Yksin asuvan työttömän kelan toimeentulotuki 578,43 e/kk

Anonyymi-ap

Orpo ja Purra nostaa kansanedustajien palkka 500€ kk.

Yhteistaloudessa asuvien esim. avio/avoparit toimeentulotuki 497,45 €/kk.

Tää on räikeyden huippu!

Työttömien tuki korotukset jäädytetty, hinnat nousee kuten työttömyys, jonka piti laskea jäädytysten myötä. Orpon ja Purran oikeistohallituksen EK-politiikka nostanut Suomen työttömyysasteen EU:n ja OECD-maiden korkeimmaksi, ykkössija muuten ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa marraskuusta 2025 alkaen. Eikä vähän korkeampi vaan YLI tuplat EU/OECD-maiden 5%:n keskitasoon nähden. Noin 350 000 työtöntä työnhakijaa ja toimeentulotukimenot kovassa nousussa 2015 lähes 15% ja 2025 jo huimat 21,4%. Viime vuonna toimeentulotukimenot ensimmäistä kertaa yli miljardin euron.

Ei toimi!

208

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Vtuttaa noi kansanedustajien palkankorotukset. Nyt nousee 7% ja kuka maksaa noi korotukset no köyhät ja vähävaraiset eläkeläiset. Normaali kansalta indeksit jäädytetty. Reilua peliä hallitus vai mitä?

      • Anonyymi00002

        >>Reilua peliä hallitus vai mitä?

        Lisätään tähän vielä sen verran, että kaikkein suuri-tuloisimmat saivat kaikkein suurimmat VERONKEVENNYKSET !

        tulee "dynaamisia" vaikutuksia, .. .... öh. .. siis iivana tarjoilee kohta pommia !
        Totta, epäien vakavasti että pääsette, työttömät vielä rihlan varteen, sen verta on kusipiäitä n6yt ruotelissa suomessa !!! 30+-luvun malliin !

        t. svt


      • Anonyymi00005

        Moni saa asumistukea ja muita tukia, ei tuo summa oli faktaa.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        >>Reilua peliä hallitus vai mitä?

        Lisätään tähän vielä sen verran, että kaikkein suuri-tuloisimmat saivat kaikkein suurimmat VERONKEVENNYKSET !

        tulee "dynaamisia" vaikutuksia, .. .... öh. .. siis iivana tarjoilee kohta pommia !
        Totta, epäien vakavasti että pääsette, työttömät vielä rihlan varteen, sen verta on kusipiäitä n6yt ruotelissa suomessa !!! 30 -luvun malliin !

        t. svt

        Kokoomusloinen osaa nukkua salissa, muuta se ei sitten osaakkaan.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kokoomusloinen osaa nukkua salissa, muuta se ei sitten osaakkaan.

        Työttömät voi aina mennä ehdokkaaksi, niin se oma arvo selviää.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Työttömät voi aina mennä ehdokkaaksi, niin se oma arvo selviää.

        600e saa paljon olutta.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        600e saa paljon olutta.

        Toimeentulotuki leikkuriin, ruokaraha vaan kerran päivässä jonottajille.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Moni saa asumistukea ja muita tukia, ei tuo summa oli faktaa.

        Kyse onkin asumiskulujen jälkeen käteen elämiseen jäävästä summasta, vai väitätkö että kansanedustajat joutuvat laittamaan tuon 500 euroa asumiskuluihin, ei se on heille puhdasta rahaa jonka voi vaikka sijoittaa tai korkotilille. Työttömän toimeentulotukiasiakkaan 578,43 e/kk tai 497,45 €/kk menevät kokonaisuutena pakollisiin menoihin pääisin ruokaan.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Kyse onkin asumiskulujen jälkeen käteen elämiseen jäävästä summasta, vai väitätkö että kansanedustajat joutuvat laittamaan tuon 500 euroa asumiskuluihin, ei se on heille puhdasta rahaa jonka voi vaikka sijoittaa tai korkotilille. Työttömän toimeentulotukiasiakkaan 578,43 e/kk tai 497,45 €/kk menevät kokonaisuutena pakollisiin menoihin pääisin ruokaan.

        Työtön ei tee mitään rahansa eteen.


      • Anonyymi00033

        Työttömyysturvaan ei ole tehty indeksikorotusta moneen vuoteen, mutta menoja nostetaan. Ruuan hintakin on noussut. Ja nämä röyhkimykset nostavat palkkojaan. Kohta alkaa sisällissota Suomessa kun sorrettu kansa nousee kapinaan. Sitäkö hallitus tässä odottelee? Alistamisesta ja köyhien sortamisesta lähti punaisten ja valkoisten sota v.1918 ja se ei ollut kaunista katseltavaa.


      • Anonyymi00046

        On kahdenlaisia kokoomuslaisia. Niitä aitoja kokoomuslaisia joilla on isot talot, isot urat ja kauniit edustusvaimot kokoomuslaisella kasvatuksella ja olemuksella.

        Sitten on persuja eli niitä joilla on sama ajatusmaailma mutta tuppaavat olemaan velkaisia ja rahattomia pyrkyreitä herrain pöytiin. Siinä mielessä osuvaa kun Suomikin on juuri tuollainen raukka. Pikavipeillä yritetään esittää isompaa, rikkaampaa ja komeempaa mutta kulissit karisee kokoajan.


      • Anonyymi00048

        Muistakaa nyt kuitenkin.
        Äänestämättä jättäminen nostaa kokoomuksen ja RKP:n ääniosuutta vaaleissa ja lisää todennäköisyyttä että ne ovat hallituksessa ja kokoomus on päähallituspuolueena kuten nyt. Nukkuvien puoluetta sanotaankin suurimmaksi porvaripuolueeksi, vaikka harva nukkuvista äänestäjistä on porvari. Äänestämättä jättäminen ei siis ole vaihtoehto, vaan suurta typeryyttä.


      • Anonyymi00084

        Todella epäempaattista ja törkeää!

        Kertoo siitä, etteivät kaikki osallistu näihin säästötalkoisiin. Ainoastaan köyhät ja keskiluokka.

        Työpaikkoja loppuu ja ihmisiä irtisanotaan. Pienten lasten äidit ja isät jää työttömiksi pienelle tuelle.

        Tuntuu kuin Orpo ryöstäisi kaiken itselleen ja kavereilleen.


      • Anonyymi00085

        Suomalaiset ovat hölmöä lammaskansaa kun hiljaa hyväksytään ihmisarvon heikennykset ja hyvinvointivaltion alasajo. Kouluttamattomien persuloidien tyhmyyden ymmärrän mutta muut.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        600e saa paljon olutta.

        Sillä rahalla pitää syödäkkin. Vaikeeta varmaan ymmärtää ministerin.


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Työttömät voi aina mennä ehdokkaaksi, niin se oma arvo selviää.

        Kyllä😂😂😂😂🫣


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        600e saa paljon olutta.

        Asutko veneen alla?


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Työtön ei tee mitään rahansa eteen.

        Eipä kaikki kansanedustajatkaan tee yhtäään mitään palkkansa eteen.


      • Anonyymi00161

        Muuttuiko asia nyt kun kitisit täällä? Ei muuttunut. Tee jotakin konkreettista tuo vinkumisen sijasta!


      • Anonyymi00168
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Eipä kaikki kansanedustajatkaan tee yhtäään mitään palkkansa eteen.

        Ei edes puolueet. RKP on aatelismiehen johtama ja äänesti eilenkin tyhjää oman hallituksensa asiasta. Ei sellaisten puolueiden kuulu olla hallituksessa vaan korkeintaan oppositiossa.


      • Anonyymi00203
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Muistakaa nyt kuitenkin.
        Äänestämättä jättäminen nostaa kokoomuksen ja RKP:n ääniosuutta vaaleissa ja lisää todennäköisyyttä että ne ovat hallituksessa ja kokoomus on päähallituspuolueena kuten nyt. Nukkuvien puoluetta sanotaankin suurimmaksi porvaripuolueeksi, vaikka harva nukkuvista äänestäjistä on porvari. Äänestämättä jättäminen ei siis ole vaihtoehto, vaan suurta typeryyttä.

        Hyvää puoluetta ei ole. Ketä siis äänestää? Itsenäistä ehdokasta? He eivät pääse läpi.


      • Anonyymi00205
        Anonyymi00118 kirjoitti:

        Kyllä😂😂😂😂🫣

        Saako tuon Persutoimeentulotuon lisäksi myös Kelakaljaa?


    • Anonyymi00003

      Nyt on kyllä niin sairasta ettei mitään järkeä.

      • Anonyymi00030

        Mee ihmeessä lääkäriin.


      • Anonyymi00207

        K-kalja 1€ tölkki!


      • Anonyymi00208

        Kelakaljan kotiin kuljetus toteutuu. voi löhötä kalsarit jalassa koko viikon! Se on sitä oikeata Persun elämää!


    • Anonyymi00004

      Koko kansan hallitus 🤣

    • Anonyymi00006

      Itseasiassa kansanedustajat nosti omaa palkkiota 2500 euroa kun antoi hyvätuloisille aiemmin veronalennukset. Työttömälle vero on 20% ja alvit köyhille sama kuin kovatuloisille julkisen virkaloisille,

    • Anonyymi00007

      Palkkiolautakunta vai mikä hitto liekään nämä päättää, mutta on melkoista oikeistolaisten kaksinaamaisuutta ruikuttaa talousvastuuta, kun siihen osallistuu vain surkeimmat ja heikoimmat, itselle kelpaa 20k palkan päälle vielä vähän lisää ja tämäkin raha on köyhiltä pois.

      Hyi helveti että oksettaa oikeistolaiset.

    • Anonyymi00008

      Kokkarit ja persuthan ne pahimpia sosialisteja nykyään ovat. Yritystukia jakelevat edelleen ja verohelpotuksia vaikka ottavat roimasti lisävelkaa.

    • Anonyymi00009

      Jep ! PETOSJYTKY !!

    • Anonyymi00010

      No Riikka rips raps leikkaan nyt! Reilu peli kaikessa. Edustajat voisi myös tätä vastustaa, eikö niin? Vaalit tulee 2027 nämä varmaan muistetaan!

    • Anonyymi00011

      Isot herrat ei odota että lammaskansa tekisi mitään ja siksi ne voi tehdä kaikkea. Koska ihmisillä menee hermo? Tuskin koskaan.

    • Anonyymi00014

      Purra ei käyttänyt saksia eduskunnan menoihin, muihin kyllä.....Eipä ihme että abortteja tuli, jumala ei halunnut lisää idiootteja.

    • Anonyymi00015

      Kotona valittamalla raha ei lisäänny.

    • Anonyymi00016

      Tuo palkkiotoimikunta on vielä pahempi kuin että itse äänestäisivät! Tietenkin tällainen ryhmä tekee sen miksi heidät on valittu homma hoitamaan, ja sitten vielä kantavat "vastuun" eli negatiivinen palaute kohdistuu heihin JA tälle toimikunnalle itselleenkin vielä pitää maksaa erikseen palkkio! Että ei ole yhtään sen parempi!

      • Anonyymi00169

        Kysynn vaan, miksei edustajia joko puoliteta sataan tai siirrytä pätevään ammattitaitoiseen virkamieshallitukseen ?


    • Köyhät juokaa kiljua se on halpaa nyt.🍺🥳👍🪙🇫🇮❤️

    • Anonyymi00017

      Näitä kansanedustajien kahden vuoden välein tehtäviä 500 euron palkankorotuksia perustellaan kustannusten nousulla.

      Miten työttömien oletetaan maksavan eli kustannusten nousut kun, vastaaviin tukiin tehdään vain leikkauksia.

    • Anonyymi00018

      Joskus muinoin kansanedustajan ja työläisen palkka oli suhtkoht saman suuruisia ainakin jos on uskominen Kike Elomaata.

    • Anonyymi00019

      Kaikki osallistuu talkoihin paitsi kansanedustajat, hallitus ja Urpo sekä saksikäsi Purra.

    • Anonyymi00020

      Kansanedustajille kaikki on muutenkin ilmaista paitsi että ei ole ilmaisia lounaita. Köyhin maksaa aina. Sori mulla jäi lompakko kotiin kuulu liian usein oikeistolaisen suusta.

    • Anonyymi00021

      Kansanedustajilla on olevinaan vain oikeuksia ei mitään velvollisuuksia. Valehdellaan niin paljon paskapuheita että välillä joutuu pyyhkimään ruskeita suunpieliä kun tulee niin paljon pötyä. On ilmaiset ruissiliput ja kaikki. Taksilla pärrätään ympäri kyliä ja kokouksissa mussutetaan pullaa. On se rankkaa.

    • Anonyymi00022

      Samaiset edustajat paasaa että tähän ei ole enää varaa, paitsi itselle tehtäviin korotuksiin.

    • Anonyymi00024

      Maassa Orpon ja Purran toimien takia pahin työttömyden trendiluku 25 vuoteen ja 350 000 työtöntä, joista 140 000 pitkäaikaistyötöntä ja 80 000 korkeakoulutettua työtöntä.

    • Anonyymi00025

      Tuohan on vain saman verran kuin mitä toimeentulotuesta jää kuukaudessa käteen.

      Muistahan tuo, kun seuraavan kerran aiot äänestää kokoomuksen tai perussuomalaisten ehdokasta.

      • Anonyymi00170

        SDP joutuisi jatkossa paljon ankarampiin säästöihin. Fakta.


    • Anonyymi00027

      Ei hyvältä näytä.

      Palkkoja nostettiin vastaavalla summalla viimeksi 2 v vuotta sitten ja nyt perustellaan uutisia korotuksia samoilla laseilla..

      Ja nyt edustajille leivottiin uusi korotus edellisen jälkeen 7 prosentim tasolla.

    • Anonyymi00031

      Päättäjät ovat hankkineet turvakseen jo Naton ylikansalliset joukot. Aika näyttää, kuinka kauan joukkoihin riittää vapaaehtoisia. Paikallisia trombeja vaaliteltoille ennustaa ilmastotieteen laitos.

    • Anonyymi00032

      Työttömien tuki ei ole tarkoitettu kenenkään kokoaikaiseksi elatukseksi, vaan siksi aikaa kun hakee töitä! Niitä riittää jos työ vain kelpaa!!
      Kansanedustajien palkka ei liity tähän! Hehän tekevät työtä!

    • Anonyymi00034

      Onhan tuo nyt niiin irvokasta pienimmästä mahdollisesta leikkaa ne jotka nostaa omaa tähtitieteellistä liksaansa hurjilla summilla.

    • Anonyymi00035

      Sehän se olisikin hävyttömyyden huippu jos he itse pättäisivät palkkioiden korotuksista. Mutta nyt voisivat vain ilmoittaa että korotuksia ei oteta vastaan, vaikka eduskunnan palkkiotoimikunta on korotuksista päättänyt.

      Joopa joo, eivät taatusti ilmoita. Ottavat itselle kaiken minkä vain irti saavat.

    • Anonyymi00036

      Pitäähän eliitin rahat jostain ottaa. Näin se vaan menee.

    • Anonyymi00037

      Eduskunnan puhemiehen palkkio nousee "vain" vajaan tonnin.

    • Anonyymi00038

      palkkion päälle tulee muuten vielä veroton kulukorvaus lähes tonni - 2600 euroa kuukaudessa jota ollaan nostamassa uutisten mukaan 50%.

    • Anonyymi00039

      Orpo saa parempaa pääministerin liksaa kuin Ruotsin ja Norjan pääministerit. Joku tulospalkkaus edes, koska taloudeltaan noita pienemmän talouden Suomea Orpo velkaannuttaa EU:n eniten (myös Suomen historian pahiten) ja työttönyyden ajanut oikeiston tuhopolitiikallaan EU/OECD-maiden korkeimmaksi, yli tuplat niiden keskkmääräiseen 5% tasoon ja työllisyyttäkin leikannut 80 000 hengellä.

    • Anonyymi00040

      Saa*anan Orpo. Kiroan myös alimpaan hel*ettiin Putinin ja Trumpin, Purrasta puhumattakaan. Persut ja Kokkareet kirottu.

      Työt loppui, uutta ei saa millään. Mitään ei voi tehdä, raha ei riitä edes ruokaan kunnolla.

      Ei tässä elämässä ole mitään järkeä.

    • Anonyymi00041

      Sinunkin työsi on liipasimella, toivottavasti sinäkin pääset elämään ylellisellä 578,43 e/kk tai 497,45 €/kk tuella.

      • Anonyymi00044

        En saa edes asumistukea. Puolisolle palkka riittää just ja just omiin kuluihin ja silti pitäisi elättää minua kun saan vain tuon.


    • Anonyymi00042

      Köyhän kuukauden raha. Josta menee vielä laskut ensin.

    • Anonyymi00043

      Juu. Johto vaihtoon. Näkeehän tuon että nostavat ittellensä tuloja monesko kerta lie. Korruptoituneita rottia.

    • Anonyymi00045

      Tottakai nostavat kun kansa ei tee mitään, korkeintaan tuhistaan internetissä. Meitä kuritetaan ja k-setetaan niin kauan kun me herätään ja tehdään asialle jotain.

    • Anonyymi00047

      Aika monella Persu edustajalla tais nousta reilustikkin. Riikkakin kotona loisinut toistakymmentä vuotta yhteiskunnan tuella ja sittan ministerin palkalle.....Riittää että oli tarpeeksi moraaliton valehtelija, monella ei oikeudentaju riitä moiseen nostaakseen itsensä valheella eliitin tuloisin.

    • Anonyymi00049

      Kansanedustajat käyvät työssä ja kuuntelevat sekäĺ katselevat näitä netissä ja muualla valittajia. Kyllä kansanedustajat ovat palkkansa ansainneet toisin kuin työttömät.

      • Anonyymi00051

        Tämä Suomen toimeentuloasia on jotakin täysin käsittämätöntä! Espanjassa - paljon edullisemmassa maassa jo kansaneläkkeen perusosakin on 300 euroa korkeampi kuin Suomessa, lääkkeet, sairaanhoito, ja terveydenhuolto täysin ilmaista. Ja EU antaa Espanjalle tukea 160 MILJARDIA euroa, josta Suomi maksaa 7,2 MILJARDIA. Asiat on kuulkaa niin pielessä, että ihan jokaisen kuuluisi nyt herätä.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Tämä Suomen toimeentuloasia on jotakin täysin käsittämätöntä! Espanjassa - paljon edullisemmassa maassa jo kansaneläkkeen perusosakin on 300 euroa korkeampi kuin Suomessa, lääkkeet, sairaanhoito, ja terveydenhuolto täysin ilmaista. Ja EU antaa Espanjalle tukea 160 MILJARDIA euroa, josta Suomi maksaa 7,2 MILJARDIA. Asiat on kuulkaa niin pielessä, että ihan jokaisen kuuluisi nyt herätä.

        Minulla ei ole mitään muuta näkemystä kuin erään edesmenneen: suomalaiset tapetaan peruskallion vuoksi, että Eurooppa saa Suomen pelkäksi ydinjätteiden sijoituspaikaksi.


      • Anonyymi00171
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Tämä Suomen toimeentuloasia on jotakin täysin käsittämätöntä! Espanjassa - paljon edullisemmassa maassa jo kansaneläkkeen perusosakin on 300 euroa korkeampi kuin Suomessa, lääkkeet, sairaanhoito, ja terveydenhuolto täysin ilmaista. Ja EU antaa Espanjalle tukea 160 MILJARDIA euroa, josta Suomi maksaa 7,2 MILJARDIA. Asiat on kuulkaa niin pielessä, että ihan jokaisen kuuluisi nyt herätä.

        Miksei Suomen nettomaksajan osaan jo puututa EU:ssa, mitä mepit tekee asian eteen ???


      • Anonyymi00197
        Anonyymi00171 kirjoitti:

        Miksei Suomen nettomaksajan osaan jo puututa EU:ssa, mitä mepit tekee asian eteen ???

        EU maksut olleet 50-170 euroa vuodessa per suomalainen.

        Todella halpaa siämarkkinaa jos vertaat EUn ulkopuoliseen maahan joiden maksamat tullimaksut ovat moninkertaiset EU maksuun verrattuna.


    • Anonyymi00050

      Suurilla palkkioilla ja kulukorvauksilla saa vain yhä ahneempia ja itsekkäämpiä edustajia, ei todellakaan kansan tai maan parasta ajattelevia, vaan ainoastaan omaa parastaan. Ideologisista syistä maailmaa parannetaan pienemmilläkin liksoilla. Kansanedustajan ja ministerin palkkiot voisivat olla sidottuja suomalaisten mediaanituloihin, niin heillä olisi ehkä halua nostaa myös pienituloisten ja matalatuloisten tuloja sekä elämänlaatua.

    • Anonyymi00052

      Kokoomuslainen ajattelee vain itseä, ei muita. Persut on samaa huonoa puuta.

    • Anonyymi00054

      Mitä suuremmat palkkiot kansanedustajilla on, sitä paskempia poliitikkoja Eduskuntaan saadaan, siis narsistisia, ääriahneita luonnevikaisia yksilöitä. Eivät aja Suomen tai kansan etua, vaan puhtaasti omaa etuaan, jota edistää taloudellisesti myös suurpääoman ja elinkeinoelämän etujen lobbaaminen.

      Ja veropopulismilla ym. uunottavat vielä tyhmemmän osan kansasta äänestämään heitä oman etunsa vastaisesti. Siksikö kansaa tyhmennetään koulutuksen leikkauksilla ja vaatimalla korkeakoulutusta maksulliseksi, jotta yhä useampi tyhmenee ja ostaa pölhöpopulismin hyödyllisenä idioottina.

      Tää on totista totta.

    • Anonyymi00055

      Ja tuista leikkaaminen taasen lisää konkursseja mutta hinosti olette äänestny edustajanne eduskuntaan

    • Anonyymi00056

      Valtion budjetti on 90 miljardia, josta työttömyystuet 4 miljardia.

      Joten mihin kaikki muu menee

      Tässä valtion budjetti https://valtionbudjetti.fi/

      • Anonyymi00057

        Terveysmenot 16 miljardia


      • Anonyymi00172

        Kuinka paljon verovaroja ohjataan ulkomaille, kehitysapuun, Natoon, Puolustusvoimiin, Ukrainaan ?


    • Anonyymi00058

      Hallitus voi tehdä tässä maassa mitä vain. Muualla olisi jo kapina käynnissä kaduilla.

      Täällä kansa nielee kaiken hiljaa kotonaan.

      Hallitus on sairas.

    • Anonyymi00059

      Kun työtön saa 500 euroa, se on KAMALAN ISO SUMMA RAHAA. Kun poliitikko saa 500 euroa, sen onkin NIIN PIENI SUMMA RAHAA, ettei kenenkään pitäisi valittaa.

      (Tätä mieltä oli ainakin yksi iltapäivälehdessä avautunut kansalainen kadulla, kun tultiin haastattelemaan)

      • Anonyymi00064

        Kun yhdelle rikkaalle annetaan, niin aina muistetaan laskea, kuinka vähän se tulee maksamaan yhdelle kansalaiselle. Kun köyhälle annetaan, niin lasketaan kaikkien köyhien tuet yhteen ja hoilotetaan ettei yhteiskunta kestä tätä muutaman prosentin kuluerää yhteiskunnan kokonaisbudjetissa.

        Rikkaille jakaminen on kovin kepeää, mutta köyhille antaminen on kovin raskasta.


    • Anonyymi00060

      Työttömien aikaansaaminen ja työttömille vttuilu on tämän hallituksen kovinta ydinosaamista. Muuta ei sitten osatakaan.

    • Anonyymi00061

      Toivon hartaasti että tämä hallitus saa vielä katkerasti katua kaikkea perseilyään mitä nyt tekee...

    • Anonyymi00062

      Yleistä asumistukeakin piti laskea 50 euroa. Se oli kuulemma liian paljon ylimääräistä köyhälle työttömälle.

      • Anonyymi00066

        Ja aina Suomea verrataan johonkin kehitysmaahan jolla yritetään osoittaa että on Suomi ainakin sitä parempi maa, kun ei kestä vertailua todelliseen ympäristöömme, länsimaihin, Euroopan maihin ja Pohjoismaihin. Suomen sosiaaliturva ei ole ollut pitkään aikaan samalla tasolla verrattuna muihin maihin. Suomihan on saanut useita huomautuksia liian alhaisesta sosiaaliturvan tasosta, mutta hallitus on sitäkin vain heikentänyt entisestään ja näyttänyt keskisormea näille huomautuksille. Ja juuri tuli mediasta miten suomalaisten palkat ovat Pohjoismaiden ja läntisen Euroopan huonoimmat, ja niitäkin EK, Suomen Yrittäjät ja kokoomus puuhaavat pienemmiksi.


      • Anonyymi00067

        Ruotsi toimii päinvastoin. Asumistukea nostetaan 150€ jotta köyhät voivat osallistua kulutukseen ja nostaa maan talous.

        Asumistuet paremmat jo muutenkin kuin täällä.

        Myös ruuan alv:tä laskivat ja bensa on paljon halvempaa.

        Miksi Suomi vihaa vähätuloisia? Ruotsi on fiksumpi maa.


      • Anonyymi00071

        Halpojen vuokra-asuntojen huonosti työllistävät kunnat menisi konkurssiin jos kaikki työttömät nyt sitten muuttaisi näihin halpoihin asuntoihin kun kunnat on velvoitettu tarjoamaan työllisyyspalvelut ja maksamaan sakkoa valtiolle työttömistä.


      • Anonyymi00173
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Ja aina Suomea verrataan johonkin kehitysmaahan jolla yritetään osoittaa että on Suomi ainakin sitä parempi maa, kun ei kestä vertailua todelliseen ympäristöömme, länsimaihin, Euroopan maihin ja Pohjoismaihin. Suomen sosiaaliturva ei ole ollut pitkään aikaan samalla tasolla verrattuna muihin maihin. Suomihan on saanut useita huomautuksia liian alhaisesta sosiaaliturvan tasosta, mutta hallitus on sitäkin vain heikentänyt entisestään ja näyttänyt keskisormea näille huomautuksille. Ja juuri tuli mediasta miten suomalaisten palkat ovat Pohjoismaiden ja läntisen Euroopan huonoimmat, ja niitäkin EK, Suomen Yrittäjät ja kokoomus puuhaavat pienemmiksi.

        Ja miksi Suomi tulevana kehitysmaana maksaa EU:n nettomaksajana rahaa eteläiseen Eurooppaan, jota sentään ruokkii turismi ? Suomi osallistuu kaikkiin "halukkaiden maiden" coalitioihin, joihin hevosturpa pressa auliisti Suomea ajaa ? Suomi, tuleva kehitysmaa itsekin.


    • Anonyymi00063

      Orpo ja Purra miettivät itseään. Ahneus ottanut vallan.

      KAIKKI itselle ja sitten yksityisenä ihmisenä sopetumiseläkkeelle nauttimaan.

      Tällainen hallitus muualla maailmalla, jopa Euroopassa, saisi olla hieman peloissaan turvallisuudestaan.

      Kansa ei nielisi noin vain näin törkeitä tekemisiä.

    • Anonyymi00068

      Kyllähän kaikki menot on poissa yhteiskunnan kukkarosta.

      Jos ihmisarvo on kiinni rahasta, niin yhteiskunnan kannalta olisi parempi suosia tuloksen tekijöitä eikä ulkomaille siirtyvää tai omaisuudeksi kasautuvaa pääomaa. Työntekijöille sellainen palkka etteivät ole köyhiä.

    • Anonyymi00069

      "Kansanedustajan paikat on kaikille saatavilla. Eikun kampanjaa pystyyn köyhät"

      Missä maassa elät? Puolueet päättävät ehdokkaat, jos kaikki täysi-ikäiset haluaisivat asettua ehdolle, kuvitteletko tollo oikeasti, että homma menee niin? Tuollainen on mahdollista vain propagandassa, jota sinulle on syötetty!

    • Anonyymi00070

      Tämä kansanedustajien palkkiokorotus ilmentää täysin tämä syövän, mikä tässä Suomi nimisessä valtiossa on..tuloerot kasvaa kun kakkua jaetaan vain pienelle porukalle hyväosaisia ja muille jaetaan leikkauksia..

      Ja pahinta on että nämä leikkaukset johtuu siitä että sitä kakkua jaetaan vain hyvätuloisille....ja kansanedustajat ovat juuri sitä porukkaa.

      Muistetaan vielä että kansanedustajat saa myös verottomat kulukorvaukset joka on palkanlisä.

    • Anonyymi00072
    • Anonyymi00073

      Pitäisi olla vuoden töissä, jotta saisi edes ansiosidonnaista. Aika pirullinen ratkaisu tehtiin nuorille.

      • Anonyymi00174

        Mitä töitä nuoret saa ? Edes TET-harjoitteluun eivät pääse.


    • Anonyymi00074

      Toimikunta erotettava ja palkkion korotukset tulosvastuullisiksi. Siis voitava myös alentaa palkkiota.

    • Anonyymi00075

      Petteri Orpo lähti mukaan kiinteistöbisnekseen - jätti ilmoittamatta eduskunnalle.

      Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ei ollut ilmoittanut eduskunnalle kiinteistöbisneksistään Turussa. Onkohan ratikan tai Tunnin junan varrella ko. kiinteistöt?

    • Anonyymi00076

      Vuokralla asuva työtön joutuu hakemaan toimeentulotukea, koska yleistuki ja asumistuki eivät kata minimitulotasoa vaan erotuksen saa toimeentulotukena. Omistusasuntoonhan ei saa enää asumistukea kuin eläkeläiset.

      Yksin elävän toimeentulotuki on 578,43 e/kk ja
      Yhteistaloudessa asuvien esim. avio/avoparit toimeentulotuki 497,45 €/kk kummallekin. Eli tuo summa jää elämiseen siis ruokaan, päivittäistavaraan, liikkumiseen, nettiin-puhelinkuluihin ym. ym. menoihin hyväksyttyjen asumiskulujen jälkeen.

    • Anonyymi00077

      Pitäähän Lapasen saada vehnäpullaa ja pilsneriä. Ja uusia, vahvuudettomia silmälaseja ja sinisiä kravatteja tarvitaan myös!

    • Anonyymi00078

      Olen pöyristynyt tämän hallituksen epäinhimillisyydestä sekä ahneudesta. T. Entinen kokoomuslainen ja sivistysporvari

      • Anonyymi00175

        Jo äitimuori varoitti aina, älkää koskaan äänestäkö porvareita, Kokoomusta. Enkä ole äänestänyt.


    • Anonyymi00079

      Tämä on hyvä esimerkki jossa voi suhteuttaa miten suuri se työttömän raha oikeasti on.

      Tyhjänpuhujien ja muunnellun totuuden laukojien palkankorotuksen suuruinen, joilla on sentään 4,5 kuukautta vuodessa lomaa, kaikki liikkuminen ja kännykät, tabletit, tietokoneet sekä netti ja puhelut ilmaisia, sekä päälle veroton 986,81 euroa/kk tai 1 315,75 euroa/kk tai 1 809,15 euroa/kk kulukorvaus.

      IL: Yllättävä lakialoite: Kansanedustajien kulukorvauksiin halutaan jättikorotus
      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1c4b3a04-e466-4040-9468-16f559931732
      "Eduskunnassa valmistellaan lakimuutosta, joka nostaisi kansanedustajien verottomia kulukorvauksia jopa 50 prosentilla. SDP vastustaa lakimuutosta.

      Vuodelta 2005 oleviin korvauksiin pitäisi tehdä 46,81 prosentin korotukset vuoden 2025 tasossa. Tätä se tarkoittaisi euroissa:

      986,81 euroa/kk = 1 448,74 euroa/kk
      1 315,75 euroa/kk = 1 931,68 euroa/kk
      1 809,15 euroa/kk = 2 656,05 euroa/kk"

      • Anonyymi00176

        Kuitenkin jaetaan ilmaista takuueläkettä 1000 € kk maahanmuuttajillekin, jotka ovat olleet maassa vasta 3 vuotta eikä päivääkään ole tehty töitä tämän maan eteen !


    • Anonyymi00080

      Orpo: Oma kansa viimeiseksi kuten suomalaiset työttömät.

    • Anonyymi00081

      Orpo ja Purra ovat ihmisinä ihan kauheita.

    • Anonyymi00082

      Milloin tälle kravattikaulojen porsastelulle laitetaan loppu? Ne häpeilemättä imee kaikki rahat liiveihinsä ja pyörittelevät kaiken maailman halpatyö- ja pörriäis-Kelamaksubisneksiäkin, joilla kuppaavat valtion kassaa vielä lisäksi.

    • Anonyymi00083

      Kymmenenvuotta sitten oli vähän enemmän.

    • Anonyymi00087

      Moni keskiluokkainen ja yrittäjä on pudonnut viimeisten kahden vuoden aikana työttömiksi.

      Suomessa on Euroopan suurin työttömyys. Töitä ei ole. Heikompaan suuntaan ollaan menossa. Eli huomenna SINÄ voit olla työtön ja apua tarvitseva.

    • Anonyymi00088

      Jep, tosi törkeetä. Ite kans kitkuttelen sillä, josta ensin vähennetään yhtiövastike ja sitte vasta muut laskut. Mut hei, mehän voidaan mennä töihin ja alkaa kuluttaan niin Suomi pelastuu;)

    • Anonyymi00089

      Kansa halutaan jakaa kahtia. Tai Kokoomuksen Orpo haluaa.

    • Anonyymi00090

      Mun parin sadan euron ruokarahoista hallitus leikkasi toisen satasen.

    • Anonyymi00091

      "Sairasta menoa. Miksei työttömien korvausta nosteta edes köyhyysrajalle?"

      Tämä just. Kansanedustajille ylimääräiset 500€ on ihan vaan lisää hupirahaa. Työtön saisi sillä lisällä edes normaalihkon elämän.

    • Anonyymi00092

      500 on Orpolle pikkuraha. Mulle hallituksen leikkaama 100 e on iso raha.

    • Anonyymi00093

      Nämä kansanedustajat ovat niitä nykyajan aatelisia, jotka voivat kahmia etuja häpeilemättä.

    • Anonyymi00094

      MIksi ihmeessä nostaa? Niillä on hyvät palkat jo nyt ja maassa on hätätilatyöttömyys. Ihme kähmäisiä setiä kaikki poliitikot.

    • Anonyymi00095

      Kokoomus, jonkinlaisessa kapitalismihurmoksessa, on rikkonut Suomen.

    • Anonyymi00096

      On kyllä niin luokatonta touhua. Keskituloisille ja köyhille pitäisi antaa verohelpotukset, että kulutus lisääntyisi. Rikkailla on jo kaikkea, eivät he kulutusta Suomessa lisää vaan reussaavat ympäri maailmaa viemässä liikenevät rahat muihin maihin.😈

    • Anonyymi00097

      Eli onko ihme että eduskuntaan pyrkii kaikki v a t i päät joita äänestää samanlaiset v a t i päät. Nyt näette minkälaista sakkia olette sinne äänestäneet. Jälki on sen mukaista, kansa voi huonommin kuin 90 luvun lamassa ja ollaan EU:n tarkkailuluokalla. Siinä sitä on vatipäille meriittiä, ryssineet tämän maan asiat huolella. Saksikäsi ja Petturi.

    • Anonyymi00098

      Orpo on susi lampaan vaatteissa. Ja Purra on susi suden vaatteissa. Molemmat hirveä asia.

    • Anonyymi00099

      Susia ihmisten vaatteissa.

    • Anonyymi00100

      Täys mellakka päälle. Polttopullot lentoon ja hallitus äänestäjineen hirteen.

    • Anonyymi00101
      • Anonyymi00178

        Millä luulisit eläkeläisten sitten elävän ??? He ovat sentään työeläkkeensä eteen tehneet vuosikymmenet työtä. Toisin kuin esim. maahanmuuttajat, jotka nettoaa heti kolmen vuoden jälkeen "takuueläkettä" tonnin kuussa tekemättä mitään töitä tässä maassa !


    • Anonyymi00102

      Orpo hei! Meillä on sama palkka, meillä on sama suunta. Kliffaa, hei!

      • Anonyymi00103

        ..vain vahvoista välittävään porvari-Suomeen.


    • Anonyymi00104

      Mikään ei ole niin kylmä ja omahyväinen kuin kokkari.

    • Anonyymi00105

      Äänestämme vasemmistoa ensi vaaleissa, emme jää makaamaan kotiin nukkuvina idiootteina.

      • Anonyymi00179

        Emme todellakaan äänestä. Vassarit on jo ajaneet maata kurjaan tilaan. Niidenkin olisi tehtävä todella rajut leikkaukset, jos hallitukseen asti edes pääsisivät.


    • Anonyymi00106

      Töitä on niin paljon hallituksessa, kun pitää keksiä koko ajan uusia lakeja, millä laittaa köyhät kyykkyyn. Se on nii helvetin rankkaa työtä, että yöunetkin menee, kun miettii mitä seuraavaksi.

    • Anonyymi00107

      Mut ku pitää leikata! Vähäosaisilta ja työttömiltä. Ei hyväpalkkaisilta tietenkään mihin itse kuuluu, heidän ei tarvitse osallistua, tietenkään. Päinvastoin, palkankorotus.

    • Anonyymi00108

      "Pitäiskö teitä meidän työtätekevien rahoilla makaavia jotenkin helliä ja sääliä."

      Kyllä siellä töitä vaille jäävissä on niitä entisiä työssäkäyviä veronmaksajia jotka maksoi veroja että sos.turva olisi jos tarvitsee.

      Nyt sitten muka kokkareiden rahoilla yhtäkkiä "lomailee" kun tukea tarvitsee, mistä on itse maksanut aikoinaan.

    • Anonyymi00109

      Kun vaalimakkara tarjoilu alkaa, niin saattavat lentää kusipäiden päälle. Mielellään sinapilla. Kansanliike tästä?

      • Anonyymi00121

        Hyvä, että joku tietää mitä joka ainoa poliitikko on.


    • Anonyymi00110

      Kansa laskee päiviä seuraaviin vaaleihin . . .

      • Anonyymi00120

        Jos äänestämällä voisi vaikittaa, se olisi lailla kielletty. Siksi toiseksi Suomi on EU komission diktatuurissa perustuslain mukaa - ei koko eduskuntaa edes tarvita. Se on huijausnäytös.


    • Anonyymi00111

      Sosiaaliturvaa heikennetään kun on "pakko" - mutta ei omia palkankorotuksia. Härskiä.

      • Anonyymi00116

        Mikään pakko ei ole - se on tekosyy - kansaa priorisoidaan hengiltä.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Mikään pakko ei ole - se on tekosyy - kansaa priorisoidaan hengiltä.

        Joka yö palaa 80 miljoonaa euroa Ukrainan taivaalla - kuka omistaa asefirmojen osakkeet?


    • Anonyymi00112

      Mitä se aloittaja nyt oikein sössöttää?

    • Anonyymi00113

      Hävetkää !

    • Anonyymi00114

      Sekin raha kuluu kaljakuppilassa istumiseen.

      • Anonyymi00115

        Hyvin on EU:n kansallissosialismi mennyt perille - on pakollinen aate jäsenvaltioille.


    • Anonyymi00117

      Mikä estää työn?
      Voi myös työllistää itseään kohta, marjojen poiminta aika tuloillaan,myös sienien.

      • Anonyymi00125

        Kaikkihan me asumme marja ja sienimetsän laidassa ilman autoa kerrostalossa.


      • Anonyymi00180

        Puhutko omasta kokemuksesta ? No niinpä.


    • Anonyymi00122

      Ei kannattaisi valittaa, että saa Kela-rahaa kuukaudessa lähes 600 euroa kuukaudessa tekemättä sen eteen yhtään mitään! Hävetkää!!

      • Anonyymi00129

        Siis alle kuusisataa. Sama raha kuin vuosikymmen sitten ja elinkustannuksetkaan nousseet kymmeniinvuosiin.


    • Anonyymi00123

      Nämä poliitikot ovat myyneet Suomen suoraan EU diktatuuriin kansallissosialismin pakkoaatteella. Tämä on muuten fakta, ei mielipide.

      • Anonyymi00126

        Perustuu uuteen perustuslakiin, missä määräykset tulevat EU:sta suoraan hallitukselle, laitetaan voimaan hallituksen pakkolaein (asetus), ja laitetaan voimaan ministeröiden kautta - eduskuntaa ei tarvita ollenkaan.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        Perustuu uuteen perustuslakiin, missä määräykset tulevat EU:sta suoraan hallitukselle, laitetaan voimaan hallituksen pakkolaein (asetus), ja laitetaan voimaan ministeröiden kautta - eduskuntaa ei tarvita ollenkaan.

        Poliitikot tappelevat yrittäessään antaa kuvaa, että heitä johonkin tarvitaankin. Ei tarvita.


      • Anonyymi00181
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        Perustuu uuteen perustuslakiin, missä määräykset tulevat EU:sta suoraan hallitukselle, laitetaan voimaan hallituksen pakkolaein (asetus), ja laitetaan voimaan ministeröiden kautta - eduskuntaa ei tarvita ollenkaan.

        Niinpä. tarvitaan vain yksi pätevä, säännöllisesti vaihtuva virkamieshallitus ! Virkamiehiltähän nuokin mukamas-"kansanedustajat" tilastot ja ohjeensa ottaa jo nyt .


    • Anonyymi00124

      Miksi pummeille pitää lahjoittaa rahaa. Tuet poikki, niin alkaa työt kelpaamaan.

      • Anonyymi00134

        Mikähän vika sinun korvien välissä on?!


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00134 kirjoitti:

        Mikähän vika sinun korvien välissä on?!

        On vissiin laskenut muumeja, terotellut kyniä penaalissa, tai ollut foliota päässä tiedon ehkäisyyn, silloin kun kaikki tapahtui, mikä johti tähän.


      • Anonyymi00136
        Anonyymi00135 kirjoitti:

        On vissiin laskenut muumeja, terotellut kyniä penaalissa, tai ollut foliota päässä tiedon ehkäisyyn, silloin kun kaikki tapahtui, mikä johti tähän.

        Lisäystä - tuo käsityskyky on suorassa suhteessa älykkyysosamäärään, joten ei sitä sen enempää kannata ihmetellä.


      • Anonyymi00182

        Kunhan tekoäly vie sunkin duunin, millä lyhennät asuntolainaa, ostata ruokaa, sairastat ?
        Otan osaa.


    • Anonyymi00130

      Törkeetä, köyhiltä kyllä leikataan ", kun on aivan pakko kun taloustilanne on niin huono", vittu mitä jeesustelua kun kuitenkin annetaan veronalennukset rikkaille ja kansanedustajat nostavat palkkojaan, tää on niin perseestä👎🤔

      • Anonyymi00132

        Kun viimeisellekin suomalaiselle selviävää, että mitä poliitikot ovat todellisuudessa tehneet, on heillä armeja pyssyt tanassa omaa kansaa vastaan. Yrittävät voittaa aikaa hiki otsalla.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Kun viimeisellekin suomalaiselle selviävää, että mitä poliitikot ovat todellisuudessa tehneet, on heillä armeja pyssyt tanassa omaa kansaa vastaan. Yrittävät voittaa aikaa hiki otsalla.

        Se vihollinen on jo vuodesta 2009 ollut oman maan rajojen sisällä, ei ulkopuolella.


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00133 kirjoitti:

        Se vihollinen on jo vuodesta 2009 ollut oman maan rajojen sisällä, ei ulkopuolella.

        Ja keväällä 2011 se konkretisoitui poliittiseksi EU manifestiksi (Varsova 2010), jonka sanalisesti toi julki pääministeri: sairaat tapetaan ja elää saa vain niin kauan, kuin pystyy tekemään työtä. Olemme keskitysleirille. Tämäkin on faktaa - natsit loivat EU:n.


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

        Ja keväällä 2011 se konkretisoitui poliittiseksi EU manifestiksi (Varsova 2010), jonka sanalisesti toi julki pääministeri: sairaat tapetaan ja elää saa vain niin kauan, kuin pystyy tekemään työtä. Olemme keskitysleirille. Tämäkin on faktaa - natsit loivat EU:n.

        Ja edellä kuvatun älyn omaavista on tehty sitten louskuttavia vanginvartijoita. Aivan kuten oli juutalaiset vanginvartijat, jotka laitettiin keskitysleirin vartijoiksi. Tosin vangeista juutalaiset olivat vähemmistönä, mutta tuollainen asetelma on poliitikoille edullisempi.


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00138 kirjoitti:

        Ja edellä kuvatun älyn omaavista on tehty sitten louskuttavia vanginvartijoita. Aivan kuten oli juutalaiset vanginvartijat, jotka laitettiin keskitysleirin vartijoiksi. Tosin vangeista juutalaiset olivat vähemmistönä, mutta tuollainen asetelma on poliitikoille edullisempi.

        Netissä kun tyhjät tynnyrit kolisevat eniten, nämä pitävät huolen, ettei tieto tavoittanut kansalaisia, kun lehdet olivat sensuurissa, eivätkä saaneet uutisoidaan mitään muuta, kuin mikä läpäisi mediapoolin.


      • Anonyymi00142
        Anonyymi00140 kirjoitti:

        Netissä kun tyhjät tynnyrit kolisevat eniten, nämä pitävät huolen, ettei tieto tavoittanut kansalaisia, kun lehdet olivat sensuurissa, eivätkä saaneet uutisoidaan mitään muuta, kuin mikä läpäisi mediapoolin.

        Ette osaa edes unissanne kuvitella mikä jättimäinen järjestelmä loi tämän keskitysleirin meille ja miten.


      • Anonyymi00144
        Anonyymi00142 kirjoitti:

        Ette osaa edes unissanne kuvitella mikä jättimäinen järjestelmä loi tämän keskitysleirin meille ja miten.

        Ja kuoppa syvenee koko ajan.


      • Anonyymi00145
        Anonyymi00144 kirjoitti:

        Ja kuoppa syvenee koko ajan.

        Ja tilanne on se - te ette voi enää mitään, vain yrittää pysyä hengissä. Turha kai tässä aatemaailmassa on edes sanoa, ja katsoa, että kaverikin selviää.


      • Anonyymi00146
        Anonyymi00145 kirjoitti:

        Ja tilanne on se - te ette voi enää mitään, vain yrittää pysyä hengissä. Turha kai tässä aatemaailmassa on edes sanoa, ja katsoa, että kaverikin selviää.

        Mutta yhden asian sanon vielä - asia mitä karttaisin viimeiseen asti, jos se suinkin on mahdollista, niin sairaalaa.


      • Anonyymi00147
        Anonyymi00146 kirjoitti:

        Mutta yhden asian sanon vielä - asia mitä karttaisin viimeiseen asti, jos se suinkin on mahdollista, niin sairaalaa.

        Kuten Purra totesi - se priorisoi, se ei hoida.


      • Anonyymi00183
        Anonyymi00137 kirjoitti:

        Ja keväällä 2011 se konkretisoitui poliittiseksi EU manifestiksi (Varsova 2010), jonka sanalisesti toi julki pääministeri: sairaat tapetaan ja elää saa vain niin kauan, kuin pystyy tekemään työtä. Olemme keskitysleirille. Tämäkin on faktaa - natsit loivat EU:n.

        No se on kyllä totta.


      • Anonyymi00184
        Anonyymi00146 kirjoitti:

        Mutta yhden asian sanon vielä - asia mitä karttaisin viimeiseen asti, jos se suinkin on mahdollista, niin sairaalaa.

        Eihän siihen kohta ole varaakaan. Tekohampaat vaan suuhun ja asperiinia joka vaivaan.


    • Anonyymi00139

      Viisimildarttiavuotta vielä auringon sammumiseen. Nyt kantsii ottaa rauhallisesti.

    • Anonyymi00141

      Olisi kiva nähdä miten avaaja laskee tuon! Sehän riippuu asumisen menoista.
      joten ei ole vakio!

      • Anonyymi00149

        Tuo jää tilille nimenomaan hyväksyttyjen asumismenojen jälkeen tai saa vajaukseen. Kyseisillä tuloilla työtön asuu kuukauden.


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00149 kirjoitti:

        Tuo jää tilille nimenomaan hyväksyttyjen asumismenojen jälkeen tai saa vajaukseen. Kyseisillä tuloilla työtön asuu kuukauden.

        Nyt käy sääliksi.


      • Anonyymi00153

        Ei tuota lasketa vaan se on perustoimeentulotuen määrä yksinasuvalle joka laitetaan toimeentulotukilaskelmassa menopuolelle. Tulopuolelle tulee esim. työmarkkinatuki ja asumistuki ja jos säästöjä useampi satanen käyttötilillä niin toimeentulotukea ei jää maksettavaksi.


    • Anonyymi00143

      AI MITEN MUKAVAA EI HUOLEN HÄIVÄÄ KONNA HALLITUS JÄÄ HYVIN ANSAITULLE LÄHES 4 KK LOMALLE EIVÄT TAATUSTI MIETI MITEN LAPSIPERHEET, VANHUKSET, SAIRAAT, TYÖTTÖMÄT PÄRJÄÄ. JA EK MÄÄRÄÄ HALLITUSTA TUPLAPALKAT POIS JA YRITTÄJÄT PENTIKÄISEN RAKKIKOIRA RÄKSYTTÄÄ JA KAPITALISTIT LUULEE ETTÄ KANSA ON ORJANA HEILLE, EI SAATANA OLLA ORJIA.

    • Anonyymi00152

      Kannattaa muuttaa Tanskaan!

      • Anonyymi00160

        Ei kannata, siellä joutuu tekemään jotain töitä saadakseen tukia.


    • Anonyymi00154

      Faktaa. # Petosjytky. # Saksikäsipetturi.

      PURRA RIISTÄÄ! PURRA SIRAS FASISTI!

    • Anonyymi00155

      Hyvä aloitus.

      • Anonyymi00158

        Mistä kohdasta?


    • Anonyymi00156

      Suomi pitää ihmisiä köyhyydessä!

    • Anonyymi00157

      Suomi kuuluu Balttioihin!
      Tuolla Pohjoismaissa kuten esim Tanskassa on €1.600 minimi työttömyyskorvaus!
      Ovat maksaneet siellä kovia veroja ja kun työtön on korvauksiin riittävä ainakin
      juuri ja juuri!
      Baltian Suomessa on myös maksettu korkeita veroja mutta työttömyyden sattuessa
      on korvaukset kuten Battioissa!
      Lopettakaa Suomen kutsuminen Pohjoismaaksi, Pohjamaaksi kyllä!

      • Anonyymi00185

        Ja kehitysmaaksi.


    • Anonyymi00159

      Suomea voi eniten verrata Viroon

      • Anonyymi00167

        Kokoomus, persut, RKP ja KD muuttavat Suomea kovaa tahtia Pohjoismaasta neljänneksi Baltianmaaksi.


    • Anonyymi00162

      Kunpa kuuluttaisiin Venäjään, niin ei olisi mitään ongelmia kitistäväksi.

      • Anonyymi00164

        Imperialistinen ryzzä tulee Suomelle ja Euroopalle tosi kalliiksi. Pelotemenot kohta 5 % bkt:sta, huh, huh.


    • Anonyymi00163

      Onni on, että tulee omillaan toimeen.

    • Anonyymi00165

      Ikileikkurissa tuki ei ole edes tuon vertaa. Jää satanen peruslaskujen jälkeen jos sitäkään. Ehkä 0 euroa. Kova hätä monella.

    • Anonyymi00166

      Tanskassa työttömyyskorvaus 1.600
      Suomessa €600, onkohan Virossa sama?

      • Anonyymi00191

        Nyt täisit päästää sammakoita suusta.
        Tanskassa ei ole olemassa kuin ansiosidonnainen ja jos ei täytä ehtoja putoaa kunnan raha-avun varaan joka on perusosana 963,82 EUR suuruinen.
        Kannattaisi vähän tutkia ennenkuin alkaa pätemään.
        Lisäksi tanskan hintataso on n. 10-15% korkeampi kuin suomessa.

        Nämä tiedot saa ihan googlettamalla j akääntäjän avulla ymmärtääkin mitä lukee.


    • Anonyymi00177

      Ekonomia tykkää.

    • Anonyymi00186

      Yksin asuvan työttömän kelan toimeentulotuki 578,43 e/kk ja yhteistaloudessa asuvien esim. avio/avoparit toimeentulotuki 497,45 €/kk.

      Ja tuolla summallako Suomen 350 000 työtöntä työnhakijaa jättäytyy elämään kun eivät muka töitä halua tehdä?

      EPÄILEN !

      • Anonyymi00187

        Porvarien vale.


      • Anonyymi00188

        Toimeentulotuen peruosaahan pitää alentaa 50% jos ei ole työnhakijana ja on "työkykyinen" ja 18-64 vuotias.


    • Anonyymi00189

      Suomessa on 500.000 työtöntä!
      Ruotsissa on 500.000 Ruotsalaista joidenka varallisuus yli €1 miljoona Euroa.

    • Anonyymi00190

      Orpo pitää ihmisiä kurjuudessa!

    • Anonyymi00192

      PERSUT TEKI VALTAVASTI KÖYHIÄ!

    • Anonyymi00193

      Valheiden eu on tehnyt Suomesta köyhän ja työntänyt matut Suomeen!
      Ennen eu'ta ei ollut köyhä eikä ollut matujakaan,
      jos niistä kahdesta pitäisi valita olisin ehdottomasti köyhässä maassa
      ilman matuja, silloin olisi ainakin mahdollisuus tulevaisuudessa vaurastua!
      NYT ON JA PYSYY KÖYHÄNÄ SUOMI!

      • Anonyymi00199

        Sun luvut on täyttä valetta.

        Ennen EUta Suomi oli köyhempi ja vielä tullimaksut päälle. Täytyy olla taloudellinen pölvästi jos ei näe EU etuja.


    • Anonyymi00194

      Porvarit haluaa kurjistaa koko suomen!

      • Anonyymi00200

        Ei vaan jokainen maksakoot elämisensä. Ei ole liikaa pyydetty.


    • Anonyymi00195

      Kaikkien muiden paitsi eduskunnan TÄYTYY osallistua YHTEISIIN säästötalkoisiin,huutaa Orpo ja Purra.

    • Anonyymi00196

      Sauli Niinistö on ainoa politiikko joka on presidenttinä ollessaan kieltänyt palkkansa nostamisen.Ainoa joka ei ole ollut ahne ja ajatellut myös muita ihmisiä eli kansalaisia.

      • Anonyymi00201

        Sauli Niinistö olikin oikeistolainen Kokoomuspoliitikko.

        Vasemmistolainen presidentti haluaa aina toisten maksamaa palkkaa lisää.


    • Anonyymi00198

      Saako lisäksi Kelakaljaa?

    • Anonyymi00202

      Se ei meille käy ☝️

    • Anonyymi00204

      Nyt sitten vaan painostamaan Orpoa eroamaan!
      Britanniassa käy pääministerin vaihto tuosta vaan.

    • Anonyymi00209

      Matuilla on kuulemma Suomalaisten maksamia kaupunkien vuokra-asuntoja
      joita vuokraavat eteenpäin kun itse asuvat muiden kaltaistensa kanssa!!
      Harva Suomeen tulija onkaan edes siirtolainen!
      Suomen hyväksikäyttäjiä on paljon kuten Ruotsissakin,
      mutta ei Virossa vaikka siellä olisi paljon tilaa kun ovat itse lähteneet pois!

    • Anonyymi00210
      UUSI

      Suomesta onkin tullut eu prostituoitu!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe