Mummot ja papat kovassa kunnossa

Anonyymi-ap

Saatiin sähkis ja heitin sillä koelenkin. En tiedä mitä nuo tämän kylän mummut ja papat saa lääkkeeksi mutta ei niistä sähkiksellä ohi aja kovin helpolla. Avustus täysillä eikä viitsi ohi mennä kun pitäisi saada vauhtia enemmän kun jää muuten rinnalle pitkäksi aikaa. Enempää vauhtia ei tuollaisesta irtoa kun tuo on ainakin hemmetin raskas ilman sähköä. Ja näillä mummuilla ja papoilla on jotkut vanhat Helkamat jostain 1970 luvulta.
No minulla se jäi kokeiluksi. Antaa emännän polkea sillä niin itse poljen perinteisellä.

14

247

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juoksu on sentään tosimiesten (ja naisten) laji, siinä kun ei huilailla alamäkeen tai tasaisilla.

Juoksuun verrattuna pyöräily on lasten laji, onpa sähköjä tai ei.

• Anonyymi

Riippuu vauhdista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu vauhdista.

Ei riipu. Juoksussa joko juostaan tai ei juosta, pyöräilyssä rullaillaan ja himmaillaan melkein aina kuin mahdollista. Pyörä kulkee itsestään eteen päin, vaikka kukaan ei polje hetkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei riipu. Juoksussa joko juostaan tai ei juosta, pyöräilyssä rullaillaan ja himmaillaan melkein aina kuin mahdollista. Pyörä kulkee itsestään eteen päin, vaikka kukaan ei polje hetkiin.

Kuten sanoin riippuu vauhdista. Ajat liian hiljaa ja lihasheikkoisen tyyliin.

• Anonyymi

Juu. Mutta istu sinä kivelle kun alkaa väsyttää, me istuskellaan matkalla kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten sanoin riippuu vauhdista. Ajat liian hiljaa ja lihasheikkoisen tyyliin.

Minä juoksen, ihan tosimiesten tyyliin.

Pyörät ovat niitä varten, jotka tarvitsevar apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä juoksen, ihan tosimiesten tyyliin.

Pyörät ovat niitä varten, jotka tarvitsevar apua.

Juoksu, luomupyöräily, hiihto, uiminen, melonta ja soutu ovat tosimiesten lajeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juoksu, luomupyöräily, hiihto, uiminen, melonta ja soutu ovat tosimiesten lajeja.

Pyöräily ei ole, siinä on avut.

• Anonyymi

Jännä juttu että nuorempi polvi tarvii apuja normaaliin arjessa selviytymiseen.

• Anonyymi

"Ja näillä mummuilla ja papoilla on jotkut vanhat Helkamat jostain 1970 luvulta."

Polkeneet 50 vuotta niin tulos näkyy. Teräsrunkoisina ja vannejarruilla pyöräkin on kevyt nykymittapuulla levyjarruullisiin sähkömoottoripyöriin verrattuna.

• Anonyymi

Itseäni kauhistuttaa, kun kuljettavat kattotelineellä raskasta sähköpyörää. Taitaa olla jopa lainvastaista.

• Anonyymi kirjoitti:

Itseäni kauhistuttaa, kun kuljettavat kattotelineellä raskasta sähköpyörää. Taitaa olla jopa lainvastaista.

Vai että oikein kauhistuttaa ja on lainvastaista…
        Tuohon riippuu ai pitkältä auton kattokaiteiden ja niihin kiinnitettyjen pyörä kuljetustelineiden valmistajien luokittelusta mille painoille ne on luokiteltu.
        Mitään varsinaisesti lainvastaistahan noissa kattokuljetuksissa ei tietenkään ole.

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

Vai että oikein kauhistuttaa ja on lainvastaista…
        Tuohon riippuu ai pitkältä auton kattokaiteiden ja niihin kiinnitettyjen pyörä kuljetustelineiden valmistajien luokittelusta mille painoille ne on luokiteltu.
        Mitään varsinaisesti lainvastaistahan noissa kattokuljetuksissa ei tietenkään ole.

https://autobild.fi/uutinen/tuhoisat-seuraukset-ala-ikina-kuljeta-sahkopolkupyoraa-henkiloauton-kattotelineessa-6.182.116605.e571c628e6

Lisäksi raskaan pyörän nostaminen kattotelineelle on hankalaa.

Itse kuljetan oman sähkömaasturin asuntoauton sisätilassa liinoilla kunnolla kiinnitettynä ajon aikana.

• Anonyymi

Uudet pyöräilijätyypit:

SÄHKÖSUKKIS

SÄHKÖLÖKÄRI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      105
      6903
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      480
      5019
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      130
      2949
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      153
      2478
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      15
      2213
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      36
      1214
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      72
      1133
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1060
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      107
      1044
    10. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      59
      964
    Aihe