Israelvastaisuudesta rasismiin

Israelvastaisuudesta rasismiin on hyvin lyhyt matka. Luullaan, että Israel tekee kansanmurhaa, näännyttää tahallaan ja on rasistinen; eikä uskota, mitä Israel sanoo, koska he ovat juutalaisia.

IDF, Israelin armeija sanoo noudattavansa sodan moraalisia sääntöjä tarkemmin kuin mikään muu moderni armeija. Ja hallitus sanoo hyökkäävänsä lopettaakseen Israeliin kohdistuvat pommitukset ja terroriteot ja ydinasepyrkimykset Iranilta.

Miksi ei uskota? Koska leviää kuvia kuolleista ja nääntyvistä lapsista, ja lukuja kuolleista.

Aika lapsellista medialta ym. uskoa Hamasin propagandaan. Kukaan ei uskoisi, jos joku väittäisi näitä Ukrainan armeijasta. Miksi uskotaan Israelista?

Pitää uskoa mitä Israel sanoo, se on demokraattinen maa ja sillä on normaali länsimainen armeija. Ja se joutuu taistelemään ihmiskilpien takana ja tunneleissa lymyävää vihollista vastaan.

Nyt Israel joutuu toteamaan, että Trump pettää sen, eikä sisällytä rauhansopimukseen ohjuksia eikä tuen lopettamista prokseille. Iran saa rahaa jatkaa terrorismiaan. Valehtelee vaan luopuvansa ydinaseiden valmistamisesta.

62

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Sotarikollisten vastustaminen ei tee ihmisestä rasistia. Outo ajatuskulku.
      Israelin parlamentissa knessetissä Netanjahun hallituksella on 64 paikkaa, oppositiolla 56.

      Paikkajako (25. Knesset)Hallituspuolueet (yht. 64 paikkaa):
      Likud (Netanyahu): 32 paikkaa
      Shas: 11 paikkaa
      Religious Zionism (Smotrich): 7 paikkaa
      Otzma Yehudit (Ben Gvir): 6 paikkaa
      United Torah Judaism: 7 paikkaa

      Oppositiopuolueet (yht. 56 paikkaa):
      Yesh Atid (Lapid): 24 paikkaa
      National Unity (Gantz): 12 paikkaa
      Yisrael Beitenu (Lieberman): 6 paikkaa
      Ra’am (United Arab List): 5 paikkaa
      Hadash-Ta'al: 5 paikkaa
      Labor: 4 paikkaa

      Eikä Israel ole mikään ento-nationalistinen valtio, väestöstä arabeja on 25%.

      Sotiminen on aina humanitaarinen suuri tragedia. Etenkin siviilien tappaminen. Kumminkin päin. Vaikka vähemmän on viime vuosina lukumääräisesti kuollut israelilaisia.

      • Niin, Israel ei ole rasistinen valtio. Vaan juutalaisvaltio. Juutalaiset tarvitsevat turvapaikkansa, vaikka Iranin nykyinen johto ym. islamistit haluavat hävittää Israelin valtion ja murhata sen asukkaat, kuten 7.10. pari vuotta sitten, mistä nykyinen sota alkoi ja Iranin johto prokseineen on siihen liittynyt.

        Vaikka Israelin oppositio ja mekin kansainvälisesti vastustamme Netanjahua, sodalla on koko kansan kannatus. Sotarikossyytteet, apartheidrasismi, näännyttäminen ja kansanmurha ovat Israelin vihollisten vääriä väitteitä, joihin YK on syyllistynyt jatkuvasti Israelin vihollisten suuren vallan takia. Suomenkin ulkopolitiikka menee siihen mukaan kansainvälisestä painostuksesta. Se on raukkamaista. Meidän pitäisi vasemmistossa, vihreissä ja mediassa vaatia asettumista Israelin puolelle. Turha toivo, Israel on hävinnyt propagandasodan Hamasille. Ihmiset ovat propagandan uhreja tässä asiassa.


      • Anonyymi00007
        santtunen2 kirjoitti:

        Niin, Israel ei ole rasistinen valtio. Vaan juutalaisvaltio. Juutalaiset tarvitsevat turvapaikkansa, vaikka Iranin nykyinen johto ym. islamistit haluavat hävittää Israelin valtion ja murhata sen asukkaat, kuten 7.10. pari vuotta sitten, mistä nykyinen sota alkoi ja Iranin johto prokseineen on siihen liittynyt.

        Vaikka Israelin oppositio ja mekin kansainvälisesti vastustamme Netanjahua, sodalla on koko kansan kannatus. Sotarikossyytteet, apartheidrasismi, näännyttäminen ja kansanmurha ovat Israelin vihollisten vääriä väitteitä, joihin YK on syyllistynyt jatkuvasti Israelin vihollisten suuren vallan takia. Suomenkin ulkopolitiikka menee siihen mukaan kansainvälisestä painostuksesta. Se on raukkamaista. Meidän pitäisi vasemmistossa, vihreissä ja mediassa vaatia asettumista Israelin puolelle. Turha toivo, Israel on hävinnyt propagandasodan Hamasille. Ihmiset ovat propagandan uhreja tässä asiassa.

        Santtusen aloituksesta heijastuu hänen omat voimakkaat vihan ja rasismin tunteet esim. islamisteja vastaan jotka hän mieltää terroristeiksi ja perkeleen työläisiksi jotka sopii tappaa. Eli hän syyllistää muita siitä mihin hän syyllistyy itse. Sääliksi käy tuota vanhaa tuhnua kun vielä elämän viimeisillä metreilläkin pitää kantaa tuollaista vihataakkaa sisällään ja syyttää toisia rasismista. Santtunen on ollut koko elämänsä "väärien jonojen mies". Hän on rypenyt helvetin liemissä ja niihin hän lopulta hukkuukin.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Santtusen aloituksesta heijastuu hänen omat voimakkaat vihan ja rasismin tunteet esim. islamisteja vastaan jotka hän mieltää terroristeiksi ja perkeleen työläisiksi jotka sopii tappaa. Eli hän syyllistää muita siitä mihin hän syyllistyy itse. Sääliksi käy tuota vanhaa tuhnua kun vielä elämän viimeisillä metreilläkin pitää kantaa tuollaista vihataakkaa sisällään ja syyttää toisia rasismista. Santtunen on ollut koko elämänsä "väärien jonojen mies". Hän on rypenyt helvetin liemissä ja niihin hän lopulta hukkuukin.

        Tämän keskustelun aloitusviesti ei ole kuvaamasi kaltainen. Miksi et vastannut sen keskustelun aloitukseen, jossa mielestäsi näkyy kuvaamaasi ajattelua? Miksi vastasit vihavasemmistolaiseen tapaan ihan eri viestiin, jossa siinäkään ei ole kuvaamaasi ajatusta.


      • Anonyymi00024
        santtunen2 kirjoitti:

        Niin, Israel ei ole rasistinen valtio. Vaan juutalaisvaltio. Juutalaiset tarvitsevat turvapaikkansa, vaikka Iranin nykyinen johto ym. islamistit haluavat hävittää Israelin valtion ja murhata sen asukkaat, kuten 7.10. pari vuotta sitten, mistä nykyinen sota alkoi ja Iranin johto prokseineen on siihen liittynyt.

        Vaikka Israelin oppositio ja mekin kansainvälisesti vastustamme Netanjahua, sodalla on koko kansan kannatus. Sotarikossyytteet, apartheidrasismi, näännyttäminen ja kansanmurha ovat Israelin vihollisten vääriä väitteitä, joihin YK on syyllistynyt jatkuvasti Israelin vihollisten suuren vallan takia. Suomenkin ulkopolitiikka menee siihen mukaan kansainvälisestä painostuksesta. Se on raukkamaista. Meidän pitäisi vasemmistossa, vihreissä ja mediassa vaatia asettumista Israelin puolelle. Turha toivo, Israel on hävinnyt propagandasodan Hamasille. Ihmiset ovat propagandan uhreja tässä asiassa.

        "santtunen2
        2026-06-13 11:00:22
        Niin, Israel ei ole rasistinen valtio. Vaan juutalaisvaltio. Juutalaiset tarvitsevat turvapaikkansa"
        /////////////////
        Jopa Trumppikin on vetänyt herneet ICC-netanjahun toimeen panoista.

        "Iran ja Yhdysvallat ovat viestineet Libanonin sisällyttämisestä sopimukseen, mutta sodan osapuoli Israel on sanonut pitävänsä joukot Libanonissa."
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/israel-jatkaa-iskuja-etela-libanoniin/9354740

        Myös Gazan kansa tarvitsisi turvapaikkansa,mutta sitä heillä ei ole
        eikä tätämenoa koskaan tule.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        "santtunen2
        2026-06-13 11:00:22
        Niin, Israel ei ole rasistinen valtio. Vaan juutalaisvaltio. Juutalaiset tarvitsevat turvapaikkansa"
        /////////////////
        Jopa Trumppikin on vetänyt herneet ICC-netanjahun toimeen panoista.

        "Iran ja Yhdysvallat ovat viestineet Libanonin sisällyttämisestä sopimukseen, mutta sodan osapuoli Israel on sanonut pitävänsä joukot Libanonissa."
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/israel-jatkaa-iskuja-etela-libanoniin/9354740

        Myös Gazan kansa tarvitsisi turvapaikkansa,mutta sitä heillä ei ole
        eikä tätämenoa koskaan tule.

        Mitä tarkoitat "ICC-netanjahulla"? Mitä se on toimeenpannut?

        Gazan kaistan arabit tarvitsevat turvaa lähinnä Hamasilta ja muilta alueen terroristiryhmiltä, kuten PIJ:ltä. Ilman terrorismia he eläisivät sovussa alueen juutalaisten kanssa kuten esim. Israelin arabit, joita on n. 2 miljoonaa. Edes muslimimaat eivät halua Gazan kaista arabeja mailleen. Egypti on tyytyväinen, kun sai mahdollisuuden sulkea Gazan kaistan vastaisen rajansa, vaikka aiemmin hallitsi Gazan kaistaa.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "ICC-netanjahulla"? Mitä se on toimeenpannut?

        Gazan kaistan arabit tarvitsevat turvaa lähinnä Hamasilta ja muilta alueen terroristiryhmiltä, kuten PIJ:ltä. Ilman terrorismia he eläisivät sovussa alueen juutalaisten kanssa kuten esim. Israelin arabit, joita on n. 2 miljoonaa. Edes muslimimaat eivät halua Gazan kaista arabeja mailleen. Egypti on tyytyväinen, kun sai mahdollisuuden sulkea Gazan kaistan vastaisen rajansa, vaikka aiemmin hallitsi Gazan kaistaa.

        Anonyymi00025
        2026-06-17 12:34:43
        Mitä tarkoitat "ICC-netanjahulla"? Mitä se on toimeenpannut?
        xxxxxxxx
        Tätä tarkoitan:
        "Kansainvälinen rikostuomioistuin ICC on antanut pidätysmääräyksen Israelin pääministeristä Benjamin Netanjahusta"
        https://yle.fi/a/74-20126295

        netanjahu on toimeenpannut Gazan kansanmurhan.
        Kuten kaikki tiedämme vaikka kaltaisesi sen
        tietysti Kiistävät.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Anonyymi00025
        2026-06-17 12:34:43
        Mitä tarkoitat "ICC-netanjahulla"? Mitä se on toimeenpannut?
        xxxxxxxx
        Tätä tarkoitan:
        "Kansainvälinen rikostuomioistuin ICC on antanut pidätysmääräyksen Israelin pääministeristä Benjamin Netanjahusta"
        https://yle.fi/a/74-20126295

        netanjahu on toimeenpannut Gazan kansanmurhan.
        Kuten kaikki tiedämme vaikka kaltaisesi sen
        tietysti Kiistävät.

        Jos tarkoitat Benjamin Netanjahua, kannattaa puhua Benjamin Netanjahusta tai Netanjahusta, ellet sitten erityisesti halua korostaa ääsivasemmistolaisuuttasi ja siihen johtaneita seikkoja.

        Benjamin Netanjahu ei ole toimeenpannut kansanmurhaa missään. Edes lähteesi ei väitä, että Netanjahu olisi sellaista toimeenpannut tai Israel muutenkaan.

        Lähteessäsi mainittu ICC:n pääsyyttäjä Karim A. Khan on nimenomaisesti ilmoittanut, ettei ole löytynyt mitään todisteita sille, että Israel olisi suorittanut kansanmurhaa, vaikka todisteiden löytämiseksi on tehty hirmuisesti töitä ja siksi Netanjahua ei sellaisesta syytetä.

        Jos satut osaamaan englantia, voit kuunnella linkin videolta, kuinka Karim A. Khan kertoo sen itse.
        https://youtube.com/shorts/uHeCzctI83w?si=guOekQxWSfo9049R


      • Anonyymi00038
        santtunen2 kirjoitti:

        Niin, Israel ei ole rasistinen valtio. Vaan juutalaisvaltio. Juutalaiset tarvitsevat turvapaikkansa, vaikka Iranin nykyinen johto ym. islamistit haluavat hävittää Israelin valtion ja murhata sen asukkaat, kuten 7.10. pari vuotta sitten, mistä nykyinen sota alkoi ja Iranin johto prokseineen on siihen liittynyt.

        Vaikka Israelin oppositio ja mekin kansainvälisesti vastustamme Netanjahua, sodalla on koko kansan kannatus. Sotarikossyytteet, apartheidrasismi, näännyttäminen ja kansanmurha ovat Israelin vihollisten vääriä väitteitä, joihin YK on syyllistynyt jatkuvasti Israelin vihollisten suuren vallan takia. Suomenkin ulkopolitiikka menee siihen mukaan kansainvälisestä painostuksesta. Se on raukkamaista. Meidän pitäisi vasemmistossa, vihreissä ja mediassa vaatia asettumista Israelin puolelle. Turha toivo, Israel on hävinnyt propagandasodan Hamasille. Ihmiset ovat propagandan uhreja tässä asiassa.

        Miten se alkoi 7.10 on jännää ja utopistisen epäuskottavaa että maailman tarkimmin vartioidun rajan tultiin tuosta vaan....


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        "santtunen2
        2026-06-13 11:00:22
        Niin, Israel ei ole rasistinen valtio. Vaan juutalaisvaltio. Juutalaiset tarvitsevat turvapaikkansa"
        /////////////////
        Jopa Trumppikin on vetänyt herneet ICC-netanjahun toimeen panoista.

        "Iran ja Yhdysvallat ovat viestineet Libanonin sisällyttämisestä sopimukseen, mutta sodan osapuoli Israel on sanonut pitävänsä joukot Libanonissa."
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/israel-jatkaa-iskuja-etela-libanoniin/9354740

        Myös Gazan kansa tarvitsisi turvapaikkansa,mutta sitä heillä ei ole
        eikä tätämenoa koskaan tule.

        Ja sekö ei ole kansanmurha, eikö?


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Jos tarkoitat Benjamin Netanjahua, kannattaa puhua Benjamin Netanjahusta tai Netanjahusta, ellet sitten erityisesti halua korostaa ääsivasemmistolaisuuttasi ja siihen johtaneita seikkoja.

        Benjamin Netanjahu ei ole toimeenpannut kansanmurhaa missään. Edes lähteesi ei väitä, että Netanjahu olisi sellaista toimeenpannut tai Israel muutenkaan.

        Lähteessäsi mainittu ICC:n pääsyyttäjä Karim A. Khan on nimenomaisesti ilmoittanut, ettei ole löytynyt mitään todisteita sille, että Israel olisi suorittanut kansanmurhaa, vaikka todisteiden löytämiseksi on tehty hirmuisesti töitä ja siksi Netanjahua ei sellaisesta syytetä.

        Jos satut osaamaan englantia, voit kuunnella linkin videolta, kuinka Karim A. Khan kertoo sen itse.
        https://youtube.com/shorts/uHeCzctI83w?si=guOekQxWSfo9049R

        Ei tarvitse olla yhtään mitenkään vasemmistolainen ettei sympatiaa israelille heru mutta populistisesti ollaan varmaan helposti vaikka natseja mutta ymmärrätkö ettei monikaan ole yhtään vasemmistoa joille israel on vaan nyt ihan liikaa.


      • Anonyymi00043

      • Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Ei tarvitse olla yhtään mitenkään vasemmistolainen ettei sympatiaa israelille heru mutta populistisesti ollaan varmaan helposti vaikka natseja mutta ymmärrätkö ettei monikaan ole yhtään vasemmistoa joille israel on vaan nyt ihan liikaa.

        Tässäkin paljastat taas olevasi äärivasemmiston edustaja.

        Tässäkin muutaman viimeisen keskustelun perusteella näkee helposti, etteivät suomalaiset juuri tunne tuon alueen tapahtumia, eivätkä edes halua tietää, koska se tekisi mm. kansanmurhaväitteiden hokemisen huomattavasti stressaavammaksi sen vaatiman älyllisen epärehellisyyden vuoksi.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Santtusen aloituksesta heijastuu hänen omat voimakkaat vihan ja rasismin tunteet esim. islamisteja vastaan jotka hän mieltää terroristeiksi ja perkeleen työläisiksi jotka sopii tappaa. Eli hän syyllistää muita siitä mihin hän syyllistyy itse. Sääliksi käy tuota vanhaa tuhnua kun vielä elämän viimeisillä metreilläkin pitää kantaa tuollaista vihataakkaa sisällään ja syyttää toisia rasismista. Santtunen on ollut koko elämänsä "väärien jonojen mies". Hän on rypenyt helvetin liemissä ja niihin hän lopulta hukkuukin.

        Selvä venäjän trolli.


      • Anonyymi00024 kirjoitti:

        "santtunen2
        2026-06-13 11:00:22
        Niin, Israel ei ole rasistinen valtio. Vaan juutalaisvaltio. Juutalaiset tarvitsevat turvapaikkansa"
        /////////////////
        Jopa Trumppikin on vetänyt herneet ICC-netanjahun toimeen panoista.

        "Iran ja Yhdysvallat ovat viestineet Libanonin sisällyttämisestä sopimukseen, mutta sodan osapuoli Israel on sanonut pitävänsä joukot Libanonissa."
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/israel-jatkaa-iskuja-etela-libanoniin/9354740

        Myös Gazan kansa tarvitsisi turvapaikkansa,mutta sitä heillä ei ole
        eikä tätämenoa koskaan tule.

        Netanjahu kyllä vaihdetaan ja Trump. Mutta Israelin taistelu on oikeutettu.


    • Anonyymi00004

      Ei tarvitse kuin katsoa israelin sotilaiden kantamia käsivarsimerkkejä ja mitä niissä kuvataan. Olisiko siellä Suur-Israelin uudet rajat piirrettyinä kartalle?
      Raja lähtee pohjoisesta Välimeren nurkasta Turkin puolelta ja kulkee läpi Syyrian ja Irakin aina Kuwaitiin Punaiselle merelle asti. Siitä käännytään halkin Saudi-Arabian, Suezin Kanavan yli Egyptiin Niilin rannalle ja käännytään takaisin ylös Välimeren rannalle Niiliä seuraten.
      Vain Saturnuksen palvojat voivat saada päähänsä tälläisen Suur-Israeli haaveen.
      Mutta se tietysti helppo dissata antisemitistisena propagandana. Kuten kymmenien tuhansien naisten ja lasten pommittamisen lihakimpaleiksi. muka uhkana Isreelin rajoja vastaan. Miten ne Israelin vankiloissa kidutettavat kymmet tuhannet vangit muodostavat uhan israelille?

      • Anonyymi00006

        Tarkoittamaasi merkkiä käyttää hyvin pieni osa Israelin sotilaista. Merkin käyttö on kielletty.

        Länsimaissa vasemmisto heiluttaa hyvin yleisesti ja näkyvästi lippua, jonka viesti on, että juutalaiset pitää murhata ensin Lähi-idässä sitten muualla. Kuinka suhtaudut siihen?


      • Siinä on mennyt Hamasin propaganda läpi karvoineen ja kaikki muutkin.

        Noin ihmiset tosiaan luulevat, ja Raamatussa on tietyt rajat ollut. Se ei tarkoita, että Israel pyrkisi niihin. Sille riittää rauha ja rauhasta sopiminen. Naapureille ja palestiinalaisille rauha ei sovi, ja silloin Israel voittaa taas. Kuten nytkin.


      • Anonyymi00008
        santtunen2 kirjoitti:

        Siinä on mennyt Hamasin propaganda läpi karvoineen ja kaikki muutkin.

        Noin ihmiset tosiaan luulevat, ja Raamatussa on tietyt rajat ollut. Se ei tarkoita, että Israel pyrkisi niihin. Sille riittää rauha ja rauhasta sopiminen. Naapureille ja palestiinalaisille rauha ei sovi, ja silloin Israel voittaa taas. Kuten nytkin.

        Hamasin propagandaahan me saammekin lukea noista Gazasta kantautuvista uutisista, emmekö saakin?

        Gazan alueen asukkaiden kansanmurhan aikana Gazan alueella on kuollut noin kaksi ja puolisataa toimittajaa (250). Israel ei salli minkään toimittajan viedä yhtään tietoa Gazasta ilman että se läpäisee Israelin seulan. Toimittajat jotka onnistuvat dokumentoimaan Israelin armeijan tekemiä sotarikoksia tai heidän tekemiään epäinhimillisiä raakuuksia, ammutaan terroristeina tai heidän avustajinaan.

        Ei Suomen siionistinen media mitään totuutta voi kirjoittaa siitä mitä Israel on tänään. Israel on tänään mistään laeista tai muista säännöistä piittaamaton roistovaltio joka herättää antipatioita judaisteja kohtaan!


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Hamasin propagandaahan me saammekin lukea noista Gazasta kantautuvista uutisista, emmekö saakin?

        Gazan alueen asukkaiden kansanmurhan aikana Gazan alueella on kuollut noin kaksi ja puolisataa toimittajaa (250). Israel ei salli minkään toimittajan viedä yhtään tietoa Gazasta ilman että se läpäisee Israelin seulan. Toimittajat jotka onnistuvat dokumentoimaan Israelin armeijan tekemiä sotarikoksia tai heidän tekemiään epäinhimillisiä raakuuksia, ammutaan terroristeina tai heidän avustajinaan.

        Ei Suomen siionistinen media mitään totuutta voi kirjoittaa siitä mitä Israel on tänään. Israel on tänään mistään laeista tai muista säännöistä piittaamaton roistovaltio joka herättää antipatioita judaisteja kohtaan!

        Kyllä. Gazan alueelta tulevat uutiset ovat pitkälti Hamasin propagandaa.

        Gazan alueella ei ole tapahtunut eikä tapahdu tällä hetkelläkään kansanmurhaa.

        Et ole tainnut huomata, että mm. Hamas on nyt alkanut ilmoittaa aiemmin kuolleista taistelijoistaan ylistäen heitä marttyyreiksi, vaikka aiemmin heidät on ilmoitettu toimittajiksi.

        Hamas ei salli hallitsemillaan alueilla toimivien tahojen lähettää muuta uutisointia kuin Hamasin propagandaa. Hyvä esimerkki on mm. Lääkärit Ilman Rajoja (MSF), jonka tiedotus muuttui täysin sen jälkeen kun sen edustajat lähtivät alueelta. Kun MSF:bn väkeä oli vielä Gazan kaistalla, kiisti se jyrkästi mm. sen, että he olisivat olleet Hamasin käyttämiä ihmiskilpiä. Sen jälkeen kun MSF poistui Gazan kaistalta, on se mm. tunnustanut, että sen toimijat olivat Hamasin ihmiskilpiä.

        Siionismi tarkoittaa ajatusta, että Israelilla on oikeus olla olemassa ja juutalaisilla oikeus elää rauhassa Israelissa. Siionismin vastustajat, anti-siionistit sen sijaan vaativat Israelin alueen valloittamista ja juutalaisiin kohdistuvaa kansanmurhaa. Kumpaan ryhmään sinä kuulut?

        Jos arvioit judaisteja eli juutalaisia sen mukaan kuinka Israel väitetysti toimii, olet puhdasverinen rasisti ja noudatat räikeää kaksoisstandardia.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kyllä. Gazan alueelta tulevat uutiset ovat pitkälti Hamasin propagandaa.

        Gazan alueella ei ole tapahtunut eikä tapahdu tällä hetkelläkään kansanmurhaa.

        Et ole tainnut huomata, että mm. Hamas on nyt alkanut ilmoittaa aiemmin kuolleista taistelijoistaan ylistäen heitä marttyyreiksi, vaikka aiemmin heidät on ilmoitettu toimittajiksi.

        Hamas ei salli hallitsemillaan alueilla toimivien tahojen lähettää muuta uutisointia kuin Hamasin propagandaa. Hyvä esimerkki on mm. Lääkärit Ilman Rajoja (MSF), jonka tiedotus muuttui täysin sen jälkeen kun sen edustajat lähtivät alueelta. Kun MSF:bn väkeä oli vielä Gazan kaistalla, kiisti se jyrkästi mm. sen, että he olisivat olleet Hamasin käyttämiä ihmiskilpiä. Sen jälkeen kun MSF poistui Gazan kaistalta, on se mm. tunnustanut, että sen toimijat olivat Hamasin ihmiskilpiä.

        Siionismi tarkoittaa ajatusta, että Israelilla on oikeus olla olemassa ja juutalaisilla oikeus elää rauhassa Israelissa. Siionismin vastustajat, anti-siionistit sen sijaan vaativat Israelin alueen valloittamista ja juutalaisiin kohdistuvaa kansanmurhaa. Kumpaan ryhmään sinä kuulut?

        Jos arvioit judaisteja eli juutalaisia sen mukaan kuinka Israel väitetysti toimii, olet puhdasverinen rasisti ja noudatat räikeää kaksoisstandardia.

        Eläköön israel rauhassa mutta onko omilla toimillaan myös tehnyt osansa , onko ?

        Anti siionistiksi nimittäminen on yhtä rasistista jos ei ole israelin rakastaja, koska on ollut siellä ja tietää kuinka he vihaavat uskonnottomiakin...me olemme heille kuin homot päivi räsäselle.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Eläköön israel rauhassa mutta onko omilla toimillaan myös tehnyt osansa , onko ?

        Anti siionistiksi nimittäminen on yhtä rasistista jos ei ole israelin rakastaja, koska on ollut siellä ja tietää kuinka he vihaavat uskonnottomiakin...me olemme heille kuin homot päivi räsäselle.

        Tekstisi on valitettavan sekavaa. Yritän saada siitä jotain selvää.

        "Eläköön israel rauhassa mutta onko omilla toimillaan myös tehnyt osansa , onko ?"

        Mitä yrität kysyä? Mihin yrität viitata?

        "Anti siionistiksi nimittäminen on yhtä rasistista..."

        Ei antisiionistiksi nimittäminen ole millään tavalla rasista. Antisiionistit vaativat nykyisen Israelin alueelle toteutettavaa kansanmurhaa. Oletko sinä antisiionisti?

        "...jos ei ole israelin rakastaja, koska on ollut siellä ja tietää kuinka he vihaavat uskonnottomiakin..."

        Ketkä "he"?

        "...me olemme heille kuin homot päivi räsäselle...."

        Ketkä "me" olemme/olette rakkaita lähimmäisiä ja keille "heille"?


    • Anonyymi00005

      Jumalaa eivät valtiot kiinnosta. Ovat vain ajallisia ilmiöitä.

      • Jumala päättää jokaisen kansan ja armeijan kohtalosta viime kädessä. Jumalaan saa Suomessa vapaasti uskoa tai olla uskomatta. Ei luulisi kun lukee näitä foorumeita ja tiedelehtiä. Ateistit ja maallistuneet ovat suuna päänä ja Jumalasta puhuminen on melkein kiellettyä.


      • Anonyymi00055
        santtunen2 kirjoitti:

        Jumala päättää jokaisen kansan ja armeijan kohtalosta viime kädessä. Jumalaan saa Suomessa vapaasti uskoa tai olla uskomatta. Ei luulisi kun lukee näitä foorumeita ja tiedelehtiä. Ateistit ja maallistuneet ovat suuna päänä ja Jumalasta puhuminen on melkein kiellettyä.

        "!santtunen2
        2026-06-15 21:30:07
        Jumala päättää jokaisen kansan ja armeijan kohtalosta viime kädessä. "
        ++++++++++++
        Ihmisten kirjoittama/ sanelema Raamattu ei kelpaa todisteiksi
        Evoluutio on todistettu Fakta.


    • Anonyymi00009

      Uskonnot ovat syy moniin verisiin sotiin ja konflikteihin. Parasti olisi kieltää kaikki uskonnnot.

      • Anonyymi00010

        Miksi Natsit on nykyään Israelin puolella ?
        Ne vihaa nykyään Muslimeja ja Venäläisiä ja Kannattaa Israelia ja Brysseliä.
        Israellin toiminta on yhtä hullua kuin Hitlerin aikoinaan ellei hullumpaa.
        Miten Netanjahua ei saada kiinni? Miksi tuollainen hullu saa tappaa ihmisiä mielin määrin ja Natsit taputtaa taustalla.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Miksi Natsit on nykyään Israelin puolella ?
        Ne vihaa nykyään Muslimeja ja Venäläisiä ja Kannattaa Israelia ja Brysseliä.
        Israellin toiminta on yhtä hullua kuin Hitlerin aikoinaan ellei hullumpaa.
        Miten Netanjahua ei saada kiinni? Miksi tuollainen hullu saa tappaa ihmisiä mielin määrin ja Natsit taputtaa taustalla.

        Brysselin tarkoitus on tehdä Ukrainasta sotaisa Juutalais valtio Eu alueelle.
        Sen takia on parempi jos Venäjä valloittaa koko sen paska maan ettei meidän tarvitse alkaa elättämään ja sen sotimisia tukemaan loputtomiin.
        Israel on Usa:n luomus Ukrainasta Yritetään tehdä Brysselin luomusta.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Miksi Natsit on nykyään Israelin puolella ?
        Ne vihaa nykyään Muslimeja ja Venäläisiä ja Kannattaa Israelia ja Brysseliä.
        Israellin toiminta on yhtä hullua kuin Hitlerin aikoinaan ellei hullumpaa.
        Miten Netanjahua ei saada kiinni? Miksi tuollainen hullu saa tappaa ihmisiä mielin määrin ja Natsit taputtaa taustalla.

        En ole havainnut kenenkään nazimielisen olevan Israelin puolella.

        Näyttää siltä, ettet käytä nimitystä nazi sen alkuperäisessä merkityksessä, vaan jossain eri merkityksessä. Mitä tarkoitat nazilla?

        Kuka tappaa ihmisiä mielin määrin?


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Brysselin tarkoitus on tehdä Ukrainasta sotaisa Juutalais valtio Eu alueelle.
        Sen takia on parempi jos Venäjä valloittaa koko sen paska maan ettei meidän tarvitse alkaa elättämään ja sen sotimisia tukemaan loputtomiin.
        Israel on Usa:n luomus Ukrainasta Yritetään tehdä Brysselin luomusta.

        Vasemmiston argumentointi perustuu tyypillissti ulosteisiin. Niin kävi tälläkin kerralla.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Brysselin tarkoitus on tehdä Ukrainasta sotaisa Juutalais valtio Eu alueelle.
        Sen takia on parempi jos Venäjä valloittaa koko sen paska maan ettei meidän tarvitse alkaa elättämään ja sen sotimisia tukemaan loputtomiin.
        Israel on Usa:n luomus Ukrainasta Yritetään tehdä Brysselin luomusta.

        Salaliittouskovaisten horinoita tuollaiset väitteet.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        En ole havainnut kenenkään nazimielisen olevan Israelin puolella.

        Näyttää siltä, ettet käytä nimitystä nazi sen alkuperäisessä merkityksessä, vaan jossain eri merkityksessä. Mitä tarkoitat nazilla?

        Kuka tappaa ihmisiä mielin määrin?

        Eikö Muka Saksan Hallitus ole?


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Eikö Muka Saksan Hallitus ole?

        Sinäkään et siis ole havainnut kenenkään nazimielisen olevan Israelin puolella.

        Yritähän vielä vastata noihin kysymyksiin.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Sinäkään et siis ole havainnut kenenkään nazimielisen olevan Israelin puolella.

        Yritähän vielä vastata noihin kysymyksiin.

        "Anonyymi00053
        2026-06-17 18:37:26
        Sinäkään et siis ole havainnut kenenkään nazimielisen olevan Israelin puolella."
        ***********
        Tietysti ovat netanjahun puolella.
        Se tapattaa enemmän muslimeja kuin mikään muu
        valtio.


    • Anonyymi00013

      Suomi oli toisen maailmansodan aikaan suurimpia ellei suurin Natsien (Hitlerin) tukija ja liittolainen,historia toistaa itseään nyt ollaan taas kovimpia Juutalaisten tukijoita (joka on yhtä kuin nyky Natsismi) Koko meidän valtion johto on sillä linjalla ja kaikki puolueet vasemmalta oikealle.
      Sakemannit on Eu:n johtaja maa ja se määrää tahdin ,on täyttä veletta väittää kenenkään että sakemasseista on natsismi poistunut ,se on ollut vain piilossa ja kytenyt pinnan alla ja muuttanut muotoaan. Natsismi on Sakemannien Dna:ssa sitä ei voi pyyhkiä pois edes sateenkaari lipulla ,mihin nyky Natsit on hakaristi lippunsa vaihtaneet.

      • Anonyymi00015

        Kolmanteen sotaan mennään sateenkaarilippu kädessä Sakemanneja taas tukien !
        Ihan kuin 85 v. sitten... silloin oli hakaristi lippu vaan.

        Eikö Suomen pitäisi olla puolueeton eikä sekaantua toisten asioihin jotka meille ei kuulu ?
        Omaa talouttahan sitä pitäisi hoitaa eikä velkaantua ja rahoja Juutalaisten sotiin lähettää.
        Ei Suomi tarvi mitään uutta Juutalais valtiota Eurooppaan
        Päin vastoin rauhaa pitäisi rakentaa eikä sota hulluutta lietsoa.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Kolmanteen sotaan mennään sateenkaarilippu kädessä Sakemanneja taas tukien !
        Ihan kuin 85 v. sitten... silloin oli hakaristi lippu vaan.

        Eikö Suomen pitäisi olla puolueeton eikä sekaantua toisten asioihin jotka meille ei kuulu ?
        Omaa talouttahan sitä pitäisi hoitaa eikä velkaantua ja rahoja Juutalaisten sotiin lähettää.
        Ei Suomi tarvi mitään uutta Juutalais valtiota Eurooppaan
        Päin vastoin rauhaa pitäisi rakentaa eikä sota hulluutta lietsoa.

        On kaikkien etu jos Venäjä vie koko Ukrainan ! se on Suomenkin etu vaikka en Venäjä fani olekkaan ,se pelastaa maailman 3. maailman sodalta jos Venäjä saa koko paskan.
        On väärin jos puolikas jää Eu:lle siitä tulee niin kallis ja sotaisa elätti että 3 maailmansota voi leimahtaa miloin tahansa sen takia.
        Eli koko Ukraina Ryssälle ja pulinat pois.
        Israelille pitäisi tehdä sama kun ne on Gazalle tehneet.
        Sen jälkeen maailmaan tulisi rauha !


      • Anonyymi00019

        Saksa ei uhannut viedä Suomen itsenäisyyttä, NL uhkasi. Siksi Suomi ja Saksa oli yhdessä. Natseja ja rasisteja taas on muslimit, kuten tämän päivän konflikteissa nähdään. Muslimit haluaa sen holokaustin juutalaisille tänäänkin.


      • Anonyymi00022

        Juutalaiset eivät edusta tänäkään päivänä natsismia.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        On kaikkien etu jos Venäjä vie koko Ukrainan ! se on Suomenkin etu vaikka en Venäjä fani olekkaan ,se pelastaa maailman 3. maailman sodalta jos Venäjä saa koko paskan.
        On väärin jos puolikas jää Eu:lle siitä tulee niin kallis ja sotaisa elätti että 3 maailmansota voi leimahtaa miloin tahansa sen takia.
        Eli koko Ukraina Ryssälle ja pulinat pois.
        Israelille pitäisi tehdä sama kun ne on Gazalle tehneet.
        Sen jälkeen maailmaan tulisi rauha !

        Venäjämielisen vasemmiston argumentointi perustuu tyypillisesti ulosteisiin. Niin tälläkin kerralla.

        "Israelille pitäisi tehdä sama kun ne on Gazalle tehneet.
        Sen jälkeen maailmaan tulisi rauha !"

        Kuinka perustelet tämän väitteen?


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Juutalaiset eivät edusta tänäkään päivänä natsismia.

        Edustavat kuitenkin pahuutta siinä missä muutkin, kun tappavat siviilejä.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Edustavat kuitenkin pahuutta siinä missä muutkin, kun tappavat siviilejä.

        Niin, siinä missä muutkin.

        Sodissa kuolee siviilejä. Gazan kaistalla ja Libanonissa heitä on kuollut poikkeuksellisen vähän olosuhteisiin nähden. Hamas kyllä pyrkii maksimoimaan siviiliuhrien määrän, mutta Israel on saanut niitä rajoitettua.

        Nyt Gazan kaistalla siviilejä tappaa ja invalidisoi lähinnä Hamas suoraan. Näistä ei länsimaissa juuri puhuta, kun se on halutun narratiivin vastaista. Eihän täällä puhuta siitäkään, että Libanon pitää Sumud Flotillan nälkälakossa olleita aktivisteja vankeina Libyassa ja hakattiin poliisien toimesta Espanjassa. Siitä nousi hirveä meteli, kun Israelin Ben-Gvir sanoi heille ikävästi.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Edustavat kuitenkin pahuutta siinä missä muutkin, kun tappavat siviilejä.

        Hamas tappoi yli puolet haltuunsa saamista israelilaisista siviileistä. Israelin kontrolliin joutuneista Gazan siviileistä kuoli alle puoli prosenttia. Hamasin ovien verkkosivujen mukaan Gazan vainajista 72 % oli 13-55 vuotiaita Hamasin marttyyreja.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        On kaikkien etu jos Venäjä vie koko Ukrainan ! se on Suomenkin etu vaikka en Venäjä fani olekkaan ,se pelastaa maailman 3. maailman sodalta jos Venäjä saa koko paskan.
        On väärin jos puolikas jää Eu:lle siitä tulee niin kallis ja sotaisa elätti että 3 maailmansota voi leimahtaa miloin tahansa sen takia.
        Eli koko Ukraina Ryssälle ja pulinat pois.
        Israelille pitäisi tehdä sama kun ne on Gazalle tehneet.
        Sen jälkeen maailmaan tulisi rauha !

        Vaippakalsarinko pitäisi saada Ukraina noin vain? Saada kiduttaa ukrainalaisia.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Juutalaiset eivät edusta tänäkään päivänä natsismia.

        Sionismi on natsismin veljesaate.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Sionismi on natsismin veljesaate.

        Sionismi ei ole natsismin veljesaate. Väitettäsi on hyvin yleisesti käytetty tukemaan muslimien pyrkimystä valloittaa elintilaa ja tappaa juutalaisia.

        Mistä johtuu, että nykyään natsismin sitä osaa, mistä se parhaiten tunnetaan, levittää tällä hetkellä maailmanlaajuisesti kaikkein innokkaimmin vasemmisto?


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Sionismi ei ole natsismin veljesaate. Väitettäsi on hyvin yleisesti käytetty tukemaan muslimien pyrkimystä valloittaa elintilaa ja tappaa juutalaisia.

        Mistä johtuu, että nykyään natsismin sitä osaa, mistä se parhaiten tunnetaan, levittää tällä hetkellä maailmanlaajuisesti kaikkein innokkaimmin vasemmisto?

        Miksi ei ole? Nationalistinen, väkivallan hyväksyvä, muut eivät ole kynnenpalankaan arvoisia, maata valloittava. Jne. Tekoja on katsottava, ei suunpieksentää.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Miksi ei ole? Nationalistinen, väkivallan hyväksyvä, muut eivät ole kynnenpalankaan arvoisia, maata valloittava. Jne. Tekoja on katsottava, ei suunpieksentää.

        "Miksi ei ole?"

        Ei ole löytynyt mitään perustetta pitää niitä veljesaatteina.

        "Nationalistinen, väkivallan hyväksyvä, muut eivät ole kynnenpalankaan arvoisia, maata valloittava. Jne. Tekoja on katsottava, ei suunpieksentää."

        Tämä kuvaa hyvin mm. vasemmiston tukemaa Hamasia ja PLO/Fatahia, mutta ei sionismia.


    • Anonyymi00017

      Asian tarkastelussa pitää lähteä siitä, että Israelille haluaa Hamas palestiinalaisten edustajana, tehdä kansanmurhan. Näin ollen mikään ei ole ylimitoitettua Israelin puolelta. Palestiinallekin tipahti oma maa kuin taivaasta, vaan eivät osaa tehdä siitä valtiota, eikä elää kuin ihmiset. Terroristinen maa se on, ei muuta vaikka tekeytyy säälittäväksi ja apua tarvitsevaksi. Jatkuva vonkuna että nyt Israel teki sitä ja tätä, ne ei muka itse tehneet mitään. Saisivat hävitä tykkänään siitä vonkumasta.

    • Anonyymi00035

      Katsokaa Israelia vastaan olevia maita ja niistä Eurooppaankin tulleita matuja
      sekä ongelmia joita ovat aiheuttaneet.
      Suomikin on jo pahan tuntuinen ilmapiiriltään kun ennen
      oli ihan toisin!

    • Anonyymi00037

      Tekeehän se kansamurhaa eikä sille sopu riitä jota trump nyt hakee ehkä ....

      • Anonyymi00047

        Israel ei tee kansanmurhaa.

        Onko tavoitteenasi juutalaisiin kohdistuva kansanmurha?


    • Anonyymi00049

      Natsi on Ntsi vaikka kuin yrittäisi Uskonnon ja jeesustelun taka piiloutua!

      • Anonyymi00050

        Ja Brysselin'


      • Venäjän johto on nykyajan natsit.


    • Anonyymi00051

      Dna testillä voisi selvittää kaikki maailman Natsit ! Mutta sitä ei tehdä koska vihan kohteena on nyt Muslimit ja Venäläiset joista en erityisemmin kummaistakaan pidä mutta on ihme että kun muutama vuosi siten puhuttiin Rasismista ja sen haitallisuudesta niin nyt valtiollista rasismia kohdistetaan noihin..siis on menty ojasta allikkoon....
      Kaiken syy on Eu maiden Natsi intoilu... Siis Zelenskyn ja Netanjahun sairas ihailu

      • Anonyymi00052

        Brysselin Eu parlamentistäkin lähtis iso osa pois jos Dna testi tehtäisin ja Natsit irtisanottaisiin..

        Eu maiden politiikka on 2026 se että Natseja pitää suojella ja yhdessä käsi kädessä niiden kanssa harjoittaa rasoismia Venäläisiin aj Muslimeihin ja ihannoida Jutalaisia..
        Sellaisia on Natsit 2026 näin se Natsismikin muuttuu vuosien varrella.


      • Anonyymi00054

        Nazismi ei selviä dna-testillä.

        Oletko sinä nazi?


      • Venäjä se natsivaltio nyt on. Täysiä fasisteja.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe