsentä teurastetaan!
Israel varmistaa, että sitä ei tapahdu uudelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" ei Israelilla ole hätäpäivää,"???
Kyllä se on jokaiselle kansalle hätätila, jos sen 1200 jäsentä teurastetaan!
Israel varmistaa, että sitä ei tapahdu uudelleen.Ja parbaarisesti kostaa 100 kertaisesti viattomille lapsille ja naisille, kannattaa jo hurrata,
se on jo niin alhaista ettei ole sanoja.
- Anonyymi
"filosemitismiä" (eli juutalaisten korottamista erityisasemaan), sen voi kyllä nähdä ongelmallisena, jos se syrjäyttää evankeliumin ja Jeesuksen ristintyön.
Saksalainenkin on kauhuissaan kuinka hyvin tehdää Gazassa holokaustia.
Merz: Israelin hyökkäyksiä Gazaan ei voi enää perustella terrorismin vastaisella taistelulla.
Meillä natsit ihailee!- Anonyymi
Ei se syrjäytä Jeesuksen ristin työtä - kirottuna on helvetissä Israelin Jumalana edelleenkin, ettei juutalaisten tarvitse uhrata pääsiäisenä esikoispoikiaan.
- Anonyymi
Natsit oli edelleenkin juutalaisia.
- Anonyymi
HS = Hamasin Sanomat
- Anonyymi
Ensiksikään uskovien ei pitäisi niin hanakasti ottaa osaa nyt käytäviin selkkauksiin ja sotiin. Jumala lopettaa ne kaikki kun aika on oikea. Miten Jeesus toimi kun hänestä haluttiin tehdä poliittinen välikappale silloista Rooman impperiumia vastaan, joka tietenkin oli valloittaja ja tuossa asemassaan aiheutti kansalle valtavan taakan esimerkiksi raskaalla verotuksella? Jeesus lähti tilanteesta pois eikä halunnut osallistua politiikkaan. Hän ymmärsi ettei hänen kuninkuutensa ollut tuista maailmasta, jinka keskuuteen Isä hänet lähetti. Eikä nyky uskovien pitäisi ottaa osaa mihinkään vastaavaan, jos uskoo Jeesukseen rauhanruhtinaana, joka tuo rauhan ihmiskuntaan.
Silti te uskovat niin innokkaasti otatte kantaa puolesta ja vastaan syyttäen milloin kumpaakin osapuolta. Monikaan ei todellisuudessa tunne tuon sodan osapuolten historiallista viitekehystä, mistä konfliktissa on ollut kysymys pitkän aikavälin sisällä. Siihen sisältyy niin paljon sellaista mistä tavallinen Luterilainen ei juurikaan tiedä.
Tämänkin turhan aikanne kun kiistelette konfliktin osapuolista, voisitte käyttää pelastussanoman kertomiseen lähimmäistenne hyväksi, jotka todellakin kipeästi tarvitsevat toivon sanomaa. Tästäkin perus Luterilaiset osaavat hienosti pujahtaa karkuun takaoven kautta käyttäen verukkeena, etten ole saanut evankelistan kutsua. Pötyä.
Suurin osa Jeesuksen seuraajistakaan eivät olleet saaneet, mutta tajusivat silti avata suunsa sopivassa tilaisuudessa kuten Jeesus. Ei se vaadi muuta kuin ympäristön tarkkailua missä voisi lähimmäisiään auttaa samalla tavalla kuin Jeesus ja varhaiskristityt. Elämme vaikeita aikoja. Nyt tarvitaan toivon ja pelastuksen sanoman innokkaita julistajia eikä velttoilua ja laiskuutta saippuasarjoja katsellen päivät pitkät. Jeesus tulee pian. Toivottavasti jokainen on valmis.- Anonyymi
Muuten vaan käänteli toisiakin poskiaan riehuessaan Jahven temppelissä, haukkuen sitä ryövärien luolaksi, kun juutalaiset olivat laittaneet sen Israelin Jumalan nimeen, ja sinne oli viety Israelin Jumalan sanoma Baalin uhrikultti-iljetys, ja juutalaiset olivat saastuttaneet temppelin .
Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen.
Jeesus heitteli rahanvaihtajien pöytlä ja ajoi uhrieläinten myyjiä ruoskan kanssa.
Oli happamattoman leivän juhla, jolloin juutalaisten oli Baal-jumalansa määräyksestä teurastettava esikoispoikansa, jos ei oltu hengen säästämisestä maksettu lunastusmaksua kuningas Salomon papeille.
Nämä lapset myös syötiin kuin Jeesus ehtoollisella, jolla ehtoollisella on myös happamaton leipä, mukaillen tätä riittiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten vaan käänteli toisiakin poskiaan riehuessaan Jahven temppelissä, haukkuen sitä ryövärien luolaksi, kun juutalaiset olivat laittaneet sen Israelin Jumalan nimeen, ja sinne oli viety Israelin Jumalan sanoma Baalin uhrikultti-iljetys, ja juutalaiset olivat saastuttaneet temppelin .
Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen.
Jeesus heitteli rahanvaihtajien pöytlä ja ajoi uhrieläinten myyjiä ruoskan kanssa.
Oli happamattoman leivän juhla, jolloin juutalaisten oli Baal-jumalansa määräyksestä teurastettava esikoispoikansa, jos ei oltu hengen säästämisestä maksettu lunastusmaksua kuningas Salomon papeille.
Nämä lapset myös syötiin kuin Jeesus ehtoollisella, jolla ehtoollisella on myös happamaton leipä, mukaillen tätä riittiä.Sinun täytyy tässä huomata, että ainoastaan Hamas on sitä viatonta verta vuodattanut. Israel ei ole syyllinen sodan sivullisiin uhreihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun täytyy tässä huomata, että ainoastaan Hamas on sitä viatonta verta vuodattanut. Israel ei ole syyllinen sodan sivullisiin uhreihin.
"Israel ei ole syyllinen sodan sivullisiin uhreihin."
Miksi valehtelet? Joudut helvettiin tuon valehtelun takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Israel ei ole syyllinen sodan sivullisiin uhreihin."
Miksi valehtelet? Joudut helvettiin tuon valehtelun takia.Kuvittelet olevasi joku jumala jakaessasi tuomioita?
- Anonyymi
Miksi sinä puolustat siviilien murhaamista?
- Anonyymi
Israel ei ole murhannut siviilejä, mutta Hamas on tehnyt sitä lukuisia kertoja myös omille kansalaisilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel ei ole murhannut siviilejä, mutta Hamas on tehnyt sitä lukuisia kertoja myös omille kansalaisilleen.
Ei ole tehnyt, vaan israel todistetusti on tehnyt ja tekee sotarikoksia ja kansanmurhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tehnyt, vaan israel todistetusti on tehnyt ja tekee sotarikoksia ja kansanmurhaa.
Israel ei ole tehnyt "todistetusti" sotarikoksia, mutta Hamas on tehnyt.
Oikeusoppineiden mukaan sodan sivullisen uhrit eivät täytä kansanmurhan tunnusmerkkejä.
Sen sijaan palestiinalaisten iskulause "from river to sea" tarkoittaa juutalaisten toista holokaustia ja olisi niin tapahtuessaan kansanmurha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytäppä todisteet ”kansanmurhasta”.. niimpä, ei ole.
- Anonyymi
"Miksi sinä puolustat siviilien murhaamista?"
Ei tässä ole tuollaisesta asiasta kysymys. Älä vääristele toisten kirjoitusta tai kuvittele omiasi. Kysymys on siitä mitä Raamatussa sanotaan. Tottakai on järkyttävää kun ihmisiä ja lapsia ja siviilejä kuolee sehän vasta oodella järkyttävää ja sitä tapahtuu jatkuvasti.
Mutta uskovan tehtävä ei ole sekaantua tämän katoavan maailman asioihin vaan laittaa luottamus Jeesukseen Kristukseen.
Etkö sitäkään muista kun Jeesus sanoi, että tämä maailma ja sen halu on katoamassa, vaan uskokaa häneen.
Varmasti muistat mitä Jeesus sanoo väkivallasta, sodista ja murhaamisesta? Muistatko? Sellaiset ihmiset jotka ovat väkivaltaisia eivät voi periä Jumalan valtakuntaa. Jeesus toteaa myös että pitää rakastaa jopa vihamiehiään kuten Jeesus rakasti, vaikka häntä kohtaan oltiin vihamielisiä ja väkivaltaisia.
Joten älä viitsi syyllistää toista sellaisesta, mitä toinen ei tarkoita.
Sinä et selvästikään usko ja luota siihen, että Jumala Jeesuksen avulla korjaa ja pelastaa ihmiskunnan. Aikanaan kaikki ikävät asiat loppuvat ja ihmiset rakastavat aidosti toisiaan.
Ja se on täysin tosi, ettei Jeesus ja varhaiskristityt osallistuneet politiikkaan eivätkä minkäänlaisiin sotiin. Jeesus kehotti Pietaria laittamaan miekkansa turpeen. Mitä tämä mielestäsi voisi tarkoittaa sovellettuna nyky päivän uskovien elämään?
Sota on aina järkyttävää ja ihmisten hätä suunnaton. Mutta Jumala poistaa tuskan ja kärsimyksen. Se on luvattu.- Anonyymi
Miksi sinä puolustat siviilien murhaamista?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä puolustat siviilien murhaamista?"
Israel ei siviilejä murhaa, mutta Hamas tekee niin.
- Anonyymi
Ei sitä voi ymmärtää, miksi on taisteltu lähes 80 vuotta. Sama on tapahtunut Syyriassa. Nämä WW2:n jälkeen perustetut valtakunnat ovat epäonnistuneet. Ovat ilmeisesti osa politiikan epäonnistumisesta. Politiikkaa tehdään tunteella ja uskonnollisin perustein. Eipä taida onnistua edes seuraavina 80 vuotena. "Piiri pieni pyörii, lapset siinä hyörii".
- Anonyymi
Hirvittävää se on jos uskonnon varjolla puolustellaan sotarikoksia ja kansanmurhaa väittäen että kaikki muut valehtelevat niistä tietämättä itse missään tapauksessa sitä mitä paikan päällä tapahtuu.
Todella surullinen on tämän päivän uskon tila.
Surkea eikä ihme jos ateistit nauraa partaansa. - Anonyymi
Tämä aika on ateistille juhla-aikaa, usko on ajettu alas aivan uskovien omasta toimesta.
- Anonyymi
Hyvä kirjoitus Timo Nokelaiselta:
"Palestiinan valtion tunnustaminen ei tuo rauhaa Lähi-itään, vaan tulee johtamaan entistä pahempaan umpikujaan. Avain rauhaan löytyy vain, kun maailma alkaa tarkastella tilannetta Israelin näkökulmasta. Todellinen uhattu, vihattu ja vainottu vähemmistökansa Lähi-idässä ovat juutalaiset, joten myös heidän – ja erityisesti heidän - olemassaolonsa oikeus ja tulevaisuutensa on turvattava. Ns. palestiinalaiset ovat etnisesti aivan samoja arabeja kuin alueella muutkin, eikä Israel ole ollut eikä tule olemaan uhka heidän olemassaololleen. Arabimaat ovat jo kolme kertaa yhteishyökkäyksillä 1948, 1967 ja 1971 yrittäneet tuhota Israelin valtion, ja sama tavoite ”lopulliseksi ratkaisuksi” on vain vahvistunut. Sudanin pääkaupungissa Khartumissa 1.9.1967 pidetyssä arabiliiton kokouksessa 21 arabimaata teki seuraavan päätöksen: ei rauhaa Israelin kanssa, ei Israelin valtion tunnustamista, ei neuvotteluja Israelin kanssa. Sen mukaisesti on ne ovat myös toimineet. Ensimmäinen ja oikea askel kohti rauhaa olisikin vaatia kaikkia arabivaltioita tunnustamaan sitovasti Israelin valtio ja sen olemassaolon oikeus.
Israelia syytetään apartheid-valtioksi ja epäillään jopa kansanmurhasta, vaikka Israel on osoittanut, ettei rauhanomainen rinnakkainelo arabien kanssa olisi juutalaisista kiinni. Israelissa asuu kaksi miljoonaa palestiinalaista arabia, jotka eivät mielipidetiedustelujen mukaan arabihallintojen alaisuuteen haluaisivatkaan. Demokraattisessa Israelissa heillä on suuremmat yksilönoikeudet ja vapaudet kuin yhdelläkään arabilla islamistissa naapurimaissa. Israelissa arabeja työskentelee kaikilla yhteiskunnan osa-alueilla duunareista tuomareihin ja jopa maan suurlähettiläinä. Maassa on arabipuoluekin ja arabeja on toiminut ministereinäkin.
Lähi-idän ongelmien juuret johtavat vuoteen 1948, jolloin juutalaiset hyväksyivät YK:n esittämän kahden valtion mallin ja Israel julistautui itsenäiseksi. Arabimaat hylkäsivät ko. mallin (kuten useamman kerran myöhemminkin), suorittivat etnisen puhdistuksen karkottamalla kaikki juutalaiset alueiltaan ja hyökkäsivät Israelin kimppuun sen tuhotakseen. Tuolloin Israelissa olleista arabeista osa jäi Israeliin, valtaosa muutti arabimaihin. Israel kotoutti uuteen valtioonsa sekä maahan jääneet arabit, että vastaanottamansa 0,8 miljoonaa juutalaispakolaista. Arabimaat sijoittivat 0,6 miljoonaa arabipakolaistaan pakolaisleireille ”paluuta odottamaan” kunhan juutalaisvaltio saadaan tuhottua. Se ei onnistunut, mutta YK:n päätöslauselman 11.12.1948/194 mukaan näillä arabipakolaisilla tulee olla ”paluuoikeus” maahan, jossa eivät ole koskaan olleetkaan. Näin syntyi muualla maailmassa tuntematon käsite ”periytyvä pakolaisuus”. Aika ei siis ole tätä pakolaisongelmaa hoitanut kuten muualla. Nyt kuusi miljoonaa on odottamassa Israeliin ”paluuta”. Tämä merkitsee sitä, ettei ns. kahden valtionmalli suinkaan pelastaisi juutalaisvaltion olemassaoloa, vaan päinvastoin tuhoaisi sen juutalaisten jäädessä maassaan vähemmistöksi.
Arabien tavoittelema peruskirjoistakin ilmenevä ”lopullinen ratkaisu” on kuitenkin muodostaa Israelin tilalle maailman 22. arabivaltion ”joelta merelle” pääkaupunkinaan vuosituhansia vanha juutalaiskaupunki Jerusalem. Tämä ns. yhden valtion malli siis olisi, jos mahdollista, Israelin kannalta vieläkin tuhoisampi. Mielipidemittausten mukaan kahden valtion mallin arabikannattajatkin ovat nykyään vähissä, eikä arabijohto sitä ole todellisuudessa koskaan kannattanutkaan.
Israelin kokemaa uhkaa lisää myös YK:n vihamielinen toiminta. YK:n yleiskokous, ihmisoikeusneuvosto ja WHO ovat 2000-luvulla kohdistaneet Israeliin enemmän tuomitsevia päätöslauselmia kuin koko muuhun maailmaan yhteensä. Samaan aikaan antisemitismi on nousussa. Vielä kerran: ensimmäinen ja oikea askel kohti oikeudenmukaista ja kestävää rauhaa on vaatia kaikkia arabivaltioita tunnustamaan sitovasti Israelin valtio ja sen olemassaolon oikeus." - Anonyymi
Noh- vainottu, vihattu vähemmistökansa?! Ja jo 2000 vuotta sitten juutalainen Paavali osasi jo Raamatussa olevan kirjeensä mukaan sanoa ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen.
Lutherin kirjan suomennos tilaustyönä holokaustiin ja antisemitismiin (arabian kielen vastustaminen), suomentaja puhernvuorossaan kertoo 500 vuoden takaisen teoksen suomentamiden viivästymisen syyksi sen, koska "tuona aikana juutalaiset olivat nousseet merkittäviin asemiin kaikilla inhimmilisen elämän osa-alueilla'
Ja sehän ei ole kenellekään epäselvää, että pankkimasilman ovat aina omistaneet juutalaiset - liike-elämästä puhumattakaan
- Anonyymi
Toimiikohan tämä nyt.
- Anonyymi
"Ongelman juurisyy on koko ajan ollut... kiivas sotiminen siviilirakennuksista sekä armeijan komentokeskusten sijoittaminen sairaaloiden alle. "
Tuon selityksen uskottavuus on mennyt siitä, että sitä on toistettu koko sen ajan, kun muistan Israelin armeijan tiedottajien selitelleen väkivaltaisuuksia. Samaa tarinaa (oli pakko ampua se lapsi, koska sen takana seisoi terrorist8 / oli pakko pommittaa koulu/sairaala/perheen teltta) koska sen lähellä oli terroristi.
Näitä selityksiä ei pitäisi edes naiiveimman kristityn sionistin enää sinisin silmin uskoa.- Anonyymi
Ylikaiken ärsyttävintä on "vainottu vähemmistö kansa" horinat, kun tiedetään tänä päivänä faktana juutalaisten itse laatineen listan keskitysleirille lähteneistä.
Natsien propagandaministeri Joseph Goebbelsin juutalaisen Magdan isä myös kuoli keskitysleirillä. Magda oli jo ennen sotaa ollut perustamassa juutalaisille omaa valtiota.
Kun vainoaa itse itsensä, niin pääsee vainotuksi kansaksi ihmisten mieliin, ja saa tehdä mitä vaan. - Anonyymi
Sinun taktiikkasi kyseenalaistaa kaikki todisteet ei yksikertaisesti toimi. Valistuneet ihmiset voivat nykyään helposti tarkistaa asia monista eri lähteistä. Kun tätäkin asiaa tutkitaan tarkasti, niin sinun puheesi osoittautuvat disinformaatioksi.
Israelin armeija on nähnyt paljon vaivaa näyttääkseen ne sotilastukikohdat, jotka on rakennettu mm. Gazan sairaaloiden ja koulujen alle. Kansainvälisten uutiskanavien toimittajat on viety katsomaan tunneleita, komentokeskuksia, asevarastoja yms. Näyttö siitä, että palestiinalaiset ovat sotineet nimenomaan siviilirakennuksista ja sairaaloiden alta, on kiistaton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylikaiken ärsyttävintä on "vainottu vähemmistö kansa" horinat, kun tiedetään tänä päivänä faktana juutalaisten itse laatineen listan keskitysleirille lähteneistä.
Natsien propagandaministeri Joseph Goebbelsin juutalaisen Magdan isä myös kuoli keskitysleirillä. Magda oli jo ennen sotaa ollut perustamassa juutalaisille omaa valtiota.
Kun vainoaa itse itsensä, niin pääsee vainotuksi kansaksi ihmisten mieliin, ja saa tehdä mitä vaan.Kuinkahan paljon tätä itsevainoamista juutalaiset ovat vuosisadat harrastaneet ryhmäidentiteetillään, ja siihen on uskottu?!
Minäkin luulin heidät aikojen saatossa ahdetun gettoihin, kunnes luin heidän viikottaisen sapattirukouksensa, kun he rukoilevat Jumalaa pitämään heidät erikseen muista kansoista. Eikä juutalaisuus ole edes mikään kansa, vaan uskonto.
Ei ihan valtio-omistus valheella ja kuuden miljoonan kokonaan poltetun ihmisen uhrilahjallaankaan Jumalalleen, muilta varastetuilla mailla asumisella, tuo oikein onnistu, kuten on huomattu.
- Anonyymi
Nyt tutkivat Venäjän sotarikoksia Kiovan alueella. Järkyttäviä asioita paljastuu.
Miten käy kun Israelin tekoja päästään tutkimaan?Niin tätä tässä on ihmetelty. Ynnä sitä miksi ihmeessä Israel ei edes tulitauon aikana päästänyt riippumattomia toimittajia paikan päälle...
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Niin tätä tässä on ihmetelty. Ynnä sitä miksi ihmeessä Israel ei edes tulitauon aikana päästänyt riippumattomia toimittajia paikan päälle...
Sen jälkeen kun on selvinnyt, että juutalaiset Yhdysvaltojen kanssa toteuttivat holokaustin, ja Bush hoiti naapurivaltioilta varastetun omaisuuden jemmaamisen, ei kannata ihmetellä yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen jälkeen kun on selvinnyt, että juutalaiset Yhdysvaltojen kanssa toteuttivat holokaustin, ja Bush hoiti naapurivaltioilta varastetun omaisuuden jemmaamisen, ei kannata ihmetellä yhtään mitään.
Ja Konrad Adenauer, joka liittyy EU:n perustamiseen , oli Saksan johtaja, joka siirsi Saksasta varat Israelin perustamiseen 1952, Saksan saadessa Maailmanpankilta valtiovelkansa anteeksi, kun Suomi maksoi mittavat sotakorvaukset kumppanuudestaan Saksan kanssa, niin minun puolesta lehdet voivat kirjoitella ihan mitä progandaa lystäävät mainostuloikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Konrad Adenauer, joka liittyy EU:n perustamiseen , oli Saksan johtaja, joka siirsi Saksasta varat Israelin perustamiseen 1952, Saksan saadessa Maailmanpankilta valtiovelkansa anteeksi, kun Suomi maksoi mittavat sotakorvaukset kumppanuudestaan Saksan kanssa, niin minun puolesta lehdet voivat kirjoitella ihan mitä progandaa lystäävät mainostuloikseen.
Ja minä sanon höyrypää Trumpista - jos Yhdysvaltain presidenttinä ei pysty tekemään mitään edes nyt omistamansa ja luomansa Israelinkaan suhteen, niin turhaan huutelee sieltä norsunluutornistaan Putinia hulluksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä sanon höyrypää Trumpista - jos Yhdysvaltain presidenttinä ei pysty tekemään mitään edes nyt omistamansa ja luomansa Israelinkaan suhteen, niin turhaan huutelee sieltä norsunluutornistaan Putinia hulluksi.
Saksa taas Suomessa kertomassa, miten asevoimin Saksasta tulee mahtimaa armeijoineen turvaamaan Eurooppaa.
Ja me emme tiedä pätkääkään totuutta mistään mitään, että mitä ne todellisuudessa tällä kertaa yhteisvoimin puuhaavat.
Paitsi, että asekauppa on se joka kannattaa ja tuhoamisesta syntyy liike-elämän paratiisitilien talouskasvua uudelleen rakentamalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksa taas Suomessa kertomassa, miten asevoimin Saksasta tulee mahtimaa armeijoineen turvaamaan Eurooppaa.
Ja me emme tiedä pätkääkään totuutta mistään mitään, että mitä ne todellisuudessa tällä kertaa yhteisvoimin puuhaavat.
Paitsi, että asekauppa on se joka kannattaa ja tuhoamisesta syntyy liike-elämän paratiisitilien talouskasvua uudelleen rakentamalla.Onhan se järkyttävää, jos Hamasin terroristit kuolevat nälkään kun eivät enää voi varastaa Gazaan tuotuja avustuksia. Hamas ei suojele kansalaisiaan:
" jättää viattomat naiset ja lapset oman onnensa nojaan teurastettavaksi ja kuolemaan nälkään. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi, että asekauppa on se joka kannattaa ja tuhoamisesta syntyy liike-elämän paratiisitilien talouskasvua uudelleen rakentamalla.Ja EU:n perustuslailla meidät on saatu orjien asemaan polkemaan verovaroin tuota EU:n rahadynamopyörää tämän kaiken toteuttamiseen - vaikka kuinka monella ihmiselämän menetyksellä - yhdessä Putinin ja Netajahun kanssa diktatuurilla - luotiinhan EU rahoittamaan Israel kansallissosialismilla.
Vai irlantilaisilla on poikkeuslaki Lissabonin sopimukseen ja oikeus elämään, jonka poikkeuslain Irlannille nimeltä "Irlannin kansan huolenaiheet" ratifioi Sauli Niinistö kesäkuussa 2013. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se järkyttävää, jos Hamasin terroristit kuolevat nälkään kun eivät enää voi varastaa Gazaan tuotuja avustuksia. Hamas ei suojele kansalaisiaan:
" jättää viattomat naiset ja lapset oman onnensa nojaan teurastettavaksi ja kuolemaan nälkään. "Onko Hamas soluttautunut jo Suomi24-palstalle?
"Sen jälkeen kun on selvinnyt, että juutalaiset Yhdysvaltojen kanssa toteuttivat holokaustin" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Hamas soluttautunut jo Suomi24-palstalle?
"Sen jälkeen kun on selvinnyt, että juutalaiset Yhdysvaltojen kanssa toteuttivat holokaustin"Eivät ole. Tarina kertoo, että mies haki pankista lainaa, ja viekas pankinjohtaja pisti ehdoksi - kyllä mies saa lainan, jos keksii kumpi silmä hänellä on lasisilmä.
Epäröimättä asiakas vastasi, että se on oikea silmä. Pankinjohtaja hämmästyi - mistä asiakas keksi sen? Mies kertoi - se oli silmistä se ainoa, jossa oli inhimmillinen pilkahdus.
Täälläkin voi olla lasisilmiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Hamas soluttautunut jo Suomi24-palstalle?
"Sen jälkeen kun on selvinnyt, että juutalaiset Yhdysvaltojen kanssa toteuttivat holokaustin"Hamasta ei Mossadin toimesta - vaikka olikin Lehi-järjestö - vielä toisen maailmansodan aikaan oltu luotu, kun ei oltu edes varastettu vielä palestiinalaisten maita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se järkyttävää, jos Hamasin terroristit kuolevat nälkään kun eivät enää voi varastaa Gazaan tuotuja avustuksia. Hamas ei suojele kansalaisiaan:
" jättää viattomat naiset ja lapset oman onnensa nojaan teurastettavaksi ja kuolemaan nälkään. "Kirjoitat mitä sattuu.
Avustus rekkojen määrää ja ruoka apua
ei hamas kykene tyhjäksi syömään missään nimessä.
Hiukan realismia kirjotuksiisi voisitko laittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" jättää viattomat naiset ja lapset oman onnensa nojaan teurastettavaksi ja kuolemaan nälkään. "Kirjoitat mitä sattuu.
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat mitä sattuu.
Hiukan realismia kirjotuksiisi voisitko laittaa?Jos uskovaiset ovat menossa omasta mielestään taivaaseen, kun palvovat Jeesusta kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, niin sellaista on turha edes toivoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos uskovaiset ovat menossa omasta mielestään taivaaseen, kun palvovat Jeesusta kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, niin sellaista on turha edes toivoa.
Tiedoksi - viestit näyttävät tulevan läpi, vaikka herjaa punaista, jokin häiriö ilmeisesti. Ei kannata klikata lähettämistä uudelleen.
- Anonyymi
Saksan pitää ensin palauttaa asevelvollisuus jos kuvittelee sotivansa ja tekevänsä sotarikoksia.
Tällä hetkellä Saksan sodankäynti olisi aika hämentämistä.- Anonyymi
Saksa = EU = meidän rahat. Ne ostaa sen armeijan.
- Anonyymi
Milä tässä on sitä, mikä ei olisi hämmentämistä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omituista, kun YK vastustaa tuota USA:n vapaaehtolaisten avustustusjärjestöjen ruoka-apua Gazaan. Ovatko he kateellisia, kun nyt Hamas ei enää saakkaan ruokaa, vaan apu menee gazalaisille? Taitaa muutama kallispalkkainen YK-virkailija jäädä työttömäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omituista, kun YK vastustaa tuota USA:n vapaaehtolaisten avustustusjärjestöjen ruoka-apua Gazaan. Ovatko he kateellisia, kun nyt Hamas ei enää saakkaan ruokaa, vaan apu menee gazalaisille? Taitaa muutama kallispalkkainen YK-virkailija jäädä työttömäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole seurannut uutisointia yksityiskohtaisesti, tiedän vain viime syksyltä YK määräyksen, että juutalaisten on palautettu valtaamansa maat tskaidin palestiinalaisille 12 kuukaudessa. Siinä ei määrätty alueita - mutta ensimmäisenä otti presidentti Stubb tulta ryhtymällä puhumasn kahden valtion mallista. Ei siinä mitään sellaista ollut. Vähän hämmensi tuolloin YK kokousta Stubbin nopea linjanveto sanottuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole seurannut uutisointia yksityiskohtaisesti, tiedän vain viime syksyltä YK määräyksen, että juutalaisten on palautettu valtaamansa maat tskaidin palestiinalaisille 12 kuukaudessa. Siinä ei määrätty alueita - mutta ensimmäisenä otti presidentti Stubb tulta ryhtymällä puhumasn kahden valtion mallista. Ei siinä mitään sellaista ollut. Vähän hämmensi tuolloin YK kokousta Stubbin nopea linjanveto sanottuun.
Siis palautettava valtaamansa maat takaisin palestiinalaisille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis palautettava valtaamansa maat takaisin palestiinalaisille
Kyllä se periaatteessa koskee ihan koko Israelin aluetta - ja kahdeltakin israelilaiselta poliitikolta on tullut - ihan lähipäivinäkin - lause, että koko Israelin valtion olemassaolo on uhattuna. Näin minäkin sen käsitin.
Kuinkahan monta kertaa tämä on täällä jo kuultu, että Israel ei koskaan tee mitään väärin. Ei edes ammu ambulanssi. Sekin oli pelkkä ansa, jonka virittävät taatusti itsemurhaterroristit, jotta saatii asiaan "oikea näkökulma".
Osapuilleen noin. Kyllä se vaan niin on, että Israelin hommat tuolla ovat juuri sitä itseään eikä tuollaista järjetöntä kostoa siviiliväestölle voi millään oikeuttaa.
- Anonyymi
Taisit olla kaivamassa tunneleita, tuliko vilu vai hiki siellä maan alla miten meni.?
- Anonyymi
Olet tainnut kuulla väärin: "Kuinkahan monta kertaa tämä on täällä jo kuultu, että Israel ei koskaan tee mitään väärin."??
Kukahan on noin sanonut. Israel tekee virheitä siinä kuin Suomikin, mutta siinä se tekee oikein, kun puolustaa omaa kansaansa ja koettaa estää sen, että terroristit eivät taas muutaman vuoden kukuttua tee samanlaista iskua juutalaista väestöä kohtaan. Heitä on tapettu jo tarpeeksi historian kuluessa. Mutta antisemitistit varmaan nauttisivat siitä, kun heitä tapetaan. Anonyymi kirjoitti:
Olet tainnut kuulla väärin: "Kuinkahan monta kertaa tämä on täällä jo kuultu, että Israel ei koskaan tee mitään väärin."??
Kukahan on noin sanonut. Israel tekee virheitä siinä kuin Suomikin, mutta siinä se tekee oikein, kun puolustaa omaa kansaansa ja koettaa estää sen, että terroristit eivät taas muutaman vuoden kukuttua tee samanlaista iskua juutalaista väestöä kohtaan. Heitä on tapettu jo tarpeeksi historian kuluessa. Mutta antisemitistit varmaan nauttisivat siitä, kun heitä tapetaan.Nytkö on siis oikein tappaa Palestiinalaisia siviilejä kostoksi.
Toisekseen Israel on Saksan kanssa aikoinaan jo sopinut rahalliset korvaukset holokaustista, että ei kait silläkään voi ikuisesti ratsastaa.
- Anonyymi
Osaako joku selittää - sivu ylhäältä olisi Yhteiskunta Sodat ja konfliktit - mutta sillä sivustolla tätä sivua ei ole, vaan luterilaisuudessa. Onko tällä jokin merkitys ja miksi tämä näkyy näin?
- Anonyymi
Onko tämä jokin idea, että kohta ei ole missään näkyvissä?
- Anonyymi
Kumma kun ei voida ymmärtää, että israelilaiset ovat yhtä syntisiä kuin kaikki muutkin ihmiset, vaikka kulttuurit ovat erilaiset ja arabit eivät ole länsimaalaisia ajatuksiltaan ja teoiltaan, mikä tulisi meidän länsimaalaisten sentään ymmärtää.
Virheitä ja virhearviointeja sattuu siis myös israelilaisille.
Mutta koettakaa nyt ymmärtää, mitä tapahtuu, jos sota yksipuolisesti loppuu ja miten se voisi loppua, jos ei pystytä muslimeja ja terroristeja estämään täysin jotenkin. Ei auta kahden valtion malli eikä ehkä mikään muukaan. Eivät israelilaiset sitä sotaa ylläpidä, vaan koittavat torjua epätoivoisesti virheitä tehden, vaikka parhaansa yrittävät selviytyä.
Sokea sokeaa taluttaa tässä ja ovat vielä puolueellisia venäjänkin hyväksi . - Anonyymi
Koko maailma sionisteja lukuunottamatta ovat tuominneet Israelin ihan oikein perustein.
Turha on sionoistin ruikuttaa.- Anonyymi
Koko punainen maailma. Sen aatteen ihmisillä ei ole mitään moraalista oikeutta puhua yhtään mitään kenenkään väkivallasta elleivät pyydä aatteensa hirmutöitä anteeksi ja sanoudu niistä irti julkisesti. Sata miljoonaa kuollutta
- Anonyymi
Juurisyy on syvemmällä. Hamasin perustamisasiakirjassa on tavoitteesi että Israel täytyy tuhota.
- Anonyymi
Mitkä sitten olisi oikeat perusteet naisten ja lasten tappamiseen? Jeesuksen ristuksen "valittu" kansa. :)
- AnonyymiUUSI
Sinun antisemitismisi ei ole peruste lopettaa taistelua pahuutta vastaan
- AnonyymiUUSI
On tottakai aina surullista, että sodassa siviilit kärsii. Ihmettelen, miksi siviilejä ylipäätään Gazassa on. Ukrainastakin lähti melko pian valtava määrä pakolaisiksi sota-alueelta. Miksi naisia ja lapsia ei oteta toisiin islamistimaihin pakolaisiksi, vaikka niihin olisi lyhyt matkakin. Hamas pitää kyllä omia siviilejään ihmisikilpinä. Siihenhän sen sodankäynti osittain perustuukin. Se eroaa normaalista puolustusvoimista juuri siinä, että se piiloutuu siviilien joukkoon ja käyttää sotilaallisiin tarkoituksiin siviiliinfrastruktuuria, kuten sairaaloita ja kouluja yms. Se on terroristijärjestö ja toimii niin kuin ne yleensä toimivat. Eli totta puhut, että sillä on todella suuri vastuu omien siviilien kärsimyksestä nyt sodan aikanakin. Sen lisäksi, että se todella hyökkäsi siviilien kimppuun Israelissa kaksi vuotta sitten julmasti ja varoittamatta.
Aina jos vahvemman kmppuun hyökkää, tekee äärimmäisen pahan virheen. Onhan se nähty aina. Hamas on aina ollut äärijärjestö ja sen tavoitteena on aina ollut Israelin valtion tuhoaminen. El se ei ole normaali puolue. Itseasiassa se kyllä voitti vaalit, mutta sen voitto oli vähän saman kaltainen kuin Hitlerinkin vaalivoitto Saksassa ennen Toista Maailmansotaa. Aiheuttaa vain vahinkoa niin omalle maalleen kuin muillekin. Eli pitäisi saada rauhanomainen, demokraattinen hallinto Gazaan ja Ramallahin alueelle. Silloin voisi aloittaa keskustelun vasta Palestiinan valtion synnystä tosissaan. Tottakai kaikki nyky-Israeliin kuuluvat raamatulliset alueet, kuten Jerusalem ovat aina osa Israelia. Gaza ja Ramallahin alue voivat olla osa tulevaa Palestiinaa. Vain rauhanomaisen, ei-terroristisen hallinnon alla tämä voi onnistua, ei muuten.
Voimia kaikille sodasta kärsineille!
Kaikkea hyvää!
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1966969- 482629
- 1872189
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101513Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1351494- 741160
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,351091Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241077Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke171075Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44981