Laadukkaita, luotettavia ja kohtuuhintaisia autoja aivan kaikille.
Puntolla pääsee yhdellä tankkauksella pidemmälle kuin öky Audilla tai surisevalla vibraattori Teslalla.
Fiat on hyvä auto
171
1443
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikille? Eikös tuon ajamiseen vaadita b-ajokortti ja ostamiseen iso tukku rahaa.
- Anonyymi
Jos rahat eivät riitä aivan uuteen, niin osta hyväkuntoinen käytetty Fiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rahat eivät riitä aivan uuteen, niin osta hyväkuntoinen käytetty Fiat.
Mutta haittaako se ajokortin puute?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta haittaako se ajokortin puute?
Harvoin. Joskus saatta pikku tuhmuudesta kärähtää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rahat eivät riitä aivan uuteen, niin osta hyväkuntoinen käytetty Fiat.
Entäs mahtuuko ison miehen (192) isot jalat (kenkä 50) jalkatilaan? Äärimmäisen harvassa autossa mahtuu. Pitää olla vähintään Mersun c-sarjan auto joka mulla on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs mahtuuko ison miehen (192) isot jalat (kenkä 50) jalkatilaan? Äärimmäisen harvassa autossa mahtuu. Pitää olla vähintään Mersun c-sarjan auto joka mulla on.
Veikkaan että taitaa jäädä minulta se Punto ostamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan että taitaa jäädä minulta se Punto ostamatta.
Ihan noin muutenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs mahtuuko ison miehen (192) isot jalat (kenkä 50) jalkatilaan? Äärimmäisen harvassa autossa mahtuu. Pitää olla vähintään Mersun c-sarjan auto joka mulla on.
C-sarjan mersu on tiloiltaan aika ahdas. Todennäköisesti tulkitset mittanauhaa väärin päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan että taitaa jäädä minulta se Punto ostamatta.
Punto saattaa todellakin olla sinulle väärä valinta. Suosittelen rättisitikkaa, koska kangaskaton rullaamisella taakse pääsee nauttimaan avaruuden ympäröivästä tilasta ja sammalla tuuli huurtaa lemeästi pään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
C-sarjan mersu on tiloiltaan aika ahdas. Todennäköisesti tulkitset mittanauhaa väärin päin.
Se on riittävän tilava kuitenkin. Ei ruhtinaallisesti tilaa mutta minun lapiot mahtuu jalkatilaan ihan ok.
Olen ollut ikäni pösömies ennen Mersua jonka ostin 7 vuotta sitten. Siinä autossa sai olla jalat kippurassa. Tosin sillä merkillä on kokemukseni mukaan kaksi jalkatilaltaan väljää autoa. 607 sekä 207 RCZ-malli. Ne olivat ruhtinaalliset tilat. Jälkimmäisessä, eli siinä urheilumallissa ei sitten takapenkille mahdu kuin pieni kauppakassi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on riittävän tilava kuitenkin. Ei ruhtinaallisesti tilaa mutta minun lapiot mahtuu jalkatilaan ihan ok.
Olen ollut ikäni pösömies ennen Mersua jonka ostin 7 vuotta sitten. Siinä autossa sai olla jalat kippurassa. Tosin sillä merkillä on kokemukseni mukaan kaksi jalkatilaltaan väljää autoa. 607 sekä 207 RCZ-malli. Ne olivat ruhtinaalliset tilat. Jälkimmäisessä, eli siinä urheilumallissa ei sitten takapenkille mahdu kuin pieni kauppakassi.Samansuuntaisia kokemuksia ;
607;ssa oli hyvät säätövarat (pl. korkeussäätö).
Nyt BMW 520;ssa , joka on kuitenkin isohko perheauto , saa keskimittaisena kiemurrella sinne ratin taakse -vaikka lavitsa on taaimmaisessa lovessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on riittävän tilava kuitenkin. Ei ruhtinaallisesti tilaa mutta minun lapiot mahtuu jalkatilaan ihan ok.
Olen ollut ikäni pösömies ennen Mersua jonka ostin 7 vuotta sitten. Siinä autossa sai olla jalat kippurassa. Tosin sillä merkillä on kokemukseni mukaan kaksi jalkatilaltaan väljää autoa. 607 sekä 207 RCZ-malli. Ne olivat ruhtinaalliset tilat. Jälkimmäisessä, eli siinä urheilumallissa ei sitten takapenkille mahdu kuin pieni kauppakassi.Täytyy sanoa että enää en pösöä tarvitse kun autojakin on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samansuuntaisia kokemuksia ;
607;ssa oli hyvät säätövarat (pl. korkeussäätö).
Nyt BMW 520;ssa , joka on kuitenkin isohko perheauto , saa keskimittaisena kiemurrella sinne ratin taakse -vaikka lavitsa on taaimmaisessa lovessa.607 on ehkä paras pösö tilavuuden suhteen. Kerran kokeilumielessä istuin myös siinä 207 RCZ urheilumallissa ja yllätyin valtavasti kuinka jalat mahtuivat olemaan suorina. Sai vetää muistaakseni jopa eteenpäin penkkiä. Takapenkki käytännössä olematon. Siitä se tila tulee. Audi TT Roadster muistuttaa tätä pösöä paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy sanoa että enää en pösöä tarvitse kun autojakin on olemassa.
Pösö on jonkinlainen auto, en minä sitä kiistä ollenkaan. Mutta ne lukuisat viat ja jalkatilojen olemattomuus ovat pointteja joiden takia en enää sitä merkkiä tartte. Mersu on ihan eri laatua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösö on jonkinlainen auto, en minä sitä kiistä ollenkaan. Mutta ne lukuisat viat ja jalkatilojen olemattomuus ovat pointteja joiden takia en enää sitä merkkiä tartte. Mersu on ihan eri laatua.
Noin 7 pösöä ehti mulla olla eikä missään (paitsi 504:ssa oli aika väljät tilat) ollut hyvät jalkatilat. Kun isäni osti meidän huushollin ensimmäisen pösön (504) joskus 80-luvulla, siitä alkoi pösökierre. 504 oli kyllä lupsakka ajella diiselinä. Oli 206 XS, 206 GTI, 206RC ja pari 406:sta, sekä 508 farkku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin 7 pösöä ehti mulla olla eikä missään (paitsi 504:ssa oli aika väljät tilat) ollut hyvät jalkatilat. Kun isäni osti meidän huushollin ensimmäisen pösön (504) joskus 80-luvulla, siitä alkoi pösökierre. 504 oli kyllä lupsakka ajella diiselinä. Oli 206 XS, 206 GTI, 206RC ja pari 406:sta, sekä 508 farkku.
En tiedä onko Mersu nyt kuitenkin mennyt c-sarjan kohdalla huonoon suuntaan mitä tulee jalkatiloihin. Mulla siis 2018-mallia oleva farkku, mutta kun kokeilin tässä menneellä viikolla uutta vastaavaa sedania, sen jalkatilat olivat aavistuksen tiukemmat kuin farkussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä onko Mersu nyt kuitenkin mennyt c-sarjan kohdalla huonoon suuntaan mitä tulee jalkatiloihin. Mulla siis 2018-mallia oleva farkku, mutta kun kokeilin tässä menneellä viikolla uutta vastaavaa sedania, sen jalkatilat olivat aavistuksen tiukemmat kuin farkussa.
Sori kun meni hieman sivuraiteelle tämä keskustelun aihe. Mutta Punton omistajaa ei minusta tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösö on jonkinlainen auto, en minä sitä kiistä ollenkaan. Mutta ne lukuisat viat ja jalkatilojen olemattomuus ovat pointteja joiden takia en enää sitä merkkiä tartte. Mersu on ihan eri laatua.
Vielä sanon että koskaan en ole autoon ollut niin tyytyväinen kuin olen Mersuun ollut seitsemän vuoden aikana. Yksi virtalukon vaihto siinä oli joka sekin meni huolenpitosopimus piikkiin. Sen hinta olisi ollut 3200 ellei sitä sopimusta olisi ollut. Vuotuinen hinta sopparissa oli uudessa autossa noin 550. Nyt sen hinta on noussut koska auto on vanhempi. Mutta se kannattaa olla niin kauan kuin saa. Se sopimus korvaa vaikka koko moottorin uuteen kuten eräällä henkilöllä kävi. Hänellä kävi ns. flaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä sanon että koskaan en ole autoon ollut niin tyytyväinen kuin olen Mersuun ollut seitsemän vuoden aikana. Yksi virtalukon vaihto siinä oli joka sekin meni huolenpitosopimus piikkiin. Sen hinta olisi ollut 3200 ellei sitä sopimusta olisi ollut. Vuotuinen hinta sopparissa oli uudessa autossa noin 550. Nyt sen hinta on noussut koska auto on vanhempi. Mutta se kannattaa olla niin kauan kuin saa. Se sopimus korvaa vaikka koko moottorin uuteen kuten eräällä henkilöllä kävi. Hänellä kävi ns. flaksi
Huoltoliike kertoi mulle tämän tarinan että erään henkilön auton moottori meni sököksi ja sen hinta oli 30 tonnia. Soppari korvasi kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin 7 pösöä ehti mulla olla eikä missään (paitsi 504:ssa oli aika väljät tilat) ollut hyvät jalkatilat. Kun isäni osti meidän huushollin ensimmäisen pösön (504) joskus 80-luvulla, siitä alkoi pösökierre. 504 oli kyllä lupsakka ajella diiselinä. Oli 206 XS, 206 GTI, 206RC ja pari 406:sta, sekä 508 farkku.
505 Gti oli hulppea sisämukavuudeltaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä sanon että koskaan en ole autoon ollut niin tyytyväinen kuin olen Mersuun ollut seitsemän vuoden aikana. Yksi virtalukon vaihto siinä oli joka sekin meni huolenpitosopimus piikkiin. Sen hinta olisi ollut 3200 ellei sitä sopimusta olisi ollut. Vuotuinen hinta sopparissa oli uudessa autossa noin 550. Nyt sen hinta on noussut koska auto on vanhempi. Mutta se kannattaa olla niin kauan kuin saa. Se sopimus korvaa vaikka koko moottorin uuteen kuten eräällä henkilöllä kävi. Hänellä kävi ns. flaksi
Vaihda jo relluun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihda jo relluun
Dacia on parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
505 Gti oli hulppea sisämukavuudeltaan
Ok. Siitä ei ole kokemusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltoliike kertoi mulle tämän tarinan että erään henkilön auton moottori meni sököksi ja sen hinta oli 30 tonnia. Soppari korvasi kaiken.
Onko muuten Fiatilla tällaista sopimusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia on parempi.
no ainakin kustannustehokkaampi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä onko Mersu nyt kuitenkin mennyt c-sarjan kohdalla huonoon suuntaan mitä tulee jalkatiloihin. Mulla siis 2018-mallia oleva farkku, mutta kun kokeilin tässä menneellä viikolla uutta vastaavaa sedania, sen jalkatilat olivat aavistuksen tiukemmat kuin farkussa.
Uutta vastaavaa mersua? Siis töpseliajoneuvoa? Eihän näitä sähköajoneuvoja voi edes autona pitää. Muutama merkki myynnissä ja näillä merkeilläkin käytännössä yksi malli. Juu, pitää sähköajoneuvojen kehittyä vielä parikymmentä vuotta enne kuin riittävästi valikoimaa , ja valikoimaa, tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko muuten Fiatilla tällaista sopimusta?
Puntoa ei enää valmisteta. Uusista en tiedä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta haittaako se ajokortin puute?
kannattaa muistaa myös se, ettei pelkkä Fiatin omistaminen vaadi ajokorttia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta haittaako se ajokortin puute?
Auton ostoon ei tarvita ajokorttia lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin 7 pösöä ehti mulla olla eikä missään (paitsi 504:ssa oli aika väljät tilat) ollut hyvät jalkatilat. Kun isäni osti meidän huushollin ensimmäisen pösön (504) joskus 80-luvulla, siitä alkoi pösökierre. 504 oli kyllä lupsakka ajella diiselinä. Oli 206 XS, 206 GTI, 206RC ja pari 406:sta, sekä 508 farkku.
En enää tahdo muistaa näitä vanhoja pösöjä joita minulla/meillä on ollut. Siis ensimmäinen pösö oli 504 diesel joka siis oli lupsakka ajaa. Oli meillä 405 bensamalli myöskin.
Sori kun hieman sekoilin näissä malleissa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En enää tahdo muistaa näitä vanhoja pösöjä joita minulla/meillä on ollut. Siis ensimmäinen pösö oli 504 diesel joka siis oli lupsakka ajaa. Oli meillä 405 bensamalli myöskin.
Sori kun hieman sekoilin näissä malleissaVittu. Nyt puhun taas paskaa. Unohtakaa koko juttu. Nämä mallit on vaikeaa muistaa aina oikein
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu. Nyt puhun taas paskaa. Unohtakaa koko juttu. Nämä mallit on vaikeaa muistaa aina oikein
404 oli taksina joskus suosittu pösö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattaa muistaa myös se, ettei pelkkä Fiatin omistaminen vaadi ajokorttia
joskus Fiatin ostaminen on edullista puuhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan että taitaa jäädä minulta se Punto ostamatta.
Entäs ajaako somali Fiiatilla. En oo nähny.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs ajaako somali Fiiatilla. En oo nähny.
Tietääkö kukaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä sanon että koskaan en ole autoon ollut niin tyytyväinen kuin olen Mersuun ollut seitsemän vuoden aikana. Yksi virtalukon vaihto siinä oli joka sekin meni huolenpitosopimus piikkiin. Sen hinta olisi ollut 3200 ellei sitä sopimusta olisi ollut. Vuotuinen hinta sopparissa oli uudessa autossa noin 550. Nyt sen hinta on noussut koska auto on vanhempi. Mutta se kannattaa olla niin kauan kuin saa. Se sopimus korvaa vaikka koko moottorin uuteen kuten eräällä henkilöllä kävi. Hänellä kävi ns. flaksi
entäs onko se c mersu semmonen saksanseisoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
entäs onko se c mersu semmonen saksanseisoja
Ainakin meillä tuo ruostui puhki kuin mosse ennen vanhaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä sanon että koskaan en ole autoon ollut niin tyytyväinen kuin olen Mersuun ollut seitsemän vuoden aikana. Yksi virtalukon vaihto siinä oli joka sekin meni huolenpitosopimus piikkiin. Sen hinta olisi ollut 3200 ellei sitä sopimusta olisi ollut. Vuotuinen hinta sopparissa oli uudessa autossa noin 550. Nyt sen hinta on noussut koska auto on vanhempi. Mutta se kannattaa olla niin kauan kuin saa. Se sopimus korvaa vaikka koko moottorin uuteen kuten eräällä henkilöllä kävi. Hänellä kävi ns. flaksi
Mikä "flaksi" siinä käy, kun käyttöauton moottori hajoaa suunnitteluvirheen takia? Eikö tehtaalla pitäisi tehdä sellaisia moottoreita, ettei ennen käynnistystä tarvitsisi rukoilla koneelle jaksuhaleja?
- Anonyymi
Tavallaan noin on. Fiat on aliarvostettu auto.
Esimerkiksi sellaiset mallit kuten Albea ja Linea ovat olleet aikanaan hyvin varusteltuja keskiluokan käyttämiä autoja.
Punto on ollut hyvin suosittu malli.- Anonyymi
Mutta entä kestävyys. UNOkin valittiin vuoden autoksi -kirjaimellisesti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta entä kestävyys. UNOkin valittiin vuoden autoksi -kirjaimellisesti...
Yleensäkin uudet euroautot saksalaisista Fiatiin ovat täyttä kuraa.
- Anonyymi
Luen puntolla ja ylipäätänsä fiatilla ajavat väkäosaisiin, mieluummin ajan osamaksu mersulla ja näin minut luetaan ylempään menestyjien joukkoon.
- Anonyymi
Vai Jonne mersu ylimitotetuilla bassoilla.
JUMP JUMP JUMP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai Jonne mersu ylimitotetuilla bassoilla.
JUMP JUMP JUMPJonnet pilaa jopa 123 sarjan Mercedekset.
- Anonyymi
Mikä väli sillä asialla on?
Heikko itsetunto?
- Anonyymi
Kylläpä helle sekoittaa päitä ja ahdistus kasvaa.
- Anonyymi
Jatkosodassa Suomella oli sekä Fiateja että Mersuja.
- Anonyymi
Fiat on savoksi Viat. Se on vaan aina rikki.
Sodan aikana Italiasta ostetuissa Fiat-hävittäjissä oli käytettävä voiteluaineena risiiniöljyä. Se oli todella hankalaa maidän pakkasissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.50 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiat on savoksi Viat. Se on vaan aina rikki.
Sodan aikana Italiasta ostetuissa Fiat-hävittäjissä oli käytettävä voiteluaineena risiiniöljyä. Se oli todella hankalaa maidän pakkasissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.50Niin on muutkin rikki. Viat on helppo ja halpa korjata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on muutkin rikki. Viat on helppo ja halpa korjata.
Fiat valmistaa moottoreita monelle muullekin merkille ja narisijoille niiden kestävyys kelpaa hyvin.
- Anonyymi
"Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä."
Mitenkä helkatissa tämmöisestä autoiluketjusta on voitu poistaa jo 19 viestiä?
Ei ole puhuttu ne-ek-ereistä sanallakaan- Anonyymi
Ehkäpä Fiatista tulee joillekin mieleen Italian fasismi?
- Anonyymi
Mussolino oli oikeastaan periaatteen mies. Hänkään ei pitänyt Afrikan sarven laiskoista ihmisistä, vaan lähetti Fiat panssarivaununsa tuomaan tähän takapajulaan kuria järjestystä.
- Anonyymi
Saati sitten so-mp-pu-li-nno-ista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mussolino oli oikeastaan periaatteen mies. Hänkään ei pitänyt Afrikan sarven laiskoista ihmisistä, vaan lähetti Fiat panssarivaununsa tuomaan tähän takapajulaan kuria järjestystä.
Italian panssarivaunuja tuunattiin aikoinaan jopa hiekkasäkeillä. Saksalaisten taakaksi kävi se liittolaisuus....
Mussolinia haukuttiin "sahajauho-Caesariksikin". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italian panssarivaunuja tuunattiin aikoinaan jopa hiekkasäkeillä. Saksalaisten taakaksi kävi se liittolaisuus....
Mussolinia haukuttiin "sahajauho-Caesariksikin".Mussolinia pidettiin kuitenkin aikaasaavana miehenä Saksassa.
- Anonyymi
Fiat on keksitty vain sen takia, ettei Opel olisi huonoin auto.
”Osta Fiat - Saat viat!”
Fiat = Fix It All the Time
Fiat = Fix It Again, Tomorrow- Anonyymi
Fiasko Italian Autotehtaalta Torinosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiasko Italian Autotehtaalta Torinosta.
Pohjois-pohjanmaalla sanottiin vielä 80-luvulla Fiatissa vara parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjois-pohjanmaalla sanottiin vielä 80-luvulla Fiatissa vara parempi.
Joo, se oli se sisäsiittoisten slogan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se oli se sisäsiittoisten slogan.
Varsinais-Suomessa väännettiin Hi-Acen slogan muotoon Fiatilla kaikki kuljettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinais-Suomessa väännettiin Hi-Acen slogan muotoon Fiatilla kaikki kuljettaa.
väännettiin?..siinähän vain nimi vaihdettiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjois-pohjanmaalla sanottiin vielä 80-luvulla Fiatissa vara parempi.
Fiatissa vara parempi.
Siis mikä "vitsi" tässä oli, ei aukene. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
väännettiin?..siinähän vain nimi vaihdettiin?
Oikeastihan se meni "Hi-acella Suomi kuljettaa"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjois-pohjanmaalla sanottiin vielä 80-luvulla Fiatissa vara parempi.
Fiat 600 oli hyvin tuuletettu kun lattiaa ei ollut olenkaan kuskin jalkojen alla, oli mädäntynyt kokonaan pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se oli se sisäsiittoisten slogan.
Sanottin siellä myös näin.
"Millä me ajettiin ennen Fiatia." "Poika, mitäs sää puhut, ettei ollu Fiatia?"
- Anonyymi
Montakohan Fiattia noilla valittajilla on ollut? Varmaan useita, kun mielestään noin tietävät.
- Anonyymi
kusiainen oli kovan luokan perheauto vielä 70-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kusiainen oli kovan luokan perheauto vielä 70-luvulla.
oranssina postiauton poikanen ja verenpunaisena veritulppa
- Anonyymi
Fiat Dino kyllä kelpais
- Anonyymi
Onko se sama kuin Ferrari Dino, vai eri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se sama kuin Ferrari Dino, vai eri?
Fiat jossa on Ferrarin moottori.
- Anonyymi
Tavalliset tallaajat ostavat tavanomaisesti arvokkaampia autoja ilman autoon tarjolla olevia lisävaihtoehtoja esim hansfee navigaattori kattoluukku merkkikohtaiset erikoisvanteet ja Fiat Puntolla ajeleva naapuri näkee uudet kiltävät kuoret hienon kojetaulun. Jonain päivänä Punton omistajan ostaessa käytettynä naapurin auton toteaa kaiken olleen silmänruokaa.
- Anonyymi
Kattoluukku tosiaan on turhake.
- Anonyymi
Fiat Allis on ihan hyvä laite. Muutoin hiivatit ovat vain kulkuneuvoja, niin kuin muutkin autot.
- Anonyymi
näin on. uno oli ykkönen
- Anonyymi
Fiat 127 131 uno
- Anonyymi
Super Mirafiori 2000 TC
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Super Mirafiori 2000 TC
Hyvä auto
- Anonyymi
Mitä vanhempi Fiat sitä parempi
- Anonyymi
Topolino
- Anonyymi
Minulla oli muutaman vuoden huosnosti pidelty Fiat 132 1800 TC. Aivan soppeli ajettava mutta peltipuoli oli aika taikinaa..
Edisyksellisiä piirteitä oli levyjarrut kaikissa pyörissä.
Ja käsijarru ei ollut tavanomainen ( ne kengät siellä jarrulevyn,"hatun", sisäpuolella) vaan vaijerit kiskoivat eräänlaista räikkäväännintä , joka vaikutti paloihin. Se ei ollut oikein tehokas, mutta omaperäinen ratkaisu.- Anonyymi
Eikö tuota tehty myös V6 moottorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuota tehty myös V6 moottorilla.
Ei tehty, se malli oli 130.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tehty, se malli oli 130.
Niinpä olikin. Kelpaisi kyllä.
- Anonyymi
ladakin on kopioitu fiatista,
- Anonyymi
70-luvulla Fiat 124 vaihdettiin Ladan merkkejä, koska Ladasta sai myydessä paremman hinnan kuin Fiat 124 autosta. Moottori ja takajarrut olivat erilaisia, joten vilpin kyllä huomasi nopeasti.
- Anonyymi
Ei ole kopioitu.
- Anonyymi
Lada tc2.0
- Anonyymi
nyky tietokone moottorit, ulkoisti työt ammatti miehille,
- Anonyymi
Ota yhteys tietokoneen kautta vikakoodinlukija
- Anonyymi
Fiatilla ja vanhoilla volvoilla ajavat ovat yleensä alkoholisteja.
- Anonyymi
Huumekauppiaat tykkää Bemareista.
- Anonyymi
Millä tahansa oikealla autolla pääsee pidemmälle yhdellä tankkauksella kuin millään markkinoilla olevalla akunkantotelineellä, eli se ei sinänsä ole mikään saavutus
- Anonyymi
Juice Leskinen sanoi aikoinaan ettei ymmärrä miksi yhden ihmisen liikuttamiseen tarvitaan yli 2 tonnia malmia.
- Anonyymi
Fiat mainos on paikkansa pitävä: Petojen sukua.
Susi jo syntyessään. Nivelet paukkuu vähä väliä ja sähkötyöt Italialaita laatua ,sopii aurinkoon mutta on pakkas arka . Mutta jos varautuu ja ostaa haalarit takakonttiin niin käsistään kätevä voi hymyillen ,vihellellen pyyhkiä pitkin pikiteitä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiat mainos on paikkansa pitävä: Petojen sukua.
Susi jo syntyessään. Nivelet paukkuu vähä väliä ja sähkötyöt Italialaita laatua ,sopii aurinkoon mutta on pakkas arka . Mutta jos varautuu ja ostaa haalarit takakonttiin niin käsistään kätevä voi hymyillen ,vihellellen pyyhkiä pitkin pikiteitä..Murtoluku Fiatilla sai kyytiinsä kauniita naisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murtoluku Fiatilla sai kyytiinsä kauniita naisia.
Ei siihen kovin montaa mahtunut yhdellä kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiat mainos on paikkansa pitävä: Petojen sukua.
Susi jo syntyessään. Nivelet paukkuu vähä väliä ja sähkötyöt Italialaita laatua ,sopii aurinkoon mutta on pakkas arka . Mutta jos varautuu ja ostaa haalarit takakonttiin niin käsistään kätevä voi hymyillen ,vihellellen pyyhkiä pitkin pikiteitä..Ranskiksilla myös kyseenalaista mainetta sähkövioissa,
Renault ollut surullisen kuuluisa niistä. Ei kai enää tänään oletan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen kovin montaa mahtunut yhdellä kertaa.
Eihän tuohon aikaan ollut moniavioisuutta eikä pa-rta-lap-sia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juice Leskinen sanoi aikoinaan ettei ymmärrä miksi yhden ihmisen liikuttamiseen tarvitaan yli 2 tonnia malmia.
Niin niin....ei tullut tyypille mieleen mihin kusemisessa tarvitaan pussia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niin....ei tullut tyypille mieleen mihin kusemisessa tarvitaan pussia?
itsellekään ei ole tullut koskaan mieleen.
kerro ihmeessä.
- Anonyymi
90-luvulla minulla oli 100 heppainen Fiiu.
Hyvä ajaa - huono omistaa.
Ei koskaan enää. - Anonyymi
Torinossa makaronit kehittivät tehokasta varkaudenestolaitta Fiatiin. Paras ehdotus oli suurentaaa Fiatin logoa 100%:lla. Varkaat tietää kiertää kaukaa.
- Anonyymi
Helppo keino nostaa Fiatin arvo kaksinkertaiseksi. Käy tankkaamassa tankin täyteen.
- Anonyymi
Itse olen kiinnostunut Fiat 850:stä, vanha kunnon 60-luvun auto, Fiat 600:n isoveli.
https://www.autowiki.fi/index.php/Fiat_850- Anonyymi
Tuollaiseen tein moottoriremontin. Ajoin melko pitkään sillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiseen tein moottoriremontin. Ajoin melko pitkään sillä.
Oliko minkämoinen remppa, mitä osia vaihdoit ? Olen kerran tehnyt kevytrempan 1.3 CVH Eskoon, niitä varhaisimpia saksalaisia, vm.-83. Sylintereihin oli toispuoleisesti kulunut melkoiset pykälät yläkuolokohtaan renkaista. 150 tkm. ajettu silloin.
Pidin Fordin vähän pehmuna sen takia. Ne venttiilien tiivistekumit nyt oli iisi ja halpa homma. Öljynsyönti loppui sillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko minkämoinen remppa, mitä osia vaihdoit ? Olen kerran tehnyt kevytrempan 1.3 CVH Eskoon, niitä varhaisimpia saksalaisia, vm.-83. Sylintereihin oli toispuoleisesti kulunut melkoiset pykälät yläkuolokohtaan renkaista. 150 tkm. ajettu silloin.
Pidin Fordin vähän pehmuna sen takia. Ne venttiilien tiivistekumit nyt oli iisi ja halpa homma. Öljynsyönti loppui sillä.Sylinterien koneistus, uudet männät, laakerit, tiivisteet, kunnostettu kansi jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sylinterien koneistus, uudet männät, laakerit, tiivisteet, kunnostettu kansi jne.
silloin vielä niitä kannatti peruskorjata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
silloin vielä niitä kannatti peruskorjata.
Ei taida nykyään olla edes koneistamoja, jossa yksityinen ihminen voisi teettää koneistustyöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida nykyään olla edes koneistamoja, jossa yksityinen ihminen voisi teettää koneistustyöt.
Onhan niitä pilvin pimein, joka kaupungista taitaa löytyä.
- Anonyymi
500e harkinnassa. Niitä harvoja autoja joita vielä saa ilman takaovia.
- Anonyymi
Neliovisuudesta on vaan harmia. Turhia ovenkarmin saumoja lisäämässä ilmanvastusta.
- Anonyymi
Fiat 500 on kyllä poikkeuksellisen sympis auto, tarkoitan nimenomaan alkuperäistä mallia.
- Anonyymi
Unto on hyvä auto arkikäyttöön. Ei ammattihommiin tai pitkiin matkoihin, mutta näin Tammisalon horisontista Uudenmaan läänin alueella oikein riittävä, toimiva, ja varma auto. Talvella myös lämmin, jos lähdet sähkötolpasta lohko- ja sisälämppärillä.
Yleensä perheen kakkosautona Euroopassa, Unski hoitaa hommansa hyvin ja luotettavasti.
T: Unto-fani- Anonyymi
Fiat Aparth best car
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiat Aparth best car
MIRAFIORI - 131 vikaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIRAFIORI - 131 vikaa!
Fiat 125 P very good car.
- Anonyymi
puntolla eteläranskan vuorta alaspäin serpentiinitietä ja just ennen jyrkänteen.mutkaa kone sammu vapaalla ja jarrut hävis. ei en ollut.kuski vaan kyydis
- Anonyymi
Fiat tarjoaa myös unohtumattomia elämyksiä.
- Anonyymi
No vaihdetta slmäänkö?
- Anonyymi
1.2 punto.
Hyvä ja pieniruokainen kaupungissa.
Maantiellä kulutus kasvaa alitehoisuuden vuoksi.
Ergonominen painajainen ahtauden vuoksi.
Jalat ei mahdu kunnolla.
Välillä vinossa pidetty polvi petti alta pidemmän ajomatkan jälkeen, kun nousi autosta.
Sivupalkit liian edessä ja katto matalalla rajoittavat kuskin näkökenttää.
Yksinkertainen auto oli teknisesti luotettava.
Uudemmilla autoilla myöhemmin ei ole ollut samaa luotettavuutta ja laatua omassa käytössä.- Anonyymi
Rehellinen määritelmä Fiat Puntosta.
- Anonyymi
Ei munkaan polvi tahdo kunnolla mahtua BMW:ssä kulkemaan, eikä se E60 ole pikkuauto kuitenkaan.
- Anonyymi
Pitäisi olla turbo, saisi enemmän tehoja. Niinhän nykyään tehdään. 1,0 litran moottori ja turbo, esimerkiksi Seat ibiza.
Ei taida olla kovin kestävä moottori.
- Anonyymi
Aikanaan mainostettiin Fiatia seuraavasti:
"Fiat Uno. Petojen sukua."
Tähän mainoslauseeseen oli tapana lisätä:
"... Susi jo syntyessään."- Anonyymi
Näin oli ja hauskoja sanontoja riitti autosta kuin autosta.
Merrsumiehille ja naisille veisteltiin näin. Siihen sammui johtotähti kävelemään jätkä lähti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin oli ja hauskoja sanontoja riitti autosta kuin autosta.
Merrsumiehille ja naisille veisteltiin näin. Siihen sammui johtotähti kävelemään jätkä lähti.Skooda, neljä pyörää ja loota. Isä työntää, äiti ohjaa, lapset pitää pohjaa.
Toy ota jos et muuta saa,
Datsuni on mun ratsuni.
Fiat Uno, vuoden auto, hyvällä tuurilla jopa kahden.
Ford ei ole auto eikä piika ole ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skooda, neljä pyörää ja loota. Isä työntää, äiti ohjaa, lapset pitää pohjaa.
Toy ota jos et muuta saa,
Datsuni on mun ratsuni.
Fiat Uno, vuoden auto, hyvällä tuurilla jopa kahden.
Ford ei ole auto eikä piika ole ihminen."Ford ei ole auto eikä piika ole ihminen."
Moni ei ymmärrä tuon lauseen ajatusta.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skooda, neljä pyörää ja loota. Isä työntää, äiti ohjaa, lapset pitää pohjaa.
Toy ota jos et muuta saa,
Datsuni on mun ratsuni.
Fiat Uno, vuoden auto, hyvällä tuurilla jopa kahden.
Ford ei ole auto eikä piika ole ihminen.Joo ja Tesla on kuin avokado.
Kallis, trendikäs ja kypsyy kun et enää tarvitse sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skooda, neljä pyörää ja loota. Isä työntää, äiti ohjaa, lapset pitää pohjaa.
Toy ota jos et muuta saa,
Datsuni on mun ratsuni.
Fiat Uno, vuoden auto, hyvällä tuurilla jopa kahden.
Ford ei ole auto eikä piika ole ihminen.Helkkari sano talkkari, myi telkkarin ja osti volkkarin.
- Anonyymi
Mikä merkki?
Neljä nollaa keulassa, viides ratissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skooda, neljä pyörää ja loota. Isä työntää, äiti ohjaa, lapset pitää pohjaa.
Toy ota jos et muuta saa,
Datsuni on mun ratsuni.
Fiat Uno, vuoden auto, hyvällä tuurilla jopa kahden.
Ford ei ole auto eikä piika ole ihminen.Mun Focus toimii ja on toiminut erittäin hyvin vaikka yli 300 tkm mittarissa...vanha hokema ei toimi,aina ekalla katsastuksesta läpi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skooda, neljä pyörää ja loota. Isä työntää, äiti ohjaa, lapset pitää pohjaa.
Toy ota jos et muuta saa,
Datsuni on mun ratsuni.
Fiat Uno, vuoden auto, hyvällä tuurilla jopa kahden.
Ford ei ole auto eikä piika ole ihminen.ilo ilman fiatia on teeskentelyä
ajo ilman fiatia on rimpuilua. haasteltiin pohjois-karjalassa
- Anonyymi
Ei nuo kummoisia autoja ole https://c1.wallpaperflare.com/preview/683/304/968/altes-auto-rost-fiat.jpg
- Anonyymi
Harrasteajoneuvo ainesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harrasteajoneuvo ainesta.
lakka päälle ja näyttelyyn.
- Anonyymi
Säälittää tuo Fiiun alennustila.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittää tuo Fiiun alennustila.
Ajoneuvohistoriallinen onni on kuitenkin se, etteivät kaikki kusiaiset ole mihinkään hävinneet.
- Anonyymi
>>Fiat 600 -mallia oli vuoden 1999 lopussa Suomen ajoneuvorekisterissä 921 kappaletta, joista yksi oli Multipla-versio. Fiat 600:n hallussa on myös ennätys Suomeen yhdellä kertaa tuotujen autojen määrässä: Hangon satamaan tuotiin alkuvuonna 1971 yhdessä laivalastissa yli 3 000 autoa. Tämä määrä jääneekin alallaan lopulliseksi ennätykseksi. Viimeiset Fiat 600:t tuotiin Suomeen vuonna 1974. <<
-WIKIP.- Anonyymi
Ruotsissa kusiainen oli kielletty auto turvattomuutensa vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa kusiainen oli kielletty auto turvattomuutensa vuoksi.
Tekoäly kyllä väittää, että sitä olisi myyty Ruotsissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoäly kyllä väittää, että sitä olisi myyty Ruotsissa.
Voi olla, että kielto tuli voimaan vasta 70-luvulla. Myöhemmin valmistetut Fiat 600 oli lisenssi Seateja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että kielto tuli voimaan vasta 70-luvulla. Myöhemmin valmistetut Fiat 600 oli lisenssi Seateja.
Fiat 600 merkit, mutta keulassa Seatin teksti.
- Anonyymi
Voidaan todeta, että Fiat 600, kupla ja itä-autot nostivat tavallisen kansan pyörien päälle.
- Anonyymi
On väitetty, että Punaiset prikaatit -terrorijärjestö olisi jotenkin sabotoinut Fiatin tehtaita 1970-luvulla..
- Anonyymi
Italian pääministeri Aldo Moro murhattiin Fiat 130 Berlinaan. Teloituksen suoritti Punaisen prikaatin terroristit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italian pääministeri Aldo Moro murhattiin Fiat 130 Berlinaan. Teloituksen suoritti Punaisen prikaatin terroristit.
Pol Pot ei liity mitenkään Talbot kuskeihin.
- Anonyymi
Kyllä. Italiassa kommunistityöläiset ay-liikkeessä pistivät autotehtaiden johtoa välillä lujille. Punainen prikaati järjesti heidän yhteistyöllä iskuja, esimerkiksi ampuivat useita autotehtaiden johtajia polvilumpioihin kostona. Lakot olivat arkipäivää kuten Britanniassakin ja se näkyi autojen heittelehtivänä laatuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Italiassa kommunistityöläiset ay-liikkeessä pistivät autotehtaiden johtoa välillä lujille. Punainen prikaati järjesti heidän yhteistyöllä iskuja, esimerkiksi ampuivat useita autotehtaiden johtajia polvilumpioihin kostona. Lakot olivat arkipäivää kuten Britanniassakin ja se näkyi autojen heittelehtivänä laatuna.
Totta Italiassa kommunisteilla oli luja ote maan teollisuuden työntekijöihin.
70-luvulla Britanniassa meno kävi niin hulluksi että, autoja rakentaneet työläiset itse sabotoivat rakentamiaan autoja. - Anonyymi
Suomessa ei sentään kommarit mellakoineet Saabin tehtaalla.
- Anonyymi
Entäs kun, eipä näkyny Fiatteja ralleissa.
- Anonyymi
Kahta en vaihda. Fiatia ja toinen on tämä tämä tämä....
- Anonyymi
Jatkosodan alussa Fiat oli myös hävittäjäkone, itse asiassa paras, mitä Suomella silloin oli käytössä, koska Messerscmidtejä emme vielä silloin saaneet, eikä brititkään oikein myyneet Spitfireja.
- Anonyymi
Ja sodan alussa "ässät" tekivät jenkkien Brewster Buffaloilla ihmetekoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sodan alussa "ässät" tekivät jenkkien Brewster Buffaloilla ihmetekoja.
Tuo on myös aika mielenkiintoinen juttu. Amerikkalaiset itse pitivät konetta epäonnistuneena ja yrittivät päästä siitä eroon ja taisivat mm myydä briteille Intiaan. Tyynen meren rintamalla se kärsi pahoja tappioita japseja vastaan. Jotkut ovat väittäneet niiden johtuneen siitä, että moottorin jäähdytys oli liian tehoton tehoon nähden ja siksi varsinkin Intian ja Tyynenmeren ilmatiloissa moottori ylikuumeni hyvin herkästi, joka taas aiheutti pahoja ongelmia kesken ilmataisteluiden.
Sen sijaan Suomessa ilmanala oli viileämpi, ilmeisesti myös kesäisin, ja niinpä moottori toimi optimaalisesti kuumenematta, antaen tuntuvat tehot. Meikäläisetkin lentäjät pitivät "pylly-waltteria" vähän kömpelönä ilmassa, mutta kun sillä oppi lentämään, pystyi sillä melko kieroihinkin liikkeisiin ja ampumaan alas kokemattomia vihollislentäjiä, joilla saattoi olla allaan muuten parempi kone.
Polttomoottorilla käyvät länsiautot ovat pääsääntöisesti hyviä. Merkkiautojenkin malleissa on kyllä joitain ohareita, ei niin hyviä, mutta jotkut mallit ovat toisaalta erinomaisia hintaansa nähden. Hienointa on ollut, että mm Toyota, VW ja Fiat ovat tarjonneet tavalliselle kansalle, keskituloisille ja jopa pienituloisille hyviä menopelejä ilman turhaa luxusta. Ne luotettavat menopelit ovat auttaneet ihmisiä käymään töissä ja vähän nauttimaan elämästäkin. Joidenkin eliittileidien ja herrojen mielestä se on kuitenkin väärin. Heidän mielestään köyhien suomalaisten pitää tinkiä elämänlaadustaan ainakin kahdesta syystä: ilmastonmuutoksen takia ja maahanmuuttajien hyväksi.
- Anonyymi
Minusta silloin aikoinaan japanilaisten "riisikupit" tarjosivat paremman hinta-laatu-suhteen kuin edulliset eurooppalaiset, mutta nykyään japsit taitaa olla niin kallliita, että se on muuttanut tilannetta?
- Anonyymi
Itse pidän vanhoista hyvän ajan autoista. 70-lukulainen harrasteajoneuvo on aivan huippua.
Uuden auton omistajaa minusta ei varmaankaan koskaan tule ja nytkin tuorein käyttöautoni on jo lähes 20 vuotta vanha.
- Anonyymi
Viat 600 oli hyvä auto.
- Anonyymi
kanttilampulla täällä on ojettu 43 vuotta
- Anonyymi
Fiat todellakin myi kokonaisen tuotantolinjan Neuvostoliittoon. Muutosten jälkeen esiteltiin nappisilmä.
- Anonyymi
Fiat Puntoja ei juurikaan näe romutettuina, koska ne suunniteltiin kestäviksi perheautoiksi.
- Anonyymi
Ala-Vuokista löytyy Punto, jolla on ajettu samalla alkuperäisellä tekniikalla jo 1,8 miljoonaa kilometriä.
Ja matka jatkuu... - Anonyymi
Fiat 128 Z. Eli Zastava oli työläisten työläisille rakentama auto.
- Anonyymi
Cadillag fleetvood V.8 7 metrinen sisätilan väli ikkunalla se pitäisi olla .Toimisi myös retkeilysänkynä ?
Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.923965Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973317Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1252617Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2121994Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201784Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m841741Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä961701- 1101539
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11301- 571202