kahvikupin hinta noussut!

untamo_

Onkohan kukaan huomannut, että jotkut hinnat ovat nousseet liki kaksinkertaisiksi euroaikoina, eli inflaatio on niissä ollut n. 100%. Esim. kahvi ja pulla maksoi ennen viitosen, nyt siitä saa pulittaa 2 euroa ja sekin on halpa hinta...

56

2636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diversions

      Toista se on ruotsissa, jossa sen kahvikupin saa aina vaan sillä 5 kruunulla.. Kyllä näin on.

      • jyfj

        ...vai kahvikupin ruotsis 5 kruunul!Viimex toukokuus ku ruotsis kävin, niin kahvikupist joutu maksaa 15 kruunuu, joka o 1.6 EUR.


      • Diversions
        jyfj kirjoitti:

        ...vai kahvikupin ruotsis 5 kruunul!Viimex toukokuus ku ruotsis kävin, niin kahvikupist joutu maksaa 15 kruunuu, joka o 1.6 EUR.

        Pakko oli vähän, kun koko keskustelun aloitus oli niin klassinen ja niintyperä että pikku vittuilu sallitaan kai? (ei)

        Ja mikä tuo 2e kahvikuppi on mistä kaikki puhuu?
        Kyllä kahvikupin hinta on 1,2e joskus 1,5 ja joskus 1e. Mutta ei koskaan 2e, ja jos onkin niin onko pakko käydä sielä?


      • yesman
        Diversions kirjoitti:

        Pakko oli vähän, kun koko keskustelun aloitus oli niin klassinen ja niintyperä että pikku vittuilu sallitaan kai? (ei)

        Ja mikä tuo 2e kahvikuppi on mistä kaikki puhuu?
        Kyllä kahvikupin hinta on 1,2e joskus 1,5 ja joskus 1e. Mutta ei koskaan 2e, ja jos onkin niin onko pakko käydä sielä?

        Älähän sinä Herra Diversion ala muille vittuilemaan kun et sitä itsekkään kestä.

        Lainaus 12.7.2005 kirjoituksestasi.
        "Ja siunatuksi lopuksi, haista sinä paska. Kun kirjoittaa nopeasti, sattuu. Ei välttämättä sen kummemman debatin paikka."


      • Mikael
        Diversions kirjoitti:

        Pakko oli vähän, kun koko keskustelun aloitus oli niin klassinen ja niintyperä että pikku vittuilu sallitaan kai? (ei)

        Ja mikä tuo 2e kahvikuppi on mistä kaikki puhuu?
        Kyllä kahvikupin hinta on 1,2e joskus 1,5 ja joskus 1e. Mutta ei koskaan 2e, ja jos onkin niin onko pakko käydä sielä?

        Kyse oli pullakahveista!!!


    • Occam

      Psykologisesti on luonnollista, kun muutaman - tai vain yhden kahvikupin - kohonneen hinnan nähdessään on varma, että "hinnat ovat nousseet".

      Tosiasiassa yleinen hintatason kasvu taittui hyvin selkeästi vuoden 2002 alusta. Tälle ei voi mitään, vaikka se tuntuu olevan monille vaikeaa hyväksyä.

      Kahvikuppien, WC-pönton kansien, jopa sähkölaskun ja vuokrien hintaa saatetaan taivastella (tässäkin tuli jo 4 eri hintaa, hui;) - samanaikaisesti ostetaan tyytyväisenä halpaa kaljaa ja viinaa, ostetaan halventuneita uusia ja käytettyjä autoja, ja nautitaan alhaisista koroista. Ja kirotaan samalla niitä prkleen korkeita eurohintoja....;)

      • Kränä

        Miksi euro hintojen nousu kiistetään, siksi kun juoppo Suomenkansan enemmistö saa halpaa viinaa.

        Kun me eläkkeellä jo 10 vuotta olleet, vaimoni ja minä olemme seuranneet ruoka ym. kuluja euro aikana ja verranneet niitä mummon markan aikaisiin kuluihin, on pakko myöntää että hinnat ovat taatusti nousseet enempi kuin julkisuudessa väitetään. Vaikka eläkkeitä on korotettu jää jokapäiväisten elinkustannusmenojen jälkeen käteen virike ym käyttöön entistä vähemmän, vaikka ruuan määrä iän myötä on pienentynyt. Me eläkeläiset takuulla tiedämme että euron tulo on nostanut ainakin jokapäiväisten elintarvikkeiden hintoja.


      • Kapitalisti-sika
        Kränä kirjoitti:

        Miksi euro hintojen nousu kiistetään, siksi kun juoppo Suomenkansan enemmistö saa halpaa viinaa.

        Kun me eläkkeellä jo 10 vuotta olleet, vaimoni ja minä olemme seuranneet ruoka ym. kuluja euro aikana ja verranneet niitä mummon markan aikaisiin kuluihin, on pakko myöntää että hinnat ovat taatusti nousseet enempi kuin julkisuudessa väitetään. Vaikka eläkkeitä on korotettu jää jokapäiväisten elinkustannusmenojen jälkeen käteen virike ym käyttöön entistä vähemmän, vaikka ruuan määrä iän myötä on pienentynyt. Me eläkeläiset takuulla tiedämme että euron tulo on nostanut ainakin jokapäiväisten elintarvikkeiden hintoja.

        Ja kuten voidaan nähdä niin inflaatio on pysynyt kurissa joten se nyt vaan on niin että mitään yleistä voimakasta hinnannousua ei ole tapahtunut. Joidenkin tuotteiden kohdalla varmasti on, mutta joidenkin kohdalla taas päinvastoin.


      • fin

      • fin

      • Occam
        fin kirjoitti:

        On hienoa kun saadaan halpaa viinaa?
        Tuolla on sitten vähän asiaa koroista. Ei tosin Suomen koroista.
        http://www.taloussanomat.fi/etusivu/4294069.asp

        "Ruotsin keskuspankki laski tänään keskeistä rahamarkkinoiden ohjauskorkoaan 0,50 prosenttiyksikköä 1,50 prosenttiin piristääkseen hiipuvaa talouskasvua."

        Tämänkö uutisen - jonka mukaan Ruotsissa on tehty paniikki-korkoliike - piti todistaa, että Ruotsin talous sen kun porskuttaa EMU:n ulkopuolella? :DD

        Toisessa ketjussahan olen osoittanut, että Ruotsin inflaatio on Euroaikana ollut Suomea nopeampi. Kannattiko ottaa Ruotsia esimerkiksi ;)


      • hinnat
        Kränä kirjoitti:

        Miksi euro hintojen nousu kiistetään, siksi kun juoppo Suomenkansan enemmistö saa halpaa viinaa.

        Kun me eläkkeellä jo 10 vuotta olleet, vaimoni ja minä olemme seuranneet ruoka ym. kuluja euro aikana ja verranneet niitä mummon markan aikaisiin kuluihin, on pakko myöntää että hinnat ovat taatusti nousseet enempi kuin julkisuudessa väitetään. Vaikka eläkkeitä on korotettu jää jokapäiväisten elinkustannusmenojen jälkeen käteen virike ym käyttöön entistä vähemmän, vaikka ruuan määrä iän myötä on pienentynyt. Me eläkeläiset takuulla tiedämme että euron tulo on nostanut ainakin jokapäiväisten elintarvikkeiden hintoja.

        täällä rapakonkin takana. Kahvikuppi unelma vain kun en omista euroja.


      • fin
        Occam kirjoitti:

        "Ruotsin keskuspankki laski tänään keskeistä rahamarkkinoiden ohjauskorkoaan 0,50 prosenttiyksikköä 1,50 prosenttiin piristääkseen hiipuvaa talouskasvua."

        Tämänkö uutisen - jonka mukaan Ruotsissa on tehty paniikki-korkoliike - piti todistaa, että Ruotsin talous sen kun porskuttaa EMU:n ulkopuolella? :DD

        Toisessa ketjussahan olen osoittanut, että Ruotsin inflaatio on Euroaikana ollut Suomea nopeampi. Kannattiko ottaa Ruotsia esimerkiksi ;)

        Ei se ollut mikään paniikkipäätös, vaan itsenäisen keskuspankin tekemä, omaan maan tarpeista lähtevä korkopäätös.
        Tuo Ruotsin talouskasvun "hiipuminenkin" asettuu oikeisiin mittasuhteisiin, kun vertaat Ruotsin talouskasvua EMU-alueen kasvuun viimeisten vuosien ajalta.
        Viestini varsinainen pointti oli kuitenkin Ruotsin ja Euroopan keskuspankin ohjauskorkotason vertailu. 0-ksavun oliossa ei muuten ole mitenkään vaikea pitää korkotasoa ja inflaatiota alhaalla.

        Jatkoviestissä oli sitten asiaa autoverosta. Oliko siihen mitään kommenttia?


      • Occam
        fin kirjoitti:

        Ei siihen autoveron alentamiseenkaan EU:ta tarvita.
        http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/1993/19930042
        Tulisipa EU-aikankin tuollaisia autoveron alennuksia.

        Eikös tuon autoveron harmonisointi kohti EU-tasoa ollut EY-tuomioistuimen aikaansaannosta?


      • XXy
        Occam kirjoitti:

        Eikös tuon autoveron harmonisointi kohti EU-tasoa ollut EY-tuomioistuimen aikaansaannosta?

        Suomihan joutui alentamaan autoverojaan juuri tämän päätöksen takia.

        XXy


      • fin
        Occam kirjoitti:

        Eikös tuon autoveron harmonisointi kohti EU-tasoa ollut EY-tuomioistuimen aikaansaannosta?

        Siis tuo vuoden 93 autoveron alennus?


      • integrationisti
        Kränä kirjoitti:

        Miksi euro hintojen nousu kiistetään, siksi kun juoppo Suomenkansan enemmistö saa halpaa viinaa.

        Kun me eläkkeellä jo 10 vuotta olleet, vaimoni ja minä olemme seuranneet ruoka ym. kuluja euro aikana ja verranneet niitä mummon markan aikaisiin kuluihin, on pakko myöntää että hinnat ovat taatusti nousseet enempi kuin julkisuudessa väitetään. Vaikka eläkkeitä on korotettu jää jokapäiväisten elinkustannusmenojen jälkeen käteen virike ym käyttöön entistä vähemmän, vaikka ruuan määrä iän myötä on pienentynyt. Me eläkeläiset takuulla tiedämme että euron tulo on nostanut ainakin jokapäiväisten elintarvikkeiden hintoja.

        Ole eläkeläinen:). että näin


      • Antti Autoilija

        Occam osui kyllä oikeaan siinä että viinan ja kaljan hinta on laskenut, sekä käytettyjen autojen, mutta muu tieto olikin sitten jo väärää. Mutta viina ja kaljahan onkin ne kaikkein tärkeimmät asiat Suomalaiselle, ne kun on halpoja niin kansa saadaan pysymään tyytyväisenä.

        Uusien autojen hinnat ovat veroalennuksesta huolimatta samalla tasolla. (Ostin kolme vuotta sitten auton 47000€ nyt saman uuden saa 52000€ eli kun laitan 22000€ välirahaa saan uuden samanlaisen sen on saanut autoveroale aikaan että väliraha on kasvanut 22000€ eli 130806mummoa eli 43600mk/vuosi on kadonnut auton hinnasta. No nythän kaavaillaan, että autoveroa alennetaan ja käyttömaksua nostetaan. Oikeusvaltiossa kun ollaan, niin nuo käyttömaksun korotukset varmaan koskevat vain niitä autoja jotka on ostettu veron alennuksen jälkeen? (hahahahahahahahahaha). Tässä vielä pari hintaesimerkkiä nykyhintatasosta: Korppukinkku, ennen EU:ta n.80mk/kg nyt 110mk/kg, 1,5l Omenalimu n.7-8mk/pullo nyt 13,10mk/plo (sisältö) ja kaikki automaatit, jotka aiemmin toimivat 5km kolikolla on nyt 1€ eli noin 20% korotus.

        Hyvää kesänjatkoa kaikille ja voimia kestää mitä ylhäältä annetaan, eli alkon kautta kotiin säästyy rahaa.


      • Antti Autoilija
        Occam kirjoitti:

        Eikös tuon autoveron harmonisointi kohti EU-tasoa ollut EY-tuomioistuimen aikaansaannosta?

        Hintoja harmonisoidaan kyllä, mutta minne ne "välirahat" menee? Ei ainakaan autojen hintojen laskuun, vaan autotehtaiden kassaan.


    • NORJASTA..

      ...tulin sunnuntaina. Siellä kuppi kahvia maksoi 5 euroa ja tuoppi kaljaa 7 !!!

      Suomen pitääkin HETI erota EU`sta - onhan se ihan hassua että kansa kittaa kahvia ja kaljaa hullunlailla. OIKEAT (eun ulkopuoliset) hinnat näille epäterveellisille ja tarpeettomille valmisteille.

      Muuten: Bensa oli siellä suhteessa tosi halpaa.

      • Norjalainen rikkaampi

        Norjalainen onkin rikkaampi ja vapaampi kuin EU-Suomalainen!

        Miksi sairaanhoitajat ym. haluavat Norjaan töihin? Taitavia ja koulutettuja he ovat, mutta täällä EU-Suomessa ei elä kuin EU-eliitin pelleilijät hyvin?


      • Diversions
        Norjalainen rikkaampi kirjoitti:

        Norjalainen onkin rikkaampi ja vapaampi kuin EU-Suomalainen!

        Miksi sairaanhoitajat ym. haluavat Norjaan töihin? Taitavia ja koulutettuja he ovat, mutta täällä EU-Suomessa ei elä kuin EU-eliitin pelleilijät hyvin?

        Millätavalla norjalainen on vapaampi kuin suomalainen? Yhtä rähmällään yhteisöä kohti kuin suomikin, sillä erolla että norjalla ei ole ensimmäistäkään edustajaa parlamentissa tai komissiossa.


      • fin
        Diversions kirjoitti:

        Millätavalla norjalainen on vapaampi kuin suomalainen? Yhtä rähmällään yhteisöä kohti kuin suomikin, sillä erolla että norjalla ei ole ensimmäistäkään edustajaa parlamentissa tai komissiossa.

        Tuohon sinä et usko itsekään. Ja se Suomen päätösvalta. En pyydä että sallit mun nauraa, mä nauran :)


      • Diversions
        fin kirjoitti:

        Tuohon sinä et usko itsekään. Ja se Suomen päätösvalta. En pyydä että sallit mun nauraa, mä nauran :)

        No tiedän ainakin että norja liittää tiuhaa tahtia direktiivejä lainsäädäntöönsä. Ja päätösvalta? Pitäisikö sinusta suomella sitten olla EUssa suurempi valta kuin 1/25?


      • ..ei lisäänny..
        Diversions kirjoitti:

        No tiedän ainakin että norja liittää tiuhaa tahtia direktiivejä lainsäädäntöönsä. Ja päätösvalta? Pitäisikö sinusta suomella sitten olla EUssa suurempi valta kuin 1/25?

        ...olihan sitä joskus oikeasti jonkinverran. Nimittäin autonomian aikaan.

        Nyt on populaa ja yhteisöjä tuplamäärä ja hölmöt demokratian peräänvinkujat haluaa jakaa vallan tasan. Jolloin jokaiselle jää vain murunen.

        Joukossa typeryys tiivistyy - kuten näemme : Jokainen enemmistöpäätös saa vastaansa gallupin, joka osoittaa päätöksen vääräksi. Tsaarin aikaan ei sellainen käynyt päinsä. Mutta tsaariin saattoi vedota kun satraapit käytti valtaa väärin.


      • Antti Autoilija

        Hintavertailuja kun tehdään, pitäisi hinnat aina suhteuttaa ko maan ostovoimaan, silloin saadaan paremmin selville missä Suomi rypee. Eräs Suomalainen energiayhtiökin löysi euroopasta maan, jossa sähkö on kalliimpaa kuin Suomessa, siksi hintaa täällä pitää nostaa (harmonisoida). He kun olisivat kertoneet sen, että Saksalainen tienaa 2 jopa 3 kertaa enemmän ja kaikki peruselintarvikkeet maksaa noin puolet siitä, mitä täällä.


    • integrationisti

      On tämä sitten merkillinen kansa. Orjuutuksesta, sodista, nälästä ja neuvostoliiton painiotteesta se on selvinnyt aivan ilmiömäisesti, mutta nyt rikkaina ja lihavina päivinä jaksetaan valittaa jostain helvetin kahvikupin hinnasta. :D Eihän tämä ole enää millään tavalla suhteellista. Jos EU:ta vastustetaan pelkän kahvikupin hinnan perusteella olisi korkea aika keksiä jotain oikeita argumentteja.

      • käy tsekkaan

        Kyllä,noista orkuutuksista ja venäjistä selvittiin, mutta maa myytiin E-liittovaltiolle. Unoin on niin kun liittovaltio, suoraan sanottuna ja nähtynä ja koettuna. Ennen oli Neuvosto-Karjala, nyt on EU-Suomi, kun pelkän vapaan ja hyvinvoivan Suomen ilman etuliitteitä itsenäisyys ei kelvannut, vaan alettin integroitua eli haihtua
        keskieuroopan suurvaltojen ehdolla osavaltioksi!!!

        Käy kattoon www.vapaansuomenliitto.fi, wwwveu.fi

        Ja on todella hälmöä puhua kahvikupin hinnasta, kun hintana on itsemääräämsi oikeus omaan hyvinvointiinsa ja itsenäisyyteensä!!! Nääs!


      • integrationisti
        käy tsekkaan kirjoitti:

        Kyllä,noista orkuutuksista ja venäjistä selvittiin, mutta maa myytiin E-liittovaltiolle. Unoin on niin kun liittovaltio, suoraan sanottuna ja nähtynä ja koettuna. Ennen oli Neuvosto-Karjala, nyt on EU-Suomi, kun pelkän vapaan ja hyvinvoivan Suomen ilman etuliitteitä itsenäisyys ei kelvannut, vaan alettin integroitua eli haihtua
        keskieuroopan suurvaltojen ehdolla osavaltioksi!!!

        Käy kattoon www.vapaansuomenliitto.fi, wwwveu.fi

        Ja on todella hälmöä puhua kahvikupin hinnasta, kun hintana on itsemääräämsi oikeus omaan hyvinvointiinsa ja itsenäisyyteensä!!! Nääs!

        sitten ne tosiväitteet tässä ja nyt.


      • tsekkaa vaan
        integrationisti kirjoitti:

        sitten ne tosiväitteet tässä ja nyt.

        Hui kauheata, jos suuttumus johtuu huijauksen tajuamisesta aiheutuneesta pettymyksestä! Surullista!Sellaista se todellisuuteen herääminen kai on. Mene nyt vain noita sivuja katsomaan www.veu.fi, www.vapaansuomenliitto.fi ja vaikka perussuomalaiset ja Seppäset , Eskot, ja käy vielä kommarien sivustot läpi. Lue sitten illalla vielä tai milloin vain kirja "Eurooppa vaakalaudalla" (toim. joku T.Wahlgren?)

        Selitä sitten itse kuinka "itsenäisessä" Suomessa voi olla samaan aikaan ylimpänä hallitsijana EU-p:laki???
        Ja kuinka Suomi voisi EU-provinnssina selittää sitten olevansa itsenäinen, jos EU on samaan aikaan uusi suuri liittovaltio!
        Ja selitä miksi ukit torju Stalinin perustuslain kyyskyt vuotta sitte, mutt nytten pitäisi otta Eurostoliiton lait? Kun ei otettu ruplaakaan rahaks?

        Ja ota iisisti, man! Peace!
        Ja mä kerron sulle ihan mitä mä haluun, kuten muutkin, intekraattinisti, ei kun ingegäättisti-ei kun siis integrationisti!

        Integraatio=sulautetaan jäsenmaat suur-Eurooppaan?


      • Diversions
        tsekkaa vaan kirjoitti:

        Hui kauheata, jos suuttumus johtuu huijauksen tajuamisesta aiheutuneesta pettymyksestä! Surullista!Sellaista se todellisuuteen herääminen kai on. Mene nyt vain noita sivuja katsomaan www.veu.fi, www.vapaansuomenliitto.fi ja vaikka perussuomalaiset ja Seppäset , Eskot, ja käy vielä kommarien sivustot läpi. Lue sitten illalla vielä tai milloin vain kirja "Eurooppa vaakalaudalla" (toim. joku T.Wahlgren?)

        Selitä sitten itse kuinka "itsenäisessä" Suomessa voi olla samaan aikaan ylimpänä hallitsijana EU-p:laki???
        Ja kuinka Suomi voisi EU-provinnssina selittää sitten olevansa itsenäinen, jos EU on samaan aikaan uusi suuri liittovaltio!
        Ja selitä miksi ukit torju Stalinin perustuslain kyyskyt vuotta sitte, mutt nytten pitäisi otta Eurostoliiton lait? Kun ei otettu ruplaakaan rahaks?

        Ja ota iisisti, man! Peace!
        Ja mä kerron sulle ihan mitä mä haluun, kuten muutkin, intekraattinisti, ei kun ingegäättisti-ei kun siis integrationisti!

        Integraatio=sulautetaan jäsenmaat suur-Eurooppaan?

        aina vaan tuo on keskustelunvälttämisen muoto, ja näin ollen "kielletty"

        Me keskustelemme, näin ollen sinä lainaat lähteitäsi. Ok?


      • .............

      • integrationisti
        tsekkaa vaan kirjoitti:

        Hui kauheata, jos suuttumus johtuu huijauksen tajuamisesta aiheutuneesta pettymyksestä! Surullista!Sellaista se todellisuuteen herääminen kai on. Mene nyt vain noita sivuja katsomaan www.veu.fi, www.vapaansuomenliitto.fi ja vaikka perussuomalaiset ja Seppäset , Eskot, ja käy vielä kommarien sivustot läpi. Lue sitten illalla vielä tai milloin vain kirja "Eurooppa vaakalaudalla" (toim. joku T.Wahlgren?)

        Selitä sitten itse kuinka "itsenäisessä" Suomessa voi olla samaan aikaan ylimpänä hallitsijana EU-p:laki???
        Ja kuinka Suomi voisi EU-provinnssina selittää sitten olevansa itsenäinen, jos EU on samaan aikaan uusi suuri liittovaltio!
        Ja selitä miksi ukit torju Stalinin perustuslain kyyskyt vuotta sitte, mutt nytten pitäisi otta Eurostoliiton lait? Kun ei otettu ruplaakaan rahaks?

        Ja ota iisisti, man! Peace!
        Ja mä kerron sulle ihan mitä mä haluun, kuten muutkin, intekraattinisti, ei kun ingegäättisti-ei kun siis integrationisti!

        Integraatio=sulautetaan jäsenmaat suur-Eurooppaan?

        Etkö muista niitä vielä ulkoa ? Vai etkö yksinkertaisesti ymmärrä mitä siellä lukee ? Ja tiedän erittäin hyvin mitä integraatio tarkoittaa, siitä ei minulle voi vittuilla. Suomi on niin pieni maa ettei se voi olla millään tavalla liittoutumaton. Sen täytyy hakea turvaa ja vakautta yhteisöstä ja yrittää samalla itse siihen vaikuttaa ja minä katson Euroopan yhteisön paljon paremmaksi ratkaisuksi kuin venäjän yhteisön. Kun alkaa tapahtua ja varmasti ennen pitkää alkaa taas tapahtua niin on siinä pienellä polosella suomella yksin paha olla.


      • EU rules!
        integrationisti kirjoitti:

        Etkö muista niitä vielä ulkoa ? Vai etkö yksinkertaisesti ymmärrä mitä siellä lukee ? Ja tiedän erittäin hyvin mitä integraatio tarkoittaa, siitä ei minulle voi vittuilla. Suomi on niin pieni maa ettei se voi olla millään tavalla liittoutumaton. Sen täytyy hakea turvaa ja vakautta yhteisöstä ja yrittää samalla itse siihen vaikuttaa ja minä katson Euroopan yhteisön paljon paremmaksi ratkaisuksi kuin venäjän yhteisön. Kun alkaa tapahtua ja varmasti ennen pitkää alkaa taas tapahtua niin on siinä pienellä polosella suomella yksin paha olla.

        EY(Euroopan yhteisöt)vallitseva aika on ollut jo kauan ohitse. Nyt hallitsee EU (Euroopan Unioni), joka muuttuu myös Suomea perustuslaillaan hallitsevaksi liittovaltioksi.
        Liittovaltio-EU ei ole mikään itsenäisten valtioiden liitto (IVY) tai "yhteisö".

        Suomi saa EU:lta koillisen raja-provinnsin "edut" ja kirot Venäjän rajan ja Pohjan lhaden välillä. Pidä siis hyvänäsi äläkä sotke käsitteitä ja asioita ja halvenna suurta "eurostoliittoa"!OLe kunnioitettu, oi EU-liittovaltiolainen;-)


    • valitettavasti

      Niinpä, tottakai hinnat nousi ja nousee edelleen pikkuhiljaa euron myötä. Sehän oli (ja on edelleen) unelma keino ryöstää tyhmiltä suomalaisilta rahat pois. Tottakai kun rahan arvo muuttuu yhtäkkiä noin paljon, sitä moni aattelee että 1 vai 2€, eihän siinä paljon eroa ole, kun taas sama markoissa ajatellen: 5.95mk vai 11.90mk, mikä ero!!! Ihan puhdasta ja todella törkeää ryöstöä tapahtuu euron myötä, kun esim. elintarvikkeiden hintoja nostetaan hiljalleen 5-10 senttiä kerrallaan!

      • Occam

        "..hinnat nousi ja nousee edelleen pikkuhiljaa euron myötä"
        - Voiko sen paremmin sanoa. Hinnat nousi ja nousi ennen, ja nyt vain - HUOM - pikkuhiljaa;) Kun tässä vuodet vierivät, 5 markan kahvikupin haikailijoita tulee vain lisää. Ja hintojen syynä ei voi olla muu kuin euro.

        Kuluttajahintaindeksi kertoo lahjomattoman totuuden: WC-pöntön kannet, vuokrat, sähkön hinnan, kahvikupposet; kaikki nämä hinnat ja niiden muutokset sisältyvät Kuluttajahintaindeksiin. Ja sen kasvu senkun jatkaa hidastumistaan vuoden 2002 alusta... On se vaikeaa hyväksyä, uskon sen - tämän palstan puuskahduksista päätellen ;)

        http://www.stat.fi/tk/hp/khi_khi.html


      • Todella**
        Occam kirjoitti:

        "..hinnat nousi ja nousee edelleen pikkuhiljaa euron myötä"
        - Voiko sen paremmin sanoa. Hinnat nousi ja nousi ennen, ja nyt vain - HUOM - pikkuhiljaa;) Kun tässä vuodet vierivät, 5 markan kahvikupin haikailijoita tulee vain lisää. Ja hintojen syynä ei voi olla muu kuin euro.

        Kuluttajahintaindeksi kertoo lahjomattoman totuuden: WC-pöntön kannet, vuokrat, sähkön hinnan, kahvikupposet; kaikki nämä hinnat ja niiden muutokset sisältyvät Kuluttajahintaindeksiin. Ja sen kasvu senkun jatkaa hidastumistaan vuoden 2002 alusta... On se vaikeaa hyväksyä, uskon sen - tämän palstan puuskahduksista päätellen ;)

        http://www.stat.fi/tk/hp/khi_khi.html

        Lähiön K -kauppakin on joutunut laskemaan hintojaan kilvassa pysyäkseen. LIDLin tulo on pudottanut hintoja 15 - 20 %. Se tuskin olisi täällä ilman euroa/euta.

        Baari/ravintolahintoja on ollut pakko nostaa koska pimeän (halvan;) työvoiman käyttöä valvotaan tehokkaammin. On se niin _Väärin_ ?

        Osta paketti Lidlistä ja keitä itse ¤


      • Occam
        Todella** kirjoitti:

        Lähiön K -kauppakin on joutunut laskemaan hintojaan kilvassa pysyäkseen. LIDLin tulo on pudottanut hintoja 15 - 20 %. Se tuskin olisi täällä ilman euroa/euta.

        Baari/ravintolahintoja on ollut pakko nostaa koska pimeän (halvan;) työvoiman käyttöä valvotaan tehokkaammin. On se niin _Väärin_ ?

        Osta paketti Lidlistä ja keitä itse ¤

        Tilastoksekuksen sivuilta muuten löytyy taulukko, jossa on eritelty hintakehitys eri tuoteryhmittäin. Tilastosta havaitaan, että kahvila- ja ravintolahinnat todellakin hypähtivät 2002 tammikuussa. Tässä lienee myös osaselitys nurinoille kahvikupposen hinnasta.

        Tilastoa taaksepäin tarkastelemalla tosin selviää, että aivan samanlainen hyppäys on koettu jokaisessa vuodenvaihteessa.... ;D


      • fin
        Todella** kirjoitti:

        Lähiön K -kauppakin on joutunut laskemaan hintojaan kilvassa pysyäkseen. LIDLin tulo on pudottanut hintoja 15 - 20 %. Se tuskin olisi täällä ilman euroa/euta.

        Baari/ravintolahintoja on ollut pakko nostaa koska pimeän (halvan;) työvoiman käyttöä valvotaan tehokkaammin. On se niin _Väärin_ ?

        Osta paketti Lidlistä ja keitä itse ¤

        Väitit että Lidl ei olisi Suomessa ilman EU:ta/euroa.
        Voisitko perustella väitteesi?


      • epes
        fin kirjoitti:

        Väitit että Lidl ei olisi Suomessa ilman EU:ta/euroa.
        Voisitko perustella väitteesi?

        onhan täälä Englantilainen SPAR:ikin ja yms..sitähän toivotaankin että yritykset investoisivat tänne...mutta suunta on toinen!!! 15miljardia€ katoaa pääomaa pois joka vuosi, vaikka piti käydä toisinpäin kun liityttiin EU:n ,sama linja jatkuu muissakin keskieuroopan maissa.........HYVÄ EU!!!!


      • integrationisti
        epes kirjoitti:

        onhan täälä Englantilainen SPAR:ikin ja yms..sitähän toivotaankin että yritykset investoisivat tänne...mutta suunta on toinen!!! 15miljardia€ katoaa pääomaa pois joka vuosi, vaikka piti käydä toisinpäin kun liityttiin EU:n ,sama linja jatkuu muissakin keskieuroopan maissa.........HYVÄ EU!!!!

        On EU:n vika että pääomaa häviää? Selitä millä tavalla EU sen aiheuttaa ? Ja tiedoks vaan että SPAR on ruotsalainen.


      • epes
        integrationisti kirjoitti:

        On EU:n vika että pääomaa häviää? Selitä millä tavalla EU sen aiheuttaa ? Ja tiedoks vaan että SPAR on ruotsalainen.

        SPAR:ista olet oikeassa!!!

        Suomen Spar Oyj on ruotsalaisen päivittäistavarayhtiö Axfood AB:n (publ.) tytäryhtiö.
        (Mutta ulkomainen yritys se on Ruotsalainenkin )

        Suomesta on 15 miljardin valuutapako vuodessa, No perkele eihän niin pitänyt käydä kun meille EU:ta kaupattiin....EU helpottaa yritysten siirtymistä ulkomaille kun ei ole mitään "rajoja" kaupankäynnille/ yritysten ulkomaille siirtymiseen!!! Miksi keskieurooppa on lamassa....eihän sen pitäis..vakaan euron aikana olla! TÄ ?? Osaatko vastata,mitä hyötyä EU:sta on ollut ja tulee olemaan!?


      • integrationisti
        epes kirjoitti:

        SPAR:ista olet oikeassa!!!

        Suomen Spar Oyj on ruotsalaisen päivittäistavarayhtiö Axfood AB:n (publ.) tytäryhtiö.
        (Mutta ulkomainen yritys se on Ruotsalainenkin )

        Suomesta on 15 miljardin valuutapako vuodessa, No perkele eihän niin pitänyt käydä kun meille EU:ta kaupattiin....EU helpottaa yritysten siirtymistä ulkomaille kun ei ole mitään "rajoja" kaupankäynnille/ yritysten ulkomaille siirtymiseen!!! Miksi keskieurooppa on lamassa....eihän sen pitäis..vakaan euron aikana olla! TÄ ?? Osaatko vastata,mitä hyötyä EU:sta on ollut ja tulee olemaan!?

        On voimaa. Nuo teidän perustelut eivät oikein vakuuta. Pääoman liikkeet vapautettiin jo kauan ennen kuin liityttiin EU:hun.


      • epes
        integrationisti kirjoitti:

        On voimaa. Nuo teidän perustelut eivät oikein vakuuta. Pääoman liikkeet vapautettiin jo kauan ennen kuin liityttiin EU:hun.

        mutta niiden suunta piti EU:ssa kääntyä kotiopäin ...jos viitsit muistella!!!

        Meille luvattiin
        -oma raha pysyy
        -työttömyys alenee/saamme investointeja
        -emme liity natoon
        -olemme itsenäisempiä kuin koskaan
        no mitens on käyny........ja tulee käymään,no se pitää kyllä sanoa teollisuudella menee lujempaa kuin koskaan,mutta yhteiseen hyvään siitä ei juurikaan palasia heru ja kaiken takana on rahaliitto EMU/Maacritin sopimus ja sen kytkökset....Miksi eteläeuroopalla menee huonosti jos ei mikään ole pielessä....liekö jättitukiaiset köyhdyttäneet ja kaikenmaailman sopeuttamisohjelmat lieveilmiöineen???? Sen sanon sinulle että joukossa tyhmyys tiivistyy ,varsinkaan jos EI uskalleta puhua asioita ääneen vaan vikistään ja mennään sokeana montunreunalle kun toiset(ISOT/ELIITTI) KÄSKEE!!!


      • integrationisti
        epes kirjoitti:

        mutta niiden suunta piti EU:ssa kääntyä kotiopäin ...jos viitsit muistella!!!

        Meille luvattiin
        -oma raha pysyy
        -työttömyys alenee/saamme investointeja
        -emme liity natoon
        -olemme itsenäisempiä kuin koskaan
        no mitens on käyny........ja tulee käymään,no se pitää kyllä sanoa teollisuudella menee lujempaa kuin koskaan,mutta yhteiseen hyvään siitä ei juurikaan palasia heru ja kaiken takana on rahaliitto EMU/Maacritin sopimus ja sen kytkökset....Miksi eteläeuroopalla menee huonosti jos ei mikään ole pielessä....liekö jättitukiaiset köyhdyttäneet ja kaikenmaailman sopeuttamisohjelmat lieveilmiöineen???? Sen sanon sinulle että joukossa tyhmyys tiivistyy ,varsinkaan jos EI uskalleta puhua asioita ääneen vaan vikistään ja mennään sokeana montunreunalle kun toiset(ISOT/ELIITTI) KÄSKEE!!!

        Ei muka heru ? Jos viitsit ympärillesi katsella huomaat että tämä maa on rikkaampi kuin koskaan.
        -työttömyys on alentunut
        -saimme/saamme investointeja
        -emme ole liittyneet natoon
        -euro tuli mutta se on tähän mennessä ollut menestys. Perustele nyt millä tavalla EU on meidän maamme raiskannut, millä tavalla se aiheuttaa kaikki tämän maan ongelmat? En kiistä sitä että tässä maassa olisi paljon pielessä, mutta se ei ole EU:n vika.
        Etelä-euroopalla menee huonosti yksinkertaisesti sen takia että makaroonit on saamattomia työtä vältteleviä roistoja.


      • epes
        integrationisti kirjoitti:

        Ei muka heru ? Jos viitsit ympärillesi katsella huomaat että tämä maa on rikkaampi kuin koskaan.
        -työttömyys on alentunut
        -saimme/saamme investointeja
        -emme ole liittyneet natoon
        -euro tuli mutta se on tähän mennessä ollut menestys. Perustele nyt millä tavalla EU on meidän maamme raiskannut, millä tavalla se aiheuttaa kaikki tämän maan ongelmat? En kiistä sitä että tässä maassa olisi paljon pielessä, mutta se ei ole EU:n vika.
        Etelä-euroopalla menee huonosti yksinkertaisesti sen takia että makaroonit on saamattomia työtä vältteleviä roistoja.

        ELÄKKÖ SINÄ UNESSA !!!!!
        lueppa nämä alla olevat linkit!!!

        http://groups.msn.com/Suomiparemmaksi/page6.msnw
        http://groups.msn.com/Suomiparemmaksi/tyttmt.msnw


      • integrationisti

      • pinpalo
        Occam kirjoitti:

        "..hinnat nousi ja nousee edelleen pikkuhiljaa euron myötä"
        - Voiko sen paremmin sanoa. Hinnat nousi ja nousi ennen, ja nyt vain - HUOM - pikkuhiljaa;) Kun tässä vuodet vierivät, 5 markan kahvikupin haikailijoita tulee vain lisää. Ja hintojen syynä ei voi olla muu kuin euro.

        Kuluttajahintaindeksi kertoo lahjomattoman totuuden: WC-pöntön kannet, vuokrat, sähkön hinnan, kahvikupposet; kaikki nämä hinnat ja niiden muutokset sisältyvät Kuluttajahintaindeksiin. Ja sen kasvu senkun jatkaa hidastumistaan vuoden 2002 alusta... On se vaikeaa hyväksyä, uskon sen - tämän palstan puuskahduksista päätellen ;)

        http://www.stat.fi/tk/hp/khi_khi.html

        lukiessani keskustelujanne kahvikupin hinnoista on selvää toki että hinnat nousevat. se indeksi? totuus on siinä että kun palkat ei muutu miksikään. jos nousee3% ja inflaatio on jo kohta5% menee tappiolle pari prossaa.kun siirryimme euroihin palkat muutettiin sentilleen samoiksi. mutta jos muistatte aikaa kun iltasanomat maksoi markan. euro aikaan siirryttäessä hinta kaksinkertaistui yhdessä yössä. oliko sekin se indeksi?


    • untamo_

      Koska kukaan ei ole voinut kumota väitettä, että kahvikupin ja pullan hinta on noussut dramaattisesti euron vuoksi, niin ehdotan että Suomi lähtee EU:sta pois.
      Haluamme takaisin 5 markan pullakahvit!

      • Diversions

        Aina tää menee tähän kipeilyyn.. :)


      • Ei EU uskova

        Perustelut puuttuu itseltäsi täydellisesti.
        Lukisit enempi niin luulisit vähemmin.

        Palvelualojen työntekijöiden _erityisesti_ ravintola -alalla palkkojen nousu on tosiasia. EIKÄ johdu eusta/eurosta vaan verottajan tiukemmasta valvonnasta. Vai haluaisiko antaa oman lapsesi 50 - 70 % alle normipalkan johonkin kuppilaan hommiin. Ilman eläkekertymää ja muita etuja.

        Ei se laillinen minimikään kovin häävi palkka ole.

        Sama kuin väittäisit että aurinko nousee lännestä ja tiukkaisit sitten parusteluja toisinnäkeviltä.


      • untamo_
        Ei EU uskova kirjoitti:

        Perustelut puuttuu itseltäsi täydellisesti.
        Lukisit enempi niin luulisit vähemmin.

        Palvelualojen työntekijöiden _erityisesti_ ravintola -alalla palkkojen nousu on tosiasia. EIKÄ johdu eusta/eurosta vaan verottajan tiukemmasta valvonnasta. Vai haluaisiko antaa oman lapsesi 50 - 70 % alle normipalkan johonkin kuppilaan hommiin. Ilman eläkekertymää ja muita etuja.

        Ei se laillinen minimikään kovin häävi palkka ole.

        Sama kuin väittäisit että aurinko nousee lännestä ja tiukkaisit sitten parusteluja toisinnäkeviltä.

        Banaanit ovat kallistuneet huomattavasti EU-jäsenyyden seurauksena.

        Mitä sä nyt syöt?


    • untamo_

      Kahvi pulla -nautinnon lisäksi kansalaiset saavat maksaa hampurilaisistaan selvästi enemmän, kuin markka-aikana.
      Aikanaan Carolssissa oli USEIN Iso Caroliina tarjouksessa, 12 markkaa ja lisäpihvi 3 markkaa. Nykyään vastaava maksaa normaalihintaisena (mega-hampurilainen) noin 5 eur.

      TÖRKEÄÄ!!!

      • suomalaiset

        5eur saa kunnon safkaa supermarketista - riittää useammaksi päiväksi jos oikein osaa ostaa..

        Ettäs näin..


    • Keskustelun avaukseen tulleiden kommenttien määrä ja tunnelataus kertoo keskivertosuomalai-
      sen arvomaailman kapeudesta! Tuntuu kuin kahvikupin hinnan nousu olisi numero yksi!!! Eikö
      helvetissä mikään todella elämiseen vaikuttava asia ole tärkeämpi??
      vom

    • c.j

      nyt maksaa pelkkä kahvi 2 egee, jos riittääkään.
      pullasta saa pulittaa jo 1.50- 5€ paikasta riippuen.
      kallista on kaikki nykyisin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe