Missä maassa mieluiten käyhänä asuisit?

Anonyymi-ap

a) Somalia
b) Tanska
c) Japani
d joku muu, mikä?

48

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

ö) Söimi

• Anonyymi00002

Suomi on paras, täällä kaikki annetaan valmiiksi työhaluttomillekin.

• Anonyymi00029

Ja töitä ei ole kaikille.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ja töitä ei ole kaikille.

Katuja lakasemaan tai risusavottaan voi aina mennä.

• Anonyymi00005

Saako somaliassa olutta?

• Anonyymi00006

Ei , mutta kamelin kusi ajaa kyllä saman asian.

• Anonyymi00007

Mikä ihme on käyhä.

• Anonyymi00014

Pieneläkeläinen

• Anonyymi00016

Käyhä=nuppivikainen työkyvyttömyyseläkeläinen.

• ehkäpä puola..italia sopisi muuten mutta aivan liian kuumaa.. puola-italia akseli..vesistön no meren tai järven läheisyys musdt kulttuuri ja turvallisuus..viisari osoittaa siis puolan suuntaan..

• Anonyymi00025

Puolassa on vain se ongelma, että nimet ja yleensä kieli on todella vaikeaa, vokaaleja heillä ei ole paljoa käytössä. Swrdsnk. Trngdrb. j.n.e. Tulee kurkku kipeäksi kun yrittää sitä kieltä puhua.

• Anonyymi00025 kirjoitti:

Puolassa on vain se ongelma, että nimet ja yleensä kieli on todella vaikeaa, vokaaleja heillä ei ole paljoa käytössä. Swrdsnk. Trngdrb. j.n.e. Tulee kurkku kipeäksi kun yrittää sitä kieltä puhua.

olen huomioinut tämän näiden eri kieliä puhuvien ja ja opettavien kesken youtubessa..kyllä se puola kiinnostaa koska siellä ei suvaita bulshittia..saksaa ajattelin ensin mutta sieltä on roti kadonnut..meikäläiselläkin on osaamista eri asioihin ja ja..suomessa mistä halvimmalla saa..yöks..

• Anonyymi00009

Itäsuomessa 60 luvulla rakennetussa kerrostalossa naapureina äreitä eläkeläisiä ja maatuskoja. Ja jokunen mannekommuuni.

• Anonyymi00010

Afrikkaan Suomen köyhät vois lähettää niin vois perustaa uuden heimon. Päivän kohokohta kun saa kupillisen riisiä.

• Anonyymi00011

Apina

• c) Japani
      Sinne varmaan sopeutuisi parhaiten.

• Anonyymi00045

Japanissa on ei toivottu, turistina ehkä sietäisivät

• Anonyymi00012

Thaimaassa jossain kaatopaikalla etsien sieltä ravintoa.

• Anonyymi00015

Takavuosina kun fillaroin Espoon roskiksia, keräilin tölkkejä, pulloja ja pidempiä stumppeja. Kaikilla oli niin hauskaa ettäh. Sittemmin kun on vähän paremmin niin vajakit kettuilevat kun minulta ei saa rahaa. Menkööt pankkeihin, siellä sitä on! Oblivion stout...

• Anonyymi00017

leipominen on liian kallista köyhillwe koska sähkön hinta niin korkea

• Anonyymi00024

Millä sinä persaukinen jauhot ostat.

• Anonyymi00018

Somalina Suomessa!

• Anonyymi00019

kyllä toi somalia menee heittämällä ykköseks

• Anonyymi00022

Käyhänä nuppivikaisena seniilinä tykyeläkeläisenä asuu mieluusti syrjäseudulla makaronia&puuroa mutustaen.

• Anonyymi00023

Venäjällle Ano kehui kuinka halpaa kalja on

• Anonyymi00026

Tietysti siellä missä saa eniten kaljarahaa vastikkeetta. Suomi taitaa olla paras?

• Anonyymi00027

D joku muu. Suomi on yllättävän hyvä maa asua, kun olen useammassa maassa asunut.

Olen tosin sopeutunut aika hyvin muihinkin maihin missä olen asunut, mutta Suomessa on paljon hyvää köyhälle. Täällähän on köyhän mahdollista kouluttautua vaikka miten, joka ei monessakaan maassa ole mahdollista.

Tuossa listalla olevista maista olisi Somalia aika hyvä monen suomalaisen valittajan kokeilla ja muuttaa sinne vähäksi aikaa asumaan. Vaimoni oli siellä jonkin aikaa, Punaisen ristin juttuja ja siitäkin maasta on kokemusta.

Tanska on myös hyvä maa, tuttavamme asuvat siellä, moni asia on siellä, kuin Suomessa, kieli vaan on sellaista peruna suussa puhumista.

Japani sitten, Hokkaidoa suosittelen meille suomalaisille, olosuhteet aika samanlaiset, kuin Suomessa, mutta lunta tulee aika hurjasti Tyyneltä mereltä, että sitä ei pidä hätkähtää. Siellä tykätään suomalaisista, etenkin suomalaiset miehet on paikallisten naisten mieleen.

Jos on tilanne, että on jo eläkkeellä ja nauttii tätä suomalaista eläketurvaa, niin suosittelen Intiaa, siellä pystyy asumaan ja elämään todella hyvin ihan pienellä työeläkkeellä, sillä kansaeläkkeen maksu lopetettiin ulkomaille. Noin 1000€/kk eläkkeellä elää Intiassa todella hyvin, koska paikallisten hyvätkin palkat ei ole puoltakaan tuosta. Eli kokemuksella voin sanoa, että voi asua todella hyvin ja pitää jopa kotiapulaista.

Jos ei ole eläkkeellä ja on mahdollista tehdä etätöitä, niin suosittelen myös Intiaa, koska aika vaatimattomilla tuloilla pystyy elämään todella loistavasti. Itse tein etätöitä ja samoin vaimoni teki etätöitä Intiassa, lapset olivat kotiopetuksessa. pärjäsimme todella hyvin.

• Anonyymi00028

Suomi.

• Anonyymi00030

En tiedä että missä maassa olisi mahdollisuus löytää työtä.
      Nykyiset tulot 20 päivän ajalta 595,36 e, laitan säästöön aina jonkin verran.
      Missä maassa asuminen olisi edullisempaa ja työttömyyskorvausta saisi vähintään 500 euroa kuussa?

• Anonyymi00031

Töitä on mahdollista löytää joka maassa! Suomessakin on töitä tarjolla, jos ei ala ronkeloimaan töiden suhteen. Tiedän tämän kokemuksesta, sillä vaikka olen itse jo eläkkeellä, niin jatkuvasti tarjotaan töitä. Eilenkin olin töissä vielä illalla myöhään ja yöllä tein veroilmoituksia.

Suosittelen kouluttautumista, jos ei ammattitaidot riitä.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Töitä on mahdollista löytää joka maassa! Suomessakin on töitä tarjolla, jos ei ala ronkeloimaan töiden suhteen. Tiedän tämän kokemuksesta, sillä vaikka olen itse jo eläkkeellä, niin jatkuvasti tarjotaan töitä. Eilenkin olin töissä vielä illalla myöhään ja yöllä tein veroilmoituksia.

Suosittelen kouluttautumista, jos ei ammattitaidot riitä.

Olin vuokratyöfirmassa työnhakijana. Yhtäkään soittoa ei tullut sieltä puolen vuoden aikana vaikka kokemusta on monelta alalta. Ikää on 61v. Ei Suomessa oteta töihin minun ikäisiä osatyökykyisiä.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Olin vuokratyöfirmassa työnhakijana. Yhtäkään soittoa ei tullut sieltä puolen vuoden aikana vaikka kokemusta on monelta alalta. Ikää on 61v. Ei Suomessa oteta töihin minun ikäisiä osatyökykyisiä.

Minä täytän nyt keväällä 68 vuotta ja ei mitään ikäsyrjintää. Töitä tarjotaan jatkuvasti, että kieltäydyn jo osasta.

Sama juttu muutamilla kavereilla, he ovat jo jättäneet uusimatta ammattipätevyyksiä, niin voi hyvällä syyllä sanoa, ettei voi lähteä ajamaan bussia tai nosturia. Minun kaverit samaa ikäluokkaa!

Yksi kaveri täytti juuri toissa päivänä 70 vuotta ja työtä riittää vaikka kuinka. Ei kaverin ole pakko tehdä, mutta ei osaa kieltäytyäkään työkeikoista, nytkin oli jossain Lapissa Norjan rajoille saattokeikalla.

• Anonyymi00032

Mieluiten asuisin Somaliassa, koska sieltä on helppo muuttaa Suomeen.

• Anonyymi00039

Muuta sitten Somaliaan ihan pysyvästi! Meidän perheessä on kokemusta Somaliasta, vaimoni oli siellä Punaisen Ristin töissä aikoinaan. Ja mikä estää muuttamasta muualle Afrikkaan, kyllä siellä töitä riittää.

Ja onhan sitä tosi hyvä maa tässä viestiketjussa mainitsematta, nimittäin Uusi-Seelanti. Kaverin tyttärenpoika lähti sinne ihan kylmiltään vain kieltä opiskelemaan ja etsi sieltä töitä, on ollut nyt puoli vuotta kaivinkonetta ajamassa. Ei ollut vaikeutta löytää töitä!

• Anonyymi00033

Menee maku heti kun näkee kännykän hierojia tyhmine naamoineen.

savo

• Anonyymi00034

Suomalia.

rahnoo saa.

• Anonyymi00036

Muuttakaa ihmeessä pois Suomesta notkujat.

• Anonyymi00038

Ehkä Uusi-Seelanti. Kauniit maisemat ja ei ihan pakko asua tiiviissä talossa talven (meidän kesän) yli.

• Anonyymi00041

Oli mikä tahansa raha tilanne!

1. Yhdysvallat

2. Canada

3. Australia

ja aina!

• Anonyymi00050

Siitä vaan sitten muuttamaan, jos niin auvoiselta tuntuu! Yhdysvallat on kyllä yksi surkeimmista paikoista, vaikka monet sinne ihannoi. Suomalaisella köyhällä tulee siellä kyllä äkkiä ikävä suomalaista sosiaaliturvaa ja koulutusta. Köyhät tekee kolmea työtä, että pärjää, he yleensä siirtotyöläisiä, joita nyt Trump jahistelee.

On kokemusta ja on nähty!

Suomi on yllättävän hyvä maa asua. Vaan jos haluaa poimia "rusinat pullasta", niin suosittelen siirtymään suomalaisella työeläkkeellä kolmansiin maihin, niin silloin pärjää hyvin pienelläkin eläkkeellä, todella hyvin. On varaa asua todella hyvin ja pitää jopa kotiapulaista.

• Anonyymi00042

Somaliassa asuisin ja muuttaisin sitten Suomeen...!

• Anonyymi00044

Somalia kehuu itseään karjan kasvatuksella ja vie lihat itäisiin naapurimaihinsa. Saisihan somppulassa ainakin syödä filettä jne ruhonosaa.

• Anonyymi00046

AI-yhteenveto
      Köyhän kannattaa muuttaa maahan, jossa elinkustannukset ovat alhaiset, mutta elämänlaatu hyvä. Suosittuja ja edullisia maita ovat esimerkiksi Vietnam, Malesia, Costa Rica, Meksiko ja Portugali. Myös EU:n sisällä edullisia vaihtoehtoja, kuten Romania, kannattaa harkita. Tärkeintä on huomioida vuokrataso, ruoan hinta ja palvelut.

• Anonyymi00051

Mutta tärkeää ei ilmeisesti ole huomioida yhteiskunnan antamia tukia.

• Anonyymi00049

#1 United States of America
      #1 United States
      #1 USA
      #1 U.S.
      #1 U.S.A.
      #1 America
      #1 The States
      #1 Stateside
      #1 Wonderland
      #1 Land of Milk and Honey
      #1 Murica

• Anonyymi00052

d) Savon mualla

terveisin: terve

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      93
      2566
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      92
      1526
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1485
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1218
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      953
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      17
      952
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      39
      848
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      112
      841
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      726
    Aihe