Kahvipensas tuottaa kofeiini-nimistä

Anonyymi-ap

myrkyllistä alkaloidia hyönteisvihollisiaan vastaan= insektisidi. Uskallatko juoda edelleen kahviasi?

36

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      Jos kahvi pelottaa, niin älä lue kokapensaasta.

      • Anonyymi00009

        Syö vaan unikonsiemeniä.


      • Anonyymi00034

        Kofeiini on piristävä aine, joka voi erittäin suurina annoksina aiheuttaa myrkytyksen. Myrkytyksen riski kasvaa merkittävästi, jos kofeiinia nautitaan kerralla määrä, joka ylittää moninkertaisesti tavanomaisen käytön suositukset. Tämän ylittäminen voi johtaa vakaviin oireisiin ja rytmihäiriöihin.


    • Anonyymi00003

      Aika monetkin kasvit tekevät niin. Mm. omena tuottaa syanidia.

      Ja jotkut jopa päinvastoin kuten kärpässieni.

      • Anonyymi00008

        Mitä päinvastoin?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Mitä päinvastoin?

        Ovat myrkyllisiä selkärankaisille mutta ei selkärangattomille.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ovat myrkyllisiä selkärankaisille mutta ei selkärangattomille.

        Eli demarit voi syödä kärpässieniä ilman ongelmia.


    • Anonyymi00004

      Joka viides kasvi tuottaa alkaloidia joten ei kannata mennä ulos luontoon voit saada alkaloidia

      • Anonyymi00007

        Jospa väistää sen viidennen kohdalla, sehän on sitä kolonnaa...........


    • Anonyymi00005

      Juon kahvia edelleen. Olen vasta 80-vuotias. Kun ikää tulee lisää, niin ehkä harkitsen kahvinjuonnin vähentämistä tai siirtymistä iltamyssyyn, eli konjakkiin.

      • Anonyymi00006

        Kuinka vanha olisitkaan , jos olisit ollut juomatta sitä!


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kuinka vanha olisitkaan , jos olisit ollut juomatta sitä!

        Varmaan 100 vuotias koska olisi syntynyt 20 vuotta aiemmin 😭😭😭😭


    • Anonyymi00011

      Ja tupakki kahvin jälkeen.
      Kasvinsuojelussa nikotiini-kärytenauhalla on tai oli suurin LD-50 arvo.
      Nykymyrkkyjä en tunne.

      • Anonyymi00013

        LD-50 : Annos , jolla puolet altistetuista koe-eläimistä on kuollut tietyssä ajassa.
        (Lethal Dose).

        Ei pidä sekoittaa WD-40 -yleisvoitelu-sprayhin.

        Älä siis suihkuta sitä palavaan tupakkiin, vaikka Bondissa voitiin niin tehdä.


    • Anonyymi00012

      Se myrkkyä hyöndyttömille. Ei ihmisille.

      • Anonyymi00014

        Heh, kahvi ja kofeiini on hermostomyrkky ihmiselle ja muita vaivoja...se vaan on seurustelujuomaksi tullut


    • Anonyymi00015

      - Kohtuullisesti nautittuna kahvi pienentää riskiä sairastua muistisairauksiin, kuten Alzheimerin tautiin ja dementiaan sekä Parkinsonin tautiin!
      - Kahvinjuojilla on pienempi riski sairastua tyypin 2 diabetekseen!
      - Kahvi pienentää riskiä sairastua tiettyihin syöpiin, kuten maksa- ja kohtusyöpään!
      - jne,,,

      Täytyy muistaa että vesikin on myrkkyä liikaa juotuna!!!

      • Anonyymi00016

        Ei vedestä kyllä juomalla myrkkyä tule.
        Muistat väärin.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Ei vedestä kyllä juomalla myrkkyä tule.
        Muistat väärin.

        Vesimyrkytys (hyponatremia) voi syntyä, jos juo yli 3–4 litraa vettä lyhyessä ajassa (esimerkiksi tunnissa tai parissa). Tällöin munuaiset eivät ehdi poistaa ylimääräistä nestettä, ja veren natriumpitoisuus laimenee liian alhaiseksi, mikä voi aiheuttaa vakavan hengenvaaran ja jopa kuolemankin joissakin tapauksissa.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Vesimyrkytys (hyponatremia) voi syntyä, jos juo yli 3–4 litraa vettä lyhyessä ajassa (esimerkiksi tunnissa tai parissa). Tällöin munuaiset eivät ehdi poistaa ylimääräistä nestettä, ja veren natriumpitoisuus laimenee liian alhaiseksi, mikä voi aiheuttaa vakavan hengenvaaran ja jopa kuolemankin joissakin tapauksissa.

        Huom. Toki älykkäänä lukutaitoisena palstalaisena voit itsekkin tarkistaa tämän tosiasian netistäi!!!


    • Anonyymi00019

      Ei mitään voi syödä jos ajattelee onko tässä myrkkyjä kuka keksii missä ei olisi.

    • Anonyymi00020

      Kasvisruokaahan meille on tyrkytetty vuoskymmeniä. Läskit lihottaa ja kerma tappaa. Nyt kasviksissa on myrkkyö, joku on ruiskuttanyt rikkaruohoja ihan liikaa.
      Näissä vaikeuksissa elinikä senkun nousee ja kela on sekaisin eläkkeittensä kanssa.
      Nyt on kehitettävä taas uusi elintapoja kohentava ruokavalio ja liikuntaohjeet, jotta vältymme koronasta, ebolasta, vesirokosta ja liian pitkastä elämästä.

    • Anonyymi00022

      On olemassa kofeiinitonta kahvia.

      Mutta jos kerta kahvi pelottaa, niin älä ikinä syö kirsikoita!

      Niiden siemenessä on syanidia.

    • Anonyymi00023

      Olen juonut kahvia jo 50 vuotta, nytkö pitäis alkaa pelkäämään? Herätkää jo, miten voit verrata ihmistä hyönteiseen?

      • Anonyymi00024

        Jos itikka kuolee kahviin, niin sinäkin kuolet muaha buaha...


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Jos itikka kuolee kahviin, niin sinäkin kuolet muaha buaha...

        Ei kärpänenkään siihen myrkkyyn kuole - se ei vain kestä sitä KRAPULAA.


    • Anonyymi00025

      Divetymonoksidia (Dihydrogen monoxide) kannattaa varoa!

      Kaikki sitä juoneet ovat kuolleet tai tulevat kuolemaan!

      Siihen on myös hukkunut moni ihminen ja eläin.

      • Anonyymi00027

        Saman juttu kuin ruisleipä.


    • Kyllä☕️

    • Anonyymi00028

      Elämme täysien myrkkyjen maailmassa, siksi se nostaa elinikää ja pistää työläiset maksamaa ikivanhojen mummojensa ja pappojensa elämä.
      Jos turhanpäiväisiä ruokaongelmia ja monivitamiinien jakelua ei olisi, niin söisimme iloisesti läskisoossia, lenkkimakkaraa ja joisimme sixpäkin päivässä. Kuolisimme iloisesti nuorena ilman turhanpäiväisiä kaloritaulukoita ja lenkkeilyohjeita!

    • Ihmiset on juoneet kahvia ja teetä tuhansia vuosia. Kofeiinin hyödylliset ja haitalliset vaikutukset on jo hyvin tunnettuja. Kahvi (ja tee) tunnetaan mm. syövän, diabeteksen ja sv-tautien riskejä pienentävästä vaikutuksesta. Että kannattaa sitä myrkyllistä alkaloidia nauttia jatkossakin.

      😉👌

    • Anonyymi00030

      Mitens ne aiemmin mainitut nikotiini(tappaatalossajapuutarhassa)pitoiset ruumisarkun naulat?
      Kostutetaanko sumpilla ennen hehkutusta?

      • Anonyymi00031

        Tosi ammattilaiset käyttävät tupakin kostutukseen vähän väkevämpiä laittomia aineita,,,


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Tosi ammattilaiset käyttävät tupakin kostutukseen vähän väkevämpiä laittomia aineita,,,

        Clintonin Billhän kostutti cigarreitaan M. Lewinskissä.
        Olikos Putler hankkeessa innolla rahoittajana?


    • Anonyymi00032

      Sittenhän se suojaa hyttysiltä ja punkeiltakin?

    • Anonyymi00033

      Myrkyt kasveissa ovat luonnollisia pieniä määriä ,mutta mitä ihminen tekee kun saa tuotteen käsiinsä.
      Se lisää siihen kemiallisia myrkkyjä ne vasta on vaarallisia.

      kaikki on kemikaali mössöä mikä on paketoitu .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe