Löylyköyhyys

Anonyymi-ap

Näyttäisi sähkön hinta nousseen lopullisesti tasolle, joka estää pienituloiselta saunan lämmittämisen.

24

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Itse lämmitän saunan ehkä kerran kuukauteen, sähkölämmitteinen sauna on tässä minun asunnossa. Kaikki tosiaan kallistuu. Hain juuri lähikaupasta kahvia ja tämäkin kustanti noin 9€.

      Joutuu miettimään tarkkaaan mihin varojaan käyttää. Auto on jo laskuista poissa ja muutenkin joutuu elämään säästöliekillä.

      Mb_76

    • Anonyymi00002

      Ota riehumalla hiki!

      jaa missäh?

      no shawossa tietennii.

      • Anonyymi00003

        Savolaisissa on paljon alkoholisteja, jotka haisevat pahalta. Hygieenia pettää. Muutenkin kaikki on rempallaan ja työttömyyttä paljon.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Savolaisissa on paljon alkoholisteja, jotka haisevat pahalta. Hygieenia pettää. Muutenkin kaikki on rempallaan ja työttömyyttä paljon.

        Savolainen vs mustalainen vs savolainen mustalainen...kuka voitti?


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Savolainen vs mustalainen vs savolainen mustalainen...kuka voitti?

        Jos pysyvät savossa, kaikki voittavat.


    • Anonyymi00005

      Heh 270 lukijaa pari tuntia sitten aloitettuu ketjuun. Ehkä hieman savon lisää....

    • Anonyymi00006

      Mutta puusaunaan laitetaan vaan lisää pökköä pesään niin kaikki on hyvin
      ja löylyä riittää vaikka useaksi kerraksi viikossa . Samalla lämpenee pesuvesikin.
      Tulikin mieleen kysyä että lämmitättekö pesuveden kiukaan yhteydessä
      olevassa säiliössä vai laitatteko veden lauteille vateihin lämpenemään.
      Se on yksin saunojalle mahdollista molemmilla tavoilla ilman kustannuksia.

      • Anonyymi00007

        Savossa pökkö pannaan, no jääköön savomata.

        Hormipöntössä lämpenee lapsi pesuveden mukana.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Savossa pökkö pannaan, no jääköön savomata.

        Hormipöntössä lämpenee lapsi pesuveden mukana.

        Rassia savupiippuun savolaisessa sauhusaunassa


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Savossa pökkö pannaan, no jääköön savomata.

        Hormipöntössä lämpenee lapsi pesuveden mukana.

        Savossahan pyritään aena jutkautustilanteeseen.


    • Anonyymi00009

      Huomena pörssisähkö on edullista. Voit saunoa vaikka melkein koko päivän.

    • Anonyymi00011

      Meillä on vanha pihasauna ja siellä on puilla lämpiävä jatkuvalämmitteinen kiuas. Ilmaiseksi saatua polttopuuta riittää ja kun käyn kerran viikossa kaupassa, niin saan mukaan sieltä valita pahvilaatikoita, joihin laitan ostokset. Lämmitän sillä pahvilaatikolla vielä saunaa.

      Onhan meillä käytettävissä pieni sähkösaunakin, mutta me on annettu sen nyt olla käyttämättä. Kesällä teen pienen remontin tuohon pihasaunaan, niin se on vielä mukavampi käyttää jatkossa.

    • Anonyymi00012

      60 asteen tappolöylyt ja toipumiseen 18 saunakaljaa🥵

      • Anonyymi00013

        Mutta jos tyytyy siihen 12 -packiin, niin saa samaan hintaan vielä klapipussin.


    • Anonyymi00015

      Köyhälle ei ole suotu saunan ihanuuksia, ei edes savossa. Köyhä olkoon kyykyssä.

      • jotkut köyhät asuu saunoissa..puusanoissa maalla.

        pieni pervokkilainen sutkaus... maalle mieli tekevi ja saunoja kämppänä käyttävi.


    • Anonyymi00016

      Ai niin, keksikääpäs savolainen kyykkysauna. Lauteiden alla, vai?

      • savolaiset savusaunat ovat tietääkseni melko matalia..


    • Anonyymi00018

      Siinä onkin savusaunassa lämmittämistä talvella jos -20pakkasta ja kylmästä alottaa ei oo oikeen hätäsen saunojan juttuja.

      • Anonyymi00020

        Meillä tuo vanha pihasauna on aika nopea lämpiämään, reilu puoli tuntia, niin pääsee saunomaan. Ei ole mikään savolainen savusauna.

        Oli tosi mukava saunoa useamman kerran viikossa näillä kovilla pakkasilla, kun lämmitin saunan ihan mukavikseni.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Meillä tuo vanha pihasauna on aika nopea lämpiämään, reilu puoli tuntia, niin pääsee saunomaan. Ei ole mikään savolainen savusauna.

        Oli tosi mukava saunoa useamman kerran viikossa näillä kovilla pakkasilla, kun lämmitin saunan ihan mukavikseni.

        Taitaa olla reippaasti yli puolituntia kun pihasauna lämpiää pakasilla toki jos ei ole kauheen iso,


    • Anonyymi00019

      HAHAHA! Sähkösauna paskasauna.

      • Anonyymi00021

        Oikein ! Ja puusauna on se oikea sauna ,


    • Anonyymi00022

      Mie tykkään puuilon pienestä mallista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe