Kokoomus tekee hartiawoimin töitä verokikkailijoiden ja suurimpien vaalilahjoittajien eteen
Harakka ”massimuijien” veroneuvonnasta: Työministeri Marttinen nolasi Purran
Kansanedustaja Timo Harakan (sd) mukaan kokoomuksen työministeri on vesittänyt valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) pyrkimykset torjua verosuunnittelua.
"Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan konsulttijätti KPMG ei rikkonut toimintaohjeita vastuullisesta liiketoiminnasta, vaikka se markkinoi somevaikuttajille verovälttelyn neuvontaansa.
Sdp:n kansanedustajan Timo Harakan mukaan kanta vetää maton valtiovarainministeri Riikka Purran alta (ps).
OECD:n ohjeiden mukaan yritysten on kunnioitettava ”toimintamaidensa verolakien ja asetusten henkeä ja kirjainta”.
Työministeri Matias Marttinen (kok) allekirjoitti viime viikolla KMPG:lle vapauttavan lausunnon.
– Vasta vuosi on kulunut siitä, kun valtiovarainministeri Purra ylvästeli lakimuutoksella, jota hän markkinoi nimellä ”someinfluensseri-massimuijapykälä”. Nyt hallituksen toinen ministeri nolasi Purran näyttämällä vihreää valoa verokikkailulle, Harakka toteaa tiedotteessa."
is.fi/taloussanomat/art-2000012089430.html
Kokoomus massimuijien verokikkailun advokaattina
21
81
Vastaukset 21
- Anonyymi00001
Minusta on vastenmielistä, että ministeri nimittelee ja maalittaa kansalaisia. Vai "massimuijia" Purra lähti jahtaamaan ja leimasi heidät verokikkailijoiksi, vaikka ovat siis toimineet lain mukaan.
Ja kun ministeri kerran lähtee maalittamaan, saa vielä vuosienkin jälkeen lukea lehdistä samaa nimittelyä. Hyi.
Tästä on tullut jo aivan tapa hallinnossa, että otetaan kansalaisia tikunnokkaan ja aletaan solvata. Unohtuiko, että piti olla KANSAN edustaja? Nähtävästi.- Anonyymi00011
Ne Massimuijat ihan itse lesoilevat Somessa!
- Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ne Massimuijat ihan itse lesoilevat Somessa!
"Hei mä oon tääl ensimmäises luokas lentokoneessa"
- Anonyymi00023
Kokoomus on leikannut Finnwatchin rahoitusta joka tutkii veronkiertoa ja talousrikollisuutta. Kokoomus konnien asialla tässäkin.
- Anonyymi00002
kokoomukselle rahoissa rypevät massimuijat edustaa heidän "tavallista" kansaa joka joutuu ikävästi maksamaan veroja, se ei kokoomukselle käy :D
- Anonyymi00003
Natalia Salmela, yksi massimuijista, keksi sen nimityksen ja kehotti näitä somevaikuttajanaisia kikkailemaan samalla tavoin verojen kierrossa kuin esim. pääomatuloina palkkansa nostavat yksityislääkärit ja muut juristit ja yrittäjät.
Se siis on itselleen ja kaltaisilleen keksitty nimitys, jota on ilmeisesti ollut helppo käyttää.- Anonyymi00004
Jos muutama samaa työtä tekevä puhuu itsestään ja toisistaan jollakin nimellä, on se aivan eri asia kuin että ministeri sukupuolittaa verosuunnittelun, demonisoi sen ja rajaa sen koskemaan vain influensserinaisia. Ja käyttää heistä halventavaa nimitystä kaiken päälle.
Jos arvon ministeri ei halua, että rikkaat maksavat veroja pienemmällä prosentilla kuin köyhät, ministeri varmaan on hallitusvastuussaan hoitanut ongelman. - Anonyymi00019
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jos muutama samaa työtä tekevä puhuu itsestään ja toisistaan jollakin nimellä, on se aivan eri asia kuin että ministeri sukupuolittaa verosuunnittelun, demonisoi sen ja rajaa sen koskemaan vain influensserinaisia. Ja käyttää heistä halventavaa nimitystä kaiken päälle.
Jos arvon ministeri ei halua, että rikkaat maksavat veroja pienemmällä prosentilla kuin köyhät, ministeri varmaan on hallitusvastuussaan hoitanut ongelman.Ihan samanlaisia muijia ovat miespuolisetkin, kaiken maailman konsultit, jotka kikkailevat eri tavoin kiertääkseen veroja.
- Anonyymi00005
massimuijille pitäisi säätää lisäveroja sen takia että ne änkee naamojansa tyrkylle joka paikkaan yleisön jatkuvista pyynnöistä huolimatta
- Anonyymi00006
Ullatus massimuijien kikkailussa auttaneen yrityksen ei todettu tehneen mitään väärää
- Anonyymi00007
Lakeihin jätetään tahallaan porsaanreikiä, joista sitten suurempikin sika pääsee läpi.
- Anonyymi00008
Niihin jätetään aina kokoomuksen vaalilahjoittajien meneviä reikiä
- Anonyymi00012
Totta.
- Anonyymi00009
Kokoomus kaikista korruptoitunein puolue.
Koko homma pyörii lahjuksien varassa!
Syyllinen liki kaikkeen valtionvelkaan,!
Joka Vitun kerta kun PM puolueensa
Menee kaikki päin helvettiä kuten nytkin lkävi,!- Anonyymi00013
Pelkkiä Paskapuheita Pilvin pimein!
Ja leikkauksia ja heikennyksiä yli 3 vuotta!
PaSkaLandia! - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Pelkkiä Paskapuheita Pilvin pimein!
Ja leikkauksia ja heikennyksiä yli 3 vuotta!
PaSkaLandia!RaatoRiikka myös mukana.
- Anonyymi00015
Pelkkä AtariOrganisaatio!
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Pelkkä AtariOrganisaatio!
Joko ne supo värisuorat on tuomittu oikeudessa vai mikä viivyttelee...??
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Joko ne supo värisuorat on tuomittu oikeudessa vai mikä viivyttelee...??
Puhemieskin viivytteli KUUKAUSIA asian esille tuomisessa..,,,
- Anonyymi00020
Hyvä aloitus.
- Anonyymi00022
Oikeaa työtä tekemättömät someinfluensserit kokoomuksen kärkikastia jota pitää palvoa ja antaa anteeksi kaikki verot?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa30943Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää70850- 162842
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105804Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192670Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks38622- 22602
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40559On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu115507Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12495- 39485
- 57475
- 73461
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as6460sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 55457