https://www.is.fi/politiikka/art-2000011908880.html
"Riikka Purralta synkkä arvio – käsillä saattaa olla historiallinen kriisi
Valtiovarainministerin mukaan Suomen talouskasvu ottaa ”kovaa osumaa”.
IEA:n johtajalla oli synkkä viesti.
– Johtaja kuvasi tätä kriisiä, että mikäli tämä pitkittyy, energiakriisi tulee olemaan pahempi kuin kaikkien kolmen edeltävän energiakriisin vaikutukset yhteensä eli sekä 70-luvun kahden öljykriisin että 2022 energiakriisin vaikutukset, Purra kertoo IS:lle.
Bensiinin keskimääräinen litrahinta kipusi kesällä 2022 yli kahden ja puolen euron. Sähkön hinta nousi puolestaan pilviin loppuvuodesta 2022.
Tuolloinen energiakriisi käynnistyi Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan.
Kriisi eskaloitui, kun Venäjä katkaisi maakaasu- ja sähkötoimitukset Ukrainan tukijamaihin."
Älkää viitsikö valehdella.
Ei Venäjä olisi katkaissut sähkö, kaasu, eikä polttoaine yhteyksiä suomeen, vaan suomi sen itse teki, että turha alkaa syyttämään tästä Venäjää.
Suomi etunenässä vouhotti, että kaikki energiantuonti Venäjältä pitää lopettaa.
Suomen päättäjien syystä suomalaiset joutuu maksmaan kalliista sähköstä, kun sähköverkot myytiin ulkomaille ja suhteet venäjään katkaistiin.
Todellisuudessa suomalaisten kuuluisi saada sähkö ilmaiseksi, koska suomalaiset on sähkölinjat maksaneet ja sähköntuotannon myöskin.
Räikeästi rahastetaan suomalsia sähköllä, jonka tuottamiseen käytetään suomalisten maksamaa tuotantoa ja sähköverkkoa.
Älkää valehdenko venäjästä, suomi katkaisi energiayhteydetVenäjältä
4
167
Vastaukset 4
- Anonyymi00002
Suomi on itse katkonut yhteydet ja rikkonut sopimukset yksipuolisesti.
Rajan sulkeminenkin tehtiin täysin valheellisin perustein.
Ellei tällaisesta valehtelun kulttuurista päästä eroon, ei tulevaisuus parane.
Helppoa kyllä nähdä mistä tällainen malli on tullut, mielivaltainen byrokratia ja agressiivinen Venäjän syyttely.
Tyhmän politiikan omaksuminen on jo tuottanut valtavaa vahinkoa maallemme ja suunta näyttää vain pahenevan kun sokeasti seurataan EUn johdon itsetuhoista toimintaa.- Anonyymi00003
Venäjäkin on rikkonut rajasopimuksensa Ukrainan kanssa täysin yksipuolisesti.
- Anonyymi00004
elämä on valintoja , mutta ulkomailla päätetään mitä suomi tekee 🤣
- Anonyymi00005
Emme halua olla riippuvaisia Venäjästä kun he aloittivat sodan Ukrainaan. Turha sota on ja sotakiimainen Putin syynä. Rauhaa toivovat kaikki mutta tämä yksi riehuu vaan. Onko totta että tämä hakee lisää sotilaita Kuubasta?. Joten rauhaa ei ole tiedossa tämä yhden pienen kääpiön takia. Venäläiset itse voisi vaatia Putinia lopettamaan sodan. Nousta vastustamaan niin saataisiin rauha. Viisi vuotta Putin sotaa jota kukaan ei oikeasti halua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa401036Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83877- 162852
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105814Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29755Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192680Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40643- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42566Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu116546Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12515On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as6500- 39485
- 57475
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 73461
- 55457