White flight - suomalaisten hiljainen poismuutto lähiöistä joihin mamut kerääntyy

Anonyymi-ap

näin ne ghetot syntyy.

Tutkimuksissa on havaittu, että kun vieraskielisen väestön osuus asuinalueella nousee tietyn kynnyksen yli, alueen vetovoima kantaväestön silmissä heikkenee. Suomessa tämä raja-arvo on tutkimuksesta riippuen vaihdellut noin 10–20 prosentin välillä.

Suomalaisissa ja varsinkin ruotsalaisissa lähiöissä on nähty, mihin nopea väestönvaihto voi johtaa. Samat talot, joissa 80-luvulla leikittiin pihaleikkejä, ovat nyt paikkoja, joissa illalla mietitään, kuka roikkuu rappukäytävässä pommin kanssa ja minkä jengin porukka hengaa parkkipaikalla.

Osa muuttaa maalle, rauhan ja turvallisuuden perässä. Maaseudulle muuttava ei välttämättä haaveile idyllistä, vaan normaalista arjesta. Siellä ei tarvitse ihmetellä, miksi koulujen pihalla puhutaan enemmän vieraita kieliä kuin suomea, eikä naapurin ovea avaava tyyppi vaihdu parin kuukauden välein.

28

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Suvaitkaa ihanaa

      • Anonyymi00005

        Palavat volvot ruotsissa lähiön arkipäivää...


      • Anonyymi00008

        Suomen valtaaminen on helppo homma matuille.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Suomen valtaaminen on helppo homma matuille.

        Sanna ja yk agenda ja muut tollot päättäjät ja äänestäjänvä.


    • Anonyymi00002

      Kuvaavaa on, että myös ns. "suvaitsevaiset" häipyvät mamulähiöistä, kovin tekopyhää sakkia.

      • Anonyymi00003

        Näin on.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Näin on.

        persut häippäsee koska rasisteina eivät voi asua EU-alueella, vaan haluavat natsisaksalaisen ympäristön, jossa voivat toteuttaa fasismiaan vapaasti


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        persut häippäsee koska rasisteina eivät voi asua EU-alueella, vaan haluavat natsisaksalaisen ympäristön, jossa voivat toteuttaa fasismiaan vapaasti

        ÄO:si on selvästi todella heikko, mutta kelahan sua elättää.


    • Anonyymi00004

      Ghettolähiössä ei ole valkoisen ihmisen kiva asua, tiedän kun parissa sellaisessa asuin aikanaan Tukholmassa.

      • Anonyymi00006

        Mikset suvainnut?


      • Anonyymi00011

        valehtelet, suomessa ei o gettoja,

        tanskassa ja norjassa ei ole ongelmia


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        valehtelet, suomessa ei o gettoja,

        tanskassa ja norjassa ei ole ongelmia

        Tuossa puhuttiin Tukholmasta, pässi.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        valehtelet, suomessa ei o gettoja,

        tanskassa ja norjassa ei ole ongelmia

        Tanskassa ja Norjassa on ongelmia......oletko joku tyhmä suvakki?


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Mikset suvainnut?

        Kun mamut eivät suvaitse kantiksia.


    • Anonyymi00007

      Yle ja hesari näistä aika hiljaa.

    • Anonyymi00012

      Maaseudulla riesana huijarit jotka saalistavat etenkin iäkkäämpien, usein yksin asuvien ihmisten omaisuutta.

      • Anonyymi00019

        Pieni riesa.....


    • Anonyymi00013

      Rupusakki saa väistyäkin. Ei se minulta pois ole, mutta onpahan ghetoissa raikkaampi ilmapiiri ja positiivinen fiba.

      • Anonyymi00016

        Mikset sitten muuta sellaiseen, kakara?


    • Anonyymi00017

      Ilmiö ei rajoitu enää pelkästään pääkaupunkiseutuun (Helsinki, Espoo, Vantaa). Havaintoja asuinalueiden ja väestöryhmien etnisen rakenteen eriytymisestä on tehty myös muissa suurissa kaupungeissa, kuten Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Kuopiossa.

    • Nykymeno laajemmin on selkeä todiste, että meiltä puuttuu isänmaallinen johtaja, kuin myös sellainen arvopohja, jossa oma kansa ja sen hyvinvointi nähdään sen oikeutetussa ja luonnollisessa asemassa. Sen sijaan meillä on housut kintuissa kumartelevia vasalleja, jotka mielistelee ulkopuolista johtajaa ja nöyryyttää ja vaientaa omaa väkeä, joka kehtaa kritisoida sitä, että viedään rahat, työpaikat ja leipä pöydästä.

      "Suomi tarvitsee maahanmuuttoa" alkaa näkymään sen realistisessa ja irvokkaassa muodossa. Eikä suvaita kysymystä "minkä seurauksena ja kenen syystä?"

      ☝️🙄

    • Anonyymi00020

      Itä-hesan useat lähiöt ovat ghettoutumassa.

    • Anonyymi00021

      Itse asun stadin sellaisella alueella, jossa kaapusakkia ei ole.

    • Anonyymi00022

      Asiasta ei paljon huudella.

    • Anonyymi00024

      Joujou, ajatelkaa positiivisesti, saadaan paljon uusia gangstaräppäreitä ainakin, joujou joulupukki, jou!

    • Anonyymi00025

      Rasismi on rakkautta omaa kansaa kohtaan.

      Luonnossa rasismi on tuiki tavallinen selviytymiskeino.

      Yleensä populaatio ei siedä vieraan populaation tunkeutumista omalle alueelleen.

    • Anonyymi00026

      SDP. llä , vasureilla, viheillä ja kepulla meneillään paljon puhuttu väestön vaihto.
      TULON SIIRTO MAAHANMUUTTAJA PAKOLAISILLE. Siitä se etenee, ensin ruokittaan ja AUNNOT TYHJENNETÄÄN, RAAKAA PELIÄ.
      Suomalainen on peto toiilleen, muutenhan se ei onnistuisi, vaan pakolaiset saisisivat suvaitevuuden - ja kestävänkehityksen sijaan hatkan.

    • Anonyymi00027

      Lähes kukaan Suomalainen ei halua lähelle näitä matuja ja mamuja ollenkaan
      eikä sen rasismin takia vaan realismin takia!!
      Mitään vastaavaa ei ole ollut Vietnamilaisten tai Kiinalaisten kanssa
      koska ovat itsestään selvästi täysin erilaisia kuin matut/mamut.
      Edes sanoja matut ja mamut tai niiden pidennettyjä versioita ei ollut ennen,
      ovat Suomalaisia sanoja ja jopa ne ovat joidenkin mielestä väärin
      vaikka ovat juuri realistisia, ovat elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe